Sziasztok! Kedves fórumozók, segítségre lenne szükségem. A megoldandó feladat a következõ: Szeretném elérni, hogy egy kombobox elemeit kiválasztva, a táblázat adott sheetjének adott cellájára ugorjon. Ha valaki tud egy ilyen makrót, legyen kedves ossza meg velem is :) Elõre is köszönöm!
Lásd http://prohardver.hu/tema/excel/friss.html ezen a helyen a #3621-es hozzászólást.
Hi, biztos volt már kérdés, de nem nagyon érek rá olvasgatni a topicot. Tehát valaki el tudná magyarázni a hol.van függvényt és az index függvényt? Tanultuk inf órán, de a tanár nem valami jó, és mindig ezzel a két függvénnyel szívok. Jah, meg a százalékokkal. Annyit tudok, hogy az index megmutatja,egy bizonyos tartomány valahanyadik sorában és valahanyadik oszlopában mi van. a hol.van pedig megmutatja, hogy egy keresett érték, hanyadik egy sorozatban. Nem nagyon vágom õket,és szerdán ecdl-ezek:D
A súgót olvasd el, elég jól magyaráz.
Helló! Lehetséges az oszlopszélességet és a sormagasságot cm-ben megadni? Ha pontos értéket szeretnék nyomtatásnál a cellarácsoknál, akkor zavaró a képernyõpontokkal való számolgatás :(
Az alábbi két makróval megadhatod mm-ben a méreteket. A makrókat nem én írtam.
Sub cmdHeight_Click() nHeight = InputBox("Add meg a magasságot mm-ben", "Magasság", vbYesNo) If nHeight <= 0 Then MsgBox "A magasságnak nagyobbnak kell lennie nullánál!", vbExclamation, "Cellaméretek": Exit Sub End If If nHeight > 144.2 Then MsgBox "A legnagyobb sormagasság: 144,2 mm!", vbExclamation, "Cellaméretek": Exit Sub End If
For nArea = 1 To Selection.Areas.Count For nRow = 0 To Selection.Areas(nArea).Rows.Count - 1 Rows(Selection.Areas(nArea).Row + nRow).RowHeight = _ Application.CentimetersToPoints(nHeight / 10) Next nRow Next nArea End Sub
Sub cmdWidth_Click() nWidth = InputBox("Add meg a szélességet mm-ben", "Szélesség", vbYesNo) If nWidth <= 0 Then MsgBox "A szélességnek nagyobbnak kell lennie nullánál!", vbExclamation, "Cellaméretek": Exit Sub End If nPoints = Application.CentimetersToPoints(nWidth / 10)
If nWidth > 473.6 Then MsgBox "A maximális szélesség: 473,6 mm", vbExclamation, "Cellaméretek": Exit Sub End If
Application.ScreenUpdating = False For nArea = 1 To Selection.Areas.Count For nCol = 0 To Selection.Areas(nArea).Columns.Count - 1 nColNo = Selection.Areas(nArea).Column + nCol
While Columns(nColNo + 1).Left - Columns(nColNo).Left - 0.1 > nPoints Columns(nColNo).ColumnWidth = Columns(nColNo).ColumnWidth - 0.1 Wend While Columns(nColNo + 1).Left - Columns(nColNo).Left + 0.1 < nPoints Columns(nColNo).ColumnWidth = Columns(nColNo).ColumnWidth + 0.1 Wend Next nCol Next nArea Application.ScreenUpdating = True End Sub
Thx! Lehet módosítani az excel-t, hogy ez a két makró alapból benne legyen minden új munkafüzetben, vagy a megnyitott dokumentumokban? (ne kelljen mindig bemásolni)
Tedd a personal.xls-be, akkor mindig kéznél lesz.
Ha nem ismernéd a personal.xls létrehozását, a http://www.pcworld.hu/forum/index.php?showtopic=319&st=520 lapon a #527-es hozzászólásban megtalálod.
Nagyon szépen köszönöm! Az office 2007-el egy kicsit szenvedtem, de sikerült megcsinálnom!!! :) Vannak esetleg még más hasznos makróid, amit érdemes a personal fájlban eltárolni? Tényleg a makrók készítésérõl van valamilyen "tan"könyv?
Olyan apró makrókat tartok a personal.xls-ben, amik azzal gyorsítják a munkát, hogy nem kell menük és almenük között navigálni, hanem csak a makróhoz rendelt ikonra kattintani. Ilyen pl. az autoszûrõ ki-bekapcsolása, a sortörés tiltása-engedélyezése, véletlenszám generálása, szöveg elhelyezése a kijelölés közepére, vagy a kijelölt terület formázása az én ízlésem szerint, háttér- és karakter színkódjának lekérdezése. De olyan is van közöttük, ami egy kimutatás elavult elemeit törli, vagy egy cellában lévõ számot egy másik cellában szövegesen kiír. A 2007-ben nem találtam meg, hogyan lehet egy ikon képét átalakítani, egyforma küllemû ikonokkal pedig nem az igazi. Nem is használom a 2007-et.
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy egy táblázatban melynenek oszlopai a napokra van beosztva függölegesen csak 3 db N és 1 db É szerepelhet és ezek értéke 12. Majd az egyes sorok végén szumázni kellene a vég összeget. [IMG]http://[/IMG] Bocsi ha nem jól csináltam a képet amit mellékelni szerettem volna. http://www.sg.huhttps://media.sg.hu/forum/posts/2008_06/beosztas13.jpg /remélem így jó lesz./ Elõre is köszi a segítséget.
Nem látszik az ábra, pontosabban le kellene írnod a kérdésed lényegét.
Elöször is bocsi a képért. Tegyük fel, hogy a b oszlopban nevek szerepelnek, a c-tõl-ag-ig lévõ oszlopokban a napok száma. Ezekben az oszlopokban csak 3 db nagy N-t és 1 db nagy É-t szeretnék megengedni, hogy belehessen írni. Ezek értéke /mind a kettö-é/ 12. Majd a nevek sorának végén összegezni szeretném, hogy ki hány órát lesz a munka helyén. Ez tulajdon képpen 1 munka beosztás lenne. Sajnos nem vagyok VIP tag ezért nem tudom a képet olyan kicsire össze sugorítani, hogy látni lehessen.
Jelöld ki a tartományt, ahova az N, ill. É betûket akarod majd beírni. Adatok/Érvényesítés/Beállítások fül. A Megengedve legördülõbõl a Lista, a Forráshoz írd be: N;É , OK. Ezzel megadod, hogy csak ezt a két karaktert lehessen bevinni a tartományba. Adhatsz figyelmeztetõ üzenetet, hibajelzést. Az AH2-be írjuk az összegzést: =DARAB2(C2:AG2)*12. A DARAB2 függvény megszámolja, hogy az adott területen hány cellában van adat, ezt szorozzuk 12-vel, mert az N és az É is annyit ér a feladatban. Az AI2-ben az =DARABTELI(C2:AG2;"N") függvény megadja a tartományban szereplõ N-ek darabszámát, az AJ2-ben pedig az =DARABTELI(C2:AG2;"É") az É-két. A 3 képletet (AH2:AJ2) húzd le, ameddig neveid vannak az A oszlopban. Most jön az ellenõrzés. Jelöld ki újra a tartományt, ahova a betûket írhatod (C2:AGvalameddig). Formátum/Feltételes formázás. Az elsõ legördülõbõl választd A képlet értéke nevût, jobbra mellé írd be: =$AI2>3 A Formátum gombra elõjövõ Cellák formázása párbeszéd ablakban a Mintázat fülön választd pl-a piros színt, OK. Ez azt adja meg, hogy ha az AI oszlop aktuális sorában nagyobb az N-ek száma 3-nál, akkor az egész sort pirosra színezi. A Bõvítés>> gomb új formázási lehetõséget ad. Ott is a képlet értékét jelöld, a képlet pedig =$AJ>1. Ennek a háttere legyen pl. zöld. Ennyi. Jó munkát.
Ha nem akarod korlátozni a bevitelt az N-re és É-re, a #336-os válasz elsõ bekezdését hagyd ki.
Lenne egy kérdésem nekem is.. Futamoknak az idejét szeretném összeadni de sehogy sem akarja kiszámolni rendesen az excel. Pl egy köridõ: 1:23:780 (perc/másodperc/századmásodperc) és az ilyen köridõket szeretném összeadni de sehogy sem tudom.. századra pontosan kellene, de nemtudom megadni neki, mert nemhajlandó sehogy sem a századokat kezelni. sõt 60-nál mindig vált, és ez is probléma, mert így teljesen más idõeredmények jönnek ki, mint amit szeretnék :S van valami megoldás erre?
Külön cellába írd a percet, másodpercet, és a századmásodpercet (A2,B2,C2). A 780 századmásodpercet kell átalakítani percekké és másodpercekké. D2 =C2*0,6 másképpen-> C2/100*60 E2 =int(C2/60) ez adja a perc részét (7) F2 =maradék(C2;60) ez meg a másodperc részét,ami a 60-nal történt osztás után marad (48) Ezután már össze lehet adni. G2 =A2+E2 perc H2 =B2+F2 másodperc Elõfordulhat – jelen esetben is –, hogy a másodpercek összege nagyobb, mint 59, és akkor már percrõl van szó. Ezért I2 =HA(H2>59;G2+INT(H2/60);G2) J2 =HA(H2>59;MARADÉK(H2;60);I2)
a következõ dologra keresem a megoldást. adott egy excel tábla. 'A' oszloban 3-15 sorig számok mondjuk 1-5tartományban és bármelyikbõl bármennyi lehet, nem feltétlenül sorban. C3 cellába ha beírom az egyiket akkor csak azokra a sorokra szûrjön rá. ha egy másikat írok be akkor csak azokra. ha üresen hagyom rejtse el az összes sort. nagyjából ennyi :)
elõre is köszi P.
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni, .swf fájlt szeretnék be tenni excel táblába, ugy hogy az fusson is, de sehogy sem sikerül.
Sziasztok! Adva van egy táblázat, sok-sok adattal, mint pl. név, e-mail cím, telefonszám, rendelési tétel, akármi. Hogyan tudom kiszûrni (esetleg automatikusan törölni) egy táblázatból a duplán szereplõ e-mail címeket és csak az egyiket megtartani, amik különbözõ névhez tartoznak? (Pl. Béla - [email protected] és Józsi - [email protected] közül csak az egyiket kellene megtartani).
Irányított szûrõvel. Jelöld be a Csak az egyedi rekordok megjelenítését. A szûrt tartományt másolhatod másik lapra, hogy az eredeti is megmaradjon.
Sziasztok kedves fórumozók! Az alábbi problémára keresek megoldást:egy jó nagy excel táblázattal dolgozom,amit a könnyebb kezelhetõség érdekében szétszedtem és most több munkalapot használok.Mindegyik munkalap felépítése ugyanolyan,csak a bennük szereplõ adatok térnek el.Jelen esetben az F és G oszlopok érdekesek.Az F oszlopba értékeket viszek fel (elköltött pénzek),a G oszlopban pedig ezeket összesítem 1 képlettel (=G1+F2,G2+F3…), így "összegezve" látom az éppen utolsó cellában,az F oszlopba eddig rögzített értékeket.Természetesen az F oszlopot folyamatosan töltöm fel,félek soha nem lesz vége...:-) Beszúrtam egy utolsó,amolyan összesítõ munkalapot.Ebben szeretném látni,hogy éppen mennyi összesen az az érték,ami a többi munkalap G oszlopának utolsó cellájában szerepel.Egyszóval,akármikor megnyitom ezt a munkalapot,egyetlen értéket szeretnék látni (azaz a rendelkezésemre álló pénzbõl összesen mennyit költöttem el?) Ez így érthetõ? Tud nekem segíteni valaki? Elõre is köszönöm! Böbszi
Minden lapodon azonos helyre, pl. H1-be tegyél egy összesítõ képletet: =szum(f1:f1000) Az összesítõ lapodon pedig =szum('elsõ_lap:utolsó_lap'!H1)
Mûködik!Köszönöm a segítséget!
Szívesen, máskor is.
Sziasztok! Azt meg lehet csinálni, hogyha egy cella értéke 0 akkor az a cella maradjon üres?
Gondolom, ez a 0 egy képlet eredménye.
=HA(A1-B1=0;"";A1-B1)
Ha nem képletrõl van szó, akkor az Eszközök/Beállítások menü Megjelenítés fülén vedd ki a jelölést a "Zéró mint érték" jelölõnégyzetbõl.
Adva vannak egymás alatt számjegyek 0-tól 9-ig, ezek a cellák általános formátumúak. Egy külön cellának pedig érvényességi feltételként be van állítva ez a bizonyos 0-9 közötti tartomány (lista). Ennek a cellának egyéni (##" nap") a formátuma, mert a választástól függetlenül látszódni kell a számjegyek mögött a " nap" szócskának. 1 és 9 között nincs problémám: ha 1-et választok, akkor a cella tartalma "1 nap" értéke pedig 1. Ha 2-t választok, akkor tartalma "2 nap", értéke 2, és így tovább. Az a gondom, hogy ha a 0-át választom, akkor a cella tartalmaként csak annyi jelenik meg, hogy " nap". Azt szeretném, ha a 0 is látszódna elõtte, tehát "0 nap" lenne, ugyanakkor az értéke 0 maradna. Remélem érthetõen sikerült leírnom a problémát és létezik rá megoldás! A segítséget elõre is köszönöm!
Lenne még egy problémám: =HA(SZÖVEG.KERES(D30;B9);D29;"") Mûködik csak az idézõjeles rész nem. Akkor #ÉRTÉK! -et kapok.
Azt akarod elérni, hogy ha a D30-ban lévõ szöveg elõfordul a B9-ben, akkor írja az aktuális cellába a D29-et, ellenkezõ esetben üres stringet? Ha igen, akkor így nézzen ki a képlet:
Lenne még egy hasonló, apró problémám: Adott egy másik lista, elemei 00, 01, 02, stb...59, egyéni formátuma "00". Adott egy külön álló cella, ennek tartalma a lista elemeibõl választható ki, szintén "00" egyéni formátumú. Ha a 00 és 09 közötti listaelemekbõl választok, akkor hibaüzenetet kapok: "A cellában lévõ szám szövegként van formázva vagy aposztróffal kezdõdik!" Hogyan szüntethetõ meg ez a hiba?
Olyat lehet-e csinálni, hogy a cellát szinesre állítom, de a nyomtatáskor nem veszi figyelembe és csak fehéret nyomtat meg persze benne a fekete szöveggel? Meghogy a cella egy bizonyos eredmény hatására egy másik színt vesz fel vagy villog. Thx
A fekete-fehér színt a nyomtatónál kell beállítani (Fájl/Nyomtatás), az eredménytõl függõ színt a Formátum/Feltételes formázásnál.
Ha nem unjátok, még lenne kérdésem: Van két cellám. Ha az egyikbe egy szöveget írok akkor az jelenjen meg a másikban is, ha üresen hagyom akkor a másik is üres legyen. Thx
A másik cellába hivatkozást kell beírni. Egyik cella pl. A1, a másikba csak ennyit kell írni: =A1 Ha a másik cella másik lapon van, akkor =Munka1!A1 Persze a Munka1! helyett a saját lapod nevét kell beírni, és ha ez a lapnév szóközt is tartalmaz, akkor aposztrófok közé kell tenni: ='Ez itt egy lapnév'!A1 Sikerült a feltételes formázás?
Az =A1 az 0-t ad eredményül. Lehetne üres cella? A feltételes formázás nem sikerült mert nemis találtam meg.
=HA(A1="";"";A1) Ezek szerint 2007-es Exceled van. Ott a Kezdõlapon a Stílusok/Feltételes formázás/Cellakijelölési szabályoknál találod meg. Régebbi verziókra a #368-as válasz vonatkozik.
Sziasztok! Van egy excel táblám, benne leltár. Három oszlop van. A oszlop a doboz szám, B a termék neve ami benne van, C a száma. Következõ a probléma: átláthatatlan az egész, mert B oszlopban sokszor szerepel ugyanaz, lévén nincs annyiféle termék ahány doboz. Ha meg akarom tudni, hogy X termékbõl hány darabot tartunk, órákig keresgélhetek, meg adogathatok össze. Nem tudtok valami módszert, hogyan lehetne mondjuk összesítést kérni? Nincs olyan függvény, hogy beírom a B oszlopban szereplõ szót, és az összes ugyanolyat egy külön táblán megnyitja, mellette a darabszámmal? Elõre is köszsönöm a segítéget!
Megoldható-e a következõ: A munkalap2-n van két oszlop, az egyik számokat tartalmaz a másik a számokhoz tartozó szöveget. A munkalap1-n is van két oszlop és azt szeretném, hogy ha az egyikbe beírom az egyik számot akkor a másikba írja be a megadott számhoz tartozó szöveget. Thx
Erre való az FKERES függvény. A súgóban megtalálod a használatát.
=FKERES(A1;Munka2!A:A;?;?) A megtalált számhoz, hogy kell a hozzátartozó szöveg helyét megadni?
=FKERES(A1;Munka2!A:B;2;HAMIS) (Munka1!B1-ben) Ez azt jelenti, hogy függõlegesen keresed az A1 tartalmát a Munka2 lap A:B tartomány 1. oszlopában. Ahol megtalálta az A1 tartalmát, onnan a jelölt tartomány 2. (B) oszlopában található értéket adja vissza. A HAMIS azt mondja a függvénynek, hogy pontos (nem megközelítõ) értéket keresel. E paraméter helyett beírhatnál mást is, a súgó pontosan leírja a hatásukat.
No a problémám a következõ... Ha az Excel 2003-ban beírok egy százalékértéket...a cella autmatikusan százalék formátumot kap....
hol lehet ezt kikapcsolni?...
ki lehet?
Elõre is köszi... Üdv.
Sehol. A cellaformátumnál az egyedi kategóriában add meg a formátumot, pl.: # ##0,00"%" – akkor szövegként értelmezi az utána biggyesztett % jelet, a bevitt érték továbbra is szám marad.
Beállítás szinten érdekelt a dolog, mert a 2000-es excelben ez még feature volt és be lehetett pipálni asszem...cellánkánt vagy kijelölésként takarítani az office után a [email protected] kedvem...pedig úgy néz ki muszály lesz:-)
Rosszul emlékszel. A cellaformázás Százalék kategóriájára lépve a 2000-nél ez az üzenet jelenik meg: "A Százalékformátumok a cella értékét százzal szorozzák és százalékjellel jelenítik meg."
Nem nagy ügy a formátum megváltoztatása. Az átformázott cella formátumát a formátumfestõ ecsettel egy-kettõre átviheted más területekre (ecseten dupla klikk után).
Sziasztok! Excel 2007-ben szeretnék olyat, hogy egy oszlop sorai egy másik doksi egyesített cellás soraiba kerüljenek. Egyesével ugye mûködik, csak több sornál elég macerás Elõre is köszi!
Sziasztok!
van egy cellám amiben megjelenik egy adott dátum napja szövegesen(hívatkozik egy képletbõl,ahonnan a dátumot veszi). Amikor egy másik cellában a dátumot megváltoztatom,akkor ez a cella mindig a megadott dátum napját jeleniti meg (hétfõtõl vasárnapig). A formátum egyéni beállításnál az nnnn formátumkódban szerepel. A kérdés az lenne,hogy,hogyan tudom feltételes formázásnál az megadni,hogy ha mondjuk a "kedd" jelenik meg a cellában akkor egy megadott cella színe átszínezõdjön?
Köszönöm a segítséget!
SZiasztok!
Angol nyelvõ Microsot Office 2003-am van.
Kérdésem az lenne, hogy hogyan tudom az ilyen excel ben felcsatolni az excel programba az excel nek egy részét, amelyet ugy hivnak, hogy : solver.
Tehát a solvert hogyan tegyem fel excelben?
ELõre is köszönöm szépen. ÜDv.,
A magyar nyelvûben tudom megmondani. Az Eszközök (Tools) menüben a Bõvítménykezelõben (ez a Macro almenü alatt van) találod meg, a legalsó a Solver. Ezt jelöld be.
Vegyük, hogy az A oszlopban vannak a dátumaid. A B1-be írd be az alábbi függvényt, és másold le a többi dátumod mellé: =SZÖVEG(HÉT.NAPJA(A1;1);"nnnn") Jelöld ki a B oszlop képleteit. Formátum/Feltételes formázás. A megjelenõ párbeszéd ablakban az elsõ legördülõbõl "A cella értéke", a másodikból az "egyenlõ" kell neked. Ekkor a 3. és 4. rubrikából egy lesz, oda írd be: =SZÖVEG(HÉT.NAPJA(A1;1);"nnnn")="kedd" Ezután a Formátum gombra kattintva beállíthatod a kedved szerinti betûtípust, szegélyt, hátteret.
Sziasztok. Van egy kérdésem. Konkrétan van egy 500 soros excel dokumentumom, 2 oszloppal. Én azt akarom, hogy egy word dokumentumba illesszem be az excel adatokat, hogy a második oszlop adata az elsõ alá kerüljön. Szóval. 1A alá 1B, utána 2A,2B, így tovább. Ezt egy word táblázatba szeretném beilleszteni. Ha erre van valami automatika, egy függvény vagy valami, azt szeretném használni, ne kelljen 500 tök hasonló adatot copy-paste-el rakosgatni. Arról ne is beszélve, hogy 4 ilyen excel dokumentumom van. Kérlek segítsetek
Excel-el kapcsolatban lenne egy kérdésem. A magyar nyelvû escel progikban van egy olyan függvény, hogy "szorzatösszeg()" , ezt a fgv.-t hogyan hívják az angol nyelvû excel-ben?
Illetve hol lehet találni ilyen leírást, hogy a magyar nyelvû excelben hogyan hívják a fgv.-eket?
Köszi
Keresd meg a gépeden a funcs.xls-t, az tartalmazza a függvények magyar és angol nevét. Az office telepítõje rakja fel.
Szia!
Sajnos a gépemen nem találtam funcs.xls fájlt. Lehet, hogy a telepítõ az MSOCache mappába rakta fel. De én azt a mappát letöröltem, mert ugye arra semmi szükség. Azt csak azért rakja fel az office, hogy ha késõbb még fel kelljen valamit telepíteni, akkor ne kelljen cd, hanem onnan felteszi.
Esetleg a te funcs.xls fájlodat fel tudnád tölteni valahova?
Pár perccel az elõbbi válaszom után privátban elküldtem, mert rájöttem, ha angol az Office-od, nem lehet meg a funcs. Küldtem egy még jobbat is, ami több nyelven ismerteti a függvényeket.