06 48/510-044 gyárt év:2003 10. hó Mûszaki: 2009 10. hó . 749-re tartják, ha komolyan érdekel és megvan esetleg elmehetek megnézni. A címemet megtalálod a nevem alatt :).http://indafoto.hu/priora/for_sale
Nekem 1,3-asom van. Imádom! Téli gumival tényleg könnyû a kormányt tekerni, majd a nyárival küzdünk kicsit ;) Motort SOSE mosassál..az elektronikámat nekem úgy tönkre tette hogy csak a komplett csere javította meg.. 2 hetente szervízbe jártam miatta mert valami mindig elment (féklámpa, világítás, ablaktörlõ) Csillag garázsba parkol az enyém 3 éve..kezd meglátszani rajta hogy hanyagolva van :\ A fûtését imádom a legjobban :D Verhetetlen. Elsõ autóm, most egy lada 110-en gondolkozok, csak alig lehet kapni használtban :o Egy ferde hátú érdekelne, valakinek nincs eladó? ;)
Szeretnék egy tapasztalatot megosztani Veletek én is: Idén immáron a 4-ik Lada Samara típusú gépkocsit vezetem és ebben hónapban sikerült vennem egy sajátot is. Nekem ez a típus azért jött be mert olcsón tudom fent tartani, de ugyanakkor számomra egy rendkívül megbízható autónak bizonyult a sok éves tapasztalatok után. A mostani 1.5-as karburátoros Samarámmal teljesen elégedett vagyok. Nagyon halk a motor, egyenletes sima az alapjárat és 6.5 liter 98-as üzemanyagból simán elmegy bárhova. A fék vajpuhán mozog, köszönhetõen a kiváló állapotú fékszervónak. A kormányra sokan mondják hogy nagyon nehéz mozgatni. Ez nem így van. Én egy kézzel teljesen könnyedén mozgatom annak ellenére hogy nincsen benne kormányszervó. A kasztni csodálatos állapban van, még a tipikus helyeken sincs rozsda, vagy púposodás. Sokféle Samarához volt már szerencsém, de a mostanit nagyon jól kifogtam. Egy hozzám hasonló autómániás embertõl vettem meg, aki ugyanolyan odaadással ápolta és karbantartotta az autót. Egyszóval ez a típus legyen akár sedan, ferdehátú, 1.3-as, 1.5-ös, ha van gazdája és odavan rá figyelve akkor egy nagyon megbízható autó.
szerintem simán megállja a helyét a "nyugati" autókkal szemben már csak a szívóssága miatt is, a fogyasztása is hihetetlen, autópályán már 5liter alatt is mértem átlagosan 5,5-6 liter. 5. aautóm és nem hittem hogy valaha is ladám lessz, mikor vettem végigjártam az összes autókereskedést és skodát akartam, persze csak ujjat, végül egy fiat albea lett megrendelve, erre futotta.., és a hazaúton megláttam ezt a rondaságot, és kiváncsiságból megnéztem mert várni kellett a buszra, kipróbáltam, még aznap lemondtam a fiatot... kettõ milla, de ugy érzem az elsõ kocsim ami megérte az árát. Fura beleülni és kiszállni belõlle vezetni még furcsább, de megszokod és megszereted nincs szervõ mégis ujjal lehet tekergetni a kormányt, bár az ujjabbakba már van. az uton hihetetlenûl stabil a motor elég erõs és barátságos. a problémái meg ha vannak filléres igaz eddíg vezérmûszijcsere volt csak a motoron azzal eggyütt vizpumpa görgõk meg féltengelygumiharang meg kuplungbowden, meg fékbetétek pofák mert ment mûxakira, abs nincs de nem hiányolom, jó a fék ha jól használod,
Üdv
Na ja mikor én a 110 esem vettem volt kettõ, belõlle és 2 hiacback (112) csak kicsit voltak mások szín ajtókárpit müanyagozás. alapból metál mert nincs más szinrefujt szinezett üveg elektromos ablak (állítólag extraként lehet kérni mechanikust) pótféklámpa, ködfény hátul, ajándékként elõl ha ezt kéred, teleszkópos motorháztetõ, és még sk más amiért máshol kemény pénzt kérnek, most 5 éves és nagyon kedvelem rohadt keveset eszik, és olcsó a fenntartása. a mûanyagok nem igazán jó minõség de meg lehet szokni és ha van türelmed akkor zajmentessé teheted. nagyon egybe van és a futómû csodálatos, csak le kell dobni az orosz gumikat, és esetleg a felnit is, az enyémen alfa rómeó feni van és elég jónak tûnik nem ráz nem dorombol, 15' 195/55 gumi, stabil és nem vibrál be 110 fölött ami korábban megvolt a régi gumikkal.
No de képrõl kiválasztani és venni egy autót úgy, hogy nem ültél benne nem nézed körbe még ha mellé tesznek pézt is nehezen menne. Ez vicc.
Igazából mindenhol így megy, csak a többi márkának több autója van az országba:)
Elvileg márkakerbe megrendeled amit te szeretnél ha nincs olyan a márkakernél, vagy a vezérképviselet valamelyik telepén, akkor a márkaker a vezérképviselethez elküldi a megrendelõlapot ami alapján a vezéképviselet megrendeli a gyártól az autót. Felszereltségtõl függõen kb 3 hónapos futamidõvel legyártják. Majd a vezérképviseletnek leszállítják a raktárába ahol vámkezelik, majd ezután viszik a márkakerbe ahol rendelték.
Ez lenne a menete, legalábbis én így tanultam :)
Sorry. Én az Orosz listát vettem figyelembe ugyanis a hazai piacra hozottat a HL mai napig nem tudja mi az alap felszerelés.
Most az a helyzet hogy: Bemégy egy Ladakereskedésbe és elmondod milyen felszereltségû Priorát szeretnél az adott körülményeknek megfelelõen. Aztán ha van vámszabad területen akkor indulhat a fizetési procedúra és ha azzal is megvagy akkor kihozzák onnan az adott kereskedéshez az autót, és a szokásos hülyeség után átveheted . Így ebben a formában egy van a Kaposváriaknál eladó és a HL-nek saját. Ezzel a kör be is zárult.... . Úgyhogy ha valaki Priorát akar vásárolni az látatlanba teheti meg és kap azt amit. Nagyon imádom a Ladát de ez már tulzás.
Ezek tutti biztos forrásból vannak az infók.
kaposvári márkakernél.
Nincs infód a különbözõ felszereltségekrõl, és azok tartalmáról? Esetleg valamilyen formában nem tudnád ide betenni õket?
Azt a multimediás történetet hol olvastad? Mert pl az alufelni széria a 2172-nél mind a hat felszereltségben és csak a 2170 esetében a legolcsóbbnál van acélfelni a többi hatnál szintén alu. :-)
ja és most veszem észre h annó kihagytam a felszereltségbõl az elektromosoan állítható és fûthetõ jobb és bal tükröt:)
Szerintem ez nézõpont kérdése. Ha úgy nézzük akkor ABS-el sincs magas ára. Ár/érték arányba nem rossz. Az meg h a leendõ tulajdonos inkább a biztonságra költ, vagy pl 6 hangszórós mp3-as fejegységre az már legyen az õ dolga. Jelen esetbe van választási lehetõsége. Más márkáknál meg van kötve a keze. Szóval akár elõnynek is fel lehet fogni.
Sziasztok! Szeretnék érdeklõdni hogy Valaki nem-e tudja esetleg hogy a Lada Samara 1.3-as karburátoros motorjába mennyi (hány liter) motorolaj szükséges? (az autó 96-os évjáratú, és eddig 15W 40-es olajjal ment)
Kis infó a motorról: -------------------- A Priorában is található VAZ 21126-os kódjelõ Euro IV-es 1.6-os 16 szelepes motor teljesítmény illetve nyomatékgörbéje:
Illetve pár kép az elõd 1.6-os 21124-es kódjelû motorhoz képesti fejlesztésekrõl: (bõvebben ITT)
Nem, az a kocsi a samaraclub egyik tagjáé, gondolom Õ van a képen is:)
Totálcaros népítéletekkel úgy vagyok h nem mérvadóak. Lehet h pár embernek ezer baja van egy típussal mert pont peches és azért mert szar nála ír egy ítéletet. Emellett lehet h van másik 50 ember akinél semmi baj sincs csak õk nem írnak.
A típushibái amik általában elromlanak a 2110 (2111, 2112)-esekben az az ablakemelõmotorok. Igazából ezek se elromlanak csak megszorulnak szétszedés és olajozás után mennek tovább. Meg ami még gyakrabban elõfordul az alapjárati léptetõmotor 5-6 évesen. De ez is cserélhetõ otthon és 10edébe kerül mint egy nyugati autónál. Más komolyabb típushibáról nem hallottam még.
Mi az h megint?:D Mindíg is megbízhatókat gyártott csak sok kispénzû ember használta õket akiknek a benzinre se mindíg volt pénzük nem h karbantartásra. Ezért aztán némelyik gyakrabban ment tönkre.
Amúgy 4x98-as osztókörrel és 58,5-ös agyfurattal kb 30-35-ös ET vel jó lehet.
Amúgy egyik Szamarás srác épp most árulja a felnijét nem tudom megvan-e még neki: sziasztok
Eladnám a CSACSI felnijét! 7x16 et35 MAK sting (szép állapotu.Csacsira egy az egybe jo,mert az agy mérete akkora mint a csacsié) +195/45R16os barum bravurisokkal (85-90%)
Azt így konkrétan nem lehet megmondani. Az attól függ milyen körülmények közt használják éppen az autót. Ugyanabba a motorba más vezérmûtengelyt használnak pl egy aszfaltos, és mást egy murvás futamra. Murvásra inkább szimmetrikus 328/328-asat használnak. Ezek alacsonyabb fordulattól élnek, inkább a nyomatékosabb motort eredményeznek. Aszfaltos pályákra asszimetrikusat pl 316/304-est szoktak használni, ezekkel inkább pörgõsebb motort kapnak. Persze millió egy féle tengelyt lehet csináltatni kinek milyen kell.
Mivel van 2108-as és 2110-es sorszámú féltengely is, ezért gondolom nem egyezik a kettõ. Hogy miben tér el a kettõ azt passzolom.
A fékeket viszont lehet cserélgetni. Szamarára lehet tenni a 2110-es hûtött tárcsáját (240mm) vagy 2112-es hûtött tárcsát. (260mm)
De mive a hûtött tárcsa vastagabb kb 10mm-el ezért aztán a 2110 nyeregnek is szélesebbnek kell lennie a 2108 nyereghez képest. És a 2112-es tárcsához (260mm) való nyeregnek a felfogató szárai is hosszabbak a nagyobb tárcsátmérõ miatt.
regelj a zsiguli.hu vagy a samaraclub.hu fórumába. Vagy mindkettõbe valamelyikbe csak lesz olyan aki tud a motoros kérdésedre válaszolni, bár arra elöbb a samaraclubban kapsz megoldást :)
Köszi a segítségeteket......megpróbálom a zsiguli.hu-t,de az ottani anyagok sajna szinte elig segítenek.....csak fõbb dolgokban jók.......de a részletek kimaradnak:( Szóval ezért akarok picit inkább tapasztalati segítséget......de valami úgyis lesz!:) Ha mindegyikõtök csak kicsit is tett hozzá,és majd tesz hozzá más is,akkor valami egész úgyis kijön belõle!:)
Jegyeztem!:) Ez is segítség!Bár nem lenne rossz valami konkrét.....talán még a végén megdöntjük az elõzõ beépítés fél évig tartó legózási részét!:)
Köszönet!
én sajnos nem tudok segíteni, de egy tippet tudok adni: nézz szét a zsiguli.hu oldalon és ha ide nem jönne esetleg válasz, az ottani fórumban is kérdezhetsz.
Szevasztok! Kis segítségre lenne szükségem!Szóval van egy 1.5i motorom,még a 8szelepes változat....kellene nekem hozzá normális kapcsolási rajz,ahol megtalálok ilyeneket,mint a légtömegmérõ ellenállás érték szerinti bekötése,meg ilyesmik....már autóban van a motor,mûkidik, de mielõtt megy át másikba kellene minden,h ott már tuti minden normálisan mûködjön...... Ha esetleg valakinek ilyen motor van a kocsijában,és kiméregeti nekem,annak külön köszönet! Még egyéb: jelenleg Lada Samarába lett rakva,a samara féltengelyekkel.....de itt z ideje a cserének.....a 110es-hez való féltengelyek méretileg stimmelnek a samara futómûbe?Eezenfelül,ha az újabb fékeket megveszem,akkor hogy tudom feltenni?Van esetleg valaki tapasztalt motoros?:) Nagyon nem vagyok képben......csak próbálkozom......:) Még annyi,hogy szerintetek kormányszervót hogy tudok eszkábálni a csacsiba?
Ezer köszönet minden segítõkész embernek,és a múltkori segítséget is köszönöm......:)
ezt alátudom támasztani , sok jó motort épít most is........nem csk ladát
van nagyon sok motorépitõ az országban akik nagyon jókat csinálnak én õt ismerem, õt mondom a legjobbnak, de van nála jobb is biztos csak én nem ismerem