Valahol ott kezdődik a probléma, hogy a Szu-35-ösöknek jobb oldalra el van tolva a Kolsz-a (az IRST érzékelő a szélvédő előtt), illetve nincs két üléses Szu-35-ös a 801-es orrszámozásút leszámítva.
Ha valaki arra jár: 2 UH-60 variáns Budaörs fölött, talán a reptéren. (Csepel központjából nézve most tűntek el a dombok mögött)
Igazából ezzel nincs gond, mert abból a gépből amúgy is alig lehet kilátni. Meg ismert tény a műszeres leszállás, de itt leginkább a vészjelzők leszarása miatt volt baleset
Valamikor az 50-es évek elején USA-ban négymotoros (dugattyús) utasszállítón mindkét pilóta ételmérgezés miatt rosszul lett, cselekvésképtelenek lettek (azóta tilos ugyanazt enniük, a kapitány választ, az elsőtiszt kapja a másik menüt). Szerencséjükre az utasok közt volt orvos is, meg egy volt világháborús pilóta is. Ő ugyan vadász volt, Mustangon repült ami azért teljesen más kategória mint egy nagy négymotoros, de legalább tudta mi az a repülőgép, aerodinamika, kormányzsrvek, veszélyes üzemmód/átesés stb., és a földi irányítás, a légitársasági főpilóta rádiós "ráolvasásával" sikerült neki leszállni a géppel. (Lásd: Arthur Haley-John Castle: Rémület a levegőben)
Volt már példa arra a kereskedelmi repülésben, hogy minden pilóta cselekvőképtelen lett és sikersen letette pilóta utas vagy nem pilóta utas a gépet? Kisgépes repülésnél volt már ilyen, nem is túl régen.
A Helios gépnél asszem az egyik féri légiutas kísérő még elérte a pilótafülkét, de a rádió nem volt jól beállítva, ezért nem halloták a rádiózását. Asszem búvárkodott vagy valami nagyon durva sportot tolt, ezért ő tovább maradt eszméletlnél, mint a többiek.
Egyáltalán nem. Nem sok értelme van és anyagilag sem éri meg a tanfolyamba fektetett idő és pénz, mert még a repülési eseményeknél is nagyon-nagyon ritka eset, hogy mindkét pilóta vezetésképtelen és harmadik személynek kell beülnie.
Nagyon jó videó, az "irányító" szerintem direkt csempészett bele olyan "hibákat", amiket profi irányítók is elkövetnének (pl. UM kifejtve Uniform Mike jelöléssel, amit aztán a csaj nekiállt begépelni... :) ).
Vajon ilyen kiképzés általános a Stuwardess-eknél? Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2016.01.07. 10:23:14
Pár éve már hallottam a storyt, de fotókat még soha nem láttam a ferdeszeműek "bátorságáról"/hülyeségéről (ilyen hajtóművel felszállni, és utasokat szállítani - úgy látszik, a kapzsiságnak sincs határa!). Köszi, hogy felraktad a képeket.
Egy kínai 4 hajtóműves utasszállító egy nem tervezett tankolás miatt leszállt Frankfurtban...Vesztükre... A németek ugyanis megnézték a gépet közelebbről is:
Ez a hajtómű nem is üzemelt magas vibráció miatt, na vajon miért? Ügyesen, biztonsági övvel rögzítették, hogy ne windmill-ezzen a repülés alatt :)
Mintha hiányoznának darabok a fan-ből :)
A végén 3 hajtóművet kellett cserélniük mert nem engedték el őket, szerintem ez nem volt egy nyereséges út Európába :)
nem, pont azért tartanak sok reptéren vadász madarakat (nem egyet)
Na, ez durva... Akkor az anyagi kár jelentős, egy ilyen madár kiképzése nem olcsó. Normáls esetben a nem képzett vadász madarak egyébként elkerülik a reptereket?
Alekszander Bortnyikov, az orosz Szövetségi Biztonsági Szolgálat vezetője közölte, hogy az Egyiptomban lezuhant Airbus roncsain robbanóanyag-maradványokat azonosítottak, így ettől kezdve egyértelmű terrortámadásként kezelik a katasztrófát. A robbanóanyag típusát nem közölte, de a töltetet 1-1,5kg TNT-egyenértékűnek mondta (a hírügynökségek vagy egyiket, vagy másikat írják), tehát ez nem kézigránát-méret, hanem nagyjából megfelel egy tüzérségi gránát töltetének.
:-)
Csak egy újabb Boeing fanboy, majd kinövi és rájön, hogy egy letünt kor letünt technikáját hype-olja :)
Régebben a Hortobágy fölött volt a kijelölt tüzelőanyag-kiengedési légtér, nem tudom, változtattak-e ezen, de az biztos, hogy nem korlátlan a lehetőség, hanem ki van jelölve az adott terület.
Úgy tudom, hogy lakott terület felett tilos, és Ferihegyen az ilyen kiengedést a TPS várakozón csinálják, ami a 31-es úttól északra Isaszegig a nem lakott rész felett egy focipálya alakú várakozó pálya. De nem biztos.
Még egy kérdés: Üzemanyag kiengedése történhet lakott terület felett? Vagy erre azért figyelnek. A testvérem kutatásához kellene, hogy Liszt Ferenc repülőtér esetében kb. hol van a kiengedés "helye".
Az átalakulás = eltűnés. Egy csomó gépet nem visznek át. A látványterv meg ez közröhej. Ilyen szellős kiállítás? Látták ezek már valaha Duxfordot vagy Udvarhazy centert..? Az egész költöztetés pályázati pénzek lenyúlása, semmi több. Európában és a világon is igen ritkaságnak számító gépeket nem visznek át. Rohadjon meg mind aki ezt kitalálta. Önként.
Szerintem elég nehéz lesz őket megtalálni, én már többször is jártam ott, de csak egyszer találtam ott személyzetet. Komócsi Zolival életében könnyebb volt találkozni, de vele is csak összesen háromszor tudtam beszélni (a szigethalmi telephelye az mellett az autószerviz mellett van, ahol a téli/nyári gumicserét szoktam csináltatni).
Nem tűnt el, csak átalakul: http://reptar.hu/ https://www.facebook.com/RepT%C3%A1r-Szolnoki-Rep%C3%BCl%C5%91m%C3%BAzeum-749915125119093/timeline/
Elméletileg pont ma kezdték el a technikákat áthordani. Metropólban is már hirdetik a múzeumot.
Millerius Van a dunavarsányi múzeumnak valami elérhetősége? Próbáltam, de nagyon nem találtam. Őket próbálom majd elérni, mert bízom benne, hogy Komócsi Zoli lelkesedése a családra is átragadt. Szerintem itt fognak a leghamarabb ráhajlani az ügyre.
A fejleményeket majd leírom ide. :)
régi, de még mindig jó :D
Dunavarsánynál az 51-es út mellett is van egy maszek repülős-múzeum, van több 21-esük is, de nincs állandóan nyitva, valahogyan őket is meg kellene előtte keresni és egyeztetni. Zánkán a gyermekváros előtti haditechnikai parkban is van 21-es, de azt nem szokták kinyitni (lehet, hogy a kabin ki is van fosztva?), nyáron minden nap nyitva vannak, de ilyenkor?! Őket is meg lehetne esetleg keresni valahogy. Ha minden kötél szakad, akkor Kassa repülőmúzeum.
A csatorna többi videóján, ha jól értem a nő félt a repüléstől és ezt pórbálták kúrálni. Még nem néztem meg. Egész jópofa civil repcsis csatornának tűnik.