Hatalmas bejelentese lesz a Seganak az idei E3 on.. valyon visszater?... talan megszedte magat annyir ahogy kov. generacios konzolok koze beszaljon??? lehetseges ez?? egyalatalan ki akarna?? a sega jatekok ismet csak sega gepre jonnenek...(???)
Nem ugy volt,hogy felvasarolta a microsoft?
errol nemtok.. szvszte valami aprilisi trefara emlexel:))
az a baj hogy a sega es a nintendo is tul nagy jatekkeszito ahhoz hogy sajat gepet csinaljanak.. lehet nintendo is nyeresegesebb lenne ha nem gyartana konzolokat.. hanem x re es ps re csinalna a jatekokat... mondjuk szerintem Nintendo nelkul a konzolvilag nem is konzolvilag:)
Annak idejen a Nintendo sokkalta erosebb volt mint a Sega...
Mar a minosegen is latszott.
A Sega-nak sajnos csak egy ket nagyobb cime volt de felejtheto...
A Sega szerintem mindig azzal baszta el, hogy nem reklámozta kellõképpen a gépeiket. Illetve nagyon arcade jellegüek voltak a játékok, ami hosszutávon nem köt le senkit. A Dreamcastnak is ez lett a halála, hiába volt jobb akkoriban a N64-nél és a Psx-nél. A minõségrõl meg lehetne azért vitázni.
Csak azt felejted el, hogy a SEGA kivétel nélkül egy-két évvel hamarabb hozta ki a "gyenge" gépeit, mint a Nintendo... Az egyetlen kivétel meg a Game Gear, csak azzal meg az volt a baj, hogy nem igazán votl elem-takarékos (de tudásban messze verte a Gameboyt).
Ami pedig a "csupán egy-két felejthetõ cím" -et illeti, N-ék a Mario-n és a 68 klónján kívül nem nagyon csináltak játékot, elleben a SEGA... De hogy mondjak is konkrétumot: Shinobi, Sonic, Golden Axe, Shadow Dancer, Space Harrier, Virtua Fighter (a legelso 3D-s verekedõs játék!), Virtua Rally, Time Crisis, House Of The Dead... és a lista még folytatódik, ha érdekel, ezek mind olyan címek, amik adtak valami plusszt a játéktörténelembe, és elég gáz, hogy elfelejtetted õket... :)
Aramirnek viszont igaza van, sajnos miden játékuk játéktermi átirat volt, így hosszadalmasan nem lehetett vfelük játszani, habár én néha még nosztalgiázásból elõveszem pl. a Golden Axe-et...
Hát nemhinném hogy új konzollal jönnének ki.. annyira telített a piac.. ráadásul a Sega gépét nem sokan vennék szvsz , mindenki félne hogy bukik... Nagy kár hogy anno elkurta a Sega nagyon kirr lenne ha még mindig jönnének a Sega gépek...
az hogy az N semmit nem csinalt a mario jatekokon kivul azert az eleg kemeny.. a masik meg hogy az N sok veggel kooperalt.. es ugy szulettek jatekok... szoval nem csak mario gamezek jottek...ha jol tudom a legsikeresebb jatekfejleszto a Nintendo de vki linkelje be a listat ha nem emlekeznek jol
A SEGA által fejlesztett játékok száma: 481 (Lista: http://www.gamefaqs.com/features/company/1432.html ) A "nagy N" által fejlesztett játékok száma: 239 (Lista: http://www.gamefaqs.com/features/company/1143.html )
A lista második felén pedig az adott cég által kiadott játékok, ott is a SEGA vezet (kb. 3x annyi játékkal)...
És elég, ha összehasonlítod a címeket, a Nintendonál minden második játék Mario-s (jó, még ütõs a Metroid meg a Zelda, okés, de a többi? Hockey meg Duck Hunt meg ilyenek... Ja, és persze a folytatások, amik ugyan érthetõek, hiszen egy bevált játékot folytatni szokás, de N-ék kicsit túlzásbavitték)... :) Valszeg emiatt írtam, hogy mást sem csinálnak, csak Mario-s gamekat...
Ja, mostanság... De pár évvel ezelõtt -amikor még a SEGA sokkal aktívabb volt, nem csak compilation-öket meg Sonic portokat adott ki- ez nem így volt ám... Persze, ehhez kicsit fiatal vagy (és ez nem szivatás vagy nagyképûség :), de emlékszem arra az idõre is, amikor még azt sem tudták, hogy mi az a Nintendo, csak egy-két (tojásgyüjtögetõs - már az is Marios volt) kvarcjátékra volt ráírva... :D És már akkor ismerte mindenki a Shinobi-t, a Spõace Harrier-t vagy éppen az Altered Beast-et (amibõl kiadtak egy botrányos remake-et GBA-ra -és az sem a SEGA volt!)...
DE EZ csak Mon vot igy (lehet fiatal vok, de en mar a nes megjelense napjan ott voltam az USABAn -no nem azert hanem eppen ott eltem akkor a csaladdal, s a sega nem volt akkora szo, minden bolban szarasig pakoltak a Nintendot.) hogy azt se tudtak mi az a aNintendo, azt nem mondhatod komira hogy az egesz vilgon igy volt, mert a Nintendo elobbb libbent bele e biznicbe, s meg regebbi ceg is mint a sega joval:)
A Sega szerintem inkább a játéktermi gépekben volt elterjedtebb, legalábbis a Golden Axe és a többi sikeres játéka mind konverzió volt. Az meg, hogy mindenhol Nintendo volt, az megint csak azt mutatja, hogy a Segának a reklámja egy nagy nulla volt.
Hát, két ennyire régi cégnél azt hiszem az a pár év nem oszt nem szoroz... A SEGA valamikor a 60-as években alakult, a Nintendo még az 50-es években... Eleinte a Nintendo kártyákat gyártott, ami ugye közel sem konzolokkal kapcsolatos, a Segáról nem tudom, hogy mivel foglalkozott, de gondolom akkoriban õk sem nyoták a videójáték-ipart... :) Elsõ komolyabb konzoljaikat szinte egyidõben adták ki, a Master System 1986 elején, míg a NES 1986 végén, viszont sokkal többet költött reklámra, sokkal aggresszívebb volt az üzleti stratégiája (errõl híres most is, csak manapság sokkal több játékgyártó pártol át a Sonyhoz, csupán azért, mert sokkal több példányban adják el a PS2-t, mint a GC-t). Az tényleg egy kicsit erõs volt, hogy "azt sem tudták, mi az a Nintendo", tudták, persze, de mindenki a N-es kvarcjátékokat ismerte (Nincs meg valakinek a Western Bar? Úgy nosztalgiáznék egy kicsit... :), konzolból akkoriban az Atari 2600 futott itthon, meg a burzsuáziának az A7800... De a te "a Nintendo elobbb libbent bele e biznicbe" kijelentésed sem állja meg a helyét, mivel a konzoljaik egyidõben jöttek ki, elõtte a Nintendo kvarcjátékozott, a Sega játéktermezett -ez utóbbi talán kicsit közelebb áll a konzolhoz, a kvarcjáték pedig a handheld-hez /GBA/ :)... 1989: Sega megadrive, jöttek a játéktermi csodák átiratai, Golden Axe, Shinobi, Altered Beast, Splatterhouse 2, stb, de a reklám sajnos megint 0 volt. Nintendoék még két évig NES-t nyomtak, még aggresszívabb reklámmal... 1991: kijön a SNES, ami tényleg jobb, mint a Megadrive, na de két év késéssel nem nehéz egy (jelzem nem sokkal!) jobb gépet kiadni (a proci órajele még mindig sehol nem volt a MD-hoz képest, de a grafikája -256 szín a MD 64 színe ellen- jobb volt). Ha jól emlékszem 1994-ben (ezt nem tudom pontosan, most hadd ne keressek rá) a Sony megjelentette a Playstation-t, ami -ezt kevesen tudják- egy Nintendo által felrúgott Sony-Nintendo szerzõdés terméke, eredetileg a SNES-hez készült volna CD-rom kiegészítõ volt, olyasmi, mint a Megadrivehoz a MegaCD... Miután a Nintendo felrúgta a szerzõdést, a Sonz úgy gondolta, csinálnak belõle egy saját konzolt, ez lett a Playstation... 1995: SEGA Starun és N64, nagyjából egyidõben, itt az N64 jobban kihegyezte a 3D-t, míg a Saturn-t a CD-s háttértár -akkoriban- hihetetlen mennyiségû adattároló kapacitása emelte -volna- fel. Sajnos itt is a Nintendo volt a hangosabb, és -valljuk be- a Saturn nem olyan gép volt, ami felvehette volna a versenyt egy PS1-gyel, fõleg olyan gyenge 3D-s teljesítménnyel (habár a Doom és a Resident Evil átiratok egész jók lettek, de ki akart Saturnon Doomozni, amikor PS-en már Quake II is volt?)... Valami más kellett 1998: Dreamcast... A világ legelsõ 128bites konzolja, 200 mhz-es procival, 1 Gigás GD-vel, és a PS1-et megszégyenítõ 3D-s grafikával... Két évig uralta a next gen konzol piacot, mígnem kijöttek a mai csodagépek, PS2, Xbox, GC... A Dreamcast szép, jó, de sajnos az új gépek többet tudnak, a Segának lépnie kellett volna, de már nem tudott hova. Csõd, csokolom... Kár érte.
Hali! Azért azt se feledjük el, hogy annó a Sega uralta az USA piacot is, több MD ment el, mint SNES, az meg, hogy a Saturn gyenge 3d-s képességekkel rendelkezett, enyhén szólva vicces, sokkal többet tudott, mint a Ps, csak jóval nehezebb volt programozni, többek között ez vezetett a halálához is. Az i sérdekes, hogy a Saturn már annó megoldotta a beépített vinyót, nem kellett memó, meg semmi hókuszpókusz....
"az meg, hogy a Saturn gyenge 3d-s képességekkel rendelkezett, enyhén szólva vicces, sokkal többet tudott, mint a Ps, csak jóval nehezebb volt programozni"
Lehet, bevallom õszíntén nem ismerem a konkrét hw. specifikációt, és nem is néztem utána. Én csak egyszer láttam Saturn-t mûködés közben, és igen "érdekes" grafikát produkált (kocka fej, totál low poligon tárgyak, stb...).
Azt azért figyelembe kell venni, hogy a Saturn nál, mint a többi konzolnál, nem történt meg a gép teljes kiaknázása, mert hamar behalt.. szal 100% os képességeit nem is láthattuk sajna a gépnek.. Dreamcast on is kevés ilyen progi van ami kihajtja a gépet de azért ott van egy Shenmue duó..
Okés, nem essetek nekem, mondtam, hogy egyszer láttam kb. öt játékot Saturnon, és csókolom... :)
DC-re meg nem csak a Shenmue van... :D Nekem a Soul Calibur az etalon DC játék... Igazándiból a híresztelésekkel ellentétben én még reménykedem egy Dreamcast 2-ben... :D Persze, esélye 0, meg már nem sokan maradtak a Segánál, akiknek vakon bízom a nevében, hogy jó gépet csinálnak...
Volt szerencsém összehasonlítani a Ps-es és a Saturnos Alien Trilogy-t. Saturnon szebb, nincs az az idétlen rángatózás a képernyõ szélén a Z-buffer hiánya miatt. A korai Ps-es játékokban is kockafejek voltak :)
Mert szartak ra, a Saturn izmosabb volt a Psnel joval, csak "lefizetett konverziok" +a nehez programozhatosag (2 processzor, alapjaiban 2ds masina). Illetve a videolejatszasi(a jatekok atezetoire gondolok-kituno pelda pl a Striker 96) minosege messze gyatrabb volt a PS1enel (s a ps1nel minden mas akkor kurrens 3ds konzol szarabb videot produkalt, az n64ben nem is volt:) )sokaknak akkoriban ezis nagyon szamitott (10-1 aranyban kb).