Segítségre lenne szükségem: az alábbi programok közül kellene BÁRMELYIKET megírni C programnyelven. Aki tud kérem segítsen, nagyon fontos lenne. Elõre köszönöm!
Összegzések, rendezések 1. Az input egy olyan fájl, melynek minden sorában egy-egy név, és maximum öt szám áll. A pista 5 7 4 2 8 sor jelentése a következõ: pista programja 8 hét, 2 nap, 4 óra, 7 perc és 5 másodpercet futott. Összegezze személyek szerint a programhasználatot! 2. Adott egy fájl a vegyesbolt hiteleivel, amelyben soronként két bejegyzés jelzi az igénylõt, és a hitel összegét (ami törlesztés esetén negatív). Csökkenõ érték szerint listázza ki a hitelek összegét személy szerinti lebontásban. 3. Adott egy fájl, melynek minden sorában egy-egy tört szerepel, n/m form ában (0 _ n,m _ 1000). Adja össze sorra ezeket a számokat és a részösszegeket meg a végeredményt is a lehetõ legegyszerûbb alakban írja ki! 4. A k inputra írja ki a n m számokat n/m formában, növekvõ sorrendben, ahol 0 _ n,m _ k és n < m. Ha több szám egyenlõ, akkor közülük a legkisebb nevezõjét írja ki! A programban csak egész számokat használjon! 5. Adott igen nagy számok listája (soronként egy-egy szám, és egy szám kisebb, mint 1050). Adja meg a számok összegét! 6. Számítsa ki pontosan az 1·2·... ·n szorzatot, ahol n paraméter és ötvennél nagyobb. 7. Az euklidészi algoritmust használva adja meg két nagyon nagy szám legnagyob közös osztóját! (m, n > 1050. Javaslat: addig helyettesítsük a nagyobb vagy egyenlõ számot a különbségükkel, míg nullát nem kapunk eredményül! Ekkor a másik szám lesz a keresett.) 8. Egy szövegfájlból olvassa be a számokat, amelyeket egy kétirányú láncolt listában helyezzen el. Balról a monoton növekvõ, jobbról a monoton csökkenõ sorozatokat fésülje össze egy ugyanekkora méretû hasonló listába, ahol balra monoton növekvõ, jobbra monoton csökkenõ sorozatokat írjon! Ismételje ezt az eljárást mindaddig, amig rendezi az egész listát! - _ - _ . . . . . . - _ 9. Az input fájl egy normál szövegfájl, csak szavakat tartalmaz Készítsen egy fát, melynek csúcsaiban betûk szerepelnek és amelyben az input minden szavának a fa egy ága vagy ágrészlete felel meg. Minden betû mellett tárolja a szó elõfordulásanak a számát is! A fa tárolására használjon bináris fát, ahol az egyik él a _legidõsebb gyerek_, a másik él a _sorban következõ testvér_ felé mutat. A fa elkészítése után írja ki a szavakat gyakoriságukkal együtt. 1 10. A szövegfájl sorait rendezze úgy, hogy elõre a legkevesebb szót tartalmazó sorok kerüljenek! Az azonos szószámú sorok között az lexikogra_kus sorrend a döntõ. 11. Adottak dátumokat tartalmazó sorok, például 1999. januar 12. Rendezze értelemszerûen a dátumokat! 12. Adottak két dátumot (mindkettõ hó és nap) tartalmazó sorok. Rendezze a sorokat az két dátum közti idõtartam alapján csökkenõ sorrendben. Permutációk Az 1, 2, ..., n elemek permutációjának hívjuk az i1, i2, ..., in sorozatot, ha {1, 2, ..., n} = {i1, i2, ..., in}. A 346251 sorozatot így is felfoghatjuk, hogy az 1 helyébe 3-t, a 2 helyébe 4-t, ..., a 6 helyébe 1-t kell írni. Az elõbbieket más sorrendben felírva úgy is mondhatjuk, hogy az egy helyébe hármat, a három helyébe hatot, a hat helyébe egyet kell írni (egy ciklus); a kettõ helyébe négyet, a négy helyébe kettõt kell írni (másik ciklus), az ötös pedig helyben marad. Két permutáció egymás utáni végrehajtása (a két permutáció szorzata) újra permutációt ad. Ha az elõbbi 346251 permutációt megszorozzuk a 243165 permut ációval, akkor például a kettõ helyébe elõször négyet, majd a másik permut áció miatt a négy helyébe egyet kell írni. Az összes értéken végigjátszva ezt a 315462 permutációhoz jutunk. Egy permutációban futamnak nevezzük az egymást követõ számok monoton növekvõ sorozatát. Az alábbi feladatokban az input fájl soronként ugyanazon elemek egy-egy permutációját tartalmazza. 1. Adja meg az egymást követõ sorokban levõ permutációk szorzatát! 2. Bontsa fel a permutációt ciklusok szorzatára. 3. Az egymást követõ sorokban levõ permutációkat bontsa ciklusokra, majd számítsa ki a ciklusok szorzatát. 4. Határozza meg a permutáció inverzét, azaz azt a permutációt, amellyel megszorozva a kérdéses permutációt, a számok növekvõ sorozatát kapjuk! 5. Bontsa a permutációt futamokra! 6. Határozza meg a leghosszabb futamot! 7. A permutáció jelölje egy lexikon köteteinek az elhelyezkedését a könyvespolcon. Legkevesebb lépésben (egy könyv elvétele a könyvespolcról, majd visszahelyezése valahova) állítsa vissza a hagyományos elrendezést! 8. A permutáció konténerek elhelyezkedését jelenti. Legkevesebb lépésben (két konténer kicserélése) állítsa növekvõ sorrendbe a konténereket! 2 Táblázatok 1. Az input fájl minden sora azonos darab számot tartalmaz. Tartalmaz-e ez a táblázat nyeregelemet, azaz olyant, amely a saját sorában a legnagyobb, viszont oszlopában a legkisebb? Ha igen, akkor a táblázatnak csak ezt a sorát és oszlopát írassa ki! 2. Töltsön fel egy 2n+1×2n+1 tömböt! (Induljon meg az elsõ sor középsõ mezõjébõl, és haladjon folyamatosan balra fel! Ha kilépne az egyik oldalon, jöjjön vissza a szemköztin! (n paraméter 3. Töltsön fel egy m× n-es tömböt cikkcakkban. Azaz az egyik soron balra, a következõn jobbra haladjon. (Vagy az egyik oszlopban fel, a másikban le.) 4. Töltsön fel egy m × n-es tömböt csigavonalban. (m és n paraméter.) 5. Az input sakktáblapozíciók sorozatát tartalmazza (e2 g1 h3. . . ). Döntse el, hogy lépkedhet-e egy huszár ilyen sorrendben a táblán! 6. Az input sakktáblapozíciók sorozatát tartalmazza. Döntse el, minden megadott pozíción egy huszár áll, hányan vannak ütésben! 7. Az input sakktáblapozíciók sorozatát tartalmazza. 8. Az input fájl n2 db 0 vagy 1 számjegyet tartalmaz. Ezekkel töltsön fel egy n × n-es mátrixot, majd a sorok, illetve oszlopok cseréjével alakítsá át a mátrixot úgy, hogy téglalapokra felbontva a mátrixot az 1-eket is tartalmazó téglapok mérete minimális legyen! Pontpárok, topológia, gráfok Az itt következõ feladatok mindegyike egy olyan fájlból veszi az adatait, amelynek minden sora két számot tartalmaz. 1. Legyenek ezek a számok egy konvex sokszög csúcsainak a koordinátái. Irassa ki az átlókat csúcspontjaik koordinátáival. 2. A számpárok n darab síkbeli pont koordinátái. A pontok távolságát értelmezzük a hagyományos módon: di,j = p(xi − xj)2 + (yi − yj)2, azaz a koordináták különbségének négyzetösszegébõl vont négyzetgyökkel. Irassa ki a pontok minimális hosszúságú kifeszítõ fáját! 3. A számpárokban szereplõ számokat írja fel úgy, hogy a számpárok elsõ elemei sorrendben a megfelelõ hátsó elemek elõtt szerepeljenek a sorban. Azaz írjon fel a megadott parciális rendezésnek megfelelõ teljes rendezést! 4. A számpár a gráf egy élét alkotó csúcspár azonosítója. Irassa ki a gráf komponenseit. 3 5. A számok egy nem irányított, összefüggõ gráf csúcsait jelentik, így a számp árok ennek a gráfnak az éleit. Adjon meg a fában egy szabad fát, azaz összefüggõ, körmentes részgráfot. 6. A számok egy irányított gráf éleit jelentik. Minden egyes él súlya 1. Milyen messze vannak a gráf csúcsai az 1-el jelölt csúcstól, és milyen messze van az 1-el jelölt csúcs a gráf csúcsaitól? 7. Az elõbbi pontpárok egy szabad fa (irányítatlan, összefüggõ és körmentes gráf) éleit jelölik. Határozza meg a gráf közepét (amely a legkisebb súlyú csúcsa)! Egy csúcs súlya megegyezik a gráfból ennek a csúcsnak elhagyásá- val kapott részgráfok fokszámának maximumával. (Ez a súlyfogalom nem esik egybe az elõzõ feladat súlyfogalmával!) Aritmetikai kifejezések Az alábbi feladatok inputja egy olyan szövegfájl, amelynek minden sora egy-egy pre_x formában felírt aritmetikai kifejezést tartalmaz. (Mveletek az +, * és a -.) Az inputban bármely két szomszédos szám legalább egy szóközzel van elválasztva, és csak egész számok szerepelnek benne. 1. Az inputot írja át in_x alakba, kirakva minden zárójelet! 2. In_x alakba átalakítás során csak a mindenképpen szükséges zárójeleket tegye ki! 3. Számítsa ki a kifejezés értékét! 4. Egy kifejezés bonyolultságán a neki megfelelõ kiszámítási fa magasságát, azaz a leghosszabb ágát értjük. Ekvivalens átalakításokkal _x + y = y + x, x + (y + z) = (x + y) + z, xy = yx, x(yz) = (xy)z_ készítse el az eredeti kifejezéssel érték szerint megegyezõ, ám minimális bonyolults ágú kifejezést. Például in_x jelöléssel: ((a+(b+(c+d)))*e)*f helyett (((a+b)+(c+d))*e)*f. 5. A kifejezést _laposítsa el_, azaz végezze el a beszorzásokat, majd az azonos tagokat vonja össze! Például in_x jelöléssel: (x+1)*(x-3) helyett x*x-2x-3 vagy x*x+ -2*x-3 6. Irassa meg a programmal az adott kifejezést kiszámító assembly programot! Az összeadásnak az ADD, a szorzásnak a MUL, a kivonásnak a SUB felel meg, míg az i. regiszterbe töltésnek az L Ai. A nullás regiszter az akkumlátor, ez adja a mveletek elsõ argumentumát, és ide kerül a végeredmény is. A - + 2 x * z y kifejezést például a következõképpen is le lehet fordítani: a L A0 2, L A1 x, ADD A1, LD A0 A2, LD A0 y, LD A1 z, MUL A1, SUB A2. 4 Nyelvi játékok 1. Adott egy szövegfájl, amely csak szavakat tartalmaz. Gyûjtsük ki belõle az anagrammákat (azokat a szavakat, amelyek ugyanazokból a betûkbõl állnak)! Ehhez rendezzük a szavak betûit, és a szóból és e rendezett betûkbõl álló párosokat rendezzük az utóbbi szerint! 2. A szövegfájlból írassa ki a palindrom sorokat! (Azokat, amelyek hátulról olvasva is ugyanazt adják, mint elõrõl.) 3. Irassa ki a csak szavakat tartalmazó szövegfájl tíz leggyakrabban szereplõ szavát! 4. Állapítsa meg, hogy a szövegfájl egymás utáni soraiban lévõ szavak valóban csak egy-egy betûben térnek el egymástól! Például BOR-BÁR-VÁR-VÁZV ÍZ. 5. Állapítsa meg, hogy a szövegfájl bármely két szavához létezik-e szövegf ájlbeli szavak olyan sorozata, hogy ebben az egymást követõ szavak csak egy-egy betûben térnek el egymástól! 6. Állapítsa meg, hogy a szövegfájl egy adott sorában található szót megkaphatja- e úgy, hogy az elõzõ sor szavát valahol egy betvel kiegészíti! Vegyes 1. Adott egy lista, melyben nevek és fagylalttípusok szerepelnek. Ha egy név következik, az adott személy a sor végére áll. Ha egy fagylalt neve következik, akkor a sor elején álló személy kap egy ilyen fagylaltot és kilép a sorból. • Sorolja fel, hogy ki milyen fagylalttal távozott. • Sorolja fel, hogy ki milyen fagylaltból mennyit evett, és az egyes fagylaltfajtákból mennyi fogyott. 2. Tárolja egy listában a memória szabad helyeinek kezdetét és hosszát.Az input fájl a területkéréseket (méret) és a területek felszabadulását (kezdõcím és méret) jelzik. A területek felszabadításakor kapcsoljuk össze a szabad területeket! Tárfoglaláskor szabad területek közül a következõképpen válasszon: • a legelsõ szabad helyet adja át, • leginkább megfelelõ szabad helyet adja át, azaz amelynek a területe legkevésbé tér el a kéréstõl. 3. A tárakat csak kettõhatvány méretben oszthatja ki. A szabad területek inform ációnak tárolásakor duplán láncolt listát használjon, vagy más olyan módszert, amikor méretenként csoportosítva vannak a címek. Kérés eset én tesztelendõ, hogy van-e elegendõen nagy terület. Ha van, akkor olyat 5 keresünk, amelyben még épp kielégíti a kivánalmakat. Esetleg ehhez nagyobb szabad területet kell részekre tördelni. Felszabadításkor tesztelni kell, hogy nem kapcsolható-e össze valamely szabad területtel, hogy egy korábbi nagyobb területet visszakapjunk. Készítse el azt a programot, amely az elõbbi feladat inputjából eme elvek alapján mûködik! 4. Adott két fogaskerék, az elsõ m, a második n foggal (legyen m > n). Az elsõ fogaskerék az elsõ fogával ér a másik fogaskerékhez. Csöppentsünk egy csepp festéket az elsõ kerék k-dik fogára. • i-szer körbeforgatva az elsõ kereket mely fogai lesznek festékesek? • Hányszor kell körbeforgatni az elsõ kereket, hogy teljesen festékes legyen? 5. Hány lényegesen különbözõ (függõleges tükörképeket nem számítva) villamosjegylyukaszt ás létezik? 6. Van olyan tízjegyû szám, melynek minden számjegye különbözõ és ez teljes ül a szám n-szeresére is? 7. Döntse el, hogy felcserélhetõek az ábrán látott elrendezésben elhelyezett kavicsok! Ha igen, mutassa meg a lépéseket! A kavicsokat a következõképpen mozgathatjuk: • a lyuk elõtti kavicsot a lyukra tolhatjuk. • ha a lyuk és a kavics között pontosan egy kavics van, akkor azt átugorhatjuk a kavicsunkkal. Mindkét esetben a lyuk és a kavics helyet cserél. s s s s s s s s 8. Írjon olyan programot, amely a megadott számból (pl. a négybõl) kiindulva egy másik, ugyancsak elõre megadott természetes számot állít elõ a következõ szabályok alkalmazásával: A a szám végére a 4-es számjegyet írhatjuk. B a szám végére a 0-ás számjegyet írhatjuk. C ha a szám páros, akkor kettôvel oszthatjuk.
Ahogy olvasom, nem nehéz programok, állítom neked, egy ember, aki már azelõtt programozott, de még soha nm hallott a C-nyelvrõl, egy hét alatt meg tudná csinálni õket. szóval szépen oda kell neki ülni, és 1-2 hét gyötrelem után, öröm lesz a siker, viszont azt ne várd, hogy majd valaki - mert jófej - bekopizza ide a forráskódot. Legalább is, ingyen biztos nem. Ha valahol elakadsz, akkor nyugodtan kérdezz, biztos segít itt valaki, meg a neten is van csomó jó tutorial. Ha viszontt nem akarsz megtanulni programozni, akkor ajánlom, inkább add be valakiét, aki már korábban megírta.
Az a helyzet hogy engem rohadtul nem érdekel az egész programozás mert tudom hogy soha nem lesz rá szükségem. Csak azért merészeltem ide írni mert gondoltam hogy ha valaki komolyan ért hozzá akkor az 10 perc alatt összedobja az egyik egyszerûbbet és kész. Azért nem adom be másét mert elég érdekes lenne ha kb. 50 ember ugyanazt adná be. Aki meg úgy áll hozzá hogy mennyit fizetsz az jobban teszi ha elmegy kurvának, de õ se várjon több segítséget ha szarban lesz.
" Aki meg úgy áll hozzá hogy mennyit fizetsz az jobban teszi ha elmegy kurvának, de õ se várjon több segítséget ha szarban lesz."
Marha nagy tévedésben élsz, kicsihuszár. Másrészt pedig prog.hu-s tanult reflex, hogy aki háziírásról nyit házit, az a 'mennyit fizetsz?' reakciót kapja vissza.:))
Igazad van, tévedésben élek mert mertem feltételezni hogy van az országban olyan ember aki hajlandó segíteni, és nem az érdekli hogy kap-e érte X száz/ezer forintot. Bocsánat tévedtem.
Tehát fizetsz x százezer forintot? Melyiket írjam?
Amúgy mit tanulsz, hogy programoznod kell és soha nem lesz rá szükséged? Én Prog.Mat-os vagyok, tehát (elvileg) az ilyeneket kennem vágnom kéne fejbõl, de csak úgy szórakozásból másnak én sem szívesen programozok!
Mûszaki informatikát tanulok. Igazábol az a gond hogy 0 elõképzettséggel megkaptuk a feladatot hogy 2 hét alatt hozzunk össze egyet ezek közül. És mivel ezt ALGORITMUSOK címen tanuljuk a C-rõl meg a programozásról nem tanitanak semmit. így azért kicsit húzós nekiállni ezeknek a matematikai feladatoknak. Én utoljára kb. 9 éves koromban programoztam C64-en Basicben, meg Graphic Basicben, az sokkal korrektebb volt mint a C
Még ebben az esetben sem szép dolog a teljes házi megoldását várni mástól. Erre nem hiszem, hogy valaki is reagálni fog. Esetleg, ha próbálkoznál vele és elakadtál volna valahol, akkor lenne jelentkezõ. Amikor jobb kedvemben vagyok, még én is szívesen segítek, de ilyen esetben semmiképpen.
Ennek a programnak elvileg a megadott szám faktoriálisát kellene kiszámolni, de csak 7ig mûködik, attól felfele negatív számok jönnek ki nagyobb számoknál meg nulla:
#include <stdio.h> int i,x; long int z; main(void){ clrscr(); printf("Adja meg a szamot:"); scanf("%d",&x); z=1; for(i=1; i<x+1; i++){ z = z * i;} printf("A faktorialis: %d",z); return 0; }
Ha valaki tudja mi a baja pls segítsen.
Így talán mûködik: ----------------------------
#include <stdio.h>
long float fakt=1; int szorzo=1,szam;
void main() { clrscr(); printf("Adj meg egy szamot: "); scanf("%d",&szam); do { szorzo+=1; fakt*=szorzo; } while (szorzo!=szam); printf("A faktorialisa: %.3lf",fakt); }
Kösz megnézem
Kösz ,frankón mûködik.
Ja, nem tudod véletlenül hogy ezt hogy lehetne megoldani fixpontosan?
Hali. Ha megvan egy program C forraskodja es portolni akarom(konkretan egy gameboy advance emulator), akkor a megfelelo eszkozokkel, mint MS Visual C++, siman le lehet forditani, vagy komolyabb valtoztatasok kellenek a kodban? Elvileg osszeszedtem mindent, amire a programnak szuksege van, de a visual c++ egy rakat "unresolved external symbol" hibauzenetet dob vissza.
Az lenne a kerdesem hogy egy stringet hogy tudok atadni egyik fuggvenybol a masiknak, hogy az erteket megkapjam. ( cimszerinti atadas, ok, dehogy???)
egy reszlet a progibol:
int StrFogadas(char *szoveg) { int hossz; fread(&hossz,sizeof(int),1,stream); szoveg=(char*)malloc(sizeof(char)*hossz); fread(szoveg,sizeof(char),hossz,stream); return 0; } int Kiiratas() { char *kerd; StrFogadas(kerd); printf("\n szoveg: %s:",kerd); return 0; }
valaki????
akarmi* muti;
fv1() { muti = new akarmi; };
fv2() { akarmi ezkell; ezkell = *muti; // nefelejcs L copy konstruktort definialni az "akarmi"nek! delete muti; };
Mitol lenne baromsag? Hogy c++-ban van? Ma mar nem is nagyon talalsz mas fejlesztoeszkozt, a c mar csak alapozonak kell a c++-hoz, sztem meg bonuszpontot is kap ra. :)
visszaterve a stream re. milyen fv vel; tudom lekerdezni hogy modosult e? ( egy socektre van rahuzva, es most az fread .. el addig var amig nem erkezik ra uj adat ) nekem az kene hogy lekerdezem, es rogton visszakapom hogy igaz/ hamis.
Az elobbi a 43-ra ment (ez az Opera neha megol...)
mar koszi tul vagyok a progi leadasan, 4 est kaptam ra, mert az strcat et (se)nem birtam hasznalni faxom tudja miert .
Nah ide írok hogy ne nyissak új topikot... sazl:az lenne a problémám hogy a progik amiket megírok azok azonnal bezáródnak, XP-ben be lehet állítani hogy ezeket ne zárja be automatikusan ha lefutottak?
A scanf függvény használata után érdemes fflush-al törölni a puffert? Nekem sokszor észre sem hajlandó venni a scanf argumentumokat két-három hivatkozás után. Én vagyok a béna?
Sziasztok! Valami WinXP alatt is használható C fordítóra lenne szükségem.Még eléggé láma vagyok a témához, szal alapvetõ problémám az, hogy a kipróbált fordítókat nem tudom használni.Van pl ez a Dev-C++ de mit kell beállítani rajta, hogy fussanak a programok.Ezen pl. beírom a programot, nyomom a compiler+futtatást, de semmi nem történik.(alulra már fordításkor kiírja, unable to run program file). Vagy van valami SourceBoost nevû progi ebben is hasonlóan beírom,majd compiler,linker, de szintén semmi. PLS HELP,sürgõs lenne,thx.
Dev-C++ nem fordito, hanem IDE, a forditashoz lehet polo MinGW-t hasznalni...vagy ott az Open Watcom.
a Dev c be is van aszem GNU fordító includálva ( márha fordítós változatot töltöttél le!! )
a hiba esetleg lehet hogy könyvtári fgv ket másképp akarsz használni, mint ahogy szeretné, vagy más az include fájl neve. próbálkozni kell.. fog az menni
konstruktorban hogy kell char *nev t inicializálni? így : Sor::Sor(char* neve) { nev = new char(strlen(neve)+1); strcpy(nev, neve); } destruktora: Sor::~Sor() { delete nev; }
vagy ez a helyes:
Sor::Sor(char* neve) { nev = new char[strlen(neve)+1]; // ide kell-e a char szocska? strcpy(nev, neve); }
Sor::~Sor() { delete [] nev; // karakter tombot igy szabaditunk fel, nem? [] el }
Segítsetek!!!!Írjunk ki n-szer egymás alá, 15db véletlengenerátorral meghatározott angol nagybetût a képernyõre! Ha n értéke nagyobb, mint 20, várakozzunk képernyõoldalanként(20 sor) egy billentyû leütésére.
Bocs! Még csak nagyon amatõr vagyok és Te ezt profi módon oldottad meg. Vmi amatõr módon lehetne? Így is sokat segítettél, de nem hiszem, hogy így a tanárom elhinne, hogy én csináltam. Köszi
Ha nem használód a time.h -t, akkor nem lesz inicializálva a véletlen szám generátorod. És ilyenkor mindig ugyanazt a szekvenciát adná vissza, nem pedig véletlen számokat.
De ha kiszeded a time.h -t, akkor az srand függvényhívásban a paramétert le kell cserélni valamire. Ha például bõvited a programot, hogy kérjen be egy számot 1 és mondjuk 10000 között, és azt adod át az srandnak, akkor máris kiküszöbölted a time.h -t.
Ne haragudj, de a suliban a tanár holt biztos, hogy ezt nem említette. De majd kiderül holnap a megoldás, akkor megtudhatod, hogy mi, hogy haladunk. És 1000hála a segítõkészséged!!!
A C ugye pszeudó random generátort használ, vagyis igazából azok nem teljesen véletlen számok. A véletlen szám generálást biztosan vettétek, hogyha ez volt a feladat. Márpedig ha azt nem inicializálod, akkor mindig ugyanazt a sorozatot adja vissza (ha nem inicializálod az egyébként ugyanolyan, mintha 1-el hívnád meg az srand() függvényt).
Szóval ha idáig eljutottunk (szerintem:) akkor valahogy találni kell egy változó számot, amivel minden futásnál lehetne inicializálni. Ez lehetne az a bizonyos hány sort írunk ki, de az nem túl véletlen (de lehetne azzal is). Marad még hogy bekérünk mi egy számot, vagy használjuk az idõt :-)
(illetve lehet van még más is, nekem nem jut hirtelen eszembe:)
Ez azert igy nem teljesen igaz. A C nem egy alapozo a C++-hoz, hanem egy teljesen kulonallo nyelv, amellyel a C++ felulrol joreszt kompatibilis... ma nemzetkozi viszonylatban bizony meg mindig tobb C-s programozot keresnek mint C++-ost, ennek ellenere en is a C++ tamogatoja vagyok, mert olyan eszkozoket ad a kezedbe melyel nemhogy a C, de velemenyem szerint keves mas nyelv tud versenyre kellni.
Egy kulon C++ topic sztem is felesleges... csak akkor illik a kerdes feltevojenek pontosan meghatarozni, hogy melyik nyelvrol is van szo, mert vannak helyzetek ahol azert alapvetoen ter el egymastol a ket nyelv!
ÓÓÓÓÓhhhh!!! Hát elszúrtam, mert nem C-t tanulok suliban, hanem ++-t. Elnéztem a topicot. Bocsáss meg!! Amúgy itt a feladat, de nem sikerült a 20 sornyi billentyûzet leütés: #include<conio.h> #include<stdio.h> #include<stdlib.h> void main (void) {clrscr(); randomize(); char a; int n,sor,i; printf("\nHány sor lesz? "); fflush(stdin); scanf("%d",&n); for (sor=0;sor<n;sor++) { printf("\n");
Ugyertettem, hogy a fejallomanyok amiket hasznalsz mind C-s fej allomanyok. A fuggvenyek amiket hasznalsz szinten C-s fuggvenyek. Mindnek van cpps megfeleloje - el tudom kepzelni, hogy amit irtal egy valid C-s kod. Szal nincs vele semmi gond, csak azt mondtad cpp t tanulsz, ezzel szembe Cben irod a stuffot... megha cpps forditot is hasznalsz.
Ne haragudj! De nem vágom még mindig, ezt csinálom és fut a progim. Amúgy még nagyon az elején vagyok a tananyagnak, sztem ez ki is derült. Csak a köv. feladat lenne a gond köszi elõre: Olvassunk be 5 db pozitív egyjegyû számot a billentyûzetrõl! Ellenõrizzük, hogy csak pozitív egyjegyû számot fogadjunk el! Ha hibás számot ad meg, kérjük be újra! A program végén, írjuk ki hány számot olvastunk be összesen!
Hali! Nekem a Microsoft Visual C++ 6.0 van meg, és az lenne a kérdés, hogy ezzel is simán lehet c-t írni? Mert a c-t kezdtem el tanulni, és néha nagyonnem akarnak mûködnia a dolgok. A fórum elején az a faktoriális cucc se jött össze :/