Ez valos lehet ? Vagy csak valaki elég ugyesen kitakarta a fondos informáciokat a kijelzőrol ezzel a trükkel. Mert eléggé hihetetlennek tünik nekem, hogy ha még win7et is használnának, akkor is megtartanák a commercial kezelöfelületet hozzá.
Elvileg valós, a fegyveroperátor nyomhatja torrentet menet közben, a hátsó ülésről :) Amúgy a fene tudja nem biztos, win fut rajta lehet csak a szervizgépnek a felületkezeltét tükrözték a monitorra vagy tudja manó.
csak anynira mint egy háboruba szukséges ha menteni kell valakit. Amugy mindenhol oktatják jobb helyeken ezt az eljárást nem olyan nagy ritkaság. itthon is.
És mikor jó? Nem a fotelből szeretném megreformálni a sebesült mentést, de ha rossz helyen van a sebesült, akkor nem egyszerűbb a mellényen lévő kapaszkodóval kihúzni? Ha meg nem vagyunk veszélyben, akkor minek a cigány kerék? Vagy itt nem a gyorsaság, hanem a praktikum számít, hogy lendületből szeded fel?
Ahogy a video elején látható, egyedül egy magatehetettlent felvenni nem olyan egyszerű (közel lehetettlen), mint elsőre gondolnánk, miközben ezzel ha kellően gyakorlottak vagyunk, akkor a fizika elintézi nekünk. Értelemszerűen ha nem állhatzs fel, emrt lőnek vagy nincs hely, akkor húzod vonod ahol tudod, ám ez a fedezékben már megy, és nem tart sokáig, ráadásul a teher közel ideális helyen és pozícióban van utána, azaz nem igényel molyolást utána sem. Persze ha tud segíteni az alany, akkor nincs erre szükség.
"9Т260" lőszerszállító és rakodó jármű a "1K150" "Derivation-PVO" önjáró légvédelmi tüzér komplexum és a "2В119" javító és karbantartó jármű.
SS 501 Soryu Japán tengó ütközött egy Artemis kereskedelmi hajóval forrás
Egy rövid betekintés a Rheinmetall tüzérségi lőszergyártásba Utoljára szerkesztette: ximix, 2021.02.14. 13:01:24
Hátha valakit érdekel, elkezdtem egy pár részből álló sorozatot, ami a hidegháború végén történt a nevezetes fénykupola eseményekről szól, mely a szovjet-amerikai hadászati erőegyensúly megbontásával fenyegetett. Erre...
Mi az esély arra hogy a dronok kiváltják a hagyományos harci repülőgépeket ? Vagy párhuzamosan lesznek alkalmazva ? Merre tart a jövő ? Minden robotizálva lesz mint a Terminátor filmekbe ?
Örülök, hogy megint írsz, de csúnya volt egy ilyen beetetés után így elvágni. :-)
Az elvágás oka jórészt technikai, a HTKA csak 7 képet enged megjeleníteni egy hozzászólásban, így mindenképpen vágni kell a történetet... ... másrészt minden sorozat epizód végének elengedhetetlen része a cliffhanger.
Amúgy kétnaponta jönnek a folytatások, a hétvégéig.
Nem ismertem ezt a fénykupola eseményt. A posztod alapján elsőnek a sziget érdekelt, hogy hol van. Aztán nézegettem, az RC-135-ket, volt egy rakat verzió
------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Itt egy oldal, ami főleg a Cobra előtti eseményekkel foglalkozik http://www.rc135.com/0000/INDEX.HTM
Tűzszerészek vágják ezt a dolgot, elvileg szétlehet csavarni, de lehet biztonságosabb valami markolószerű dologgal megfogni és kihúzni onnan vagy kötéllel ugyanez.
Ööö, ez maga a WEB, nem? Nem-nem szeretnék Index címlapos Blogon szerepelni. Aki olvassa az SG-t, vagy a HTKA-t, az úgyis találkozik vele, a többiek meg megérdemlik. Holnap jön az utolsó (amúgy nyugtalanító) lezáró epizód.
Amúgy köszönöm, és abszolút dicséretként élem meg amit írsz. Célom a mai hírözönben, hogy az olvasók elgondolkozzanak, esetleg utána keressenek (ximix) egy-egy anyagnak aminek a megírásába jelentős szabadidőt áldoztam. Azáltal hogy nem lövöm le azonnal a poént (ha egyáltalán létezik), tán az olvasók is elmélkednek az anyag (és következményei) fölött egy kicsit. Utoljára szerkesztette: Hpasp, 2021.02.18. 17:02:55
Szerencsétlen sorsú Rivet Amber-en lepődtem meg, képesek voltak beletenni egy kb 16 tonnás radart.
Ez a "Rivet Amber" (# 62-4137).
"Eredeti neve Lisa Ann volt (Lisa Ann O'Rearról, a Big Safari programigazgató úr, F. E. O'Rear lányáról kapta a nevét) az 1967-es változások előtt. Ő egy RC-135E modell, és egyedüli a maga nemében. Rivet Amber és Rivet Ball Shemya csapataként működött együtt. Kettejükkel valóban szorosan figyeltük az oroszokat.
Rivet Amber akkoriban viszonylag új volt Shemya számára. Konfigurációja is új és kísérleti jellegű volt. Fel volt szerelve a legerősebb és legkifinomultabb légi radarral, amely valaha repült ....a mai napig.
Az "Empirikus nézet", amelyet Budd Rice (Hughes Engineer - Projekt 863) nyújt.
Kattintson ide, ha több fotót szeretne megtekinteni a Rivet Amber óriási, fázissoros radarját alkotó radarkomponensekről.
Egy biztos ... A Hughes mérnökei nagy elismerést érdemelnek a világ legösszetettebb és legerősebb radarjának létrehozásáért, amely valaha is levegőbe került. A radar össztömege meghaladta a 35 413 fontot.
Ezzel a Rivet Amber az egész flotta legnehezebb 135-e lett. A Légierőben nem volt olyan repülőgép, mint Rivet Amber. Nagyon különleges és nagyon drága volt. 1960-ban dollárban (35 millió dollár +) ez volt a legdrágább repülőgép a légierőben."
forrás Utoljára szerkesztette: ximix, 2021.02.18. 18:30:12
Éld is, minden elismerésem. Külön örülök, hogy orosz anyagokkal is használsz, mert nekem ezek fehér foltok. Egy angol nyelvű oldalra még rálel az ember, de oroszra, pláne offline orosz forrásra sose. A web alatt akár a HTKA-n egy linkszedetre gondoltam, ami a PDF-ekre mutat, hogy legalább terjedjen. Vagy akár a FB-on 2 perc egy oldalt nyitni ahova belinkeled. Nagyon sok műkedvelő van akit érdekelne, de nem jut el a tartalom hozzá. Pedig szerintem érthető, jólfogyasztható és élvezetes amit írsz. (Jó a nuki fegyvereknél és szivaroknál is lemaradtam sokszor a matekkal/fizikával.)
Tehát ha jól értem valami kémiai reakció váltja ki ezt a hatást. Viszont ehhez a vegyianyagot nagy magasságba kell eljuttatni, nem? Magán a ballisztikus rakétán lehet elhelyezve a cucc, vagy indítást megelőzően egy másik rakétával/egyéb módon juttatják el erre a pontra?
A szovjet cikkben (ha jól számoltam át) valami ~15kg-nyi etilén terjedt szét 1 perc alatt 40km átmérőre. Az amcsik 2000km átmérőt mértek, persze kérdés hogy mennyi idővel az esemény után. Szóval alighanem jóval több anyag feljuttatásáról van szó mint 15kg.
Lehetne még a Parmitano féle fotó alapján méretet számolni (a légkörhöz képest), számomra ott is jóval nagyobbnak tűnik.
Biztos hogy jelenleg is (SS-25-ös ICBM-el) rendszerben tartott cuccról van szó, bár jelentősége az SS-20-as IRBM esetén szerintem nagyobb volt, annak rövidebb repideje alatt az elmaradt DSP műholdas indítás észlelésnek.
Engem az egész történet a szovjet tengeralattjárókon feltűnt SzOKSz sodornyom követő rendszerre emlékeztet... ... valamit kitaláltak a szovjetek, de hogy hogyan működik azt a nyugat (nyílt forrásból) csak találgatja.
Persze érdemes megnézni az 1990-es SS-25 DOL flights FOIA doksit (14. oldaltól), gyakorlatilag mindent töröltek belőle. Utoljára szerkesztette: Hpasp, 2021.02.19. 10:12:44
Az űrverseny óta rengeteg rakétát indítottak és nem lehetetlen, hogy az egyik sikeres vagy sikertelen fellövéskor bekövetkezett valamilyen esemény, ami kiváltott egy fénykupolához hasonló eseményt, amit aztán később tudatosan akartak elő idézni és ez irányban kutakodtak sikeresen.
És a hozzátartozó SS-25 tesztelés bejelentése a szokásos „a teszt eredményeit a hatékony rakétavédelem leküzdésére szánt komplex eszközök kifejlesztésére használják fel” fordulattal.
(szerencsére azóta már mindenkinél van kamerás mobil) Utoljára szerkesztette: Hpasp, 2021.02.19. 13:19:17
Ezt valahogy nem értem, hogy azért csinálják, már ha szándékos, hogy elfedjék a rakéta inditást a kiváncsi szemek elöl egy olyan dologgal ami annak is feltünik akit nem is érdekel a dolog és téma lesz a világban , hogy kideritsék , hogy mi az ?
Feltételezem, hogy az elképzelés az, hogy - kicsit retorika felé víve a dolgot - most is a fényjelenségről folyik a vita, nem a rakétaindításról, ami pedig, ugye, a lényeg lenne. :) Amennyiben az előrejelző rendszer képernyőjén megjelenik a rakéta, indulhat ("időben") a válaszcsapás, arra viszont nem lehet gombot nyomni, hogy valami nagy barom fénygombóc van az égbolton, ami mögött vagy van valami, vagy nincs. Esetleg az adatgyűjtést is megnehezítheti a dolog. Lehetségesnek tartom ilyen értelemben, hogy ez az ICBM "flashbang"-je. Egy rakétaindítást éppúgy, ahogy egy ajtóberúgást sem nagyon lehet stikában megoldani, akkor viszont még mindig ott van ennek a szöges ellentéte, akkora hanggal-felfordulással csinálni, hogy az az érzékszerveket megzavarja.
Pontosan. Éjszaka egy fényes nagy területen kiterjedő és diffúz lumineszcens felhő az amerikai ballisztikus rakéta indításra figyelmeztető (DSP) műholdak optikai kontraszton alapuló észlelését ellehetetleníti, mivel azok csak kontrasztos pontszerű jeleknél riasztanak, a felhőkkel nem foglalkoznak. Mind az SS-20-as, mind az SS-25-ös komplexumot ugyanaz a tervező iroda alkotta, sőt a leszerelt SS-20-as alakulatok jórészt SS-25-re kerültek átfegyverzésre. Persze SS-20-as IRBM esetén, annak rövid repideje alatt az elmaradt DSP műholdas indítás észlelés lehetőséget teremthetett volna akár egy Nyugat-Európa elleni váratlan lefejező csapásra is a 80-as évek végén.
Közben sikerült lőni egy biokémikust, úgyhogy fel is tettem neki pár kérdést...
141km magasságban már nincs sok légkör, mitől világít az etilén? Mi az hogy kemilumineszcencia... ... homályos ez a dolog nekem nagyon. Egyáltalán mi a franc az az etilén??? Hogy lehet szállítani? Mit szól a világűrhöz, hogy lehet belőle fénykupola???
Az "этилен, баллистическая ракета" -ra kerestem hátha dob valamit
Ez hasonlít a Shemya szigeteki felderítős weboldalra, csak a másik oldalról nézve. Полигоны Семипалатинском и Сары-Шаган http://nuclear-poligon.ru/
"Ez a webhely a Szemipalatinszk nukleáris és a Sary-Shagan rakétákról szól. És még annyira sem a hulladéklerakókról, mint az emberekről és arról az időről. Arról az időről, amikor létrehozták a Szülőföld nukleáris rakétapajzsát, és azokról az emberekről, akik az ország erejét és büszkeségét jelentették. Vannak, akik úgy gondolják, hogy minden a múltban van. Valójában az ezeken a kísérleti helyeken felhalmozódott hatalmas erő mérnökök és tudósok tudásában él, a rakétasilók mélyén szunnyadva. A politikusok és a történészek feladata, hogy értékelést adjanak, de én csak arról írok, amit magam is láttam vagy hallottam egy hozzám közel álló embertől. A szemipalatinszki kísérleti helyszín 1949 és 1989 között nukleáris fegyvereket próbált meg. Ez alatt az idő alatt 456 nukleáris kísérletet hajtottak végre a kísérleti helyszínen, 616 töltetet robbantottak fel, ezek közül 123 földi és légi volt. A nukleáris robbanások összteljesítménye meghaladta a 2500 Hirosimát. Emberek ezrei éltek és dolgoztak a szemipalatinszki teszt helyszínén. Lehetetlen az egész történetet egy oldalon elmondani. A hulladéklerakó történetének csak egy fejezetéről szeretnék mesélni - a rakétapontokról. "
"A személyzeti osztályon meghatározták az ügyeletemet - 35 helyszínen. Különböző dokumentumokban ezt a helyet másképp nevezték el: Etilén, 44-es tesztközpont, 03145 katonai egység. A 35. helyszín a Balkhash-sivatagban volt, 100 kilométerre Priozersk városától. Több száz katona és tiszt élt a helyszínen, új rakétarendszerekkel dolgoztak."
Руководство к приложению по режиму контроля за ракетными технологиями (РКРТ)–2010 г. pdf
Тема 1 Опасности, возникающие при военных конфликтах или вследствие этих конфликтов, и возможное воздействие на объекты, окружающую среду их поражающих факторов tárolt változat
"Hatalmát tekintve a volumetrikus robbanó lőszer közepes helyet foglal el a nukleáris és a hagyományos (erősen robbanékony) lőszerek között. Úgy tervezték, hogy az ellenséges személyzet, szerkezetek és felszerelések lökéshulláma és tüze érje őket. Az energiaforrás metilacetin, propadein és propán keveréke bután vagy propilén-oxid (etilén) alapú keverék és különféle folyékony üzemanyagok hozzáadásával.
Működési elv: folyékony üzemanyag (etilén-oxid stb.) egy speciális héjba helyezzük, amikor felrobban, permetezzük, elpárologtatjuk és összekeverjük a légköri oxigénnel, így körülbelül 15 méter sugarú és 2-3 méter vastagságú üzemanyag-levegő keverék gömbfelhőjét képezzük."
Az egész program még 1990-ben kezdődött, amikor a franciák az S-70 Agosta osztály utódját próbálták exportra kidolgozni. A spanyolok keresték a saját tengeralattjáró-flottájuk cseréjét, így végül egy közös együttműködéssel építenék meg azt, ez lenne a Scorpéne-osztály. A hideg-háború vége miatt viszont a pénzcsapok elzáródtak, így hosszú ideig csend lett a program körül. Aztán 1997-ben a Scorpéne-osztály alapján építenének a spanyolok négy egységet, opcionálisan AIP meghajtással, ez volt a terv. 2002-ben elkezdték felülvizsgálni a megrendelést, mert a Spanyol haditengerészet nagyobb és szárazföldi célok elleni támadásra is képes egységet szeretett volna, ezért 2003-ban áttervezték az egészet, a 6,2 méteres átmérőből lett 7.3 méter és az alámerülve 1760 tonnás vízkiszorításból 2400 tonna.
Ekkor kezdődtek a francia DCNS és a spanyol hajógyár (Bazán, majd Ízar, jelenleg Navatnia) közötti jogi hercehurcák, ami a franciák szerint abból fakad, hogy a spanyolok lenyúlják a Scorpéne-osztályt és saját maguk építik meg, együttműködés helyett. A spanyolok szerint a franciák igazából be akarják kebelezni a spanyol hadihajó-gyártást, egy "EADS Naval" szintű össz-európai céggé összeolvasztva őket.
Az első hajóegység építése 2007-ben kezdődik el (S-80 Isaac Peral), és közben rendeződnek a jogi viták, a spanyolok pedig minden téren külön válnak a franciáktól, az átadást pedig 2011-re tervezik. Az S-80A típusjelzésű osztály a Lockheed Martin cégtől származó harcvezető rendszert és szonárt kap (licenszben gyártva), a torpedóvető csöveket és a kapcsolatos eszközöket a brit Babock szállítja, a torpedók német SeaHake (DM2A4), a hajók ellen amerikai Sub-Harpoon II, a szárazföldi célok ellen Tomahawk robotrepülőgépeket vásárolnak. Az AIP meghajtás pedig teljesen saját fejlesztés, etanol-alapú hidrogén-forrással üzemeltetett üzemanyag-cellákkal (300kW elektromos teljesítménnyel), ezek miatt viszont az átadás 2013-ra csúszik már a tervekben is.
Itt volt még egy kavarás, mert a Navatnia megtendereztette a harcvezető- és szonárrendszerre vonatkozó beszerzést, ahol ugye végül a Lockheed-Martin nyert a SUBICS rendszerrel - a Raytheon azonban a spanyol bíróságon megtámadta azt (a Navatnia helyett a spanyol védelmi minisztériumot ), mondván, hogy a saját AN/BYG-1(V) rendszerét olcsóbban kínálta és jobb is, mint a SUBICS. A bíróság a kérelmet elutasította.
2013-ban robban a hír, hogy a spanyol hajógyár mérnökei hibáztak a Scorpéne hajótest "felfújásakor", és egyszerűen nincs kellő felhajtóerő-tartalék a tengeralattjáróban, lévén annak tömege mintegy 75-100 tonnával a várt felett van. Az amerikai General Dynamics Electric Boat céget hívják segítségül, akik a hajótest 10 méterrel való meghosszabbítását javasolták, ami az alámerült vízkiszorítást 3700 tonnára növeli. Az új változat hivatalos elnevezése S-80 Plus lett.
2017-ben jön a hír, hogy az etanol-reaktorok nem fognak elkészülni időben, így az első két egység (S-80, tervezett átadás: 2022 és S-81, 2024-re tervezett átadással) AIP meghajtás nélkül fog elkészülni és majd utólag kapják azt meg.
A hajóosztály főbb adatai:
Vízkiszorítás a felszínen: ~3200 tonna (más forrás: 2695 tonna) Vízkiszorítás alámerülve: ~3460 tonna (más forrás: 2965 tonna)
Hossza: 80,81m Átmérő: 7.3 méter
Maximális merülési mélység: 460m+ Max. Sebesség felszínen: 12 csomó Max. sebesség alámerülve: 20 csomó felett
Meghajtás: 1x 3600kW permamens mágneses elektromotor 3x 1200kW etanol üzemanyagú belsőégésű motorral hajtott generátor 1x 300kW AIP rendszer (később kerül beépítésre)
Harcászati bevetés időtartama: Alámerülve AIP-vel: 21-30 nap @ 4 csomó Összesen (snorkelezve): 50 nap
Személyzet: 3 tiszt 4 altiszt 25 tengerész (+8 fő könnyűbúvár / különleges alakulat)
Találtam egy amerikai úriembert YT-n, aki elsősorban néhány világháborús fegyver működési elvét prezentálja az animációival; gondoltam, itt is számot tarthat némi érdeklődésre. Különösen a torpedókról illetve a száztonnás, máltai Armstrong-ágyúról készítetteket találtam rohadt érdekesnek.
3600kW ∙ 1.34shp/kW ≈ 4800shp a hajócsavarra leadott teljesítmény.
Becsült maximális vízalatti sebesség, a hajó méretadataiból (hossz L=81.81m, átmérő D=7.3m) V=25 ∙ ³√( P / [L ∙ D ∙ 10.765]) = 25 ∙ ³√( 4800shp / [ 81.81m ∙ 7.3m ∙ 10.765]) ≈ 22kts
Ezzel kapcsolatosan, talán még nem volt linkelve: Van egy nagyon jó videó a Yamato lövegtornyainak működéséről. Bár a feliratok japánul vannak (kivéve a számokat/mértékegységeket), így is élvezhető, rendkívül részletes animáció. Jól mutatja, micsoda rendkívüli mérnöki teljesítmény lehetett egy ilyen hajót megtervezni és legyártani abban az időben:
Belekezdek egy pár részes sorozatba, a német 212A tengeralattjáró típus AIP meghajtásáról. Mivel a képességeinek egy része minősített, így csak a gyártók által megadott adatokból (Wiki, hisutton, stb kizárva) próbálom majd meg kiszámolni - megbecsülni a valós képességeit. Erre... Utoljára szerkesztette: Hpasp, 2021.03.08. 20:54:09
The Role of Fuel Cells in the Supply of Silent Power for Operations in Littoral Waters NATO 2004 pdf
Analysing the possibilities of using fuel cells inships elsevier 2015 pdf
Bakst A. DFATR-SOFC The Supposed AIP Structure of Submarine SMX® Ocean (concept) Part 1 bakstengineering
Submarine U212A Todaro Class 2020 pdf Utoljára szerkesztette: ximix, 2021.03.09. 16:02:24
Ez a két metszeti kép honnan van? (többit nagyjából ismertem, azokból dolgoztam)
A HTKA fórumban, 17 forrás felhasználásával, a német U-212A tengeralattjáró AIP meghajtásáról, sorozat került publikálásra, kitekintéssel a többi európai megoldásra is. Ezek lettek most egybegyúrva és közzétéve egy magyarul ilyen formában még tán nem megjelent anyagként.
A 10 oldalas PDF formátumú anyag letölthető az alábbi linkről.
Bocs, hogy ilyen későn válaszolok. A képeket egy fórumon találtam, megpróbálom megkeresni, de kicsi rá az esély, már arra sem emlékszem, hogy német, olasz, angol, lengyel volt a fórum.
Rakétáknál mindig készen kell lenni ilyen dolgokra, de ami a videnyón van az a necces dolgok közt is a vadabbik. Beszarásközeli élmény lehetett a lövőnek és környezetének.
A videó végén látható, hogy az indító mechanizmus az indító tubuson maradt. Úgy tűnik mintha a rakéta kivetéséért felelős töltet nem működött volna rendeltetésszerűen, és a rakéta hajtóműve emiatt még a tubusban beindult, esetleg valami miatt a rakéta megszorult a csőben.
Nyilván, hiszen az maga a fegyver. Egy mechanizmushoz több rakéta javadalmazás, és lőporos akku is tartozik. Utoljára szerkesztette: Hpasp, 2021.03.16. 13:58:21
Ezen a hadgyakorlaton történt állítólag translate.google Fehéroroszországból, Vietnamból, Kambodzsából, Laoszból, Pakisztánból, Oroszországból és Üzbegisztánból érkező katonák három tesztnap [video]https://cdn.tvzvezda.ru/storage/tvzvezda_video/2020/09/03/f42d1712713943dd81c774f5ef2f1b96.mp4[/video] Utoljára szerkesztette: ximix, 2021.03.16. 14:21:46
ugy tünik, mintha a kivetö töltet megszorult volna és ez a töltet nem csak a rakétát de az egész tubust kikapta a kezéből . Az nem tiszta, hogy utána a rakéta menethajtómüve beindult e vagy eltávozott e belöle. De minden bizonnyal ingen, mert utána csak nem mennének olyan közel egy élesitett rakétához, ami bármikor robbanhatna .
Az ilyen vállról, hordozható állványról induló dolgoknál általában a kivető hajtómű (gázgenerátor?) még a csőben kiég, itt viszont hosszabban égett valami, bár nem t'om ennél a típusnál ez lehetséges-e. Maga a konténer megrogyott, de nekem úgy tűnt valamelyik képen, hogy nem pukkant ki, szóval ki tudott fújni hátrafelé a menethajtómű. Már ha az az volt és úgy működött ahogy tippelem.