paRkolást írtam nem pakolást :) értem, hogy lassú a vasút, de sokkal hatékonyabb, környezetvédelmi szempontból is, és fuvarszervezési szempontból is, pláne, ha fejlesztenék az infrastruktúrát, és javítanának a menetidőkön. nem kib*szott elektromos kamionokra van szükség a teslától, van már elektromos kamion, úgy hívják vonat... aztán ha az állomástól a gyártelepig dízellel megy a kamion, hát na bumm, nem nagy kunszt, minden ki kibírja. a közérdek azt diktálná, hogy az utak ne kamionokkal legyenek telítve. a teherszállítás nem kéne, hogy a személyszállítás rovására menjen. hülye példa de ez olyan mintha nem lennének teherszállító gépek hanem a polgári repülőn a székek felén üdítőskartonok lennének, mert a fuvarozó cég ott szállítja őket mert ez a leggyorsabb... gyorsabb persze, de nem hatékony. drága és környezetszennyező, meg rohadtul kellemetlen a többi utasnak. a közérdek a magánérdek felett áll, tehát a cégek nyeljék be amit a kormányok diktálnak, ha ez az emberek életminőségét javítja. és az igenis javítaná, ha nem kellene elalvó meg felelőtlen kamionosokkal csattaniuk a főúton. bezzeg amikor a közérdek azt diktálja hogy új autópályát kell építeni, minden további nélkül sajátítanak ki földeket és kényszerítik a gazdákat eladásra.
Pedig már nem csak "felállok kamionostul a vasúti szerelvényre" változat létezik,a konténerekről nem is beszélve
Az autópályákra egy valag pénzt ellocsoltak gondolom, kell a bevétel meg a zsíros haszon. A kamion és pótkocsi gyártok is örülnek a megnőtt forgalomnak.
Az EU-nak már rég ki kellett volna építenie, egy jól működő teherszállítási központokkal rendelkező vasúti rendszert. Aztán szépen limitbe rakni a tranzit fuvarozást.
Van vasúti fuvar, nem is kevés, és a pakolásnál már szervezettebb formában megy (konténereket raknak le/fel, de vannak egész kamionokat szállító szerelvények is). De egyrészt a romlandó árut nem lehet ott szállítani, másrészt nagyon lassú. Pár éve volt egy cikk róla, ha jól emlékszem, itthon az északnyugati határtól a déli átkelőkig 2-4 nap szokott lenni. Ezt egy kamion 6-8 óra alatt megfutja. Sok vonat megy kevés pályán, sok helyen csak egyvágányos, szervezésileg nem bírják. Erre (is) lenne a Bp - Belgrád - Trieszt vasútvonal, amit - nahát! - elvileg a kínaiak építenek majd.
éjszaka elvileg előzhetnek. de nappal is előznek, szarnak bele. nem értem mi a retkes picsáért engedik egyáltalán, hogy közúton szállítsanak árut kamionnal országok közt. ott van a tehervonat. németországban/olaszországban a gyárból elhozza a szajrét, odamegy a vasútállomásra, felparkol a vonatra, a vonat elviszi a kamiont mondjuk bukarestig vagy ahova megy, ott leparkol, és elviszi a szállítmányt a célhoz. nem lenne tele minden autópálya (és főút) a kontinensen 40 tonnás nyerges vontatókkal
Most látom, már volt itt. Utoljára szerkesztette: sorler, 2021.01.14. 22:37:29
Képek alapján már tudom hol történt, közel az M1-hez. Egy jól belátható, szinte egyenes, nagyon jó állapotú, nemrég épített útszakasz van ott két körforgalom között. Múlthét hétfőn jártam is arra, amikor Bőnybe vittem betont.
Nem sok hianyzott. Mar a bunteto fekezgetes is eros, de ez mar gyilok kategoria. "korábban egy előzési helyzet során": azert arra is kivancsi lennek, mi tortent korabban, milyen auto, milyen tipusu sofor. Persze, ez a kamionost nem menti fel.
Idő közben kiegészítették a cikket: Olvasónk tett egy jogos megfigyelést: "A nem jó minőségű felvételen úgy látom, hogy a keresztbeforduló autó jobb első kereke már a manőver alatt hiányzik. Ez magyarázhatja azt, hogy miért nem tud lassítani, majd amikor megpróbálja, akkor miért fordul balra. A bal első kerék fékezi a kocsit, jobb első kerék nélkül viszont a kocsi jobb oldala érdemben nem lassul."
Viccelsz??? Kb semmitse... Pszichológusok majd igazolják, hogy bepánikolt, vagy mindegy. Nem szokás komolyan büntetni. Lehet, nem nagyon volt balesete. Akár, még az is elképzelhető, hogy az elmúlt 10 évben semmise, mert pl lehet, nem is vezetett, ugyebár...
Me olvastad? A rendőrség továbbra is semmit se tesz. Hol írták, hogy bevonták a jogsiját. autót működésképtelenné tették???? Mint ahogyan ricsikét (direkte kis betűvel) konditeremnél igazoltatták. Már vagy 50x, de, most kezdték csak, hogy lassan már bezárják...
"Villogott fékezés helyett" teljesen úgy tűnik hogy semmit nem lassul az első fázisban pedig észleli a problémát hisz villog amúgy ami így keresztbe áll ott van némi gubanc a fékrendszerben-futóműben
Szerintem, ezt az nézte be, aki a fejlécet írta. Ez nem berántás volt, inkább befarolás. Elég, ha csak műszakilag szar az autó... Padló fék, megcsúszik, keresztbe áll... Az elsődleges hiba, a padlófék... Vagy fékezel, vagy kormányzol. Ha (padló)fékezel, akkor random megy, de semmiképpen se arra, amerre Te akarod...
"Zombi behind the steering" [video]https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aVwA92M_460svav1.mp4[/video]
én tőlünk nyugatra még nem láttam olyat, hogy ilyen ratyi módon biztosítsanak munkaterületet, mint nálunk. a "több lépcsős figyelmeztetés" amire hivatkoznak a gyakorlatban azt jelenti általában, hogy a leállósávban van egy kisbusz ami jelzi, hogy munkavégzés van fentebb, lassíts 100-ra vagy 80-ra és sorolj ki a külső sávba. na de mi van, ha a külső sáv végig tömve van kamionokkal, és te a belső sávból nem látod a kisbuszt mert eltakarják a kamionok, vagy épp a navigációra néztél rá és nem a leállósávot fürkészted? ezeket a munkaterület biztosításokat hülyebiztosra kell csinálni, ez a megoldás pedig azt feltételezi, hogy a sofőrök már többszáz méterrel korábban kiszúrják és kisorolnak időben. nincs is puffer zóna hagyva bólyákkal, ha elbaszod, egyből a munkagép hátulján csattansz.
legalább az autópályákat biztosíthatnák rendesen, mert azt már megszoktuk, hogy városon belül szarnak ezekbe bele. tavaly vagy tavalyelőtt a váci úton kifele volt egy példás eset. a westendet elhagyva a balzac utca után a ferdinánd hidas kereszteződés előtt ahol 6 (!) sáv van, 2 balra, 1 balra és egyenesen, 1 egyenesen és 2 jobbra, a balra és egyenesen menő sávban valami csövet javítottak, felásták vagy 2-3 méter mélyen az utat 5-10 méter hosszúságban egy sávban. mi volt a munkaterület biztosítás? egy 2 méter széles kikerülést jelző alumínium tábla a luk előtt 1 méterrel. nem viccelek, közvetlen a luk előtt. amikor megláttam az agyfasz kerülgetett, mondom ebbe biztos hogy bele fognak menni, mert tömött forgalom szokott lenni az összes sávban, az autók ott 70-nel mennek, taxisok meg futárok 80-nal, és ha valaki későn veszi észre, és kerüli ki, akkor aki mögötte jön, már biztos hogy nem fog tudni reagálni időben. asszem még aznap, vagy másnap bele is rongyolt valaki a lukba..
Na igen, valahol van egy határ ahol már a normálisan közlekedőket zavarja vagy akadályozza a mindennapi közlekedésben az extra figyelemfelhívás csak azért, mert van pár "öntörvényű és vagy vak egér" akiknek a figyelmét csak így lehet felkelteni.
nem tudom mennyire hasznos egy ilyen zebra amikor a pályán a villogó munkáskamiont nem képesek kikerülni
Próbáltam az általam linkelt videóról, keresni cikket, képet, videót, de pont erről nem találtam, viszont ők is próbálkoznak több féle megoldással. Prizmás változat is volt, de az északi országrészen, télen a hó miatt nem a legjobb. Aztán csináltak olyat, hogy a gyalogos átkelőnél lévő tábla vagy jelzőlámpa meghosszabbított oszlopáról egy irányított, erősebb fény, mit a közvilágítás, felülről a zebrára világit, de csak ha van gyalogos és ha jól vettem ki az autók felé is van szenzor azok is kapcsolni tudják, ennek miértjére nem jöttem rá max a berögzíteni az átkelőket jó, de szerintem elég ha a gyalogos átkelésnél úszik fényárban a zebra.
A piros határoló fényes verzió
Projektoros verzió, ez se rossz ötlet, de a havi üzemeltetése nem tudom mennyi lehet. Messziről is jól látható, nem befolyásolja az útfelületén a szennyeződés hó . . .
Van fizikailag kiemelt átkelőhely is, bizonyos utakon ez már túlzás, egy max 30km/h úton oké lehet.
Jaj, ez annyira magyarosra a sikerült :) Legalább azt a 3-4 métert amin a zebra és a lámpák vannak újították volna fel előtte.
Békéscsabán és több Békés megyei településen is van "okos" zebra, ami hasonló, de azért nem ennyire látványos :) kötelezővé kéne tenni https://behir.hu/cimke/okos-zebra
Érdekes elgondolás, zebra kivilágítás [video]https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aoPvR4w_460svav1.mp4[/video] Utoljára szerkesztette: ximix, 2020.12.01. 01:47:02
Már a nyitóképen is látszik hogy az Impala szét van rohadva. Egy talicska rozsdapor repül fel. Ettől függetlenül az alvázas autó nem biztonságos ez tény
Az ez évi egyéb kategóriában Darwin díjra jelölném
"A változó súlyosságú égési sérüléseket szenvedett kórházba szállították. Az orvosoknak elmondta, hogy egyszerűen alkoholt hígított egy dobozban, hogy fagyállószert állítson elő a kocsijához. A lifttel lefelé menet valamilyen oknál fogva úgy döntöttem, hogy ellenőrizem, meggyullad-e a folyadék vagy sem.
Ennek eredményeként - a testégések 30% -a saját hülyesége által kapott. "
majdnem baleset .. érdemes megnézni a csenelen lévő többi feltöltést is
hát azért bárki tudna videókat linkelni olyanokról akiknek van jogsija,mégis pl szembe megy az autópályán :D nem beszélve a jogsi nélküliekről akiknek vérében van a vezetés :D Utoljára szerkesztette: Caliph, 2020.11.24. 11:19:26
érdekes dolog,hogy a világ TOP 6-ös hadseregében egy fogyatékosnak odaadnak vezetni egy 30-40 millió dolláros tankot.......nálunk még egy opel corsát se vezethet aki nem bír normálisan vezetni
Hát érdekes, vannak kétségeim, tippre a sofőr szerintem nagyon kezdő volt, pl. amikor üresben pörgeti a motort és kintről ordítanak, hogy neutral, neutral
Műszakilag nem ismerem a tankot, lehet van benne kézigáz is azzal nyúlt mellé, de fék ezen is kellene hogy legyen. Mindenesetre jól megúszták, csak a sofőr ütötte meg magát.
IDF tank overturns during military drill ynetnews link
Ilyen forgalmas úton a teherautó sofőr tudott volna megállni kisebb kockázattal, elakadás jelzővel, majd kiszállva a jobb oldalon, elhajítani azt a vackot az útról, persze könnyen megesik, hogy akkor meg őt nem veszik időben észre és majdnem ugyan itt vagyunk.
Ui: közben meg is lett a probléma forrása, lehet tippelni honnan származik