Hivatalosan bejelentették az Geforce 6800 és 6800 Ultra kártyákat:
A fõbb paraméterek, tudás stb:
-16-pipeline superscalar architecture with 6 vertex modules, DDR3 support and real 32-bit pipelines -PCI Express x16, AGP 8x support -222 million transistors -400MHz core clock -Chips made by IBM -0.13µm process -40x40mm FCBGA (flip-chip ball grid array) package -ForceWare 60+ series -Supports 256-bit GDDR3 with over 550MHz (1.1GHz DDR) clock rates -NVIDIA CineFX 3.0 supporting Pixel Shader 3.0, Vertex Shader 3.0; real-time Displacement Mapping and -Tone Mapping; up to 16 textures/pass, 16-bit and 32-bit FP formats, sRGB textures, DirectX and S3TC compression; 32bpp, 64bpp and 128bpp rendering; lots of new visual effects -NVIDIA HPDR (High-Precision Dynamic-Range) on OpenEXR technology supporting FP filtering, texturing, blending and AA -Intellisample 3.0 for extended 16xAA, improved compression performance; HCT (High-resolution compression), new lossless compression algorithms for colors, textures and Z buffer in all modes, including hi-res high-frequency, fast Z buffer clear -NVIDIA UltraShadow II for 4 times the performance in highly shadowed games (e.g. Doom III) comparing to older GPUs -Extended temperature monitoring and management features -Extended display and video output features, including int. videoprocessor, hardware MPEG decoder, WMV9 accelerator, adaptive deinterlacing, video signal scaling and filtering, int. NTSC/PAL decoder (up to 1024x768), Macrovision copy protection; DVD/HDTV to MPEG2 decoding at up to 1920x1080i; dual int. 400MHz RAMDAC for up to 2048x1536 @ 85Hz; 2 x DVO for external TMDS transmitters and TV decoders; Microsoft Video Mixing Renderer (VMR); VIP 1.1 (video input); NVIDIA nView -NVIDIA Digital Vibrance Control (DVC) 3.0 for color and image clarity management -Supports Windows XP/ME/2000/9X; MacOS, Linux -Supports the latest DirectX 9.0, OpenGL 1.5
ez fõleg azért jó, mert erõsödni fog a verseny, és lefelé mozognak majd az árak. az ati rögtön kitartotta a vidkarik árát, hogy az FX sorozat ennyire gyengusz lett. most meg olvasom, hogy a 9800XT kártyákon feloldották a renderelõ futószalagok gyári tiltását, hogy olyan kártyát dobjanak a piacra, ami az új geforce-al vetekedik. mondjuk egy genyóság egy cégtõl, hogy gyárilag legyengíti egy terméke teljesítményét, de hát ez van
Mondjuk a 16xAA-ra kiváncsi leszek, lehet, hogy képminõségben odavernek most mindenkit?
Szerintem te a Radeon X800-ra gondoltál, és nem a 9800XT-re... Azonkívûl az ATi mind a mai napig semmiféle hírt nem közölt az X800-ról, tehát amit olvastál az pletyka!!!
nem tudom már hol volt a cikk, de abban az volt, hogy a 9800XT architektúrájára épül az X800. csakhogy azt a teljesítményt egy 9800XT is majdnem elérte volna, csak direkt le volt tiltva 8 renderelõ futószalag, és egyébként csak 12 majd késõbb 16-ra akarták feloldani, de mivel az új nvidia ilyen jó lesz, egybõl 16-al forgalmazzák
1. javíts ki ha tévedek, de itt az optimalizáció jelenleg minimálisan lesz érzékelhetõ 2. képminõségromlás csak alacsony fps esetén jön be, éppen azért, hogy nagyobb legyen 3. nemhiszem, hogy csiga tempót diktálnak ezek a kártyák
1.: Az FX széria esetén ugye volt olyan, hogy elég durván érzékelhetõ volt (kevesebb füstöt hagyott a rakéta UT2k43-ban, stb.), éppen abban reménykedem, hogy a GeForce 6800 esetén ilyesmire nem lesz szükség... 2.: ??? Én a 16xAA-ra céloztam képminõség terén.... 3.: Pont ebben reménykedem...
1. lehet, én nem tapasztaltam :p (+1) 2. lehetne felõlem 24*AA is, attól még lehethogy az optimalizáció lerontja, mert már csak pl 1-2 fps-el menne, így menni fog 24*AA-val 10-15fps-el, de mégis rosszabb grafikával +1 ;) én nem játszottam az ut2k3-al és nincs is rá lehetõségem, mert nem tudom beszerezni
1.: Azt hiszem nem igazán érted az UT2k3 esetét - ez egy példa volt. Van még bõven sajnos (TR:AoD, FarCry, stb.)... A lényeg pedig az, hogy az nV ilyen módszereket alkalmazott ahoz, hogy "partiban legyen" az FX széria a Radeon-okkal. 2.: Ezt sem igazán érted ezek szerint. Én a 16xAA-t pont arra értettem, hogy igen szép képminõséget kaphatunk. Az egy másik tészta, hogy nyilván nem a Doom3 esetén, de mondjuk az egy-két éves játékok esetén már valószinüleg el fogja bírni. A 9800XT-n sem kapcsolom be a 6xAA-t a FarCry alatt, mert akkor már folyamatosan 30fps alatt lenne - viszont egy CS vagy DoD kényelmesen elbírja...
))szerintem(( csak azért láttál hiányosabb grafikát, mert már kevés volt az fps ja és tudom mit mondasz, csak nem tudok egyet érteni vele, valószínüleg azért, mert nem tapasztaltam... ha tudsz FarCry-ra példát mondani és képet mellékelni, esetleg belinkelni (ne ebbe a fórumba, hanem az fx-be, elvégre még arról van szó), azt megköszönném a nem komplett dx9 az egyértelmû számomra, ne ilyen példát írj elõre is köszi
ja ha az nV4 is nem teljes dx9-el fog megjelenni, akkor elmehet a bús pi_ba az egész nvidia (sajna erre látok kb 10% esélyt)
Remeljuk az nVidia visszakapja elso helyet. Eleg nehez volt nekem megszokni oket, miutan felvasaroltak a 3dfx-et. A radeonokat meg gyulolom. (nem az atit) Amugy, akkor ezek az uj pci exp. kartyeszok belemennek az agp foglaltba is ?
Photo of the day: ASUS V9999 on GeForce 6800 Ultra (NV40) — Cormac @ 12:48 There are just some hours left until the official announcement of NVIDIA's NV40 GPU family. To attenuate your foretaste we offer you the images of a GeForce 6800 Ultra-based solution from ASUS.
Well, it's not a "photo" in the true sense. It lacks connectors and is more of a design concept. Nevertheless, you can already see that the card will occupy a single slot, have a unified GPU/memory heatsink, and feature popular "turbine" design. Nothing monstrous, just the power requirements are not clear yet. Anyway, we'll all get to know it later today. So, for now, take a look at ASUS V9999 images:
Az ATI csak 10 nap múlva jelent be, tehát addig elhamarkodott lenne összehasonlítgatni.
A teljesítmények tekintetében pedig még egyik gyártó kártyájáról sem derült ki semmi, a kezdeti PLETYKÁKON kivül.
Ráadásul, az alant említett felsorolás a kártyáról is TISZTÁN PR anyag, amelyet ugye nem kell ecsetelnem, hogy mennyire volt hihetõ eddig az NV részérõl. Kártya pedig még SEMELYIK oldal kezében sincs!
Egyébként -feltételezve-, hogy az nv pr alá ugye nem becsüli a saját termékét az alanti felsorolásban, "-NVIDIA UltraShadow II for 4 times the performance in highly shadowed games (e.g. Doom III) comparing to older GPUs " ez annyit jelent, hogy messze nem lesz gyorsabb az R420-nál, logikusan gondolkodva. A 9800XT ugye most 2x gyorsabb, mint az 5950U a PS/VS heavy cuccokban, és az ATI is ráígért többszörös teljesítményt a 9800XT-re. Szal a kezdeti pr baromságok, mint a 12xxx 3dmark03 score már itt megdõltek (reálisan).
az nv4 elvileg mára lett beigérve, mégsincs semmi, csak pletyka???? vagy a mára tett igéret sem volt hivatalos????
Lásd #1 Ezek már nem pletykák, csak amit ezeken kívül hozzátesznek.
De tényleg, akkor ma vagy holnap már ki is osztják a tesztdarabokat, vagy bevárják az ATI-t és ma csak elkezdték az intenzív reklámozást?
Bevárják az ATI-t, lOL:D Szerintem ezt te sem gondoltad komolyan;)
Ez a 10 nap különbség a bejelentések között nem jelent semmit. Vagy max az ATI malmára hajtja a vizet, mert õ most már tudja mit tud az NV40, és ehhez képest engedélyezhet még extrákat az R420-ban.
A termékeik megjelenése viszont úgyis május-június folyamán esedékes, ott pedig már a jobbik gyõz... Addig meg megy a marketing gépezet.
Tesztdarabok már a héten szerintem lesznek nvidia részrõl, legalábbis elég nagy marketing hiba lenne, ha nem lehetne nyiltan tesztelni még. Az egész szakma erre vár, lévén az nv marketingnek már a kutya sem hisz...
az lenne a legészerûbb, hogy az nvidia nem adja ki még a 6800 ultrát, az ati meg a 423-at, így bõven lesz elég idõ, hogy még csatázzanak egy kicsit persze a többi kártyával elõdrukkolnak, sõt ideiglenesen mondjuk meggyengítenék az egyik kártyát, hogy a rivális könnyû prédûnak vélje és válat vonjon rá, majd egy pici változtatással lesöpörni az ellenfelet
Ez szvsz már megtörtént. Az nV40-nél már vagy féltucat pipeline x TMU felállás volt hírként kint mindenhol. Az sincs sehol megerõsítve, hogy az R420 pl. nem tudja a PS3.0-át. Aztán nemrég még arról volt szó, hogy az R420 csak 8 pipeline-os, most meg már arról szólnak valójában 8/12/16 az altipustól fûggöen.
Nem csodálkoznék, ha ezeknek az (ál)hireknek a hátterében az nV és az ATi PR-részlege állna, hogy megtévesszék a másik gyártót - de ez persze csak egy összeesküvés-elmélet :))
Nem feltétlen. Amit haverom akart venni kb 2 hónapja az szép kis fekete kb 5*5centis bordával volt passzív hûtésként, az elég csúnya volt, és inkább vett egy inno3d-t.
Sajnos úgy tünik, a 2 molex csati nem vicc: az nV elõírása szerint a minimum ajánlott tápegység 480W...
Vannak teszteredmények, de a Hard|OCP-nél valamiért úgy teszteltek, hogy azonos FPS-t mennyivel jobb képminõség (AA és AF bekapcsolása mellett) alatt képes nyújtani. Nem túl okos, de így csinálták...
FarCry 1.1 - a 6800U 4xAA-t bír, míg a 9800XT 2xAA-t
NFS:Underground - nem túl impresszív:
Teljesítmény FS2004 alatt - a 9800XT-t itt a földbe döngölik... http://koti.mbnet.fi/elixir/NV40/10817474486qLMOmeutS_6_5.gif[/IMG]
UT2k4 - a 6800U 4xAA és 16xAF mellett ugyanolyan gyors, mint a 9800XT 0xAA és 8xAF mellett
Splinter Cell: Pandora Tomorrow - a 6800U itt nem sokkal gyorsabb, "csak" a 8xAF-et bírja el pluszba.
Battlefield Vietnam - a 6800U magasabb felbontásban bírja 4xAA bekapcsolása mellett
Call of Duty - Q3 engine alatt repül a 6800U: 1600x1200 4xAA és 16xAF-et gond nélkül nyúzza
Mit lehet ebbõl levonni? Nos egyenlõre biztosan semmit, ez egy kiszivárgott teszt, és a H|OCP nem igazán lineárisan közelítette meg a témát. Mindenesetre vannak nem túl látványos eredmények (FarCry v. NFS:U), de vannak brutális is (CoD). Azonban a 2x sebesség, amit beigértek max. azokon a játékokon érvényelhet, amikben amúgy is erõs volt az nV (Q3 engine v. FS2004). Ez számomra csalódás, azt vártam, hogy megkérdõjelezhetettlen lesz a GeForce 6800Ultra fölénye. A 9800XT-t mindenestre a legtöbb helyzetben keményen alázza, szóval az nem kérdés, hogy új királya van a videókártyáknak. Mostmár csak arra kell várni, hogy a Radeon X800 vajon képes lesz-e ennél jobb teljesítményre...
A végére egy érdekesség: itt az elsõ nyilt nVidia elismerés arról, hogy a GeForce FX59x0 valóban 8x2-es felépítésû:
Viszont jó hír, hogy ezek szerint az nV40 valóban 16x1-es kártya. Ellenben úgy tünik, hogy a 16xAA csak valami félreértés volt, a kártya max. 8xAA-ra, viszont 16xAF-re képes...
LoL...
Szóval az nV35 (FX5900) tehát nem 8x2, hanem 4x2, maxima mea culpa... :)
Hehe, vicces ez a tesztelési mód! Ilyet már csak akkor szoktak csinálni amikor már az összes bevált azonos beállítások mellett elvégzett teszet lefuttatták. Gyanús ez
Az NVIDIA a mai napon fogja bejelenteni eddig NV40 kódnéven ismert grafikus gyorsítóját, amelynek a végleges termékneve GeForce 6800 lett. Az elõzetesen kiszivárgott információk szerint a chip nem kevesebb, mint 222 millió tranzisztort tartalmaz és a kártyák a hatalmas, 100 Wattot megközelítõ fogyasztás miatt két tápcsatlakozóval rendelkeznek. Ami az órajeleket illeti, a pletykák 400 MHz-es grafikus chiprõl és 550 MHz-es memóriáról szólnak.
Árát pedig 500$ kötrnyékére mondják, azért az nem szar.
Hát igen, 9800hoz képest jól teljesít. Viszont ha az ATI pr-bõl indulunk ki, õk is 2x+ ráigértek a 9800ra, szal nem meglepõ, és nem is egetrengetõ ez a grafikon.