Arról van szó, hogy a megbeszélt határidõre nem telepítették nekem a netet, és ha legkésõbb jövõ hét keddig nem lesz eredmény, akkor vmilyen hivatalhoz akarok fordulni!
ha van aláirt szerzõdésed csak akkor pattoghatsz a szolgáltatónak meg kell határoznia benne hogy mennyi idõn belül köti be (keress olyat benne hogy 30 vagy 45 napon belül), és ha ezután nem köti be, minden nap után kötbért kapsz értsd: egy sima szándéknyilatkozat, vagy megrendelõlap, amit te leadsz a cégnek nem jelent semmit! a cégnek ki kell jelentenie hogy a szolgáltatás nyujtható az általad megjelelölt címen, nem lépett fel valamilyen technikai/egyéb probléma, és x napon belül bekötik ha nincs szerzõdés, akkor semmi esélyed semmire
Van aláírt szerzõdés, az egyetlen probléma, hogy miután vagy háromszor átolvastam, határidõt nem találtam benne, viszont amikor ügyfélszolgálatot hívtam, ott emlegettek 30 napot...
A Mistrál a legszemetebb számítástechnikai cég Magyarországon, ezt szerintem mindenki tudja. Írtátok páran, hogy milyen jó cég ebben teljesen igazatok van, de csak addig amíg mûködik az alkatrész amit vettetek, ha tönkre megy akkor kíváncsi leszek a véleményetekre, amit a tschymo az mind igaz + a nézzétek meg a felíratok.hu-n a mezi nevû emberke hozzá szólását a témához (A BSA-s rovatban van) akkor talán megváltozik a véleményetek. + már csak maga a számla is törvénytelen amit minden vásárlásnál alá írattatnak veletek, ha nekem nem hisztek akkor kérdezzétek meg a Fogysztóvédelmi Felügyelõsséget E-mail: [email protected]
olvassál mielõtt dumálsz netelérésrõl van szó, nem pedig bsaról meg mistralról
Ilyenkor mit lehet tenni! Ugy tudom hogy az EU-ba lépes ota bármelyik telefon szolgáltatot lehet választani.Namár most akkor hogy lehet hogy nem lehet mind a mai napig átjelentkezni egyik szolgáltatotol a másikba?Vegyünk egy konkrét esetet.A T-Com(matáv) M.O. 19 megyéjéböl 17-ben elérhetö és minden gond nélkül bekötik neki a netet, de az én körzetemben meg monopol helyzetben nem engedi be a jelenlegi szolgáltato a T-comot.És csillagászati összegeket kér a netért (pl.:10k 728/128 10GB korlát de ez még csak elmegy,DE 58k !!! a 3000/196)És ezt is csak ugy épitené ki egy olyan helyre ahol még nincs ADSL hogy min.5 elöfizetö legyen.Az egész szolgáltato területe nem nagyobb egy fél megyénél és azon belül csak Kb 10%-os az ADSL lefedettség 30% ISDN a többi analog.És sehogy nem lehet elmenni más szolgáltatohoz pedig a Tcom ehhez képest ingyen dobálja a netet.Az invitel terület is más szolgáltato de még is megengedte a T-comnak a szolgáltatást ezt mért nem lehet a hungarotelnél elérni?Már kezd tele lenni a f**om velük. HELP PLÍÍZ!
Sziasztok!
Véleményeteket kérném egy konkrét ügyemmel kapcsolatban.
A múlt héten a XXXXX (nem akarok rossz reklámot nekik) Online Áruházban rendeltem magamnak egy Corsair 512*2db DDR RAM KIT-et (számítógép memória, 2 darabos kiszerelésben). Az áruház honlapján ennek ára 10.000 Ft bruttó. Leadtam online a megrendelésem 1 db-ra, amirõl kaptam egy visszaigazolást a fenti adatokkal.
A mai napon keresett egy hölgy az áruházból, hogy át lehet venni a terméket, de sajnos elírás történt a honlap szerkesztése közben és a valóságban ez nem 2*512 MB, hanem 2*256 MB memória. Az ár stimmel, csak éppen a felét kapom (és felét éri) annak, mint amit megrendeltem.
A legjobb tudomásom szerint ilyen esetben azt az árat kell alkalmazni a termékekre, amit meghirdettek. Mivel kapható 2*512 MB kiszerelés is én úgy gondolom, hogy olyat kellene kapnom 10.000 forintért. Ebben kérném a segítségeteket, hogy most érdemes-e kötnöm az ebet a karóhoz, vagy bele kell törõdnöm az üzlet álláspontjába, miszerint "elírták az ajánlatot és bocsi".
Írjak a vásárlók könyvébe? Mennyek magasabb fórumra (Önökhöz, írásban)?
Mit tudok tenni?
A válaszokat elõre is köszönöm
hát mivel gyanúsan olcsó volt valszeg tényleg elírás.
Felhívtam a Fogyasztóvédelmi Felügyelõséget. Írásban is kérik (ha nem intézõdik el az ügy) a leírást, de már most igazat adtak nekem. Azért még egyezkedem a bolttal...
Hali! Én a TESZKEM a fogyasztókért honlapot szerkesztem, ahol sok más problémán kívül hasonló kérdésekre is található válasz. Szerintem írj nálunk a fórumba, a vezetõség biztosan kielégítõ választ fog adni. Egyébként én úgy tudom, hogy az Uniós jogok értelmében ha egy árura rá van írva egy ár (esetedben a 10000 Ft.) és több ár is létezik (pl. más a kasszánál, mást mond az eladó, más az árlistán), akkor a legkisebb összeget kell a fogyasztónak fizetnie. Persze honlap esetében ez nehezebben bizonyítható, fõleg, hogy nem azonnal fizettél - ez bonyolítja a dolgokat. Remélem, tudtam valamit segíteni, ajánlom a fórumunkat, ott biztosan pontos választ kapsz. Üdvözlettel: N.M.I. http://teszkem.fw.hu
Sziasztok! Véleményt szeretnék kérni tõletek. Megvettem a GameStar újság februári számát. Ebben mellékletként egy rally játékszoftvert mellékeltek. A baj az, hogy a szoftver, telepítés után nam fut, hibajelzéssel kilép (nem egyedi jelenség!!). Mint kiderült különbözõ javító file-okat, kell letölteni hozzá, beállítási paramétereket kell megváltozatni, hogy fusson. Erre a hibára, a hiba javításának lehetséges módjaira a terjesztõ (GS) nem hívta fel a figyelmet. Kit terhel a felelõsség ez esetben. A vásárlót (béna, miért nem néz utána fórumokon, a játék honlapján stb. miért nem fut a szoftver?), vagy a terjesztõt? Aki pénzért terméket ad el felhasználásra? Van-e a termék terjesztõjének felelõssége az általa forgalmazott termékért? Elõre is köszönöm. Egy veszekedõ fórumozó:)
Felelõsség a tájékoztatási és csomagolási szabályok megsértéséért 16. § (1) A fogyasztók tájékoztatására, valamint a csomagolásra vonatkozó szabályok megtartására
a) a címkézés, a használati és kezelési útmutató, a megfelelõség-tanúsítás, valamint a csomagolás tekintetében a gyártó,
b) az ár feltüntetése tekintetében a forgalmazó
köteles.
(2) Ha a gyártó az árut nem látja el a törvény 9-15. §-aiban, illetve külön jogszabályban meghatározott tájékoztatással és csomagolással, a forgalmazó köteles azt pótolni.
(3) A forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a tájékoztatást a fogyasztónak megadta.
(4) A fogyasztó - választása szerint - a gyártóval, illetve az árut forgalomba hozó bármelyik gazdálkodó szervezettel szemben érvényesítheti jogait, függetlenül attól, hogy a gyártót megnevezték-e.
(5) A (2)-(4) bekezdésekben foglalt rendelkezések nem érintik a forgalmazónak a gyártóval szemben érvényesíthetõ igényeit.
szellemi termékekrõl van valami hogy nem megfelelõ használatért nem õk hibásak, ahogy a kocsi gyártó se felelõs azért ha benzin helyett vizet töltesz bele :)
Ebben teljesen igazad van. De én (lehet, hogy nem voltam érthetõ) a tájékoztatást hiányoltam.
keresed a kákán a csomót, a gyártó biztosítja a termék mûködését, a terjesztõ meg terjeszti és kész, ennyi idõ alatt 10x megoldhattad volna a problémát de te inkább gyártod a teóriákat......
A problémám megoldódott. Nem a csomót keresem a kákán, hanem az igazam. Nagy különbség. De Te nem védõként lépsz fel, hanem vádlóként. Köszönöm, hogy "érdemben", segítettél.
A jogszabály megismerésének keresése, nem taróia gyártás.
A forgaéólmazó a felelõs. Te meg a megmondó ember. Ugye?
Sziasztok! Na akkor én is mesélek. 2004 decemberében megrendeletm egy mp3 lejátszót kb 16 ezer forintért interneten (olyan szivesen megmondanám a címet de nem emlélszem). Minden rendben ment, egészen addig amig meg nem kaptam (sajna a nagyszülõk vették át mert nem voltam otthon). A lényeg hogy egy kinézetre éppen hasonlító de gyártóra/tipusra abszolút más fajta készüléket kaptam. Gondoltam sebaj, ha ugyanazt tudja akkor nekem mindegy. Hát nem tudta: nem világított a kijelzõ, nem játszott le wma-t, nem írta ki az id3 tag-eket, de ez még semmi. Ugyanis még a stop gombja sem mûködött (bár ugyanezzel a gombbal még ki tudtam kapcsolni - szerencsére)! Kénytelen voltam a pause-val "leállítani" a számokat. Na itt betelt a pohár. Telefon, kérdezõsködés miért ezt küldték mikor én nem is ezt rendeletem, miért nem jó, miért nem tud semmit szinte azok közül amik ki voltak írva a honlapra éssatöbbi. Válasz: hát igen az sajnos már nem volt raktáron, ezért küldtek egy hasonlót. Na bazz ne röhögtessenek már 73 db volt mikor elküldtem a megrendelést és vissza is igazoltak, és kvára nem volt hasonló ahhoz amit rendeltem (hjja...hogy külsõleg...úgy igen). Gyorsan csekkoltam a honlapot, hát persze hogy még van. Na midegy. Azt mondták, hogy vagy fizetek még X pénzmagot (ÉN értitek...még ÉN fizessek) és kapok egy másikat ami tényleg tudja azokat amiket elvárok, vagy visszaadják a pénzemet és visszaveszik (persze a futárköltésget azt fújhattam). Na mondom ez lesz, és mégis hogyan? Válasz: ha majd jár erre egy futár akkor "beugik" érte. Gondolom azt már nem merték mondani, hogy fizessem ki a futárköltséget mégegyszer. A lényeg hogy azóta is "ugrik" az a futár. Bár lehet hogy itt a környéken senki sem rendel semmit interneten, azért nem jött még erre. Ki tudja lehet hogy már holnap itt lesz. Bár azt megszívtam mert azóta nemhogy "nem tökéletes" a lejátszó hanem abszolut nem is mûködik. Elõször csak a kijelzõ, rá egy hétre a hang is elnémult...De nem dobtam ki, mert azzal a 256Mb-os SD kártyával amit hozzá vettem itthon még haszhnálható PENDRIVE-ként. Na ze volt a 22ezer forintos pendrive története (alig több mint egy évvel ezelõttrõl)
A helyedben dobnék egy mailt, amiben felhívod szíves figyelmük, hogy a következõ lépésed a fogyasztóvédelmi fõfelügyelõség lesz. Nálam ez már kétszer bejött. Javaslom. Persze, így egy év távlatában lehet nehéz az ügy. Kérdésedet mindenesetre érdemes itt is feltenned: http://www.fvf.hu/
Rendeltem a www.thinkgeek.com-ról néhány dolgot, a pénzt azonnal leemelték a számlámról, de az árut nem kaptam meg. Ennek már több mint három hete, pedig DHL Expressel való szállítást kértem. Nem tudjátok, hogy internetes rendelésnél mennyi ideig kell várni az áru megérkezésére? A weblapon ilyen tájékoztatás nem volt. Fordulhatok-e magyaroroszágon panasszal valahová? Mit tehetek, ha egyáltalán nem kapom meg az árut?
Köszi a tanácsot. Bár már feladtam a dolgot :( Egyébként írtam a Fogyasztóvédelemnek, de semmi reakció (legalábbis én nem vettem észre, lehet hogy léptek az ügyben anno), bár lehet nem interneten kellett volna megtennem, de már mindegy. Ja és egyébként hozzátartozik a dolgohoz, hogy miután telefonálgattam egy sort az eladó boltnak, a honlapon anank a lejátszónak minden nem stimmelõ adatát átjavították, szóval már bizonyítani sem tudtam a dolgot. Az a baj hogy az inetrnetes vásárlás szerintem egy jó dolog, többször is rendeltem már könyvet, illetve egyszer még Ausztriából is egy elég drága dolgot és ezen kívül nem voltak negatív tapasztalataim. De az biztos, hogy a jövõben ilyesmit (elektronikai cucc) csak akkor rendelek, ha már mások is megtették, és pozitívak a tapasztalatok az adott áruházzal kapcsolatban...
ja és a vicce, de pont ezután az ügy után olvastam alig 1-2 héttel egy cikket az egyik napilapban az internetes vásárlás veszélyeirõl :D
Sajnálom, hogy így történt. Én inkább azt javasolnám (magyar online üzletekben is bármit meg tudsz most már vásárolni, ha némi késéssel is), hogy csak készpénzes vásárlási lehetõséget válassz. Remélem többet nem fogsz csalódni, ne veszitsd el a bizalmad
Uraim, íme egy ellenpélda:
Szerettünk volna vásárolni egy kerti garnitúrát a bricostore-ban, ami a katalógusban volt. Persze a boltban nem volt kapható, annak ellenére, hogy a kirakatban ott díszelgett, de azt nem akarták eladni, mondván tévesen van rajta az ár. Elmentem egy másik bricostoreba, ott sem volt. Mivel a feleségem nyüstölt megvettem külön-külön, persze jóval többért, de nem hagytam annyiban. Kikerestem a gvh egyik határozatát melyben korábban pont õket, pont egy ugyanilyen dolog miatt elmarasztalják és megbüntetik félmillió forintra. Ennek kíséretében írtam egy levelet nekik, hogy fizessék vissza a különbözetet. És láss csodát másnap visszahívott az áruházigazgató, hogy természetesen visszafizetik. Szóval ez egy olyan ritka példa, ahol korrektül elintézték a dolgot, és nem kellett elmennem felügyelethez.
Amúgy nem szabad annyiban hagyni a dolgot, én sokszor szoktam beírni a panaszkönyvbe, volt már dolgom a fogyasztóvédelemmel is, és mindíg sikerrel jártam. Persze nem árt elõtte egy kicsit információtszerezni, és tényleg csak akkor reklamáléni, ha az jogos, és valóban törvénysértõ módon járnak el. Persze sokkal többször megsértik a törvényt, mit gondolnánk, úgyhogy jó ha ismerjük a jogainkat. (Például volt egy esetem a JVC-vel is, ahol a fogyasztóvédelem azt javasolta, hogy állapodjunk meg, és akkor nem bünteti meg õket, így aztán sikerült kicseréltetnem a videokamerám egy jobb darabra.) Egyébiránt van is errõl több könyv is, a "Titkos hadmûveletek pénztálcánk ellen" például még elég olcsó is. Szóval hajrá, de javaslom, hogy elsõként informálódni, aztán a bolttal megpróbálni megállapodni, aztán lehet a többit.
"megbüntetik félmillió forintra. Ennek kíséretében írtam egy levelet nekik, hogy fizessék vissza a különbözetet. És láss csodát másnap visszahívott az áruházigazgató, hogy természetesen visszafizetik."
Nem csodálkozom, hiszen a különbözet gondolom nem volt fél milla. De ki tudja hányan nem követelték azt? Szóval ígysem jó ellenpélda...
up! a napokban az egressy úti sparban tapasztaltam egy finom kis trükköt. nem nagy dolog de bosszantó,ti. van a sparban egy zöld meg egy sárga kis papírkeret, amit a spar márkatermékekre, ill az akciós termékekre tesznek. a hölgyike, alkalmazott, az orrom elõtt egy bazi nagy zacsiból full találomra teszegette fel az akciós meg a spar márkatermékejelzõ kis biszbaszokat. De olyan pofátlanul hogy oda is mentem megkérdezni, hogy mégis hogy gondolják, hogy az Oremus aszúra ráteszi hogy márkatermék?? meg hogy lehet hogy a másik bor amire az akciós jelzés került azt tegnap akció nélkül ugyanennyiért vettem? aszongya a drága, hogy "Az biztosan nem lehet.." hát anyád. de komolyan. és nem az hogy megvárjuk mig bezár a volt legalább, neeeem délután 5kor mûveli mindezt amikpor tele a bolt ezer vásárló.
Mit lehet ilyenkor tenni? Megszerettem volna tanulni hennátfesteni,és a szolgáltatásomat ezzel is bõviteni szerettem volna.Borzalom lett belõle nem tudás. Itt a neten a henna.lap.hu web oldalon hírdeti a tanfolyamait H.Nikolett. Hennafestést és még egyéb ilyen témában "tanít". Ez a tanítás semmi másból nem áll csak kész átverésbõl,és a pénz begyûjtésbõl. Az "oktatás" színvonala az átadott tudásnak mondott valami,jó ha a hennafestés 10%-át érintette.Ezt utólag tudtam meg sajnos. Mivel nagyon kevésnek találtam az oktatás alatt kapott információt,utána olvastam,hogy milyen technikája van az elkészítésnek még,akkor döbbentem rá,hogy alig kaptam tudást. Akkor ott a oktatás helyszínén(konyhában ,gyereksírás közepette történt az oktatás)nem is tudtam,hogy mit kérdezzek tõle csak azt tudtam,hogy ha ennyit mond el a szakmáról ez nagyon kevés. Huszonötezer forintot kért a tanfolyamért,de számlát nem adott róla. Akkor egyidõben hárman voltunk ott, majd a másik nap ujabb két ember jött hozzá.Két nap alatt amíg én ott voltam 125 ezer forintott tett el számla nélkül, és még nagyobb a baj, mert cserébe még mi sem kaptunk érte oktatást.Hárman felszeretnénk jelenteni,( másik két tanuló nem akar hercehurcát )utólag nem is reagált arra mit mi kifogásoltunk. Õ állítja,hogy ennyi az amit tudni kell róla. Írtam neki azóta ajánlott levelet is,több emailt,de semmit nem haladtunk elõre.Kértem a pénzem vissza töle,mondván valamit adott ezért csak húszezer forintot kérek vissza.Erre sem reagált,jogosnak tarja a begyûjtött pénzt. Így utólag visszadátumozva elküldte a számlát.Október 29-30.án voltunk ott,és a számlát tegnap kaptam meg ajánlott levélben,a levél november 6.-val volt dátumozva,a számla amit ebben a levélben küldött az október 30.-ka volt ráirva.ezt azért küldte el mert megmondtam,hogy nem marad ennyiben a dolog,mert ez egy átverés. Így utólag azt sem értem...bárki tarthat otthon tanfolyamot ha magát már "mesternek" tartja.Megkérdeztem H. Nikolettet errõl ott, és azt mondta nem kell hozzá semmilyen képesítés mert ez nem OKJ-és tanfolyam ,csak egy oklevelet ad nekünk.Azt meg a konyhában is adhatja. Itt van a hiba akkor.Õt senki nem ellenõrzi? Hány embert csap be és téveszt meg évente? Mennyi az elhallgatott jövedelme így évente? Hol lehet erre jogorvoslást kapni? Segítséget elõre is köszönöm szépen. Évibatta
max az apeh-nál fogják meghallgatni a történeted, örülj hogy csak ennyivel vertek át.
Végül kiadta a számlát, úgyhogy apeh-hoz nem mehetsz. Viszont az kérdéses, hogy van-e jogosultsága a számlát kibocsátónak ilyen tanfolyamot tartani, mert lehet, hogy csak beírta a teáor számot, azt meg elfogadták azzal a feltétellel, hogy ha majd a feltételek meglesznek, gyakorolhatja. Lehet, hogy az illetékes önkormányzat jegyzõjénél tudsz panaszt tenni, de a fogyasztóvédelmi felügyelõség részére küldött levél sem biztos, hogy hiábavaló. Amúgy meg marad a polgári peres eljárás, s mivel ti hárman vagytok, nem lesz nehéz bizonyítanotok, hogy valóban nincs arányban a szolgáltatás az átvett összeggel. De valószínû, hogy õ is tudja, hogy többe kerül az ügyvéd, meg a bírósági eljárás, mint amit az egész ér, nem is beszélve az idõrõl.
Köszönöm szépen a válaszokat! A Szigethalom Város Önkormányzat Jegyzõjének kell írnom,mert hozzá tartozik,hogy milyen tevékenységet folytathat otthon.A számlát egy Bt nevére állította ki,azt mondta az Õ Bt-jük.A számlára azt írta"egyéb szolgáltatás"és ennek írta oda az szj számát.Tanfolyamról itt a számlán nem is tesz említést. Póstai uton írtam le a panaszom neki, erre õ is reagált. A pósta utján, ajánlott levelet kaptam tõle, amiben viszont többször is leírta,hogy õ egy oktatást tartott és ennek biztosította a konyhában a megfelelõ helyet is. Tehát nem tagadta,hogy oktatást tartott.A számlán viszont már nem ezt írta le. A következtetésem ebbõl,hogy nem is tarhatott volna ilyent meg.
Hát ez már lehet ok az apehnél panaszra. Az oktatás SZJ száma 80.42.10, ha nem ez szerepel a számlán, (de legalább 80.42) akkor azt másról szól, nem az elvégzett tevékenységrõl. Azért az önkormányzatnál érdemes egy kört lefutni, mert gyanítom, hogy nem állnak fenn a tevékenység végzéséhez szükséges feltételek, és a számlát is valószínûleg ezért írhatta másról. Nem kötöttetek egyébként szerzõdést a tanfolyamról? Mert akkor az sok mindenben iránymutatást adhat.
Köszönöm ismételten a tanácsot Nem,nem kötöttem szerzõdést vele.Erre nem is gondoltam. Az oktatásról szóló tájékoztatása nagyon tetszet,amit elküldött emailben. Itt a neten a henna.lap.hu oldalon szabadon hírdeti az oktatásait. Ebbõl következtettem,hogy ha itt nyíltan ezt meri vállalni akkor teheti is mert biztos megvan hozzá minden feltétele. De tévedtem...
T-Mobil félre vezetés! « Dátum: Ma - 08:01:10 » Válasz idézettelIdézet Üzenet módosításaMódosítás Üzenet eltávolításaTörlés Egy érdekes dologra szeretném felhivni a figyelmét minden vásárlónak. A minap ugy döntötem lecserélem a régi telefonom ujra. Tv-ben láttam hogy a T-mobil-nál a Sony Ericsson W200i telefon domino kártyával 15000Ft(kerekeitve). Na mondom be megyek ez jol hangzik,elötte persze körbe néztem a netet hogy nincs e benne átverés. Nem volt semmi olyan leirva mint amitt nekem a Csepel Plazába a Westeles kishölgy mondot. Ugyanis csak arany vagy platina kártyások kapják ennyiért. De ezt valahogy elfelejtik közé tenni. Undoritó hozzá állás ez,én megfogadtam soha többé nem vásárolok semmit a T-Mobilnál.
Következõ történt velem.Budapesten voltam és az egyik 10 emeletes panelház elõtt parkoltam le az autómmal.Mire visszaértem nagy meglepetésemre az autóm szélvédõje összetörve+a motorháztetõ+az A oszlop+a sárvédõ a jobb oldalon.Az autó mellett egy idegen ember aki közölte hogy bocsika de éppen polcot szerelt az erkélyen de a polc elszabadult és az autómon landolt.Nah telefonálás elindult ilyenkor mi van és a megoldás az lett,hogy a polcot szerelõ emberke lakásbiztosítására lesz az autóm megcsináltatva.A generálinál volt a lakásbiztosítása,és hamar találtunk is közösen a közelben egy autószerelõ mûhelyt akik szerzõdésben állnak a generálival és akik szakszerviznek csúfolják magukat.Közölték okés minden mihelyt megkapják a biztosítótól a pénzt akkor majd szólnak és lehet vinni az autót.Eljött az idõ amikor szóltak lehet vinni az autót és közölték 3 nap és kész.Szélvédõ csere+jobb oldali ajtó csere+motorháztetõ festés+jobb oldali A oszlop javítás+jobb oldali sárvédõ javítás-festés.Ez lett volna az eredeti javítás.3. nap után jön a telefon kész az autó lehet érte menni.Megláttam az autót azt hittem összeesek,az egyik szerelõ éppen a baloldali sárvédõmön támaszkodott kulcscsomóval a farzsebében aminek a következménye hogy összecsikargatta szépen a festést,(még jó hogy a másik oldalt javították),a szévédõ körûl a tömítõ gumi ugy felragasztva ,hogy fel van púposodva,benéztem az autóba és akkor jött a másik "meglepi",a mûszerfalon jobb oldalt több helyen égés nyomok,kiégetve a mûszerfal.Megkérdeztem ezzel mi történt és néztek rám bután,hogy õk nem tudják,amikor már kicsit erélyesebben kérdeztem érdekes módon eszükbe jutott hogy "jajj hát véletlen amikor az A oszlopot heggesztették akkor kicsit ráppattant a tûz".De szólni nem szóltak volna róla,ha nem veszem észre.........Közöltem én igy az autót nem veszem át,ne haragudjanak de 250 ezer forintot felvettek a melóért amibõl én igaz csak 25 ezret fizettem az avulásért de ezt igy akkor sem adhatják át.Na jó közölte majd valamelyik nap amikor éppen ráér telefonál és vigyem vissza majd csinál vele valamit.Eltelt egy hét autó vissza,délután szól,hogy kész az autó.Na amit láttam nem hittem a szememnek,a mûszerfalat ahol kiégette megcsiszolta és lefestette,hát valami nagyon gusztustalan és igénytelen állapotba került ezálltal a mûszerfal,jaaa és sikerült valami úton módon eggyúttal a mûszerfalon lévõ szellõzõ rácsait széttörni.Közöltem vele ez már kezd sok lenni és ne nézzen már madárnak én ezt igy át nem veszem.Persze mindenrõl készítettem fényképet.Erre õ jó ha nem jó igy nekem akkor majd szerez egy mûszerfalat és majd szól ha megvan.Újjabb 1 hét,autó vissza (ehez tudni kell hogy 140km-re lakom Budapesttõl+ a munkámból kiesés),délután telefon kész az autó,már gyomorideggel mentem érte.Na autóba beülök megyek kb 5km-ert és észre veszem nem mûködik sem a benzinmutató,a hõfokmutató fullon van a fordulatszámmérõ ugrál.Na vissza a csodálatos szerelõhöz,közli õ nem tudja mi lehet a baj de szombaton vigyem vissza az autót habár nem dolgozik de bemegy hogy megcsinálja.Szombaton vissza a szerelõhöz de már egy ismerõsömet is vittem aki ott is maradt és segített az autót ujra szétszedni és összerakni a szerelõnek hátha gyorsabban halad.5 óra leforgása alatt sikerült összerakni.Na másnap megyek az autóval az Air bag felírat világít aminek nem kellene és duda nincs.Hát kész voltam gondolhatjátok.Ezután ujjabb telefon szerelõnek aki közölte õ már nem tudja mi lehet menjek át egy másik szerelõhöz akinek van olyan gépe amire ráteszi és kimutatja mi a baj.Na át másik szerelõhöz akit õ ajánlott habár félve.Másik szerelõ közli nem is mutat ki légzságot a mûszere valami gáz van,de õ nem tudja mi.Na ekkor önállóan ajánlás nélkûl kerestem egy villamossági szerelõt aki megnézte mi lehet a baj és meg is állapította.A kormányvezetõ szállat elszkította ez a kontár amit kikell cserélni és akkor minden tökéletes lesz.Na szerelõhöz vissza,közöltem van 2 napja hogy megvegye én elviszem ahoz aki ért hozzá berakja õ pedig fizeti.Igy is történt 2 nap múlva kontár szerelõ megvette ,villamossági szerelõ berakta és jéééééééé végre másfél hónap után mûködik az autóm.Na ilyenkor kihez forduljak??Mi a teesndõ hogy ez a kontár ne tudjon több autót összebarmolni???
Szépen írd össze, hogy mennyibe került a furikázásod, mennyi a kiesõ idõd értéke, mennyi ideig nem használhattad az autót, bérautó, stb. és nyújtsd be nekik a kárigényed. Ha nem hajlandóak fizetni fordulj ügyvédhez, és szerezz tanukat, de ne hagyd annyiban, mert akkor rászoknak.
A HUGO-SPORT (Kálvin téri áruházban lévõ biciklibolt) üzletvezetõjének minõsíthetetlen viselkedése, szakértelemtõl mentes, félrevezetõ tájékoztatása és a vevõ kárára elkövetett üzletelési kísérlete késztetett arra, hogy az alábbi történetet ide írjam. A fél éve vásárolt, ritkán használt, garanciális gyerekülés eltört az egyik felrögzítési pontján. Mikor visszavittük, elsõ reakciójuk szerint, rosszul szereltük fel. Az tárgyaló partnerünkkel, az üzletvezetõvel is történt már ilyen. A gyártóval kell beszélnie, ígérete szerint 3 napon belül jelentkezik. Ezt nem tette. Másfél hét múlva sokadik próbálkozásra sikerült csak telefonon elérni. Ekkor azt a megtévesztõ információt kaptuk tõle, hogy nincs mit tenni, támadjuk meg a gyártót, mert nincs magyar nyelvû leírás a termékhez. Hosszas keresgélés után ettõl a gyártótól csak más típusokhoz találtunk leírást magyarul is, amelyek mind azt bizonyították, hogy megfelelõ módon szereltük fel az ülést. Erre azt a választ kaptuk, hogy ez a termék kivételt képez az összes többi közül. Ezután azonban sikerült mégis megtalálni az eltört üléshez tartozó magyar nyelvû leírást is, amely alapján egyértelmûvé vált, hogy a terméket megfelelõ módon szereltük fel és rendeltetés-szerûen használtuk. Ezek után kénytelenek voltak beismerni igazunkat. Ezt követõen a félretájékoztatás és a szakértelem hiányában hosszú ideig nem sikerült mindkét félnek elfogadható megoldást találni a problémára. Miután a megoldási javaslatai nem létezõ termékekre vonatkoztak, ill. azt is javasolták, hogy inkább vegyünk náluk egy teljesen új biciklit és hozzá gyerekülést, hiszen szerintük nem is kerülne olyan sokba és arra már biztosan tudnának megfelelõ gyerekülést felszerelni. Mondván 60 000 forint nem pénz egy bicikliért õ ennyiért tankol havonta az autójába. Miután magunk megtaláltuk a megfelelõ megoldást és típust az üzletvezetõ elérhetetlenné vált, kollégái ígérete ellenére sem kaptunk semmiféle visszajelzést napokon át. Nem maradt más választásunk, mint nyilvános közösségi portál segítségével, további elérhetõséget kellett keressünk. Ott szembesültünk egy fényképpel (mellékelve), melyen az üzletvezetõ ugyanilyen terméket, mint ami nálunk meghibásodott pontosan ugyanúgy használ, mint, ahogy mi tettük. Végül így sikerült elérni az üzletvezetõt, megbeszélni vele a csererendelés körülményeit, mely szerint a megrendelést követõen egy hét múlva érkezik az új termék. Telefonbeszélgetésünknek megfelelõen e-mailben megrendeltük az újabb terméket, melyre 1 hét szállítási határidõt ígértek, 2 hét után napról napra tologatják, amikor legutóbb telefonáltam a háttérbõl röhögtek, hogy karácsonyra meg lesz (ma dec 9. és közel két hónapja húzodik az ügy). Eddig bíztam benne, hogy megoldódik az ügy, de most már a nyilvánosság segítségével szeretnék pontott tenni a végére.
írj a fogyasztó védelemnek, azok majd kivizsgálják (2 hét kb.) aztán ha valóban jótálláson belül van a probléma cserélik, ha nem, akkor nem fogják
Annyiba jó lehet, kis gonoszság :), hogy pozitív ítélet estén még meg is büntetik a céget...jó pofa pénzbüntetés
Hivatalosan 14 napjuk van a javításra. Ennek lejártát követõen kérhetsz cserekészüléket, vagy kérheted vissza a pénzed. Szerintem szólitsd fel õket hivatalosan, hogy 48 órán belül pótolják, különben panaszt teszel a fogyasztóvédelemnél, és a cseredarab bérleti díját is rájuk terheled.
Rendeltem egy LCT Tv-t interneten keresztül 24900 forintért. Valószínûleg 224900-ba kerülne, csak rosszul írták, de a visszaigazoló e-mailben is ez az összeg állt (24900). Kötelesek-e ezek után átadni nekem a TV-t ezen az áron, vagy ne is reménykedjek? Mit mond a fogyasztóvédelem?
Törvény szerint, ha a boltban a terméknél ki van írva egy ár, akkor kötelesek annyiért odaadni. Gondolom igaz ez az internetes kereskedelemre is, úgyhogy a fogyasztóvédelemnél jó esélyed van.
Mi a helyzet, ha a vaterán hamisított telefonokat árulnak emberkék, amit szová is tettem több mail-ben a vatera felé, mire õk azzal reagáltak, hogy a károsított cégtõl kell, hogy megkeresse õket vki és panaszt tegyen...de könyörgöm, ha a lius vuitton, mint cég nem forgalmaz mobiltelefonokat, de a vaterán mégis a cég termékeit árulják, akkor mi van?
Hello mindenkinek! lenne egy kérdésem. Az anno T-online-ként mûködõ szolgáltatásra hivatkozva kaptam egy fizetési felszólítász a Br..ss Holding-tól. Állítólag elmaradásom van,amirõl a T-home-nál nemtudnak:D mivel megszûnt szolgáltatásról van szó nemértem,h kinek akarják behajtani az összeget (a t-home-nál aztmondták,h ez a cég eléggé sáros ilyesmiben) szóval kérdés,h érdemes-e foglalkozni vele,vagy tényleg van lehetõségük behajtani egy már nemlétezõ szolgáltatásért akár 1forintot is? (elmaradásról pedig a T-online méég anno nem küldött felszólítást,ezért is érdekes)
Sziasztok!
Olyan problémával állok/állunk szemben, hogy nagymamám volt egy termékbemutatón és "hosszas véletlenek" folytán, remélem értitek mire gondolok, csak az õ számát húzták ki... Õ pedig, amilyen belement a dologba és megrendelt valami értelmetlenséget elég nagy árban. Ez még nem is lenne baj, csak nagy összegû foglalót is adott rögtön... (Hozzá kell tennem, hogy jelenleg õ sem tudja, h milyen elgondolásból tett így, szóval nagyon megbánta és ezért is írok most)
Szóval a kérdésem, hogy van-e valami lehetõség arra, hogy visszakapja a foglalót? Telefonon a mai nap folyamán hívták õket, de szó szerint kinevették a telefonba mamámat... Olyan viselkedést mutattak, amely az elmondottak alapján elfogadhatatlan volt. Még a telefont is lerakták...
Szeretném megkérdezni, h mit lehet tenni ilyen esetben? Köszönöm szépen!
Kedves fórumozók! Szakdolgozatomat fogyasztóvédelmi témakörbõl írom, ezzel kapcsolatban szeretném kérni a segítségeteket az alábbi kérdõív kitöltésével. A kérdõív kitöltése anonim módon történik, és csak néhány percet vesz igénybe. Köszönöm a kitöltõknek!
http://ripet.hu/feedback.php?kid=q9kodz2j8jfz4841
Teljesen fel vagyok háborodva!! Úgy érzem, hogy a fogyasztókat átveri a Nestlé... Ugye a Boci csoki márkát megvették, és a tv reklámban az van, hogy a Boci csoki magyar!
Meg kell nézni a mostanában a boltokban kapható Boci csokikat. Mindegyikre rá van írva, származási hely Szlovákia.
Ez a vásárlók megtévesztése teljes mértékben! Sajnos a vásárlók viszont legtöbbször a márka vagy a termék neve alapján döntik el, hogy hazai termékrõl van-e szó.
Hol lehet ezzel kapcsolatban panaszt emelni? Ti nem érzitek úgy, hogy át vagytok verve, és megtévesztenek ezzel?
üdv
Az Auchanban meg igen preferálnak egy F-el kezdõdõ, magyar nevû (kinézetû, mintázatú) terméket (kötözött sonkától kezdve mindenféle hústermék). Ráadásul vonalkód 599 ... magyarnak hinné az ember. Aztán észrevettem, hogy minden ott a származási ország: szlovákia. Most akkor vagy ismét hozzánk csatolták felvidéket (minek gúnyneve a sose létezett szlovákia) ... vagy piszkosul átverik itt ismét a népet.
A Milli tej az nem Mo-on gyártott termék volt ? Mert bizony már az is import, Németországból. Mi, a nagy tejtermelõk IMPORTÁLJUK a tej és tejkészítményeket ????? Ez kinek az érdeke ????
Mi az egykor nagy cukortermelõk (8 gyár, hazai szükséglet 300% volt termelve) IMPORTÁLJUK a cukrot (1 gyár, gondolom mindenki kitalálja mely ország lakosának tulajdona -hát nem svéd-, az ország szükségletének 30%-át képes termelni !!! )