Nem megy ez nekem rendesen,d e egy próbát megért :) Igaz ez nem is a végleges változat. Automobilista, Interlagos, Ultima GTR, utolsó kanyar előtt kezdve.
Januárban nekem több időm lesz, ha gondolod tovább fűzhetjük a gondolatsort... egy KATA-s céget (havi 55K a költsége, nincs ÁFA) nem nagy történet csinálni, egy alap honlap sem nagy történet. Pár okos termékkel lefedve az autós és repszimes igényeket, szerintem lehetne egy "kis" mellékest keresni! :)
Az nem lenne megoldás nekem, hogy lejjebb veszem a fékerőt, és én még nem is taposom annyira. Amit magamnak majd megcsinálok, ha vághatok jövőhéten fusiban egy szettet, az az, hogy pont ilyen alu profilra csavarozom majd fel, és akkor könnyen lehet állítani, és 4 csavarral rögzíthető bárhova. Persze ahhoz kell majd valami a pedál elé, hogy a sarkamat megemelje. Amit linkeltél tényleg nevetséges, faék egyszerűségű az egész :) A cockpitek is marha drágák, itt van hasonlóan jó, több lehetőséggel. Jövőre talán egy ilyenre be is nevezek majd. A tanácsokat köszönöm, bár én a külföldi dologtól félek kicsit, időm se lenne most elég rá. Majd talán jövőre. Nameg ahhoz céget kéne csinálni, így pár darab eladásánál nem hiszem hogy lenne gond belőle, de úgy már lehet igen.
Lejjebb veszed a fékerőt és nem borul fel... no meg van egy keret ami összetartja, a te szetted esetében pedig külön kéne rögzíteni minden pedált. Ez csak olyan júzer esetében jöhet szóba, akinek van cockpitje... Mondjuk, ha én úgy döntenék, hogy megveszem, nem is tudnám feltenni a CSL Seat-re mókolás nélkül. Magamból kiindulva a júzerek többsége nem szeret, nem tud, nem akar barkácsolni... pár csavarral rögzítés a max amire a többség időt szán.
Az árral szerintem önmagában nincs gond, de azért a 75-80K nem kevés pénz, ennyiért fel kell kelteni az emberek érdeklődését. Demonstrálni mit tud, "kívánatos" fotókat csinálni róla, videót amin megmutatod, hogy kell beüzemelni, hogy működik XY játék alatt, stb.
Ezekkel a szimes kiegészítőkkel egyébként szerintem lenne értelme foglalkozni... nagy a rés, ilyen cég pedig nincs a régiónkban, az olcsóbb költségek miatt lehetne ebből profitálni. Ahhoz, hogy itthonra tudj egy minőségi terméket adni jó áron, meg kell előtte "kopasztani" a külföldieket. :)
Mutatok egy példát, hogy kint miket tudnak eladni aranyáron,
Pár használható minőségi termék, egy korrekt oldal, és aranyáron eladja az alumíniumot. Egy repszimes sráccal megcsináltattam ugyanezt egy kicsit tovább gondolva, az ő pénzévvel együtt kijött 25K-ból az ami innen rendelve lett volna vagy 70K. :)
A fanatec nem borul fel erősebb fékezésnél? Eddig ugye csak a loadcell modos G25 pedálom volt, azt le kell rögzíteni, különben felborul. Annak az árával amúgy érdemben versenyezni 25 szett legyártásánál sem tudnék. Kb 20-25 ezerrel lehetne olcsóbb, de azért még ott van a fanatec csl elite 220 euroért. Amihez ezt lehetne hasonlítani, az a heusinkveld, meg proto sim tech pedál.Az előbbi jóval magasabb szintet képvisel, az utóbbi csak kuplungban tud többet igazán 440 dollárért.
Külfölddel meg kickstarterrel nem akarok foglalkozni, nekem nem érné meg a befektetett időt. Az lett volna még az eredeti célom, hogy jó áron tudjak adni egy minőségi pedálszettet itthon, mert az embereknek nincs pénze fanatecre se, de ebből csak a minőségi jött össze (szerintem, de lehet elfogult vagyok:) ), legalábbis nekem másfél hónap alatt még nem volt gondom vele. Bánni nem bánom, sokat nem buktam rajta, cserébe van egy jó szettem, most így lesz alkatrész egy gányolt kézifékre is (féken átalakítom a kart egy fadarabbal kb, ha megjön a loadcell), meg talán tudok csinálni még egy szekvenciális váltót most két nap alatt, és akkor van egy fullos cockpitem mindennel ami kell :)
Abból indulj ki, hogy a Fana V3 nem sokkal drágább és az egy bejáratott márkanév garanciával, támogatással, stb. Plusz a V3-t tudod használni simán lerakva a földre, a te szettedhez csavaros felfogatás kell... egyébként is egy szűk réteg a szimulátoros társadalom, de olyanok akiknek cockpitjük is van, még kevesebben vannak.
Én, ha ilyen ügyes lennék mint te, csinálnék a cuccról "profi" fotókat minden szögből, videókat használat közben legalább 3-4 játékban, és akár egy honlapot, vagy kickstarter kampányt. Célozz be egy 25 db-s eladást, megfelelő körítéssel ennyi simán elkel világszerte. El kell nyerned a júzerek bizalmát, és akkor a külföldiek ennél többet is kifizetnek érte.
Látom ennyiért sehol senkinek sem kell, drága, míg így is, hogy alig van haszon rajta. Mi lenne az az árkategória, amennyiért érdekelne ez bárkit is? Külföldön lehet elmenne ennyiért, de nekem arra nincs energiám se kedvem, meghagynám ezt hobbinak. Lehetséges, hogy tudnék még úgy variálni vele, hogy olcsóbb legyen, de nem tudom még mennyivel. Más anyagból lenne, ami hasonlóan erős, csak nem rozsdamentes, ahol kell, megerősítve, meg lehet behorganyoztatva.
"Motion"szimulátort szeretnék építettni,valakivel aki meg tudja oldani.Tudom pénzbe kerül..Amit hegeszteni,csavarozni,festeni kellene megcsinálom de az elektronikai oldalt mindenestül szívesen át testálnám.Vannak elképzeléseim,gyüjtöttem olyanokat ami tetszik főképp egy komolynak,és hülyebiztosnak mondhatót szeretnék.Győr-Bp vonalon lehetőleg,de amúgy mindegy.Pointer simtárs se kíméljen mégis majdhogy földiek vagyunk:)Elérhetőséget kérnék. Köszönöm! Zsolti
Jah, az akkor nem izgat, olyant én is tudok csinálni három vasdarabból :))
Így egy külön játékvezérlő, már van 3 a gépemen ezzel :) Elromolhatott volna később a G25-öm, akkor most spóroltam volna 20k-t, nekem még 76-ba fájt :D
Én meg megcsináltam a G25 váltóját. Most a G29 kormánnyal együtt annyi gombom van, hogy semmi szükségem a buttonboxra:) Több dolgot tudok kirakni így, mint amit meg tudok jegyezni. A váltó jó móka volt, egy kis forrasztás, aztán egy kis szívás, de kb 2,5 óra alatt működésre bírtam, és jó, ki is próbáltam.
Na többórás szenvedés után a Fanatec kézifék + az adapter postával együtt 84 ajróért behúzva... :)
Kb nekem is, de azért lehet belekezdek majd jövőre :D A váltót nem tűnik nehéznek megcsinálni.
Itt egy link. Programozható kis kütyü, nagyon megtetszett, ha lesz időm megtanulom használni, és gagyi robotokat fogok építeni :D Sok mindenre jó amúgy, neten rengeteg dolog van hozzá. És meglepően érthető a programnyelve, sose szerettem programozni, de ez jó, látványos eredménnyel.
Én se, de nem is olcsóbb, mint az előre elkészített kit-ek. Nekem nagyon kellett egy kormány, mert a G25 folyamatosan lekapcsolt, és le volt árazva 75k-ra a G29. Ennél jobb nincsen ennyiért, használtan se. És jó, érezni azért valami fejlődést a G25-höz képest a fogaskerék téren. Nekem elég nagy volt már a holtjátéka az ff-bnek a kopás miatt. Ja meg sokkal sokkal halkabb, és okosabban kalibrál. A G25 izomból pörgött koppanásig, ez meg a koppanásig lassú, aztán középre beáll gyorsan.
G25-ről nem látom értelmét a G29-re váltásnak... ami mozgat, az egyrészt a szíjhajtás, mert a fogaskerekeket már AC alatt is éreztem párszor... Szeretem az erős FFB-t, a G25-nek az meg már sok. A másik a nagyobb elfordulási szög... nagyon szeretem az OMSI-t, ETS-t, oda meg jól jönne már az 1080 fok is.
Az OSW-l az a bajom, hogy én biztos nem tudnám összerakni... én az a fajta hülye vagyok, aki szereti a kész termékeket! :)
Azért nézz rá, de én úgy emlékszek, hogy akármennyi lehet. Most a G29-cel nagyon meg vagyok elégedve. Elején talán picit sok kenés lehetett a fogaskerekeken, picit nagyobb volt az ellenállása, de 1-2 óra alatt ez elmúlt. Vagy lehet csak óvatosabb voltam vele, mert új, nem tudom. Viszont a buttonboxra már semmi szükségem, annyi gomb van rajta. Amint megcsinálom a G25 váltóját arduinoval, akkor már tényleg több gombom lesz, mint amit használnék. Én a fanatec kormánnyal úgy vagyok, hogy ha már olyan nagy összeget költenék, inkább várnék, és OSW. Meg amúgyis fanatec, nem kell az nekem pénzért :D Viszont a kormányaikat rá lehet hekkelni OSW-re, és azok jók.
Én szerintem kipróbálok egy T300-t, aztán majd a távoli jövőben vagy egy Fanatec, vagy egy OSW lesz nálam is a befutó... főleg, ha tényleg végtelen az elfordulási szög. ETS alatt jót marhulhatnék az 1800 fokkal! :)))
OSW akármennyi, ott a szervomotor tengelyén van a kormány, nincsen limit. Frex-et nem vennék, régi, túlkomplikált, elkopik a menetes szár rajta, és cseszheted. Még régebben voltak ilyen komolyabb összehasonlítások, grafikonokkal, mindennel az ffb-ről, és a G25 nyerte, akkor már volt thrustmaster T500 is. Ezen emlékek miatt sem akarok thrustmasters kormányt, nem hinném, hogy az olcsóbbak fejlődtek volna, a G29 meg ha nem is fejlődött, még mindig az egyik legjobb ebben az árban :)
Ha lesz rengeteg pénzem, veszek majd egy OSW-t, de mást nem terveztem. Arra majd lehet csinálok gombokat meg váltófüleket, de ez még nagyon nagyon a jövő. Dec. 9 vagy 6 a diploma leadás ideje, utána lévő héten ha nem leszek nagyon lusta, kitalálom vagy a kéziféket, vagy a szekvenciális váltót, nem tudom még. Szeretnék mindent csinálni majd, legalább olyan minőségben, mint a pedált. Koncepció fejben van is a szekvenciális váltóra, meg kézifékre is alakulgat, H-váltóra még semmi. Valami gagyit pikkpakk megterveznék, de nem akarok gagyizni. Utoljára szerkesztette: bardocz, 2016.11.18. 16:45:28
Király a cucc, ne spórolj a képekkel és várjuk a videót is!
Kvázi végleges fékpedál. Ebben egy 60kg-os loadcell van.
Ahonnan az enyémet vettem le van írva melyik melyik. De hogy a fanatecen hogy lehet, azt nem tudom. Most rákeresve se látom egyik hirdetésnél se, hogy melyik kábel melyik. Imádom a kínai hirdetéseket, csak ilyen alap dolgok nincsenek jelezve sehol :D
4 darab van, táp, földelés, és a jelnek kettő. Azt nem tudom hogy el tud-e romolni. Fordítva még nem kötöttem be, csak úgy, hogy az egyik kábel nem volt a helyén rendesen, és nem lett baja.
A loadcellen neked hany vezetek volt ? Van egy fa atec V1 pedalom, be van halva rajta a loadcell, ki kellene cserel i de lo esem sincs hi ogy kell rakotni... Elromolni nem tud , ha esetleg nekiallok probalgatni ? 0)
Ez amúgy jogos részben. Csak akkor érzésre marad teljesen lineáris az egész, olyan autóban meg még nem ültem amiben ilyen lenne :) Árban egyértelműen olcsóbb lenne a potméteres. Jussak odáig, hogy lesz időm ilyenekre, és akkor lehet majd érdemben tervezgetni:)
Attól függ milyen kocsiba ülsz be! :) Ettől függetlenül szimekhez szerintem felesleges a loadcell-s kézifék, nincs akkora szerepe mint a fékpedál esetén, mert itt nem az a cél, hogy minél pontosabban tud adagolni a fékerőt, hanem az, hogy blokkoljon a kerék! :) Ehhez szerintem bőven elég a potméter! :)
Amit linkeltél az is kb olyan lenne megcsinálva, csak a loadcell helyett egy nyomásmérő van benne. Biztos rá lehetne barkácsolni egy potmétert, csak azért kár rákölteni ennyi pénzt.
Hát, ha beülsz egy kocsiba, és elkezded húzni, akkor mitől függ a fékerő? Attól, hogy milyen helyzetben van, mint a gázpedálnál, vagy attól, hogy mekkora erővel húzod, mint a fékpedálnál? :)
Az potméteres, magamnak biztos loadcellest csinálok majd. Ez a minta úgymond. De ez jó ha idén elkészül. Pedálból egy teljes szett biztos lesz még viszont.
Találtam egy DIY projektet, hátőő, szép szép, de nem a gyakornoki órabéremhez :D Lejön a loadcell ára ugyan, cserébe jön vagy minimum 30k-ért a hidraulikus elemek :D
Bőven elég lenne egy "sima" analóg kar, nem kell hozzá hidraulika meg loadcell, de így is eléggé el lehet szállni a költségekkel. 100 USD körül már ott van a Fanatec kézifékje, akkor már egyszerűbb azt megvenni. :)
Ebből valami ilyesmit kéne összehozni. Kell hozzá egy nyomás szenzor, meg a fékhenger talán,de gőzöm sincs, hogy őszinte legyek hogyan áll ez össze :D Jól néz ki pedig.
Szerintem ma fogom tudni befejezni a pedált kvázi véglegesre. Kézifékre még csak ötlet van, de igazán nem tudtam még nekikezdeni :S Loadcelles lesz amúgy, potméterrel inkább nem szenvedek. Ha sikerülne a diplomamunkám gyorsan befejezni, lenne időm megcsinálni ezt is, meg akár szekvenciális váltót is.
A 2,5 mm vastag biliacél kicserélve 5 mm vastag rozsdamentesre (azt hittem 4 mm lemezt kukáztam és nem értettük miért nem vágja a gép), tökéletes.A loadcell-nek kb a negyedét használom ki, és akkor már erősen nyomódok az ülésbe, szóval erőteljesebb embereknek is meg fog felelni.
Sok szék+asztal után szokatlan kicsit a rendes pozíció, de elég hamar meg lehet szokni :) Nekem már a Renault Clionk furcsa a cockpit után, közelebb áll az asztal+székhez kb :D
Szülinapomra kaptam magamtól egy Forzas ülést egy Logitech kormánnyal innen: http://www.playon.hu/playseat/fooldal hát meg kell szokni a dolgot, de remek a vezetési élmény.
A potméter karról itt a kép, picit nyers, de szerintem nem is fogom elszedni az oxidot róla. Ilyen apró darabokat sajnos nem igazán lehet eleve szépen vágni lézerrel ilyen vastagságban.
Köszönöm! A potméteren a kar itt csak kezdetleges, lecseréltem olyanra, ahol egy csavar szorítja a tengelyre. Most van belőle 4 pedálnyi :) Ezen van három furat, ha rövidebb a pedálút, akkor alulra rakva többet forog majd a potméter. A rögzítése ennek még borzasztó primitív, ami a képen alig látszik vízszintes kivágás, azon átmegy egy lemez, és az szorítja majd le. A véglegesen a terv, hogy hajlított fülek lesznek, a furattávolság megegyezik majd a G25 pedáléval. Eléggé magas lett, nem tudom hogyan számoltam el (már megint), lehet a pedál kart majd rövidebbre veszem, és ugyan így 3 pozícióban lehet majd állítani a magasságot. A rugó bekötéshez is rakok majd különböző furatokat, hogy lehessen azzal is variálni. Illetve a talp a féken picit rövidebb, a gázom/kuplungon meg hosszabb lesz, hogy ugyan úgy nézzenek ki nagyjából.Ezt csak úgymond összecsaptam, hogy lássam egyáltalán mit kel módosítani, működik-e, fölösleges lett volna túl sok munkát ölni még ebbe, így egyszerűbb áttervezni. Rendeltem új gömbcsuklókat is ebay-ről, mert ezek borzasztóak, a 8 darab alig drágább, mint ebből 5, és full alumínium...
jó nagy batár, de nagyon szép munka, különösen tetszik a poti megvezetése, gondolom a hosszanti az állítható, mert innen úgy néz ki. Rögzíteni hogy fogod? A gömbcsuklós rugótalpat sztem ha feljebb fúrod akkor lágyul a rugóút/rugóerő. Utoljára szerkesztette: b type free, 2016.10.21. 12:27:24
Kár, hogy már rozsdál a szénacél, dehát ez volt ingyér Horganyzott lemezből majd jó lesz. Vagy rozsdamentes, de fölöslegesen drága lenne úgy valószínűleg. Kivéve ha találok kikukázásra várót, amire ráférnek alkatrészek, mint pl. az alátétek.
Ha az lett volna acélom, hogy megvegyem a világ legszarabb gömbcsuklóját a potméterhez, akkor is ezt vettem volna...:D A menet benne hármas (miután beleerőszakoltam a csavart), de a gömbnél meg 2-es csavar fér el. Alig tudom megfogni az alátétet meg anyát. A rugók eléggé kemények, de nem találtam puhábbat semmiből sem. Viszont a megfelelő működéshez kell pár alátét még, és ennyi, kész. Forrasztani ma már nem fogok, nincs is elég kábelem hozzá amin lenne csatlakozó. Talán holnap meglesz a potméterhez a rendes kar, amit már csavar szorít rá, nem csak a jóindulat.
Üdv Urak,
Adott egy Fanatec CSL Seat, aminek egy kicsit kinőttem (nem röhög) a szék részét, és első körben azt szeretném körbejárni, hogy vajon ráapplikálható-e másik ülés!?
A két linkből a szakik biztos látják amit látni kell, epekedve várom a kreatív ötleteket! :))
En ha lefekszem el is alszom, szoval ez nem valo nekem :)
Én ma délelőtt kipróbáltam egy ilyet,csak fekete volt,de ugyanez a kormány volt rajta,a raceroom-al.A szám az nem a fülemig ért,gyakorlatilag megkerülte a fejemet. :)Nagyon jó.
Szep fenyesre lakkozott fara ( retegelt lemezre...) ratapad a cardbonfolia ?
Basszuus ezek komolyan léteztek????? Én is azt hittem ám, hogy láttam már mindent úgyhogy ez sokkolt...