Nem lehet összehasonlítani a DW-t az SH3-al, csak azért mert mind a kettõben vannak hajók. A DW egy sokkal összetettebb és realisztikusabb játék, az SH3 pedig inkább a nagyközönségnek készült. Ettõl függetlenül mind a kettõt imádom és tökéletesen kiegészítik egymást. De az már biztos, hogy a DW marad fent a vincsimen tovább, egyszerûen csak azért mert sokkal nagyobb kihívás, és hosszú távon jobban leköt.
Hibákat egyébként lehet találi mind a kettõben (nem is keveset ami a realisztikusságot SZERINTEM(!!!) fölöslegesen rontják de ettõl függetlenül mind a kettõt nagyon jónak tartom . Lehetne elmélkedni a "renow"-os "bevásárlás"-ról az IFF-fel felszerelt fedélzeti lg.kezelõkrõl , a fegyveres tisztrõl a figyelõkrõl vagy akár a DW idõnkét végtelenül ostoba AI-járól , de szerintem ezeken fölül lehet emelkedni és lehet ÉLVEZNI a játékot nem az apró - idõnként bosszantó - hibákon rágódni . Kinek mi jön be , nekem szerencsére mind a kettõ , úgyhogy nyomom mind a kettõt , a CS pl. nem jön be azzal nem foglalkozom , ennyi .
Leírom Neked újra mert látom nem érted : NEM AZT MONDTAM , HOGY A SHIII NEM REÁLIS HANEM AZT HOGY A DW ÖSSZETETTEBB . Szedjek elõ nagyobb betûket ?
Nem tudom , hogy röhelyes-e , de 10 éve még papíron ill. spec vonalzókkal számoltam lõelemet pedig akkor is voltak már szg-ek , mégis azt használtuk (és nemcsak mi , tõlünk nyugatabbra is) . Persze azóta mindent átvettek a szg-ek , de nekem is furcsa azért egy kicsit .
tény de ettõl még szeritnem reálisan is igy van, mert 2. vh-ban a sonár (fõleg eleinte) ugye még nem votl tul fejlet igy elginkább vizuálisan ment a felderitás, vagy beazonositás, etc ha már sonáron megmutatta irányt
de azért mond meg õszintén, modern tengeralattjárónál nem röhejes hogy papiron vonalzoval kéne számolgatni? amikro eg yiylet egy számitogép szeirntem nagyábol max 10sec alatt számol ki, szerintem... :)
nem, én a véleményem montam el hogy mirét jön be nekem jobban a sh3 mint a dw, baj? :) amugy abban igazatok van hogy lehet a megfigyelõk auto-n tul pontosak, bár én még iylet nem tapasztaltam, de nem is nyomtam még olyan sokat vele hogy iylesmi elõjöjjön, amugy szvsz ez simán javitható lenne egy patchben, elgalábbis szerintem 8az más kérdés hogy fogják-e javitani vagy nem :P)
nalátod, tma-t meg nem te cisnálod akkor dw viszonylatban máris nem realisztikusan játszik... :) amugy jo hogy mondod , engem is borzasztóan idegeistett ez hogy a hightech technika korában papiron vonalzoval számolják az irányokat és sebességeket..., érdekes...
2.vhban a helyzet értékelése kb egyenlõ a számolásal mert msáhogy nem tudsz értékelni..., ha neked kell számolni ezt is az se jó ha megcsinálják helyeted azse, nem értelek titeket :P
Hé , hé ! Én a kapitány vagyok , nehogymá' én papírozzak meg tologassam az abakuszt ! De azért az AI személyzetnek se kéne annyira halálpontosnak lennie szvsz .
Ne értsd félre , nem fikázom a SHIII-at , csak egyszerûbbnek tartom technikai szempontból , ami term abból következik , hogy akkoriban a tech is egyszerûbb volt .
talán át kéne állitani manuális adatgyüjtésre akkor ha amx realitást akarsz tényleg...., nem tom 100% miért nem rakja only manuálisra :/ de ha manualon van még a sebességét is neked kel kiszámolni az irányábol, a helyváltozásábol és egy stopperel 8meg eprsze a sjaát adataid segitségével) :)
nem, de a két szim kcist nagyon máshol van korban, ezért tény sokkal több ismeret kell dw-hez én ezt nem is tagadtam, de realitásban szerintem az sh3 a saját korszakába illõen bõven emgállja a helyét...
hát igen ez igaz, dw se rossz csak engem az idegesit benne hogy a hangulata valahogy nekem erõsen a 0 felé konvergál :/ amugy 100% realisticon sh3-ban se találtam még semmit ami nem lenne reális...
Én a DW-t is hasonló stílusban játszom full auto szeményzettel csak akkor avatkozok be ha valamiért szükségesnek látom . Ahogy én látom a DW egy nagyon összetett technikai/harcászati szimulátor , a SHIII. inkább a hangulat megteremtése felé mozdult el a technika helyett . Nekem mind a kettõ nagyon bejön , bár a DW-t komolyabbnak tartom .
szerintem meg nem, de hát izlések és pofonok, eleve ha reális tényleg reális lenne akkor egy emberként képtelen lennél elvégezni 60 munkáját :)
a szimulátor nem kapitányt szimulál, hanem a mûszereket, meg a gépet, nem az a lényeg hogy ki kezeli ... ami nem a fizikát, meg technikát, hanem személyeket szimulál azt inkább szerepjátéknak hívják szerintem
az persze egy más kérdés hogy ki mit kedvel, de a realitáshoz szeirntem sh3 sokkal közelebb van (mármint vezetés mikéntjében, a többiben dw is profi, tény)
3 terem van, amugy én ugy vagyok ezzel hogy a valóságban se a kapitány fog kormányozni és tényleg max a periszkopot kezelni, és tulképp a tengeralattjáró szimulátor hoz inkább sh3 van valóságban közel mert ugy egy tengeralattjáro nem oylan mint egy repülõgép ahol a pilota = kapitány és mindent õ csinál, tengeralattjárónál ilyet egy kaptiány se csinál, és fõleg nem nyomgod mindent..., szvsz...
egyébként már fél órája ezen röhögök, hogy pl. most beírok a half-life topicba valami ilyet: Urami (szerintem) ezt elba**ták,de nagyon! Én annak idején megnéztem a Haláli Fegyver címû filmet az HBO-n, és még videóra is vettem. Ezek után nagyon vártam ezt a játékot, de nagyon nagyot csalódtam!
én se értem hogy jön ide a fleet command... ez egy teljesen más játék, egyébként meg szimulátor, és a subcommand folytatása szerintem meg nagyon király, kifelyezetten tetszik hogy jó komplex, és ténleg szaktudást igényel... és atomdurván van modellezve a valóság én meg az sh3 ban csalódtam, annak meg semmi köze az elõdjéhez... vannak benne szép látványos dolgok, meg hangulatos stb., de az meg kurvára nem szimulátor... egy kibaszott mûszerhez se lehet nyúlni a periszkópon kívül, csak parancsokat osztogatni mint valami rpgben.. meg ténleg ahogy kiadás elõtt reklámozták is benne van a belsõ kamera, és nagyon szép aztán annyi is az egész amit mutattak. legalább a többi részlegbe is lehetett volna nézelõdni, de csak az a 2 terem van amit beetettek a trailerekbe, aztán semmi több... eléggé csonka játék szerintem egy valódi (hagyományos) tengeralattjáró szimulátorhoz én kifejezetten élvezem hogy varálhatok a mûszerekkel, mindent nyomogathatok, felfedezhetem a mûködésüket stb. és ezért vagyok egyértelmûen a DW mellett ami számomra nagyon profi játék
Ez a SC továbbfejlesztése , mi köze van a FC-hoz ? Ez szim , nem stratégia ...
Hát...kipróbáltam...fenn is volt kb. 1 órát a gépemen,utána szépen leszedtem. Urami (szerintem) ezt elba**ták,de nagyon! 90%-ban végigjátszottam a Fleet Commandot,nagyon vártam ezt,de csalódtam! Hogy míért? Kezdeném ott,hogy a Fleet Commandban az volt a legjobb,hogy tényleg A KAPITÁNY voltam,aki nem áll be a géppuska mögé,nem õ mondja meg,hogy milyen rakétát kell betõlteni,hanem csak azt dönti el,hogy mit mikor,mivel kell leküzdeni és hogy kell manõverezni. Tehát irányít és nem melózik! Ez tetszett a F. C.-ben,hogy egyszerûen kiadtam a parancsot (pl.: XXXX cél lekûzdése Harpoon-al és egyszer csak elindúlt az a rakéta és vagy talált,vagy nem. A másik dolog az irányítás,nem kellett útvonalat kijelõlni a hajóknak,egyszerûen,csak egy "célpontot".Minden elérhetõ volt egy menübõl (amikor 15-20 rakéta közelít feléd,ezt igencsak lehet értékelni). Mondjuk van ami tetszett benne. pl.: hogy ki lehet választani a repülõeszköz fegyverzetét (ezt mondjuk meg lehett csinálni F. C.-ban is,de ott macerásabb volt) és hogy autómata személyzetet lehet bekapcsolni,ja meg az idõgyorsítás! Tehát az "igazság" valahol megint félúton van! Ha csak továbbfejleszették volna a Fleet Commandot,mondjuk egy 2.0-as verziót csináltak volna,amiben néhány kényelmi dolgot raktak volna még bele és aktualizálták volna (fõleg technikaliag),szerintem sokkal jobb lett volna. Vagyis: "Ha valami (sok) mindenre jó,akkor igazából egyikre se!"
Sziasztok nektek nem esik szét néha játék közben a kép?
Nem, a Weapon Control-nál beállítom az útvonalat, és utána kilövöm. Tenger felett nincs is gond, de az afrikás küldetésnél, ahol egy folyón kell hadakozni, a Harpoon beleáll a földbe.
1. Ilyet még nem láttam, de ezek szerint elõfordulhat :) 2. A harpoon hajók elleni rakéta és nem robotrepülõgép. Elképzelhetõ, hogy ha alacsonyan repül, nem kerüli ki a tereptárgyakat. TASM-al próbáltad már?
Nah, végre megvan. Jó, bár van ami nem tetszik. Szerintem sok hülye küldetés van. Terroristák elloptak egy nukleáris tengeralattjárót... Afrikában bénázni motorcsónakok ellen a fregattal, evakuálás Kelet-Timorból... ->LOL
Kicsit elveszik a tengeri háború feelingje.
Jókora bugok vannak, hajók "kiúsznak" a szárazföldre.... A Harpoon földnek repül... Reméelem lesz majd patch.
Mindezek ellenére azért jó.
Az Orion-t próbálta valaki? Jó?
A feladástól számított egy héten belül megjött az enyém (+/-1nap) .
Az egy rejtély hogy miért nem tettek bele dinamikus hadjáratot. Mert ez igy eléggé snassz. Már a red storm rising-ben is vót még a múlt században Ezzel lehetne teljes. No meg azzal hogy emberek lennének a hajón mint az sh3ban
Már megjött a full változat reggel óta azt próbálgatom úgyhogy a demós heloból mára OHP lett (nem egyszerû eset) . A SC-ban mindíg azt hittem , hogy "bezzeg a felszíni hajók, semmi bújkálás , infó hegyek 1000 km-en belül mindenrõl , tatásan legyalázok minden tengót" de nem ... nemcsak "nem tatásan" de sokszor a fregattommal mélyebbre merülök mint anno az Akulával bármikor ...
Egész nap helikopterezel mi , Árulókám Nem baj nemsokára itt az SH3Addig meg még seawolfozhatok egy kicsit
még nem árulják szerintem, mert külföldre is csak nemrég kezdték szállítani... én is figyelem a boltokat, mert én is meg akarom venni
A demóval szórakozok, már nagyon vágom a Victor kinyírását. Ledobálok pár DIFAR-bólyát, azok bizonyultak a legjobbnak. Ha a három DIFAR fogja a Victort, akkor a feltételezett helyére egy DICASS-t, ami tud pengetni, és többé nem lóg meg a Victor.
Árulja ezt a gammát valamelyik magyar forgalmazó? Én megvenném szívesen, mert az ilyen játékokat támogatni kell, de egyik magyar boltban sem láttam.
- egy "arcába" , sry ...
A változatban ... B változatban : sub kiemelkedik a vízbõl azt kap az arcába egy Pingvint (nem a Linux-ost!) az arcába ...
Nah , végignyomtam a helos demoküldit x-edszerre (a Kilo nem fogott meg annyira (de jó , hogy Gundark nem szokott erre járni még leárulózna megint ) és egyszerûen imádom ezt a gammát .
Már rutinból gyártom a bólyákból a hibaháromszögeket és lógatom a közepébe a kanócot , nagggyon kellemes látni az aktív szonáron ahogy a halacska megy a tengó felé aztán BUMMM !
Ha nem jön meg jövõ héten a kardomba dõlök ...
VAn vkinek kedve multizni?
Kb milyen távolról lehet subot hatásosan kilõni másik subbal? mert ahogy tapasztaltam 5km felett simán elmanõvereznek
akkor az subok ellen tuti nem jó :(
az is akusztikus elvû de nem a hajó zaját, hanem ahol fodrozódik a víz a hajó elején, illetve a nyomvonal amit ez létrehoz megváltoztatja a hang terjedését, és valahogy ezt észleli. de én se vagyok hozzáértõ, csak így olvastam valahol
nyomvonalat követi? hát ezt nehezen tudom elképzelni
Wh-st lõttem már szebõl is (SC) nem egyszer és szinte mindíg sikerült , szóval ezt a nyomvonalas témát nem vágom (amúgy sem vagyok túlságosan hozzáértõ személy :D) , a kanócosat meg csak vezérlik valami alapján , ami viszont megintcsak akusztikus , nem ? Mágneses rávezetésrõl meg éppúgy nincs lövésem mint a nyomvonalas dologról ... Gyujtó az ok , de rávezetés ... ?
wake homing, ami a hajó után húzott nyomvonalat (áramlásváltozást) követi, aztán vezeték vezetés (de ezek egyben szonárvezérlésûek is általában), meg talán van a játékban MAD (mágneses anomalitás) alapján mûködõ is de ebben nem vagyok biztos
Sztem a passive akkor kell amikor tudod hogy közelben van egy ellenség és az megzavarja az érzékelõit aktív meg torpedók ellen mert akkor már úgyis tudja ,hogy hol vagy.