Nos, úgy döntöttem, hogy az IFH népszerûsítésére összeütök egy kis szösszenetet a játék illetve világának ismertetésére, remélem sikerül felkeltenem érdeklõdéseteket :D
Mi az a Babylon 5?
A Babylon 5 (továbbiakban: B5) egy TV-sorozat, amelyenek megálmodója J. Michael Straczynski (továbbiakban: JMS). A sorozat elsõ epizódja 1994-ben került a képernyõkre, és 1998-ban ért véget az 5. évaddal, készült több TV-film és egy új TV-sorozat is elkezdõdött 2001-ben B5: "Crusade" névvel, de olyan rossz volt a fogadtatása, hogy az elsõ évad után leállították.
Magyarországon a B5-öt a TV3 kezdte el vetíteni, majd azt a csatornya botrányos kivégzése után az RTL klub vette át, és kezdte vetíteni, miután a sorozat ismétlése is lefutott, megvették a Crusade-t, és azt is leadták 2002-ben. Sajnos úgy tünik, hogy a B5 sorozatokat az RTL klub nem szándékozik újra leadni.
A Babylon 5 világának rövid leírása:
A XXIII. század közepén járunk, száz éve annak, hogy az emberiség elõször vette fel a kapcsolatott egy idegen fajjal, a Centauriakkal, akik átadták a csillagok közötti gyors utazás lehetõségét az Ugrókapuk (Jumpgates - "ajtók" a hiperûrbe) technológiáját. Az emberiség hihetettlen ütemben kezdett fejlõdni, és rövidetesen egész birodalmat épített ki az földönkívûli kolóniáival, amelyet Földi Szövetségnek (Earth Alliance - röviden EA) nevezünk.
A XXIII. század közepén néhány EA hajó elõször találkozott egy igen fejlett fajjal, a Minbarikkal, ám a találkozás tragikus véget ért miután egy megmagyarázhatattlan lövés érte a Minbari vezérhajót, megölve a Minbariak szellemi vezetõjét. Bosszúra szomjazva a Minbariak egészen a Földig szorították vissza EA flottáját, és már csaknem teljes gyõzelmet arattak, amikor meglepetésre bejelentették, hogy megadják magukat. Az EA vezetése a Minbari háború után, abból okulva a fajok közötti jobb kommunikációt elõsegítendõ egy olyan ûrállomás építésébe kezdett, amelyen az idegen fajok politikai és gazdasági kapcsolatokat építhetnek ki, a földi ENSZ mintájára. Ez lett a Babylon-terv, amely azonban csaknem kudarcba fulladt, miután az építés alatt álló elsõ állomást szabotázs miatt elvesztették, sõt, annak pótlására készült második, majd harmadik Babylon-ûrállomást is hasonló támadás érte. A Babylon 4. pedig nemsokkal elkészülte után egyszerûen eltünt. Végül a Minbari segítséggel felépített Babylon 5. ûrállomás 2257-ben megkezdte mûködését - ezzel kezdõdik a B5 bevetõ filmje, a "THE GATHERING".
További információkért látogattásotk meg a következõ oldalakt: Babylon5.hu - Kosh B5 oldala Lurker's Guide to Babylon 5 - a legteljesebb B5 oldal a neten, részletes epizódismertetõkkel, háttérinformációkkal, stb.
A "Space Dream Factory", ezt a csapatot Oleg Petrow hozta létre még 1998-ban. A "mag" egy csapat orosz emberke, plusz néhányan a világ minden tájáról.
Mitõl különleges az IFH?
Realisztikus fizika és a B5 világa.
Van másik B5 ûrszim?
Készült egy B5 ûrszim a Sierra kezei alatt "B5: Into the Fire" névvel, a képek és a videók alapján nagyon kellemesnek tünt, és a készítõk igéretett kaptak arra, hogy az átvezetõanimációkhoz az eredeti B5 sorozat szinészeit veszik fel, és velük készítik el azokat FMV-ként. Sajnos a Sierra 2000-ben lelõtte a ~75%-osan kész projectet, és immár biztosnak tûnik, hogy véglegesen elveszett. Van pár MOD-ként élõ játék, mint az I-waroz készült BUDA5, az I-WAR2:EoC-hez készült BUDA5 v2.0, de készült MOD az X-Wing: Alliance-hoz és a Freespace 2-höz is.
Igen, teljesen ingyenes, a prequel (elõ-küldetéssorozat) már letölthetõ a IFH honlapjáról. A játék készítõi továbbra is non profit alapon kívánják folytatni a játék fejlesztését.
Mi ez az IFH :Danger and Opportunity?
A játék "elõjátéka", egy prequel, amely a teljes IFH játék történetének alapjait fekteti le. A teljes játék kijövetele még várat magára.
Mik a játék fõbb tulajdonságai?
Saját OpenGL alapú motor, amit FLYM-nek kereszteltek el, ennek képességei:
-Saját felbontás, szinmélység és képfrissitési frekvencia választás (és mûködik is, nem úgy, mint a Homeworld 2-nél vagy az SW:Kotor-nál) -32bites Z-puffer támogatás (16bites támogatás is van a régebbi videókártyákhoz) -Bilinear/Trilinear/Anisotropic textúraszürés -Ablakban való futtatás lehetõsége -ATi Truform-támogatás (3 szinten szabályozható (Low/Med/High)) -1024x1024-es textúraméret (választható még: 256x256 és 512x512-es textúracsomag is) -DOD3 bumpmapping -Motion Blur alkalmazása
Ezen kívûl DirectSound 3D-s hangzás.
Mi a minimum konfig?
Nos hivatalosan P2-266, 64MB ram, OpenGL támogatással rendelkezõ videókártya, hangkártya, egér, ~300MB szabad vincsiterület, minimum DiretX 3.0 kell a játék futásához illetve DiretX 6.0 a joystickok támogatásához.
Ajánlott:
P3-600 vagy jobb proci 128MB+ ram Gyors videókártya normális OpenGL támogatással (GF2 v. Radeon 8500LE vagy jobb) Egy jó Joy amely rendes Direct Input-támogatással rendelkezik ;) Egy normális hangkártya (Aureal Vortex2 chipes kártyáknál a DirectSound-ot ki kell kapcsolni!) Egy jó internetkapcsolat, hogy hódolatodatt tedd az IFH készítõinek (csak vicc ;))
Mi ez a "valósághû fizika" dolog? Miért viselkedik olyan furcsán a vadászgépünk?
Az B5 sorozat egyik érdekes sajátossága volt, hogy a Starfury vadászoknál figyelembe vették a súlytalanságban való mozgást, manõverezést, sõt, a vadászgép desingját is teljesen a súlytalanságban való mozgásnak rendelték alá. Hozzá kell tenni, hogy sajnos a többi hajóra nem fordítottak ennyi figyelmet, hiszen az Omega-osztály hajói pl. simán "arcade" fizikával mozogtak...
Nos a dolog alapja: Súlytalanságban a mozgási energia nem vész el, tehát ha valamit meglöksz, akkor az folyamatos sebességgel fog haladni egészen addig, amíg neki nem ütközik valaminek. Ugyanez igaz minden egyes tengelyre is, tehát ha valamit megpörditesz, az folyamatosan pörögni fog ugyanakkora sebességgel. Ebbõl következik, hogy ha a te ûrhajód bekapcsolja a hajtómûveit, akkor gyorsulni fogsz folyamatosan, és egyre gyorsabban és gyorsabban fogsz haladni egészen addig, amíg ki nem kapcsolod a hajtómûvet. A sebességed maximuma attól függ, hogy a meghajtásnál milyen sebességgel halad gyorsításért felelõs anyag, pl. egy rakétahajtómûnél a kiáramló gázok sebessége, a maximális sebességed nem lehet nagyobb, mint ez a sebesség (pl. egy átlagos kémiai rakétánál, amit jelenleg használnak ez csupán alig néhányszor tíz km/másodperc!). A játékban a HUD bal oldalán látható a gyorsulásmérõ, amelynél láthatjuk a megadott (sárga) és a jelenlegi sebességünket (zöld). Ha kikapcsolt hajtómûvel forogsz, akkor továbbra is az eredeti irányban haladsz tovább, csupán a hajód orra néz más irányban - tehát ha 180°-ot fordulsz, akkor úgy fog tünni, mintha hátrafele mennél. A bekapcsolt hajtómûvel fordulsz, akkor a pályád változni fog, mégpedig attól függõen, hogy merre nézel, és mekkora erõvel dolgoznak a hajtómûveid. Ha pl. 90°-al ballra elfordulva teljes gázt adsz, akkor jó idõbe fog telleni, amíg valóban "elõre" fogsz haladni, és nem oldalra. A végére maradt a játékban "slide"-nak nevezett mozgás, amelyel "oldalazni" tudsz jobbra/ballra és fel/le, az ilyen irányú mozgás sebességét a HUD tetején és jobb oldalán lévõ mérõmûszer jelzi.
Ebbõl következõen az ûrharc az IFH-ban elsõre kicsit komikusnak tûnõ "gyorsulsz-célzol-lõsz-megfordulsz-teljesgáz..." elven megy, vagyis kinézed a célpontot elindulsz felé, elszáguldasz mellete (és remélhetõleg eltalálod), majd miközben távolodsz, megfordulsz (ekkor ugye negatív sebességel repülsz), és újra elindulsz a célpont felé. Kicsit olyan, mint a középkori lovagi tornán a kopjatörés ;)
Hozzá kell tennem, hogy ez sem valósághû, hiszen a valóságban a csillag(ok)/bolygó(k)/hold(ak) gravitációs ereje a meghatározó, emiatt pl. a Training mission-ban a valóságban nem egyhelyben állna az ûrállomás az Io felett, hanem keringene.
Milyen ûrhajók vannak a Prequel-ben?
EA RingStation EA Omega-osztályú romboló EA Nova-osztályú dreadnought EA Starfury ûrvadász EA Asimov-osztályú komp EA Cargo teherhajó EA Hyperion-osztályú romboló Belt Alliance ZPH 45e20 Zephyr-osztályú légûrvadász Narn G'Quon-class nehézcirkáló Narn transport Narn Frazi nehézvadász EA Ugrókapu Narn Ugrókapu
Nem is szerepel a B5 ûrállomás a játékban?
A kész játékban nem, mivel 2254-ben még el sem kezdték építeni, de elérhetõ lesz Skirmish-ben és custom küldetésekben.
Miért nincs 3D-s "pilótafülke" a játékban?
A teljes játékban lesz benne csak.
A játék MOD-olható?
A prequel még nem, de a teljes játék már az lesz, le lehet cserélni a játékban lévõ modelleket, újakat lehet betenni, és lesz továbbá hozzá küldetésszerkesztõ is.
Az intro iszonyúan szaggat, pedig eléggé erõs gépem van...
Kapcsold ki a Motion Blur-t a játék inditópaneljének "Settings"-sében. Sajnos úgytünik ez a része még nem az igazi...
Jó játékot mindenkinek!
töltöm
Na csináltam pár képet, így, hogy a küldetések felén túlvagyok (amúgy 8 küldetés van a prequel-ben, plusz a training).
Egy átlag csata a XXIII. században:
Home, Sweet Home...
Pedig 'oly fiatal volt még...
...és mégis mily hamar elment (gyk.: temetnek...engem...)
Klikk a képekre az 1024x768-as változatért.
felkeltetted az érdeklodésem, szedem is, kösz a sok infot :)))
Kár. Nem értem, hogy miért nem képesek csinálni a fejlesztõke gy Elite2 szintû dolgot mai grafikával (annó az elfért egy kislemezen és hihetetlen nagy volt az univezuma)? :PPP
Teljesen harci játék, mint pl. a Freespace. A prequel-ben (és a teljes játék kampányában is) csak a Starfury-val repülhetsz, de a teljes játékban skirmish/custom mission-okban bármilyen vadászal repülhetsz majd.
Tudja a rák, bár van rá egy tippem, hogy egyszerûen nincs rá akkora kereslet, hogy ráálljanak jobban a témára. Addig is van X2-The Treat, bár annál a védelem olyan erõs, hogy csak na...
Ott vannak neked az x-ek meg maga az elite, mit sírsz? :D Ha meg nem elég jó neked az x akkor várhatsz még 5-6 évet amíg egy mai grafikai színvonalon lesz egy elite szintû világ :P
A Training kicsit durvus lett, legalábbis a Hyperspace része. A lényeg:
Indulj el a Cooke rendszer felé (Sol-Cooke) (célszerû autopilottal - CTRL+A), majd mikor szól az instruktor, akkor azzonnal vissza az Io-hoz. Innen elindulunk valami S****** betüs rendszer fele (még korán van ) az EAS Pegasus-al és az Instruktorral. Némi idõ után lesz egy párbeszéd köztünk és az elveszett hajó között, utána irány vissza a Sol rendszerbe (Io). Célszerû mindig a CTRL+A-t használni, még akkor is ha kissé bugos (nekem idõnként lelasít 200-ra, ilyenkor ki kell kapcsolni, majd vissza).
A harc nagyon nehéz, a vicc az, hogy elsõre sikerült az elsõ küldetés, csak éppen mikor új waypontot adnak meg, én CTRL+A-val repültem, amely szépen belevezetett az aszteroidába, amely mögött a waypont volt - tanulság: itt ne használd az autopilot-ot ;)
Utána meg persze 5x kellett próbálkoznom, mire sikerült újra megmentenem a teherhajó seggét.
Taktikát nem nagyon tudok adni, ha nagyon nem megy, akkor vedd vissza a nehézséget a Game Options-nál, én is ezt tettem a 3. küldetésnél, mivel ott a Hiperûrben kell harcolnod...
Szvsz kicsit nehéz lett a játék, de (én legalábbis) nagyon élvezem, jó a történet, tetszenek a kidolgozott részek (pl. a Training-nél ahogy szenved az instruktor), és persze kicsit bánt, hogy bár igen szépek a hajók, legtöbbször semmit sem látunk belõlük - de ez így van rendjén ;)
kösz, amugy nagyon jo ez a játék, jo hangulat meg minden, pláne ahhoz képest hogy ingyenes... ja rakétát hogy kell loni vagy elso kuldetésben még nem lehet?
Nah, némi tájékozódás után egy kis help:
-Akiknek Radeon kártyájuk van, rakják fel a Cataclyst 3.10-es drivert, elméletileg azzal rendesen mûködik a Motion Blur is. -A játék támogatja a két joy-os irányítást! Ehez már csak még 1 joy-t kellene szereznem ;)
Nem, az elsõben még nincs rakéta, majd a második misszióban már lesz ;)
Egy érdekesség: a játék készítõi részben megegyeznek a Homeplanet készítõivel (ez egy orosz ûrszim, amely sajnos csak oroszul kommunikál egyenlõre), sõt, a két játék engine is megegyezik. Nos mi ebben a hír? Csak annyi, hogy állítólag már dolgoznak a Homeplanet netkódján, ami (remélhetõleg) annyit tesz, hogy az IFH-hoz is lesz multi!!!
oo, hogy nyirjak ki annyi ellent ezzel az ágyuval? :)
Nagyon jo a fizika ténylg, csak szokatlan hogy olyanokat lehet "farolni" az urben, hogy kisodrodom a galaxisbol :)
mit jelent az hogy az ellenség bemért? (trainingben a logyakorlaton vagyok....) ha nincs rakétája akr mivel mér be? elég hamar szétlottek :)
Pár javaslat:
-Sose gyorsulj harc közben túlságosan fel, én pl. ritkán gyorsítok 250m/s fölé. -Használd az Afterburnert, miután visszafordulsz egy rohamból! -Használd a Slide-ot, sokkal nehezebben találnak el! -Kétféle befogás létezik, az egyik a sima ágyúval (ez akkor lesz érvényes, ha valaki téged fogott be célnak, feléd néz, és lõtávon belül van), a másik pedig a rakétaidítást jelzõ szöveg (incoming missile - ilyenkor a "V" billentyûvel szórd eszeveszetten a csalit). -Tapasztalatom szerint legjobban úgy lehet kiszedni a célpontokat, hogy a célpont céljezõjébe elkezdesz lövöldözni már 1-2 km-rõl. Sok célt így szedtem le. Persze a leges-legjobb az, ha akkor sikerül a közelébe kerülnöd, amikor a sebessége 0 körül van, mivel éppen visszafordul.
+1 tanács: ha egy küldetésnél kudarcot vallasz, akkor ne REPLAY-t, hanem CONTINUE-t nyomj. Ez utóbbi ugyanis a játékbani utolsó automata mentést tölti vissza, míg a Replay a küldetés elejétõl kezdõdik. Mindig van automentés a hiperûrbe való be- és kilépésnél illetve az átvezetõanimoknál.
pont azt akartam kérdezni hogy visszaforduláshoz mi a jo, de kozben rájottem hogy afterburner, izsonyat nagyokat sodrodom néha :) a slide melyik alapbol? mert nekem nem slide-ol :)
2. kuldi, monolithot kell megvédeni, de rohadt hamar megadja magát, aztán szol hogy ugorjunk hyperbe, de ott meg mission failde vár.... egy rakat ellen van, egyedul nem birom kinyirni oket, minek van a squad?
Nekem kisse durva, h egy par "amator" (tehat nem hivatasos) jobb jatekot fejleszt mint 1 normal ceg 20-30x emberrel..Valljuk be ez a jatek elsopor minden masik urszimulatort... alig varom kihozzak a teljes jatekot, a tortenete marhara jol sikerult, ha nem tudnam nem hinnem el h nem szrazincski irta... cafoljatok meg. ;>
Nem amatõrök:) Õk közben játékfejlesztõk csak a saját idejükben csinálják:))) Szerinted honnan szerezték meg a homeplanet engine-jét??? Õk írták:))
Nem Strazinsky írta:)) Viszont jóváhagyta a produktumot és lektorálta az adatokat és egyéb dolgokat:)
homeplanet ? az meg mi a frasz ? :) ugytom ez a srac irta az engine-t sajat maga...aztan kesobb csatlakoztak a bandahoz grafikusok egyebek
A Homeplanet egy orosz ûrszim, aminek a fejlesztésében a B5:IFH csapat egy része is részt vett, és a két játék engine-jének alapja azonos, persze a B5:IFH esetén még apróbb továbbfejlesztek történtek. A Homeplanet nem jött ki orosz nyelven kívûl másként (leglalábbis úgy tudom), szóval nem meglepõ, hogy nem ismerõs (bár a Demo-ja kint volt a Hardwired-en - igaz az is orosz nyelvû volt).
Jó játékot elvileg egyébként karácsonykor jön ki a teljes cucc.... Szal már csak fél év:)) Ja és ígérnek egy patchet júliusban...
koszi de a szajtot ismerem, masfel eve hetetente tobbszor latogatok oda. :) Viszont azt nem olvastam mikor jon ki, tenyleg karacsonyra tervezik ? A bevezeto kuldetest legalabb 3x vegignyomtam. :)
De van fékezõhajtómû! Csak neked kell bekapcsolni :) Pl. mész elõre, megnyomod a hátramenetet és nézd meg, bekapcsolnak az ellentétes oldalon lévõ hajtómûvek! Az tény, hogy nekem is egy kicsit fura volt elõször, de hamar megtetszett :)
Nembaj már letörölte, dehát ennyi inteligencia szorult bele, hogy nem nézte legalább a billentyûzetkonfigot végig...
Hehe... ez olyan beszolas mint amikor vki kerdezi h: hé figyusz a Thiefben az elso palyan mit kell csinalni ? Mennek be a kapun erre megolnek, lehetetlen megolni 4ellent egyszerre.. ez vmi bug?? Agyam eldobom...:DDD En meg nem jacottam ilyen jol kezelheto urszimulatorral, az viszont teny h meg kell szokni. :)