HA igaz, amit a #26-ban kifejtettem, akkor az japán energiatakarékos motor csak adott fordulaton lesz takarékos, tehát állandó fordulatszámon kell mûködjön, egy ventillátornál ez ugye nem probléma - egy autónál már érdekesebb lenne :)
A cikk szerint ugye elméletileg a mágnesek elhelyezése a kulcsa mindennek, mert elméletileg nincs "holtpont". Csakhogy ezt én csak úgy tudnám elképzelni, hogy egy adott forgási sebességen/frekvencián lehet(ne) megoldani, amíg viszont ezt el nem éri, addig akkor jóval nagyobb energiabefektetésre lenne szükség.
Ott is hibázik a cikk, hogy az energiamegmaradás törvényét nem sérti - Prank hasonlatát alapul véve nem csak az ûrszonda nyer mozgási energiát a "gravitációs parittya" segítségével, de az égitestre is hat egy erõ, viszont ez olyan kicsi, hogy az égitest számára jelentéktelen, csakhogy azért, mert az ûrszonda és az égitest között bõdületesen nagy a tömegkülönbség. Itt viszont akkor olyan nagy mágnesekre lenne szükség, hogy normális teljesítményt nyerjenek ki belõle, mint egy ház.
És mi a logikus, hogy egy energiatakarékos motort miben használjunk? Neeeeeeem!!!! Nem elektromos autóban, vagy ilyesmi, hanem VENTILLÁTORBAN!!! :D:D:D
és ha sérti?
ha a motor mûködési elve nem sérti a jelenlegi fizikai törvényeket
itt van pl a lasszózás, amikor az ûrszonda egy égitest mellett halad el, és felhasználva a gravitációs erejét felgyorsul (mondhatni energiát nyer a semmibõl) vagy ez más tészta? ugyanígy meg lehetne csinálni mágnesekbõl, csak a holtponton kéne tovább jutni minimális energiabefektetéssel...
azt hiszem megint egy üzleti érdekbõl történõ tudatos ferdítéssel van dolgunk.
A következõ motor már generátorhoz kapcsolódik. Az újságíróval kiegészített küldöttség meglepõdve látta, hogy a meghajtást biztosító tekercseket 1,8 volt feszültség mellett 150mA-es árammal táplálták, miközben a generátor 9,144 V mellett 192mA-t termelt. Vagyis a bemenõ 540mW-ra 1,755W kimenõ teljesítmény jutott
A fizika törvényei szerint azonban nem lehet több energiát kinyerni egy berendezésbõl, mint amennyit beletettek. Ezt nyomban felvetették Kohei Minatonak, aki biztosított mindenkit, hogy a szerkezetei nem cáfolják meg az energia megmaradásának törvényeit.
ha a motor mûködési elve nem sérti a jelenlegi fizikai törvényeket, akkor nem lehet 1-nél nagyobb a hatásfoka! Lehet, hogy egy mûködõképes motorról beszélünk, de ilyen módon biztos, hogy nem termel több energiát, mint ami a mûködtetéséhez szükséges.
Számtalan ilyen humbug volt az utóbbi években. az index meg hülye, hogy gondolkodás nélkül átvesz ilyen híreket.