A bringa tolvajoknak és a bringáról lopkodóknak száradjon le a kezük. A magam részérõl inkább nem hagyom õrizetlenül a bringámat. Amúgy igaz az, hogy az emberek képesek végignézni egy lopást anélkül, hogy egy kicsit is izgatnák magukat. Sajnos...
Úgy látszik, ha kicsit nem figyelek ide, akkor egész megélénkül a topik.
Emb3rke: Egyesek szerint az városi bringázás, fõleg itt Pesten, már önmagában extrém sportnak számít. Ami az antigravitorokat és a DH-sokat illeti felõlem azt csinálnak, ami nekik jól esik. A magam részérõl fájna a szívem összetörni egy szép bringát vagy leamortizálni egy-egy jobb alkatrészt azzal, hogy elrontok egy ugrást. Nekem elsõ sorban kikapcsolódást, lazítást jelent a bringázás. Persze azért az adrenalinból is kijut, amikor az ember a terepen helyezkedik, próbál a nyeregben maradni. Nekem ennyi elég is.
Ami a pályát illeti. Nem gondoltatok még arra, hogy saját pályát építsetek? Tõlünk nyugatabbra ez bevett szokás. Erre azért talán az Alföldön is van lehetõség, csak kell egy kis összefogás.
Ami a km-órát illeti. Sokáig egy Cateye Tomo XC-t használtam. Valószínûleg a legtöbb egyszerû bringásnak több mint elég amit tud, nekem se volt vele semmi komolyabb gondom. De azért mikor alkalom adódott rá, oda ajándékoztam a tesomnak és megleptem magamat helyette egy Cateye Enduro 2-vel. Ez már inkább passzolt egy montihoz és lényegében minden tud, amire szükségem van. Vízálló kialakítású és az utóbbi néhány bõrig ázós túrám alatt is végig mért, a kisebb ütéseket is jól elviseli, vastagabb kábelt kapott a jeladóhoz, így kisebb a kábel szakadás esélye. Van benne egy programozható ODO méter (össz. km számláló), két egymástól függetlenül nullázható megtett út számláló (így a résztávokat is tudja mérni az ember), átlag sebesség, jelenlegi sebesség, max. sebesség, tempó kijelzés az átlag sebességhez viszonyítva, eltelt idõ. Két külön kerékméretet tud eltárolni, így különösebb állítgatás nélkül használható felváltva két bringán is. A normál óra, az már csak hab a tortán. Elég nagy méretû a kijelzõje, így zötykölõdés közben is le lehet olvasni, ráadásul szabadon átkapcsolható, hogy éppen mit írjon ki nagyban. Ha jól tudom, idén már nem gyártják, de szerintem az utódja sem lehet rosszabb. Azt hiszem ennél komolyabb órára legfeljebb akkor lehet szüksége az embernek, ha versenyzésre adja a fejét.
sajnos már eszükbe jutott. gyakori az ilyesmi,mert a jobb bringákon minden gyorszáras. nekem is az ülésem,a kerekem lazán kivehetõ. sztem amilyenek az emberek,meg se szólják ha látják,hogy vki szereli kifele a kereket :(
jaj, nem hiszem el. koncert volt a városunkban, és gondoltam, hogyha kint van a fõtéren több ezer ember, csak nem baszogatják a cangámat. Ki is mentem, lekötöttem a legforgalmasabb helyen, erre megyek vissza, hát nem leszedték a hátsó villogómat?! de nem is, csak úgy lepattintották, vagy mi, hanem lecsavarozták mindenestül. még jó, hogy a km órát leszedtem. Amúgy ettól parázok, hogy tök könnyen ki lehet venni az egész nyeregszárat, nyergstõl, mindenestõl. hogy-hogy ez eddig még nem jutott eszükbe?
Nekem egy 14 éves Rocky MTB-m van (az országban az elsõk között volt, én is használtam vettem már akkor is anno). Amerikai gyártmány, semmi extra: teló vagy hasonlók, full acél, nehéz mint a dög, de azóta is bírja. 3 hátsó tengely, gumi, pedál, bovden csere volt, de a többi az eredeti gyári cucc. Háááát azok a cajgák még össze voltak rendesen pakolva. Pedig nem is kímélem a drágámat, nyaranta megyünk fel a Bükkbe haverokkal, és aztán dh a magunk módján. Mondjuk minden 2. ilyen túra után állítgatni kell, mert már azért nem fiatal... De amúgy egész jól néz ki, króm felni, meg egy csomó krómozott gyári cucc (még ma is uúgy csillog), fekete váz kék villámokkal. Szal tök polír, semmi rozsda, leszámítva a 2 hónapos sarat. :))) Ami gáz az ilyen régi keróknál, hogy az elsõ kerék közelebb van a vázhoz, és ha kanyar közben tekersz, akkor beleér a lábad a kerékbe. De ezt leszámítva not bad. Ha találok képet a régi veteránról, akkor majd szúrok be.
Addig is, szép napot polgártársak!
Ha lenne nekem egy normális min. 100.000Ft érékû kecajom, akkor le se tudnék szállni róla... Egyébként én is az Alföld kellõs közepén élek (Szarvas). És mi a véleményetek az extrém bicajozálról, pontosabban errõl a videóról? Nekem bejön, de ez azért már egy kicsit durva. Errefele csak annyi lehetõség van "extrém" biciklizésre, hogy van nem messze egy ún. lõdomb, ami kb. 7-8 méter magas, és arról (erõteljes lejtõ) legurulok és a végén van egy ugrató... :D (Motorosok szoktak oda járni)
És kinek milyen km/h-mérõje van?
a világítással csak az van, hogy én leszedem az elsõ lámpát, hogyha nem kell, és most nem számítottam rá, hogy eltévedünk. 5kor indultuink gondoltam, hogy 8-ra hazaérünk. a másikról meg annyit, hogy igazad van:-)
Szép kis túra lehetett. Kicsit irigykedek, mivel ha hegyre, erdõbe szeretnék menni, akkor alapból le kell nyomnom legalább 15 km-et. Bár az is igaz, hogy megtehetném, hogy fölpakolom magam a vonatra és ezzel takarékoskodom az erõmmel, de úgy vagyok vele, hogy ha bringázni indulok akkor biciklizni akarok, nem pedig egy vonaton döcögni. Persze azért kicsivel jobb a helyzetem, mint fm-nek. A héten én is tekeregtem. Viszonylag hamar végeztem a melóhelyemen, így hétfõ és kedd délután el tudtam menni. Iszonyúan hiányzott már a dolog, nem bírtam már az elvonási tüneteket. Meg kell állapítanom, hogy a kondim igen csak nudli. A Fót, Veresegyház környéki dombokon tett köröcske végére rendesen ki fáradtam és akkor még csak komolyabb mászásra sem került sor. Na mindegy. Még néhány hét, néhány túra és valamennyire formába jövök. Májusban amúgy is kiveszek pár napot feltöltõdés címszóval, remélem az idõjárás is úgy akarja majd, hogy bringázással töltsem õket.
Azért gondolom tudod, hogy baromi sok kellemetlenségtõl tudnátok magatokat megkímélni néhány apróság beszerzésével. Egy pótbelsõ, egy foltkészlet, gumi leszedõ és esetleg egy multi szerszám simán elfér egy nyeregtáskába és nem is egy egetverõ összeg. A világítás már egy másik téma. Ahhoz, hogy terepen látni is lehessen bizony mélyen a zsebbe kell nyúlni. Persze a semminél bármilyen világítás jobb és esetleg egy sisaklámpa is sokat segíthet. Bár lehet, hogy a fentiekkel semmi újat nem mondtam neked.
Huh, tegnap elmentem haverokkal bringázni Mátrába erdeiutakra. Utoljára nyáron voltam azokon az utakon, most jönnék le, azt egy kisebb fajta tó alakult ki a kedvenc helyemen. Hát aszittem odaszarok. Na, egy jó nagy, mocsaras, tüskés, mindenes ekrülõvel megkerültük, és mentünk le tovább. Vége az útnak, mindenki tökre élvezte, ezért elhatároztunk hogy megyünk mégegyet egy másik úton. Namármost, arra a másik útra csak úgy leeht feljutni, hogyha szinte egy függõleges falon felmászunk, amin még canga nélkül is kiba nehéz. Hát, iszonyat anyázások után végre feljutottunk, még egy kis mászás, majd le a repülõtéren. (van ott egy repcsi tér a pipis hegyen). na, két haverom hazatolta brinyóját, mert defektesek lettek. Maradék két haverom mondta, hogy menjünk azon az útvonalon amin az iskolával szoktunk menni az éjszakai túrán. Óóó, mondom én tudom merre kell menni. Na, hát sikeresen rossz irányba vettem már az elsõ kanyart, és így kb. 20km-re kerültünk attól a helytõl ahová mi igyekeztünk. Mondjuk én tökre élveztem, mert olyan helyeken voltam, ahol addig soha, viszont az a kettõ meg folyamatosan nyavajgott. Mikor már 1 óra múlva se jutottunk sehova, és már majdnem sötét volt, kicsit én is paráztam, hogy nem találunk ki. kaja, pia, lámpa senkinél sem volt persze. A végén leszartuk, mentünk árkon-bokron keresztül a kocsik hangjának irányába, és kijutottunk nem tudjuk hova, vmi faluba, ahonnan vhogy eljutottunk annak a kurva meredek falnak majdnem az aljába. Szal jó kis kerülõt nyomtunk, én élveztem, mondjuk még a szám is tele volt sárral mire hazaértünk.
Van még remény :
HEGYI-KERÉKPÁROS ÚTVONAL-AVATÓ PIKNIK ÉS TÚRA A PILIS -DUNAKANYAR RÉGIÓBAN A Budai Vártól a Pilisen át a Visegrádi Várig tartó hegyi-kerékpáros úthálózat kijelölése, kitáblázása után a montisok május 1-tõl legálisan is birtokban vehetik kisrégió legszebb tájain átvezetõ erdei ösvényeket és aszfaltozott erdészeti utakat. Az avató ünnepségre a térség egyik legszebb pontján, a Pilisszentlászló közelében lévõ Pap-réten kerül sor május 2-án, vasárnap, 12:00 órakor, ahová aznap reggel három, szervezett túracsoport is útra kerekedik. Az edzett túrázók, hegyikerékpárosok számára az útvonal-avató túra 8.00 órakor indul a I.Battyhány térrõl, és közel 70 km megtétele után érik el Pap-rétet erdei ösvényeken, földutakon és erdészeti aszfalt utakon. A családok és a könnyed kirándulást kedvelõk számára 10.00 órakor, a szentendrei HÉV-végállomásról vezetõvel indul a könnyebbik túra. Azoknak, akik csak ízelítõt kívánnak kapni a kerékpáros túrázás hangulatából, a Pilisszentlászló közeli (a Visegrád Szentendre mûút mellett lévõ Hegytetõ parkoló felõl, 3 km megtétele után érhetik el a rendezvény helyszínét. Innen, a parkolótól a túra 11.00-kor indul. Program a Pap-réten: 12.00 13.30 Megnyitó + fórum az erdei kerékpározás, kerékpáros turizmus lehetõségeirõl. Ellátás: piknik jellegû, melyet a rendezõk (MK) biztosítanak. A nyitó rendezvény valamennyi résztvevõje pilisi kerékpáros-térképet kap ajándékba.
NA ittvagyok szóval :
szerintem elég gáz ez a mostani rendszer, mert pl elvileg ugye az erdei utakon nem lehetne biciklizni, de mégis mindenki ott megy. a másik gáz a természetvédelmi területek (pl Bükk Maraton) és az azokon megrenedzett versenyek, melyeket azért engedenk mert a magyar kerékpáros élet van anniyra fejlett hogy normálisan végig tud menni egy versenyt úgy hogy csak a frissitõpontoknál szemetel, ami jó ! A kerékpáros társadalom MO-n egyébkéntis elég baráti és összetartó (szerintem) ami szintén csak növeli bennem a vágyat a bringa után
De amit írtál az autósokról maximálisan igaz, abszolút nem vesznek minket figyelembe, ami szomorú.... Én is a baleseteim 99%*át nem az erdõben hanem a városban éltem át.... ez elég gáz... nincsenek pl normális bringautak...
Van még min változtatni
Huh, hát elég negatívan látod a dolgokat...bár van benne sok igazság... majd ha ráérek kifejtem bõvebben.. pénteken lehet jövök, nézz ide akkor...:D
Ezt index.hu keros topikján találtam: Sziasztok Kerékpáros Sporttársak!
Hosszas elõkészítõ munka után elindult a www.peticio.hu weblapon egy aláírásgyûjtés az erdõtörvény módosítása ügyében, melyben szeretnénk elérni a kerékpáros turizmus és sportolás lehetõségeinek kibõvítését. Ha szeretsz kerékpárral kirándulni, túrázni Magyarország erdeiben, kérünk Téged, rokonaidat és barátaidat kattintsatok az alábbi linkre, és aláírásotokkal támogassátok kezdeményezésünket.
Közvetlen link a petícióhoz: www.peticio.hu/?id=665
A cél elérése érdekében elsõ lépésként, április 29-én fontos tárgyaláson fogunk részt venni "Fontos" emberekkel. Ezért is örülnénk neki, ha már április 28-ig jelentõs mennyiségû aláírással bizalmat szavaznátok nekünk és közös célunknak.
Bármilyen kérdéssel vagy javaslattal forduljatok hozzánk bizalommal, elérhetõségünket megtaláljátok a petíció adatainál.
Magyar Kerékpárosklub
Sokszor próbáltam már elmondani én is kívülállóknak, hogy mi a jó a bringázásban, de az esetek többségében ez igen nehéz. Pláne ha figyelembe vesszük azt, hogy Magyarországon az emberek többsége semmit nem sportol, vagy azt, hogy a többségnek a sport=foci. De hogyan is várhatnánk, hogy változzon valami? Igen csak megdöbbentem azon amit a Bikemag-ban is írtak a sportágak támogatásáról. Pl. a Judo és a Kajak külön-külön több 10 milliós támogatásokat kap, ehhez képest a kerékpározás (oúti, mtb, bmx együtt) 1-2 millióval kell, hogy beérje! Azért kíváncsi lennék, hogy melyik sportág mozgat meg több embert. Vagy csak az számít, amivel olimpiai aranyat lehet szerezni? Mivel leginkább a terep bringázás áll közel hozzám, ezért különösen fáj az, hogy itthon nincsenek valódi hegyi bringa pályák (XC, DH, FR). Pedig ezzel a legtöbb nézeteltérést, ami a gyalogtúrázok, az erdészek és a bringások között akad, megoldható lenne. Persze ehhez az is kellene, hogy az erdõ tulajdonosok, a környékbeli települések felismerjék a bringás túrizmus hasznát. Illetve az, hogy a gyalogok figyelembe vegyék azt, hogy a kijelölt pálya nem az õ területük és ott semmi keresni valójuk sincs. Érdekes, ez tõlünk nyugatabbra teljesen jól mûködik... Ezek után csoda, hogy nincsenek színvonalas versenyeink? És ez egy öngerjesztõ folyamat. Nincs támogatás - nincsenek színvonalas versenyek - nincs utánpótlás képzés - nincs média érdeklõdés - nincs közönség érdeklõdés - és vissza az elejére. Pedig ezt meg lehetne fordítani.
Persze az emberek fejében is rendet kellene rakni. Nem elég az, hogy a bringát a legtöbb átlag ember nem tekinti sport eszköznek, de a közlekedésben is alacsonyabb rendû, éppen csak megtûrt részvevõnek tekintik a bicikliseket. Emlékszem arra, hogy a kresz tanfolyamon annak idején az oktató a bicikliseket egyszerûen "a közlekedést akadályozó, lassító tényezõként" emlegette. Pedig egyenrangú félnek kellene tekinteni, az autósok részérõl azt is figyelembe véve, hogy sokkal sérülékenyebb. Persze az igazi biztonságot az jelentené, ha lennének rendes bicikli utak. És itt most nem a sárga csíkra gondolok. Mert azt se a gyalogok, se az autósok nem veszik figyelembe. Ha pedig szóvá mered tenni, akkor még a végén téged néznek hülyének és nekik áll feljebb.
Ha ezek a dolgok mûködnének, akkor valószínûleg sokkal több ember kapna kedvet a tekeréshez is. Meg minket megszállottakat se néznének teljesen dilisnek, amikor a kedvenc hobbinkról beszélünk. Vagy akkor, amikor képesek vagyunk akár 200-300 ezret vagy többet is kiadni egy új bringáért.
Na, ez most szép hosszú lett. Igazság szerint már egy ideje kavargott bennem ez a néhány kósza gondolat, és kicsit vitaindítónak is szántam a dolgot. Hátha felpörög a topik.
Ehh... A sárdagasztást azt nem szeretem. Sõt az esõt se nagyon. Legalább is elindulni nem szeretek úgy, hogy szakad. Persze ha menet közben kap el, az már egy másik kérdés. Mondjuk ha nincs esõ, sokszor akkor is nyakig porosan, szutykosan érek haza.
Minden esetre tény, hogy a dagonyázós versenyek közben és után lehet a leginkább a hangulatot elkapni fényképeken. Bár szerintem ugyan így sugallja ezt az érzést az, amikor az emelkedõn felfelé erõlködõ arcokat, vagy a hegyoldalon lefelé zúzó bringás porcsíkját kapja el egy fotós. Ha pedig elvonatkoztatunk a versenyektõl, akkor a lélegzetelállító tájakon készült bringás fotók hangulatát nehéz lenne bármi mással utolérni. A bringás videókat inkább nem sorolom ide. (Cranked és New World Dissorder részei.) Ez az egyszerû "civileket" inkább elriasztja, mint megnyerné a bringázásnak. Persze akik már függõnek számítanak, azoknak úgy is mindegy.
Szép! Bár azért egy LX váltókkal, Bontrager cuccokkal szerelt bringa talán egy Promax-nál jobb féket megérdemelt volna. Legalább is nekem ez az ami egy kicsit kilóg a sorból. Ha az alap RockShox Pilot C teloval szerelték, azért attól sem szabad túl sokat elvárni. Bár az tuti, hogy ezerszer jobban fogja végezni a dolgát, mint a corabájkokon látható csodák. Minden esetre nem rossz. Lightos maratonozást, versenyzést is már be lehet vele vállalni. Túrázáshoz pedig tökéletes. Jó bringázást!
hmmm hát igen.. most vetteem uj bicajt komplettet... eléggé korrekt, de még nem próbáltam ki, most még a boltban van, visszavittem mert kotyogoot a hátsóagy... megcsinálják, nemtom mi van vele. .ma vagy holnap kész lészen, és akkor egyész héten fogom küldeni !
Az jutott még eszembe, hogy ha csak bele akarsz kóstolni az oútizásba, akkor lehet, hogy érdemes lenne egy jobb használt bicot nézni. Lényegesen olcsóbban megúsznád a dolgot, mintha újat vennél.
Jó neked! Én meg melózhatok reggeltõl estig és legfeljebb a hétvégéken tudok bringázásra sort keríteni. Na de nem baj. Májusban majd veszek ki pár nap szabit és akkor jöhet a lazulás.
Az igaz, hogy inkább a montizás áll hozzám közelebb, de ennek ellenére azért igen csak csöpögött a nyálam a Colnago 50 éves évfordulójára kihozott bringájától. Full carbon váz kívánság szerint a Shimano legjobb országúti alkatrészcsaládjával (egyedi gyártássú, Colnago logos alkatrészek) vagy a Campagnolo legjobb szettjével. Szóval erre már csak én is hümmögni tudtam.
Ez az idõ már korrekt.. nekem holnaptól szünet lesz a suliba... egész husvét végéig.. ölni fogom a gépemet ezerrel :PPPPPPP
Azóta megtörtént a felújítás. A múlt héten péntekre elkészültek az új kerekek és a többi cucc beszerzése is megtörtént. Szombaton délután pedig nekiestem a bringának és megcsináltam a szerelést. Nem kis meló volt, és így is maradt még vasárnapra némi finom beállítás. A végeredmény azt hiszem határozottan szemrevaló lett. Az új láncnak és az új hátsó fogaskoszorúnak hála a váltók is végre szépen végzik a dolgukat. Szóval azt hiszem megérte a dolog. Már csak a jó idõ várat magára.
Cyrus: A bikemah.hu-n és az index.hu kerékpáros topikján is szoktam néha rontani a levegõt. Szóval tudom, hogy sûrûbb, de szerintem nem árt népszerûsíteni a bringázást. Kicsit formálni kell az emberek gondolkodását, hogy új bicikli alatt ne a Corabájkokra gondoljanak elsõ körben és ne azt tekintsék színvonalnak. Szóval nem árt, ha minél több helyen, minél többen irkálnak ebben a témában. Meg persze nem árt jó példával elõljárni.
WOW! Ezt is megéltem, bringás topik a kedvenc lapomon!
Magam is az XC jelegû bringázást ûzök táborához tartozom. A versenyzés nem igazán vonz, inkább a túrázgatás. Hosszú kihagyás után valamivel több mint három éve tört ki rajtam az õrület, és azóta is tart szerencsére. Hegyre fel még van mit fejlõdnöm, sokszor kifulladok. Lefelé meg túl sokat fékezek. Ha van választási lehetõség az aszfaltcsík és az erdei ösvények között, akkor szívesebben választom az utóbbit.
A bringám egy Trek 4000 alu vázas monti. Eredetileg ez a Trek egyik legalapabb bringája volt, full merev kivitelben. Mára szinte minden lecserélõdött rajta és jelenleg is folyamatban van egy kisebb felújítás. A felépítése nagyjából: 2001-es RockShox Judy XC telo. Elõl Alivio váltó és hajtómû Hátul 7-es Acera váltó (Lehet, hogy jövõre lecserélem...) Wellgo SPD pedálok. Lookin nyereg, mert ugye a kényelem az fontos. Képet nem tudok róla mutatni, de szerintem pofás darab. Színeiben a piros és a fekete dominál egy kevés ezüsttel.
És ami a felújítás után még rákerül: Deore V-fékek. Ritchey stucni és kormány. Zoggie "ipari" csapágyas agyakkal és Ritchey felnikkel épült kerekek.
Azt hiszem az látszik, hogy sokat elköltöttem már rá, de ebbõl semmit sem bánok. (A bringás szerkora fordított pénzrõl nem is beszélve.) A bringám úgy fejlõdött, ahogy én magam is. Az elképzeléseim lassan, fokozatosan alakultak és ezzel párhuzamosan cserélõdtek a dolgok is rajta.
Javulhatna végre az idõjárás. Már nagyon várom, hogy ismét tekerhessek.
wow! sport fórum?! nem rossz..holnap dobok be én is képeket a picikémrõl:)
Én úgy két éve felnyaltam a cangámmal a betont, azóta 8as van az elsõben, és azóta elõ se vettem :D
kész van!!! :))))))))))))))))))))))))))
hidd el,nem annyira májer az,ha én csinálom :D több évig így ment,de most elérkezett az idõ,hogy vki igazán hozzáértõ is megpiszkálja a cangát. tavaly sokat estem vele,meg rengeteg legyet ütöttem el a nyáron,úgyhogy service,mert megérdemlem :)
nos, én ma vittem el fullservicére a bringám,mer már nagyon ráfért...eddig minden tavasszal én pofoztam helyre,de most inkább profi kezekre bíztam. új fékpofák,külsõ gumik lesznek stb.,nomeg zsíroás,állítás,centír... holnap este már száguldozhatok vele!!! alig várom..maj szúrok képeket is.
hááát figya, a lényeg, mindent letisztogatni a zsirtól, majd lekenni zsírral :) az elkopott alkatrészeket (pl fékpofa, gumi, esetleg középrész, küllõk, felni) cseréje szükség esetén...
hát, az én kis hazámban kifosztották az újságárusokat bikemagból 2 nap alatt. nekem már nem jutott.
Vagy SRAM vagy pl deore fék, az kb 7 körül van most... De SRAM is cool, me golcsóbb is szal, az korrekt....
Karbantartáshoz vedd meg a legujabb bikemaget, abban bennevan minden, képekkel, stb.. elég hosszadalmas.... nem mondom most el.. :P
Ja, meg kellene új fék. Nyáron fent szórakoztam a mátrában, hát majdnem beszálltam egy kissebb szakadékba, mert alig akart megállni a bicó. NÉzegettem itt a fékeket, a Sram 9.0-ról csupa jót írnak, és egész olcsó is. 5papír.
Nahh, itt a tavasz. Kezdhetünk bringázni. Ma elõkotortam az én kis Meridámat, amit múlt tavasszal vettem. Kicsit gáz, mert õsszel tekertem vele hazafele, amikor egyszer csak leugrott a külsõ. Fasza. Namármost, mit kell csinálni vele, hogy megint fessül nézzen ki? Gondoltom egy fékpofa cserét mindenképp nyomok, meg ha lesz pénzem új kormány meg stucni. Még vmi, ami ilyenkor tavasszal szükséges?
Én egyre több görgõs féket látok, más kérdés, hogy nem olyan látványosak (a szokásosnál jóval vastagabb kerékagy; hûtõtárcsa nem feltétlenül van). Lakóautós nyugat-európai nyugdíjasok (ejjj, az a rengeteg, kempingben töltött idõ ) bicajain már évek óta kvázi szériafelszerelés a görgõs fék.
nos nézd, ez azé van, mert tárcsaféket még csakcsak látsz... de görgõset nem... én még elétemben nem láttam görgõs féket, de 5méterrõl lehet nekem is tárcsának tûnne, bár 1m-rõl már különbséget tudnék tenni valszeg....
Mondjuk az se rossz.
Bár a görgõs fékbe akkor kerül csak víz, ha szétszedem és belelocsolok, ami azért nem utolsó szempont szakadó esõben.
Végülis mindegy, csak ne a "régi" fék legyen; mert azokkal már megszoptam volna párszor.
Azon kuncogok magamban, hogy elöl-hátul van egy tárcsa, ami a fék hûtésére szolgál. Amint meglátják, elsõ reakció: "Jééé, tárcsafék?"
én láttam már olyat is hogy sima túragépeken egy tárcsafék... ami ha belegondolsz szintén nem hülyeség..
Nájsz, nájsz.
Az enyém egy alkatrészenként összeszedett drótparipa. A váz Peugeot Outdoor, rajta egy Shimano Nexave fékkar-váltókar-hátsó váltó-görgõs fék szettel, magasított felnivel a kiváló minõségû magyar utak miatt (33/622-es gumival) meg még egy csomó apróság.
U.i.: Aki komolyan gondolja a túrázást (mármint a betonosat), vagy legalábbis nagyon sokat használja a bicajt, annak érdemes elgondolkodnia szerintem egy görgõs féken.
Készül valaki innen a Buda maratonra vagy a flash acrossra ?
de szentem felesleges agyváltóra költened, annyira nem jobb.. én a helyedben egy kisswebb telót vennék rá hogy a kis buckákat elnyelje... meglásd milyen jó lesz :)
a caprineok egész jók az olcsó 7köznapi felhasználásra szánt kategóriában szerintem is.
hogyhaegyszersokpénzemlesz kap egy 7sebességes agyváltót, akkor igazi citybike lesz belõle :)
hát, vagy csepel, vagy caprine :) mind2 nagyon kellemes, nekem egy caprine-om van, városi használatra felkészítve - city gumik, vastagított felni padkázni, soksok lámpák, stb. :) budapesten elég jól el lehet vele menni bármerre (és morogni amiatt, hogy már megint a bicikliútra parkoltak :o) ) - hosszabb kirándulásra még nem vittem nem pont ilyen az enyim, mert 1 évvel korábbi modell, a hátsó táskatartó más felfüggesztésû, marokváltós és más a színezése :)
Schwinn-Csepel rulz! Már csak azért is mert azt forgalmazom :)
Itt az enyim:
Atala X-Bike, kellemes, könnyed darab, nem kifejezetten terepbinyó, de jól bírja a durvább helyeket is. Városban ideális.
na haggyuk abba.. nem érted a chaos féle poénokat. :)lapozzunk!
chaos, ezt nem érzem beszopásnak, csak nincs sok kedvem most elkezdeni anyázgatni mert semmi értelmét nem látom...
Mé puttóztam ? csak mondtam h én a magellant nem szeretem... te mondd hogy te meg az epres fagyit nem szereted , és akkor mivan ? én meg szeretem... most akkor puttózol ?
"de mivel 2 kereke van ezért bicikli! és még pedál is van rajta! képzeld el!!! attol hogy te mántinbájkozol még nem kell leszolni a bmx-et! :) <- látod ezt, na ezért! / :) / _____"ne kapjad mán fel a vizet, viccelek.. Csak azt mondom h nekem bmx mint olyan nem nyujt élvezetet ;)" <- a magyarázat.. hehe...
cyrus, kicsit erõs a véleményed.
"BMX nem bicikli", én meg berakom a bringámat, te egybõl elkezded puttózni...
mé szoptam volna be ?
látom ezt beszoptad! hehe.. na, komolyra forditva a szot nekem is van mántinbájkom, és szoktam is vele tekerni. terepen! :)
ne kapjad mán fel a vizet, viccelek.. Csak azt mondom h nekem bmx mint olyan nem nyujt élvezetet ;)
de mivel 2 kereke van ezért bicikli! és még pedál is van rajta! képzeld el!!! attol hogy te mántinbájkozol még nem kell leszolni a bmx-et! :)
BMX nem bicikli !!!!! Csak me van két kereke még nem lesz bicaj, láttad a képet a trekrõl ? na az bicikli :) A DH szörnyek még határesetek :)