Sziasztok! Van egy Aprilia SR 50-em. A napokban lett cserélve görgőszett,ékszíj és szimeringek. Ha tövig húzom a gázt valami elkezd olyan hangot adni a blokkban, mintha csúszna az ékszíj. Ezt csak tő gáznál csinálja. Mi lehet a probléma?
Ez mi?
Menet közben fulladt le a robogóm és többet már be se indult, mi lehet a gond? Suzuki Lets2 és eddig pöcre beindult mindig amióta megvettem, bár igaz használtan. Érdről Budapestre oda vissza megjártam, rá 1 óra múlva újra rápattantam és a második utcánál már végleg megadta magát. Szíjat megnéztem, nem szakadt el de a görgő ha forog eléggé csapágyas hangja van. Gyertyának jónak kell lennie mert pestet megjártam... De valahogy fura érzés amikor próbálom berúgni, nomeg nincs a szokásos pöfögő hang se...
Mérj rá!
sziasztok felraktam az aksit tölteni és amikor bedugtam akkor az adapter zölden világított, de 4 óra hossza után elaludt, akkor vajon feltöltötte az aksit?
Aprilia sportcity.En sem vagyok magas,de a Magyar utak miatt kell a nagy kerek.
Helló, van itt még valaki? :) Robogó vásárlását tervezem, kb olyan 150e Ft környékéig, nem túl öreget. Csak munkára járásba használnám, csak városban. Kistestűt keresek, mivel engem sem szabtak valami nagyra. (155 centi... Amiről tuti leér a lábam, az a Honda Dio, meg egyszer ültem valami ezeréves Suzukin, ronda kockalámpás, nem tudom milyen pontosabban.) 4T kellene, azzal kevesebb a probléma. Tudom, az nem olyan dinamikus, meg minden, de ha szívni akarnék, arra ott a megbízhatóra nem megjavítható Jawa Mustangom, ha meg száguldozni akarnék, akkor jóhaver 250-es Kawa Ninja-ja. (Van rá jogsim, még mielőtt...) De nekem robogó kell, amivel el tudok kocogni a munkahelyre, meg haza, jóval olcsóbban, mintha autóval mennék. Ami tetszik, nagy szerelem, arra nincs pénz: Vespa. Így annyira nem tetszik, de a Piaggio Zip-eket nézegetem, külföldön akad is 1-1 megfelelő árú. Más tipp, amiket lehet nézegetni?
Nem :) Ezek dugattyú gyűrűk csak a vékonyka gyűrű szerepét nem értem . ( de az 2. olajlehúzó alá passzol szerintem ) itt is látható a szettben benne van
A képen látható kis vékony huzal szerű " gyűrű ? " hova való , és mi a szerepe ? Köszi a választ . itt Utoljára szerkesztette: Lucifer001, 2015.07.18. 13:38:08
Szia!Kör sr-t nem tudom.Viszont azt igen,hogy 150 alatt nem szabad Runnert venni!Ha elhatározod ,hogy veszel, elötte alaposan nézd átt mit is veszel meg! Nagyon kevés példány van ami nincs szanaszét hajtva. Olaszból behozottat felejtős.Még akkor is ha szép küllemre!Ennyit egyenlőre. Üdv
én munkához egy 2012-es RY6-ot használok,4900 kilóméter van benne,és eddig semmi problémám nem volt vele,szerintem érdemes rá beruházni. A saját motorom meg egy Gilera Stalker,mindkét motor más stílusu,de én azt mondom meglehet bízni a Keewayben is
Keeway robogó vásárlás előtt állok! A közel 2 méteres magasságomhoz, melyik típust ajánlanátok nekem, amin kényelmesen elférek, és még használható is (városban furikázni, semmi menőzés, munkajárás csupán). :)
Keeway Pixel 50 Keeway Flash 50 Keeway Hurricane 50 Keeway Milan 50 Keeway F-act 50 Keeway Ry6 Keeway Matrix 50 Keeway F-act City Keeway Hacker 50 Keeway F-act Evo 50
Köszi előre is.
Akkor nagy, vastag gumikkal kell venni, mint amivel az általam is ajánlott Honda szerelve van. :)
Egyébként gyanítom, hogy amennyire a normális, biztonságos közlekedéshez dönteni kell, azt tudja.
Neosoknál ajánlatos a hátsó felfüggesztést lellenõrizni, mivel azokkal szokott lenni álltalában probléma. Viszont tényleg minõségi cuccokból van összerakva az egész moci: dellorto karbi, minarelli blokk, pirelli ékszíj, brembo fék stb.
még annyi, hogy gilera stalker teleszkópja egy darab szar. fordítottak, ráadásul zsíros teleszkóp nem olajos pár év alatt kõvé dermed és semmit nem mozog.
minarelli blokk van aerox-ben meg sr50 elsõ 2 modelljében is. és azért mondom, mert megfordult már pár minarelli blokk a kezem alatt illetve 1 piaggio is és hát inkább minarelli. röviden, sokkal egyszerûbb az egész, könyebben szerelhetõ.
tetszik nagyon a gép,most még talonba van egy Gilera Stalker is,ilyeneket nézegetek,legyen jó masszív az úton,megbízható blokk,nekem ennyi elég,nem kellenek ezek a hülyegyerek robogók mint Aerox meg SR50 ilyesmik
Csatlakozom az elottem hozzaszolohoz es szeretnek en is tanacsot kerni. Vagy velemenyt? Ki, hogy latja...
Peugeot Satelis 125 Compressor vasarlasat tervezi a parom van esetleg valakinek valami tapasztalata velemenye? fogalmam sincs, hogy milyen konkretumra kellene rakerdeznem. Hulye vagyok a motorokhoz.. Olyan 2600€. Vagy esetleg valami mas ebben a kategoriaban? 125cc 13K Km.
Valaszokat elore is koszonom! ;)
sziasztok kérnék egy tanácsot tõletek! Yamaha Jog-ot hajtok jelenleg,de egy nagyobb kerekû,testesebb robira akarok váltani,két moci van kinézve,egy Piaggio Typhoon,és egy Yamaha Neos. Árban ugyanott van mindkettõ.jövõhétenmár esedékes lenne a váltás,ti melyiket vennétek,illetve miért? :)
A karburátort szerintem hagyd, a levegõszûrõt érdemes lenne kitisztítanod. Vagy túl sok levegõt kap, vagy túl keveset. Ha a szûrõ tiszta, akkor valahonnan falsot szív.
Nem ismerem a mocit, de ha automata szívatós akkor lehetne az a rossz. Mikor mész vele és hörög, nem megy akkor nézd meg a gyertyát. Ha nagyon lucskos akkor sokat kap. De lehetne a karbi beállítása is. Túl sok a váltózó. A karbin 2 csavar van. Az egyik a "subertet" állítja a másik a levegõt. Általánosságban ha a levegõt 1.5-2.5 fordulattal kicsavarod (0-ról) akkor szokott jó lenni. De ez egy alap. Sokat lehet nyerni a beállítással ha van türelmed. Mondjuk a légszûrõ is lehet koszos ha sokat állt. Ha valamikor ment akkor ezzel kezdenék. Légszûrõ, karbi pucolás. Ha nem ismered a mocit akkor célszerû felírni minden csavar állapotát, hogy legyen mivel kezdeni.
Hali! Van egy Piaggio Zip-em (50 ccm, 1994 körüli kiadás, tehát még a régi :D) Olyan bajom van vele, hogy mielõtt megvettük sokat állt a motor, majdnem három hét kínlódás után sikerült beléje életet lehelni, és most mûködik úgy hellyel közzel. Az az én bajom, hogy tegnap mentem vele egy karikát max összesen fél kilométer, mondom tesztnek jó lessz. ugyanezen az útvonalon mentem még eg kört, és a felénél elkezdett lehörögni a motor, minth a nem kapna elég anyagot, húztam a gázt, és fulladt visza a motor. Alapjárat normális volt, úgy tudtam vele hazajönni, hogy éppenhogycsak megmozdítottam a gázkart, és lépésben tötyögtem haza vele. Mi lehet a baj? Még egy kérdés: a karburátoron melyik csavar mit állít?
Szét van szedve az orra, lámpa most nincs benne egy ideje, pár nap és elvileg megjön. Lehetséges hogy mikor vettem ki a lámpát akkor valamelyik kábel mozdult vele? Egyébként is eléggé kuka az elektromos része..
Nekem csinált hasonlót, hogy kontakt nélkül elkezdte pörgetni az önindítót. Aztán kiderült h az egyik biztosítéknál volt a baj, majd megmozgattam a kábeleket, és helyreállt a rendszer.
Hali. Van egy 50-es robogóm, kb. 2 hónapja volt megfúrva. Bejáratós még így lassan (max óra szerint 30al) mentem vele csak.. Mostanában olyat csinál, hogy 2-3 km után ha húzom a gázt és egy idõ után mikor elengedem nem történik semmi hanem megy ugyanúgy tovább, fékezéskor lassul, de hallom, hogy a motor csak "bõg". Mikor leállítom kihúzom a kulcsot a motor megy tovább (??? kulcs nélkül), aztán húzok egy kis gázt akkor mintha "puffana" egyet és leáll. De mondom mikor még hideg és elengedem a gázt akkor rendesen visszaesik a fordulat, de egy idõ után nem. Valami ötlet mitõl van? Rossz lehet a keverés aránya?
Ha a benzint akkor nem annyira fog elindulni. De ezt gondolom magad is kitaláltad. Enged le és mehet bele a benzin azt jó utat. Ha a másikat, akkor meg jó helyen van. Ismét jó utat.
Sr 50-em van. Önindítón lehet hallani, hogy erõlködik, de igazából meg se nyikkan. Megmértem az akku feszültségét, 11,3 V volt. Elképzelhetõ hogy emiatt nem mûködik?
elõször úgy olvastam a "kátyukat", hogy "kutyákat" :D
fater nemrég vett egy full gyári hibátlan Yamaha Jog-ot,60 van beleírva,30-nál már villog egy a sebességjelzõ(japánoknál ennyi a megengedett sebesség utcán),úgy megy mint a mérgezett egér,lámpától-lámpáig akármelyik autót odabassza,és nem eszik többet 2.6-nál :) Nagyon masszív gép,a hátránya az,hogy kisebbek a kerekei például az aeroxénál vagy az sr50-nál,és nagyon megérzi az ember a kátyukat ha véletlenül átmegy rajtuk.
Nekem is Sr50-em van, nagy melegben az is olyan lomhan indul meg mint a szar... Csereltem gorgot, kontrasztrugot, kuplungrugot. Ugyan olyan lomha. Nem tudom mi a baj, de nem is erdekel, autora valtottam inkabb :)
Én is sr50 birtokosa vagyok, nálam is van ilyen gond, hogy álló helyzetbõl indulva alig gyorsul, elektromos kerékpárok simán állva hagynak, majd 40 km/h felé életre kel. Fogyasztása 6 liter körül van.
sziasztok ! Nem lesz rövid, de érdemes lehet elolvasni. Jött a tavasz. Elõvettem az aprilia sr50 lc-m.
Tavaly tavasszal mentem. 55.000 Ft ot költöttem rá. Cserébe lomhább lett és az 5 helyett 6 litert eszik.
Szívócsonk 2x lett cserélve. (áll. repedt) co csavarral játszadozás. Folyton elkeveselt csak... Hidegben iszonyat füstölés. Nagy kerékpörgés miatti szivató beállítás. Ok. Legalább indult, de 7 litert evett.
Mondják használjak jó olajat és jó benzint. (azt használok) castrol racing, és vagy omw maxx motion, vagy 98 as. Lukoil persze kizárva.
8000 km van benne. 2500 -al vettem és tényleg annyi van/volt benne. CSaládon belüli vétel volt. 5 évet állt a motor ! Ettõl persze beállt. Ki lett "tisztitva". De igazából a karbi valahogy mindig összemocskolódik...
Elviszem szerelõhöz. beállított mindent. Kipucolt mindent. Egy tank erejéig jó is volt! végre 4 és felet evett "csak" (kb. 3at 3,5-öt kéne)
Aztán megint erejét vesztve lomhább lett. Megint újra 5,5 öt 6ot evett.
Egész máshogy indulnak mellõlem a pirosnál például az sr 50-ek.. Ez nem hogy nem ugrik hanem mint egy medve...
A végsebességgel nincs gondom. Nekem elég a 70-80. Bár állítólag még gyorsabban is tudna menni.
Teszem hozzá óvatosan rángatom a szarvát !!! szép nyugodtam 60 al megyek vele és nem brummogtatom. A menõzésbõl már kinõttem így negyven évesen. :)
A kipufogót egyszer oldalról lábbal megrugdosta az egyik szerelõ mondván hallom e hogy csörög ? Na ez gyári szar... Le kéne cserélni.
A kipufogóra én is gyanakodtam.... A henger kopásra is, de szét lett szedve és minden rendben van vele !
Nagyon köszönöm hogy végigolvastad... AKÁR EGYSZAVAS TIPPEKRE IS NAGYON KÍVÁNCSI VAGYOK ! és köszönöm elõre is !
Sziasztok, lenne egy kérdésem a 50 es Hondámon 80/100 -10 gumik vannak, kopottak, tudnék szerezni 100/90-10 gumikat elférhet e az elsõ villában? A két villaszár közötti távolság kb 110 mm.
Egy navajás méret kalkulátor nem találtam a neten ami motorgumira volna.
ha esetleg valakinek van ilyen gumija robogón mérje már meg hogy milyen széles.
Elõre is köszönöm.
na elõvettem a robogót nem akart beindulni, kicseréltem a gyertyát és egybõl jó lett
Nem az a baj,hogy nem cserélem ki,persze hogy kicserélem egyértelmü.Csak,hogy attol lehet e ez a hiba ez a kérdés..Karbipucolás tuti nem segit a bajon...
A benzin az "romlandó". Ez az alap. Karbi pucolás és azt a szakadt membránt sem ártana cserélni. De nem is értem, ha szakadt akkor csere. Biztos nem olyannak tervezték.
Sziasztok Elövettem a garázsbol a Malaguti Ciak 4T 150 et,beinditom szépen ját aztán alapjáraton elkezd akadozni ,elindulok vele szépen huz aztán rángat,nincs erõ,pár pillanat és megint megy.És néha olyanokat durrog mint a régi trabantok mikor szar volt a gyujtásuk..Levettem a karbi tetején a kupakot és szakadt a membrán az csinálhat ilyen problémát vagy más esetleg....
A zselésnek az a lényege, hogy "nem igényel karbantartást". Nem kell nézegetned a folyadék szintet...mondjuk azt hiszem ennyi. :-D
Nekem 2011es van.Én úgy szeptember-októberben leraktam a garázsban és márciusban hoztam fel újra. Akkor már nem ment az önindítás...Persze ez normális?! ,mivel nem indítgattam be egész télen így elszállt a töltés. Ekkora szaladtam el venni egy zseléset mert az huu meg haaa..:D Elõtte a gyárit felraktam aksi töltõre,mire vissza értem a zseléssel már indult is a "régivel".
Nagyon remélem! Nem úgy mint tavaly a Március 15-én .-DD
Nekem van egy kis suzuki sepia robi amit már használok melóba járásra napi 20km-t. De az igazi gyöngyszememet csakis kizárólag jó idõben használom majd.