Excel makróval való mentési problémám lenne! Szeretném új, .XLS formátumban elmenteni egy Excel munkafüzet egy konkrét lapját, abba a mappába, ahonann az alap munkafüzet megnyitásra került, úgy hogy a lapon szereplő értékek értékbeillesztéssel kerüljenek át az új lapra. Szerény tudásom alapján az alábbi makrót alkottam, de sajnos nem működik. Generálja az új lapot, de aztán hibával leáll!
Gyorselérési jobb szélén a legördülőből kiválasztod a További parancsokat. A Választható parancsoknál a Minden parancsot hívd be. A megjelenő listában keresd meg a Feltételes formázást, és a Felvétel gombbal másold át a jobb oldali listába. Ott a fe-le gombokkal meghatározhatod a helyét a többi ikon között.
Így mindig kéznél lesz, bármelyik menü látszik éppen a menüszalagon.
Van esetleg valami gyorsgomb kombináció a feltételes formázás szabálykezelő behívására?
Sziasztok. Lenne egy kérésem. A feltételes formázásnál pontosan mit jelent a "Leállítás, ha igaz" opció. És ezt mikor kell bejelölni, mert működik mindenkét esetben ha jelölve van, vagy nincs. SetFirstPriority és ez az tulajdonság? Előre is köszönöm.
Egyáltalán nem haragszom. Ha az eredetin azt érted, hogy vásároltam-e, nos nem, de aktiválva van, és kifogástalanul működik.Már nem tudom honnan, de némi turkálással nem gond beszerezni.
Szia Ne haragudj, hogy zavarlak, de azt szeretném kérdezni, hogy az OFFICE 2016 eredeti változat, vagy nem és honnan? [email protected]. Előre is köszönöm. Imre
Sziasztok. Előszöris Boldog Új Évet 2016-ra. Hogy kell összeállítani a SUMIF() -függvényt? Erre gondoltam "=SUMIF(R[-" & változo & C:R[-1]C, "feltétel")" Nekem ez valahogy nem áll össze. Előre is köszönöm. Imre
Szevasztok Office 2016-t használok, és régebbi táblázatoknál IV az utolsó oszlop, amit használni, formázni tudok. A megnyitott új táblázatoknál nincs ilyen probléma. Van-e erre valami megoldás? A válaszokat köszönöm dönci5
Ahhoz, hogy egy lapra lépéskor helyesen: Ahhoz, hogy MINDEN lapra lépéskor...
Ahhoz, hogy egy lapra lépéskor elvégződjön valamilyen művelet, a ThisWorkbook laphoz kell rendelned egy eseményvezérelt makrót, a Workbook_SheetActivate-t.
Például ha a lapra lépéskor a B oszlop értékéből ki akarod vonni az A oszlop értékét a második sortól kezdve, akkor a makró
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object) Dim usor As Long
usor = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("C2:C" & usor) = "=B2-A2" End Sub
Mint látod, a lapra lépéskor meghatározzuk az aktuális lap A oszlopának utolsó kitöltött celláját (usor), és a képletet a második sortól az utolsóig íratjuk be.
A füzetben lévő nagyon sok képlet lassíthatja a feldolgozást, ezért a képlet beírása után a helyükre beilleszthetjük az értéküket.
Range("C2:C" & usor).Copy Range("C2").PasteSpecial xlPasteValues Application.CutCopyMode = False 'másolási mód megszüntetése Range("A1").Select 'az A1 cellára lépünk. Nem fontos, de megszűnik a C2:C(usor) kijelölése.
Köszönöm ki fogom ezt próbálni. Viszont a korábbi makróval kapcsolatban nem jutok dűlőre. Annyit már elértem, hogy a két cella tartalmát szöveg típusú változóba teszem. Akkor nem nagyon kapok típus hibát. Viszont ha a munkafüzet sheetchange eseménynél okoz problémát de a munkalap change nincs probléma de akkor állandóan másolni kell az eseményt ha új táblázatot csinálok
A Columns.Count a lapon (füzetben) lévő oszlopok száma, a Rows.Count pedig a soroké. 2007-es verziótól kezdve ezek az értékek 1024-szeresükre nőttek az előző verziókhoz képest.
Állíts össze a kép szerinti kis táblákat – akár többet –, valamelyikben állva nyomj Ctrl+nyilat (fel, le, jobbra, balra). A hatásukból azonnal megérted a választ.
Az If-es kérdésedhez: a 2. a jó. Akkor hajtódik végre az If és End If közötti utasítás, ha az E14 cellába vittél be adatot a billentyűzetről. 1 cella helyett tartományt is megadhatsz. if Not Intersect(Target, Range("E14:H20")) Is Nothing then
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy ez az utasítás mit csinál? if Intersect(Target, Range("G2:G103")) then és ez? if Not Intersect(Target, Range("E14")) Is Nothing then
És még egy utolsó kérdés ha nem gond van ez : range(cellaId).end(irány) honnan lehet tudni, mikor melyik irányt (xlDown, xlUp,xlLeft, xlRight) kell használni? Előre is köszönöm. Imre
Sziasztok!
Legyetek szívesek segítsetek, kiapadt a tudományom. Az alábbi a téma. Adott egy táblázat dolgozók adataival. A oszlop munkába állás időpontja, B oszlop Felmondás időpontja. A kérdés, hogy hányan dolgoztak 2013.01.01 és 2013.12.31-ke között. Illetve 2013.01.01-én és 2013.12.31én. Irányított szűrővel próbálkoztam, de nem tudom egyszerre úgy, hogy mindegyik feltételnek megfeleljen. Hogyan tudnám ezt legegyszerűbben megoldani? Köszönöm előre is.
Szia Delila. Hát én feladom a makró készítést. Bármit csinálok a makróm nem nagyon akar működni. Például beírtam az application.enableevents = false értéket a végére pedig az ellenkezőjét és akkor már a WorkBook_NewSheet() esemény az egyik fejléc helyett egy nullát (0) írt a cellába. a Legfontosabbat még nem is mondtam, hogy bármire deklarálom nem hajlandó kiszámolni az értéket.
Nem lehet. A területét állíthatod a Height és a Width tulajdonságoknál, de ez csak a Caption-be beírható cím hosszúságát változtatja.
Én ilyen pontosan nem szoktam beírni. Én csak annyit írok be, hogy például kezd= 6:00 vegez=17:00 és a percek = Minute(vegez) és innen számolom ki a ledolgozott időt ilyenkor adja a 13 hiba kódot. Az napi időpontnál nem is működnek?
Változó típusok: Date (dátum és idő), mérete 8 byte, lebegőpontos, aminek az egész része a dátum, a tört része az idő. Byte (bináris), mérete 1 byte, 0-255 közötti egész szám.
Bocsánat. De előtte kipróbáltam és továbbra is type mishmatch üzenetet ad. Most azt nem tudom, hogy egy cella milyen tipusú ha csak azt írod be hogy: 17:00 mert ha számként formázom, akkor double a tipusa, de ha idő formátumot adok akkor date tipusú. Most melyik jobb? Mert akkor a 2142-s kérdésemre konvertálnom kell a változókat. Dim kezdes as Double Dim vege as Double Dim perce as Byte, mivel a perc egész szám és kisebb 256-nál. Minute(vege)=1 -59 közötti érték. De ha Dim kezdes, vege as date Dim perce as Byte is jó?
Mindegyiket makrókban alkalmazzuk. Az EnableEvents (esemény engedélyezése) letiltását jellemzően az eseményvezérelt makrókban alkalmazzuk. Pl. a Change eseményben megadod, hogy egy cellába kerüljön egy új adat. Ezt a beírást észreveszi a makró, és újból lefut. Érdemes a makró elején letiltani, majd a végén True-ra állítani. Könnyen ellenőrizheted a dupla futást, ha a makró elejére beteszel egy stopot, és lépésenként futtatod.
A ScreenUpdating a képernyőfrissítés. Mikor egy hosszú listán végzel műveletet, a tiltása nélkül a képernyő minden művelet után frissül, ami megnöveli a futási időt. Ezt is vissza kell állítani a makró végén.
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy mit állítunk be az EnableEvents, és a ScreenUpdating tulajdonságokkal? És mikor, hol kell őket használni. Nagyon köszönöm.
A SelectChange akkor indul, mikor egy cellára rákattintasz, a Change pedig akkor, mikor a billentyűzetről megváltoztatod egy cella értékét. Érdemes kivenni a Select-et a címsorból. Ha a makrót minden lapon akarod alkalmazni, akkor a ThisWorkbook laphoz rendeld.
A makró elején a helyedben meghatároznám, melyik oszlopba íráskor végezze el a feladatot. Ha jól látom, a D oszlopba írod be az utolsó adatot. A Dim utasítások után betennék egy feltételt: If Target.column=4 Then 'utasítások End If
Cella módosításakor indul a makró. Azonnal megnézi a bevitel helyét, és ha ez nem a 4. oszlop, az End If utasításra ugrik, nem számolgat.
Ez a hiba mindig a Workbook_SheetChange() eljárásnál jelentkezik. Ha a Worksheet_Change() használom akkor nincs semmilyen hiba jelzés. Csak itt mindig másolni kell az aktuális munkalap-hoz.
A sárga soron az egérmutatóval állj a Target.Row fölé. Nem kell kijelölni. Megjelenik az aktuális sor száma. Lépj át a füzetedbe, és nézd meg, hogy abban a sorban a C oszlop értéke dátum (idő) típusú-e. Valószínű, hogy nem, vagy esetleg üres a kérdéses cella.
"A Rows.Count adja a lapok max. darabszámát" kimaradt egy lényeges szó, helyesen "A Rows.Count adja a lapok max. sorának darabszámát" Utoljára szerkesztette: Delila1, 2015.11.06. 07:51:15
usor = Range("E" & Rows.Count).End(xlUp).Row A Rows.Count adja a lapok max. darabszámát, ami a régebbi verziókban 65.536 volt, az újabbakban 1.048.576. Állj az E oszlop legalsó sorára, majd nyomj Ctrl+fel nyilat. Az E oszlop alsó, valamilyen adatot tartalmazó cellája lesz aktív. Ezt a műveletet tartalmazza a Range("E" & Rows.Count).End(xlUp) utasítás. A végén a .Row az aktívvá lett cella sorának a számát adja vissza, ezt tesszük az usor változóba.
Az első üres sor az oszlopban üres=Range("E" & Rows.Count).End(xlUp).Row+1
Jó a Private Sub Workbook_SheetChange esemény, amit a ThisWorkbook laphoz kell rendelned. Akkor minden munkalapodon fog működni. Melyik változónál akad ki típus eltérés hibával?
Szia. Beírtam ezeket az utasításokat de valahogy nekem továbbra sem akar tökéletesen működni. Nem az a probléma, hogy én a Workbook_Sheetchange() esemlnyt használom a WorkSheets_change() esemény helyett? csak ezzel az a probléma, hogy minden egyes új munka lapnál Ctrl +c , Ctrl+v utasítást kell használni. Így viszont nem kéne mindig másolni, beilleszteni. Sőt van olyan is hogy nem számolja ki a ledolgozott időt. És el tudod mondni hogy ez az utasítás mit csinál pontosan? Range("E" & Rows.Count).End(xlUp).Row Nagyon köszönöm.
Feltételes formázást alkalmazz. Mivel ez csak 1 lapon belül működik, az első lapon vegyél fel egy segédoszlopot, nálam ez a B. A két lap egymás mellett látszik a képen, a státuszsor a Munka1 lap B2 cellájának a képletét mutatja. A feltételes formázáshoz jelöld ki a Munka1 lap A2:A... valahány tartományát, majd a formázáshoz add meg a =$B2>0 képletet.
Szerk. Sajnos a kép nem olvasható. A Munka1!B2 képlete: =DARABTELI(Munka2!A:A;A2), ezt másold le a többi adat mellé. Utoljára szerkesztette: Delila1, 2015.11.03. 10:43:47
Hello azt hogy tudom megcsinalni, hogy egy excelen belul van ket lapom es szeretnem ha a masodik lapon talalhato lista alapjan az elsoben kijelolje azokat a sorokat ahol eggyezik a termek kodja? Koszi elore is.
A fejléc beírását még egyszerűbben is megoldhatod.
Dim fejlec As String, oszlop As Integer
fejlec = "Dátum,Napok,Kezdés,Vége,Ledolgozott idő" For oszlop = 0 To 4 Cells(1, oszlop + 1) = Split(fejlec, ",")(oszlop) Next
Bocsánat de még egy kérdés. Hogy tudom azt megcsinálni - makróban - hogy az adott oszlop - "E" oszlop - utolsó sora után összegezze az "E" oszlop értékeit. A sorok változhatnak lehet 30 vagy 31 sora attól függ hogy az adott hónap hány napos.
Sziasztok. Egy kis segítséget kérnék. Készítettem egy táblázatot, ami a ledolgozott időmet tartalmazza. Készítettem egy makró - előtte - innen-onnan sőt még erről az oldalról is kértem segítséget a makró megírására. Na most az a problémám, hogy amikor lefut a Sub Workbook_NewSheet( Byval Sh as Object) és utána a Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range) Az ebben a rutinban megírt esemény egyik változója Type Mismatch üzenettel kiáll: Be másolom a cls fájlt mivel nem tom, hogy hogy kell beilleszteni. Itt a fájl: Dim menyinap Public kezdese Public veges Public perce Public terulet As Range
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object) Dim menyinap, honapneve Dim kerdes As Date
Public Function honnev(honapp As Date) Dim neve neve = MonthName(Month(honapp)) honnev = neve End Function
Public Function hanynap(anapok) Dim napszam napszam = WorksheetFunction.EoMonth(anapok, 0) hanynap = Day(napszam) End Function
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range) Dim kezdese, veges As Date Dim perce As Currency Dim i Range("c1").Activate i = ActiveCell.CurrentRegion.Rows.Count - 1 kezdese = Cells(Target.Row, 3) veges = Cells(Target.Row, 4) perce = Minute(vege) Type mishmatch hiba 'Debug.Print "kezdés:" & kezdes, "vége:" & vege 'Debug.Print "vege - kezdes:" & WorksheetFunction.RoundUp((vege - kezdes) * 24, 0) If Target.Column = 4 Then Select Case perc Case 0, 30 Cells(Target.Row, 5) = ((vege - kezdes) * 24) Case 1 To 29 Cells(Target.Row, 5) = WorksheetFunction.RoundUp((vege - kezdes) * 24 / 0.5, 0) * 0.5 Case 31 To 59 Cells(Target.Row, 5) = WorksheetFunction.RoundUp((vege - kezdes) * 24 / 0.5, 0) * 0.5 End Select End If End Sub Ebben kérném a segítséget. Előre is köszönöm.
Szívesen.
Azt hittem, felteszed a kérdést, majd soha többé nem nézel el a fórumra.
Helló! Az lenne a kérdésem hogy, hogyan tudom azt megcsinálni hogy a G3 cellába írt szöveg legyen automatikusan a mentési név. Előre is köszönőm a segítséget!
Egyszer kell jól elrendezni az adatokat. Ezt érdemes az adatbevitel előtt ésszerűen elvégezni.
Könnyen elforgathatsz egy táblázatot. Kijelölöd, másolod, egy üres helyre irányítottan, transzponálással beilleszted.
Sajnos nem lehet átrendezni a táblát, az "fr" és "abc" oszlopok mind a kiinduló táblázat oszlopai, nem tudom elforgatni sajnos. Illetve megoldható, de akkor át kell rendezni a táblázat struktúráját. A makrós dologhoz nem értek, az kimarad. Köszönöm szépen a segítséget, a nagyja így is sikerült. :)
A két táblázat egymás mellett legyen, ne egymás alatt. Az összesítő G2 cellájának a képlete látszik a szerkesztőlécen. Ezt másold jobbra és le az I13 celláig. Ügyelj a $ jelekre!
Nem igazán tudtam a DARABHATÖBB-et alkalmazni. Szerintem ide valamilyen FKERES szerűség kellene valamelyik DARAB függvénnyel. Be printscreeneltem egy példa táblát, hátha így érthetőbb.
Tehát az összesítőtáblát szeretném függvénnyel frissíteni. Utoljára szerkesztette: zvaragabor, 2015.10.01. 15:06:52
Alapvetően az a gondom ezzel, hogy az összesítő táblázatnál pl a "JAN" sorban az FR0-hoz végig kell mennie a nagy táblázatban soronként, hogy "ha a sor egyik oszlopa JAN, akkor a másik oszlop értékét számolom" És ugye itt nem ugyan az a kritériumot vizsgálandó tartomány, mint a számolandó.
Sziasztok, én olyat szeretnék kérdezni, hogy: Van egy táblám, több oszloppal, de ami nekem kell, az egyik oszlop a hónapot tartalmazza (JAN, FEB, MAR...), hogy melyik hónapban szerepelt az adott tétel, néhány oszloppal arrébb pedig különböző kategóriájú (FR0, FR1, FR2, FR3, O) oszlopok vannak, és be van jelölve egy 1-essel, hogy melyik kategóriában szerepelt az az esemény. Egy hónapban szerepelhet több esemény is, de nem föltétlen ugyan azzal a kategóriával. Ez a fő táblám, ahova viszem be az adatokat.
Akkor alatta van egy összesítő táblázat, első oszlop a hónapok nevei egymás alatt soronként, következő oszlopok megint a kategóriák (FR0, FR1...). Szeretném összegezni, hogy adott hónapban mennyi esemény volt az adott kategóriában. Tudtok segíteni?
Hello, olyat hogy tudok megoldani hogy van ket oszlopom ahol kulombozo szamok vannak ezt kellene osszehasonlitanom es egy harmadikban ahol egy kivonas van oda kellene beleraknom az osszehasonlitottbol a kessebbik szamot?
Másik módszer: B1-ben marad a BAL függvény. C1 –> =KÖZÉP($A1;HOSSZ($A1)-OSZLOP()+2;1). A OSZLOP() függvény az aktuális oszlop értékét adja. Ezt a képletet másolhatod jobbra változtatás nélkül akármeddig. Amelyik oszlopban az OSZLOP()+2 eléri az A1-ben lévő szó hosszát, onnan kezdve #ÉRTÉK hibát kapsz.
Ezt használhatod ki a HAHIBA függvénnyel. =B1&HAHIBA(C1;"")&HAHIBA(D1;"")&HAHIBA(E1;"")&HAHIBA(F1;"")&HAHIBA(G1;"")&HAHIBA(H1;"")&HAHIBA(I1;"")&HAHIBA(J1;"")&HAHIBA(K1;"")&HAHIBA(L1;"") ...stb.
A1-ben van a szó. B1 –> =JOBB(A1;1) C1 –> =KÖZÉP($A1;HOSSZ($A1)-1;1) ezt a függvényt másolod jobbra, és a levonandó értéket átírod mindig eggyel nagyobbra. D1 –> =KÖZÉP($A1;HOSSZ($A1)-2;1) E1 –> =KÖZÉP($A1;HOSSZ($A1)-3;1) ... és így tovább. Amelyik oszlopban #ÉRTÉK hibát kapsz, az már nem kell, mert a levonandó érték egyenlő a szó hosszával. Az utolsó hibátlan képlet helyére beírhatod a =BAL($A1;1) függvényt.
Most már csak az egyes cellák függvényeit (nem az eredményeket, tehát nem cellahivatkozást) kell összefűznöd a B1-ben az & jellel, az eredeti képleteket törölheted.
Szóval valami ilyesmi: =BAL(JOBB(A6;1))&BAL(JOBB(A6;2))&BAL(JOBB(A6;3))&BAL(JOBB(A6;4))&BAL(JOBB(A6;5))&BAL(JOBB(A6;6))
Sajnos nem. Azt mondta tanár úr, hogy szövegfüggvényekkel megoldható a feladat. Igazából eljutottam egy darabig, csak az a baj, hogy ezzel a képlettel csak 6 betűs szavakat tudok megfordítani.
Gondolom, makróval kell megoldanotok. A laphoz rendeld a lenti eseményvezérelt makrót:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim betu As Integer, forditott As String
If Target.Address = "$A$1" Then Application.EnableEvents = False For betu = Len(Target.Value) To 1 Step -1 forditott = forditott & Mid(Target.Value, betu, 1) Next Range("A1") = forditott Application.EnableEvents = True End If End Sub
Sziasztok. :) Azt a házit kaptuk számtech tanártól, hogy excelben valósítsuk meg valahogy azt, hogy mondjuk egy cellába beírok bármilyen szót, akkor az a másik cellában fordítva jelenjen meg. (Pl: karakter=>retkarak) Még azt is tudom, hogy a HOSSZ, BAL, JOBB és ÖSSZEFŰZ függvényekkel kellene dolgoznom, de fogalmam sincs, hogy csináljam. Segítene valaki? Nagyon megköszönném! :)
Sziasztok lenne egy olyan problemam, hogy szeretnem megoldani excelben azt hogy van ket oszlopom az egyikben beirok egy szamot+betut a masikban pedig ez alapjan kellene egy adott szoveget rendelnie a beirt szam es betu kombinacioja alapjan. Amit probalok az a macroban az if es a else if, de valahogy nem sikerul osszehoznom. Tudna nekem ebben segiteni valaki?
Minden kategóriában lesznek új függvényeid, nem egy külön csoportban. Arra emlékszem, hogy pl. a HEX2BIN függvényhez csak a bővítmény bekapcsolása után lehetett régebben hozzáférni. Lehet, hogy most is.
Számold meg a függvényeidet a Mind csoportban, zárd be a bővítményt, és számolj újra. Ha veszed a fáradságot, írd meg, mennyi a különbség.
Igen igazad van, de nem látom azokat a függvényeket, amik ebben a "csomagban"- nevezzük ennek - benne vannak. Bár nem tudom pontosan milyen függvényeket tartalmaz. Mert mint mondottam be van kapcsolva csak a függvények közt nem találom/látom ezeket a fgv-ket
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy ha be van jelölve a Bővítmények ablakban az Analysis Toolpack és a többi bővítmény akkor miért nem látom a Képletek menü/függvények ablakban. Ez beállítási hiba vagy esetleg valami más probléma lehet. Van erre valami megoldás? Nem rég újra telepítettem az Office-t 2013-s verzió. Erre kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm. Imre
Hello!
Nagyon köszi a gyors reagálást!
Bocsi, hogy nem fogalmaztam pontosan. Az Excelben fut a makró. Az Excel megnyitja a Word doksit, keres, kijelöli a sort, kimásol belőle, majd (innen már tudom) beilleszti egy saját cellába. Köszi! godunov
Az alábbi Excel makró problémában kérném szíves segítségeteket: Excelből szeretnék Word doksit kezelni. 1) megnyitom 2) megkeresek egy kifejezést 3) kijelölöm a sor (sor elejére ugrik, majd a végére kijelöléssel) 4) copy Az utolsó két műveletet sehogy sem veszi be. Ha a Word-ben fut a makró így néz ki és működik:
Nagyon köszönöm előre is a segítséget! Üdv: godunov Utoljára szerkesztette: godunov, 2015.08.17. 10:47:22
üdv. csak kicsit kapcsolódik excel-hez, de itt azért nagyobb az élet, ezért ide teszem fel a kérdést:) van egy excel táblázatom, melyekben különböző színekkel vannak jelölve a sorok. lényegében arról van szó, hogy egy munka táblázata ez, és minden sor egy darab eszközt jelöl, amin el lett végezve a munka. zöld színű a sor, ha sikeres, piros színű a sor, ha sikertelen. na most szeretnék csinálni egy kimutatást, hogy mennyi sikeres és sikertelen munka volt. access-re gondoltam, bár nincs nagy gyakorlatom benne, még suliban használtam utoljára, szóval eléggé megkopott a tudásom. viszont ahogy beimportálom a táblát, a színek eltűnnek, így nem is tudok ez alapján szűrni. igazából excel-ben is megoldható, csak kíváncsi vagyok, hogy access-t lehet-e ilyenre használni:)
Meglett a válasz ha valakit érdekel: Az egyik munkalapon volt egy egyszerű feltételes formázás, és az utolsó cella "beragadt" valahol 100e sor után, pedig pár száz sor után már nem volt adat.. ezt a "beragadást" pedig így lehet feloldani: 1. Excel adott munkalapján: ALT+F11 (visual basic indítása) 2. Megnyíló Visual Basicben: CTRL+G (immediate ablak megnyitása) 3. Immediate ablakba: Worksheets("Sheetx").Activate (+ENTER) ActiveSheet.UsedRange.Select (+ENTER) 4. ALT+Q (Visual Basic bezárása)