A film ugy lett megcsinalva, h ne legyen ertelme.. Ezt sokan megcsinaltak mar, legtobbszor nem keszakarva, bar az nem szamit. Ez a film sem sokkal tobb, mint azok, csak kicsi szurrealizmus es a szineszi jatek meg a rendezes fenomenalis..
Idézet David Lynch, Hogyan fogjunk nagy halat? c. könyvébõl:
Naomi Watts - Aztán lesz belõle társ és szeretõ, praktikus, felelõsségteljes felnõtt, harcos leszbikus, nyomorult roncs, beszámíthatatlan felbujtó, szuicid életvesztes. Bármit eljátszik. Lynchnek mindig jó szeme volt, számtalan kezdõ és kívül rekedt színészt állított pályára, de a Mulholland karakterei, az alakítások és a színészvezetés egyértelmûen jelzik, hogy a rendezõ és csapata csúcsformában van.
Nézzétek meg a film végén a szereposztást, sokat segíthet, mert Cast In order of appearance: Szereposztás a megjelenés sorrendjében!: Fontosabbak: 1. Betty - Naomi Watts 2. Rita - Laura Elena Harring 3. Coco - Ann Miller 4. Adam - Justin Theroux 5. Camilla Rhodes - Mellisa George 6. Waitress at Winkies - Mellisa Crider 7. Blond in bed - Lyssie Powel 8. Diane Selwyn - Naomi Watts 9. Camilla Rhodes - Laura Elena Harring ...
Hmmm, szép hosszú kis esszé volt. :-) Bár nem volt szökséges a film minden egyes pillanatát elmondani. :-D Amúgy (lehet nem vetted észre) a filmben, két fajta kék kulcs is volt, egy sima kék és egy háromszög alakú. A háromszög alakú nyitotta a dobozt, de ami az asztalon volt az csak egy sima kulcs (asszem azt oda is adja a bérgyilkosnak, vagy fordítva, már nem emlékszem), de hogy mit nyit az rejtély. Amúgy ha engem kérdezel, szerintem a film elsõ része nem álom, hanem álmodozás. Biztos neked is volt már olyan, hogy valamit elképzeltél, hogy milyen lenne ha minden passzolna. Utána nagyon rossz visszatérni a valóságba és szerintem ezt Diane nem is bírta idegekkel (szal BUMM a fejbe!!!). Én nem hiszem, hogy a fekete figura bármit is képviselt volna Hollywood szennyébõl, mivel azt eleve bemutatta a film. Sztem maga volt a félelem. Én is gondolkodtam már a blöff lehetõségén, de egyszerûen ezt nem érzem benne. Ezt nem nagyon tudom megmagyarázni, de ha látok egy nagyon elvont filmet, aminek se füle se farka, akkor azt egyböl levágja az ember. Ennél a filmnél viszont azt tapasztalom, hogy mindenki csak gondolkozik rajta. Mindenki érzi belül, hogy valahol teljes ez a film (nem mondanám hogy logikus :-D) és senkit nem hagy nyugodni az, hogy nem érti. Kb mint egy álom. Mikor visszaemlékszel akkor semmi értelme, de mégis (nem tudok jó szót) teljesen 100% volt! Most hogy így belegondolok, lehet, hogy az a két fajta kulcs valójában egy. Mint amikor egy álomban valami változik, de ugyanaz marad (biztos mindenkinek volt már ilyen álmában). Ez egy nagyon tudatalatti film. Igazi mestermunka! Én nem tudok betelni vele. Tényleg olyan mintha álmodnék amikor nézem. Kívánom, hogy egyszer én is ilyen filmet tudjak csinálni! Lényeg a lényeg: ezt a filmet nem lehet leírni vagy elmagyarázni, bárhogy is próbálkozzék az ember. Ez kb olyan, mintha azt próbálnád elagyarázni valakinek, hogy mi az a piros. :-)
A film két részbõl áll, amit a kék dobozba való belenézés választ el. Ha az elsõ rész vesszük alapul, a cselekmény látszólag teljesen érthetõ, megszokott módon halad egy-két furcsasággal. A kék boboz után azonban látszólag minden összekuszálódik, és zavaros lesz, a karakterek neveket cserlének, minden más megvilágításba kerül. Azonban ha félredobjuk az elsõ részt, és csak a másodikkal foglalkozunk, egy teljesen logikus, és követhetõ történetet kapunk. Csupán az idõbeli ugrálások, és a fõhõs (Diane) képzelgései zavarhatnak meg bennünket, ám ha az apró jeleket (kék kulcs, hamutartó, hajviselet) megfigyeljük, teljes mértékben érthetõvé válik a történet (egy apró kivételtõl eltekintve, de errõl késõbb). Induljunk ki tehát a film második részébõl. Ennek a története a következõ: Diane (a szõke nõ) fölébred egy mély álomból (netán a halálból?) a lepukkant lakásában. Azóta lakik itt, mióta nagynénje meghalt, hagyott rá egy kis pénzt, és most Hollywoodba jött szerencsét próbálni, ám nem túl sikeres: csak másodvonalbeli sorozatokban jut neki szerep, az is csak leszbikus barátnõje, Camilla (sötétbarna hajú nõ) révén. Így telnek tehát Diane mindennapjai, mígnem fölébred a szobájában tépett frizurával, és kopogtat a szomszéd, akivel lakást cserélt: az edényeiért és a lámpájáért jött. Elviszi az asztalon lévõ hamutartót is (amelynek az idõbeliség megállapításában lesz nagy szerepe), mely mellett ott a kék kulcs (errõl kicsit késõbb). A szomszéd közli azt is, hogy három hete nem látta, és keresték a nyomozók is. Mikor a szomszéd elmegy, Diane megáll a konyhaablak elõtt, nekünk háttal, majd hirtelen megfordul, és az arcán látszik, hogy örül valaminek. Ekkor mutatja a kamera Camillát, aki ott áll Diane elõtt. De Diane arca eltorzul, rájön, hogy csak hallucinált, a nõ valójában nincs is ott! Ezután kávét fõz, majd odamegy a kanapéhoz, amin Camilla fekszik meztelenül. Ekkor már Diane haja rendezett, a hamutartó az asztalon van, de a kék kulcs nincs: tehát ezek az események a fölébredés elõtt történtek valamikor. Ekkor közli Camilla Diane-nel, hogy többé nem lehetnek együtt, és hogy már korábban el akarta mondani. Diane érthetõen dühös lesz. Ezután következik az autós jelenet, melyben Camilla és a rendezõ, Adam Kesher ülnek egy autóban, majd annyira belemelegednek a jelenet próbálásába, hogy a rendezõ kiadja a „lámpa le, mindenki ki” utasítást. Azonban Diane ott maradhat Camilla kérésére. Ez a rész magyarázza a két nõ kapcsolatának zátonyra futását. Camilla tehát már Adamet, a rendezõt szereti. Tehát a két hölgy szakított egymással, a miértet tudjuk, és a következõ jelenetek meg is erõsítik az okot. Diane a szobájában maszturbál egy rövid farmer shortban és egy szürke topban. Majd csöng a telefon, és ez után egy vágás következik. A következõ képsorokban szintén folytatódik a telefoncsörgés, de már egy másik szobában (piros ernyõs lámpánál piros telefon, mellette egy hamutartó – ennek késõbb érdekes szerepe lesz), és bejelentkezik az üzenetrögzítõ: „Szia, Diane vagyok, hagyj üzenetet!”- ez a szöveg is fontos. Azonban Diane fölveszi a telefont: Camilla az és közli, hogy az autó várja. Diane ekkor már estélyiben van, és indulásra kész. Ez illetve az ezután következõ részek tehát ismét visszaemlékezések, melyet a telefoncsöngés indított el. Diane egy limuzinnal utazik (Újból visszaköszönnek az éjszakában haladó limuzin képsorai, mint a film legelején. A két autó rendszáma is ugyanaz.) az Adam Kesher házában tartandó partira. De az út mellett megállnak, és ugyanazok a szavak hangzanak el Diane szájából, mint amiket a barna hajú nõ mondott a film elején: „mit csinálnak? Itt nem álunk meg!” De Diane-t Camilla várja, aki fölkíséri õt egy hegyi ösvényen a villába. A vacsorán sorozatosan megalázzák Diane-t (hibáztatják, amiért késik, Adam és Camilla bejelenti az eljegyzésüket, lesajnáló pillantásokat vetnek rá, és közvetítenek felé). A partin meséli el Diane korábbi életét. Ekkor tudjuk meg, hogy került Hollywoodba, valamint, hogy egy forgatáson ismerkedett meg Camillával, ahol õ játszotta a fõszerepet. Diane-rõl pedig a rendezõnek, Bob-nak (fontos név) nem volt nagy véleménye. (A partin föltûnik a Cowboy, a filmmaffia egyik embere is, aki kiköpi az eszpresszót a film elsõ felében, és az a nõ is, aki a film elsõ részében Camilla Rhodes-ot alakítja.) Ekkor kikészül Camilla, felborítja a poharát, melynek csörömpölése egy újabb visszaemlékezésbe rántja a nõt. A következõ képsorok Winkie éttermében játszódnak. Diane fölbéreli a szõke bérgyilkost, hogy ölje meg Camillát. A pénz, ugyanabban a táskában van, mint ami a film legelején a barna hajú nõé volt. A bérgyilkos azt mondja, ha megtörtént, a kék kulccsal fog jelezni. A pincérnõt Bettynek hívják. A pénztárnál ott áll egy barna hajú ember (aki a film elsõ részében az álmaiban megjelenõ fekete alaktól retteg). A következõ képsorok szürrealisztikusak: föltûnik a fekete arcú csöves Winkie étterme mögött, kezében a kék kockát szorongatva, amit beletesz egy papírzacskóba, majd a földre ejti. A földön lévõ zacskóból kimásznak a picire zsugorodott nyugdíjasok. Ezután Diane-t mutatják a lakásán immáron ismét tépett hajjal, este. Kopognak az ajtón, majd az ajtórésen bemásznak a nyugdíjasok. Elõlük menekülve lövi fejbe magát Diane, és esik az ágyra (köntösben!). Ismét föltûnik a fekete arc, majd a záró képsorok Diane-t mutatják boldog Bettyként, illetve a mellette álló Camillát amnéziás Ritaként. A film legvégén a színházat láthatjuk, és ennyit hallunk: „Silencio!” Mint láthatjuk teljesen logikusan föl lehet építeni az elsõ rész történetét. Azonban a szimbólumok megfejtése még hátra van. Kezdjük a fekete emberrel, mert ez kulcsa sok mindennek. Véleményem szerint a fekete ember, aki hajléktalanként ül Winkie étterme mögött, a hollywoodi társadalom szennyét és annak következményeit kívánja együttesen szimbolizálni. Ennek egyrészt részei a nyugdíjasok, akik csupán a társadalmat, azt a gazdag réteget képviselik, akik példát és így elvárásokat állítanak a pályakezdõk elé. Olyan elvárásokat, amelyeket lehetetlen teljesíteni, és ez hajszolja öngyilkosságba Diane-t is. Az elvárások nyugdíjasként törtek be a szobájába, és hajszolták végleg õrültbe Diane-t aki csak úgy tudott megszabadulni tõlük, ha megölte magát. A kék kocka szintén a fekete ember szimbolikájának része. Megértéséhez szükség van az elsõ rész színházi jelenetének ismeretére is, amelynek üzenete, hogy: „mindez csak hangfelvétel” – minden csak látszat, illúzió, nem valódi. Talán a kék doboz jelképezi azt a hollywoodi látsztatvalóságot, azt a rózsaszín világot, mely a felszínen húzódik, és amelyet mindenki lát: csillogás, gazdagság, boldogság. A kék doboz szép kívülrõl, ám mégis misztikus, és belenézve – a dolgok mélyére tekintve – feltárul a kegyelten igazság: „mindez csak illúzió!” Fontos szerepe van még a kék kulcsnak, ami Diane felébredésekor az asztalon volt, a hamutartóval együtt. Tehát mikor fölkelt, Camilla már halott volt. Ekkor jött a szomszéd, és vitte el a maradék holmijait. Miután elment, Camilla magába roskadva a kanapén, elkezdett visszaemlékezni: visszagondolt a régi szép idõkre Camillával, a szakításukra, a partira, a bérgyilkossal való üzletére. Ebben a merengésben érte utol az este, amikor végsõ kétségbeesésében öngyilkos lett. Ez tehát az elsõ rész története, ám egyetlen kérdésre nem tudom a választ: miért cserélt lakást a szomszéddal Diane? Valószínûleg azért, mert valakiktõl félt. Kézenfekvõ lenne a válasz, hogy Camilla halála miatt keresték. Ám a lakáscsere már akkor megtörtént, mikor Camillával még boldog volt a viszonyuk (ezt bizonyítják a visszaemlékezés képei). Tehát Diane-nek már akkor is félnie kellett valakitõl. De kitõl? És mi ez elsõ rész? A kézenfekvõ, és sokak által elfogadott válasz az lenne, hogy Diane álma, melyben a valós elemek fikcióval keveredve jelennek meg. Sok dolog támasztja alá az álom-elméletet. Például, hogy azok a szereplõk, akik az életben ellenszenvesek voltak Diane-nek, vagy gyûlölte õket valamiért, azokat megalázó szerepekben tünteti föl, mintegy büntetésként. Például Adam, a rendezõ, aki miatt Camilla elhagyta Diane-t, az álomban egy looser, akit megcsal a felesége, és a maffia utasításait kényszerû végrehajtani. Camilla pedig amnéziásként alá van rendelve Diane-nek, segítségre szorul, majd kibontakozik kettejük között a szerelem. Coco, Adam anyja az álomban házmesterként jelenik meg. Bob, a rendezõ, aki a valóságban nem volt nagy véleménnyel Diane-rõl, egy tehetségtelen figura, aki üres szavakkal magyaráz a szereplõválogatáson Diane-nek, de azt is csak felszólításra, hogy mondjon már valamit. A bérgyilkos, akit Diane Camilla megölésével bízott meg, szintén egy looser figura: kispályás, semmi sem jön össze neki (három embert öl meg egy helyett, és még a tûzjelzõ is megszólal). Diane önmagát pedig egy elinduló filmcsillagként ábrázolja (sikeres szereplõválogatás), akinek szép lakása van (az álom szerint élõ nagynénjéé), és betéved hozzá a neki alárendelt, amnéziás Camilla, majd kettejük között kibontakozik a szerelem. Azonban ez a rész nem lehet Diane álma. Ugyanis mikor fölkel, keresi a szomszéd, és közli vele, hogy három hete nem látta. Három hetes álom? Olyan nem létezik! Ugye emlékszünk arra a részre, mikor az elsõ részben Betty (Diane) és Rita (Camilla) belopóznak a házba, ahol Diane Selwyn lakik? Az ágyon pedig egy hulla fekszik. Õ lenne Diane? Lehetséges, hogy az álomban saját magát látja Diane hullaként? Elképzelhetõ, és erre más is utal: a film legeleje. A kamera arra az ágyra, és arra párnára közelít rá, amelyen Diane fejbe lõtte magát, illetve amelyen a hulla fekszik. Diane szemszögébõl nézhetjük végig a fejbelövés elõtti pillanatokat. Tehát elképzelhetõ, hogy Diane az álmot a fejbelövése utáni pillanatban, az élet és halál között vergõdve látta. Azonban a halott nõn csak egy hálóing van, Diane pedig mikor fejbe lövi magát a film végén, egy fürdõköntöst viselt! Ráadásul a film elején a kamera lassú mozgással közelít rá a párnára, a film végén pedig Diane villámgyorsan lõtte fejbe magát. A két nõ nem ugyan az! Ezt a feltevést is elvethetjük. Mi marad? Induljunk ki a Cowboyból. Õ nyit be az ajtón, és mondja azt, hogy: „ébresztõ kislány!” De figyeljük meg pontosabban, hogy mi is történik! A kék doboz leejtése után hamarosan föltûnik az ágyon fekvõ hulla. Azonban, ez nem az a nõ, sõt, nem is halott. A fekvõ alak egy fekete hajú, fekete estélyi ruhában lévõ, élõ (valószínûleg alvó) nõ, akinek nem látszanak a testén az oszlás nyomai. Az ágy is rendezett képet mutat. Ekkor nyit be a Cowboy, és mondja azt a bizonyos mondatot. Majd ismét egy áttûnéses vágás, és megjelenik a halott nõ ugyanazon az ágyon, a bõre oszladozik, szürke hálóruha van rajta, az ágyon pedig szivacsdarabkák látszanak. Majd vágás, a Cowboy becsukja az ajtót, vágás, és Diane fölkel a kopogásra. Tehát az ágyon három nõ fekszik: az oszladozó hulla, a fekete ruhás nõ, és Diane, aki fölkel. Ki a hulla? Nem lehet tudni! Ki a fekete ruhás nõ? Talán Camilla? Ebben az esetben feltételezhetõ, hogy õ álmodik, a Cowboy rá bocsátott egy misztikus álmot, és szólt neki, hogy keljen föl! De nem õ kelt föl, hanem Diane! Camilla és Diane ugyan az lenne? A két személy egy skizofrén elme szüleménye? Konkrétan Camilláé? Ez is jól hangzik, alá is támasztható (pl. a két kocsi rendszáma ugyanaz, a két nõ szájából elhangzó mondatok ugyanazok a kocsi megállásakor) de végképp képtelenség teljesen megmagyarázni. A történet második fele túlságosan is logikus ahhoz, hogy eldobjuk, és újraértelmezzük. Tehát akkor mi is a film? Azt tudjuk, hogy egy sorozatnak készült, melybõl leforgattak egy pilotot. Végül nem valósult meg a sorozat gyártása. Egy év múlva újra elõvették, és mozifilmet csináltak belõle. Ekkor Lynch azonban már teljesen máshogy gondolkozott, másképp látta az eseményeket. Leforgatták a hiányzó részeket, és elkészült a film, mely egy szándékos blöff. Többféle magyarázat is létezik, de teljesen logikusan egyiket sem lehet alátámasztani, mert Lynch szándékosan olyan hibákat tett a filmbe, ami ezt nem teszi lehetõvé.
Na, újragondoltam a dolgokat, és megerõsödött a véleményem: Lync blöfföl! A nagyesszé elkészült, 4 oldal lett. Ha valakit érdekel becopyzom. De siessetek mert holnaptól gólyatáborban leszek! :-DD
Ja, és ma jön az ígért nagyesszé.
Ma megnéztem megint a MD-ot, és újabb részletekre lettem figyelmes. Asszem kicsit másképp kell megközelíteni a dolgokat, mint egyszerû álom és valóság rész. De kezd egyre inkább olyan érzésem lenni, hogy ez a film egy blöff...
A Lost Highway is király. Az elsõ fél óra az iszinyat stresszes. Majd összeszartam magam. Mikor jönnek azok a kazetták, a telefon hívások, állandóan sötét van, és egyre tovább és tovább tart a film...
Ugyanígy jártam a Lost Highway-el :D Harmadszorra sikerült egy megoldást találni, amitõl egész jól összeállt a kép, aztán két hét múlva elfelejtettem :)
Nem ellened irányul, de baromira unalmas már, hogy ha valaki egy nehezebben értelmezhetõ mûalkotásba botlik, akkor a szerzõjét le-drogosozza, idiótázza vagy hasonló.
En az aszonyal veletlenul is mar harom David filmet lattunk de megeskudtunk hogy ha lesz meg valaha ilyen azt tuti nem nezzuk meg :)))
Hétfõn megnéztem újra a filmet, és kijegyzeteltem az egészet! :-D Majd összerittyentek egy nagyesszét, ha lesz idõm, mert érdekes dolkokra lettem figyelmes... ;-) (Most tanulás van 1000L. Érettségi-felvételi szopás. :-( ) Kedvenc jeleneteim: A jelenet elpróbálása az öreg csávóval; a színház; a leszbikus jelenet; mikor megy a limó az úton; illetve az utolsó képsorok; meg a "this is the girl" ;-).
Nekem meg az, ahogy a pali meséli a félelmetes álmát a faszinak abban az étkezdében.
ezt most nem olvasom el, mert gondolom -bár NINCS ODAÍRVA!!! - spoiler
Az biztos nem lehet, hogy a kocka elõtti és utáni rész is valóság, mivel a nevek fölcserélõdnek. Valamelyik nem valós. És most kicsit utánaolvasva, tényleg valószínû az, hogy az elsõ rész az álom, bár vannal benne itt-ott logikai bukfencek. Például Diane megtalálja önmaga holttestét. Viszont az is érdekes, mikor az elsõ részben körbemegy a telefonhívás, hogy hol a lány, szerintem az emnéziás csajt keresik. ÉS akkor Diane szobájában is csöng a telefon, aki halott, és nem veszi föl. És akkor megy vissza a telefon, hogy a lány még mindig nincs meg. Tehát valószínûleg tudták, hogy az elveszett csaj hol lakik. Az amnéziás csaj tehát Diane. Aki pedig azt álmodja, hogy a fekete hajú csaj az amnéziás, de azt is álmodja, hogy õt keresik telefonon, tehát õ az elveszett/amnéziás csaj. Na, kellõen összezavartam mindenkit? :-D Másrészt azért sántít még ez az álmodás-dolog, mert olyan dolgokat is beleálmodik a történetbe, amit maga is keres, és nem tud róla. De ha õ álmodja, akkor tudnia kell róla. Például megálmodja a balesetet is. De mégis kutat utána, hogy tényleg volt-e baleset? Vagy például a büfés jelenet is kilóg a sorbból ,mert semmi köze nincs a történehez. Mégis ott van. És megjelenik benne a fekete ember. Aki majd a végén szorongatja a kockát. Azt a kockát, amibe a végén belenézett a fekete csaj, és ott kezdõdött a valóság. Szerintem a kocka és az ember között kapcsolat lehet. Véleményem szerint a fekete ember a saját elvárásaink be nem teljesülésétõl való félelmet, vagy az ismeretlentõl való félelmet, de mindenképpen a félelmet jelképezi. Az õ mûve a kocka. És mikor belenéznek ebbe a kockába, ott válnak valóra a félelmek. Tehát mi van akkor, ha tulajdonképpen a második rész az illúzió, amiben a kék kocka ereje miatt a félelmeink jelennek meg? Amikor a szõke csaj sikertelenné, az amnéziás csaj meg híressé, sikeressé válik. Az a csaj, aki eddig segítségre szorult, most õ segít a szõkén. Mindenki ellenkezõ szerepben tündököl. Így is értelmezhetõ szerintem.
csak nincs kedvem a dcrõl tölteni, mert sosem ér le:)
Az a baj, hogy most elolvasva a hozzászólásokat, próbálom magamban tisztázni dolgokat, de folyton ellentmondásokba ütközök. Edig háromszor láttam a filmet. Addig fogom nézni, amíg rá nem jövök. :-D Majd mindjárt megcáfollak titeket, csak elõbb alaposan végiggondolom. :-D
pfhuuuu....megnéztem....kérdeztem egy másik topicban...elolvastam az itteni hozzászólásokat és PAFF!!!! Lepadlóztam! Ejnye-ejnye Linch bácsi! Már megint miért kellet ezt tenned velem!? Nem volt elég a Twin Peaks? :)))
Lesz az HBO-n.
Az meg nekem nincs! :/
Igen a leszbi szoke csajnak
De akkor a szõke csajnak kell álmodnia nem?
Szerintem pedig pont azert mert a doboz utan van a valosag es a doboz elott az alom, ezert azert almodja magat Betty-nek mert a valosagban latta a lanyon a kituzot. Tudjatok hogy van ez, neha valamirol a valosagban azt hisszuk hogy tok lenyegtelen de az alomban megis elojon.
Lehet hogy Dian,na mindegy.
Oké tegnap megnéztem, és kicsit világosabb. Lynch, hogy kicsit kavarjon, nem egy hanem 3 szõke csajt rakott a filmbe. Az egyik Betty aki Los Angelesbe jött, a másik (bár sok szerepe nincs) az a csaj akit a producerek akarna "õ lesz a lány" :). A harmadik kever a legtöbbet (visszaolvasva a hozzászólásokat is). Asszem Dian a neve vagy valami lyesmi, vagy Dyna (inkább ez). Szóval õt sokan összekeverik Bettyvel (rohadtul is hasonlít). Miután a csaj belenéz a dobozba, a múlt következik, és a csaj aki felébred az Dyna aki bele van zúgva a fekete csajba. Nem Betty!!! Onnantól már nincs is Betty. Szóval a csaj mondja neki, hogy már többet nem csinálhatják, és férjhez is megy, ettõl a csaj bekattan és fejbe lövi magát. De elõtte megbizza a bérgyilkost, hogy ölje meg a lányt. És így kezdõdik a film. Épp meg akarják ölni, amikor jön a karambol. A csaj amnéziás lesz. És Dyna holttestét találják meg Bettyvel, akinek öngyilkossága már jópár napja volt. Viszont van egy kavarás amit nem értek. Az eleje fele amikor a csaj és Betty beülnek abba a gyorskajáldába, odajön hozzájuk egy picérnõ, akinek ki van tûzdelve a neve: Dyna. Itt be is ugrik a fõhõsnõnek ez a név, hogy már ismeri valahonnan. De a film vége fele, amikor a múltat mutatják, és Dyna ül az étteremben, UGYANAZ a pincérnõ megy hozzá, és akkor mi van a kitûzõjére írva: Betty! Szóval itt már nem tom mi van. Lehet hogy Dyna és Betty ugyanaz csak skizo? És csak a Dyna énje ölte meg magát? :D Nem tom találjátok ki. De ez a picérnõ kitûzõje érdekes.
"Tahát mi is akkor jövünk rá dolgokra, amikor a csaj." már aki rájön.... :)
Mindenestre vicces hogy mindenhol ahol a film tartalmarol irnak(tv ujsag, videokazetta hatulja) csak az elso negyed ora-t irjak le:)
Hát nem tudom. Mindenestre a film közepén a leszbikus szeretkezés az egyik legszebben megcsinalt ilyen dolog amit eddig filmben lattam. Ja es szerintem miutan "felebred" igaz hogy szerelemre vagyik, de nem a faszira hanem pontosan a csajra. Mert ha emlekeztek van egy olyan jelenet az ebredes utan amikor raugrik a masikra lanyra felmesztelenul, de az mondja hogy nem csinalhatjuk tobbet es akkor a csaj tok ideg lessz. Aztan kezd masztizni is. Szoval a szerelem targya szerintem a lany, es azert is akarja megoletni a vegen.
Figyelj ez nem olyan film, amit el lehet mesélni másnak, hogy mirõl szól. Ezt a filmet valahol belûl (wow) lehet megérteni, és nem lehet elmagyarázni.
No. Megpróbálom, bár a végén úgyis ki leszek nevetve. Nem baj. Bizonyára mindennyian voltatok már úgy, hogy napközben láttatok valamit, nem is nagyon figyeltetek oda rá, aztná éjszaka álmotokban megint elõjött a dolog, teljesen más környezetben. A film elsõ másfél órája ez az álom. Pontosan ott van a vágás, amikor visszajönnek a lányok színházból. Ezek után felkel a fõhõs. Ez benne is van a filmben. Innentõl kezdve mutatja be a valóságot a film. Kicsit ugrálva az idõben, bemutatva egy lányka vágyait, próbálkozásait a filmiparban (elég tisztességes Hollywood-kritika is a film egyben), leépülését, boszúvágyát, amiért nem érheti el azt, amit szeretne (karrier és a faszi). Maga az álom a valós élet történéseinek az újragondolása, sokszor szürrealisztikus megjelenése. Szinte mindenki, aki a lány környezetében megfordult, szerepel az álomban is - többségük kicsit/nagyon más szerepben. A szokásos lynch-i megkattant, drogos történet hátterében ott van a vágyak megvalósulása is - a rendezett karrier és szerelem, a sikeres élet. Két, gyökeresen más élet bemutatása tehát a film, a vágyaké és a valóságé. Az álmoké és a realitásé.
Elég sok magyarázat van rá, az a legjobb ha te találod ki. Többször meg kell nézni :)
A neten egyébként nagyon sok elemzés van róla, ha végképp nem érted akkor írd be gúgölbe a címét és több tucat elemzést ki fog dobni.
Ma láttam a filmet, és addig nagyjából értettem is amig a két lány szeretkezett, de után mikor elmennek a szinházba és megtalálják a kék dobozt, elvesztettem a fonalat teljesen. Ugyhogy valaki aki latta tobbszor, vagy elsore ertette az adjon mar egy kis helpet, mert nagyon zavar hogy nem ertem, altalban nemhogy mindent filmet ertek de a felenel rajovok a vegere, de ezzen a filmen most fennakadtam.