én régen triáloztam,nem kis energiát belefektetve. nem volt épp triál bringám,de úgy próbáltam felépíteni,hogy arra is használhassam(nem kevés pénzt belefektetve:))
szóval sztem a triálozás nagyon jó sport és nagy erõnlétet,kitartást és tehetséget igényel. én sajnos nem jutottam el túl magas szintre,talán mert nem volt hozzá elég kitartásom és tehetségem.
izé láttad má a fan klubbját?? amugymeg itt semmi/senki sem komoly.. nyugi...
pedig ez a sport fórum,az meg komoly. aki nem az,itt nincs helye. tudom,hogy bizar-t nem kedvelitek,de ez a Ti dolgotok,sztem van már erre is topic,hogy kinyílvánítsátok. itt meg beszéljünk arról,amiért itt vagyunk. oké? béke..
azt meghiszem..a motor azért nem bringa :) ott a gázkar segítségével hihetetlen magasságokba feljut az ember. csak lesek mikor ilyesmit andak az euro sporton.
legnagyobb gáz, hogy meg kellett tanulnom fékezni...lábbal :D, meg hogy nem járnak olyan könnyen a kezelõszervek....meg hogy van kuplung, szal nem 1×ü átszokni, és ha megvan akkor a bringa tuti kimegy a rutinból, pedig tök sz@r, mert szerettem nagyon, és még motoron nem vagyok olyan szinten mint bringában voltam :(
Itt ebbe a sportba a bringa és a motor súlya is nagyon sokat számit,mert nem mindegy hogy 10kg-os vagy 5kg-os bringával próbálsz valamit csinálni. NEM?
hát..vedd hozzá bringánál a saját testsúlyodat, nagyon nem mindegy. A bringánál a geometria számít nekem, és kellenek bizonyos cuccok, atom fékek..2.5-ös gumi(legalábbis én azzal nyomtam)..stb, számít a súly is, de én kipróbáltam pár bringát, és leginkább a rossz beállítás(fõleg a kormány) tudott zavarni. meg bizonyos szinten már mindennek jónak kell lennie, ahoz hogy 'street'eljél(villantsál) nem annyira( megpattogni az elsõ kereket-hátsó kereket, kisebb dolgokat megmászni), de ha tényleg megpróbálsz tudatossan megmászni mondjuk kútgyûrûket, vagy valami frankó nehezet, oda már kellenek az egyujjas fékek, és ide való fizikum. motorral más, nagyon nem tok semmit mondani, mert még nem vágom olyan szinten...engem ami leginkább zavart az átszokásnál hogy megállásnál(pontban)használni kell a lábamat, ez a legsz@rabb egyenlõre :D
tulképp sztem bármivel jó elkezdeni,ami nem túl nehéz,hatásos fékei vannak és nem esik szét alattad. ajánlott a széles gumi..aztán ha rájössz,hogy komolyan ûzöd a triált,majd legfeljebb akkor célirányosan költessz a brinyóra..
ja, elég sok mindennel el lehet kezdeni, az elsõ vázam nekem sem triál váz volt, ha felrakod az elsõ kereket egy padra, megugrálod, utána a hátsó kereket fel, és megugrálod, akkor már kezdenek kiderülni a nem frankó alkatrészek, az elsõ villa nem tekeredhet, nem hajolhat, fék satu legyen, kormány detto. ami mindenképpen jó: leveszed a nyerget legalacsonyabbra, mert csak igy bírod kiemelni majd jól a hátsó kereket, kell egy széles pedál, vastag gumi, viszonylag széles kormány. ezek nagyon sokat jelentenek majd meglátod. nem árt ha felraksz a lánc alá egy váz védõ bármit,(gumi belsõ, bolti cucc..)mert lecsapkodja a fényt ahogy ugrálsz. és jó ha tudod: ha komolyan elkezded, akkor koptatni fogod keményen az alkatrészeket, ez ezzel jár. kerék agyak, pedál agy(monoblock)...amig össze nem áll a bringa, és a tudásod.
Még az lenne a kérdésem: hogy kezdjem el a "PATTOGÁST" mert úgy toom hogy ez a legfontosabb trükk (ha ez már annak számít).
semmi különös..csak állj meg egy helyben és próbálkozz:)
én úgy kezdtem,hogy csak az elsõ kereket "pattogtattam" jobbra-balra úgy,hogy megtartsam az egyensúlyom,ne kelljen letenni a lábam. ezután begyakoroltam a következõt: lefékeztem elsõvel,hogy orra álljak,de ne boruljak, aztán mikor visszadõltem megemeltem az elsõ kerekem. így tanulj meg "hintázni" elõre-hátra,hogy ne kelljen letenni a lábad. aztán próbálj ebbõl megfordulni minél kevesebb hintával(a legjobb ha kettõbõl megy) tehát pl. gurulásból lefékezel,megemelkedik a hátsód és kiteszed oldalra. mikor visszaesik megemeled az elsõt és tovább fordítod a megfelelõ irányban,hogy megfordulj... aztán meg a kezed, a tested és a pedálok segítségével próbáld megemelni az egész bicajt és úgy ugrálni,elõször egy helyben. aztán jöhet a lépcsõzés,ami erõnléti edzésnek is jó,meg az egyéb trükkök. gyakorlás 1000L...
spec az én bringám erõssen le van harcolva, csajomnak majd megcsinálom gurulni, arra van alkatrészem ilyen-olyan. azért is vettem motort, mert eljutottam oda hogy egy 100-at kellett volna belepumpálni a bringába :( pl.: az elsõ kerekemben kettétört a tengely :D Van egy Caprine sima vázam azzal felépítem utcaira. amiket -FM- írt az mind úgy van, pattogásról még annyit hogy jó ha van szintkülönbség a két kerék közt...majd egyre nagyobb, míg megnem érzed hol van a holtpont, utána már bátrabban odahúzod, és jó lesz :) végül is ez az egyik lényeg elég bevállalosnak kell lenni, ezért elég sokat fogsz esni, de ez két elönnyel is jár: -megtanulsz esni...ez komoly, nekem a motornál is jól jött. -csak igy tanulsz meg trüköket. hajrá.
képet próbálj beszúrni! ez itt nem kép..célszerû a linekt,amit képként be akarsz szúrni elõtte kimásolni copy-val,beilleszteni egy internet explorerbe,ha az megjeleníti,akkor mehet a beszúrás...hajrá!
íme a bringám..elnézést kérek amiért ilyen koszos,tõle is..
a képek sem a legjobbak,majd lefotózom szabadban is.
Jól nézki! Amúgy nem lehet látni hogy SARAS :D
én meg most akartam elkezdeni triálozni de úgy alakult hogy idén gépet veszek magamnak, majd jövõre. már töbször is összeállítottam hogy milyen legyen, sok a tapasztalatom azóta hogy egy jó triál bringát milyen alkatrészekbõl rakjunk össze, hogy használható legyen. ha kell valakinek segítek.
fontos hogy max 11-12 kg legyen, hátul erõs fék (ha lehet hidraulikus Magura, kb 20000 Ft/db, vagy erõs v-fék), széles és nagyon erõs hátsó kerék (külsõ: 26x 2.35), kis vázméret melyhez az ülés nem fontos vagy csak 1 kicsi esetleg karbon legyen (vázméret: ajánlott max 14-16"-os), passzív villa (pl: króm), elõl nincs váltó és csak 1 fokozatos (kb 12 fog), a hátsó váltó meg elég ha csak láncfeszítõként szolgál, taposó pedál a legjobb, a kormány rész legyen magason de ne tulzottan. ennyi 1 igazi trál bringa felépítése, lehet kifelejtettem valamit,de mindegy. amúgy ha tényleg fasza triálbringát akarsz akkor kb 100 000 Ft-ból jön ki 1 ilyen de nem muszály pont így össze rakni csak én így ajánlom
köszesz..én válogattam össze alkatrészenként. persze a szerelést szakemberre bíztam,én annyira nem vágom a témát. közelrõl pedig eléggé látszik,hogy poros szegényke nagyon,de a képek ügyesen készültek..távolról :)
vazze, ez nem kicsit lett nagy, ez óriási!!! nem figyelsz vagy mi??! szétturt mindent. egyébként nem rossz váz, ha valaki vázat vesz, nagyon figyeljen oda a villára, lehetõleg azt is vegye meg ott, hogy bele tudja próbálni. tapasztalat.