Egy kis ízelítõ Gergõék lapjáról, természetesen bõvebben olvashattok mindenrõl a csapat lapján...
Sziasztok!
Utolsó jelentkezésünk óta eltelt hosszú idõnek az az oka, hogy a végsõ pillanatokig folyt a munka a 2004-es évad elindításának érdekében. De visszatértünk és komolyan vesszük szurkolóink jogos elégedetlenségét a honlap "tarthatatlan" helyzete miatt. A mai naptól fogva csapatunk kezébe került a website menedzselése, így garantálni tudjuk az állandó frissítést.
Az év eleji nagy találgatásokat nem szerettük volna egyenként kommentálni hisz számunkra is rengeteg kérdõjelet tartogatott a kezdõdõ szezon. Nálunk sem történt másként mint minden csapatnál, hogy az utolsó pillanatig minden mozgásban volt a csapat körül és amíg nem tudtunk semmi biztosat nem szerettünk volna komolytalan bejelentéseket tenni.
Utólag ennek már úgysincs jelentõsége, aki ott volt Egerben az mindent láthatott. A fõ változás az autó színében történt az új támogatónk okán. Nagy örömünkre egy nagyon komoly, a ralisportban már jól ismert márka választotta csapatunkat reklámhordozóul. Mint tudjátok a BOMBA! továbbra is szerette volna az ifj. Tóth-Tóth párost támogatni, de miután kiderült, hogy nem tudnak elrajtolni az elsõ futamon, legnagyobb örömünkre a mi csapatunkkal állapodtak meg a 2004-es évadra. Az új támogatónk miatt kb. 10 munkanapunk maradt az autó és az új design elkészítésére. Bajunkat fokozta még, hogy a motorfelújítás az utolsó pillanatokig elhúzódott (szerdán került haza) s a mûszaki vizsga is lejárt idõközben így az utolsó 48 óránk non- stop munkával zajlott. Ennek köszönhetõen csak pár kilométer erejéig ülhettünk az autóban a verseny elõtt s így vártuk az egri rajtot.
Forrás: Szabó Gergõ
Új intézkedések, szabályok ...
Új intézkedések, szabályok és azok fogadtatása a 2004-es évadban... a szezonnyitó futamon
A tegnapi napon az esti parc fermébe beálló elsõ osztályú mezõny néhány tagját meglepetés érte. A versenyrendezõség ugyanis a találomra kiválasztott 5 versenyzõn végezte el a törvényi elõírások alapján is szükséges szúrópróba szerû drogteszteket. A svájci "berendezés" vizeletmintákból dolgozik, és több lehetséges szer jelenlétét képes kimutatni. Tekintettel arra, hogy a mechanizmus és annak minõsítése nem ismert, a rendezõk is csak próbának szánták ezen akciót. Faluvégi Pétertõl megtudtuk, hogy a versenyzõk jól fogadták a kezdeményezést, és annak ellenére, hogy nem volt szükséges, az érintett verenyzõk kérésére az eredmények kifüggesztésre kerültek: 3 negatív és 2 értékelhetetlen (contoll jel nélküli) eredmény született. Ahogy Faluvégi Péter fogalmazott: "Örülök, mert látszik, hogy ezek a versenyzõk valóban sportnak tekintik ezt a sportot."
A korábbi versenyek alkalmával nehézséget okozott, amikor a kiálló versenyzõkrõl nem voltak hírei a rendezõségnek. Akik a gyorsaságin adták fel a versenyt, azokról lehetett tudni, hiszen a versenybírók, rendezõk látták, hogy kiállt, ahogy szintén követhetõ volt, hogy kik nem tudták folytatni a versenyt egy-egy szervizt követõen. Ám akik a két gyors közötti etapon álltak ki, arról csak annyi információja volt a rendezésnek, hogy az elõzõ gyorsról lejött, ám a következõre nem érkezett meg. Ez pedig iõnként aggodalmat keltett, illetve bizonytalanná tette a rendezést. Új szabályként az idei évtõl bevezetére került, hogy a kiálló versenyzõknek az itinerben lefûzött lemondó nyilatkozatukat le kell adniuk, ezzel is rugalmasabbá téve a rendezést, és követhetõbbé a versenyzõk mozgását. Jó tapasztalatként értékelte Faluvégi Péter azt a tényt, hogy az esetek legnagyobb részében ez így is történt, a versenyzõk - annak ellenére, hogy sokaknak ilyenkor éppen elég bajuk volt, és bizonyára szívesebben foglalkoztak volna saját problémáikkal - pozitívan álltak az új szabályhoz, komolyan vették azt, nyilatkozataikat rendre leadva együttmûködtek a rendezõkkel.
hm érdekes...
Két Hideg lehet Miskolcon
Több, mint száztíz páros nevezett a 11. Vredestein Miskolc Rallyra (április 23-25.), azonban a nevezések hivatalosan még nem tekinthetõek véglegesnek.
Érdekességek: - Angyalfi Károlyékkal bõvülhet a skodás armada, ugyanis egy Octavia WRC-t jelöltek meg autónak - Miskolcon mutatkozhat be Butor Róberték Super 1600-os C2-es Citroenje - A Tagai-tesók ugyan kihagyták a szezonnyitót, ám a borsodi pályákon elképzelhetõ, hogy itt lesznek egy Subaru Impreza WRC-ben - Szeleczky Tamás a Ford Escortot mutathatja meg a lelkes miskolci publikumnak - Turcsányi Egon: Mazda 323 GTR (A8) - Géczy Nándorék sokak kedvencét, egy A8-as Toyota Celica GT4-t ,,tervez” - Hadik Andrásék reménykednék, hogy hazai környezetben vethetik be az Opel Astra OPC-t - Leadta nevezését Hideg Krisztián (Mitsubshi Lancer EVO 6, N4) - És talán amire a legtöbben felkapják a fejüket: Hideg János is nevezett a 11. Vredestein Miskolc Rallyra!!!
Napvilágot látott egy újabb hír, amely azonnali hatállyal, 2004 április 1-jétõl lépett életbe. Ezentúl a privát csapatok új játékszabályok mellett vehetnek részt a világbajnoki futamokon az alábbiak szerint.
Pozitívum, hogy a Nemzetközi Szövetség számukra többé nem írja elõ a „FIA homológ” versenybenzin használatát, amit mellesleg aranyárban mérnek - és egyik fõ oka volt annak, hogy az idei Új-Zéland Rallye-n alig akad privát induló a megnövekedett költségeknek köszönhetõen...
Az érem másik oldala, hogy valamennyi Super1600 és N csoportba nevezõ csapatnak számolnia kell azzal, hogy ezentúl, rájuk is érvényesek lesznek a JWRC és gyári WRC megszorítások. A kor és a gumimárka (Pirelli) megkötésétõl eltekintve így csak maximalizált számú gumival és szerelõvel vehetnek majd részt a versenyeken.
Bár az utóbbi minket anyagi okokból nem kifejezetten érint, jó tudni, hogy merre tendál a FIA, ugyanis Benik Balázsék és Szabó Gergõék is egyaránt terveznek egy esetleges kirándulást Szardínia szigetére az októberi utószezonban és lehet, hogy több „azonnal hatályba lépõ” szabályhoz is alkalmazkodniuk kell, ahogyan az sem kizárt, hogy a 2005-ös szervizszabályokat is átveszik az olaszok.
Az elsõ kanyarban szétesik... A Suzukit azoknak az embereknek gyártják, akik nem tudnak normális autot venni. Suzuki motorban jó, de autóban nem. Karosszéria és a belsõ egyszerûen undormány. Rallyba is azért veszik, mert olcsó, és olcsó fenntartani...
Mert amit mondasz azon egyrészt látszik, hogy suzukit még csak messzirõl láttál, másrészt menj te csak a gyúrós-homokos-szteroidos topikba, az való neked...
A; Baszottul utálom a Suzukit. Hányok tõle, utálom, hogy minden 3. auto Suzuki az utakon. B; Annyira vagyok homokos, mint te cigány. C; Sosem szedtem semmit.
A: Hányok tõle, hogy tele van a fórum magadfajta emberkékkel, akik ugyan még nem ültek Szuzukiban, de azért szidják...mi volt a legszarabb autó amiben ültél???
Na ez a baj...egy trabant vagy wartburg után nagyonis jó autó az! Én suzukin tanultam vezetni, és szerintem nincs vele az égvilágon semmi baj,pedig azóta vezettem egy pár autót...
Utálom az ilyen aóembereket, Suzuki ááá szar autó!!! DE miért szar??? négy kereke van stb... és szerintem egy átlag magyar embernek kurvára megfelel!!!!
Hm... Biztos te is olyan leszel lesz egy szakadt ladád, de egy embléma azért lesz rajta. Egy kisfiú lehugyoz egy Suzuki jelet. SZámalmas....
Mért szar? Már elmondtam, de mégyeszer szedjük össze a gy.k.: - Interior design = 0, fostalicska mûanyag - Karoszéria = 1 ujjal benyomom - Motorja lehet jó bárminek.
Az átlag magyar embernek lehet, hogy kurvára megfelel, de így sosem fog emelkedni a színvonal, ha még ez a generáció is így áll hozzá, hogy "jó lesz a Suzuki nekem..."
Inkább egy lada... Mondjuk a Volga jobb! Ja, tényleg én ültem eredeti orosz Volga taxiban! Na az igen! Az való a rallyra gecc! :)
hm... trekszájon te megint csak szétoffolod a topicot, és flémelsz. Mondod a magadét, semmi sem érdekel... TÉMA LEZÁRVA!
A suzuki hányszor romlik el egy évben? És a volga???? :P Egyébként nem fogyasz 30at. Ráadásul a Volgát lehet használni mészárlásokra, autósüldözésekre! Suzukit nem :D
Inkább nem írnám most ide azokat a szavakat, amelyek kíséretében remegõ lábakkal kiszálltam Szabó Gergõék WRCjébõl, miközben Gergõ rutinos mosollyal mászott ki a bal1-bõl.
Nem nagyon gondoltam volna, hogy bármikor is sor fog rá kerülni, hogy egy igazi WRC navigátorülésében utazhatok néhány kilométert, sosem tudtam igazán elképzelni, hogy megy egy ilyen: gondoltam, hogy brutális, de nem tudtam mennyire. Most már legalább sejtem…
A Club Nokia játéka jóvoltából kaptam egy lehetõséget, hogy beüljek a 2003 évi rally.hu közönségdíjas mellé. A számomra nagy eseményre az Eger Rally elõtti teszten, csütörtökön került sor. Hogy az elõtte este 11-kor elfogyasztott vadpörköltnek, vagy az izgalomnak betudható, nem tudom, de nem nagyon sikerült a teszt elõtti éjszakán aludnom. :o)
Az esemény megszervezésében Kerék Balázs volt nagyon kedvesen segítségemre. A teszt dél körül kezdõdött, számunkra már az is érdekes volt, hogy akkor láthattuk elõször a sárga BOMBA! színekbe öltöztetett Octavia-t. Gergõ „lábon” hozta az autót, egy kézifékessel fordult be mellénk, ami valamennyire elõre jelezte mit várhatunk a délutántól.
Amikor megérkezett, beszélgetett-beszélgettünk néhány percet, majd Geri megemlítette, hogy még hidegek a fékek és a gumik, és elõször néhány bemelegítõ kört fog tenni a lezárt szakaszon. Majd egyszer csak rám mutatott, és nekem szegezte a kérdést „Akkor beülsz?” „Be!”. Azt hittem elõtte lesz néhány kilométer, amikor barátkozhatok kívülrõl az autóval, így a meglepetéstõl szóhoz sem jutottam, már kötöttek is be. És ami akkor következett…
Elõször valóban csak a gumikat melegítettük, számomra már az is elképesztõ volt: a folyamatosan négy kerékkel csúszó autóban reménytelenül hánykolódtam a navigátor ülésben :o) Gergõ stílusát amúgy sem kell bemutatni, de amíg hidegek voltak a gumik, addig az õ bevallása szerint is nagyon csúszott az autó, a hátulja állandóan elõzésbe kezdett, ami a melegedéssel, és némi fékerõ elosztó csavargatással alább hagyott.
A tempó még nem volt annyira brutális, de nagyon tetszett, hogy egy tized másodpercre sem kellett megijednem, mert Gergõ végig 100%osan uralta az autót, bár ekkor még sejtettem, hogy távol lehetünk a végsebességtõl. Amúgy jó elõre kitaláltam, hogy mit fogok majd figyelni az autóban - elvégre ilyen lehetõség nem sokszor adódik – de teljesen elvesztettem a fonalat az elsõ 2-3 km után :o). A civil autós számára elképzelhetetlen sebességen és gyorsuláson túl semmi másra nem tudtam figyelni, csak arra, hogy az autó mennyire nem érzi meg, hogy bemegyünk egy „levág”-ba, vagy nem megyünk be. Persze mindig bementünk!!!
Amikor az egyik brutális kanyarvétel után nem tudtam magamban tartani elégedettségem, Gergõ mosolyogva közölte: „Most már KEZD bemelegedni az autó”. Én azt hittem ez már a vég. Viszont jött az info: akkor a következõ körre már bekapcsoljuk az ALS-t! És innen elszabadultak az események. Az szakasz elején a rajtnál gyorsultunk egy durvát, de a többit már nem tudom felidézni. Amikor az autóból kiszálltam, csak akkor raktam össze: semmi mást nem néztem az autóban csak az utat, egy tizedmásodpercre sem néztem le. És itt kell megállapítsam, hogy minden tiszteletem a navigátoroké, mert az ülésbe préselve ilyen sebességnél egy 15km-es gyorson számomra VÉGIGMENNI is lehetetlennek tûnik rosszullét nélkül, õk még az itinert is olvassák, amit egyszerûen nem értem hogy csinálnak.
Az ultrabrutális utazás végén vigyorogva kikászálódtam a Skoda ülésébõl, Gergõ elmondta, hogy kb. 70%ot autózott a verseny tempóhoz képest, amikor a leggyorsabban mentünk. No comment.
Nagy-nagy köszönet Kerék Balázsnak, Szabó Gergõnek, és a Nokiának.
Arról az ignisrõl beszéltek ami a wagoner+ alapjaira épült és hozzá heggesztettek 20 centit a kasznihoz(gratulálok nekik),ja és amelyiknek a karosszériája csak ugy horpadozik össze-vissza, Hát kb ennyi,a vvti motoros az jó de a többi az csak "suzuki" marad
Suzuki se egy elromlós autó...hiszen japán a lelkem...
a suzukisok nagy része nem tud vezetni,mer az összes a skodásból meg trabantosból lett azok meg nem tudnak menni mert az autó nem olyan hogy lehetne vele
ne általánosíts!!! Én jötem haza Suzuki Swiftel 170-nel autópályán... Nem kamuzik, nem szokásom! Multko Eger Rally után egy Subaruval versenyzgettünk az autópályán, 170es tempóval. Igaz, hogy ha akart volna elmegy mint az állat....