Citroen ds3 téma windows 7-re http://data.hu/get/2895511/Citroen_DS3.rar
Sanyi
up
Valamelyik Citroen nekem csak jó lesz, lehet egy Saxo-nál kötök ki, de lehet hogy egy Xantianal, vagy valami Renaultot veszek. Aztán letudva. Lényeg hogy Franciaországban fogom használni munkakocsinak meg úgy mindennek. Ezért se lenne rossz tudni hogy megbízható tipust veszek e mert ha lerobbanok akkor több száz km-re sehol semmi...
* 2009-ben :) Azaz 2008-ban. Elõreszaladtam egy bõ hónapot xD
Én befejeztem az offolást, nincs több mondani valóm :D
"hogy mersz ajánlani olyat amit nem is ismersz,és nem is vennél"
1. Ismerek olyanokat akik megelégedéssel használják, olyat nem ismerek akinek bármilyen baja lenne vele. (ami kissebb hibák elõfordultak fillerekbõl megvette és saját kezüleg berakta otthon) 2. nem ajánlottam senkinek, csupán annyit mondtam h Én személy szerint nem vennék soha Feliciát, akkor már inkább a linkelt 2112-es Ladát. 3. 2112-est nem vennék, de annak a sedán változatát igen, mert nekem eleve az 5ajtós autók nem tetszenek, nem csak Ladában hanem más típusban sem.
"Azért aztán majd vegyél egyszer mást is,mert hidd el van annál jobb!" Persze, mindennél van jobb csak pénz kérdése. De hidd el amit Te most jobbnak gondolsz annak az árából még annál is kétszer jobb paraméterekkel rendelkezõ Ladát kapsz :)
De mondhatni h én kicsit elfogult vagyok, te meg ahogy látom nem kedveled a típust, vagy csak nem vagy tisztában azzal h 2009ben milyen alkatrészeket lehet kapni Ladába és mennyiért. (persze itthon nem de behozva is nagyságrendekkel olcsóbb mint bármely nyugati autóalkatrész. Akár tuning, akár széria)
Persze van ilyen is. Biztos pechetek volt. Nekem is 19 éves Ladám van, nem rozsdás, még ma is gyári fényezése van, semmi baja a motorjának, és nincs semmiféle elektromos problémája ennyi idõs korára sem :D
Haver 17 éves mazdája meg szarrá volt rohadva, 2 szer kiszakadt a lengéscsillapító bekötési pontja mindkét hátsó lengéscsillapítónál, fõtengelycsapágyas lett a motorja 200e km után valamivel és már fél éve bóntóba van :D
Van ilyen, kinek milyen szerencséje van :)
De azért ne hasonlítsunk egy mazdát egy ladához mert akkor persze h a mazda nyer:) Most felicia VS 2112 -rõl beszéltem.
Amúgy nekem se tetszik túlságosan, meg elöl is hajt, és nem is venném meg soha 800e-ért, de vennék egy sedánt 300-ért, ráköltenék 500-at és máris lenne egy szép és jó autóm :D Addig is maradok az RWD-nél :)
Amúgy fater 1500-as szamaráján 60000-nél kilépett a hajtókar,10 évesen meg szarrá rohadt a kaszni+kontakthibák stb. stb.állandó ledöglések,aztán még 100000-et sem érte el,persze garázsból-egytulajos. Az akkor 22 éves mazdámmal huzogattam állandóan haza,ami akkor kerülte a félmilliót.
Nem tudom milyen ez az új lada,de én nem is lennék kiváncsi rá.
"Semi pénzért nem cserélném el egy ilyen Ladára." Hát Te tudod. :D Ha a racionális, ésszerû, tényeken alapuló gondolkozás erõsebb lenne mindenkibe mint a Ladáról mint márkáról kialakult kép a rendszerváltás elött/alatt akkor gondolkozás nélkül lecserélnéd egy ilyen Ladára, mert nincs olyan paramétere a Feliciának amibe ne lenne jobb a linkelt Lada.:) Árában talán kicsit több viszont jóval fiatalabb, és kevéás km-es. Bár ugyanezt jobban szétnézve már kapni 600e-ért is.
"Meg amugy az autókkal is ugy van, hogy kinek mi jön be..." Ebben egyetértünk, ez tényleg így van.
Én még a mai napig nem tudom hogy mi legyen. Minden esetre elsején már KRESZ vizsgám van, szal ráér még eldönteni. 400 körül amúgy van felicia, de valszeg inkább akkor veszek autót ha már kint vagyok külföldön. A honosítás enyhén drága...
najó lehet h nem 800ezer...:D:D két lett volna annyi kb. de 500 már akkor is lehet egy normálisat venni:D de azért egy ladához ne hasonlítsd már...bármilyen régi fejlesztésû skoda motor van benne, semi pénzért nem cserélném el egy ilyen ladára. Inkább vennék akkor már egy régebbi kocka ladát. no mind1...én csak segíteni próbáltam a srácnak. Meg amugy az autókkal is ugy van, hogy kinek mi jön be...nekünk eddig bevállt. kicsitt off, de kövezzetek meg:D
800e forint egy kb 98'+-2 éves skoáért? Ami mondjuk 1,3-as kevesebb mint 68 lóerõ és nem mondhatnánk h mai fejlesztésû motoral szerelt? (8szelepes nyomórudas? utobbi nem tuti de mintha ebbe még a 120-asból ismert motor kissé "modernizált" változata lenne)
Hát nem tudom szerintem nincs az az õrült aki ennyiért megvenne egy Feliciát:D
Én pl 800-ért akár beleugornék egy ILYEN 1.5-ös 16szelepes, 90Le feletti, nyomatékban szintén Feliciát verõ, 2003-as környéki feleannyi km-es autóba mint pl a Felicia ugyan ennyiért. Ráadaásul a +25Le és a +24Nm ellenére is csak országúton 5,3 városba 9-et fogyaszt. De hát mindenki olyat vesz amilyet akar :D
SZIA! VAN EGY CITROEN C4 1.6 BENZINESEM,MOST VETTEM ÉS A FOGYASZTASAVAL NEM VAGYYOK MEGELEGEDVE.vALAKI TUDNA AJANLANI AMITOL KEVESEBBET ENNE,VAGY MINDEGYIK MODELL ILYEN.
emlitetted h elsõ autó lenne, azt viszont nem h kb mennyiért. a skoda feliciáról tudok véleményt mondani, mert már kb 8 éve van nekünk egy. bár nincs benne nagyon sok kilométer (kb 60-70ezer), eddig sosem hagyott az uton minket, vagyis mióta van jogsim, engem sem:D mostmár öregszik, de én akkor is örökölni akarom:D mert sztem van benne szép:) 1.3-as motor, 5/8 lieteres fogyasztás, pár extra, és 800ezerért már lehet egy jó állapotban lévõt venni. én bátran ajánlom;) francia és olasz autókat nem szabad használtan venni...legalábbis ezt mondják:Dén nemtom
Azt mindenképp el kell döntened elõször, hogy a Saxo megfelel-e neked, vagy túl kicsi. Mert ha megfelel, akkor ezt tudod talán a legolcsóbban fenntartani, viszont nem túl biztonságos, meg nem is annyira stílusos. Ha inkább a nagyobbak mellett döntesz, én elolvasnám a helyedben a Totalcaros cikkeket (szerintem mindegyikrõl van), illetve megnézném, hogy az autóvásárlásra szánt összegért melyikbõl milyen állapotút kapsz. Ilyen régi autónál az is nagyon fotnos, hogy menj próbakört. Ha bármi gyanús zajt hallasz, ne vedd meg. Érdemes talán egy szakit is magaddal vinned, de abban nem vagyok biztos, hogy õ ott elsõ ránézésre észrevesz mindent. (Sõt,biztosan nem)
Nehéz eldönteni. Egy BMW-nél vagy Passatnál nagyobb fokú megbízhatóságra lehet számítani, fõleg ha egy kiforrott modellt választasz, nem az elsõ két modellévben gyártottat. Az Astra szerintem eléggé jellegtelen autó, de szintén megbízhatóbb és olcsóbban fenntartható lehet, mint az olasz és francia példányok.
Én is ott nézegettem õket. Jajjj mi legyen? Hónapok óta csak kocsikat nézegetek, de eddig ezeken fordult meg a fejem: Fiat Tipo, Renault 19, Citroen CX, BX, Xm, Xantia, Saxo, Skoda Felicia, Opel Astra, Vectra. Melyik melyik melyik legyen? Egy régi Mercedes? Egy 1990-ben gyártott BMW ??? Egy fasza nyúzni való Wolksvagen Passat since 89 ??? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Megnéztem én is az XM-eket. Hát én sem tudnék választani, belülrõl mindegyik eléggé lelakott a hasznaltauto.hu-n, de attól még lehet, hogy mûszakilag jók.
Ha kifogsz egy problémás példányt, akkor túl macerás lesz, de ez bármilyen típusnál elõfordulhat. (Legfeljebb az XM-nél nagyobb rá az esély matematikailag) Egyébként ha nem hibás az autó, nem lesz macerás, egy jó szervizbe elviszed bizonyos idõközönként, és ott karbantartják majd rendesen. Egyedüli egy gond, hogy eladni nagyon nehéz lesz, ha megunnád. Én az olasz és francia autók szerelmesének tartom magam, mégis német autóval járok. Ha okosan akarsz autót venni, majd eladni, akkor csak a németet (vagy esetleg japánt) érdemes nézni. Persze ha jópár évig használod majd, esetleg az autó teljes elértéktelenedéséig, akkor ez mindegy. Azt viszont fejben kell tartani, hogy egy BMW-re vagy egy VW-re nagy valószínûséggel mindig nagyobb kereslet lesz, mint bármelyik Citroenre. Én is az Alfa után ezért választottam németet.
Szerintetek érdemes lenne nekem beruházni egy Xm-re???? Vagy túl macerás lenne elsõ autómnak???
7-8 centivel nagyobb nála, de nem mellesleg sokkal különlegesebben néz ki, és komfortosabb a rugózása. (Ettõl függetlenül vannak azért extrák, amik hiányoznak belõle, a német versenytársakból viszont nem, pl. távolságtartó tempomat)
Jó lenne, ha visszaállna valamikor a Citroen presztizse, tömegautónak jó a Peugeot is.
Hát nem volt egy átlagos autó, az biztos. Ma már sajnos csak a C6 az, ami a mûszaki megoldások terén is kiemelkedik a tömegbõl, de a designt tekintve szerintem jó a C4 kupé, C6 és C8 is.
Én szerintem a DS volt a legjobb Citroen. A technikai megoldások amik benne voltak megelõzték a korát.
Mi ez a pangás? Az új C5-öt nem véleményezi senki?
"Ez bármelyik márkára igaz,öregben csak egyszerût!"
Ezzel nagyon egyetértek. Nincsenek csodák, nem kapsz meg egy felsõkategóriás autót használtan fillérekért. Vagyis megkaphatsz, de ennek ára van, ami pedig a megbízhatóságban és a szervizköltségekben mutatkozik meg.
Ha drága autót akarsz használni (függetlenül attól, hogy C6-ról, 5-ös BMW-rõl vagy bármirõl van szó), megveszed fiatalon, kevés km-rel, drágán, és aztán túladsz rajta.
Nyugat-Európában nem olyan nagy divat anyagi okokból régi autót használni, ha meg valaki szerelgeti, ápolgatja a régi autóját, azt már valószínûleg a hibák nem is zavarják.
A gáz az, amikor az újonnan vagy 1-2 évesen vásárolt autód áll le az út szélén, de sajnos selejtes példányokra minden márkából volt már példa, persze vannak kifejezetten megbízhatatlan típusok is, mint pl. a Peugeot 307.
Hidropneumatikus rugózás A Citroën által kifejlesztett rugózási rendszer, amely nagynyomású semleges gázt használ rugózó közegként. Az egyszerû légrugókkal ellentétben itt a kerekek mozgását nem mechanikus kapcsolat, hanem folyadék közvetíti.
Azonban azok mégsem tudnak keveredni, mivel a két közeget membrán választja el egymástól. Az így felépített rugóstagoknál nincs szükség különálló lengéscsillapítóra, ezt a funkciót a hidraulikaolaj útjába iktatott fojtás látja el.
A rendszer elõnye, hogy a szintszabályzást egyszerûen képes megoldani, kicsi a helyigénye és a hidraulikus rendszer más rásegítõknél is alkalmazható.
Hátránya viszont, hogy hidraulikus szivattyúra, nyomástárolóra, bonyolult nagynyomású hidraulikus rendszer kiépítésére van szüksége, s mindemellett még tetemes teljesítményt von el.
A rugózást az is befolyásolja, hogy a rendszernek viszonylag nagy a kezdeti ellenállása, így kisebb útegyenetlenségeken zötyögõsebbnek tûnik a rugózás. A hidropneumatikus rugóstagok karakterisztikája függ a terheléstõl.
Az olajutántöltés ugyanúgy mûködik mint a motorolajnál,azzal kevesen mennek szerelõhõz. A gáz szinte sosem ereszt,mivel a gömbökbõl nem tud kijutni.
Na azért ez nem ilyen egyszerû!
Igen tölteni kell,de miért?Mert elment belõle az olaj.
Miért?Mert ereszt.
Akkor mit kell cserélni? Tömítéseket,szelepeket stb. és mivel egy komplett rendszer a kormányszervóval fékkel együtt,bárhol lehet a hiba. Bonyolult rendszer,sok hibalehetõséggel.
A BX-nek van egy érzékeny része: a hidraulika kiegyenlítõtartálya. Szeret leengedni. Az egész mûvelet annyi, hogy fel kell tölteni, de ehelyett az élelmes szerelõ gyakran mondja azt, hogy "sajnos tönkrement, az egészet cserélni kell"... Mondanomsem kell, a kiszerelt cseredarab a polcra kerül, onnan meg a következõ balek autójába.
Amúgy a bmw sem külömb öreg korában. Na jó a fapados 3-asok talán,eltekintve hogy zabálják a benzínt és az olajat,de a komolyabb bmw-k sem hálásak öreg korukban.
Van egy svájcimagyar ismerõsöm 3 évente cserélgeti a nagyköbcentis kocsijait,és mindíg citroént vesz,leszarja az értékvesztést,mert a szervíz kinyalja a seggét mindent elintéznek helyette ,persze beveszik a régit cserekor,még szervizelés idejére is cserekocsit kap. A helyében lehet hogy én is vennék egy ilyet.
Én meg a régieket bírom,90-óta nem igazán. A picasso hányadékul néz ki szvsz. de a c5-is olyan mint egy strandlabda. Megvenni meg egyiket sem merném,a régi adagolós dízel legalább megbízható volt,a hdi-t meg ki kell fogni,úgyhogy nem lesz citroénem. Nem bíznék bennük.
én személy szerint birom a Citroeneket, fõleg az új modelleket (C2, C4, C6). van a formályukban valami, ami megfog! Persze Opel 4Ever, de azért nem rossz ótóók ;)
"- Az igaz, hogy a rugózásuk elsõrendû, de miért kell az autónak leállított helyzetben teljesen leülnie ? Úgy néz ki , mintha elromlott, bedöglött volna, emelett még hátra beszállni is nehéz így."
Úgy tudom, hogy nem muszály leengedni! Van egy kapcsoló amivel lehet fel-le engedni a kocsit. Amúgy nekem volt több Citroenem, most is az van, és szerintem az egyik legjobb kocsi ;)
Egy haverom CX-buzi 11 darab van neki,van mentõautó verzió is.Kényelmes modern kocsi volt fénykorában,de nagyon bonyolult,igy késõbb problémássá válik a tipus,de ezt mondják az XM-re is.Újban biztos nagyon jó kocsi,de öreget nem vennék.
Volt egy kacsám,jó autó,de primitívsége ellenére elég kényes.Aki szeret vigyázni a kocsijára,és kifog egy eredeti példányt az nem jár rosszul.Nem akartam eladni,de egy ruszki dugdosta a dollárját,nagyon megtetszett neki a kacsa így eladtam.
Nekem 2évig Picassó 1,8 benzines volt a céges autóm, motorikusan soha nem hagyott cserben. Most C4 coupe van 1,6Hdi 4000 km után csak azt mondhatom olcsóban és gyorsabban tudok közlekedni. Saját pedig Opel és ezzel is + elégedve csak szerintem indoktalanul drága nagyon a német autók a franciákhoz képest. Mert szerintem nem rosszabbak sõt ...