Plague Tale azért nálam is átlag 80-110fps körül el van a 220W-os enyhén undervoltolt GA103 die-os 3060Ti-n 1440p + Medium - High + Balanced DLSS beállításokkal (kivéve városi részeken itt-ott van nagyobb tömegben 60fps köré beesés, de inkább az CPU oldalról / threaded optimization gyengeségéből jön, mert 70% fölé olyankor nem megy a GPU utilization, tehát nem az térdel le).
Igen, ez nem ultra, de 1440p-ben ordító különbség így sincs ahhoz képest (mondom ezt úgy, hogy én vagyok az a beteg állat aki képes 2 óránál is többet egy játék első pályáján a grafika belövésével elszarakodni a lehető legkevesebb kompromisszum kipréselése érdekében) és a DLSS-t sem szúrnám ki sehol, ha nem tudnám hogy be van kapcsolva.
Tehát ma a jelenlegi egyik leghírhedtebb VGA gyilkos játékban egy abszolút középkategóriába pozícionált, már bő két éve a piacon lévő kártya minimális kompromisszumok mellett egyszerre mind a FullHD felbontás, mind a 60fps, mint a középkategória korábban sokáig jellemzői mércéit képes el nem hanyagolható mértékben átszakítani. Mindez egy másik nézőpontból megközelítve egyben azt is magával hozza, hogy ez a teljesítményszint ott lohol közvetlenül a megelőző generáció flagship kártyáinak a nyakában, a 2080 SUPER-t meg is csípve a legtöbbször és a Ti-től is alig lemaradva. Egy-egy generációváltásnál azért nagyon ritkán volt megszokott ekkora ugrás (sőt, egyedül talán a unified shader és dx10 támogatást behozó 8000-es széria lehetett hasonló ugrás), főleg a TDP tekintetében sem visszás módon (ami a legújabb 4000-es széria esetén aztán ugye épp kitartóan borzolja a kedélyeket).
Ha én ezt nézem, akkor tehát a 3000-es széria azért elég jól betalált és ezt a lépéselőnyét ha nem is 3-4-5, de 1-2 évig azért még majd megtarthatja szerintem, mert jelenleg az itt felvázolt szakadék másik oldalán ragadt Turing, de talán még a Pascal alapú generációk is bőven beférnek a játékok fejlesztésénél, mint a piacon széleskörben még jelenlévő, a fejlesztésnél és optimalizációnál egyelőre figyelmen kívül nem hagyható tényezők a teljesítményszintek meghúzása kapcsán.
Az árszint persze elég brutális szintekre szaladt az elmúlt években ismert okokból, de mivel ez az újabb generációkéval együtt mozog tudtommal jelenleg, ezért ebben azoknak döntő előnye szintén nincs igazán.
Személy szerint engem az eddig látottak alapján egyedül talán az elég meggyőzőnek tűnő DLSS3 (hiánya) tud kicsit bosszantani, de várjuk ki a végét, mert már azt beszélik igazándiból ez is könnyen végezheti úgy, mint az RT a 10-es és 16-os széria tagjainál, csakhogy itt a processing unitok technológiai jelenlétét / fejlettségi szintjét tekintve ráadásul nincs is most akkora eltérés az Ada Lovelace javára a többiekhez képest.
Megjegyzem továbbá, hogy az RT core-ok is már azon a szinten voltak az Ampere architektúrában, hogy meg kell nézni a Metro: Exodus Enhanced-el mit hoztak ki belőle mind látvány, mind teljesítmény tekintetében. Mert amíg a Cyberpunk 2077 alapján vontam le én is eleinte a tanulságokat, addig az volt bennem, hogy ez ide bizony még nagyon kevés (a valóságos tükrödőzéseken felül annyira nem is nagy szám, plusz erőforrásigényben katasztrófális). Viszont a Metro esetén nagyon más a helyzet, egyrészt ott a fény/árnyékhatások is olyanok tőle, amire az ember vágyik a hype hatására, plusz teljesítmény tekintetében is kitűnő (1440p, szintén Balanced DLSS, ellenben a már nagyon kellemes 80-100fps itt nekem ultra részletesség mellett van így meg). Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.11.23. 23:06:58
Igaz... nálam a legújabb címeknél csak 1-2-vel szemezgetek de az ilyen kompetitívabb játékoknál ahol alapból nem a max grafika lényeges hanem a minél több fps így nyugodtabb vagyok ezzel a gépezettel, természetesen egyetértek veled. Határ a csillagos ég. Utoljára szerkesztette: undY1ng, 2022.11.23. 16:20:37
Igen, a 4K lőtálvoba sincs, illetve kompromisszum kész a delikvens, úgyhogy egy ideig elkotyog majd ezen a gépen. 13600K amúgy is elég jó ahhoz, hogy a jövőben kapjon egy GPU upgradet, szóval én emiatt jelenleg nem aggódom, az ő nevében sem :D
köszönöm az észrevételekt!
Ha valaki a legújabb játékokkal akar játszani, ész nélkül, max beállításokkal, annak ottan van a 4090. A 3070 bőven jó 1440p-re még mindig. Majd akkor kell elkezdni aggódni, mikor már a legtöbb játékban medium beállításokkal is szenved.
Szuper, hogy ma már van tapasztalat is a jövőről is :D
/egy krumplin is elfut bármi 2k@140Hz-el, csak eléggé le kell tolni a gatyát hozzá a menüben. Hogy a következő években mi mire lesz elég, azt már így kezdjük látni például a Plage Tale kapcsán. Pedig az még csak nem is UE5.
ha tényleg 4Kn akarsz játszani, akkor ne állj meg a 3090 TI ig :) egy jót kapsz 700k ért, ha van ennyit akkor csak ere költsd :) pct meg veszek 3 hónap múlva :D
azzal a 3070 ti nem fogsz szép képet kinyerni 4kban, kell oda az ultra beállítás meg a 120 fps Utoljára szerkesztette: biomage, 2022.11.22. 20:40:57
GPU: 3070ti CPU: i5 13600k MOBO: MSI PRO Z690-A DDR4 RAM: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 Cooler: Be quiet! Dark Rock Pro 4 PSU: FSP Hydro GSM Lite Pro 750W 80 Plus Gold
@Moby Egy új 3070Ti-ért te nem fizetnél mostanában, merthogy már kifutó? Vagy mire érted az utolsó mondatod?
Gondolom nem a tegnapnak épít gépet, tegnap még elég lett volna, ma már csak éppenhogy, holnap már semennyire. A használttól meg nem kell fosni, csak meg kell nézni, hogy legyen rajta rendes kisker gari, jó sok, meg a matrica érintetlen legyen, a többi nem érdekes, újban is bele tudsz nyúlni. Cserélik, ha... A bolti árak és a használt árak között ma olyan szakadék van, amit nincs értelme megfizetni vga-ban. Az 5900X helyett én inkább 5800X3D-t vennék ha amd, 12600K-t már hanyagolnám, inkább 13600K, ebből a keretből mindkettő opció, ha DDR4. Tápból normális kell, sajnos azoknak is elszállt az ára.
/Ha mindenképp új VGA-t akar, akkor azt javasolán várjon inkább kicsit, ha nem égető a dolog. Most nem szabad már venni drágán kifutó szériákat.
Nem, minden periféria megvan. csak a gépben szeretnénk tanácsot. Ez mondjuk tök új info, hogy a 3070Ti épp elég a 2K-ra, (jelenleg FHD monitor van, de tervben van a nagyobbra váltás, ha minden igaz). Alzanál, most 307ezer 3070Ti, ezért valszeg ez lesz. (használtban nem tudom mennyire gondolkodik az illető, megkérdezem, de ha jól sejtem, egy kicsit fázik a használt GPU-tól, amit megértek, hiszen bennem is bennem van az a gondolat, hogy 'biztos engem fognak átkúrni'.
Neki kapásból 5900X-et ajánlottak, amire én csak lestem, hogy még mindig 170ezer körül mozog az ára. ÉN tuti 12600K vagy 13600K-t vennék (136 és 156ezer), ha már ma teszem össze a gépet hosszú távra, akkor nem 2 éves procit vennék. Igaz, a B550M lapok sokkal olcsóbbak, mint a Z690 vagy Z790 DDR4, így kapásból vissza is jön a procik közötti árkülönbség.
Na és épp ezért írtam, hogy ti mit gondolnátok jó megoldásnak.
A ház nyilván olyan lesz, ami kifér és normális minőségű, de semminek nem kell világítania-fütyülnie-tapsolnia, szóval tényleg a legjobb ár-érték arányt keressük most :)
A 700-ba most akkor féjen bele a monitor is? VGA-t nincs értelme boltban venni, lószar árak vannak, kell venni használtan sok garis valamit. 3070 nem nagyon elég 2K-ra, még a Ti is inkább csak alulról karcolja. 250-ért kaptok 3080-at, garosakat, normális kivitelt, egy 3070Ti boltban 350-től megy (például, de van ilyenből sok). Utoljára szerkesztette: Moby, 2022.11.22. 12:24:39
Sziasztok,
700 000 Forintos keretből szeretnénk gépet összerakni, játékra és hobbi video vágásra, maximum 2K-s monitorral. Nincs preferencia amd vs intel téren, videókártyában 3070-ig nyújtozkodna a kedves delikvens, a 3070Ti már sok. Maga a ház és ami benne van, az ami szükséges, az összes többi periféria megvan.
Tudnátok segíteni egy "legjobb" konfig ajánlásában ebben az árkategóriában, akár egy amd és egy intel?
Nagyon köszönjük a segítséget is előre
oh hey neo rég láttalak :D Próbálok egy 1080p gépet összerakni az új VGAnak :) próbáltam olcsóbban kijönni de hát ja, ennyire telet, még kell egy házat és egy hangkártyát berakni a listába, de ennyi.
Esetleg valaki ajánlana egy olcsóbb de jó ATX házat ajánlani ami bal oldalt belátható és van elől porszűrője :) Utoljára szerkesztette: biomage, 2022.11.21. 17:54:57
Hali Az a kérdésem lenne hogy ez így egyben teljesen kompatibilis? Asus TUF Gaming B660M-E D4 Intel Core i3-12100F 3.3GHz (s1700) Kingston Fury Beast 32GB /3200 DDR4 RAM KIT (2x16GB) Kingston 1TB NV2 M.2 PCIe SSD
És biztos, hogy kell bele a 32 GB? A legtöbb játék win-nel együtt elvan 16 GB-ból. Ha melóra kell, akkor természetesen más a helyzet, de játék miatt szerintem fölösleges kiadás. Az enyémben most 2x8 és 2x16 GB van. Gond nélkül működnek, ahogy kell. Bizonyos feladat miatt került bele anno utólag a 2x16 GB.
Egyébként egy Asus B450-F Gaming lap és Ryzen 3700X proci mellé menne ha ez számít. Köszi az eddigi segítséget, lehet inkább 2x8GBot teszek a mostani 2x8GB mellé biztos ami biztos, ebbe a lapba úgysem akarok később sem több memóriát
Nem kellene, hiszen a memvezérlő a prociban van. Aztán a jóég tudja, de alapvetően neki úgy kellene mennie, hogy ha a channelekeben megegyezik a mem mennyisége, akkor tudnia kellene dualchannelben mennie, függetlenül attól, hogy ez most hány slottal valósul meg.
Cserélhetsz alaplapot, de ha olyanra cseréled ami kompatibilis a mostani eszközeiddel, akkor procit és memóriát nem fogsz tudni cserélni benne, max ugyanúgy 7-8 éveset. Az modernebb proci/memóriákhoz újabb alaplapra van szükség (más foglalat, memória szabvány, stb), a mostani alaplappal, illetve amire cseréled, azok nem fognak működni. Ezért írtam, hogy cserélj lapot, ha kell a gép, aztán kezdj el spórolgatni egy teljesen új konfigra, mert a jelenlegit már nem tudod fejleszteni / nem éri meg.
Ez nem így van. 3 modullal is összerakható a dual channel. Csak nem úgy kell beraknia, ahogy most van neki, hogy channel A+B, hanem 2x8 Channel A (slot1+2) + 16GB Channel B. Utoljára szerkesztette: Moby, 2022.11.15. 21:42:26
Ertem, akkor maradok a 2x8GB-nal. Ha a mostani 2x8GB CMWX8GD3600C18W2D-hez a 2x8GB CMW16GX4M2Z3600C18-et veszem akkor az jo ugye? A kovetkezo adatok mindket esetben ugyan azok, gondolom ez a lenyeg: 3600MHz 18-22-22-42 1.35v
Nem javasolnam. Ha 1x 16GB -t raksz bele, csak single channel-ben fog menni: felezed a mostani memoria savszelesseged. Sot, ha quad channelt is birna a lapod, akkor a negyedet fogja produkalni, amit 4x8GB -al tudna.
Ez eleg sokat szamit, foleg ehesebb applikacioknal, pelda: https://www.cgdirector.com/wp-content/uploads/media/2022/05/word-image-51.png
Sziasztok, total amator kerdes kovetkezik: Adott a kovetkezo RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB (2x 8GB) 3600Mhz DDR4 CMWX8GD3600C18W2D E melle mehet a kovetkezo? Corsair Vengeance RGB PRO 16GB (1x16GB) 3600Mhz DDR4 CMW16GX4M1Z3600C18 Lesz barmi hatranya hogy nem masik 2*8GB-os modul megy melle? A 16GB-ost azert vennem ha lehet mert valamivel olcsobb. Elore is koszi!
Videokártyát bármikor lehet cserélni, amíg elbírja a táp.
Köszönöm a vákaszokat! És az úgy lehetséges, hogy cserélek lapot, procit, memóriát és videókártyát később cserélem? Jelenleg geforce gtx 1050ti van. Tudom, hogy az is régi, de jelen esetben azt sehogy nem tudom cserélni.
"Természetesen későbbiekben proci és videókártya cseréje is tervbe van véve"
A jelenlegi (9 éves) procid AM3 foglalatos, az újak már AM4/AM5-ök, tehát a bővítés kizárva. A mai mobilokban erősebb a CPU mint az FX-6300, így videókártyát bővíteni szintén felesleges abban a gépben.
Ahogy az előttem szóló is írta, ha kell a gép, hardveraprón keress használt alkatrészt, esetleg nézz be pár szervízbe (vagy telefonálj), hátha akad náluk pár muzeális alkatrész, kis szerencsével ingyen is odaadják neked. Viszont a jövőt tekintve teljesen új konfigra lesz szükséged. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2022.11.15. 10:50:47
Hello! Nem kapni újonnan már AM3+ foglalatos alaplapot, csak használtan. Ha az megfelel, irány a hardverapro. DDR3 memóriát még kapsz újonnan, de az minek?! Én személy szerint nem áldoznék erre a konfigra, nem éri meg, de a szükség nagy úr. Esetleg egy félkonfigot lehetne nézegetni szintúgy apróról.
Sziasztok! Ehhez a procihoz - AMD FX-6300 - tudnátok ajánlani alaplapot, memóriát amire 5-6 évig nem kell újra költeni? Természetesen későbbiekben proci és videókártya cseréje is tervbe van véve, de most nem fér bele sajna. Haldoklik az alaplapom - Gigabyte GA-970A-UD3P - ezért lenne a csere.
Boven jo az a tap, en 700-assal hajtok ugyanilyen kartyat, semmi gondja
Van a simából is, ami mondjuk a sok évre kiszolgálhatóságot jelentősen emelné, ez a 10giga eléggé kevéske, a 12 sem a világ összes vramja, de egy fokkal jobb, még ha ma nem is naponta fordul elő olyan, aminél elfogyna. A 400-450 keretből hosszútávra én már lehet, hogy inkább DDR5 felé mennék, mégha ez ma inkább csak borzasztó felárnak tűnik is viszonylag alacsony nyereségért. i5 13600K Asus Prime Z790-P 32GB DDR5 (5600Mhz@CL36) Noctua NH-D15 ez éppen megcsíphető 450-ből.
Megépíthető DDR4 alapra is, ma bőven kiszolgál az, jóval olcsóbban, de ha hosszútávra tervezel vele, akkor úgysem lehet eléggé fölé lőni. Utoljára szerkesztette: Moby, 2022.10.30. 18:20:10
Vettem egy ASUS TUF RTX 3080 videokártyát, a jelenlegi gépem közel sem tudja kihajtani belőle a benne lévő lehetőségeket (ezzel eleve számoltam is), emiatt szeretnék a közeljövőben (1-2 hónap) új gépet összeépíteni. Bár nem tudom, hogy most várható-e további emelkedés/csökkenés az alkatrész árakkal kapcsolatban.
Amit átvinnék a jelenlegi konfigurációból: - Seasonic Focus PX-750W tápegység - 2 db Samsung SSD + 2 db Seagate HDD - 1 db LG BD író - Fractal Design gépház (sok-sok Fractal Design ventilátorral )
Alaplap + Processzor + Processzor hűtő + Memória érdekelne. Eddig csak Inteles gépeim voltak, így maradnék továbbra is ezen a vonalon. Alaplapból az elmúlt 15 évben csak ASUS volt, így most is megfelelő lenne, viszont nem kell, hogy világítson, vagy hogy valami különleges gamer cucc legyen. :)
Remélem, hogy az ASUS TUF szériának jó a hűtése (nem néztem utána), a pontos előéletét nem tudom (lehet, hogy bányászkártya volt), de még 2 év garancia van rá egy hazai boltlánchoz (BestByte), illetve az eladó (Hardverapró) is rengeteg pozitívval (400+) rendelkezett. Remélhetőleg néhány évig kiszolgál majd, ahogy anno az ASUS ROG Strix GTX 1070 is tette (bár azt nem használtan vettem ).
Előre is köszönöm! Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2022.10.30. 10:06:06
Köszi a válaszokat akkor csere!
https://youtu.be/yU4CFhtS95Q pont tegnap jött ki videó róla, bár valszeg csak a táp volt túl jó az Ő esetükben, a Goldosnál már volt probléma
3090-hez a 720-750W a minimum, de az max windows intézőhöz elég, valami alacsony fogyasztású procival, merevlemezek és egyéb fogyasztók nélkül.
3080-amnak is kevés a 750W-os tápom a 3900X cpu és 4xHDD / 2xM2 mellett (10% downclock van a GPU-n hogy ne haljon meg), tehát nem :)
850W/1000W alatt én nem vennék tápot, ha a jövőt nézem. a 4000 sorozatnál már a 850W is határeset. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2022.10.26. 14:06:19
Hello! A 750W-os táp minimum a 3090-nek (gyártói ajánlás). Valami 350-380W-ot fogyaszthat teljes terhelésen a kártya, plusz ugye a processzor ami a másik nagy szeletet adja fogyasztásból. A legtöbb oldal jó szívvel 850W-os Gold minősítésű tápot ajánl, meg te is nyugodtabb lennél, ha maradna benne tartalék. Utoljára szerkesztette: allock, 2022.10.25. 23:44:59
Üdv. Gigabyte AORUS GP-AP750GM 750W tápom egy 3090-hez elég lenne?
Köszi a választ! GTX 1660-ról lesz a váltás és remélem azért egy jóideig rendben lesz az a 3070. Bár azt is tudom, hogy most vannak a generáció váltások (ryzen 7000, RTX 4000) viszont úgy érzem, hogy az máááár kicsit drága lenne számomra. :) Egy dolgot benéztem és az a 3200 mhz ram ugyanis a hivatalos ryzen oldalon azt írta, hogy ennyit tud kezelni a proci de vígan vitte volna a 4000-et is. Ez most egy 3% teljesítmény kiesés viszont 15 ezer forint megtakarítás, így annyira nem aggódok.
Ha nem tervezel VGA-t bővíteni a jövőben, akkor jó. Egyébként legalább 850W-os tápot célszerű venni. Persze utólag is lehet tápot cserélni, csak ugye az a legszopósabb :) 5600 teljesen elég (kb ugyanott van teljesítményben mint az én 3900X-em). Annyi, hogy ez az utolsó AM4-es proci, ezt maximum 7950X-re tudod frissíteni a jövőben, az a legerősebb ebben a családban, ami +~20% kakaó, és mire kevés az 5600, addigra "ingyen" adják szóval nem kell aggódni :) Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2022.10.18. 18:27:32
Több tesztet végignézve tudom hogy ott van az a kis extra dolog az 5800x-ben de egyszerűen annyival nem jobb mint az 5600x ár érték arányban. Az 1080p 144Hz és játékokhoz, majd később 1440p-re váltáshoz.
Persze meglehet kövezni ha ez nem így van, de szerintetek jól néz ki?
Ez így kb 650k. Utoljára szerkesztette: undY1ng, 2022.10.18. 15:28:16
Köszi a válaszokat, akkor vszeg maradok a 1080p-nél, ha afelett már erősebb vga ajánlott. Annyira sokat azért nem akarok költeni, a 3060TI-nál is rezeg a léc, jó lenne 400k körül megállni az egész konfiggal. Bővíteni annyira nem akarok majd, max ramot, háttértárat, így ha 3060TI lesz, akkor elég egy olyan proci, amivel az már okés, nem lényeg, hogy a kövi generációkhoz gyenge lesz. A mostani játszási tempómat elnézve, kb 8-10 év múlva kell majd új vas (ha bírja addig ez a leendő), akkor meg úgy is minden új lesz benne. :)
Nem írtad, hogy mennyi rá a money? Az aláírásomban található konfigot tudom ajánlani. VGA mindenképpen 3060TI. Ha van sok lóvé, mehet 3070TI. Radeon 6600XT 6700XT 6800
Én egy i5 12400F mellett tettem le a voksomat. A 3070 mellé tökéletes 1440p-ben. Nézegettem régiebbi 11600k-kat meg társait, de hiába olcsóbb az alaplap mellé, maga a proci még így is elég drága tud lenni, cserébe nem tud többet hozni, mint egy olcsó 12400-as. Annyi, hogy itt meg a lapok vannak húzósabb áron.
Alaplapot akkor tudunk ajánlani, ha tudjuk milyen proci lesz a vége. De ha tetszik, ami nekem van, az intel 12es generáció, akkor lehet nézni egy ilyet: 1700-as alaplap Amit érdemes figyelni, hogy 4db memória slot legyen rajta.
Memóriából elvileg még a 16GB elég. Ezt megint csak a többi alkatrésztől függ.
Tápokból jó márka a seasonic. Nekem egy 750-es van benne és teljesen jó.
VGA: 1080p-hez 2080(Ti), 3060(Ti). 2080 olcsóbb, de gyenge RTX-ben, 3060 meg a fordítottja. 1440p-hez 3070/3080, 4K-hoz 3080/3090. AMD-ben nem gondolkodnék jelenleg, NV magasan előrébb jár a DLSS, RTX és egyéb funkciókkal.
Proci: jelenleg az AMD-t ajánlanám (5700, 5800(X) környékén - nézz teszteket). Egyébként a procikból is most jön a generációváltás.
Táp: 3060-hoz 650W, 3070 750W, 3080 és efelett 850W vagy nagyobb. Enermax, Seasonic, Corsair, FSP, Thermaltake, minimum gold jelzéssel.
Monitor: ha 1080p feletti monitort veszel, akkor már érdemes 3070/80 fele kacsingatnod, mert egy pl. 1440p-s monitoron a 1080p játékok rondák. Én az Odyssey G7-be vagyok szerelmes, de végtelen a választék.
Ház: Fractal Design Define 7-et tudom ajánlani, vagy valamelyik Lian Li házat.
RAM-ból elég a 16GB. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2022.10.16. 13:49:42
Mostanában annyira nem pörög a topic, de azért hátha benéz valaki. :) Igazándiból nem is sürgős a gépvásárlás, de szeretnék tanácsokat kérni. Az árak, látom eléggé elszálltak, de nagyjából egy rtx3060(TI -megéri a felárat? mondjuk lehet nem is fog beleférni, csak a sima, de akkor 12 gigás) köré épített vasra gondoltam. Egyáltalán az legyen, vagy a hasonló teljesítményű Radeon? Az is kérdés, hogy Ryzen, vagy I5? Amellé a vga mellé mekkora kéne, ami még árban sem annyira durva, de ki tudja hajtani? Ramból egyelőre 16 giga bőven elég (azért egy alaplap ajánlást is szívesen fogadok, amihez a passzoló memória is jöhet). SSD/HDD nagyjából nem lényeg, azt tudok hozzá nézni. Tápból mekkora kéne és melyik márka jó most? Gépház max a vga miatt érdekes, hogy beleférjen, ne legyen gagyi, de túl drága sem kell. :)
Első körben gondolom érdemes megvárni a 4000-es széria indulását, az talán kicsit lenyomja a régebbi kártyák árát?! Mostanában eléggé le vagyok maradva a játékokkal is, még az Rdr2, Witcher 3 végére sem értem, de a mostani gtx960-on Rdr2 azért kicsit szenved, meg azért még lesz pár komolyabb cím, ami még érdekel (pl Cyberpunk is, meg a jövőben is tuti lesznek még számomra is érdekesek), szóval fogok még játszani, de nem annyira intenzíven. Lehet, akkor elég lenne nekem egy 2000-es széria (már azok is rtx-esek, igaz)? Tényleg tanácstalan vagyok. :D Monitort is veszek majd vszeg, ha nem is 4k, de 1080p feletti felbontás azért jó lenne. Utoljára szerkesztette: gabesz012, 2022.10.16. 13:00:20
Csak egy picit gondoljatok bele: 2018-ban nyitottam az üzletemet, akkor 320,-Ft volt egy Euro. Ha akkor egy srác Bécsben vásárolt egy 1000 euros laptopot, akkor azt te itthon megvetted nagyjából 320.000,-Ft-ért (az extrém áfát most hagyjuk). Ma, amikor 422,-Ft egy Euro, ugyanez a srác szintén vesz Bécsben egy 1000 euros laptopot, amit te itthon már kb. 420.000,-Ft-ért kapsz meg. (szintén ne foglalkozzunk az áfával). És ez csak a forint drasztikus romlása miatti áremelkedés. Ehhez még jött egy klassz kis Covid miatti ellátási probléma, aztán a háború, és a globális infláció. Csóróbb emberek már a normálisabb használt laptopot sem tudják kifizetni, nemhogy egy újat. Utoljára szerkesztette: Lantee, 2022.10.06. 08:29:47
Nagyon durván elszálltak az alaplap árak (is). Amit kicsit módosítottam a konfigon (alaplap msi mag b550 tomahawk) 60k-ról felment majdnem 100k-ra.
260 körül még csak 1650-es vga van viszont 280 körül már 3050 is van, 290 körül már 512es sdd-vel, aztán idővel érdemes mindegyikhez még plusz 8 giga ram-ot belepattintani :D
250ezer hungarian funny pénz körül (pluszmínusz 15%) milyen laptopot ajánlanátok, amin jól elfut a Sims4 és a WoT, és hasonló nem burtál gépigényű játékok. Van értelme ekörül az összeg körül bogarásznom, vagy nincs? Sajnos a laptop ténye nem megkerülhető. Újban gondolkozzak, vagy nézzem a használt piacot?
előre is köszönöm a gondolataitokat
Hát, csak akkor ajánlom, ha hajlandó vagy kicsit belepiszkálni. Undervolt/clock meg ilyenek, mivel a két venti miatt megjön a hangja 70 fok körül. Amúgy nem rossz márka szerintem, de csak akkor érdemes elgondolkozni rajta, ha sokkal olcsóbb a két ventis megoldás.
Én afterburnerben kicsit beállítgattam netes videók alapján, így teljesen szépen megy, nyáron is max 72 fokig ment fel és elvileg kevesebbet is fogyaszt cserébe 1-2 fps ért.
Ha a 3070 meg 3070TI egy árban van, akkor csak azt érdemes megnézni, hogy mennyivel zabant többet egy TI és hogy az megéri-e.
Szerk: Ja meg ugye, jön a Next Gen RTX 4000-es széria, lehet nyom majd az árakon. Utoljára szerkesztette: Madi92, 2022.09.16. 22:58:10
Pont a hozzászólásom után néztem a teszet, hogy csak 4-5 százalékkal nagyobb a TI, így +40 ezerért nem igazán éri meg. Látom neked egy Zotac 3070 van, tudnád ajánlani?
Szerk.: Nem igazán találni "normális" áron 3070-et, néhol egy ár vagy sokkal drágább mint a TI. :( Utoljára szerkesztette: undY1ng, 2022.09.16. 07:37:24
Srácok, tudom már sokszor kértem segítséget (amit ugyanennyiszer köszönök!) de szerintetek ez a konfig így rendben lenne?
Ház ~ Be Quiet! Pure Base 500DX MBD ~ Asus TUF Gaming B550M-PLUS PSU ~ Be Quiet! 750W Gold Pure Power 11 CPU ~ AMD Ryzen 7 5800X CPU hűtő ~ Be Quiet! Dark Rock Pro 4 RAM ~ Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3600Mhz DDR4 VGA ~ Asus TUF Gaming RTX 3070TI 8GB SSD ~ 1TB Samsung 980 M.2
Remélem semmi olyan alkatrészt nem írtam ami pl egymással nem kompatibilis. :D Egyelőre 1080p 144hz kompetitív / új játékokhoz / streameléshez, később váltva 1440p felbontásra.
Ez így 760K HUF kb... Esetleg valamit változtatni? Vagy kivárni még egy kicsit és váltani nagyobb alaplap és DDR5 és társaira? Utoljára szerkesztette: undY1ng, 2022.09.15. 09:40:21
Nem egyedi eset, nekem is kellett már rendelést lemondanom, mert így véletlenül olvastam valahol, hogy a Noctuának van kompatibilitási listája és ott találtam meg, hogy a választott alaplaphoz egyáltalán nem lenne jó az NH-D15 az alaplapon található díszítőelemeknek/hűtőbordáknak hála. Utoljára szerkesztette: NEOreg3, 2022.09.10. 11:41:07
Egy kis közérdekű: B550 plus alaplap, 5600x cpu (ventivel), és most a héten vettem még egy 16GB 3200MHZ DDR4 RAM CORSAIR VENGEANCE LPX BLACK CL16 kitet, hogy 4*8GB ramom legyen. De olyan brutál az AMD proci ventija alapból (inkább csak széles, duplafalú), hogy az első slotban nem tud egyenesen állni a RAM stick, kicsit nyomja oldalról a venti külső fala.... így abból le kell vágni, vagy eleve olyan ventitvenni ami magasabban pár mm-el, vagy nem ilyen kva széles
Köszi igen ahogy láttam, kb hasonló teljesítményű a két kártya, az nvidianak több a vramja viszont.
ha ár-érték arány a szempont, használt Thinkpad-nél jobban sehogy nem jársz, simán agyonversz vele valakit, majd megírod rajta a gyászjelentését. pl T570 szerintem simán kielégítené bárkinek az igényeit aki nem játszani akar rajta (külső GPU-val azt is), és ár-értékben köröket ver a konkurenciára, csak az L szériától tartsd távol magad, az csak nevében Thinkpad.
15 inchez amúgy én nem ragaszkodnék, 14-es gépek is ugyanolyan árban vannak, szóval T470 is teljesen jó választás. (T utáni első szám a méret, másik kettő a generáció)
Sziasztok! Tesómnak szeretnék új laptopot vásárolni, most kezdi az egyetemet gazdaság informatikus szakon. Semmi konkrét elvárás nincs, hogy miben legyen jobb vagy rosszabb, 160-200ezer forint között elérhető legjobb ár/érték arányú darabot keresem. Egyedül a méret a kikötés, hogy 15,6 képátlójú legyen (ez is csak azért mert ár érték arányban ezek a legkedvezőbbek..elvileg). Melyik netes oldalról lenne érdemes vásárolni, hol vannak most jó áron gépek, esetleg hol van most valami jó akció?
Köszönöm szépen előre is a segítséget!
Sziasztok az alábbi konfighoz milyen videokártyát ajánlotok most kb 200ezer FT-ig, amihez nem szükséges tápcsere és előrelépés a jelenlegi GTX 1060hoz képest, proci, vga nincs húzva és nincs tervben.
B550 Ryzen 5 3600 2x8GB DDR4 3600mhz 2xSamsung 970 EVO Plus M2 SSD Fractal Integra M 550W
amúgy bármelyik B75/H77/Z77 chipset-es alaplap jó neked, ami microATX méretű (vagy ha a gépházadba belefér egy ATX méretű alaplap, akkor jóval több féléből válogathatsz)