Korzika egész történelme az örökös harcról, a sokszor, szélsőséges körülmények közötti életben maradásról szólt. A helyi lakosság enyhén szólva is, „különleges”.A szigeten még most is dívik néhol a vérbosszú. Ezért a belső régiók a túristák körében nem különösebben felkapottak.
Tartalom: Már az epizód címe sem utal sok jóra, ennek ellenére kalandoraink nem hátrálnak meg. Kezdésnek tiszteletét teszi egy olyan vad sziklakanyon, ahol még Rambo sem maradna életben két óránál tovább. Majd a sziget történelmi központja, Corte, a „tiltott város” figyel be, fellegekbe épült várral, lepusztult és egyben vad, félelmetes középkori hangulattal. Egy intenzív gastroblokk, egy őrült vágta és egy éjszakába nyúló kilátástalan szálláskeresés is bonyolítja a cselekmény fonalát…
Útvonal: Casamaccioli-Lac de Calacuccia-Scala de Santa Regina/Golo-kanyon/-Castirla-Bocca di Ominanda/654m/-Corte-Col di San Quilico/564m/-Caporallino-Francardo-Ponte Leccia-Barchetta-Casmorza-S.Perteo
hogy ne allj vele fejre :) a fekbetetet ne erje olaj, mert akkor kuka, es ha esetleg szallitas miatt kiveszed a kereket, akkor rakjal be tavtartot, nehogy veletlenul behuzd a feket, mert utana eleg szivas szetfesziteni a pofakat.
Most vettem egy uj biciklit de ezen tárcsafék van. A használat során mire kell figyelni a korábbi fékekhez képest?
A "főnök" mondta: "Több Balaton, kevesebb Adria" Én azt mondom: Alpok! Igaz, számomra az ezévi alpoktúra már ment a levesbe :) . ..nosztalgiaként /jobb híján/ marad a tavalyi. Pár snitt csak spontán összedobálva: Salzkammergut 2019. /Trailer/ FullHD 1080p
Idén, kényszerből ugyan, de fedélzeti computert váltottam. Bryton 420-as lett a befutó. Előrebocsátom, hogy én még "régi motoros" vagyok, ezért a funkciók 90%-a nem érdekel, döntéskor a kinézetre, aksikapacitásra és az alapfunkciókra koncentráltam. Bevallom, elég nagy csalódás egyenlőre. Persze, csak egy laikus amatőr vagyok, de azért tapasztalataimat, egy, nem is olyan rövid vlog formájában összegeztem.
GPS-párbaj /Garmin vs Bryton/ 2020. 2K 1440p/60fps
Akit a tudományos háttér is érdekel, túratársam, kicsit „agyasabb” formában is belemélyedt a témába: https://cobranco.hu/blog5.html
Korzika a meredek kontrasztok szigete. Együtt van jelen a mediterrán feeling a már-már alpokat idéző 2500-as havas hegyek világa. Ma ez utóbbi kerül górcső alá.
Tartalom: „A szemfülesebbek kitalálhatták, hogy a mai részben a sporté lesz a főszerep. A cél eljutni a sziget nyugati partjáról a keletire. Ehhez keresztben át kell vágni a sziget legmagasabb hegységén ,a „Gránitország”-on. Túrázóinknak nincs könnyű dolga, 0-ról 1500m-re, a párás fülledt hőségben, közben minden bokorból elvadult disznók fenyegetnek. De, nem csüggednek, a látványvilág felülírja a nehézségeket…”
Útvonal: Golfe de Porto-Ota-Gorges de Spelunca-F.dom Aitone-Col de Vergio/1477m/-F.dom Valdu Niellu-Golo-völgy-Casamaccioli
ossztelosra semmi esely. ennyi penzert a decathlonban nezel valamit! szar uton azzal sem lesz elmeny a tekeres, de ez egy joval dragabb bringara is igaz, viszont ha rendesen at van nezve, beallitva nem fog szetesni alattad mint 1 metros ossztelos.
Sziasztok! Nem tudom, hogy jó helyen járok e?! Beköltöztem városba és szeretnék vásárolni egy biciklit városi mászkálásokhoz, de olyat, amivel ki tudok menni rossz útra is. Kb 10kmre van a falu a várostól és múltkor kitekertem a régi ezer éves full merev vázas montimmal földesen, de vannak annyira rossz téglás és vagy köves és füves szakaszok, kb 90%, ahol kb gyalogos tempóban lehet tekerni ezzel a régi biciklivel és így is fellazultak a kormány és ülésmagasság csavarok. Ülés lassan lesüllyedt, kormány oldalra mozgott. Van lehetőségem arra, hogy találjak 100 alatt valami egyszerűbb terepes bringát, montit, amire aztán tudnék venni mondjuk ballonosabb gumikat? Nem kell semmi extra, hogy tárcsafék, vagy ilyenek, csak bírja a nagyon rossz utakat. Egy össz telosra gondolok
Korzika gyöngyszeme, a Portoi öböl, a sziget legszebb része. Főszezonban, mozdulni sem lehet az ide látogató túristáktól. Az öblöt körbeölelő sziklák nemcsak a világörökség részei, de a lemenő nap fényében olyan vörösek, hogy szinte már kékek.
„A mai napon a cél, eljutni ide, de nemcsak eljutni, fel is fedezni a környéket. Ez,mint mindig, most is nehézségekbe ütközik. A tervek között szerepel, Franciaország legszebb falujának, a hegytetőre épült Pianának a megtekintése, csobbanás a Porto-beachen és/vagy, másodopcióként, egy wellnes-részlegen. Sportfeladatként a közelben található BIG-csúcs megmászása, vacsora egy Michelin *-os séf meghívására, végül, a világ egyik leghíresebb naplementéjének lefotózása a Capu Rossu csúcsáról. Hogy ebből mi valósul meg és/vagy, mi marad álom örökre, kiderül azoknak, akik végig bírják ülni ezt a maratoni hosszúságú, de talán a túrasorozat leglátványosabb filmjét…”
Útvonal: Crovani beach-Boca di Bassa-Fangu delta-Col di Palmarella/408m/Scandola--Bocca a Croce/272m/-Girolata-Partinello-Traghino-Porto-Piana-Capu Rossu-La Roshes Bleues-Golfe de Porto
Korzika nyugati partvidékén végigfutó sziklába vájt párkányút, nemcsak egyike Európa legjeinek, de,benne van a világ Top 10-ébe is.
Utazóink, borongós hangulatban vágnak neki a mai feladatnak. Az út menti városokból csak úgy sugárzik a történelem, bárcsak a nap sugározna így. Jönnek sorba a várak, s ziklaszigetek, kilátópontok, tengerpartok, kalandoraink azt sem tudják, hova kapkodják a fejüket. Az, hogy végül az idő jóra fordul-e, csobbannak-e a világhírű Calvi-öbölben, kezet ráznak-e Kolombusz Kristóffal, a híres-hirhedt panorámaút, hozza-e az elvárásokat, nem marad kérdés azoknak, akik rákattintanak a „Play” gombra…
Útvonal: Lozari beach-S.Vincentu-Tour de Seleccia-I'le de Rousse-Algajola-Lumio-Raffali-Calvi-Punta de la Revellata-Torre Mozza-Argentella-Crovani beach
Ha már „otthon maradás” a parancs, /nagyon helyesen!/ egy néznivalót ajánlanék a jelenlévők figyelmébe. Ezúttal a szokásostól eltérően, a komplett 7 napos túra egy egész estét betöltő színes, szélesvásznú „roadmovie”-ba sűrítve.
Szomorú aktualitása, hogy a helyszín, Lombardia, minden kerékpáros álma, Stelvio, az észak-olasz tavak, Bergamo, dél-Svájc, pillanatnyilag elérhetetlen álomnak tünik. A mai helyzet szerint megjósolhatatlan, hogy a „rémálom”-nak mikor lesz vége….de, reménykedjünk… A film 10 éves, ezért mind minőségileg, mind tartalmilag hagyhat kivánnivalókat maga után!
Útvonal: Landeck [Ausztria] (780m) - Reschen pass (1455m) - Prato allo Stelvio [Olaszország] (920m) - Passo dello Stelvio (2760m)-Bormio (1210) - Tirano (430m) -Sondrio (295m) - Morbegno (253m) Comoi tó keleti partján végig, Lecco (210) - Pontida (310m) - Villa d?Almé (305m) - Zogno (307m) - Staviglino (565m) - Selvino (965m) - Nembro (320m) - Ponte Nossa (497m) - Lago di Iseo észak nyugati partján Lovere (257m) - Riva di Solto (221m) - Iseo (190m) - Pisogne (190m) - Edolo (695m) -Aprica (1180m) - Tirano (430m) - Passo del Bernina [Svájc] (2330m) - Sankt Moritz (1780m) - Zernez (1474m) - Pfunds [Ausztria] (971m) - Landeck (780m)
Az 1 km-re jutó sziklakanyonok száma dél-Franciaországban a legnagyobb Európában. Korzika, Provence közelsége miatt szintén kapott ebből az adottságból, mégpedig rendesen.
Tartalom: Utazóink látogatást tesznek e vad sziklavilágban, majd átvágnak nyugat-Európa legnagyobb sivatagán. Hogy ezt 40 fokban, víz nélkül mennyire fogják élvezni, úgy, hogy még egy kiadós eltévedést is bekapnak bónuszként, valamint,ezek után összejön-e a naplementés gyertyafényes vacsora az „álom-tengerparton”, csak azok tudhatják meg, akik végignézik ezt az epizódot…is.
Útvonal: Moltifao-Gorges de l'Asco-Foret d’Asco-Ponte Rosso-Columbano-Novella-Desert de Agriates-Ostricioni delta-Anse di Peraiola-Lozari beach
Seneca,az idők kezdete után x évvel a „borzalmak szigetének” nevezte Korzikát,miután egy római légió élén a szigetre érkezett.Ennek fényében,itt a következő rész:
A tartalomból: Cél,eljutni a sziget nyugati oldaláról a nyugati,ami elsőre hülyén hangzik,de,ha hozzátesszük,hogy közben utazóink érintik a keleti partot is,akkor már inkább rémisztő.Lesz itt minden,tenger,nagyváros,sivatag,dzsungel és elképesztően vad,holdbéli táj. Kalandoraink erejük végén próbálják teljesíteni a kitűzött feladatot…
Útvonal: Arbo-Nonza-Convent-Negru-Farinola-Patrimonio-St.Florent-Oletta-Omletta-Col de St.Stephano/392m/-Defile de Lancone-Murato-Col de Bigorno/932m/-Lento-Canavaggia-Ponte Rosso-Mulivecchi di Asco
Ez egy használt, amit kinéztem, ár-érték arányban messze a legjobb, amit találtam eddig, FB csoportokat meg használtas oldalakat végigtúrva. Új biciklik közül a Canyon Neuronból a legolcsóbb lenne a választás valószínű, esetleg valami Cube, azok még egész jól felszereltek az árukhoz képest. A szempontok amúgy, hogy össztelós, 29-es kerék, átütős agyakkal, 2x10-es hajtás lehetőleg, és inkább rockshox mint suntour teleszkópot preferálnék. Viszont amíg itt áll a két mostani biciklim, és nem adom el, addig nem merek venni egy harmadikat, "családi" okok miatt...:D Utoljára szerkesztette: bardocz, 2020.03.06. 21:30:23
Én mondjuk lehet inkább "Kenyont vennék már ennyiből. Amúgy rohadt nagy dobozban szállítják a Radon-t. Benne hagyják az első kereket, és csak a kormányt szedik ki.. Fölöslegesen rohadt nagy a doboz. :D
Munkatársam meggyőzött, hogy a nyeregcsőhossz miatt ne aggódjak. Amit le tudok mérni, és lényeges, azt összehasonlítom a Giant Anthem bicómmal, és ha passzol méretben, erősen elgondolkozok, a kerékméret meg felszereltség miatt mindenképpen nagy előrelépés lenne. Meg a felsőcső kialakítás miatt kisebb eséllyel verem szét a heréimet :D
Nekem van egy Radon Cragger-em még múltévből L-es 461mm seat-tube hosszúsággal. Radon egyébként méretileg eléggé elbaszott mert ez a Cragger L-es 20"osnak felel meg de 461mm. Viszont a reach nagyobb 480(20-as) Skeen Trail 8.0-é.
Radon Skeen trail biciklivel szemezgetek, de nem igazán értem a geometriáját. Itt megtalálható. Elég hosszú lábam van, ezért nagy méret kell, és most hirtelen a geo-t egy 18"-as hardtail Meridával tudom összehasonlítani. Inchben nézve a 20-as váz megfelelő lenne, viszont csak 480 mm a seat tube hossz. Összehasonlításképpen a 18-as Merida 460 mm, tehát kevesebb, mint 1 inch a különbség papíron, mégis nagyobbként van hirdetve. Azonos méretben a radon 30 mm-rel rövidebb. A tengelytáv nagyobb, az okés, viszont a problémám, hogy a merida vázból 30 centire lóg ki a nyeregcső, és úgy gondolom kialakításából adódóan talán még erősebb is, mint ez a váz. Ebből ha jól számolom olyan 28 centi lógna ki, amit szerintem még mindig elég sok, 40 centis nyeregcső kellene. Edit: ami nyeregcsővel van szerelve, az amúgy kellően hosszú lenne, de akkor is fura.
Van valami, amit félreértelmezek? A kiszemelt bringa 20 colos elvileg, és ebben a méretben egy Cube pl sokkal nagyobbnak tűnik. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2020.03.05. 22:36:57
Korzika,a végletek szigete.,melyet„mini kontinens”-ként is emlegetnek,nemcsak történelmi és kulturális értékei,de természeti csodái is dobogósak. A mediterrán sziget késő tavasszal a legszebb,amikor még minden zöld,virágok amerre csak a szem ellát,a víz,a hőmérséklet már tökéletes,de még nincs tömeg. Tavaly tavasszal egy kerékpáros kalandtúra keretében bejártuk a sziget nagy részét,az eseményeket „roadmovie” formájában rögzítettem.A különleges látványvilágon kívül,sport,gasztronomia,strandteszt,valamint egyedi kommentár is színesíti a tartalmat.
Az első részben,a lejutás viszontagságai/maratoni,autózás,tengeren hánykolódás borzolja majd a kedélyeket,de a fáradtság megéri,kalandoraink már az első napon belekóstolhatnak az igazi mediterrán hangulatba,díszletként pedig Cap Corse,„Európa mutatóújja” mutatja be magát/hogy ezzel a gyötrelmes képzavarral éljek/…nem kis sikert aratva…
Útvonal: Bastia-Miomo-Erbalunga-Sisco-Piatracorbara-Tour d"Osso-Mascinaggio-Moulin Mattei- Porto Centuri-Pigno-Canelle-Arbo
A Dolomitok délkeleti csücske,amolyan „mostohagyerek”,a központi régiókhoz képest méltánytalanul elhanyagolt,a tömeg-túrizmus csak „átjáróház”-nak használja.Persze ez egyben előny is,ugyanis egyre kevesebb az úgymond „civilizálatlan” hely Olaszországban.
Tartalomból: Reggeli ébredés a Haláltónál már önmagában is jó jel,mert ilyen nevű helyen,akár holtan is ébredhettek volna kalandoraink.A szomorkás idő ellenére utazóink nem csüggednek,sorra jönnek szembe a hágók,majd számos tó, valamint Belluno városának feltérképezése után az események nem várt fordulatot vesznek…
Útvonal: Lago di Morto-Fadalto-Sella di Fadalto/488m/-Santa Croce del Lago-Lago di Santa Croce-La Secca-Cadola-Ponteselle Alpi-Belluno
Olaszország nemcsak természeti látványosságokban lenyűgöző,hanem az épített értékei is egyedülállóak a világon.ideértve a különleges közlekedési infrastrukturát is. Aki szereti a vad hegyi szerpentineket,viaduktokat,alagutakat, semmiképpen ne hagyja ki ezt a részt.
Tartalomból: A kétfős különítmény célja kijutni a Piave-hez,ezúttal ugyan nem harci feladatként,de sétagaloppra semmiképp nem készülhetnek.Számos hágó átmászása vár rájuk,útba kell ejteniük egy olyan helyet,ahol állítólag még a mai napig a régmúlt szellemei kisértenek.Kárpótlásul végig koslathatnak a régió egyik legszebb fekvésű szurdoktava mellett,bónuszprogramként egy kitérő is befigyel, az pedig nem más,mint a Dolomitokon kívül eső Bellunoi Prealpokban, egy unikum .De,ha valaki a jól ismert szeszesitalra gondol,nagyot téved,ugyanis a hely neve,a bizarrul,de egyben izgalmasan is hangzó „Halálhágó”.
Útvonal: Forcella Franche/992m/-Tiser-California-Pattina-Vallalta-Canale de Mis-La Stena-Gena-Lago di Mis-Sospirolo-Maras-Paderno-Santa Giustina-Trichiana-ST.Antonia Tortal-Confos-Passo di San Boldo/706m/-Tovena-Lago di Lago-Lago di Santa Maria-Vittorio Veneto-Lago di Morto
A Dolomitok egy igazi „vegyesfelvágott”,a természet által precízen tagolt felszín,a különböző korokból származó kőzetek és ezek erodált formái lenyűgöző látványt nyújtanak az ide látogatóknak.Ebben a félelmetes sziklavilágban már élni sem egyszerű,nemhogy bringázni,túrázni,sportolni.
Tartalomból: Arról,hogy utazóink csonttá fagynak-e augusztus közepén egy romos viskóban már az elején lehull a lepel,de,vajon sikerül-e teljesíteni a célt,át a Dolomitokon keresztbe vagy az egész egy szürreális expedíciós túrává alakul….Az,hogy milyen egy kanyon,ami azóta már nem létezik,már önmagában is izgalmas,de,fény derül arra is,tud-e pipálni a egy hegy úgy,hogy rá se gyújt,az olasz Gyilkos-tó börtönbe került-e tettéért,illetve egy puritán gasztroblokkot követően azt is megtudhatjuk van-e olyan szállás,ami nincs.
Útvonal: Malga Ciapela-Sottoguda kanyon-Palue-Rocca Piatore-Sopracordevole-Livinallongo völgy-Andraz/1640m/-Colle di Santa Lucia/1562m/-Selva di Cadore-Val di Fiorentina-Caprile-Lago di Alleghe-Agordino-Pale di San Luciano-Agordo-Forcella Franche/992m/
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden bringás kollégának!
Idén, tavasz végén amolyan szezon-indító tekerésként felfedeztük a mediterráneum egyik eldugodt gyöngyszemét,Korzikát. Íme,az útról készült több részes filmből néhány kocka ízelítőként:
A Marmolada, a Dolomitok legmagasabb hegysége.Zord és lenyűgöző látványvilága egyfajta kontrasztként áll szemben a történelemben betöltött szerepével.Az,hogy alig 100 éve,itt húzódott,ha csak áttételesen is, az akkori Magyarország nyugati határa,ad egy különleges pikantériát a hely hangulatának.
A tartalomból: A mai részben újra a sporté a főszerep,úgy csattognak a kétezresek,ha az ember nem figyel oda,akár meg is süketülhet,hogy néz ki a Dolomitok legnagyobb gleccsere „lőtávolságból”,milyen egy ezer méteres egybefüggő sziklafal a naplementében,vajon kalandoraink csobbannak-e ajeges Fedaia-tóban, tilos-e az önkényes házfoglalás Olaszországban,kiderül mindazok számára,akik velünk tartanak.
Útvonal: Sellajoch/Passo di Sella/2244m/-Canazei-Pena-Avisio szerpentin-Rif.Castiglioni-Lago di Fedaia-Marmolada-Padon gerinc-Passo di Fedaia/2097m/-Malga Ciapela
Sella, a Dolomitok egyik leglátványosabb és egyben emblematikus hegye.Különleges formája és a hozzá kapcsolódó legendák csak fokozzák a népszerűségét.Másfél millió turista évente,ez már önmagában is jelez valamit,de,hogy miért érdemelte ki a” kerékpárosok és síelők mekkája” címet,milyen arcát mutatja,mikor igazán szép idő van és hogy a „Sellaronda”,tényleg ronda-e vagy ez csak egy gyötrelmes szóvicc,kiderül, akik rákattintanak a videóra.
Útvonal: La Villa/Stern-Verda-Corvara in Badia-Colfosco/Calfosch-Passo di Gardena/Grödnerjoch/2121m/-Plan di Galba-Passo di Sella/Selljoch/2244m/
Egy blogbejegyzést ajánlanék a kedves olvasók figyelmébe,ami az egyik ismert,komoly kínálattal és nem utolsósorban remek árakkal rendelkező kerékpár alkatrész forgalmazó webshop honlapján jelent meg.Túl azon,hogy egy része rólam szól,ami külön megtiszteltetés, egy-két praktikus technikai-műszaki információ is elhangzik pár sorba a túrafelszerelésekről, egyszerűen és lényegre törően.
A Dolomitok nemcsak az Alpok egyik hegycsoportja,hanem maga az Alpok kicsiben.Ez a kis terület egyfajta kirakat,ahol együtt koncentrálódik minden,ami szép,a fantasztikus szikla-alakzatoktól kezdve az üdezöld alpesi mezőkig.A látványvilágon túl,sportfeladatként is komoly kihívás. Ide kalauzoljuk el a nézőket egy látványos „roadmovie” segítségével,melyet egyedi kommentár is színesít.
Útvonal: Franzensfeste/Fortezza-Forte di Fortezza-Brixen/Bressanone-St.Georg in Afers-Aferer völgy-Kopfeljoch/1863m/-Plose-Aferer Gleisher-Peitzlerkofel-Würzjoch/Passo di Erbe/2006m/-Antermoia/Bad Valander-S.Martino in Badia-Pedraces-Stern/La Villa-Verda
Sziasztok! 7 sebességes láncból ki milyen típust ajánl? Évente max 1500-2000 km-ert tekerek, átlagos talajon (tópart, aszfalt, földút, beton). Legjobb ár/érték arányt keresem:)
Köszi!
„Kettő az egyben”…mondhatnánk.A dupla helyszínen játszódó,amolyan „hibrid”film,egyfajta játék az időben.,remélem követhető lesz.Bár látszólag a videó fősodra a műszaki tartalom,akik vérbeli túrafilmre vágynak,azok sem fognak csalódni.A néha száraznak tünő technikai blokkokat próbáltam feldobni,lesz tereprally, gasztronómia,turisztika,bolyongás a semmibe és ráadásnak a szemkápráztató őszi hangulat is színesíti a filmet.
Figyelem: A film, nem a teljesség igényével készült,a technikai rész nyomokban tartalmazhat valótlanságot!
Útvonal: Magyar helyszin: Miskolc-tapolca Szlovák helyszin: Tiszolc-Muranska planina-Burda hágó-Mala Stozka-Stozka kanyon--Klak csúcs-Studna-Velá Luká-Suchá dolina-Murányi vár-Murány-Sedlo Dielik-Tiszolc
Tour de France 6. szakasz ma az Eurosporton! Jönnek az első hegyek. :)
A tavalyi horvát túránkról készült útifilmem befejező részét szeretném mindenki szíves figyelmébe ajánlani.Az eltelt idő miatt talán már nem annyira aktuális,vagy lehet,hogy újra aktuális ?
„Hőseink utolsó napja igen csak eseménydúsnak igérkezik.Az Isztria-félsziget keleti oldalán található Opátija-riviérán való végigjutás nem tünik annyira egyszerű feladatnak,főleg,ha az időjárás-felelős is belekotyog a témába.Sorba teszik tiszteletüket az elhíresült települések,Plomin,Lovran,Medveja,Ika,Icici és végül természetesen a névadó,”kelet Monte Carlo”-ja,a „horvát-tengerpart gyöngyszeme”,Opátija is.Hogy, hogyan szédelegnek kalandoraink a luxusabbnál-luxusabb hotelek és apartmanok között,mi a véleményük a „burzsoázia diszkrét bájáról”,valamint,hogy kimarad-e a kimaradhatatlan gasztromustra és fürdőteszt,megtudhatják azok,akik az utolsó felvonásban is velük maradnak…”
Ui: Volt pár dolog,ami kimaradt,de sebaj,lesz miért visszatérni :)
Tudom nem ennek a helye, de valakit érdekelne egy max 100km-et viselt Uvex Boss Race 55-60 as méretű országúti sisak "jóárasítva"?
Also, ha valaki nagyobb termetű ugyanitt egy országúti eladó. - Rájöttem nem az én sportom, maradok a sárban, sziklákon.
Levadászgattam a túraútvonalunkba eső drónos anyagokat,aztán egyenként mindenkitől engedélyt kértem a felhasználásra,majd az aktuális részekbe beleszerkesztettem.Iszonyú meló volt,valószinüleg nem lesz belőle rendszer.
Cres,a Kvarner régió legvadregényesebb szigete.Vadságát, csak szépsége és kiszámíthatatlansága múlja felül,főleg,ha kalandoraink nem a tervet követik.Úttalan utak,gyönyörű tájak,eltévedés,középkori hangulat,totál szívás kontrasztjai jellemzik a mai napot.De végül a jó elnyeri jutalmát,egy maratoni hosszúságú gasztronómiai kitérő és egy fergeteges csobbanás formájában.Az meg,hogy a „semmi kellős közepén” ,utazóink hol fognak aludni,leginkább a végén okozza majd az izgalmakat…
A bike24.de-ről szoktatok rendelni? Megbízható oldal? Rendelnék onnan egy akciós triatlon órát, csak előtte informálódnék :)
köszi
A tavalyi horvát túra „király-etap”-ja következik,Losinj szigete.A cím és a film hossza mindent elárul.Lesz itt minden: csúcstámadás,terepcross,hamisítatlan mediterrán hangulat,valószerütlenül kék tenger,gasztroblog,csobbanás-csobbanás hátán.A díszlet szemkápráztató,a látványvilág leírhatatlan és egyfajta ajándékként, az időjárás is hozzájárult az eseménydús nap történéseihez…
„Kerékpárral átvágni a fél adriai tengeren már önmagában is kihívás,hajóval meg pláne…vagy fordítva? Túrázóink nehéz döntés előtt állnak,hogy jól választanak-e,az kiderül…vagy mégse? Na,mindegy,következik egy kicsit más,de remélem,azért élvezetes lesz…”
„A horvát „Tordai hasadék”,a sziklamászók paradicsoma,a gyalogtúrázók mekkája.Természetesen a Paklenica-kanyont kalandoraink is kötelező feladatként behúzzák.A folytatásban,néhány csobbanással megfűszerezve, akaratukon kívül átvágnak egy háborús zónán,majd egy Zadari szeméttelep feltérképezése után az események nem várt fordulatot vesznek…”
„A Velebit-hegység főgerincén húzódott alig 25 évvel ezelőtt a délszláv háború egyik frontvonala.Ezen,a még most is taposóaknákkal fertőzött területen, kerékpárral hosszában átvágni egy olyan úton,ami csak hírből létezik,légből kapott ötlet volt vagy tervezett koncepció,az majd kiderül,de lehet,hogy még az is,hogy egy önfeledt lubickolás a tengerben, feledtetni tudja-e azt,hogy a mediterrán konyha milyen benyomást gyakorolt utazóink emésztőrendszerére…”
Az országúti cipők talpa teljesen lapos, így a pedál stoplija is jóval inkább kiáll belőle. Mtb-s cipőknél azért a talp gumi része majdnem olyan magas, mint maga a stopli, így valamivel könnyebb velük járkálni. Szerintem ne bonyolítsd túl a dolgot! Az spd stoplik amúgy sem sérülékenyek, nem kell igazán félteni őket.
Nem láttam még, de nagyon nem is kell védeni, annyi úgyse fogsz benne sétálni. Enyém is mát több éves, sétálgattam is benne, de semmi baja nincsen még.
Na ma sikerült kipróbálni a pedált, cipőt. Szerencsére semmi gondom nem volt a kioldással :) Sok különbséget még nem éreztem, de nagyon jó fix, patent. Dombnak felfele éreztem, hogy húzom is.
A stoplira nincs valami gumi borítás, hogy ha sétálni kell benne kicsit, akkor védje valamennyire?
A tavalyi Adriai túránkról készült útifilm második részével szeretném mindenki kedvét meghozni…vagy elvenni...?
A tartalomból: „Ha egy szóval kellene jellemezni a mai napot,az a „kegyetlen”. Egyrészt megmászni a Velebit-hegységet már önmagában feladat,másrészt utazóink közelebbi ismeretségbe kerülnek a híres-hírhedt észak-adriai bukószéllel a Borával is.A jó bulinak induló kaland,kisvártatva élet-halál harccá „szelidül” és,hogy három vagy négy embert borit fel a szél a kétfős csapatból,attól sokkal érdekesebb kérdés,hogy ilyen körülmények között hőseink feljutnak-e Horvátország /majdnem/tetejére…
Platform pedált is lehet húzni, de amíg nem tanulod meg patentpedálon, addig szerintem nem is fogod húzni a simát se. Természetesen nem teljes fordulat alatt, de alsó holtponttól még húzható egy ideig.
Azért hatékonyan fog hatni a mezei platform pedálos tekerésre is az hogy valaki cliplessben teker sokat. Én pl azt vettem észre hogy a korábbi emelkedőn amin max 1/3 részig jutottam platformmal az 2/3-ra nőtt. Gondolom a "momentum" bele rögzült a tekerésbe és optimálisabban húzom-tekerem.
A körkörös tekerésre, pörgetésre szinte tudattalanul át fogsz állni. Viszont, ha egy idő után visszaülsz egy olyan bringára, ahol hagyományos platform pedál van, elég fura érzés lesz, hogy húzod felfelé a lábad, de az fránya pedál csak nem akar vele együtt jönni.
Egyébként tényleg csak arra kell figyelni az elején, hogy még megállás ELŐTT kioldja a lábait az ember. De egy idő után a bokád kifelé fordítása az oldáshoz szintén automatikus mozdulat lesz.
Rendben, köszönöm a tippeket. :) Mindenképp a legkönnyebb rugúerővel akartam kezdeni, biztos ami biztos. Ahogy olvastam az is bőven rögzít az is annyira, hogy tekerés közben nem fogok kioldani. Kíváncsi leszek, hogy mennyire könnyíti vagy nehezíti meg a tekerést, egyáltalán érzek-e változást majd eleinte. :D Csak jöjjön már a jobb idő!
Az nem is igazi bringás, aki legalább egyszer nem játssza el a krumplis zsák vagy büdös bogár formációt az spd pedállal.
Arra érdemes figyelni, hogy a stoplikat rögzítő csavarokat rendesen meg kell húzni. Ha stopli el tud forogni, akkor elég nehéz lesz kioldani a lábad, ha egyáltalán sikerül. Az elején érdemes a pedáloknál is a legalacsonyabb rugó erőt beállítani, így jó eséllyel veszély esetén is ki tudod rántani a lábadat. Egyébként meg hamar meg lehet szokni. Egy idő után teljesen ráállsz arra, hogy húzni is tudsz a lábaiddal, nem csak taposni.
Én hosszú évek után amikor újra elkezdtem biciklizni cliplessel kezdtem, meg egy friss új országútival.
Szerencsére elég hamar hozzá szoktam és eddig csak 1x estem el majdnem, azt is forgalomban. - Valahogy de idő előtt még esés/dőlés közben kitéptem belőle a lábamat.
Egyébként érdemes lehet kezdőknek SH-56 os clip-et használni SH-51 helyett.
Igen, arra figyelj, hogy végig a tudatodban legyen, amikor mész, hogy nem sima cipő van rajtad. Nekem volt olyan, hogy kimentem egy próba körre, minden király volt, majd begurultam a házunkhoz, venni akartam le a pedálról a lábam és csodálkoztam, hogy miért nem megy. Aztán oldalra dőltem. :D
Végül ezt a párost választottam, remélem nem nyúltam vele mellé. A cipő pont jó, se nem nagy, se nem kicsi. Alig várom a jobb időt, az első kilométerekért. Addig meg gyakorlom majd egy helyben a kioldást.
A horvát tengerpart a Balaton után a második legkedveltebb nyaralóhely a magyarok körében.Évente több,mint 600 ezer honfitársunk látogat ide.Tavaly „kettővel” többen voltak… Júniusban bejártuk az észak-Adria egy részét.A kalandjainkról készített útifilmet szeretném mindenki szíves figyelmébe ajánlani. A film műfaját tekintve "roadmovie",nagyrészt mozgásban voltunk,ezért a helyszínek részletes bemutatására nem volt lehetőség,elnézést.Cserében igyekeztem a hiányt verbálisan,néhol kicsit egyedi kommentárral pótolni.Van benne,gasztronomia,túrisztika,történelem,sport,strandteszt,ármustra,étteremvizit,hajókirándulás,de a legfőbb hangsúlyt a látványvilágra és a sportra fektettem,remélem tetszeni fog.
A tartalomból: „A nulladik napon az autós lejutás viszontagságait követhetik végig a kedves nézők,jól elnyújtva,hogy unalmas is legyen,sokakban pozitív vagy inkább negatív emlékeket ébreszthet. Bár az első nap csak egyfajta bemelegítés,ráhangolódás volt,a Kvarner-öböl ismert üdülőhelyei,Rijeka,Crikvenica,Senj,stb, már felsorakoztak vigyázállásba főhőseink tiszteletére…”
Az M530 egy csöppet jobb, mert van rajta egy ilyen kis "bukókeret" - védettebb a behatásoktól.
Egyébként elképzelhető hogy van Shimano cipő is jó áron - 'ebike.hu'-n nézelődnék, és ha ott találsz valamit még tovább nézelődnék a helyedben specifikusan a Google-n.
Nekem sajnos "anno" nem volt nagy a választék; Így én egy NorthWave Spike Evo cipőt használok jelenleg, ami bőven lehetne jobb. Csak ez volt 48-as ban akkor abban a boltban ahol nézelődtem.