Hellyel-közzel nekem is sport motorom van és simán elmegy az általad emlegetett olajokkal. Bár geci nincs benne.
Te esetedben lehet hogy valóban nem jó a Shell olaj, mint írtad is nem gyári a motorod, ellenben az én Samarámban gyári, annyi hogy Brisk sport gyertyák vannak benne... 2 hete volt olajcserén az autó akkor Mannol olajat kapott (Németországból származik), eddig semmi bajom nincs vele. :)
az ilyen shell meg hasonló olajakat bele nem tölteném az autómba. Nekem nem gyári a motor, aki csinálta mesterember, õ mondta hogy shellt meg ilyeneket ne. Én speciel Motullal járok, és geci jó olaj.
Nem befolyásolja. Nekem jelenleg 1.5 karbis Samara van, és abba is 15W 40-es olajat öntök. 10W-s már túl híg és érezhetõen hangosabb a motor, meg sokkal jobban elcsipkedi... :)
Agip-os olaj sem rossz, de én inkább az OMV Bixxol-t vagy a Shell Helix olajakat javasolnám, multigrade, dízelbe, benzinesbe egyaránt tölthetõ, 100% szintetikus motorolaj. :)
Viszont LukOil-os olajat semmiképpen se! Ezzel majdnem megszoptam! 15W 40 LukOil-os hajlamos a parafin kiválásra, és jelentõsen besûrûsödik az olaj, ezt tapasztaltam is, miközben nyugodt 90-100 Km/h-ás tempónál kigyulladt az olajnyomásra figyelmeztetõ piros jelzés. És mind e-mellé még jól hallhatóan, felerõsödött a vezérmûtengely bütykeinek csattogása amikor leütötte a szelepet... :/
Agip 15w-40 motorolajat szabad bele önteni 2105-ös LADA-ba:F Nem olajcsere, hanem ráönteni. De nemtom milyen olaj van benne jelenleg. Szabad ilyet csinálni:F
Az autó átesett az összes típusvázsgálaton, közte a károsanyag, zaj kibocsátás mérésen, illetve vezethetõségi, stabilitási ellenõrzéseken és a biztonsági berendezések ellenõrzésén. Természetesen megfelelt mert ezek nélkül nem gyárthatnának autót a mai világban. :)
A gyár a januári próbatermelés során 60db-ot akar legyártani a jelenleg futó 2112-es coupe utódjából. Az autó az elõdhöz képest erõsebb és kényelmesebb. Az alap verzióban 1600 ccm-es Euro 4-es motor kerül, 145Nm és 98Le-vel. Alapfelszereltségben jár hozzá például a vezetõ és utasoldali légzsák, pirotechnikai övfeszítõk, légkondícionáló, ülésfûtés, szervókormány, kp.zár, riasztó indításgátlóval, elektromos ablakok, stb.
Az autó várható ára 375000 rubel lesz. (kb. 2,36millió Ft)
Új fórumunk elindult! Ez a fórum a szerelõk és gépjármû tulajdonosok között teremt kapcsolatot! Bármilyen gépjármûvel kapcsolatos problémát belehet írni melyekre szerelõk válaszolnak! Minden márka rendszerezve és jól átláthatóan fent van az oldalon ezzel is könnyítve a felhasználók dolgát!És még sok más érdekesség pl. keres kínál, kiegészítõk! Mindezt teljesen ingyen! Mindenkinek a figyelmébe ajánlom!
www.carden.eu
..meg nagyobb lesz a Ladák ismertsége/elismertsége.
A Lada Sport Magyarországon létesíti európai bázisát.
"le tudtam ülni tárgyalni a LADA Sport vezetõjével és vele kezdtük el a beszélgetéseket" "Azt gondolom, hogy nagyon jó idõben kezdtük el a munkát, hiszen a WTCC-ben is elõkerültek a Ladák, már eredményeket is tudnak felmutatni és rallyban is egy új típussal állt elõ a gyár. A Kalina különbözõ felszereltségben lett nemzetközileg homologizáltatva. Van belõle N-es autó, van A csoportos, an már kit-car és jövõre S1600 és S2000 lehet a következõ lépcsõ." "A tárgyalás alapja az volt, hogy szeretnénk Magyarországról elindítani az európai képviseletet. Értelem szerûen saját tõkével és kapcsolatokkal támogatni az egész projektet. Cserébe természetesen gyári támogatást, kizárólagosságot és hátteret kérünk. Tetszett a gyáriaknak az ötlet, megszületett a megállapodás, aminek a részletei épp kidolgozás alatt vannak. Még eben a hónapban aláírásra kerülnek a papírok. Magyarországon alakult erre egy cég, amelyik ezeket a jogokat fogja viselni." "Innen könnyebb elindulni Európába, mint Oroszországból. Éppen ezért létesítünk Budapest mellett egy központot, ami az európai Lada Sport otthona lesz. Ott lehet majd megtekinteni a versenyautókat, ott lesz az alkatrészbázis is, illetve maga a mûhely ahol a versenyautók építése, karbantartása fog zajlani." "Szeretném, ha tovább élne a Ladák iránti rallyongás. Magam is nagy kedvelõje vagyok a hátsókerekes történetnek, de legyen egy kicsit modernebb változata is a típusnak. Áldozni szeretnénk a marketingre is, meg vagyok gyõzõdve róla, hogy ezek az elsõkerekes Ladák is fognak úgy üvölteni, úgy harapni, hogy könnyû lesz szeretni õket. Oroszországban több éve bizonyítottak már ezek az autók pályabajnokságokon, rallybajnokságban. Sikeresek, nagyon jók a visszajelzések. Nem elképzehetetlen a jövõben, hogy a gyorsasági bajnokságban csináljunk Kalina kupát, ezeket a dolgokat még körbe kell járni. A LADA pénzügyileg jelentõsen barátibb árat tud mutatni, mint a korábbi kupasorozatok számai. Szerencsére a gyár megmaradt annál az ártáblázatnál, ami korábban is jellemezte és az üzemeltetése is jóval olcsóbb."
26-án a moszkvai Interauto Show-n mutatják be a Lada Priora Sport-ot.
Az autóban 1,6-os motor lesz ami 125Le-t (6200 1/min) tud, végsebessége 195km/h.
Indításkor fel is kell villannia. Azt írtad, hogy az alapjáratod rendben van akkor a léptetõmotornak semmi baja. Viszont amit belinkeltem figyelmedbe ajánlom mivel azzal hamarabb megfejthetõ a hiba.
Csak indításkor villan fel de folyamatosan nem világít. Most azt tanácsolták nekem hogy az alapjárati léptetõmotor is okozhatja és azt nézzem meg! Ha ez nem jön be akkor a légtömegáram mérõt is megnézem. köszi, james!!
Így elsõre légtömegáram mérõ. Világít a chek engine vagy a motor jel a mûszerfalon?
Üdv! Van egy Lada 2110 1.5-ös 1999-es évjáratú. Alapjáraton normálisan megy de ha nagyobb gázt kell adni vagy emelkedõn megyek fel akkor elkezd rángatni és már-már meg akar állni. Már szét lett szedve oda-vissza mindent megpróbáltam de nem sikerült rá jönni a hibára.
Volt valakinek hasonló problémája??? Mit tegyek vele? (A márka szervízeket szidják:()
Válaszok elõre is köszönöm!
Üdv James
Szalagkorlátnak való ütközés szimuláció, fékezés nélkül, 90km/h-val, 20 fokos szögben, csak baloldali légzsákos Lada Priorán:
Arra jó a 80e-res is :) Csak kérdés h kinek éri meg 80ezerér autót venni aminek az átírása kb 60 rugó és biztit meg teljesítményadót fizetni rá, mikor van most is normális autód :)
ÖÖ hát figy nem operába akarok vele menni ( arra van normális, nem lebecslésbõl irtam így ), hanem itthoni használatra, hogy mégse gyalog kelljen. De azért az alja ne frédi-bénis auto feeling legyen:)
általában szerintem 10-15% maximum amit engednek, esetleg ha találsz rajta egy-két kisebb hibát, javítani valót, akkor lehet arra hivatkozni. mivel ennél pl. kifejezetten írja hogy irányárról van szó, talán 100-ért odaadná, de szerintem az alatt nem. persze ez eladófüggõ. nekem az unónál 30 ezret engedtek annak idején.
Hali, érdeklõdnék, hogy egy 1300-as "kockalámpás" lada milyen árban mozog? Ilyen 20km-res használatra kellene. Ha valaki tud viszonylag olcsón, akkor légyszi dobjon egy privit, köszi!
Nekem konkrétan egy nagy nyáltócsában áll tegnap este óta a billentyûzet:D
Ez így van, a kispolskim is legurít hét litert, ha olyanja van. Vagy ha nekem van olyanom, hogy pörgetni kell, és bele kell nyúlni a karbiba, mer' a Józsi aszonta, hogy 140-es fúvókával jobban megy...
Normálisan kell beállítani, normálisan kell vele menni, máris nem eszik a Zsiga olyan sokat, mint amennyit kibír.
Én viszont a Fiatot védeném meg. Az én autómnak is megvannak a problémái de ez nagyrészt az elõzõ gazda hozzá nem értõ mókolásának eredménye. Ezt leszámítva, ha gondok voltak is vele, soha nem hagyott ott még sehol, mióta pedig hozzáértõ szerelõ foglalkozott vele, a fogyasztást leszámítva semmi baj nincs vele. Éppúgy indul pöccre mínusz 20 fok körül, mint plusz 30-ban. Rozsda akad rajta, de nem sok, éppen annyi, ami egy 16 éves gépen még elfér. Persze ha az elõzõ gazdi rögtön orvosolta volna, még ennyi sem lenne, de lassan-lassan megoldjuk. A sokat szidott elektronika meg egyébként német Bosch, az olasz Marelli megbízhatóbb ezekben az autókban. :D De persze van némi igazság abban a mondásban, hogy az olasz autó szerelem, éjjel-nappal szerelem. :D Bár én még most is azt mondom, hogy vannak típushibák, szériahibák, de megfelelõ gondoskodás esetén a legnagyobb tragacs is hálás társ lehet.
Ezzel együtt nem akarok senkit Fiatra beszélni, az sem kizárt hogy egyszer még Ladára váltok én is.
fiat szoba se jött mert tapasztaltuk már sajnos a régi olasz megbizhatoságot sajnos nemtudom h milyen lesz de én vagy a ladát v a civicet szeretném
Én nem szeretem mikor szidják a ladát hogy sokat eszik. Nekem egy 07-esem van és viccen kivül vegyesbe 7,5-8, de ebbe benne van az hogy rugomis. Jól kell beállitani a karbit olyannak kell hozzányulni aki ért hozzá. És ha tuningba kezdenek sokan elszurják mert õk okosabbak mindt egy szuromi vagy egy havassy, és õ jobban befuvokázza, és akkor jön a korom, mert sokat kap vagy, nincs benzin és nem megy. Szal lehet tuningolni is és akkor egy 120lóval megeszik 12-õt, nem huszakat, mert igaz a mesterek megkérik a munka árát de nem esszik sokat és lépis a technika.
Hát igen, pl. Fiat Unóknál (ezreseknél) 5-7 liter közt van a nagy átlag. Amikor az enyémet megvettük, 4-6 litert mondtak rá. Na, ebbõl a 4-et alapból kiröhögtem, de a 6-ban reménykedtem. elsõre 7 körül evett, szép lassan ilyen-olyan gondok jöttek elõ, közben a fogyasztás egész 11,5-ig ment fel (mégegyszer: ezres!). Legutóbb 9,5 volt, de ugye most nincs már olyan hideg. Ezért gondolkodom én is Ladában minden tankolás után. Mondom magamnak, ettõl többet az sem enne, és az a típus vagyok, aki hamarabb fordul meg egy igényes Zsiguli után, mint valami új gépcsoda után. Viszont az Unómat meg imádom. :D
Múltkor jöttem hazafelé, körforgalomból jön ki egy Wartburg meg egy eléggé új BMW. Mindenki nézi a BMW-t, én meg megszólalok: de szép ez a Wartburg! Amúgy a BMW is kedvenceim közé tartozik, de a régebbi típusokat mindenbõl jobban csípem szinte.
De tényleg, városba én ezres Swiftet, vagy 1.0 esetleg 1.1 Unót ajánlanék. De mint mondtam, az Uno is produkálhat érdekes fogyasztást. Viszont ha felmerül a Lada, arról soha nem beszélnék le senkit! :D
városba mondjuk nem ajánlom, gázzal nincs mondjuk saját tapasztalatom, de kb. 9-10 liter megeszik gázból városba.
Én mondjuk városba vennék egy 1000-res suzukit azt' jó'van, ha olcsón kell megúszni az üzemeltetést.
Mondjuk én is városba használom a Ladám 90%-ba, de egyrészt én eleve Ladát akartam másrészt vidéki város, szal dugók meg ilyenek nincsenek, emiatt városba se eszik sokat annak ellenére h benzines 1500-ös, nyáron rövidtávokon (2-5km, leáállít kihül, majd megint 2-5km... szóval nincs 5km-nél több folyamatos üzem) használva megáll 8 literbe.
Amit a gazdák általába mondanak arra meg nyugodtan rátehetsz kb. +1litert :D Nem csak Ladánál, hanem minden márkánál, sõt Ladánál levonhatsz egyet mert 10-bõl 9 szarul van beállítva és túlfogyaszt, szóval jó beállítással sokat lehet javítani rajta.
fõleg város lenne és nemtudom megsaccolni de használnám rendesen... de most szobajött más pl egy civic ami csak 5-t eszik vagy akörül...szoval egyelõre teljes homály van, majd eldõl de vonz a lada nagyon
Mire akarod használni? Várhatóan mennyi lesz az éves futása? Ebbõl mennyi város, fõút, autópálya?
A benzines se eszik sokat, csak ha el van hanyagolva.
most fogok kapni egy ladát, a tipus még a jövõ kérdése de vagy 2101 05 v 07 szal más nagoyn nem kell, de benzin-gázosat akarnak anyámék mer h sokat eszik ezzel valami tapasztalat? hozzányulni igy mennyire nehezebb v kockázatosabb?
Na, most találtam egy 2103-ast a használtautón, 100-ért. Friss mûszaki, zöldkártya. Mondjuk van benne 195000 km az igaz. De a kevéske kép alapján nem csúnya.
igen, ritka és drága is. van itt Ózdon egy ütött-kopott, eladó 250-ért, de mostmár arra sem esküdnék meg hogy az nem 2106-os. :D
Hát igen. Nem is iszik, inkább vedel. Mióta nálam van 6,8 volt a legkisebb fogyasztás. Aztán felugrott 11,4-ig, most legutóbb szinte kerek 10-es, pedig már nincs túl hideg sem vagy ilyesmi. Benzinpumpa, lambdaszonda, stb. csere megvolt. Ötlet meg már nem nagyon van. Ja, aki nem tudná, annak mondom, hogy ezres Unóról van szó. :D Vezetési stílus szinte mindegy neki, direkt megpróbáltam egész óvatosan menni, és nem lett kevesebb, sõt. A rövid utak is ugye problémát jelenthetnek, de azért injektorosoknál ez már kevésbé kellene hogy befolyásolja a fogyasztást, meg azért 10 km körüli út egyszerre mégsem 2-3 km. Továbbá a 6,8-as fogyasztás is ugyanilyen távokon volt.
A válaszokat pedig köszönöm Nektek. Apának volt 2 ezerkettese is, 8-ból ki tudott jönni vele ha muszáj volt. Továbbá az is a Lada mellett szól hogy azt a családban többen is becsukott szemmel is képesek megjavítani, az Uno sem egy bonyolult szerkezet, de azért más világ. Csak ne szeretném ennyire. :D
A kislöketûek (1.2 és 1.3) kicsit többet esznek mind az 1.5-ösek. Itt pár decire gondolok. Venni mindenképp 1.5-öst érdemes. Egy jó állapotba lévõ fogyasztása: nyár: országút (tényleges 90km/h nem óra szerinti) 6,2-6,8 között széltõl és útviszonyoktól függõen. Nem mindegy h az alföldön mész tök síkon vagy a mecsekbe :) Szar minõségû hullámos utakon szintén a felsõ érték felé tendál. városba 7,5-8,5 között ha nincs dugó és vidéki városi forgalmat nézünk 8 alatt megállhat, persze nem napi 2x2km-t megtéve végig szivatóval.
Télen országút ugyan annyi, városba hosszabb utakat feltételezve nem sokkal több 9be megáll, de pl én minden nap használtam 2x3km-re ráadásul a két út között visszahûlt, és csillaggarázsba áll szóval minkét indítás után a motor hõmérséklete mondjuk -5fok volt. Így végig szívatóval, mer ilyen rövid idõ alatt kb mire leállítom 30fokot mutat a vízhõmérõ. Így evett 9körül télen papásan vezetve. Ami annyit jelent nálam h ezeken a 3km-es utakon 2500 felett nem nagyon volt a fordulatszámmérõ mutatója :) Meg ezekre az adataimra jellemzõ h én nyomatékból autózok szóval ha nem sietek sehova akkor a lehetõ legelöbb elváltom 4.-ig városba is 2000-2300 körül elváltok minden fokozatot. Persze van kicsit odalépek neki, mert a forgalmi körülmények úgy követelik, vagy csak olyan kedvem van, de nagy általánosságban alacson fordulaton használom és hidegen soha nem forgatom 3000 fölé.
Rohadt nagy melegbe kicsit csökkenhet a városi fogyasztás rövid távokon használva. Nem mindegy az autónak se h sima 20fokos a motor indításkor, vagy a napon álló 40fokos motort indítod el.
:D Iszik az Uno?:D Amugy én specko nem tudom, hallottam már rémes 15 literes városi fogyasztásokat is Ladánál, de szerintem ez egyrészt az urban legend számlájára írható, másrészt a szarul beállított karbiéra és rossz állapotú motoréra.Szerintem egy viszonylag jó állapotban lévõ, nem szétkúrt Lada városban elmegy 7-8 literrel, országúton 6l.Személyes tapasztalatom nincs, csak tipp.
A 2103-asban és a 2107-esben ugyanaz az ezerötös blokk található?
És egy kérdés:
Mennyit esznek nektek a gépek? Fõként a 2101 és 2103 érdekelne, de komolyan: õszintén. :D Minimum, maximum, átlag, elsõsorban város, napi 2x10 km körüli utak. Tél-nyár, minden érdekel. Ugyanis jelen pillanatban az autóm (nem Lada) fogyasztásával vannak gondok, aztán ha már valami leeszi a gatyámat, az lehetne Lada is :D
Köszi
igen, bocs hogy nem javítottam. de a már itt tartunk akkor a Havassy-tengely kötõjeles kellene hogy legyen.
Bár ahogy elnézem ezis az elírt verzió. Mert nem "Speer" hanem "Sperr". Ezt nagyon sokan helytelenül írják. A szó a német sperren igébõl származik, melynek jelentése zárni, bezárni, becsukni.
A következõt Bardocz nevû fórumozó másolta be a Vicctopikból a Pannónia Rally topikba:
Nincsen VFTS Ladám. Nem vagyok versenyzõ és nem hordok overált. Európa egyik legszebb és legjobb autóját vezetem, és rajtam kívül még több ezer autótulaj tudja, mire gondolok, ha azt mondom tolóváltó. A fordulatszám simán elhagyja a 8000-et, és nem örülök, ha az emberek összekeverik Balázs Öcsit Balázs Palival... Büszkén gondolok a kereklámpásra, az 1500-ösre és számos más Lada típusra. Szeretem a Havassy tengelyt, a 45-ös Weber-t, a speer difit és a hosszú egyest. Itt élek Európa szívében. Keresztben menésben mi vagyunk a császárok, és igenis a Lada a legjobb kocsi a világon. Lada, én így szeretlek.
Ezek ebtegek.Láttam ilyen videot BMW 535-el is.Az ilyen ember nem normális...Nem is szeretnék komolyabban hozzászólni, mert meglehetõsen trágár szavakkal illetném õket.