Az immelmann az ez, a mûrepülésben így jelölik. A karikából indulsz, vízszintesen repül, aztán felhúz és egy fél hurok (loop) után a gépet hossztengely körül megfordítod fél fordulattal, hogy ne háton legyen (half roll):
Nekem mondod? A számítógépem kész repülési lexikon lett. Mûrepülõ figurakatalógustól kezdve a mûszerekig minden baromság rajta maradt, én meg okosan nem töröltem le. :)
Pont arra gondoltam. Az nagyon tetszik. Meg amikor függõleges emelkedés után megáll (lógva) fent és nem bukfencbe jön vissza hanem visszaesik (még mindig a motor az ég felé néz) és csak egy kis idõ után borít ki.
Talán egy Immelman nevû :) Holnapra megpróbálom elõkeríteni a képes CD-met. Idegesít hogy nincs meg. Soha nem kell semmire, de most hogy kellene persze hogy nincs meg.
És valahogy így néz ki. Autorotáción alapuló manõver, ami olyan mint a sima orsó, csak egy képzeletbeli henger falát követi a gép hossztengelye. A légcsavarból adódó nyomatékrendszert használják fel, és nem csûrõ kormányzással, hanem enyhe magassági kormányzással viszik bele a gépet, és onnantól magától forogja a dobott orsót (snap roll). Épp ezért a légcsavar forgásirányába csinálják.
Ilyennel lenne menõ a városban járni. Mondjuk iszonyatos hangja van, amikor beindítja az emelõhajtómûvet, Kecskeméten már többször volt alkalmam tapasztalni.
Milyen ütemterv az hogy a nappalisoknak egy félév van a tantárgyakra, a levelezõsöknek meg minden vizsga 1 hét, és az össz oktatás 2 hét volt. Attõl mert másoddiplomás képzés nem vagyok gyorstanuló. Vagy ha meg is tanulom ennyi idõ alatt csak a vizsgáig fogok rá emlékezni. Aztán huss elrepül (csak hogy a topicnál maradjunk)