ööö most volt a hírekben,hogy Bécsrõl,meg Pécsre fognak repülni...bá mondjuk ez nem teljesen belföldnek számít :-p
Nemsokára létrejön a DKSZ (Debreceni Közlekedési Szövetség). Lényegében a MÁV, Hajdú Volán, DKV egyesülése.. Indítanak pár HÉV vonalat, épül egy új vasúti pálya Debrecen - Nagyvárad között, troli a reptérre, stb...
Sõt, állítólag építenek még egy kifutópályát, és a fogadóépületet is bõvítik.
a helyzet változatlan uccsó IC keletibõl Egerbe 17:00-kor indul, autópálya nincs meg csinálva az ország top3as turisztikai célpontjához stb :(
nem tudom a Debreceni repter hogy all most. De akkor meg azt minek fejlesztgetik. Egy Debrecen Pest jarat jo lenne. De amikor Nemetektol kerdeztem hogy Berlin-Munchen repulovel jo azt mondtak hogy nem mert sokaig tart amig becsekkol meg a repuloter messze van a varostol szoval meg oda kell menni taxival vagy massal.
ja, normális minõségû és rendszerességû vasút kéne, de arra sincs pénz :(
bennem néha felvetõdött az is, hogy az IC miért megy ugyanannyi ideig mint a gyorsvonat, drágábban...
visszatérve a repülésre, a fapadosok elõtt még ötletként létezett egy szomszéd országokkal megcsinált kis lokális reptársaság, aminek esetleg nem csak budapesten lenne kikötõje, de ma már erre se sok esélyt látok. onnantól, hogy budapest, bécs, pozsony, és prága is középnagy reptérrel rendelkezik már nehéz lenne nem-fõvárosi repteret olyanra kiépíteni, hogy értékes forgalmat gyûjtsön...
És ezt a "normál társaságok" beleszámolják a jegybe, vagy ez mindig rájön? De hát így is ugyanannyi, ha nem olcsóbb, mint avonat. Ehhez csak hozzá jön, hogy fél nap helyett egy óra.
Hé, vmi olyasmit hallottam tegnap az ATV-n, hogy a SKY Europe nem kap(ott eddig) mûködési engedélyt. Pedig jól jönne, mert áprilisban esedékes lesz egy zürichi út, és szívesebben fizetnék 6000-t és utaznék egy órát, mint 2-3-szor ennyit és egy fél napot.
A Ryanair meg ingyenes jegyeket fog adni, valami évfordulóra. Állítólag õk is fogják használni a debreceni repteret. Úgy részletesebben meg Debrecenrõl az ügyetékes Marki. :-)
A Luxair es az SN Brussels Airlines is jonne Budapestre. A hétfôi Népszabóság írta, hogy a luxemburgi légitársaság szeptember 22-tôl járna. Az indok: Luxemburg az EU egyik központja: miniszteri tanácsüléseket rendeznek itt, az EU bírósága itt székel, stb. Brüsszelbôl a Sabena csôdje óta csak a Malév üzemeltet közvetlen járatot, napi kettôt.
Az a baj, h a GKM-ben finoman szolva is nem szeretik a 'videki' reptereket. Meg Debr es Sarmell. sem. :(( Onkormanyzat meg alig tud aldozni a felujitasra.
Na, akkor gondolkoggyunk!... :-) Tényleg, akkor a másik négy polgári reptérrel mit fognak csinálni? (Nyíregyháza/LHNY, Szeged/LHUD, Kiliti-Ságvár/LHSK, Fertõszentmiklós/LHFM)
LHBP, LHDC, LHSM mellett ott szerepel még a vacchun.hu-n Szeged/LHUD (2 keresztirányú kifutó), Siófok/LHSK (Ferihegyen kívül az egyetlen ILS berendezés) és Nyíregyháza/LHNY (szintén 2 kifutó - beton+föld).
A www.vacchun.hu-n és a Flight Simulator 2004-ben utánanéztem egy kicsit. Kecskeméten valóban egykifutós katonai reptér van, Szegeden viszont két (ráadásul Magyarországon egyedül) merõleges kifutópályával rendelkezõ reptér van, és ha minden igaz burkolt, és polgári.
Biztos, hogy ekkora országba ennyi reptér kell? Remélem, nem lesz mindenütt nemzetközi forgalom, mert a végén az sül ki, hogy 50 méter magasan kell repülni, különben nem tudsz leszállni.:-)
Akkor erre mondtam azt, hogy mintha Gyõrnél is hallottam volna valami reptérrõl. De mégse nagyon hallottam róla. Aztán most hirtelen piff-paff el is készült. Bemondták azt is, hogy a közeljövõben még két hasonló funkciójú reptér fog elkészülni: ezek a Sármelléki és a Debreceni.
RTL Klub Híradó, ma 18:30. Átadták a Gyõr melletti péri repülõteret, melyrõl heti gyakorisággal charter és fapados járatok indulnak külföldi célállomások felé.
HA az otthoni gépem látná, megadná magaát. Kicsit fejletlenebb:-))
4 CDs, de játszani csak a 4. kell. A másik 3 + a 4. az installhoz kell. Egy 2,4-es Athlonra viszonylag gyorsan felmászik, és a progi se tölt túl sokáig. Baró, mindenkinek ajánlom kipróbálásra.
Na, a mai Bp-Debrecen sokkal simábban ment. Rájöttem, hogy csak idõben kellene ránézni a térképre. Már a leszállás is tök jól kezd menni - bár Debrecen fölött még kellett egy tiszteletkört repülnöm, ugyanis nem jól mértem fel a térkép méretarányát, és azt hittem odébb van még. Aztán feltûnt a "W" alakú gurulóút-hálózat...
Banyek, ha ezt igazi repcsi csinálná, a vezetõ ugyancsak repülne:-) Egyébként Debrecenbõl csak a reptér látszik, vagy neki lehet menni a Nagytemplomnak is? :-D
Ja csak nem láttam, hogy átmentem volna a Tisza felett, aztán túl sokáig mentem 130-120 irányába, mire észbekaptam, hogy valszeg túl régóta jövök, visszaszedtem magam 90 (vagy 100) irányába, mire megpillantottam a repteret. Kaptam is az alkalmon leszálltam. Megnéztem a térképen, és mint kiderült, Nagyváradon landoltam. Így fogtam magam, újra fel, és át Debrecenbe. Most nemrég fejeztem be, és átadtam a kormányt, a gép (DC-3) jelenleg száll le Nyíregyházán.
Egesz friss info: A Tököli Repülôteret valamivel több mint 3 milliárd forintos limitár mellett, nyilvános, kétfordulós pályázaton értékesíti az ÁPV-Rt. Feltétel: 300 millió forintos bánatpénz, a pályázó elmúlt két lezárt gazdasági év mérlege ne tartalmazzon veszteséget és eladósodottságának mértéke ne haladja meg a 40 százalékot. A pályázónak minimálisan 200 millió forintos jegyzett-, és 1 milliárd forintos saját tôkével kell rendelkeznie. A repülôteret az ÁPV Rt _polgári légiközlekedési és egyéb vállalkozási célra_ értékesíti. A területen a szovjet csapatok által okozott környezeti kár kármentesítési feladatait az ÁPV Rt. elvégzi. Egy, a témában összeállított tanulmány szerint a repülôtér kármentesítésének becsült költsége, az ÁPV Rt. felelôségi körén túl, mintegy 172,1 millió forint. A pályázat benyújtásának határideje augusztus 18. Az érvényes pályázatok elbírálása a megajánlott vételár alapján történik. Ha ugyanannyit ajánlanak, vagy ha az eltérés 10 százaléknál kisebb, versengô ajánlattétel lesz.
A fõutak botrányosak, ahelyett, hogy bekátyúznák, 30-as táblát raknak ki rá. 90 helyett 30-al menjek, mi? Nem sokára vizsgázok, nagyon tudok neki örülni.
Igen. Azt mondják, a város szépül, errefel az összes mûemlék cívisházat lerombolták a belvárosból. Szép. Az új giccses térnél, meg házaknál a régi panelházai ks jobban néznek ki. Sõt, 20 milliárdos konferenciaközpont épül a Kölcsey helyére... OFFtopic hozzászólás:-(
Egyelõre nem, csak balhé van, mert a drága polgármester eltökítette a megspórolt pénzt. A belvárost pedig lerombolják, és felépül a második Westedn City Center, 15000 négyzetméteren. Gratulálok...