Description: On October 27 1962, US destroyer ship bombarded Soviet nuclear submarine with anti-submarine bombs in the area of the Cuban Missile Crisis. The captain of the Soviet submarine replied by using the deadly weapon. During the next two hours USA and USSR exchanged nuclear strikes.
The world found itself on the edge of self-destruction.
Cuba turned into a contaminated island. Soviet military bases and large cities like Moscow, Leningrad, and Ekaterinburg were hit by USA nuclear missiles. USSR destroyed Washington, New York, Los Angeles, cities of the Western Europe, USA military bases in Turkey, Italy, Western Germany. UK used nuclear weapons against Warsaw Pact countries. The map of the world was now covered with radioactive craters, fires, and nuclear clouds.
Horrified by its own madness, the humanity came to the understandings that clear earth and water are now the most valuable resources needed for what's left of the population to survive. The second phase of the 3rd World War began: the conventional armament was used in the war for the clear resources, the war for the survival...
Caribbean Crisis is a real-time strategy game with the turn-based operative mode and real-time tactical mode. The game is set in the alternative history setting and features historically-accurate locations and units of 1960s.
hmm én vmi chees-t olvastam topig címnek.. így már nem is érdekel :)
Carbbean Crisis, az új Blitzkrieg 2004. március 9. 23:55, Kedd - Demkó Zsolt
A G5 Software liszenszelte a Nival Interactive Blitzkrieg címû II. Világháborús stratégiai játékának grafikai motorját, és már el is kezdte fejleszteni a saját játékat amelynek címe: Carbbean Crisis.
1962. október 27-ét írunk, egy amerikai romboló támadást intéz egy orosz nukleáris tengeralattjáró ellen, mivel az megsértette az amerikai felségvizeket. A tengeralattjáró válaszlépésre szánta el magát. A következõ két órában Amerika és Szovjetunió több rakétát is kilõtt egymásra. Atomrakétát. Orosz oldalon találat érte Moszkvát, Leningrádot és Ekaterinburgot, amerikai oldalon pedig New York-ot és Los Angeles-t. A Szovjetunó a nyugat-európai amerikai támaszpontokat sem kímélte. Lebombázta többek között a törökországi, az olaszországi és a német bázisokat. A Földön szinte nem maradt olyan hely ahol ne lett volna rakéta ütötte óriási kráter, tûz vagy radioaktív sugárzás.
A fejlesztõk odafigyeltek a történelmi hûségre, a '60-as éveknek megfelelõ fegyverzettel és egységekkel találkozhatunk majd. A grafika nem csili-vili 3D, hanem a már a Blitzkriegnél megismert részletgazdag 2D megjelenítés lesz. A négy hadjárat során 100 küldetés vár majd ránk. Négy választható oldal lesz: USSR (Oroszország), Francia-Német Unió, Kína, USA-Anglia.
Hát igen, a G5 Software stratégiai játékában egy nem túl derûs alternatívát tár elénk. De ez is történhetett volna, ugyanis 1962 októberében hajszálon függött a III. Világháború, ekkor történt a kubai rakétaválság. Ezen események közben október 24-én egy szovjet - eredetileg a Marsra szánt - mûhold felrobbant, amelyet állítólag ICBM (InterContinental Ballistic Missile: Interkontinentális ballisztikus rakéta) támadásnak vélt a NORAD (North American Aerospace Defense Command: Észak-Amerikai Ûrvédelmi Parancsnokság). Október 25-én az amerikai Duluth irányítóközpontban egy biztonsági õr egy kerítésen átmászó alakra lett figyelmes. Aktiválta "szabotázs" riasztót, mely a környék összes bázisán megszólalt. Hibás huzalozás miatt az egyik bázison a nukleáris fegyverzetû F-106A gépek felszállására utasító riasztó szólalt meg. Mivel a kubai válság miatt nem voltak riadógyakorlatok, a pilóták azt hitték, kitört a III. Világháború. Felszállás elõtt sikerült értesíteni a gépeket a hibáról. Késõbb kiderült, az eredeti behatoló egy medve volt... Akkoriban Amerika valamennyi ICBM-et nukleáris robbanófejjel látta el (amit bizonyára az szovjet titkosszolgálat is tudott).
Mindez csupán azért érdekes, mert valóban megtörténhetett volna az, amit majd a játékban láthatunk. Megjelenése az év végére várható, legalábbis az orosz kiadó, az 1C Company valamikor a 4. negyedévre ígéri, hogy a boltok polcain is megtalálható lesz.
A G5 Software fedõnevû orosz fejlesztõbrigád bejelentette, hogy a máshol Cuban Missile Crisis néven megjelenõ stratégiai játékuk szép kontinensünkön (gy.k.: Európában) The Day After címmel fog megjelenni. A játék egyébként a Blitzkrieg feljavított grafikus motorját fogja felhasználni, ergo ilyen szempontból nagy baj nem lesz vele.
nem jol irtam mégiscsak müködik,de csak apro javitásokat lehet vele csinálni harc közben,a komolyabb sérüléseket mikor épp nem harcolsz akkor lehet javitani
rohadt nehez.
ágyut stb hogy tudok a csapatomba tenni?mert én eddig oroszokal vagyok de csak tankot vagy löveget tudok utánpotlásba küldeni
Én is kipróbáltam. Picit nehéz a game. Anno sokat blitzkriegeztem, úgyhogy azért nem voltam teljesen elveszve, de ez a játék valami brutálisan nehéz! Francia-német hadjáratot indítottam. A pálya amit most játszom: Légitámogatás nélkül, egy ágyúval, 3 tankal bevenni egy lõszergyáratóüzemet, amit csak két oldalról lehet megközelíteni, amely két magaslat, ellenséggel a tetején. Én nekem az egyiket kellene bevetni. Már a blitzkrieg idején is nagyon gázos volt a célfelderítés, de így gyakorlatilag mission impossible a játék.
A gyalogságnál RPG van, azokkal lövöldözik ki a tankokat. Jóval veszélyesebb a gyalogság, mint anno a blitzkriegben. Nagy hiba, hogy az elfoglalt egységeket még mindig nem lehet továbbvinni.
Na megint játszottam. Azt javaslom, mindenki messzire kerülje el ezt a programot. Irtózatos bugok vannak benne, amik miatt játszhatatlan. Pl: elfoglalhatatlan ellenséges lõszerlerakatok (a pályát így egy darab lerakatnyi lõszerrel kellene megcsinálni, ami az ellenfelek száma miatt eleve lehetetlen). Aki Blitzkriegezett, az tudja mirõl beszélek. Mivel a lõszerlerakatok készlete hamar elfogy, és mivel nem lehet az ellenfelét elfoglalni(mint ahogy a blitzkriegben lehetett), ezért nem lehet megcsinálni a pályát. Másik érdekes dolog az RPG-vel gyorstüzelõ gyalogság (másodpercenként két rakétát lõ ki), változó hatótávolsággal. A 10 fõs gyalogsági szakaszból 4 fõ RPG-s. A harckocsik csak a fél pályát tudják átszelni egy tank üzemanyaggal. stb. Sorolhatnám holnapig. Szóval a játék erõsen felejtõs.
Hát nem tudom miért huzod le ennyire a játékot de nem igazán ugy van ahogy leirod.Nagyon jó stratégiai játék életszerü mindenkinek ajánlom de a babérokért nagyon jó stratégiával kell küzdeni nekem sikerült!
Hát, arra a következtetésre jutottam, hogy a nehézségi szint nincs jól belõve. Ma elkeztem low fokozaton és végig is vittem az elsõ szovjet hadjáratot. Tüzérséget tényleg csak nagyobb csatákhoz ad. (a második hadjáratban sincs vásárolható csöves tüzérség(csak Grad sorozatvetõ), viszont van már légierõ) Ellenben lehet vásárolni önjáró ágyúkat, amik helyettesítik a tüzérséget.(szovjeteknél ISU-122 és ISU-152, amik ugye 122 és 152mm-es tarackokkal vannak felszerelve). Sajnos (számomra) normal fokozaton már frusztrálóan nehéz. Low-on élvezetes, bár itt már a saját egységek sérülésrendszere nagyon irreális (kibírnak akár 5 RPG találatot is). Az viszont pozitívum, hogy bármikor lehet állítani a nehézséget.
Közben arra is rájöttem, hogy a pálya elején lehet állítani, mennyi utánpótlást viszel a csatába(benzint,lõszert és alkatrészt), ami a közösbõl vonódik le. Ez valóban életszerûbb, mint a Blitzkriegben volt, hiszen nem lehet már a tüzérséggel korlátlanul lövöldözni.
Viszont van egy problémám: Hogyan lehet a már meglévõ egységeket átfegyverezni másféle egységre? Konkrétan: A második szovjet hadjáratnál vagyok, ahol a vásárolható egységek között megjelent az új T-44 közepes tank. A korábbi hadjáratból hozott T-34/85-ös közepes tankjaimat akarom átfegyverezni T-44 esre. Azt meg tudnám csinálni, hogy eladom a T-34eseket és veszek helyettük T-44 eseket, de ebben az esetben újonc legénységet kapnék a T-44esekhez, a T-34esek személyzetének tapasztalata pedig elveszne. Azért lenne fontos a dolog, mert mindegyik T-34esem veterán szintû. Hogyan lehetne átfegyverezni a veterán tankosaimat T-44-esre?
És van még valami,amit nem értek: Az alapjáték címe ugyebár "The day after", a kiegészítõé pedig "Cuban missile crisis: the aftermatch" ugye? Mert én letöltöttem a kiegészítõt, és mindenhol simán "Cuban Missile Crisis" nek nevezi magát, semmi utalás arra, hogy ez most a kiegészítõ, az alapjáték, vagy micsoda. Szóval hogy is van ez? Ti milyen verziót használtok?