A pedálhoz jár a patent, amit fel tudsz csavarozni a cipőre, valószínű kompatibilis. Cipőnél figyelj arra, hogy merev legyen a talpa, különben kényelmetlen lesz. Én személy szerint nem vennék ilyen pedált, hanem maradnék az M520-nál, de az csak patentolva használható kényelmesen.
Sziasztok! Pár éve már tekerek itt a környéken a kis Merida MTB-mel és idén arra gondoltam, hogy kipróbálnám, milyen pedálra dokkolva tekerni. Az alábbi cipő és pedál páros kompatibilis lenne egymással?
Azért is szemezgetek ezzel a párossal, mert nem minden esetben használnám az SPD-t, illetve kipróbálás gyanánt többet most nem is szeretnék rá költeni. (Ha esetleg nagyon megtetszene, akkor úgyis elkezdenék nézelődni az országúti bringák felé.)
Sokan kifogásolják/megjegyzem,jogosan!/,hogy mindig a „világvégére”járunk,a hazai tájak háttérbe szorulnak.Nos,most kompenzálok,egy korábbi ígéret teljesítése következik. A Zemplén, nemcsak az ország egyik legszebb hegysége,hanem érintetlensége,vadregényes mivolta miatt sportszempontból is komoly kihívás.Egy,a régi klasszikus bringatúrák hangulatát idéző, intenzív nap története következik,a háttérdíszletet pedig a szemkápráztató őszi színek kavalkádja biztosítja:
Útvonal: Vilmány-Hejce-Fehérkút-Sólyomkő-Borsóhegy-Dobogó nyereg-Soltészkút-Amadé vára-Potácsház-Telkibánya-Mátyás király kútja-Nagybózsva-Emberkövek-Feketehegyi nyereg-Dredő völgy-Kishuta-Kemence patak-Kőkapu-Komloska völgy-Gerendás rét-Tolcsva völgy-Háromhuta/Újhuta+Középhuta+Óhuta/-Huta patak völgye-Regéci nyereg-Regéci vár-Regéc-Fóny-Vilmány
Nekem hasonló van. Esetleg max ha a jövőben upgrade-re lesz szükségem leeresztem és megnézem mennyit engedne még hátul mozgásnak. (Már ha nem cserélem le egyből az egészet ha már kevés a 140/140)
A dolog szerintem nem ilyen egyszerű. A mérnökök jobb helyeken nem véletlenül töltenek hónapokat, éveket a tervező asztal mellett egy-egy új váz kialakításakor. Egy rugózási rendszer karakterisztikáját megtervezni azért nem két perc. Ha gyárilag ugyan azt a vázat két különböző méretű rugós taggal kínálják, akkor talán van lehetőség cserére, tuningra, de ritka az ilyen. (Én konkrétan nem tudok ilyenről, de már évek óta nem követem, hogy miket hoznak ki a gyártók.) Az persze előfordul, hogy ugyan az a váz eltérő típusú tagokkal van szerelve. A legtöbb esetben az elemek mozgása korlátozott, azaz a végpontoknál nem tud tovább mozogni egyik sem, így hosszabb úttal rendelkező rugós taggal sem lesz hosszabb a váz rúgóútja. Rövidebbel persze rövidíteni lehet, csak minek.
Az ilyen jellegű fejlesztgetés helyett én inkább azt javasolnám, hogy válasz eleve egy jó rendszert, jó alkatrészekkel. Hosszú távon megtérül. A magam részéről egy Giant Trance X3 2009-re tettem le anno a voksomat. Nem bántam meg. Azért a Fox cuccait nehéz überelni.
Már csak ismernem kéne egyfajta képletet ha van, vagy ha lenne tapasztalatom. Például egy összesen 5 forgás pontos megoldásnál;
A gyártott váznak (+tag) van kétféle típusa; Gyárilag 210x55 (140mm) és 230x65 (160mm) - Tegyük fel a kompatibilitás is megvan a cserére.
Egy 210x55 cseréje 210x60-ra mekkora mozgást hozna hátul? Esetleg 150-153 ra növelhető így a hátsó rugózás? - Csupán csak a jövőbeni fejlesztgetés miatt érdekelnének ezek és esetleg a tapasztalatok.
Gondold végig! Hátul a rugós tag nem közvetlenül a tengelyhez kapcsolódik, hanem lengőkarokon, forgáspontokon keresztül van összekötve a kerék tengelyével. A tengely így hosszabb utat fog megtenni, mint amennyit a rugós tagnak kell mozognia. Ez az egy forgáspontos rendszereknél is így van, az összetettebb kialakításúaknál meg pláne. Az pedig, hogy a tengely milyen pályát ír le, illetve az egész rendszer milyen áttételekkel, erőkarokkal dolgozik, annak a függvénye, hogy a tervezők milyen rugózási karakterisztikát szerettek volna elérni, milyen a hajtásból, a fékezősből eredő problémákat akartak megoldani.
Nem tudom valaki jártas e a hátsó rugós/levegős tagok körében. De hogy van az hogy van egy bicikli 160/160 mozgást tud elől hától vagy 140/140 (az most mindegy) -
De a hátsó rugós tag specifikációi 210x55 (Ami ugye 55mm travel hátul?) - Csupán csak szeretném megérteni, ez hogy konvertálódik át 140 vagy 160 mm-re a hátsó tengelyen?
Elképzelhető hogy rosszul tudom ezeket a mértékeket, de sajnos 2006-8 óta csak most kezdtem el 2 hete újra MTB-zni és komolyabban foglalkozni vele - Azóta kicsit lemaradtam.
A tavalyi Alpoktúra csúcspontja következik és ez szó szerint is igaz,ugyanis főhőseink az olasz-francia határon húzódó „Alpesi Fal” meghódítására készülnek.Sportfeladatként sem utolsó,de amilyen látványvilág fogadta őket,arra még álmukban sem készülhettek.Természetesen az elmaradhatatlan gasztroblogról sem feledkeztek el,aki pedig érzékeny a hamis hangokra,az már most készítse a füldugókat :)
Útvonal: Isola (881 m) –Guerche völgy-Val de Chastillon- Isola 2000 (2.000 m) – Colle della Lombarda (2.347 m) – Santuario De Santa Anna-St.Anna Kanyon-Pratolungo-Vinadio (900 m)
Megint,vagy még mindig az Alpok! Dél-Franciaország zord sziklavilága normál körülmények között is tartogat kihívásokat kerékpáros szemszögből,40 fokban meg még inkább.A nehézségeket azonban kompenzálja a táj szépsége,ezért túrázóink simán veszik az akadályokat,sőt még egy jeges patakban való csobbanás, megfűszerezve egy gasztronómiai oktatással is szinesíti a programot.
Útvonal: Lantosque-Vésubie szurdok – Saint-Jean-la-Riviére (293 m) – Belvedere Saut des Francies-Duranus (468 m) –Levens- La Roquette-Sur-Var (350 m) –Saint-Martin du Var (130 m) –Pont Durany- Defilé du Chaudan/Var-áttörés/-Gorges du Mescle-Tineé kanyon-Clans-Saint-Sauveur-Sur-Tinée (496 m) – Gorges des Valabres-Isola (881 m)
Miután főhőseink kipihenték magukat a tengerparti tömegnyomorban,újra bevetik magukat a hegyek közé.Úgy jönnek szembe a sziklák,hágók,kanyonok,hogy alig győzik kapkodni a fejüket. Hamisítatlan hegyitúra következik,a díszletet továbbra is dél-Provence tájai biztosítják.
Útvonal: Cagnes-La Pauron-Le Bar sur Loup-Pont de Loup-Loup szurdok /St.Annoux-Cascade Courmes-Saut de Loup-Bramafan/– Coursegoules (1027 m) –Bezaundun les Alpes- Bouyon (638 m) –Le Brock-Pont Charles Albert- Saint-Martin du Var (130 m) –Pont Durany- Vésubie szurdok – Saint-Jean-la-Riviére (293 m)-Lantosque
Itt egy kis előzetes spontán összeollózva a kora nyári adriai kiruccanásunkról:
Néhány érintett helyszin a teljesség igénye nélkül: Rijeka-Bakar-Kraljevica-Krk-Crkvenica-Selce-Novi Vinodolski-Senj-Sveti Juraj-Velebit hegység-Karlobag-Starigrad Paklenica-Paklenica Nemzeti Park-Modric-Maslenica-Zadar-Ist-Olib-Silba-Premuda-Mali Losinj-Osor-Lubenice-Valun-Cres-Porozina-Brestova-Plomin-Moscenicka Draga-Medveja-Lovran-Ika-Icici-Opatia-Preluk öböl-Fiume
Még mindig a Francia riviéra tapossuk a pedált,sőt…most vágunk csak a közepébe.Jön Cannes,aztán megy is,sorba a többi luxushelyszínnel,mondhatnám,hogy a „levesbe”,de nem,oda mi mentünk,már mint a tengerbe,mert az is ott volt…fél Európával együtt.Aki nem szereti a tömeget,az ne kapcsolja be ezt a videót,illetve igen,mert a szöveg és általában az események tálalása még a megszokottnál is „pihentebbre” sikeredett.
Útvonal: Recher de Saint-Barthelemy-Antheor-Pnte de L'Observatorie-Pic du Cap Roux-Messiv de L'Esterel-La Trayas-Miramar-Pnte de Escillon-Theule sur Mer-La Napoule-Cannes-Golfe Juan-Juan le Pins-Antibes-Villeneuve Loubet-Cros de Cagnes
A Francia Riviéra, Európa legfelkapottabb,legírigyeltebb tengerparti üdülőhelye.Négy évvel ezelőtt már jártunk itt, akkor erről készült is útifilm, „Álomvilág testközelből” címmel.Napfény,azúrkék tenger kontra sznobok,magamutogatás...természetesen adta magát,hogy ide vissza kell térni egy tekerés erejéig.Ezúttal a nyugati rész került górcső alá egy sportos "roadmovie keretében, egyedi,néhol kicsit "csípős" kommentárral fűszerezve.
Útvonal: Grimaud-Saint-Tropez ( 3 m) Port Grimaud-– Sainte-Maxime (10 m)-Pointe des Sardinaux-L'Issambres-St.Aygulf-Villeprey tavak-Freyus- – Saint-Raphael (5 m)-Semaphore-Cap du Dramont-Agay
Kezdő országútinak nem rossz. Én 7 éve kezdtem el országútizni, előtte csak MTB bringáim voltak, utána vettem egy épített Magellán vázas, Shimano RX-100-as szettel szerelt országútit és azzal meg is szerettem a kategóriát, ugyan a kátyúkra jobban kell figyelni, de ettől függetlenül számomra mindenben jobb, mint az MTB, én imádom a vékony gumikat, a fékváltókarokat, szarvkormány, könnyű bringát... 5 éve pedig megvettem a mostani bringámat, egy Kellys ARC 3.0-át, amit akkoriban szerintem jó vétel volt, 200k, Tiagra szett, Ritchey kiegészítők, alu váz, karbon villa és még sosem hagyott cserben, mondjuk egy nagy generál már ráférne. Sanada néven írtam róla.
Biztos, hogy országútira van egyáltalán szükséged? Mire tervezed használni a bringát? Azért kérdem, mert MB ---> országúti borzalmasan erős váltás.
Ha a nagyobb haladási sebesség a cél, de télen vagy esőben is mennél, akkor lehet, hogy egy cross-trekking vagy trekking bringa kiegyensúlyozottabb választás szerintem. Nem fogsz 30 felett repeszteni, de a keskenyebb abronccsal - ha azt választod, ez az alap a tekknél - azért sima úton a 24-25 km/h tempó tartható, de rosszabb úton - főleg, ha teleszkóposat veszel - fényévekkel kényelmesebb, mint egy országúti amivel esőben is menni kész istenkísértés, ha nem vagy gyakorlott.
(Vasúti / villamos sínen esőben vagy télen át nem mernék menni országútival. Az itthoni utak gyalázatos minősége miatt legfeljebb második bringának tartanám országútit, de annyit meg nem költök rá.)
Én anno MB-ről váltottam trekkre és nagyon jó váltás volt. 2015-ös Gepida Alboin 300 CRS-em volt 35 vagy 37-es szélességgű defektálló abronccsal. Aszfalton lehet vele menni, de még rossz úton sem rázza ki belőled a lelket és esős/havas időben is lehetett vele menni.
Most 2016-os változatot gyűröm újonnan, de szélesebb abronccsal (42-es azt hiszem). Ez már tárcsafékes. 130k táján már kapsz egy jó bringát, de erre még kell egy normálisabb ülés*, lopásgátló legalább az két kerékre, hogy ne szedjék ki. (Nekem első és hátsó kereket elvitték a lelakatolt bringáról, azóta használok ilyet.) Defektálló nélkül én már egy métert sem tekernék ne tudom, hogy országútihoz van-e ilyen. 15 ezer km tekerés alatt eddig két defektem volt csak defekállóval, egy hatalmas csavar ellen az is tehetetlen volt. A szúrós kis tüskés növény ellen kvázi 100%-os védelmet ad, 8-10k egy jó defektálló.
Egy jó bringa alapárán felül legalább 30-50k-t még rá kell költeni. 170k-ból egy igen jól felszerelt trekket tudsz venni teleszkóppal és nem egy csupasz országútit.
*Egyesek szerint szarul néz ki és vicces de én rugós és széles ülést használok. Nem fáj a seggem, 4 órás tekerés után a hátamon érzem a terhelést és nem a seggemen. Nem kell párnázott spéci bringás öltözet, egy mezei farmer rövidnadrágban is végtelenségig ki lehet bírni.
Ha fővárosi vagy, akkor a Berguson kerékpár boltot ajánlanám, nem a Decathlon helyett. Lehet, hogy maradi vagyok, de én kerékpárt kerékpárboltban veszek.
Remélem, hogy segíthettem. (Évi 5-6 ezer km-et tekerek.)
Lecserélném a MB-omat, de nem akarok sokat költeni kezdetnek országútira, mert vagy bejön, vagy nem. Belépő szintre gondoltam, és ezt néztembicaj Rosszat nem írnak róla, sőt, a vélemények alapján megfelelőnek tűnik. Nektek van tapasztalatotok róla?
A most következő epizódban túrázóink átvágnak Provence-on,mégpedig hosszában.A hőn áhított cél,a tenger.Akiket érdekel,milyen kalandok,élmények várnak rájuk,megtekinthető,filmes,írásos vagy fotosorozat formájában:
Útvonal: La Palud sur Verdon-Col de Ayen/1031m/-Verdon szurdok/Pont de Vue-Belvedere palud sur Verdon-Col de Mayestre/926m/-Depart –Randonne-Pont de Galetas/ Lac de Sainte-Croix (476 m) – La Salles Sur Verdon-Aups-Cascade Silians-Cotignac (225 m) – Lac de Carcés (141 m) –Cabasse-FlassansL'Issole- Gonfaron (170 m) – Mór hegység-Col de Fourches/535m/-Collobrieres-Monastiere Notre Dame de Verne-Grimaud
A Verdon-szurdok, vagy ahogy emlegetni szokták az „Európai Grand Canyon” földrészünk talán egyik legütősebb természeti látványossága,de bejárása sportszempontból is kihívás. Tavaly, a Francia-Alpokban készült útifilmünk következő epizódját fogadjátok szerettel:
Útvonal: Route des Cretes:/D23/:La Palud sur Verdon--Bau Beni-Chalet de la Maline- Ravine de Charencon du Verdon (1.320 m) -Belvedere d'Escales-Belvedere de la Carelle-Auberge Des Cretes-Camping la Grand Canyon
Szuper. Akkor nem bonyolítom túl, maradunk a decathlonnál. 95%-ban aszfalton menne, néha tekernek a közeli erdőben, de ott is lejárt, kemény földút van, szóval nem indokolt a rücsis gumi. Amit linkeltél, az tényleg egy jó köztes megoldás lenne. Nekem ez a kosár, csomagtartó dolog, amit nem tudok ezeken elképzelni, olyan stílusidegen, hogy rosszul vagyok tőle. De nem nekem kell, majd eldönti mit szeretne...
BTwin a Decathlon saját márkája. Szerintem semmi gond vele - árérzékeny népeknek is kínálnak bicajokat ezért a sznobok szarozzák. A több százezres ársávban lévő bringáiknál a konkurens márkák se tudnak annyival többet hogy szarozni kelljen. Viszont az a 60 ezres MTB - háááát ...és ebben az árban még az áruház profitja is benne van? De nézzük más oldalról: városba minek az a ballonos, rücsis gumi? Csak lassítja. Ha a két linkelt bicaj közé kell valami, én ezt venném : trekking / túra Jó, 80 ezer 90 ezer a limit , akkor ugyanaz olcsóbban. Csomagtartó ugyanott 3000 Ft hozzá. Első kosárhoz nem értek, de ezeknek a rögzítőszerkezeteit elnézve- valamelyik csak felapplikálható rá.
Sziasztok! Kerékpár vásárlásban szeretném a véleményeteket kikérni. Nővérem szeretne magának valamit, amivel a városban el tud bicajozni, szeretne előre kosarat, hátra csomagtartót, egyébként nem magas emberről van szó (saccra 165cm). Nézett is bicajt a Decathlonban, mivel hozzájuk az van közel. A helyzet az, hogy neki ez tetszik, mivel kicsit sportos, de szerintem erre a kosár meg a csomagtartó felejtős, hülyén is nézne ki. A másik, amit nézett az ez. A kérdésem az lenne, hogy ti mit ajánlotok erre a felhasználásra, van-e esetleg olyan, ami stílusban e kettő között helyezkedik el, és az igényeit is kielégíti? Mire érdemes figyelni vásárlás előtt, illetve ez a Btwin miféle márka? Ti mit ajánlotok. Árban ez a 70-80ezer HUF a plafon, és mindenképpen újat szeretne. Előre is köszönöm.
Nem fog működni szerintem, más a bowden húzása, emiatt nem fogja pont a sebességre rakni.
Én egy SIS váltós városban szaladgálós bringán próbáltam 10.000 Ft-ból újra cserélni a váltót, váltókart, lánckeréksort, láncot. Új váltókarral már 10 e Ft fölé mentem volna ezért azt kihagytam. 7-es sort próbáltam 1 hónapon át birkatürelemmel a 6-os váltókarhoz állítgatni, de hiába lőttem be otthon próbálva tökéletesre, lent az utcán 500 méterenként minimum egyet mindig ugrott a lánc. Szidtam az 1950 Ft-os Sunrace váltót, pedig semmi baj vele. Most egy hetes váltókarral az árához képest gyönyörűen teszi a dolgát a hetes lánckeréksoron.
Ha adott egy 9 soros racsni 9 sebességes váltóval azt lehet-e 7 sebességes karral használni? Értelem szerűen úgy gondolom, hogy a felső két sorra már nem vált fel, de az alsó hét az megy-e simán? Nyilván amatőr kérdés, de eddig nem nagyon merültem bele a váltók világába.
Bár az Alpokban még csak most olvadozik a hó,ahol mi voltunk híre-hava se volt. Igaz ez tavaly volt,a Francia-Alpokban készült túrasorozatom következő részében egy újabb erős nap következik,ahol a domborzat és a látványvilág változatosságát csak a remek idő múlta felül.
Útvonal: Pont de Queydan-Coulomp völgy-La Plan-Annot-Rouaninne-Le Iscle-Col de Toutes Aures (1.120 m) -Le Touron- Saint-Julien du Verdon (910 m) – Lac de Castillon (878 m)-La Cité-Croix de la Mission -Lac de Chaudanne- Castellane (730 m) – Porte de St.Jean-Clue De Chasteuil-Clue de Carajuan-Couloir-Samson-Point de Sublime-La Palud-Sur-Verdon (930 m)
Írásos túrabeszámoló: http://cobranco.hu/turabeszamoloalp_17.html
Bolygóközi kirándulásra invitálok mindenkit,kezdünk a Holdon,majd rövid kitérő a Marson, végül a Földön landolunk és mindezt egy nap alatt! A Francia-Alpokban készült túrasorozatom második felvonása következik,főszerepben Európa egyik különlegességével a Daluis-szurdokkal, fogadjátok szeretettel:
Útvonal: Barcelonette (1.134 m) – Uvenet Fours-Bachelard kanyon-Le Villard de Abas-St.Laurent-Bayasse-Col de la Cayolle (2.327 m) –Estenc-Entraunes-Villeneuve de Entraunes-Guillaumes-Daluis szurdok/Saussis-Daluis-Enriez/ –Le Bas Agners- Entrevaux (484 m) –Pont de Queydan
Meglehetős késéssel ugyan,de fogadjátok szeretettel a tavalyi Francia-Alpokban tett kerékpártúránkról készült filmes dokumentáció első részének premierjét:
Útvonal: Vinadio (900 m)-Sambuco-Pietraporzio-Berzicia-Argentera-Lago Di Maddalena- Colle della Maddalena (1.991 m) (francia nevén col de Lars) –Larche-Meyronnes-La Condamine Chatelard- Jausiers (1.220 m) – Barcelonette (1.134 m)
Jó lenne egy részletes leírás a bringáról hogy milyen felszerelést is tartalmaz, szépen körbelövik az oldalon de azért annyi nem elég hogy; "Fék hidraulikus tárcsafék" vagy "Villa teleszkóp"
Sziasztok! Szerintetek ez jó trekking bicaj? Mert nem nagyon hallottam a márkáról viszont ahogy nézem egész jó minőségű. Arkus
A tavalyi balkáni körutazásunk utolsó felvonását fogadjátok szeretettel:
Ebben a részben újra a természeti látnivalókon a hangsúly.A Balkán-Dunakanyar különleges lagunáitól kezdve az Albán-Alpok montenegrói letörésének egyedülálló sziklavilágáig,lesz minden.A 40 fokban beiktatunk egy hűsítő programot is,útba ejtjük a főváros,Podgorica panelházait,de tényleg csak az élvezetek fokozására.A testnevelés óra ezúttal intenzívebbre sikerül,mint valaha,az pedig,hogy,hogyan lehet csonttá fagyni a nyár közepén,szintén nem marad titokban.
Montenegro visszainteget 5.rész: "Sziklás káosz" 2017. FullHD 1080p
Itt a tavasz,de inkább csak naptár szerint,az időjárás,nem sok jóval kecsegtet az ünnepekre.De,sebaj,majd én idevarázsolom a nyarat/igaz csak a tavalyit/ pár perc erejéig.Akit érdekel,újra egy csipetnyi Montenegro:
A mai epizódban szereplőink megpróbálják „odatenni” magukat.Kénytelek is,mivel a Kotori-öböl fölött magasodó emblematikus hegytömb,a Lovcén,nem csupán látványvilágában egyedülálló,hanem igen kemény feladat is.Légifelvételek készítése repülés nélkül,irdatlan lejtőzések szintén repülés nélkül/vagy igen?/,egy városnézésnek álcázott oltári zabálás sem maradhat ki a napirendi pontok közül…
Montenegro visszainteget 4.rész: "Szerpentin az ég peremén" 2017. FullHD 1080p
Útvonal: Donji Stoliv-Prcanj-Muo-Kotor-Tojica-Zanev Do-Krstac hágó/894m/-Jezersky vrh/Njegosev Mavzolej 1657m/-Ivanova-Korita Bielosi-Ulici-Cetinje-Petrovici-Rijeka Crnojevica
Így tél vége felé titkon mindenki/még,ha nem is vallja be/ a nyár közeledtét várja.Azoknak,akik elfelejtették,milyen is az,itt egy emlékeztető a mediterrán tengerpartról. Tavalyi Balkáni túránk következő epizódja megtekinthető:
Egy kis spoiler: Miután kalandorainkat egy „luxusszállodában” éri a reggel,a Montenegrói tengerpart meghódítására készülődnek.Olyan húsbavágó kérdések foglalkoztatják őket,hol töltsenek több időt,a vízben vagy a kerékpáron,hány homokos és hány sziklás tengeröblöt támadjanak be a Budvai-riviérán,vajon a tengeri halak bekéreckedtek-e már a serpenyőbe,van-e szörny a Kotori –öbölben? Ezekre,az amúgy nagyon érdekfeszítő kérdésekre is választ kaphatnak azok,akik velünk tartanak.
Remélem nem sértődik meg senki,ha így télvíz idején egy csipetnyi nyarat megpróbálok alattomosan becsempészni Tavalyi Balkáni túránk soron következő epizódját fogadjátok nagy szeretettel:
A tartalomból: Utazóink országot cserélnek,újra Montenegró hegyeit tapossák.Cél a tenger!Vajon elérik-e vagy sem?Egy biztos,víz lesz bőven!A sportprogram mellett,40 fokos hőség,hűsítő csobbanás és egy maratoni gasztroblokk is borzolja majd az idegeket.A szemfülesek arra is választ kaphatnak,miért ez a sorozat második része,mikor valójában már a hatodik…
Itt egy rövid előzetes,néhány perces „best of” a tavaly nyári alpesi kiruccanásunkból összeollózva:
Tengeri -Alpok ostroma 2017. /Előzetes/ /France-Italy/ FullHD 1080p
Útvonal: Vinadio (900 m) Colle della Maddalena (1.991 m) (francia nevén col de Lars) – Jausiers (1.220 m) – Barcelonette (1.134 m) – Col de la Cayolle (2.327 m) – Daluis szurdok – Entrevaux (484 m) – Col de Toutes Aures (1.120 m) - Saint-Julien du Verdon (910 m) – Lac de Castillon (878 m) - Castellane (730 m) – La Palud-Sur-Verdon (930 m) – Route des Cretes du Verdon (1.320 m) - Verdon szurdok – Lac de Sainte-Croix (476 m) – Cotignac (225 m) – Carcés (141 m) – Gonfaron (170 m) – Saint-Tropez ( 3 m) – Sainte-Maxime (10 m) – Saint-Raphael (5 m) – Cannes (3 m) – Loup szurdok – Coursegoules (1027 m) – Buyon (638 m) – Saint-Martin du Var (130 m) – Vésubie szurdok – Saint-Jean-la-Riviére (293 m) – Duranus (468 m) – La Roquette-Sur-Var (350 m) – Saint-Sauveur-Sur-Tinée (496 m) – Isola (881 m) – Isola 2000 (2.000 m) – Colle della Lombarda (2.347 m) – Vinadio (900 m)
Szép jó estét mindenkinek!
Immáron tavalyi balkáni túránk újabb része „csőre töltve”:
„Mai epizódban utazóink megtapasztalják,hogy nemcsak az idő „relatív”,de a tér is. Megkergetik-e őket vasvillával,olcsó-e az albán burek,mennyire komfortos egy balkáni határátkelő,és vajon,Európa legkanyargósabb útja,vezet-e valahova?”
Útvonal: Hotel Alpin-Dardhé-Xath--Flet-Quafa e Malit/1284m/-Fushé Arrez-Rrap-Puké-Kciré-Qafa e Lacit/307m/-Vau i Dejes-Mjede-Kozmac-Kajate e Rozafa-Xhadmé e Plumbit-Bachallék-Buna-völgy-Muriqan-Vladimir/Montenegro/-Brajse/Montenegro/
Mielőtt megtekintésre ajánlanám az idén tavaszi albán-bringatúrám soron következő epizódját,néhány furfangos kérdés: „Milyen egy norvég fjord,ami nem Norvégiában van?….Egy hajóút,amit a Nilusival együtt emlegetnek?...Hogy néz ki egy „hullámvasút”,amit a természet produkált? Kiderül,sőt még az is,hogy vannak helyek,ahol nemcsak az ember nem jár,de még a madár se…”
ALBÁN-ANZIX 3.rész: "KALAND...csupa nagy betűvel" 2017. FullHD 1080p
Nem tudom nézi ezt egyáltalán még valaki,mindenesetre: Jó szórakozást és egyúttal Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok mindenkinek!
Az albániai kalandok folytatódnak,néhány félmondat kedvcsinálónak:
„Mai epizódban megmutatjuk,milyen a pálmafás tengerpart,tenger nélkül,Új értelmezést nyer a „városi dzsumbuj” fogalma,betekinthetünk az albán közlekedés mélységes bugyraiba,valamint megnézzük mi van a „semmi közepén”
ALBÁN-ANZIX 2.rész: "Ahol minden van és semmi sincs" 2017. /Albánia/ FullHD 1080p
Útvonal: Privat Resort Skhodra-Omaré-Grilé-Sthoj-Skhodra-Qafé-Rozafa vára-Bachallék-Stajke-Mjedé-Vau I Dejes-Gryka e Gomsiqes-SH25-Koman
Van egy ország,amiről nem igazán tudunk semmit,,nincs benne a híradásokban,mintha nem is lenne.Ez Albánia.Idén tavasszal úgy döntöttünk,ideje lenne feltérképezni.Mindjárt az elején a legjavába vágtunk bele.Következik az Albán-Alpok "telibe"...természetesen bringával.
Legelső Balkáni túrám helyszíne felejthetetlen élmény volt,kódolva volt tehát,hogy előbb utóbb vissza kell ide térni. Ez öt év elteltével idén tavasszal következett be,az élményeket egy,a túráról készült több részből álló monumentális filmeposz keretébe foglaltam,akit érdekel,ajánlom megtekintésre:
Montenegro visszainteget 1.rész: "Tor-túra" 2017. FullHD 1080p
Sziasztok! Tudtok valami fasza sárvédőt országútira(első hátsó)? Első villán sajnos nincs felfogatási pont sárvédőnek/mezei féknek mivel tárcsafékes aero villa.
Sziasztok!
Sajnos egyre inkább kopogtat az ősz,ezért pár perc erejéig idetolakodnék egy kis májusi mediterrán hangulattal.Fotósorozat után itt egy filmes előzetes,amolyan „best of” a teljesség igénye nélkül:
Azért a tárcsánál annyit figyelembe kell venni hogy ne szorítsa túl az ember, vagy túl lazára különben az előző alkalommal finomhangolt fék nem lesz finomhangolt. (Mondjuk én tárcsafék függő vagyok, még az országútin is az van.)
hét 89-ért már van dekában 520as rockrider, azért az rálicitál erre sokkal (jobb fékek, jobb váltórendszer, jobb szerviz ha neadjisten kellene) A szerelés része az pont hogy egyszerűbb a tárcsásnál, kioldod kicsit a tárcsát, rászorítasz a karral, visszahúzod a csavart, kész beállítva. A benne lévő Hayes X5 fékről személyes tapasztalatom az hogy teljesen vállalható, pedig párszor versenyeztem is vele és jöttem már le szép nagyokat. Fékpofákat hozzá külföldről fillérekért kapni (bár még nem kellett cserélnem, de azért betáraztam) Szerintem bőven bőven megéri az a plusz 9k a rockriderért. Egyetlen műszaki hibám az volt hogy kattogott a középcsapágyam (hehe, nem volt jó ötlet a bokáig érő homokon átgangolni :D) de egy alapos dzsuvázással megoldódott az is. Meg hogy hulladék az első váltója, de hát sokat mondok ha egy nap kétszer használom, ott igazán mind1 hogy nem vált tökéletesen, nem is próbáltam még szépen belőni, biztos megoldható. Havonta kb 150km-t rakok bele, szóval tartósnak mondanám abszolút.
Találtam akcióban az intersportban 140 000 ft helyett a genesis Solution 1.0 79 000 ftért van. Megéri? Nincs tárcsaféke. Nem is volt iylen biciklim még, gondolom a szerelése kicsit nehezebb mint a hagyományosé? Jobb a tárcsafék mint a hagyományos? Ha hosszú lejtőn mész lefelé és fékezgetni kell nem melegszenek fel hamar és utána már nem fognak semmit nem? Azt se tudom, hogy ez milyen márka! Igazából nem is ez a lényeg, hanem hogy ne essen szét. Amióta a termelésbe dolgozok, azóta tudom, hogy hogy készülnek a dolgok és miért megy minden olyan gyorsan tönkre. MErt a darabszám a lényeg. :D
Nekem van egy dekás 500-asom, 2015ös. Mindenesre van. Szeretem nagyon, igazából minden a karbantartáson múlik. Egy jó barátomnak egy hasonló kaliberű Kellyse van, ő már azért beleölt azóta sokat, kétszer is volt rajta nagygenerál, enyémen semmi említésre méltó, csak a kopó cuccok. Egy villát azért cserélek rajta pár év múlva, de mostanság kevesebbet gyilkolom kemény terepen. Ár/érték arányban szerintem csúcs, de csak ha ilyen stílusban nézelődsz.
Szeretnék venni biciklit, milyet érdemes? Nem akarok márkáért fizetni, de szeretném ha tartós lenne, használnám mindenfelé. A decathlonban a Rockrider 540 milyen bicikli? Nekem a kereskedésben azt mondták, hogy úgy csináltatják valakivel és csak felcímkézik és nem olyan jók. Gondolom a kerekedő csak azért mondta, hogy tőle vegyek. A merida kerékpárok meg már + márka miatt is többet kell fizetni értük. CTM volt még Meg a hervisben vannak még de azok KTMek és baromi drágák :D
Egy kis „hűsítő” a jövő heti kánikulához Alpoktúra 2016. negyedik epizód megtekinthető:
Útvonal: Maggio Valsassina-Lecco-Lago di Como-Omno-Vassena-Bellagio-Colle del Ghisallo/754m/-Magrelio-Madonna di Ghisallo-Cerate-Riva-Torni-Blevio-Como-Cernobbio-Moltrasio-Laglio-Brienno-Argegno-Val di Intelvo-Passo di Intelvo/972m/
Ez biztos, hogy fékváltó karos a bringád? Mert nem igen szokták bovdenes tárcsafékkel párositani tudtommal. A bovdenes tárcsafék az eléggé a belépő szinthez passzol a fékváltókar meg már a közép szintnek felel meg
Köszi mindenkinek. Azt nézem, hogy a fékem karja a kormányon nekem egyben van a váltókar-blokkal. Szóval ha cserélnék valamikor hidro fékre akkor az egész kormány-váltókar/fékkar blokkot is cserélnem kell.... :((
Az első képen a fent lévő csavart kicsit lazítsd meg és húzd tovább a bowdent alatta, visszateker, örül :D
Shimano Deore hidraulikust kapsz egész jó áron, jobb lesz mint a mechanikus. Állítgatnod sem kell nagyon. A tiédnél lehet a fékpofa kopott, és utána kéne állítanod, mert most akármeddig húzod, nem tudod annyira rányomni a féktárcsára. Belső oldalon kéne lennie valaminek, amit tekerve a pofa beljebb megy. A külső oldalon neked kell a bowdent megfeszítened.
sokminden lehet, megnyulott a bovden ,elkopott a fékpofa stb.. mindenképp elöször nézd meg és állits utána. a tárcsán mintha látszana,hogy nem egyenletesen fog. Meg mikor érzed ,hogy már nem fog ugy? mert egy nagyobb fékezésnél elmelegszik és ezért nem olyan hatásos. hidraulikus tárcsafék van olcsobb is meg drágább is.,de ez olyan közép ár és a teljes szetre értendő. de ha nem vagy annyira extrém bringás akkor egy sima v fék jobb lehet, olcsobb is meg azt könnyebb cserélni. ezt ha nem tudod milyen márka akkor ki kell deriteni milyen fajta fékpofa kell hozzá
Sziasztok!
Tanácsaitokat kérném.
Vettem én tavaly egy CUBE CLS (Cross Country) biciklit, azaz rakattam össze. Sajnos volt egy keret így nem mehettem 130ezer fölé, annyiból hozták ki az egészet mindenestül (elvileg a váz ebből akciós utolsó 2 darab volt, de egyenként nem tudom mennyiben voltak az egyes alkatrészek. Most így egy másfél év után a tárcsafékem mintha nem fogna olyan határozottan, főleg nem annyira mint egyszer egy kipróbált Boulder Giant bicajon, kicsit kevésnek érzem, lassúnak. Gondolkoztam rajta hogy cserélném valamikor a közeljövőben és anno jókat írtatok itt a hidraulikus tárcsafékekről de azok valami 60ezernél kezdődnek? Ez az első+hátsót értendően 60 vagy csak az első 60 és hátulra még 60? Vagy mit érdemes tennem, mire váltsak? Mindjárt lövök egy képet a jelenlegiről. Itt van: fogalmam nincs ez milyen márka és hogy jó vagy szar e, ezeket rakták fel anno:
Sziasztok!
Az Alpok kommandó 3-ik része "szőröstül-bőröstül" elérhető:
Útvonal: Chiavenna-Somaggia-Lago di Mezzola-Dubino-Morbegno-Val del Bitto di Albaredo-Albaredo per S.Marco-Passo di San Marco/1992m/-Mezzoldo-Olmo al Brembo-Piazza-Brembana-San Giovanni Bianco-Taleggio kanyon-Sottochiesa-Olda-Passo di SanPietro/1310m/-Maggio Valsassina
van mostanában olcsó de jó minőségü 70-30 %os megoszlásban aszfalt és terepre külső gumi max 5k/db árért? csendes és ne rázzon aszfalton ,de esőbe ne csússzon és terepen se. 26"x1.9 es méretre
Tavalyi alpoktúránk következő epizódja megtekinthető minden formában:
Útvonal: Alveneu-Landwasser viadukt-Filisur-Stug/Stuls-Bergün-Preda-Palpougnasee-Albulapass/2315m/-La Punt-Engadin völgy/Brever-Samedan-St.Moritz-Champfer-Lagi di Silvaplana-Silsersee-Majolapass/1815m/-Bergell/Bregaglia/ régió/Casaccia-Stampa-Stoglio-Castasegna-Chiavenna
Kicsit megkésve bár,de annál nagyobb lelkesedéssel a tavalyi Alpoktúránkról készült élménybeszámoló első része, filmes,fotós és írásos formában elérhető: