Sosem crafterkedtem, sajnos ezt nem tudom. Viszont en arral ennek kivancsi, hogy (mint az elso nwn-ben) itt is lehet craftolas utjan valtoztatni az egyes itemek kinezeten?
A SoZ-ban van ilyen, illetve az NWN Vaultról elhet letölteni olyan modot, ami kiterjeszti ezt a lehetõséget az alapjátékra is, bár az nem sikerült tökéletesen. Vannak munkapadot, amiken dolgozhatsz (fegyver készítõ, mágia buheráló, alkimista), meg receptek, amiket meg kell venni, plusz alapanyagok, amikbõl dogozhatsz. Az enchantoláshoz esszenciákat kell találnod. Többféle van, összevonhatók, szétbonthatók, átalakíthatók.
olyan kérdésem lenne, hogy ha pl egy fegyvert akarok enchantolni, akkor azt ebben a játékban meg tudom e tenni. pl a törpén a bone phoenix-el verexik egyenlõre. de szintlépéskor adtam neki olyan tulajdonságot hogy monkey grip, amivel kétkezes fegyót tud egykézzel forgatni kis malus-szal. ezt a darksteel warmace lenne, amit highcliff romok kazamatáiban lehet szerezni az egyik szervezkedõ sötét paptól. nade az hiába kétkezes, csak +1 enchantja van electrical damagéval, a bone p. meg +1 bludgeoning, +1-6d fire damage, így hiába az 1-12d vs. 1-8d különbség, összességében mégis a bone p. az erõsebb.
na lényegre török, hogy tudnám a "sima" fegyvereket erõsebbé kovácsolni ? vagy kinél ? arra már rájöttem, hogy pl egy alchemist firét nem csak eldobni lehet, hanem egy fegyveren használra ideiglenes tûzsebzést is tud adni...
ja ezt a fos oldalt én is megtaláltam a buzi sokféle nyelvû összevissza peccsel. muszály voltam torrenten keresni egy normálisat, ami angol nyelvû és sorban vannak. 6 db van, mert vmi idióta nem birta volna már összefûzni hogy az alap + mask + zefír utáni 14.20.1541 normál telepítés utáni verziót felnyomná egy installal 1.23.1765-re. na mindegy, akkor így csináltam egy biztonsági másolattal külön vinyóm, mert volt peccs aminél kiírta hogy nem validate... amúgy egész sokminden változott , a megjelenéshez képest már zefír peccselése is hihetetlen sokat fejlõdött a kameramozgás és a játék sebessége, de amúgy az AI még mindig tök hülye, és a társaink is gagyik. mert én real timében szeretek jáccani, nem állítgatom meg sose, vagy legalábbis igazán ritkán, úgy izgalmasabb, és a játék is nehezebbé válik
Nem, ez azt jelenti, hogy ha trollokba futsz akkor mindenképp olyat használj, ami savval és/vagy tûzzel is sebez, a sima fegyverek sebzését gyorsabban regenerálják, mint ahogy bekapják. Mások ellen is használhatóak természetesen, de ha olyannal akadsz össze, akire meg a hideg vagy az elektromosság hat, arra az idõre érdemes kicserélni egy olyanra. Normál ellenfelekre meg bármelyiket használhatod, megkapják a fizikai és az egyéb sebzéseket is...
A karakterek minden szintlépésénél állandó ponttal nõ az életerõ, a kari osztályától függõen. (Ami azt jelenti, hogy az életerõpont növekedése nem véletlenszerû, úgy ahogy a Neverwinter Nights - ban volt.)
- tehát mindegy hogy éppen fertõzött e, vagy vannak e rajta constitution növelõ varázstárgyak ? mondjuk ez logikus húzás...
Ha találsz egy fegyvert ami tûz vagy sav sebzést okoz (mint a Csont Fõnix a Mocsár Barlangban), akkor azt csak akkor használd, ha trollokba futsz. Csak a tûz és a sav végez a trollokkal.
- ezt nem tudom értelmezni. vagyis amúgy miért ne használnám, másokon senkin nem fog a +1d6 tûzsebzés pluszban sebezni ? ahhoz képest egész jókat üt a törpém kezében...
1.22-es peccshez vki link ? angolt természetesen..... nagyon fontos lenne !
újat kezdtem. most mûködik a fáklya, vmi apróbb bug lehetettt akkor
újat kezdtem, most jó a fáklya. vmilyen apró bug lehetett...
ok
akkor bug
köszi
Kézbeveszed, ég. Legalábbis nekem nem kellett meggyújtani sosem. Igaz, ritkán használom, mert nem éreztem még szükségét sehol, csak kipróbáltam...
A puppet master beállítás azt jelenti, hogy bábuként, csak azt csinálja, amit direktben mondasz neki. Azaz, mindig irányítanod kell, másképp csak áll és néz maga elé.
ja igen, a fáklya hogy gyullad meg ? én akárhol veszem elõ, nem ég. kell hozzá vmi gyújtúszerszám is van mi a fene ? legmagasabbra peccselve a játék, két nagy kieg rajta....
ja és még annyit, hogy a segítõknek milyen beállításokat érdemes adni. a puppet masterre gondolok, amirõl nem nagyon tudom hogy micsoda. illetve az a bajom, hogy ha messzirõl találat éri õket, akor mint az õrültek szétszóródva rárontanak az ellenre mindenféle összetartás és ész nélkül, akár különbõzõ irányokban. erre kéne vmi, hogy ilyen kis nyil meg ilyesmi találatok ellen stand ground.... hiába a defend master...
amúgy igen, vmikor régmúltban volt egy olyan játék aminek nem ugrik be a neve, de az elején az elsõ ellenfelek ilyen fehér kaszáspókok voltak . vmi ficsúrral kezdünk, aki visszamegy a múltba és ott válik késõbb hõssé. a végén volt benne olyan diszkosz, mint a krull bólygóban. na emlékeim szerint ott volt olyan, hogy ha vkinek nagyon beszóltál, akkor olyan erõvel kellett szembenézni, pl egy király vagy fõvarázsló esetében, ahol lehetetlen volt a gyõzelem.
ezek azért hiányoznak a kaladjátékoktól, az nwn-ben is az volt a léyneg, hogy mindenkit ki lehetett kivételn nélkül irtani, semmi realitása hogy pl vannak dolgok amiket nem tehetünk meg, mert akkora bajd zúdít a nyakunkba.
más, vki írjon már nekem a legalapvetõbb kovácsolási recepteket és potionokat !
még sose csináltam egyet sem....
A Diabló nekem meg túl hent alapú, és nem szakítják meg érzelmi/szerelmi szálak, vicces/elgondolkodtató párbeszédek, egyébként is a D&D mágia, és harcrendszere sokkal kiforrottabb; kifinomultabb, mint amiket felsoroltál.(Baldur's Gate-ezés közben mondjuk támadt néhány ötletem, hogy bárcsak lehetne varázslatokat kutatni, és azokat használni, vagy olyan varázslatokat kihasználni, amik a D&D kézikönyvben benne vannak, de a játékban nem[pld. repülés/levitálás]) Az rpg-kben néha hentelni támad kedvem, máskor pedig questelni/nyomozni/a társak történetét kibogozni.
Az NWN nem hent (hack and slash), hanem vérbeli RPG. Különösen a MoB. Nagyon ott kell lenni a döntésekkel, különben nagyon hamar, nagyon sötét véget érsz. Az én gondom inkéább az, hogy nagyon kevés olyan lehetõség van, amikor harc nélkül is tovább lehet jutni a sztoriban. Aki sok gyenge ellenfelet akar erõs partinak, az játszon TorchLight-ot vagy Diablot. Azok errõl szólnak, az NWN-ok nem...
Azért az az érzés, hogy 4-6 emberrel/orkkal/elfel/.. akár 100 szimpla ellenséget is meg tudok ölni magas szinten, az semmihez sem fogható. Tud valaki ilyen modot, ami rendesen ki van dolgozva az, hogy korlátlans számban jönnek az alacsony szintû ellenfelek a magas szintû karaktereid ellen? (RTS-ben hasonló a survival map/mod)
Csak néha kicsit darkos, de nekem is az tetszik a legjobban, a 30-as szintlimit miatt, bár elviseltem volna több hentet is a sok küldetés mellett(igaz nagyon jól ki vannak dolgozva, de néha nem árt érezni a half-god powert) A Storm of Zehirben már kicsit jobb volt, csak ott meg a random encounternél kevés az ellen. Nem tud valaki valami jó modot Storm of Zehirhez, amiért érdemes újrajátszani? Nekem az Icewind Dale1-2 rengeteg ellenfele tetszett, nameg a Baldur's Gate 2 (fõleg a drow város kipucolása)
A betrayerben sok a szöveg, sok a filozófálgatás és az utalás vallásokra, Istenekre, mitológiára, teológiára, a világ történelmére stb. Nagyon nehéz és körülményes lenne lefordítani (és sokban sérülhetne az eredeti mondanivaló). Erõsen moralizálós, erkölcsfeszegetõs kérdésekre épül, amiket nehéz megválaszolni még egy ilyen fantasy világban is/se.
Kááááár, mert a Mask of the Betrayer-hez kerestem a magyrosítást, gondoltam, ennyi idõ alatt csak eszébe jutott valakinek - khhmmmm - IMYKE? Ez a játék nagyon megérdemelné...
Sziasztok,egy amator kerdesem lenne,most lanba szeretnenk jatszani a jatekot,2-en a singel reszet,ez nem eredeti cd-key-el is menni fog?,mert egy eredeti jatekom van egy cd-key-el. Elore is koszi.
Az oldalon van trójai az összes víruskeresõ szerint... Itt...
Vannak, csak nem teljesek. A MotB-nek talán 95%-os, a SoZ-nak meg úgy 70? Dajna valami trójai lakik a magyarítók oldalán, így nehéz megnézni az aktuális állapotot. Linux alól veszélytelen, de Windows esetén necces...
illetve ha atirod hogy a /temp dired ne a c:-n legyen akkor az is megoldas (ha esetleg nem tudsz tobb helyet kicsikarni a c:-bol) lentebb ott a kep merre tudod megtenni:P
Ott a gond. Minimum 2-3GB-nak kell lennie a rendszermeghajtón. NWN 1GB-ot megzabál játék közben (oda tömörítgeti ideiglenesen a dolgait)
Sziasztok! Az lenne a problémám, h amikor menteni akarok, kiírja, h nincs elég hely a merevlemezen, ezért nem menti el, pedig van elég hely, sõt ha régebbi mentésre mentek, akkor azt is törli. Kinyomoztam, h elvileg a save mappába kéne tennie, de nekem olyanom sincs. Mit csináljak???
Sziasztok! Tud valaki MoB-hez, vagy SoZ-hez valami jó modot, ami hosszú, és nem online kell játszani?
Azért a 3D ma már alapvetõen hozzátartozik bármilyen játékhoz, a hangulathoz is sokat ad, és segíti a játékot, hogy úgy látod át a szituációt ahogy akarod (akarnád). Viszont a kamerát korlátozó beállításokkal ezt haza lehet vágni.
Pl nekem úgy tetszik, hogy ha rajta van a kamera egy szereplõn, akkor én olyan ránézõ szöget, és távolságot állítsak be amilyet akarok. Valamiért nWN-ben ezt felülbírálták, pl ha forgatom a kamerát, és egy falba "ütközök", akkor a kamera "nem megy keresztül" a falon, hanem azon végighaladva változtatja a távolságát a karakterhez képest (belsõ terekben, hegyekben gyakori). Egy csomó más játékban meg tudják csinálni, hogy ilyen esetben a kamera átmegy a falon, a fal átlátszó lesz (hiszen továbbra is a karaktert akarom látni nem a falat). A kamera és a szereplõ közti távolság pedig annyi amennyit én állítottam be. Nem tudom milyen megfontolásból nem így csinálták az NWN-ben is.
Szerintem is jobb az ál-3D (izometrikus). Szebben meg lehet rajzolni a pályákat és nem kell akkora erõforrás.
Lást a Temple of Elemental Evilt is (Greyhawk). Nagyon szép kis játék.
Nem lehet úgy játszani? Nem tudom szeritnem az NWN1-2 tiszta IWD. Mármint kameramozgatásra. Én úgy szoktam ,hogy A=balra forog, D=jobbra forog, többit egérrel. Ja és én teljesen ki-zoomolok, úgy szeretem.
Hogy játszottam -e vele? 1-2x, de a BG sorozatot isten tudja hányszor lenyomtam, az meg kinézetre, irányításra ugyanaz, mint az ID. Namost jó, hogy mondod, hogy játsszam úgy, nekem pont az a bajom, hogy nem lehet úgy játszani...
Mondjuk amúgy ha rajtam múlna - még jó, hogy nem rajtam múlik, mi? :) - akkor ezek a szerepjátékok még ma is izometrikus nézetûek lennének, attól még gyönyörûen meg lehet rajzolni a dolgokat.
De mint ígértem, maholnap felrakom újra az NWN2-t, és teszek vele még 1 próbát.
Nem tudom mennyire jó az a párosítás. Wizard karaktert egyáltalán nem indítottam még, nem volt rá szükség. Normál kampányok során (jó, a SoZ esetében nem) úgyis lesz mellettünk wizard. Jobb szeretem a harciasabb delivenseket némi extra különlegességgel, minimális mágiával.
A pale master critical hit immunitása is ugyanilyen dolog. Nem volt még rá szükségem. Olyan gyakran nem csúszik be a critical hit hogy el kelljen gondolkodni az ellene való védekezésen. Meg aztán ha már mi képesek vagyunk ilyesmire akkro az ellenfeleknek is legyen meg rá az esélyük. Így sem olyan nehéz a játék. Mondjuk PvP terén nincs tapasztaltom, mert nem multizok.
Meg aztán ha valaki normál fokozaton játszik, nem kap tényelges critical találatot mert az ki van kapcsolva. Csak hardcore vagy annál nehezebb fokozatban van tényleges critical hit, meg friendly fire (mondjuk így izgalmas a játék).
Csak a kéksárkány után valami izgalmasabb ellenfelet kerestem, úgy látszik túl izgalmas :) Még valami a drow Pale Master/Wizard párosítás mennyire nyerõ? Mert ahogy megfigyeltem nagyon lassan kapja a Wizard varázslatokat, viszont a critical hit immunitás jó lehet a Pale Master vonalon. Ja most kerestem rá, és van fix az overland mappon történõ hosszútávú buffok eltûnésére: http://nwvault.ign.com/View.php?view=NWN2Scripts.Detail&id=247
egy jó ideje, legalább ebgy év e hogy megjelent olyan peccs, amivel már egyáltalán nincs kamerabemozgás, lassulás, szakadozás .... amikor kiadták tényleg szörnyû volt a dolog. ha meg még peccselés után is darabos, akkor gyenge a hardver amin futtatják
Igen, ez igaz. De mozgasd te a kamerát, ne várd meg, míg követi a karidat. Mert az kényelmetlen. Icewind Dale-el játszottál? Na kezeld úgy a játékot. :)
Érdemes vele foglalkozni, mert szvsz jobb, mint a remek elsõ rész. Azaz még remekebb.
A karaktereddel együtt hárman (bizonyos esetben, nagyon rövid ideig tényleg négyen) vagytok a tutorial-ban, ami arra szolgál, hogy megszokd a kezelést. Megmutatja a varázslást, a több egyén irányítását is. Ez utóbbival amúgy nem kell angyon foglalkozni, mert alapból a gép irányítja õket, te meg finomhangolhatod õket. Viszont egyetlen opció átállítása után már semmit nem fognak csinálni míg te utasítást nem adsz nekik. Amint nincs utasításuk csak néznek ki a fejükbõl. Míg ha az Ai be van kapcsolva akkor mikro magukra hagyod õket, küzdenek a beállított paraméterek alapján és te bármikor átveheted az irányítást bármelyikük felett.
A kamera döntögetés miatt megnövekedõ belátható terület mérete okán a szoros követésre nincs szükség, ezért nem olyan tapadós a követõ kamera. :)
Egyéni jelenség lehet, ha szaggat a kamera mozgása. Nálam annyi volt a baj, hogy bizonyos helyeken elkezdett a kamera a szereplõ körül forogni, és csak akkor, hagyta abba, ha kiléptem a területrõl. Amúgy a kamerakezelés pont ugyan olyan, mint az elsõ részben.
Én az exploration modot szoktam használni a járkáláshoz, és ha látom, hogy könnyû csatáim lesznek, a strategic modot pedig a nehéz helyeken szoktam belõni.
Engem csak az idegesített néha, hogy az idézett lények(fõleg a nagyobbak) miatt néha nem tudok arrébb menni az ajtónyílástól, mikor egy varázshasználó van a másik oldalon. Unsummonolni meg nem akarom õket.
Egyet nem értek viszont a Storm of Zehir kiegészítõben, ami miatt kissé dühös is lettem: miért nem lehettett a stoneskin, stb. buffoló varázslatoknál, ahol több órás az idõtartam(vagy akár egy napos is lehet), a nagytérképre is kiterjeszteni a hatásukat? Pld.: dungeonból jövök ki teljesen felbuffolva, de egybõl eltûnik minden védelmem, majd betámadnak valamilyen lények, és semmi védelmem nincs... Így elég nehéz mágiahasználóval az eleje, és a közepe, vagy minden olyan csata után pihennem kell, ahol felhasználtam a stoneskint védelemként, ami vicces lenne.
U.I.: A One of manyt (undead) hogy lehet legyõzni, mert elég jól regenerálta magát a 17-es szintû partym ellen. A simában, és a Mask of Betrayerben jobban meg volt oldva(bár ugye ezeknél nem volt overview map)
Nemtom, az is fura volt, hogy én azt szeretem, ha a kamera követi a party-t, de itt valahogy olyan fura volt, késõn kezdett el rámozdulni, és így nem sokat láttam abból, ami épp fontos lett volna. Na mondom, megpróbálom belõni a dolgokat még 1x.
Hát nemtom, én az alapjátékkal játszottam, ott már az elsõ - tutorial-szerû - részben is 3-4 fõs a csapat, persze lehet késõbb azok meghalnak, nemtom, de ne is lõdd le a storyt, hátha nekiesek még 1x. A funkció gombokra nem is gondoltam, ez my fail, kösz a tippet. Valóban egész jól testreszabható, hogy mit csináljanak a követõk, de én jobb szeretem kézbentartani a dolgokat, még ha idõigényesebb is. A kamerakezelést meg..hát nemtom. Annyira nem darabos, érted, akkor biztosan tudnám, hogy driver vagy egyéb gond. Csak pont olyan, mintha 1 kicsit szaggatna, és így nem jó, közben meg több ellenféllel, meg mindenféle varázs effekttel sem szaggat be soha. A kamera meg akkor is ilyen marad, ha leveszem mondjuk ilyen 1024x768-ra a felbontást, ami már röhej.
Mondom, sokat vártam a játéktól, úgyhogy azt hiszem megpróbálkozok még 1x, hátha sikerül összehozni jóra.
Azt meg jól lehagytam, hogy akamera módok közül az elsõ, az exploration. Forgatod, távolítasz-közelítesz, megdöntöd a képernyõt, ami tetszik.
A másodikban nincs forgatás alapból, hanem csak a középsõ egérgomb lenyomásával forog a kamera, máskülönben elõre-hátra-oldalra siklik.
A harmadik mód meg egyfajta TPS nézet. Na itt tényleg nem sok mindent fogsz látni de mászkálgatáshoz (billentyûzettel), tájban gyönyörködéshez jól passzol.
Ha darabosan mozog a kamera, ott a készülékedben is lehet a hiba, nem feltétlenül a programban keresendõ. Valami rosszul van beállítva a játékon belül, vagy a driver nem az igazi, netán valami háttérben futó program zavar be, kismillió hibaforrás lehet csak az adott konfigurációból fakadóan.
Karakter kiválasztása: F1-tõl indulva (F1 a te karaktered, a többi meg a többi jelenlévõ). De minek akarod õket kiválasztani? Be lehet egész jól állítani hogy mit csináljanak. Persze ha magad akarod irányítani õket arra is van lehetõséged csak idõigényesebb. Egyébként meg rá fogsz jönni hogy szükséged van a plusz segítõkre. Kapásból meg nincs 3-4 fõs parti. Majd lesz, de nem azonnal. :)
van 3 mód is, de szvsz mindegyik használhatatlan :( a kamera nálam tök darabosan mozog, pedig amúgy a játék egyáltalán nem szaggat.
meg az elsõ részben ugye csak 1 segítõ volt, itt meg kapásból 3-4 fõs party van, az lenne a minimum, hogy a számbillentyûkkel ki tudjam õket választani, mint a régebbi bioware játékokban.
Mi a baj az irányítással? A kamerakezelést állíthatod (van 3 módozat is köztük a már ismert). Billentyûvel is lehet irányítani, csak megszokás kérdése az egész.
Varázslás gyorsabb és könnyebb mint volt. Akkor mi a baj?
hosszúnak lehet, h hosszú, pár óra játékból ez nem derül ki. részletes, és aprólékos, ez már ennyibõl is átjött, nem is ezzel volt gondom. az irányítás az, ami szvsz horribilis. de látom nem csak nekem van ez a véleményem, megnéztem, és mindenhol magasabb értékelést kapott az elsõ rész. kár érte, mert amúgy maga az atmoszféra magával ragadó, de így képtelen vagyok élvezni :(
Egyik legjobb RPG. Hosszú, részletes, aprólékos, vérprofi. Ha neked nem jött be, az max. a te hibád.
bakker...felraktam a játékot kipróbálni, mert eddig csak az elsõ részével játszottam, és többen ajánlották. régen csalódtam ekkorát :( ilyen béna, darabos, kezelhetetlen irányítással rég találkoztam már rpg játékban (nem mintha olyan sokat kipróbáltam volna). de most komolyan, miért kellett elrontani azt, ami az elsõ részben kifejezetten jól mûködött? magáról a játékról érdemben nem tudok nyilatkozni, mert 3-4 óra játék után repült a kukába. nagy kár, pedig úgy álltam hozzá, hogy ez most vmi egészen jó lesz :(
Köszönöm a segítséget, szabadítottam fel helyet a C: meghajtón, és most már átenged. Még egy kérés: röviden el tudnád nekem magyarázni, hogyan állíthatom át a környezeti könyvtárakat másik meghajtóra?
anno amikor nalam is elofordult ez a hiba es utananeztem, az votl a gond hogy a C: meghajto /temp dirjebe akart pakolaszni a map valtasnal, de nekem nem votl eleg szabad helyem rajta es ettol rakott vissza. megoldas az volt hogy a winben atkellett allitani a kornyezeti konyvtarakat /temp /tmp egy olyan meghajtora amin sok szabad hely volt.
Kipróbáltam másik karakterrel is, hiába kattintok az Inn-re, hogy oda utaznék, ugyanúgy bebugol a játék. :(
Hali Két kérdésem lenne, kezdem a fontosabbal. Ott tartok, hogy visszahoztam "apámnak" a silver shardot a mocsárból, és õ elküldött engem Neverwinter-be. Namost, ha rámegyek a térkép szélén lévõ "teleportra", két úticélt választhatok: valami Inn-t, meg a mocsarat ahonnan a silver shardot visszaszereztem. Rámegyek az Inn-re, de nem "teleportál" oda, hanem visszaugrik a kép: ugyanott vagyok, a faluban, a teleporton állva, de a karakterem nem reagál semmire. Ha megnyomom az r betût, a Neverwinter Nights 2 hibát észlel ezért leáll, blablabla. Kihangsúlyoznám, hogy eredeti játékom van, legújabb patch felrakva. Mit lehet ilyenkor tenni? A másik kérdésem pedig az, hogy (warlockot kezdtem) az elején a tutorial magyarázott valamit, ami olyasmi volt hogy a valamilyen blast-omat (olyan hülye neve van, sose bírtam megjegyezni na) kombinálhatom valami más spellel... Ezt el tudná nekem magyarázni valaki, hogy is kéne csinálni? Próbálgattam de nem sikerült rájönnöm. Elõre is köszönöm a segítséget.