Igen. Rosszul tudod. :) Az az America's Army. Ha megnézed a honlapját pl., akkor ott elég szép nagy betûkkel ki van írva (pontosan meg nem mondom, hogy hol), hogy semmilyen kapcsolatban nem áll a játék fejlesztõje az Amerikai Egyesült Államok hadseregével. Vagyis nem pénzelte és nem felügyelte a játék fejlesztését. Az lehet (valószínû), hogy alkalmaztak katonai szakértõket, de az nem ugyan az.
Sorolhatnánk még itt napestig az érveket ellenérveket, meg a példákat, ellenpéldákat. DE, mint mondtam a díszitésen kívül értelme nem lenne a civileknek. (megint csak az én véleményem szerint) Mert Te hibázhatsz, ha te lõsz (pl.: "Fegyvernek látszó tárgyat tartott a 60 éves nénike a kezében, azt hittem le akar lõni... sorry") és akkor, mint BHD-ben, ha lelõsz 5 civilt: Mission Failed. De itt nem lõsz, a U.S. Soldier meg "olyan okos", hogy kikukkantva 3 sec-re a sarok mögül megmondja, hogy az a muksó kezében egy fadarabbal nem zeke, hanem civil. És akkor már nem is lõ rá.
Szóval röviden és tömören ennyi lett volna. De szívesen diskurálok még veled errõl, mivel látom kultúráltan tudsz "vitatkozni" nem anyázni, meg egyébb okosságokat hozzám vágni.
ha nem is több százezer, de nem egy olyan csata volt, ahol rengeteg civil került a tûzvonalba (Mogadishu-több száz áldozat, Derry-13 halott+rengeteg sebesült vagy akár Baghdad-itt meg kitudja mennyi civil áldozat) - de megnézhetjük Leningrádot, Sztálingrádot vagy akár Szevasztopolt is...
Hehe jó kis gém, csak naponta egy pályát kell csinálni, mert a következõ is ugyanaz: egyik team fedez és/vagy leköti az ellenség figyelmét, másik megkerüli és megöli. Ennyi. Ez jó: lisszen áp alfa, go-go-go! Fájör tím brávó follov máj direksön! Baromi nagy hiba, hogy a delta force kommandósokat rangereknek hívja, közben meg a mi két csapatunk ranger, de mindegy.
Na, ezt félreértette mindenki jól. Szal arra céloztam, hogy a csapatunk földszinten mozog végig, mint a JA2-ben. Nincs egy magaslat, gödör, stb. A másik a több fegyver. Ez már az épületharchoz is kapcsolódna, ahol eléggé elengedhetetlen a shotgun. Persze itt már bejönne a squad összeállitás is, szal rakhass rá, amit akarsz. A snipert direkt nem irtam, mert igencsak könnyûvé tenné a játékot. Viszont rádióhivásra felzárkózhatna a CASEVAC.
Egy Black Hawk Down mennyiségû civil sztem beleférne még a játékba. De több nem, és igazándiból játékbeli jelentõsége nincs is, mivel nem Te lõsz, így minimális az esélye a civil áldozatnak. Max, ha belerohan egy idióta a fedezõtûzbe, amit viszont az AI negatívumaként lehetne emlegetni.
kicsit magyartalanra sikeredett, de gondolom érthetõ, mit akartam mondani.
Nem azt mondtam, hogy a harcok elõtt kiürítették a környéket. Csak, mint civil belegondolva, nem jutna eszembe, hogy amikor hallom, hogy az ablakom alatt puskaropogást hallok, akkor kirohanok az utcára megnézni mi az.
És gondolom több 100ezer rohangált a tûzvonalban, 2 tûz között...
civil ronagálás? Szomália, Irak, Greanada, Afganisztán. Az utóbbi 20 év minden háborúja a nagyvárosokban zajlott, ahol több százezer civil is lehetett a harcok alatt...
A sokkal több civil az kicsit nem lenne realisztikus. Hol láttatok ti olyat, hogy egy háborús övezetben rohangálnak a civilek?? Addig oké, hogy néhány civil kavirnyolaz uccán, de "sokkal több" az sztem nem élethû.
Az épületharcot minden egység gyakorolja már, nem csak a Ranger-ek. Egyébként meg shotgunnal és pisztollyal nem sokat érnénk, fõleg mert sosem jutunk olyan közel az ellenséghez, hogy használhatóak lennének.
Éjszakai bevetés viszont mindenképpen jó lenne, valamint sokkal több civil, akik csak úgy téblábolnak az utcán meg átszaladnak az emberek elõtt. Ja, és WW2 mod-ot is szeretnék! :P
"az egész játék egy szinten zajlik"
Hát a háborúban nem az van, hogy reggel könnyû, estére nehéz, hanem változó, ez a játékban is így van.
"bemenni az épületekbe"
Jó lenne, de más kamerakezelés kéne hozzá.
"több fegyver (pisztoly, shotgun)"
Ez szerintem is butaság, ez nem SOF. :) Ellenben azt nem értem, miért nem fért be egy sniper a csapatba, mondjuk a leader kezébe adhattak volna egy távcsöves géppuskát, amit single-shotban használna sniperek ellen.
"saját csapat összeállitása a R6 mintájára pl"
Ez jó ötlet, bár én már egy sima statisztikával is megelégednék (ki mennyit lõtt, talált, ölt, hány sebet kapott stb).
A Ranger feladatkörhöz fûznék vmit, ami kimaradt: Az egyik chapterben (ott, ahol az elején a felborult kamion között kell átsuhanni a sniperek elkerülésével) a parkolóházban található fegyvereseket szintén nem mi szedtük szét, hanem egy Ranger csapat berobogott egy Hummvee-val.
"Épületekbe bemenni" ez meg sztem már inkább Ranger feladatkör, mi pedig nem Ranger-ek vagyunk. Amivel egyet tudok/akarok érteni: okosabb katonák/ellenségek, éjszakai küldetés (bár ez sem biztos, hogy az ilyen egységek feladata), több élet a környezetben, gránátok messzebre dobása, random ellenséges katonák.
Asszem így ennyi lenne. Majd ha eszembe jut még valami, akkor írom :)
Én mint mindig megen csak véleményt mondanék ezekrõl a kívánságokról, amit összegyûjtöttél: Az elsõ ami nagyon szúrta a szemem az a "több fegyver". Namármost azt gondolom ez egy gyorsreagálású "könnyû" egység. Nincs náluk semmi, az "egy fegyver 5 gránát"-on kívül, max egy kis elsõsegélycsomag (amivel ugye ellátják a sebesültet, aki így kibírja amíg a felcserhez viszik) meg még néhány szelet "ûrcsoki" nehogy éhen halljanak. :) "Az egész játék egy szinten zajlik" ezt nem nagyon értettem, hogy mire gondolhattak: legyen légi, vizi, földalatti akció is, vagy a nehézségi szintre Ha nehézségi szintre, akkor a realitást figyelembe véve rugalmasnak kell lenni. Nem lehet, hogy minden pályán van 10 ellenség, akik közül pontosan 5 van fedezék mögött, és 2 van RPG-vel felszerelve. Az életben sem így van, nemde? :)
1 nagyon idegesito hibat vettem eszre a jatekban: kilottek az 1ik emberemet, es en nem a serult, hanem a teljes csapatommal szallitottam a fecserhez. az meggyogyitotta, de utan mar nem mozgott 1utt 1ik csapttal sem. mondom nem szamit ugyis itt a palya vege...hat a kovetkez palyan se volt ott a muki.
Na jó,de ha coop-ban nyomod egy haverral,akkor nem olyan idegesitõ ujrajátszani,mint ha egyedül ülsz a gép elõtt. Egyébként tényleg jó maga a játék,és ha a 2. részre tanulnak ennek a hibáiból,akkor tényleg nagyon szuper lehet. Mire azt megcsinálják,lehet én is végigjátszom ezt valahogy egyszer...
A játék koncepciója jó, de még rengeteg a gyermekbetegsége, ezek közül egy jó adag nem is orvosolható patchben. A FSW2 nagyon nagy durranás lehet, ha figyelnek a készitõk a kivánságokra. Pl. -az egész játék egy szinten zajlik -a katonák idióták -a szétlõtt katonát összefoltozza menetkészre a felcser -jó lenne kódszavas inditás az összehangoltság érdekében -bemenni az épületekbe -random helyeken az ellenség -gyorsabb reagálás a parancsokra -gránátokat messzebbre dobni(ha már úgyis alig van) -éjszakai küldi -több élet a környezetben -több fegyver (pisztoly, shotgun) -saját csapat összeállitása a R6 mintájára pl. Az ötletek az IGN forumáról vannak. Némelyik elég messze visz, az igaz.
Coopban nyomjuk haverral, igy nincs inaktiv csapat. Gabe: coopban nincs is replay, úgy a jó... SPOILER CHAPTER 3,4 Amúgy érdekes, a szállodánál mi nem akadtunk el. Amikor végeztünk a nagy térrel, akkor simán otthagytuk a hátulról jövõket azt kész. Utána én csak az egyik kijáratot láttam (azt ahonnan jöttünk), a haver intézte a másikat. Az elsõ páros volt nehezebb, aztán helyet változtattam, igy a következõk már könnyen mentek. A tankos rész se nehéz, csak rá kell jönni, hogyan képzelték a készitõk a dolgot. Elõször is ott a két RPGs a kapunál, akit nem is látni egyáltalán, de azért 100 méterrõl ki lehet szedni õket. Ez még persze nem elég, hála a scriptnek, oda is kell vánszorogni a kocsik mögött. Suppress fire teljesen felesleges és veszélyes is. Ahol géppuska van, ott meg öngyilkosság. Elég sok idõt elcsesztünk a lövöldözéssel az elején, aztán mondtam a havernak, hogy táborozzon le az elején, igyon egy kávét, én meg végigrohanok azt jóccakát. Simán eljutottam a kapuig, aztán már csak rá kellett hivni a helit a tankra (a kurzor furán viselkedik). Jó volt még a géppuskás eset is a következõ részen. Nem egyszer szarrá lõtt a legnagyobb füstben.
Pass... Gabe: Akkor ez nem a te hátékod, vagy nyomd Sergenant-ba, mert annyira nem nehéz, az 1. igazán szopatos rész sztem a 4. pályánál van ahol jön a tank, amugy mindig pont elérhetõ helyeken vannak a mentési pontok, szerintem még viszonylag gyakran is (sergenant major-ban).
Én még csak most kezdtem el játszani.Töltés közben fagyott és "illegal write" hibaüzenetet kaptam.Utánaolvastam, a res.cfg-t töröltem.Látszólag jó lett, de 30perc után már játék közben megint kilépett az "illegal write" hibaüzenettel.Mitõl lehet?
K...a idegesitõ ez a játék.Mert jó,meg tetszik.De a mentési rendszernek köszönhetõen ebbõl mostmár uninstall lesz.3.chapter végén /legalábbis gondolom a vége/ amikor ahhoz a szállodához vagy mihez kell menni,már kb 5-6 perc mire visszatõltöm /visszanézem/ a replayt,és tudok továbbmenni. De délután volt a legjobb,egyik embert kilövik,én hülye meg képes voltam visszacigölni az elsõsegélyhez,ami ugye vagy 6 utcára van onnan.Utánna vissza,aztán lelõttek kettõt... Nem birom én ezt idegekkel...
azt figyeltem meg, hogy csak akkor szaroznak, ha épp õket irányítod
amikor "inaktív" a csapat, nekem mindig leszedi a rohangáló arabokat (sokszor fordul elõ, hogy hallom a kiabálást, TAB, és már csak a füstölgõ arab hulla fekszik az utcán)
Kis story a mai nyomulásból, valszeg ismerõs lesz. A két osztag keményen tüzelt a fedezék mögötti terrorra. Közben az egyik négyes nyomult közelebb. A terror érezte, hogy kezd forró lenni a pite, futásnak eredt. Óriási rutinnal keresztbe futott az amerikai katonák elõtt érezvén, hogy csak ki kell jutnia a mágikus körbõl. Az amerikai katonát meglepte fifikás ellenfele, ezért habozott lõni. Imigyen a terror kikerült a mágikus körbõl, ezáltal az amerikai katona számára megszûnt célpontnak lenni. A jóisten kicsit meglökte kezét a jó irányba, ám az amerikai katona mielõtt még meghúzta volna a ravaszt, elgondolkodott az élet értékérõl vagy ki tudja mirõl. Elmélkedését azonban megszakitotta egy kis repülõ ólomdarab, mely átszakitván társa fejét, véget vetett a történetnek. LOAD GAME Megoldás: ha az amerikai katona (vagy a jóisten) tudja, hová fog szaladni a terror.
Coop hardon? Ha szereted sokat és hosszan nézni a töltõképernyõt és az utána következõ "várunk a gamespyra vagy ki tudja mire" képernyõt, majd a szélesvásznú "vigyázzatok magatokra" képernyõt (ami jó lassú multiban), akkor neked találták ki ezt a játékmódot.
Jaja, nekem se egy felsõkategoria a gép, és minden fullos 1024-ben szal nincs valami nagy gépigénye, amugy nekem 9600 XT-m van, ugyhogy nincs baja ezexerint se NVidia-val, és ATI-val sem.
Sztem ezek mind egyénileg megoldható hibák, ugyanis nálam 1024*768 ban mindent maxra rakva simán megy egy Ti4200-assal 512 333Mhz-es DDR-rel és 2500+-os AMD-vel
Ha már ellenõrzi az exe-t, nem csak a méretét fogja, hanem a tartalmát is, nem áll semmibõl. Amúgy pont azért crack, hogy kiszedje az ilyen ellenõrzéseket. A méret szinte mindig kisebb a kicsökkentett kódrészek miatt.
véletlenül sem kötözködésbõl írom, de ha jól emléxem, akkor már az Age of Empires II crackjének mérete sem egyezett meg az eredetivel. :) Tény, hogy van olyan játék, ahol ugyanakkora, de elenyészõ menyiségben.
lehet h tevedek, mostanaban nem szoktam nezegetni a file mereteket, de regebben legalabb 50-60% a krekkenek 1ezett a eredeti exe meretevel
ha kicsit visszaolvasol, amit valószínûleg nem teszel, mert, mint ált. én is lusta vagy hozzá, akkor láthatod, hogy már jáccanak is egyesek CO-OP-ban. :)
"Basic puzzle solving is really all you'll need to get through almost every situation that you come across in the game. It's not necessarily bad, it just might not be what some of the strategy veterans used to more complex games on the PC are expecting."
Azt hiszem jól összefoglalta az ign-es pofa a lényeget. Jó a játékmenet, de valahogy "sovány".
Al-Afad has been killed in a air-to-ground missile attack.
The war is over. :)
HOAHH!!
Mostantól szívesen várom, ha vki elakad játék közben. Asszem én még1x végig nyomom majd authentic módban.
tévedtem úgyanakkora de nem úgyanaz, a régivel sokszor a töltési képernyõrõl is visszadobott az elözõ hibával, de mióta az újat feltettem nem csinál ilyen cfg-t, és rendesen megy.