Hali. Szerintem a cross kategóriás bringákra gondolsz :) Én is ilyen kategóriát vettem idén mert sokat megyek aszfalton de néha befigyel egy kis földút is na meg a nagyon rossz utakon is jobb egy cross bringa mint egy országúti. Nekem Cube Nature-m van eddig 2500 km mentem vele teljesen meg vagyok vele elégedve, lehet elég haladósan menni és ha úgy gondolom lemegyek a földútra és kicsit csapatom persze azért nem egy monti :) 250-be beleférne egy Cube Nature Pro is: LINK vagy ez a Kellys sem rossz: LINK vagy KTM: LINK vagy Merida: LINK meg persze még jó pár márkát ide lehetne sorolni. Ezek közül a Merida meg a KTM "csak" 27 sebességes ez a 4 közül a Kellys meg a Cube adja a legtöbbet szerintem és nem csak azért mert azok 30 sebességesek. Ja és ezeknek a bringáknak 48-11 a legnagyobb áttételük majdnem mint az átlag országútikon. Utoljára szerkesztette: smog15, 2016.08.17. 21:52:38
max 250-ért vennék bicajt magamnak (190cm 85kg). Most montim van, de igazából az elmúlt években 90%-ban aszfalton használtam ráadásul most be lett tervezve néhány túra, ahol szintén aszfalton lenne 2-3000 km. Szóval egy megbízható stabil bicaj kellene, amit lehet gyorsítani is. Vannak ezek az országúti/monti hibridek, ilyenben gondolkodtam, de ezeket nem ismerem, nincs tapasztalatom. Tudtok ajánlani valamit ezeknek a kritériumoknak megfelelően?
Eladó SOS-be ez a Schwinn Csepel Ranger Fully 10 km ha van benne. Új ára 66.300.- én 35.000.-ért adom postázni nem postázom helyileg Bp. 17. kerületben lehet megnézni.
Ma néztem a SmartSam gumimon hátul középen megjelentek a bütykökön sárga csíkok. Hozzáteszem elég kopott állapotban van, 2400 km körül van benne. Szerintetek mit jelöl a sárga csík, hogy ennél jobban ne koptassam el? :D
Aki az egész sorozatot végigszenvedte,gratulálok!...igérem,több nem lesz
3mm első váltónál a láncvonal különbségben mennyire beállíthatatlan? Találtam egy használt váltót, ami végre 2x9-es rendszerhez való lenne.
Végül lötyit nem vettem, csak foltokat, na majd kiderül. Nem fogunk sajnos nagy távokat menni, szóval annyira nem parázok. Indulás előtt azért a lassúdefektes hátsó belsőt kicserélem, de azt csak pénteken akarom, addig még jópár üvegszilánkon átmegyek sajnos.
Maxxis Xenith meglepően jól bírja, elég sok üvegszilánkot kiszedtem már belőle, de egy se vitte át. Persze ettől még mindenkinek járna a kéztörés, akik buszmegállókban meg bicikliúton törnek üvegeket. Egyik reggel a blahán valaki kidobott elém egy 2 centes kis üveget. Nem találtam el, meg nem volt időm se foglalkozni vele, de nevetséges milyen emberek vannak.
"Vannak ilyen emberek, ezért sajnos kénytelen vagyok.... : Üzenet annak a gyáva, sunyi, magát nem vállaló alaknak (vagy neki és haverjának), aki némely videómra – rosszindulatból – dob 3-4 dislike-ot (előfordult, hogy megjelenés után perceken belül): Önmagadról állítasz ki szegénységi és jellemtelenségi bizonyítványt, hogy ez tesz boldoggá, másrészt valóban sokkal könnyebb dislike-ot nyomni, mint pl. teljesíteni a Transvulcania ultramarathont (vagy Mátra 115 TT 127 km + 6550 m szintes távját), feltekerni az Alpok, Pireneusok, Kanári szigetek összes 2000 m fölé vezető hágójára, hegyi útjára és pl. több tucat aszfaltos utat bemutatni a kerekesek számára az ott készített első bringás videóval, nem említve pl. az ultra bringás kihívásokat. Én eddig is az utóbbiakat választottam, nem az én szintem a hasonló gyávaságok, gerinctelenségek elkövetése, míg Téged / Titeket ezek szerint ezek a jellemtelenségek tesznek boldoggá. Minden alkalommal mikor ezt műveled / művelitek, bebizonyítod / bebizonyítjátok, hogy csak ennyire vagy(tok) képes(ek), hiszen jóval nagyobb kihívás a fentiek elérése, de Te / Ti mégis inkább ezt választjátok. Szánalmas…… Én haladok tovább az eddigi utamon. (A honlapomra, ill. máshová felkerülő élménybeszámolókat, egyéb tartalmakat nem tudjátok dislike-olni; ) De mint írtam a dislike-kal sem mész / mentek semmire, mert attól még én a teljesítő(k) közt vagyok…. Márai Sándortól egy idézet: „Végül is tehetetlenek az igazsággal szemben. Letiporhatnak, de meg nem győzhetnek, vádolhatnak, de meg nem hazudtolhatnak, elvehetik életed, de nem vehetik el igazságod. Csak akkor nem vagy magányos az életben, ha jó ügyet védesz. Nincs fizetség és jutalom az ilyen perben. De nincs alku sem. Ezért soha ne félj kimondani azt, amiről egész lelkeddel tudod, hogy igaz.”
Amíg ilyen szellemi nyomorék vagy, nem érdekel a fizikai teljesítményed, ha olimpikon lennél, akkor is semmibe néznélek. Az aláfestő zenék nekem túl műveltek, amikor meg dumálsz, általában csak magadat fényezed, királylány. (Pedig király is lehettél volna)
Köszi. Általában nem szokott gondom lenni a defektekkel, mondjuk most a hátsóban pont van egy lassú, de inkább rápumpálok néha. Defektjavító készlet valamiért eszembe se jutott:)
Szerintem nem és nem, de nem. Vegyél egy defektjavító készletet, ha baj lenne, a Balatonba meg meg tudod nézni, hol a lyuk. Jó túrázást, hátszeles, napos, defektmentest.
Continental belső megéri a felárat a CST-vel szemben? Illetve van értelme valami defektgátló folyadékot rakni a belsőbe? Ha igen milyet? Jövőhéten balaton környékén túrázgatunk, és nem akarok defekttel szenvedni.
Sziasztok !
La Palma (la isla bonita - ként is hívják, azaz gyönyörű sziget ) a világ legmeredekebb szigete, csúcsára (2426 m) aszfaltút vezet az óceánpartról. Mindkét oldaláról feltekertünk rá, ezen napokon - a felhők felett - filmezett GoPro felvételekből csináltam egy rövidebb változatot. A szokásostól eltérően inkább a Transvulcania miatt vett kézi stabilizátort a kezemben tartva filmeztem, mert így lehetett bármilyen zötyögős az út, hibátlan maradt a felvétel :) Készül majd hosszabb is, illetve Teneriféről is bőven... Mindkét sziget csodás, ám la Palmán nincs tömeg, csak a túrázó és a természet :)
Remélem tetszik :)
Gábor Utoljára szerkesztette: gyorgyigabor, 2016.07.16. 21:47:24
Shimano középcsapágy(négyszögtengelyes) 2000 km után kattog :) Pedig nem is voltam vele az alpokban Persze tudom négyszögtengelyes nem is vártam tőle csodát csak mondjuk még egyszer ennyi km-t :D De kap majd valami octalink vagy Hollowtech II hajtóművet csak amíg garis addig cserélgessék csak a négyszögtengelyest.
Ősrégi, ugyanmár...az enyém még csak 1-2 hónapja van meg de most jutott el addig a kapcsolatunk, hogy már nyugodtan merem tegezni. Emberi évben számolva jövőre lesz kereken 30 éves a lelkem (bár nem tudom, hogy pontosan mikori szóval lehet, hogy már a 40-et karcolja alulról) de biztos, hogy bringáknál van valami szorzó..úgy mint a kutyáknál :)
Ja, amúgy még működik a vas! Kapott új gumikat, láncot, kormánycsapágyat meg ülést. Télen kap hajtóműt meg kerekeket aztán rendben lesz egy újabb 20 évig :D
Pár kép a hétvégéről, meg az ősrégi paripáról: Gönyü album
Hááááát, az nem túl egészséges dolog. De enyém is kicsit színes, szerintem belefér, használd, aztán meglátod. ha nem vetemedett meg, akkor szerintem nem lesz vele gond.
Szerintem simán ráteheted a slick gumit csak a felni szélességet nézd meg mert az határozza meg mennyire keskeny vagy vastag gumit tehetsz rá. Szerintem jó eséllyel 19mm-s felnid van amire minimum a 28 széles megy fel biztonságosan.
Azon gondolkodám, hogy egy Trekking bringán a guminak mennyire kell rücskösnek, vagy mintázottnak lennie. Én eléggé kacérkodok egy sima felületű, vagy alig bordázott sportgumival.
Valami hasonlóra gondoltam:
OFF: Van itt valaki Székesfehérvárról vagy környékéről? Ha igen akkor dobjon az illető egy privit plz :D
Bár a legtöbben már nyakig benne vannak az idei túrázási szezonban, én még mindig a tavalyi élményeimmel traktálom a nagyérdeműt. Szóval,akit érdekel,Célpont: Svájc 7-ik rész:
Kerekeket kell könnyíteni, elsősorban a felnik és a gumik cseréjével. A gyorsíthatóságot és a fékezhetőséget a kerekek súlyával lehet legegyszerűbben fokozni. És persze az se mindegy, hogy milyen küllőkkel és technikával van befűzve az a kerék.
A másik ilyen kulcsfontosságú tényező az a hajtómű merevsége. Egy jó merev hajtómű+hozzá egy jó monoblokk sokat tud dobni rajta. Utoljára szerkesztette: Blum, 2016.07.04. 15:24:54
Ja gumihoz visszatérve vannak olyan gumik amik középen keményebb gumiból készülnek még nem próbáltam olyant de ha minden igaz még idén elkoptatom a mostani gumikat és kipróbálok egy olyan gumit.
Könnyed guruláshoz nem csak a gumi súrlódási tényezője számít hanem a súlya és a szélessége is. Én alapból kerülöm a defekttűrő gumikat mert rohadt nehezek inkább veszek egy könnyű gumit amibe rakok Slime vagy OKO defektmentesítőt ami megnöveli egy kicsit a súlyát de még mindig jóval könnyebb így is. Nem tudom milyen lánc van a bringádon én most raktam fel barátnőmére egy új Shminao lánot egy régi olcsó lánc helyére és olyan mintha másik bringát tekerne az ember váltásteljesítmény is javult meg érzésre is jobban/szebben megy és ha ezt egy nő észreveszi akkor már tényleg lehet valami különbség Annyira azért nem rossz az Acera én a helyedben nem cserélném még le, nem tudom milyen agyak vannak a bringán lehet azokat lenne érdemesebb cserélni jobbra.
Ahha. Na ilyen van rajta. Köszönöm!
Még egy kérdés:
Nekem viszonylag alap alkatrészekkel összerakott a CUBE-om (Acera van mindenből, SR Suntour teleszkóp, stb) Ha valamikor fejlesztek akkor azt szeretném elérni, hogy még könnyebben "lazábban" guruljon (e tekintetben nagyon nagy különbség van a régi MATRA meg a CUBE között) kérdés, hogy lehet-e még fokozni és mivel? Minek a cseréjével. Lehet, hogy nem tudom magam kifejezni jól, de azt keresem, hogy felülsz a biciklire és úgy suhan szinte magától, ha kicsit is hajtasz rajta. Olyan minőségi érzés. Vagy itt már a gumiabroncsok surlódási tényezője is számít? Nem túl bordázott defekttűrő Schwalbee van fent most, főleg városi használatra, homokos sóderes aszfalton és vizes időben kicsit megcsúszik. Vagy váltót kéne cserélnem? Vagy agyat? Ez az Acera nagyon belépőszintnek tűnik de az egész biciklit így lehetett kihozni 150 alatt sajnos.
Nyilván a minőség se mindegy, 100kg vagyok Cube saját márkás felnije van a bringa alatt 32 küllős dupla falú szegecselt 1800km van eddig benne de semmi baja pedig voltam vele párszor csomagokkal is :) Gagyi Neuzeremen is dupla falú van 36 küllős nem szegecselt többször volt már centirozva jó ha 500 km-t kibír pedig még csomagtartót se látott.
Én 90-95 kg körül mozgok, 3 hónapja cseréltem duplafalúra a felnit, szegecseltre. Azóta nyíl egyenes a felni, semmi nyolcas, semmi ferdülés nincs benne, szóval nekem bevált.
Gőzöm sincs hol keressem, és olyan helyeken vannak, ahova kocsival nem tudnak bemenni. Kevesebb idő lenne nekem azt a pár kisebb akadályt elbontani, mint megkeresni ki az erdész, megmutatni neki hol van, megvárni míg megcsinálják. Meg szeretek is fát vágni
Kamaraerdőben szokott valaki biciklizni? Van ott egy nagyon jó lejtő, csak keresztbe rádőlt fa, és át kell bújni alatta. Vajon büntethetnek azért, ha nekiállok elpucolni a kisebbeket? Nem élő fa egyik se.
Olyan bolt engem is érdekelne ahol fel lehet próbálni Northwave cipőket és nem csak megrendelésre van de nem nagyon találtam nem is értem... Talán a bringaland-ot találtam ahol van esetleg raktáron is de még nem beszéltem velük.
ja egyébként igen, a dekából vettem én is, 45-ös az átlagos cipő méretem, de a 46os is szorított, úgyhogy 47-est vettem
Nem tudom van-e olyan méretben, de a decathlinban elég sok cipőt fel tudsz próbálni, ha jól emlékszek shimano is van. Meg esetleg a bringabutik nevű boltra érdemes rácsörögni, hogy van-e épp náluk, én még ott vettem. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2016.06.27. 19:08:45
BTW témát látván; Van olyan hely BP-n ahol vannak felpróbálható SPD-s cipők 46-48 as méretekben?
Próbáltam olyan cipőt iszonyat kényelmes csak baszott nehéz 645g így lemondtam róla, Northwave Jet Evo-t néztem most ki 263g csak találnom kell egy boltot ahol ki tudnám próbálni :D
Én SPD-t először hóban próbáltam ki, slickgumikkal. Ehhez képest csak kétszer borultam el 3 km-en :D Utána használtam egy jó ideig, majd két év kimaradás jött, és inkább visszacseréltem sima pedálra, terepre nem is akarnám még használni, mert nincsen meg a technikám hozzá, és csak esés lenne a vége. Viszont még így is, hogy túl sokáig nem használtam (2 év kb), érzem a hatását, és húznám a pedált valamennyire.
tegnap vettem Shimano MT34 cipellőket, holnap remélhetőleg sikerül venni hozzá Shimano M530 pedálokat, aztán végre elkezdhetem használni a bukósisakot..
Barátnőmnek felújítottam a bringáját, lesz még 1-2 szépészeti apróság de mondhatni, hogy kész :) Ilyen volt
Ilyen lett
Laposfejű csavarhúzó, bankkártya, egyéb lapos kemény dologgal- Én körömmel szoktam.
Ti a kormányvégdugót fel szoktátok rakni? Annyira szenvedésnek tűnik, és fölöslegesnek :D
Hali!
Tegnap bringázás közben széthullott a matuzsálemben az első kerékagy (Shimano EX500) :(
Ma reggel visszavittem szervízbe, faszán összerakták és pótolták a hiányzó csapágygolyót a bal oldalon ami kipottyant. Tényleg szépen fut most a kerék viszont a bal oldali porvédőt nem lehet rendesen visszarakni és félig ki van esve...akárhogy kalapálták vissza a helyére, nem szorul be rendesen és félig kicsúszik. Engem nem nagyon nyugtat meg, hogy az úgy van mert ha teljesen kiesik akkor a csapágyat egyrészt semmi nem védi, másrészt simán széteshet megint. Szervízben viszont azt mondták, hogy ne aggódjak miatta, nem fog szétesni.
Csak szerintem nincs jól ez így? Végülis esőben nem használom és télen amúgyis tervezek egy teljesen új kerékszettet venni a vasba szóval ha tönkremegy az agy akkor lesz.rom csak annak nem örülnék ha mondjuk nagy tempónál szétesne..:D
A Probléma a vázon lévő tárcsafék konzol menete volt elviekben. Nem rögzítette rendesen a féktestet, újra kell maratni állítólag. 1,5 - 2 éves bicikli :( Utoljára szerkesztette: Vadnokedli, 2016.06.11. 10:58:45
Ezt hogy? VIDEO Utoljára szerkesztette: smog15, 2016.06.11. 07:36:44
Újra lenne egy kérdésem. Dh váznál mennyire számít az, hogy a nekem valónál eggyel kisebb a váz? Elvileg a magasságomhoz L-es vázméret dukálna, de lenne nagyon jó áron egy M-es Kona Stinky. Okozhat ez hosszútávon valamilyen problémát?
Vissza nyomhatod de ugyan úgy az a dugattyú fog könnyebben járni ergo semmit nem érsz vele. Ha a másik nem mozog azt kellene megnézni, hogy miért nem mozog. Helyedben megnézném a fékkarnál a túlfolyótartályt mennyi dzsuva van benne általában két kis csavar fogja a fedelét, lehet azért nem mozog már az egyik dugattyú mert a kosztol megszorult.
Ha nem láttad az egyik dugattyút akkor az gáz mert a tárcsádat elferdíti ezt szabad szemmel is kéne látnod ha behúzod a féket.
Amúgy nem tudom mennyire okés dolog; de amikor bele néztem a hátsófékbe nem láttam a munkahengert csak az egyik oldalon. (De remélem csak hallucináltam.)
Teljesen természetes, hogy levegősödik. Ez ilyen, időnként légteleníteni kell ezeket a fékeket. De nem attól nyikorog. Érzésre is lehet tudni, hogy levegős e. Mikor elkezded húzni a fékkart, akkor ilyen szivacsosabb, puhább jelegű az érzés eleinte. Próbáld meg megpucolni a tárcsát, hátha szerencséd lesz. Mikor nekem olaj ment a tárcsára, akkor vettem féktisztító sprayt, aztán jól befújtam a tárcsát is meg a betéteket, majd kicsit lekopott a felső réteg és jó lett.
Elvileg ha fejjel lefelé állítod a bringát, akkor levegősödhet a fék. Ezeket még én is keresgélem mi merre hogyan, hogy tudjam mennyit fogok szívni a fékeimmel :D Találtam jó áron komplett sram hajtást, lassan beteljesül a vágyam, hogy ne fékváltókarok legyenek a biciklimen. Sőt, mivel úgyis le kell szednem majd a markolatot, a lockout kart is felrakhatom így 4 év után :D