Van itt vki, aki a a Zrinyire jár? (BIZTONSÁG- ÉS VÉDELEMPOLITIKAI SZAK)
na, kezdõdik újra... idén érettségizek. van két középfokúm, amikbõl már le is érettségiztem, szóval van két emelt szintû érettségim. ehez vagyok egy olyan 3-4 es tanuló. van esélyem bekerülni vmi értelmesebb suliban pesten költségtérítésesen? úgy igazándiból a BME - kommunikáció és média, a BKF - komm. és média, meg a BMF - vmi programtervezõi informatikus szakokról lenne szó. ja, meg tervbe van véve egy infó emeltszint. vki tud vmi esélyt mondani?
Boccs lehet hogy rossz topicba megy. KI vagja nagyon a fizikat? Van egy elektrosztatikas feladat:
Egy vekeony fuggoleges szigetelo rudon kicsiny 10^-6C pozitiv elektromos toltesu gyongy mozoghat surlodasmentesen fel es le.A rud aljan van egy ugyanilyen gyongy rogzitett helyzetben. Mekkora a felso gyongy tomege ha egyensulyi allapotban 50 cm a tavolsag kozottuk. Ez meg van Coulomb ero tart egyensulyt a grav erovel.tomeg:0,01kg. b:Mekkora fuggolegesen lefele mutato sebesseget kell a felso gyongynek adnunk ha azt akarjuk elerni hogy 10 cm-re kozelitse meg a ket gyongy egymast. Negyzetes uttorvenyt probaltam hasznalni de hianyzik az ido F=m*a? vagy hogyan,milyen keplettel lehet meghatarozni a kezdo sebesseget? c:Lefele meglokott gyongy a legalso helyzete elere utan is szabadon mozoghat.Mozgasa soran az also rogzitett gyongyhoz kepest max milyen magasra emelkedhet? Na ehez a kerdeshez nem tudtam hozzafogni
Én is tanár vagyok, de kifejezetten elégedett vagyok a fizetésemmel... Az viszont igaz, hogy aki elmegy pl középiskolába, hülyegyerekekkel foglalkozni, az maga is hülye.
na sztem meg nem keresnek vmi sokat a tanarok. anyu pl altalanosban tanoit 4 szakja van, mellette meg muveszeti iskolaban, az utobbi ket hetben meg nem volt olyan, h szabad du. es ehhez kepest, meg a stresszhez kepest egy kutyafulet se kap. kutyafule; ez azt jeleni, hogy akkor elnenk egy elfogadhato szinvonalon, ha a faternak vmi jol fizeto allasa lenne. meg ami hianyzik (nagy szavakkal dobalozas lesz) az erkolcsi megbecsules.
magus; a szulok felelossege: vannak nagyon is kellemes maganiskolak (1) masreszt azert ok akarjak, h minden 70 IQs makibol diplomas legyen es azt hiszem ez az egyik faktor ami a magyar oktatast tonkrebassza(2) mert ezek a gyokerek alt. egy tanari szakot valasztanak v. vmi kommounkiacio-nepmuveles kamut.
egyre kevésbé van kivétel - régen azt mondták az érettségire, hogy ha nincs hiányzik, ha meg van senkit nem érdekel - kb ugyanez van most a diplomával.
és ha tudnád milyen jó volt az a suli a kezdetekkor - mostanra egy erõs közepes 8osztályos gimi lett, akkoriban meg azzal az über tanári karral tarolt... sajnos túl sok különleges ember nem fér meg egymás mellett, és így szétment a dolog.
az a gond, hogy nagyon felhígult a mezõny. szvsz, boldog-boldogtalant felvesznek a felsõoktatási intézményekbe. van, amelyikbe nehezebben, van amelyikbe könnyebben.
a diploma mára olyan, mint 30 évvel ezelõtt az érettségi volt.
(most nagyon általánosságban beszélek, vannak kivételek)
"de mi a f8szert mindig a tanarokat meg az oktatast basztatjak. a szulok felelossege legalabb akkora.vegul is ok valasztottak ezeket a politikusokat. ezen nem erdemes hisztizni." - mar ne is haragudj meg, de egyik kormany sem lett volna jobb, mert mindegyik 4 evre tervez elore, es az oktaktas messzirol sem az elsoszamu dolog amit el kell h intezzenek
Olvasom, h baj h nem up to datek. En szerencsere jo suliba jarok most, a tanarok itt nagyon jok, csak az abaj, ha innen kikerulsz, akkor tenyleg nem tudsz hova menni. Van ugye sok kamu szak, de igazabol semmifele tanacsadas sincs, hogy mit mire tudsz hasznalni, egyszeruen semmi ertelmes.
Most tenyleg kaosz van, sok ember fog elkallodni az uj rendszerre valo atallasban:(
En ugyan nem jarok egyetemre, de akarkit kerdeztem meg, mindenki csak rosszat mondd a bme-rol, az atlag 2-3 korul mozog, marmint azok kozul akik atmentek.
ezt most nem úgy értettem, hogy a C-sek hülyék voltak. :)* az általános, fõleg amibe mi jártunk akkor nagyon jó volt. poroszos, de minõségi.
de ez nem mindenhol van így.
viszont a középiskola nem igazán járult hozzá a mûvelõdésünkhöz. ott komolyan érvényesült a besorolás.
erre van 1 jó példa, anyámékat és tesómat is oktatta ugyanaz a manusz SOTE-n anyámék imádták mert jó fej volt, igazságosan vizsgáztatott stb...tesómat aki mindig "pedál" tanuló volt viszont meghúzta gondolkodás nélkül a csoport társai 90%-val együtt, tesóm 2 nap múlva visszament másik tanárhoz és 4-est kapott, na most akkor anyáméknak van igaza és jófej a tanár vagy tesómnak hogy egy tetû, vag ycsek eltelt közben 25-30 év és a manusz belefáradt az egészbe...
csak meglehetõsen rontja a morált, ha a 12 tantárgyból 8 olyan ami csak az óraszám miatt van bent, és olyan vadállat oktatja, aki úgy kezdi a vizsgázást, hogy beírja az indexbe, hogy "elég" ... na mindegy.
ez a legnagyobb gáz, 35-45 között kéne a legjobban oktatnia hiszen addigra már van rutinja, de ha az embernek rutin szerzés közben elmegy az egésztõl a kedve onnantól kezdve már reménytelen.
nem külön-ebb kaszt, mint akármelyik. bármelyik iskolára mondhatnám ezt, ugyanez lenne a reakció (már bocsánat) - gimis osztálytársaimmal folyamatos kapcsolatban vagyok, szerte az országban sok iskolát látogattak és látogatnak, és nem jobb a helyzet sehol. néhány tanársegéd meg ifjú titán van mindenhol, de nagyon ritka. és az is, hogy up-to-date ismereteket kapsz. ennek ellenére én naiv vagyok, és igenis felvételizek, és megpróbálkozom egy olyan iskolával ami azt tanítja (állítólag) ami engem érdekel.
BME, az külön kaszt, ne beszélünk róla, én nem adnám oda a gyerekemet soha az életben, nagy intézmény, elanyátlanodik ott az ember, ridegség, stb, meg Pest is... Nálnuk itt ugy látom, hogy 10-bõl kb 7 ember teljesen elhivatott, és mindene a tanítás..pl nekem is.
hát, én úgy hirtelen a mûegyetemen engem anno oktatott kb 100 tanerõbõl kb 2-3on láttam (a közel 100ból), hogy elhivatottságból van ott, és szeret is tanítani. a többi azért volt ott, mert még nem mehetett nyugdíjba, és így megkereste azt a pénzt amit elihatott. de ezért cserébe 30éves könyvekbõl 40 éves tananyagot mondott el, valószínûleg az elmúlt 30 évben minden egyes félévben ugyanazt ugyanúgy. (mi pedig azért kellett, hogy felvegyük a tárgyat, mert másképp nem tudták volna megoldani, hogy meglegyen a 30 kreditünk - mert a fontosabb tantárgyakat tanító tanerõ nem tudott volna kétszeres óraszámot tartani, hiszen akkor valamit utána kellett volna olvasnia, és kizökken a rutinjából)
vannak kivételek természetesen, és minden intézmény más és más, de sok helyrõl visszahallottam ezt. sajnos a jelenlegi egyetemi oktatás már a "régi szép idõk"höz képest a béka bizonyos testtája alatt van, és amíg radikális fiatalítás és reform nem következik be mindenhol, addig nem tud feljebbjutni.
Ez tökéletesen igaz. Nekem a kedvencem a felszerelés volt. Mindegy mit csinál a gyerek, de felszerelés az legyen, mert ha nincs felszerelés, akkor mûködni sem lehet...
én A-s voltam, angol tagozat. aki A-s volt, az okos volt. a Pygmalion-effektus pozitív irányban is hat. százból egyszer. bár velem általánosban ezt nem tudták elhitetni...
Nem tudom már ki, de arról írt, hogy az egyetemi oktatás nem jó...igen? Ez számomra teljesen új. Nekem úgy tûnik, hogy mi mindent megteszünk az oktatásért, értetek. És én úgy gondolom, hogy az egyetemi fizetés már távolról sem éhbér, el lehet lenni belõle. Ráadásul egyáltalán nem igaz, hogy az megy el egyetemre tanítani, aki nem tud máshoz kezdeni. Ez ugyanis már elhivatottság kérdése. Hogy alsóbb szinteken mi a helyzet, abban igazatok van.
"5.) amíg létezik A B C besorolás az osztályok megkülönböztetésére (és még sok egyéb), addig a gyerekek rangsorolva vannak. teljesül a Pygmalion effektus: C-s vagy, hülye vagy. ha azt mondják rólad, hogy hülye vagy, egy idõ után hülyeségeket csinálsz. késõbb pedig már el is hiszed."
ált suliban a C volt a kiemelt matek "tagozat" nem emlékszel? :)
valahogy így. mindenki a másikat hibáztatja, más nyakába varrja a felelõsséget, és mástól vár megoldást ahelyett, hogy magáénak tekintené a problémát, és tenne vmit a javításáért. ez mindenhol így van.
ami az oktatásügyet illeti, totál káosz van. hogy a tanár vagy a diák vagy politikusok felelõssége, elég nehéz lenne eldönteni.
1.) van egy hagyományos, rosszul mûködõ, egyre inkább degeneráló rendszer, amit most nem lehet reformálni.
2.) olyan pedagógusoknak kellene diplomát adni, akik tényleg megfelelõek a feladatra (nálunk olyan emberek vannak, akik félig szellemi fogyatékosak - ez most nem vicc, és nem tudják elkerülni, hogy lediplomázzanak, ha megcsinálják az összes tanegységet).
3.) fizetni is kellene nekik - az értelmesebb társaság nem pedagógusként dolgozik.
4.) kellene egy kis pénz az iskoláknak, hogy használható felszereléseket és szemléltetõeszközöket tudjanak venni, vihessék a gyerekeket kirándulni, tapasztalatból tanítsanak meg dolgokat, ne a könyvbõl.
5.) amíg létezik A B C besorolás az osztályok megkülönböztetésére (és még sok egyéb), addig a gyerekek rangsorolva vannak. teljesül a Pygmalion effektus: C-s vagy, hülye vagy. ha azt mondják rólad, hogy hülye vagy, egy idõ után hülyeségeket csinálsz. késõbb pedig már el is hiszed.
6.) olyan alapvetõ pedagógiai hibák vannak az iskolákban és az órákon, amiken a most tanítók nem fognak tudni változtatni.
tehát kell egy jó kormány, sok pénz és támogatás, egy megfelelõ egyetemi képzés, jó és alkalmas tanárok, egy jól felszerelt iskola és hozzá is láthatunk...
nem az a baj a kulvilaggal, hogy nem az oktatasuggyel foglalkozik, hanem hogy csak a penzzel.
sztem a technikai kivitelezese egy oktatasi reformnak (lsd. legyen szakkepzett tanero--) annyiban tartozik rank, mint hogy az honnan lesz tobb szaz mazsa soder az autopalyahoz.
"sokat jelentene az is, ha a kulvilag szemlelete megvaltozna"
"asszem ez nem a mi problemank"
most akkor mirõl beszélsz? addig amíg a legtöbb ember nem foglalkozik vele mert "nem a mi problémánk" addig itt nem lesz semmi érdemi változás, sõt egyre rosszabb lesz.
persze hogy fontos dolog lenne de ez nem enny hogy szar a felveteli. ennek az oktatasugynek kurva sok baja van. mondjuk a kisebbsegek integraciojA. szal nem ez az egyetlen. es meg mindig ott vannak az alternativ iskolak, ami azert sztem eleg megbizhato.
de mi a f8szert mindig a tanarokat meg az oktatast basztatjak. a szulok felelossege legalabb akkora.vegul is ok valasztottak ezeket a politikusokat. ezen nem erdemes hisztizni. es sztam a poroszosan nevelo tanarok is tudjak, hogyan kell keszsegfejleszteni, mitobb mindig is voltak ilyen jellegu torekvesek, csak nem ezen volt a hangsuly. szerintem ez nem egy gyokeres valtoztatas, hanem a hangsuly athelyezese.
sokat jelentene az is, ha a kulvilag szemlelete megvaltozna. ha a felvetelik nem abbol allnanak, h ki mennyitr bir seggelni.
de meg sajnos csak a lexikai tudast tekintik tudasnak a tarsadalomban, tisztelet a kivetelnek, es ha valaki mondjuk szeret barkacsolni, azt is kozgazra kenyszeritik, merthogz diploma az kell, kozban meg nincs egy ertelmes mesterember csak az alkoholista szerencsetlenek. es mindez miert? mert a szulo azt akarja h a gyerek penzt keressen.
annyira azert nem nezem felszinesen a dolgot, csak utalom ezt a tehetelenseget.
Dzsini: a felmutatando tanarok fotojat kuldjem be vagy a telefonszamot?
30-35 évesen akinek megvan a naprakész tudása az nem valószínû, hogy elmegy agyament egyetemistákat tanítani nagyon kevés pénzért, inkább vagy külföldre megy, vagy magántanárnak ha már oktathatnékja van... plusz az adott iskolának valamit kezdenie kellene a meglevõ tanári karral, akiket meg nem rúghat ki természetesen.
nálunk az egyetemen elég jó a tanárképzés, sok új módszert, kreativitást fejlesztõ gyakorlatot mutattak be nekünk. viszont hozzátették a tanáraink azt is, hogy egy régi típusú, poroszos oktatási rendszert követõ (azt akarom hallani, ami a könyvben van) iskolában nemhogy nem fogják jó szemmel nézni, ha én vmit reformálni akarok, hanem lehetetlenné fogják tenni azt.
az alternatív és reformpedagógiát magukénak valló iskolák már nagyon jó metodikát használnak, de elenyészõ kisebbségben vannak.
amit most csinálnak, az botrány. olyan diákokat dobtak bele a mélyvízbe, akiknek elméletben egyszer elmagyarázták, hogyan kell úszni. fulladásos halál.
tényleg a pedagógusoknál kezdõdik az ábécé... a szemlétváltásra meg várhatunk egy darabig.
arról nem is beszélve, hogy mennyire motivált egy "jólkeresõ" pedagógus.
sztem a tanarokkal lenne a legkisebb abj. ahogy a rencervaltas utan tudtak sok sok angoltanart produlkani, ugy ez sem lenne gond, plane, hoy ejjel nappal tovabbkepzeseken ulnek.
ahoz viszont ilyen szemléletû tanári kar kell, amelyik TUD ezen a módon tanítani -> ezeket ki kellene nevelni egy megfelelõ egyetemen, ahol olyanok tanítanak akik... és körbeértünk. most viszont szétrugdalják az egészet, aztán meglássuk hogy lesz :) én mindenesetre mókázok majd májusban egy jót, aztán vagy felvesznek vagy nem.
<rant> az elvek jók, csak az oktatási háttér nincs meg mögötte - na most ebbõl adódóan eléggé felemásan mûködik... a "nem oktatjuk aztán számonkérjük" helyett inkább a tanítást kellene megreformálni. UTÁNA lehetne mókázni a felvételirendszerrel, és akkor sem a nem ide való Bachelors/Masters rendszert behozni, mert ez felesleges amerikamajmolás. egy ütõképes profi oktatási rendszer kellene. </rant>
szvsz semmi baj nincs vele, nagyon szep elvekre epul, egyenlo tudas,kevesebb megterheles (a felveteli kiesik), kevesebb lexikai anyag, sokkal tobb gondolkodas, a keszsegek fejlesztese meg egz tsomo hasonlo szent cel. DE. miert varjak el vkitol, aki 8-10 evig csak seggelt es magolt, h most egyszerre csak felredobva a regi berogzott modszereket, elkezdjen marha kreativ lenni.
...
ez a sikerszakma ize, meg. hat az biztos h. egy kettessel vegzett vegyeszmernok hamarabb kap allast mint a kozgazdaszok tomkelege. meg ehhez azert kell egy jo adag protekcio is. persze ha az ember zseni a szakteruleten, akkor elkapkodjak igy is ugy is, de ennek nem sok eselye van.
halistennek nekem *különösebb* tétje nincs, csak plussz pontok (illetve az angolnak van, viszont abban magabiztos vagyok >) ), de en se lennek most a sajat helyemben
az egyik miskolci gimnazium igazgatohelyettese nyilatozott ezzel kapcsolatban: szerinte a probaerettsegibõl nem sok eredmenyt lehetett leszurni, mivel : a.) a tanulók nem készültek rá mivel tétje nem volt b.) komolyan se vették az egészet, csak össze vissza töltögették a dolgozatokat
ez a másik kabaré! Jelentkeztem ugye emelt szintu erettsegire iden ujra. OKevbol elküldtek a volt sulimba, mondván ott próbáljam meg. Visszamentem a regi sulimba ahol letettem az erettsegit, onna elküldtek mondván az iskola NEM MERI FELVÁLLALNI hogy emelt szinten érettségiztet! MIskolcon 3 azaz 3 középiskola lesz emeltszintû vizsgaközpont es ide fogjak bezsufolni azt a bele se merek gondolni hany embert aki emeltszintu vizsgat szeretne tenni... :/
Ezutan mehettem vissza az okévbe mire ott nagy kegyesen kb fel perces papirmunkaval elfogadtak az erettsegi jelentkezesem... (miutan elbasztam 2 orat az oda vissza rohanglassal :P )
na szuper. Rátapintottam az új rendszer egyik gyenge pontjára. Informatika szakra akarok menni egy fõiskolára, ahhoz szükségem van egy inkformatika érettségire, mert különben nem vesznek fel. Az informatika érettségi letételéhez szükségem van az az utolsó 2 éves anyagból vizsgát tennem, mert nem voltak informatika óráim.
azt mindenhol megerõsítették, hogy nagyon kevés a leadott jelentkezés (bár ebben szerintem az iskolák is sarasak, ott az ottani titkárság intézi az emelt érettségi jelentkezéseket), a felvételirõl meg nincs info.
a próbaérettségi-nemsikerült dolgot nem tudom, azt nem sikerült seholse ellenõrizni.
arról nem is beszélve, hogy rengeteg adózgatósdinak is ma van a leadási határideje, igy fiatal-öreg együtt áll sorba. sose értettem ezt az utolsópillanatos dolgot :)
csak egy jótanács. aki ma akarja leadni a jelentkezési lapot, csípje össze magát, mert már tegnap kora du. is félórás sorok álltak minden ablaknál. ma biztos káosz lesz. fõleg délután!