Az alufelni nem a zsírtól retkesedik hanem a fékbetétrõl lekopó retek csapódik rá. Ha te minden ilyen miatt a gumiharangot ellenõrzöd akkor jó sok idõt fekhetsz a kocsi alatt feleslegesen.:) Azt se jelenteném ki hogy a japánok megbízhatóbbak mint a németek, ez pont akkora hülyeség mint az ellentetje. Persze mivel Hondád van ezért hazabeszélsz, de mindkét oldalon vannak hulladék típusok és megbízhatóak is. Tény hogy jelenleg a japánokat tartják átlagban megbízhatóbbnak, de az is tény hogy ez 10-15 éve fordítva volt. Úgyhogy ilyen idõs használt autók terén bizony jobbak a németek.
új kocsit kell venni, és 3 évente cserélgetni és akkor nincs babra, meg alkatrész után mászkálás, meg van mondjuk Assistance, ha lerohad vhol, akkor jönnek és segítenek, csak egy hívás
ha veszel egy Toyotát, ha jól tudom, ahhoz jár cc. 3 év gari. Ha valami baja lesz, beviszed, és szó nélkül megcsinálják. Nem kezdenek szõrözni meg cigánykodni, hogy ok, de ez nem garanciális, meg ezt te fizesd, stb, megcsinálják neked ingyen. az más kérdés, hogy nem romlik el.
nem lehet bontóban kapni semmit, hidd el, japán kocsim van
én látok samarákat a környéken és mennek és az sem lehet véletlen, hogy a tesók még mindig azzal mennek nyugatra áruért
Figy, a 300k kategóriás japán autóhoz a bontókban is ugyanúgy találsz mindent. Szal ebben a kategóriában szerintem semmivel sem drágább a fenntartásuk, sõt. Mivel ritkábban kell hozzányúlj, megkockáztatom hogy még olcsóbb is. Persze éppen emiatt az eladáskor valamivel drágábban mérik õket, mint a többit.
De ladát biztosan nem vennék, akkor már maradj a pözsónál inkább.
foglaljuk össze: bár a japán autók elvileg megbízhatóbbak, drágább is hozzá az alkatrész a német autókat nem nagyon szeretem, bár lehet egy kadett-et még beveszek a listába és a favoritot is vehetjük félig németnek (már ha kifogok egy újabb típust)
igazából lada vs. peugeot csata zajlik a fejemben
Ez igy logikus is, HA már szakadt a gumiharang. Nade ki jár szakadt gumiharanggal?:D Bátor ember. Ha a gumiharang szakadt, akkor kiveri a zsírt. Igy is lehet észrevenni fõleg, mert pl az alufelni belül szépen befeketedik a koszos zsírtól. Attól kedzve hogy szakadt a gumiharang, még csak cserélni kell magát a harangot. De attól kezdve, hogy szakadt, és kiverte a zsírt, sokkal nagyobb a gond... És ezt ugye télen is, és nyáron is egyaránt megteszi.
Az azért teljesen nyilvánvaló hogy télen sokkal nagyobb gondot jelent egy szakadt gumiharang. Nyáron inkább szabad vele járni, maximum kap egy kis vizet a gömbfej (vagy amit védene), rozsdásodni nem nagyon fog a jó anyag/festés miatt (ahol meg tudna ott van kenõzsír+surlódik). Télen viszont kapja a sót, amit nehezebben véd ki, plusz a víz télen megfagy, ami pedig sziklákat képes szétrepeszteni, úgyhogy nem illik lebecsülni.:) Ezért télen sokkal indokoltabb a jó gumiharang, így sokkal indokoltabb a rossz cseréje is. Node ennek már nincs sok köze a topichoz.:)
hogy a fém nem az ezt mindenki tudja... de hogy a gumi ne lenne az...ezt kétlem
Ja hogy nem értetted a hasonlatot. Akkor elmagyarázom. Az a felsorolás arra vonatkozott, hogy a felsorolt alkatrészek legalább annyira (nem) téli aktualitások mint az általad említett.
Ja, aha szal most kifogytál az érvekbõl, akkor inkább elköszönsz. Végülis láttam már rosszabbat is ennél, szal ezt tisztelem benned :)û
Aki csak tél elõtt nézegeti át az autóját, az járjon is úgy. A kopó alkatrészeknek megvan az adott élettartama. Vagy km, vagy év. Ha azt elérte, cserélni kell. És ebben ritka kevés szerepet játszik hogy tél van e vagy sem.
És az már egész más téma, ha egy alkatrész szar minõségû, és egy tél ennyit számít neki. Kimondottan nem japán jellemzõ.
"X évente ajánlott cserélni, de tél elõtt mindenképpen átnézni, mert akkor akkor hamarabb tönkremegy..." ugye érted ezt a mondatot? de részemrõl ennyi, nem fogok veled vagdalkozni itt errõl a dologról
Most akkor "X évente ajánlott cserélni", vagy "téli aktualitás"?
Az alvázat is télen nagyobb igénybevétel éri, csakúgy mint a karosszéria többi részét, meg a kerekeket, tömítéseket. Ettõl mégsem "téli aktualitás" egyik se.
Vagy te már a tervezési hibánál tartasz, aminél nem vették figyelembe, hogy a télen jelentkezõ -20-30-40 fokot is ki kell bírnia az alkatrészeknek? Mert utóbbi esetben asszem nem a Hondáról tárgyalunk... lehet hogy valami német autóból indultál ki? hmm...
Talán mert a só/latyak/fagy hamarabb megeszi, hamarabb megöregszi, keményedik, reped, utat ad a dzsuvának a csapágyak felé? És mondjuk a szervízesek is azt mondják hogy X évente ajánlott cserélni, de tél elõtt mindenképpen átnézni, mert akkor akkor hamarabb tönkremegy...
egyébként köszi hogy ilyen magas lóról kezelsz, bár meglepett volna ha ebben a témában /is/ ne te lettél volna az okosabb.
nekem meg volt mindkét oldalról autóm, így én is tudom. Nézd már meg mennyibe kerül egy gumiharang a féltengelyre mondjuk a Colthoz, és mennyi agy Escorthoz, vagy Golfhoz...csak hogy a téli aktualitásoknál maradjunk. Vízpumpa-vezérlés-váltó alkatrészekrõl meg nem is beszélek inkább.
ennyit a idióta németautófanok által gyártott mítoszokról. Nézz meg egy katalógust, kérdezz szerelõt :)
Figy, nekem Hondám van, szal tudom mirõl beszélek.
Az egyes márkák között meg logikus, hogy van árkülönbség. De az olyan is. Amit ladához megkapsz x forintért, az x ideig is tart, amit meg a Hondához x+1-ért az x+1 ideig is tart. Ilyen alapon minden márka között van árkülönbség, és nem a japán márkák privilégiuma a drágább alkatrész.
Tõlem szüttyöghetsz szamarával is, eszem ágában sincs lebeszélni róla :) Csak az olcsó alkatrészt veheted hozzá havonta, míg a Hondháoz ugyanazt 1.5x annyiért, de max félévente... (pontos adatokat mellõzve) Másrészt az 1.3-as samara megeszik neked 10-et pályán, 13-at városban, míg veszel egy 1.5 16V Hondát (van 4genben is), és az 6.5 pályán, 8 városban.
Szal számold ki az éves átlagköltséged egy japán, vagy német autón, és meglátod hogy szinte egyátalán nem lesz különbség.
egyáltalán nem mítosz ezek szerint még neked nem volt egzotikus kocsid bár a hondához valóban van alkatrész, de azért a ladához jóval olcsóbb (peugeothoz nem tudom mennyi), viszont a daihatsumhoz aranyárban mérnek mindent
Attól függ milyen árkategóriában gondolkodsz. Az említett 300k alatt 90-es évjáratnál nem kapsz újabbat. És ugye 90 elõtt nemigen volt olyan autó se németbõl, se japánból, se másból ami ne rohadna. Szal egykutya.
Az alkatrész probléma egy mítosz, az idióta németautófanok találták csak ki, hogy drágább a japánhoz, meg nem elérhetõ stb. Valójában pl Hondához is mindent megkapsz polcról utángyártottban is, bárdinál stb.
a japán autóknál igaz az, hogy szar a kaszni? azt hallottam hiába megbizható a motor, a kasznija könnyebben szarrá megy... Illetve a japán verdához (honda, toyota) való alkatrészhez mennyivel nehezebben/drágábban jutok hozzá mint egy émet autó esetében?? (pl vw)
a japánokat szeretem is, csak hát az alkatrész... az legalább a ladához olcsó
Ha megbízható autót akarsz, akkor vagy toyo starletet, micu coltot, vagy méginkább 4gen honda civicet vegyél. Vagy akár egy 1gen crx is kijön belõle, ha sportosat is akarsz egyben. Ezekben legalább a motor és az elektronika megbízható, és max a kopó/rohadó alkatrészekkel kell foglalkozz.
hali.dácsiához nem tud valaki 1310-es gyári felnit,vagy alufelnit??
Cordoba/ha szerencséd van ennyi pénzbõl még a 2-es is kijön/ Golf III-takarékos, olcsó, strapabíró Corsa én nem vennék, dehát kinek a pap kinek a papné
Sziasztok! Nem nagyon olvastam vissza, mertt látam itt most a tunin vonalra terelõdött a szó, de sabaj felteszem a kérdésem hátha lesz ki reagál rá!
Szóval most készülök uj autót venni, ehhez szeretnék tanácsot kérni, mert igencsak laikus vagyok, a lényeg, hogy használt autót szeretnék venni. Az elképzeléseim a következõk: -1997-nél ne nagyon legyen öregebb -1.4-es motorral (60-90LE közt) -lehetõleg 5 ajtós, és tágas legyen -és az anyagiakat tekintve 1,5-1,9 millát szánnék rá (persze nincs ennyi kp... szal részletre kéne, de most nem is ez a fontos)
Amit szeretnék kérni hogy hozzáértõk irják le a különbözõ típusokkal kapcsolatos érveiket, ellenérveikket, hogy ezzel is segitsetek kicsit rajtam.
Elõre is köszönöm a tanácsaitokat!!
hmm sajnos ebayen nem találtam. de majd még keresgélek...
És ottvan mellette az mp3, hogy milyen hangja van? Igényesebb online shopokban igy mûködik.
ebayen láttam peugeot hátsó kipofogódobot kb 25.000ért. (kinn N.o.-ban) azt néztem ki magamnak.
Ezt is kifejezésre akartam vinni az elõbb... ha olcsó, univerzálisat veszel, ami nincs hangolva az adott motorhoz, akkor nem tudhatod elõre, hogy milyen hangja lesz tõle.
nem suzuki, hanem peugeot 206-oshoz kell, a teljesítmény nem fontos, csak jol szoljon!
Több dologtól.
1. Szívóhang. Ez függ a motor típusától, és a légszûrõ berendezéstõl. (van sportlégszûrõ is ugye)
2. Kipufogóhang. Ez függ a leömlõtõl, a katalizátortól, középdobtól, hátsódobtól. Magyarán a folytástól, és hogy mi áll a kiáramló gáz útjában.
Egy alap univerzális sportdob olyan 20k körül kezdõdik, innen a csillagos ég a határ. Az univerzális dob nézhet ki jól, hangja is lehet jó, de a teljesítményen általában nem segít, sõt, pl egy Honda esetében ront is. Vannak speciálisan autóhoz, és motorhoz méretezett, sõt hangolt sportdobok is. Vannak komplett kipufogó rendszerek is, pl Hondához 5zigen, Mugen stb, 4:1 leömlõvel, sportkatalizátorral, középdobbal, power szelepes hátsódobbal stb. Na az már odabasz rendesen, csakhát 70k körül kezdõdik...
Szal az ezres suzukid is düböröghet sportdobbal, az már más kérdés, hogy... nja, izlés kérdése :DD
lenne 1 kérdésem. mitõl van egy kocsinak olyan szép brummogó hangja? sportkipufogón kívül kell még más rá, vagy már attól is szép hangja lesz? és vajon tud majd dübörögni egy sportkipufogóval egy 1.0-vagy 1.1-es kocsi?
Holnap veszek még egy trabantot
Haveromnak E30-asa volt, és akkora lerakat szart még a világ nem látott. Ennek ellenére a BMW az örök kedvenc.
féloff: motorszám tényleg mexûnik?
HIX Auto-n van egy gyerek, aki [email protected] címrõl levelezik. Na, nála nagyobb BMW-hívõt még nem láttam. Igaz, neki tényleg M5-je volt, most csak egy M3. Amúgy a fõnököm 14 éves 730i-je sem volt kutya.
Ja, a Samaránál az volt, hogy 3 havonta elvittem szerelõhöz, hogy nézze meg, és amit kell, azt cserélje ki. Évente megvolt az olajcsere, szóval a szokásos költségeken kívül évi kb 50000 volt a plusz javítás. Mikor eladtam, 14 éves volt. Ellenben rohadt. Ez tény. Viszont újabb 100000-ért jópár évre meg lett volna oldva rendesen a probléma. Az, hogy nem csináltam meg, annak az oka az volt, hogy nem akartam frissen fényezett kocsit eladni. Akkor ugyanis mit mondtam voln, miért fényeztem? azért, mert rohadt? Soha a büdös életben nem hitte volna el, hogy nem volt törve. Így legalább megnézi, saját maga megcsinálja, és tudja, hogy jó munkát végeznek neki. Az ára ezért volt annyival olcsóbb, mint amennyibe nekem került volna a fényezés. Mellékesen 200-ba belefért 4 téligumi is, plusz új volt a kuplung, elsõ és hátsó fék kompletten volt cserélve, vízpumpa, radiátor szintén. Szóval 200000-ért szerintem egy 14 éves autót megéheti megvenni. Ja, a kocsiba 135000 km volt.
Az újra is ugyanannyit költesz ám, csak ott kötelezõ szervíznek hívják, meg Casconak. A régire nem kell Casco - úgyse lopják, ha meg igen, nem kár érte -, a Samara alkatrészárai meg olcsóak, ha el is romlik, pár ezresbõl mindig megvolt. Pl Skodára vettem full visszapillantótükröt egy ezresért, a Corsára 11300 ft volt csak az üveg. (hogy b@ssza meg az anyukáját az a köcsög Suzukis, aki átlógott a sávomba, és összeakadt a tükrünk 100-as tempónál. Kb 10 centi, és a kocsik orra is összeakad.)
Ja, az autógyárak az ütközési tesztekte 40-60 km/h sebességgel végzik. 80-nál már szinte mindegy, milyen és hány légzsák van az autóban, inkább a menyországiakkal legyél jó viszonyban.
Nem tellik ezért nincs is autóm. Régi szar fostalicskát nem veszek (pedig arra telne) ami zabálja a benzint és mindig elromlik rajta valami. Nem beszélve a nemsokára esedékes motorcserérõl sem :))
Legutobb láttam egy bmw-t ami akkora erõvel ment neki a beton villanyoszlopnak hogy az kidõlt, a bmw orra az utastérig felrongyolodott, nem tovább, és a két utas kiszállt kisebb karcolásokkal, légzsák megfogta õket...
Végülis, ha nincsen semmi abban az árokban, (mondjuk egy fa, vagy bármi, amit elkaphatsz az autóbal), akkor megfog a légzsák, meg nem nyom össze a kaszni...