Légicsata asszem volt az X-Com Apocalypse (ufo 3) részben, ami szerintem egész irányitható volt, ráadásul én aggathattam rá a fegyverzetet a repülõ alkalmatosságokra. Határozottan emlékszem, hogy a legjobb egy seregnyi hoverbike volt valami géppuskaféleséggel felszerelve...
A légicsatás dolgot csak azért említettem, mert az UFO 1-2-ben nagyon élveztem, bevallom azóta nem volt szerencsém ufózni :(. Így nem tudom, hogy az új részekben hogy oldották meg.
És a psi is tényleg jó, amikor érzékeli az ellent, én is sokszor nagy hasznát vettem, de azért hiányoltam a komolyabb psi-s képességeket.
Pedig lenne jópár újitás amit bele rakhatnának pl.: futás közben lövés, a régi ufo részekben nem nagyon volt lehetõség, mert körökre osztott volt, és nem volt szokás ilyet belerakni, de az as-óta amióta "el lehet indítani" az idõt, sztem bele lehetne tenni, mekkora fíling lenne . Meg pl. ugrást is tehetnének bele, bevetõdni az ablakokon, az is kiri lenne sztem. Meg, a rangerek egyszerre 2 ellenfelet is tudjanak támadni, a 2 fegyóval. Valamint nem ártana megcsinálni tisztességesen ezt a sétálás/futás/gugolás dolgot. És a légicsata is jó ötlet, ha végre egyszer lehetne normálisan harcolni a levegõben.
Na az Aftermath "légicsatái" nekem se hiányoznak. Az egész csak a véletlenen múlott. Ha veszített a légierõ, akkor csak vissza kellett tölteni egy korábbi állást, és máris jó esély volt rá, hogy a vadászgépek gyõzzenek.
De ha már van egy 3D-s engine-jük, akkor a légiharcot is megcsinálhatnák ebben a rendszerben. Egyfajta csapatbázisú, pillanatstoppolható ütközet, olyan, mint amit a katonák vívnak a talajon, csak földi harci gépek és UFO-k között. Plusz mi szerelhetnénk fel a repülõket különféle rakétákkal, gépágyúkkal, lézerekkel. Bár erre kicsi az esély - attól tartok nem fognak ekkora újítást beletenni az új játékba.
Na ja, ez a halálom volt: két ember egymás mögött, az elsõ fekszik, a második térdel, és mégis képtelen ellõni a fekvõ ember felett. Akárhogy elmélkedtem, szerintem ahhoz kell ügyesség, hogy ilyen szituációban egy másfél méteres géppuskával bele tudjon lõni az elõtte fekvõbe.
A pszik egyébkét SZVSZ jók voltak, csak nem a régi pszi dolgokban, hanem mesterlövészként a megfelelõ vambrace cuccokkal :)
a repülös tipikus példája lehetne egy kikapcsolható funkciónak... :P
mondjuk az elsõ starghost küldinél kellett más fegyver, majdnem beégtem, mert a cloudon 0 a fizikai sebzés, de hálisten épp a csapatban volt a bénítós emberkém... de ezen felül tényleg puskával is mindenki 1 sorozat... max 2. A power armornak több kell, de azt meg mérföldekrõl észreveszem és eltalálom...
Hát én most pl. wargot plasma fegyverekkel megyek, csak, hogy legyen valami változatosság. A psi képesség tényleg nem sokat ér, kivéve, hogy átlátnak vele a falakon, ami azért elég nagy elõny (bár a doppler szkenner miatt ennek is csak a játék elején van jelentõsége). Meg a gugolásra itt sokkal nagyobb szükség lenne mint bármelyik ufo részben, mivel itt nem tudom az elöttem álló társam miatt lõni az ellenséget, és a gugolással ez megoldható lenne, hogy átlõjjek a feje felett, de nem, ezt is kihagyták. Viszont annak én nagyon örültem, hogy kihagyták a légi csatákat. Az ufo:enemy unknown-ban még volt némi értelme, mert néhány dologba bele tudtál szólni, de az am-ben már egy nagy 0 volt. Semmit sem csinálhattál, max 1-etlen gomb volt a visszavonulás, de azzal meg nem tudtál leszedni ufo-t.
Hát igen, talán mindenki hiányolja, a jó kis ufóüldözõs-lelövõs részt.
Én sem értem, miért hagyták ki.
És ahogyan már valaki kifejtette, a fegyverek fejlesztése, is teljesen el van cseszve. Szinte semmi értelme az alap ember fegyverek után fejleszteni, és lecserélni a fegyvereket (nem kell vitatkozni, tudom, hogy szükséges, meg hogy bizonyos szempontból vannak jobbak), de összességében, ha nem cserélsz fegyvert, akkor is ugyanolyan jó vagy.
És a PSI tréningek, meg az idegen irányítása? Szinte semmi értelme nincs a psi képességnek, nincsnenek igazán jó cuccok. Vagy max a játék vége felé tudsz kikutatni egy két dolgot, de addigra olyan profi leszel, hogy nem sok hasznát veszed.
Az XCom-ok olyan jók voltak ebböl a szempontból, a pályák nem 1-2 daraból voltak, hanem akár 6-12 véletlenszerü térképrészletet is letett, sokkal nagyobb változatosságban... külön élmény volt eltervezni, merre menjek.. :P
A másik, ami jól esne - én speciel szeretek a lehetõségek széles tárházával élni. Abba még nem halok bele, hogy nem lehet pl. a tárak löszertartalmát külön megadni (pedig vicces lenne :P) vagy hogy a guggolásnak-fekvésnek elvették az értelmét meg ilyenek, de hogy a repülös csatát kivették, azt sem nagyon emésztettem meg. Azt is inkább fejleszteni kellett volna, mint kihagyni.
Ezért lesz az Afterlight a Marson, mert ott még változatosabb pályákat lehet majd kreálni...
Lehet, hogy fel kellene keresni a fejlesztõket, hogy ha engedik, mi nagyon szívesen segítünk pályákat készíteni.
Amúgy bízom benne, hogy nem követnek el mégegyszer ekkora bakit, úgy gondolom, hogy a világ minden tájáról kaptak ez ügyben panaszkodó leveleket.
Na igen, de ilyenkor ilyenkor az jut az eszembe, hogy ha 4 pályát láttam egyszer, akkor mennyit láttam 0 alkalommal? Lehet, hogy nem is a pályák egyhangúak, csak én nem keverem magam elég változatos helyzetekbe. Leht, hogy van még 40 pálya, csak nem sikerül elõhozni ( nem hisz benne igazán). Nem mintha ez a játékos hibája lenne.
A föld alatti bunkereket meg lassan fejbõl le tudom rajzolni. 1 lépcsõház, 2 lépcsõház, 0 lépcsõház - ennyi kell és szinte már az ellenség helyzetét is tudom. Biztos valami pszionikus képesség.. (ja bocs, az csak csajoknál van, akkor csak "takarékos" pályatervezés?)
Hát, az a +4 féle pálya sem túl sok, de még mndig jobb lett volna mint a rengeteg silós küldi. Kikötõset én csak egyetlen egyszer kaptam, meg is lepõdtem a változatosságon :)
Hát, az a +4 féle pálya sem túl sok, de még mndig jobb lett volna mint a rengeteg silós küldi. Kikötõset én csak egyetlen egyszer kaptam, meg is lepõdtem a változatosságon :)
Az igazán furcsa az, hogy legalább 4 pályára emlékszem, ami az egész eddigi játék során csak egyszer fordult elõ. Ezek általában egy bázis védelménél jöttek be, pl. bunkerszerû épületekbõl álló vagy 'kikötõ darukkal és óriás-teherautóval' pálya.
Vagyis nemcsak hogy lehetne, de ténylegesen több terület van benne, mint ami általában megjelenik. Az meg már fejlesztõi döntés kérdése, hogy inkább ad 445 üvegházas, gyárépületes vagy hûtõtornyos pályát, mint 1 kikötõset.
Szétkentem az elsõ Starghostokat, elkezdtem a warp holmik kutatását, gyártani kezdtem az ürhajót... sok van még hátra? Csak mert kezd rohadtul unalmas lenni a sok egyforma küldi... :(
A sztori tök jó az AS-ben (a végén már csak az tartotta bennem a lelket a 1xxx-edik klónozott küldinél), de akit érdekel, az szerintem dumcsizza le valakivel priviben. Ne rontsuk már le azok örömét akik éppen játszanak.
Hi!
Én arra gondoltam, hogy nekik írd meg a sztorit, azoknak, akik nem értették meg. Csak én sem akartam ide írni, mert lehet, hogy vannak emberek, akik még nem vitték végig, és zavarná õket.
Amúgy azon kívül, amit nekem írtál van egy fontos dolog a végén... a felfedezés, hogy miért is történt mindez, illetve, hogy a hajók...
Te menj vissza és spammold a bf2-õt, az már úgyis csak egy csettopik, köze nincs a játékhoz...
Én is elkezdtem tegnap az AS-ot, elõtte meg az AM-ot játszottam végig. Lehet nincs annyi pontom BF2-ben, mint neked Jancsika, de attól még jó vagyok BF2-ben is, és a pontjaimat sem spawncamppel szedtem össze
Aktívan UFOzok és BF2zök is, nem is ahár hogy! Na ezt add össze MakkMarci!
Én is 3 vagyok angolból mer csak a szavakat tuom a nyelvtanhoz semmi közöm meg a helyesíráshoz se (magyarból se). Én se értem ám meg hogy miröl beszélnek pl az elején is ott pofáznak fél órát amikor meg csináltam a tréninget.
Hát, nem vágom. Angolból 2-es vagyok (a tanár jóindulatából kifolyólag).
Lülönben meg nincs túl sok minden amit fordítani kellene, a szövegeknél szinte mit ír ki, úgysem lehet mit kezdeni velük, az egész történet meg van írva elõre, nincs mellékvágány.
de 1 x volt egy hely ahol még kúszva sem tudott kijönni
egyébként most nekem a játék túlságosa könnyûnek tûnik...lehet az a baj hogy a a legkönnyebb fokozaton játszok de akkor is nagyon könnyû. Most van egy fegyverem vagyis kettõ egy embernél HK M1**** vagy mi a fene a neve és spéci lõszer megy bele ami cáncéltörõ de csak a teljesen immunis egységek ússzák meg a vele való találkozást
Majd beszélni kell ezzel kapcsoltba a fejlesztõkkel nehogy kihagyák.
Magam elött látom a vörös sivatagot, sehol semmi növényzet, vagy zavaró tényezõ, mindössze a pálya közepén elhelyezkedõ wc, amibe be vannak nyomorgatva az emberek, úgy hogy nem tudnak mozdulni....
Nem az ajtóról van szó. Ha megnézel egy vizesblokkot, akkor láthatod hogy a gondos pályatervezõk mosdót is raktak a falra. Na ez a mosdó teszi lehetetlenné a közlekedést a szélsõ klotyóba. Alapból ez nem lenne gond, hiszen bejutni sem tudsz, de a reakciókból ítélve másnál is elõfordult, hogy a kezdésnél a gép az egyik embert bepakolja a szélsõ fülkébe. Az eredmény az, hogy a szerencsétlen mozdulni sem tud. Nálam kúszva jutott ki a "szorult helyzetbõl".
Ezt a wc-s dolgot nem értem, a wc-nek nem nyitva van az ajtaja? Akkor meg hogyhogy nem lehet kijönni?
Milyen bugot tesznek bele lesz egy wc a mars közepén és nem tudnak kijönni az emberek, de a biztonság kedvéért azért néha kifagy és eltûnik a profil.
Tényleg, a fejlesztõknek is milyen egyszerû lesz minden.
Csak mod-olják az Aftershock-ot, kivesznek mindent a pályagenerátorból, lecserélik a wargotokat meg az alien-eket azokra a lényekre, amikkel a vége felé lehetett küzdeni, az rgb-en eltolják az r-t és kész is.
A kutya se venné észre.
Ja, és beletennének még néhány bug-ot, mert ugye új játékról van szó, és annyira kellett sietni a fejlesztéssel...
Viszont gondolj bele, mennyivel egyszerûbb lesz a karakterfejlesztés. Nagy, nyílt tér, mindenféle tereptárgy nélkül = csak mesterlövészt kell nevelni. Esetleg egy-két Scoutot, hogy felderítsék a célpontokat a Snipereknek.
Háhá! Tényleg, erre még nem is gondoltam, ha itt ugyanolyanok a pályák, akkor milyenek lesznek az afterlight-ban a Marson? LOOOOOOL! Már látom elõre... Egy nagy NC lesz az egész game!
A WC-s dologgal én is találkoztam védekezésnél. Szét kellett lõnöm a fél budit, hogy ki tudjak jönni... még szerencse, hogy bizonyos dolgok rombolhatóak.
És a második fele a játéknak tényleg nagyon-nagyon uncsi volt, az 30-40 ugyanolyan pálya...
Értelmetlen kutatások...
de összességében jó kis játék, és nagyon várom a folytatást. De remélem a Mars nem csak egy vörös sivatag lesz 341 ugyanolyan pályával..............
Meg azt is birom, hogy a súlyelosztás is ilyen ratyin van megcsinálva. Annyira nem durva mint az aftermath-ban, de azért idegesítõ, hogy 99%-ig felpakolom embert, tök frankó, aztán meg a küldetésen derül ki, hogy az 100% és ezért vesztek 1 sebesség egységet. meg compose-áláskor is össze-vissza baszakszik a súlyelosztással, és egyszer ezt mutat aztán meg azt, leszedem a kezébõl a compose-ált fegyvert, visszateszem és máris nehezebb. Hát grat. Azért vannak benne bug-ok bõven!
Ez meg akkor is értelmetlen, hogy igy csinálták meg, a Laputáról akkor is le kell valahogy jönni
Hát pl. lehetett volna az a nevük, hogy friendly units. A cultist-ot meg be lehetett volna nyomni a wargotok-hoz, annak úgyis tök m1 hol van. A kúszást meg a sétálást fogalmam nincs minek rakták bele, csak a game elején használtam akkor is csak poénból, hogy ne legyen már annyira uncsi a game...
Lehet, hogy mióta én játszottam a Aftermath-al kiadtak egy új patchet, ami egy kicsit helyreállította a játékegyensúlyt. Nekem a vége felé folyton olyan érzésem volt, hogy egy csapat bugylibicskával felfegyverzett, nyugdíjas BKV ellenõrrel kell lenyomnom egy beásott tengerészgyalogos-hadosztályt. Aztán ott volt az a rengeteg harc, amit egyszerûen egy véletlengenerátorral oldottak meg. Nálam ez megbocsáthatatlan. A végét már csak azért nyomtam le, mert érdekelt a story befejezése, de stratégiai játéknál még nem anyáztam annyit,mint akkor.
Az Aftershock-ban azt kell mondjam, hogy ilyen szempontból tisztességes munkát végeztek. Rengeteg taktikai és stratégiai lehetõség, jól átgondolt karakterfejlesztés, használható fegyverek, korrekt történet - összességében pozítív a kép. Csakhát ugye mindenki a tökéletesre vágyik...
Én most fejeztem be az Aftermath-t és semmi problémával nem találkoztam. Aftershock most jön le, csak nagyon lassan Remélem ezzel is megúszom a komolyabb bugokat.
Hát ha védekezõ küldetést játszol, akkor sajna számítanod kell erre. Ilyenkor nincs is leszálló egységed. Van egy olyan érzésem, hogy ezeken a pályákon a játékos kezd azokból a pozíciókból, ahonnan a területfoglaláskor a gép küldi a saját katonáit - csak hogy a másik oldalt is megtapasztaljuk...
Ebben igazad van, de ha egy kategóriába pakolják õket, akkor milyen összefoglaló nevet adnak nekik? Homo sapiens? Localokat meg talán azért hagyták ki, mert nem tudtak semmi egyedit írni hozzá...
Másrészt meg nyílván a lustaság is "dolgozott" bennük (Minek változtassunk, ha ez már megvan?). Sajnos egyre több ponton érzem, hogy nem ellenõrizték vagy dolgozták ki a programot eléggé. Most volt egy küldetés, amin át kellett volna küldenem egy emberemet egy teleporton. Háromszor kellett elkezdenem, mert néhány szövetséges folyton beállt a fogadóállomásra, és az istennek nem volt hajlandó kimenni onnan. Nemrég meg kezdéskor berakta az egyik emberemet a WC-be, aki aztán mozdulni sem tudott. Öt perc múlva jöttem rá, hogy kúszva ki tud jönni. Zavaró hülyeségek...
Viszont az UFO:Aftermath -nál még így is nagyságrendekkel jobb, az kb. a 2/3-tól játszhatatlan volt
Az mi, hogy mióta megjöttek azok a nyomi wargotok, ez a sz*r mindig betesz valami házba v. valahova és sose látom a leszálló egységet? Mostmár mindig igy fogok lemenni, mint a falra hányt borsó v. mi? Aztán szedjem össze az embereimet ha tudom...
Ez asszem bétából van. Viszont ha kihagyták õket akkor pl. a human, cyborg, psionic, cultist kategória értelmetlen mert csak 1 egység szerepel benne, szal össze kellett volna gyurni õket. Szóval nem értem a localokat minek hagyták ki..
Nem tudom, nálam ezek vannak (elsõ anyahajó után):
Nem valamilyen concept art-ban voltak ezek az egységek? Aztán a kész játékból kihagytak egy párat, meg egyszerûsítették is. Mondjuk ezt az egységet elnézve nem csoda, hogy törölték, nem tûnik túl táposnak a wargotok között...
A heavy shieldet csak a Defenderre lehet rárakni, ne csodálkozz, ha másnál nem látod.
A különféle chipset-eket nem úgy kell felpakolni, mint egy adv.implantot, hanem a "Compose" paranccsal lehet beépíteni, de csak advanced arm implantba. Viszont lehet cserélgetni õket késõbb is.
A wargotoknak meg kellene jelenni a leírások között, bár lehet, hogy elõbb ki kell kutatni a Wargot Phisiology-t. A cultist-ok emberekbõl, psziokból meg kiborgokból állnak, csak egy alapbejegyzés van róluk külön. Bár a fõnökük megérdemelne egy saját cikket, ha jól láttam, összenõt a foteljával. Biztos sokat játszott számítógépes játékokkal és nem tartotta be az egészségügyi elõírásokat.
Egyébként az normális, hogy letermeltem a drone heavy shield-et de nincs meg? Meg, hogy legyártottam valamilyen arm chip-set-et de az sincs meg v. azt csak advanced arm-ra lehet rakni? És az mi, hogy már találkoztam wargotokkal meg ilyenek de a fajoknál 1 cyborg, 1 psionics, 1 ember, 1 cultist van, meg mutánsok, de nincsen se local human meg semmi ilyen és a többi cultist se? Vagy el kellett volna fogni mindegyikbõl 1-1 élõ példányt vagy mi van?