Azért arra kiváncsi lennék, hogy náluk is elnézést kérnek e a lakosságtól a nagy hanghatás miatt mint ahogy nálunk szokás. Meg hányan panaszkodtak miatta. Mert nálunk ha nincs repülés aug 20án akkor az a baj ,ha meg van akkor meg hangosak és miért repkednek ott, vagy bármikor amikor gyakorlat van .
An-12 repülőgép, Lviv közelében lévő repülőtér közelében lezuhanása miatt 5 ember vesztette életét. 7-kor egy rakományrepülőgép, amelyet állítólag Lvivi repülőtéren kellett leszállni, eltűnt a radarból. Néhány perc múlva egy személyzet tagja jelentkezett és jelentette, hogy a repülőgép vészhelyzetben leszállt. YT link
Gripen bemutató program - külső és belső kép, gyorsulásmérő, pilóta hangja, zene nélkül
Moszkva Zsukovszkij repülőtérről végrehajtott felszállás közben madarakkal ütközött majd sikeresen landolt egy kukoricaföldön az Ural Airlines Airbus A321-es repülőgépe. twitter link
Hegyi mentő : Már hallom a helit, mindjárt itt a segítség Sérült turista: Óóóó végre, de jó . . . . . na ne b@sz . . . .nem mehetnénk gyalog ? Pilóta: gif
Elrepülsz a Csomolungma mellett, az első buddhista kolostornál balra fordulsz, a másodiknál féljobbra és ott is vagy. A 10:53-nál látható eljárás ajánlott. Paro, Bhután
Igen, működnek, engem inkább a hibaarány érdekel, hogy van e szignifikáns hatás. Érdekes lenne olyan statsiztika is, hogy consumer gép egy repülőút során mennyire hibatűrő. Kimutatható e megnövekedett hibaarány, akár minimális százalékban is. Nagyon bele kell ásni magam a témába azt hiszem, ha erre választ akarok kapni. Na én ilyen hülye vagyok, ilyen dogok is érdekelnek :D
Fúúúúúúúúúú, hát erről lövésem sincs. Én úgy tudom, hogy 10-12 km magasan a mai consumer csíkszélességgel dolgozó cuccok is simán működnek 10-12 km magasságban.
Igen csak olyan mért értékek nincsenek amik könnyen megemészthetőek, hogy pl egy XY processzor vagy memóriamodul mennyire képes ellenállni XY méretű légkörtömeg védelme nélkül a kozmikus hatásoknak. Legalábbis én ilyen adatokról nem tudok. Van adat a tengerszint környékéről, hogy mennyire ellenállóak az iylen rendszerek, meg vannak adatok arró,l, hogy egy űrállomás számítógépes rendszereét hogyan kell tervezni. De a kettő között nem bináris az átmenet és erre az átmenetre lennék kíváncsi. Javíts ki ha tévedek, de ilyen felmérés nincs. Mindenesetre az infók megkíméltek olyan google kereséstől, ahol lehet a kulcsszavakban sem vagyo rutinos, szóval köszi :)
Meg még egy gyors kérdés jutott eszembe. Ilyen magasságokban van e számottevő változás nitrogén - oxigén arányban? Azt saccolom nincs de a fene tudja. Ha fárasztó vagyok szóljatok aztán nekiesek az internetnek :)
Igen, kb. reális. 17-18 km magasságon van olyan alacsony nyomás, hogy 37 C fokon forr a víz. 9 km magasan van kb. a 1/3-a a tengerszintinek.
A sugárzási adatok ennél részletesebben érdekelnének, +a töltött részecskék is, de nem is ez a lényeg, ezt már utána ki tudom matekozni. Viszont a légnyomás táblázatba beírtam 10000m-t kiadott egy negyedakkora számot mint a tengerszinten. Akkor ez kb általános adat? negyedakkorával lehet számolni? Utoljára szerkesztette: gforce9, 2019.03.14. 22:45:10
Egy kérdésem lenne, ha szabad ilyet :) Az érdekelne, hogy egy általános magasságban haladó utasszállító repülőgép (10km ha jól sejtem, de nem tudom ezt sem tutira) Mekkora légnyomású térben halad. Valójában a kérdés végén a megemelkedett kozmnikus sugárzási érteékek érdekelnének valójában, de azt már a légtömegből valahogy ki tudom matekozni. Tudom ki lehetne googlizni, de mivel a légnyomás sem egy fix érték meg az utazó magasságokat sem tudom 100%-ra ti meg ezzel éltek haltok, gondoltam hátha :)
Hát izé, van amikor 2-3 próbálkozásra sikerül csak és van amikor bizony feladják és kitérő reptér. Vagy amikor elég hajmeresztőre sikerül a leszállás.
Jó pár go around...
Tucatszám vannak ilyenek. Csodálkozok, hogy még egyetlen ilyen komoly palacsintázás sem volt ilyenkor. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.10.16. 23:46:34
Ez így van. Én két tipusú pilóta karreiert ismerek itthon aki eljutott addig a szintig hogy utasszállítót vezethet. Egyiknek a családja tudott annyit segíteni hogy tanulás mellett a CPL-t megcsinálta. Ez magában végtelen pénz aztán jött a reptéren való seggnyalás és ismertség szerzés és nagy nehezen bejutni a cadet suliba.
A másik oldal pedig hogy végtelen hitel, kölcsönök és ugyanúgy a CPL megszerzése mellett a kapcsolatépítés és alja melók végzése hogy tűzközelben legyen és tudja fizetni a tartozásait.
Egyik sem szórakoztató. És nem keresnek többet, mint egy jól fizetett mérnök itthon. Csak míg más házat/lakást fesz a fizuból, addig a pilóta kifizeti a tandíját.
Amíg volt Malev még könnyebb volt, de a végén már az is horror nehéz.
Nyíregyházán indult minden évben repulőmérnöki ahol évi 10 embert képeztek ki. Malev támogatással ha jól tudom. De oda olyat ismerek aki bejutott, hogy hiába volt egy tanulógép és brutál szorgalmas. Ha a faterja nem ugyanúgy pilóta a közelébe se jut. Utoljára szerkesztette: Nyiri, 2018.10.04. 09:42:15
Erre csak azt tudom mondani, hogy akkor a fillérbaszásukkal ott rohadjanak meg, ahol vannak. Az olcsó repülés akkor csak egy illúzió. Szeretem a repülést, de eszembe nem jutna pilótának menni.
teljesen, a wizzairnél beszéltem egy oktatóval és mondta, hogy kb 16 misi a jogsi egy utasszállitóra, természetesen nem számolva az elözetes feltételeket hozzá. CPL jogsi, többmotoros gépre tipusvizsga szakszolgálati engedélyek orvosi vizsga. ÉS az a másik dolog, hogy vagy fizeted saját magad vagy ha nagy mákod van akkor fizeti a cég , de akkor a fizetésedböl törleszted vissza az árát. ugyan ez van ha "csak" repülögép szerelő akarsz lenni akkor is csak ugy akarnak felvennni ha már megvan a b2es szerelői engedélyed, ahhoz ,meg gyakorlati vizsga is kell amihez valamelyik reptérre kellene bejutni, hogy engedjék a gyakorlatot.
vagyis olyan 22es csapdája szerüség, amig nincs engedélyed nem vesznek fel, de amig nem vesznek fel addig nem tudod megszerezni az engedélyt.