Azt hiszem itt az ideje tisztázni valamit, srácok, mielõtt még valaki komolyabban megsértõdik! Én még nem vagyok nagyon öreg (37 leszek az idén), de anno úgy tanítottak, hogy ha elõször vagyok valahol, akkor illik bemutatkozni. Elsõ körben ennyit láttam jónak megosztani magamról. Az F1-el kapcsolatos véleményemet max a szívfájdalom szülte, nincs bennem semmi komoly ellenszenv egyik pilótával kapcsolatban sem. De ismeritek milyen a hazai média sokszor. Gyakran nem ismernek más technikai sportot, mint a rallyt meg az F1-et (legalábbis ezekrõl szeretnek beszámolni). Ha mégis hírt adnak a kedvenceinkrõl, akkor is úgy 0,5-1 percben, mint érdekességrõl. "robotnyk"-nak volt igaza: "egyedül az érdekel, élvezem-e azt, amit látok". Azt hiszem a NASCAR is olyan, mint az abszurd humor: vagy nagyon szereti valaki, vagy utálja és megjegyzéseket tesz rá, mert nem érti. De szerint közöttünk ez nem téma. Szóval elég a sz.rdobálásból! Sokkal inkább érdekelne, mit szóltok a tavalyi Sprint-sorozathoz? Az én egyik nagy kedvencem Kevin Harvick Talladega-i befutója volt.
ÁÁÁ... Wtcc? Jó persze meg Norbi meg mit tudómén.. De a BTCC.. Huhh na az igen...
Nem én hoztam fel csak írtam 1ik társatoknak hogy csak a saját nevében nyilatkozzon és ne általánosítson.
ez az. Nascar Amerikában tl képpen a túraautóverseny. Indycar-ék meg az open wheels. Tehát a forma 1-et az indycarral hasonlítgassuk. Ha eu-ban is ilyen turaautók rohangálnának még jobban szeretném (így is szeretem a WTCC-t)
Persze hogy az, szerintem is, de az összehasonlítás folyamatos generálása, és az F1 állandó szóba hozatala az európai repülõgépgyártó cég nevét viselõ fórumozó társunk ötlete szinte mindig.
Én se értem miért kell mindig F1-rõl beszélgetni, ez egy Nascar topic.
bocsánat az egyszerû fogalmazásért, de szarok a sebességre, szarok a pilótákra ható erõkre, és arra, hogy mire tervezték az autókat. egyedül az érdekel, élvezem-e azt, amit látok.
Nascar autót max. a Holdenekhez vagy a falconhoz lehetne hasonlítani..oválon nem kétséges melyik a jobb míg road pályán megint csak egyértelmû.
legnagyobb hülyeség nascart F1 autóval összevetni..mindkettõ másra lett tervezve ráadásul teljesen eltérõ aerodinamikával van.
Azon már lehet vitatkozni melyik versenyzõre milyen erõk hatnak. F1-re felülrõl lefelé ható G az oválon felülrõl lefelé a kanyarokban oldalírányú erõ hat. F1-hez jobb nyakizom az oválhoz a nyak kivételével minden más testrészre jobban hatnak az erõk.
Az is baromság lenne! Az IC autó nehezebb a motor le van fojtva 650LE-re és 10000 rpm-re..
Anno a F1 autókat a 2650ccm turbóval lehetett volna hasonlítani. 1000 lovat tudtak ha nem fogták vissza õket.
GDF 2000-ben nem hivatalosan 411km/h-t ment Fontanában 900 pacival, másnap edzésen érte el azt a rekordot amit a mai napig nem tudott megdönteni senki (és vélhetõen már nem is fog a szabályok miatt) Itt már "csak" 800 lovat engedtek:
Elõször is kösz mindenkinek, aki válaszolt, és valahogy megpróbált segíteni! Tegnap nem gondoltam volna, hogy ekkora vihart kavar a véleményem F1-rõl, de ragaszkodom hozzá. Szerintem nem a sebességgel van a baj, így valóban kár összehasonlítani a NASCARral. Bennem akkor fordult nagyot a világ (még a 90-es évek elején), amikor már alig hallottam mást, minthogy ez és ez a versenyzõ mennyiért tesz meg egy kört a pályán. Valóban ez maradt a sportágból??? Ez lenne a legfontosabb? A másik dolog, hogy arról is keringtek hírek még ebben az idõszakban, hogy sok új, a F1-ben használt "új" alkatrészt elõbb az indycarosok próbálnak ki. Ha nagyon nyers akarok lenni, akkor Õk viszik vásárra a bõrüket. A többit már rátok bízom. Végül csatolok 1-2 képet a közkinccsé tettek közé. Legalábbis, remélem sikerül majd! Addig is, viszlát legközelebb! [IMG]http://www.joegibbsracing.com/2011/01/07/2011-jgr-paint-schemes/
Road pályán esélytelen hasonlítani. De egy Speedway pályán ahol fékeznek és nem full padló ott is azért nagyon szép átlagokat érnek el a kocsik. Akkor nagyobb esélye lenne ha F1el az Indycart hasonlítjuk :D
Jó de azt kalkuláljátok bele, hogy oválon tudja csak tartani ezt a sprint kocsi, mert arra van tervezve. Road pályán, mondjuk, ha olyasmi, mint Monza, meg se közelíti, az F1 kocsi teljesítményét, mert az F1 meg oda van kitalálva.
Meg az is jó kérdés lehet (nem tudom próbálta-e már valaki, de nem hiszem), hogy Degában mit tud egy F1-es autó.
Plusz hozzá kell még venni az elmúlt 5 év dilettáns szabályváltoztatásait, ami visszavetette az F1-et, nem csak motor lóerõk, hanem sok minden más terén is. Azért, ha vesztek egy ilyen szörnyet, McLaren MP4-20at, és kicsit lehet is állítani Degára, mint ahogy a Sprint autókat is be szokták állítani, és úgy érik el ezeket a sebességet, na akkor az ki van zárva, hogy egy sprint autó lenyomja ezt. Most lehet kicsit hazabeszélek, mert ez a kedvenc F1-es kocsim, de az eredményekben látszik, hogy a pályacsúcsokat vagy ez az autó tartja, vagy a 2004-es Ferrari.
Utánanéztem, két éve, amikor KERS volt a kocsikban, olyan 340 körüliket mentek a monzai egyenes végén, na ezek még simán belekóstoltak a 350 végébe, versenybeállítással.
Most nem azért írtam ezt, én szeretem a NASCAR-t, de úgy láttam összehasonlítunk és akkor gondoltam hozzászólok én is kicsit.
F1-es Kocsinak a gyorsulás Brutális, de most nézzük meg ami a motortérben van, V8-as és Hivatalosan 750+ lóerõ, nem hivatalosan én már halottam olyat hogy az új Ford motorok amiket tavaly év végén már használtak 820-830 lóerõt is leadtak. én úgy tudom hogy az F1es motorok is olyan 800Le körül mozognak.
Egy NASCAR Cup car Daytonában és Talladegában 195-200 mph végsebességgel szokott menni, ami olyan 300-320 kph. Egy F1-es autó is szokott ritkán menni 300-al viszont elég rövid ideig. Az F1-es súlya 600 kg, a Cup autó súlya 1600 kg, az F1, NASCAR motor közel egyforma lóerõsek, kb 1000 (de lehet ha az F1 motor még több is). Tehát, a Cup autók több mint 2x olyan nehezek, és ugyanúgy csapatják mint az F1-esek. Számomra nem kérdés, hogy melyik a jobb :)
Szerintem végsebességben többet tudna egy Nascar autó, mint akármelyik F1-es. Hiába másfél tonna, nem ez számít, hanem az, hogy milyen alakja van annak a másfél tonnának.
szerintem 300km/h egy másfél tonás autóval nagyobbat lehet esni mint egy 600kilós papírautóval. Azért Gondoljuk abba bele, hogy ha egy másfél tonnás kocsi megindul, akkor elég sok mindent vissz magával. Azért már nem egyszer láttuk ezeket a kocsikat darabokra hullani... Szóval szerintem egyáltalán nem veszélytelenebb mint az F1, és még se sírnak a biztonság miatt. Szerintem aki autóversenyzésre adja a fejét az számoljon vele, hogy akár ott maradhat a pályán. Hát hogy gyorsabb? Lehet hogy nagyobb a végtempó, de majd utána nézek milyen átlag tempót mennek, és azt érdemes összehasonlítani :-)De szerintem a Dega átlag veri a Monza átlagot :-)
NASCAR a király az a férfiak sportja :-) Az F1ben meg menjenek a nyuszik akik egy kis kocc után már arról beszélnek hogy milyen veszélyes ez a sport, meg nem biztonságos... Pl az egyik ilyen na rinyagép Nico Rosberg
Hát... Sajnos Magyarországon jelenleg esélytelen élõben nézni a versenyeket. Ha esetleg netán Az abmoteurst meg tudod valahonnan szerezni a kábel szolgáltatótól talán. De erre az esély 0:D
Azon kívül marad a net, élõben szoktuk nézni legtöbb esetben Stremen.. Vagy ha rossz minõségû vagy nem ugy vannak a dolgok, akkor letölteni lehet.. Van 2 oldal, de azt ide nem írom majd esetleg privátban, ahonnan tölthetõ...
Az autók meg hát a fene tudja.. Szépek azok mindig:DDD
Egy alkalommal a Wikipedia-n olvastam errõl klubról. Gondoltam csatlakozom, hátha valakivel meg tudom osztani a NASCAR-ral kapcsolatos gondolataimat. Nem tudom, hogy máshol mi a helyzet, de az én környezetemben a NASCAR még mindig inkább szubkultúrának számít, ezért is jó, hogy van egy ilyen hely! Ma sem értem a Forma-1 térhódítását, szerintem már régen varázsát vesztette. Ami engem illet, már 1997-óta nagy rajongója vagyok az oválpályáknak, de csak úgy egy éve, hogy van lehetõségem jobban, rendszeresebben nyomon követni a Sprint Cup sorozatot. Nagyon örültem, amikor bekötötték hozzánk a mûholdas tévét, mert a mûsorkínálatban ott szerepelt az ESPN America - de korai volt az öröm. Szinte semmilyen technikai sportot nem közvetítenek. Az egyetlen ami ér valamit, az a "NASCAR Now". Ezzel kapcsolatban lenne is egy kérdésem hozzátok. Érdekellne, hogy ki hol tudja megnézni, vagy rögzíteni a NASCAR-futamokat. Én ugyanis csak az említett mûsort tudom nézni, vagy letölteni tudok a Netrõl. Itt azonban csak a "thepiratebay.org"-ról tudtam leszedni, de nem volt fennt minden futam. Így a 36-ból csak 30-at láttam. Szóval, minden jótanács, vagy segítség érdekellne. Számítok rátok! Egyébként egyetértek a korábbi hozzászólásokkal, abban a tekintetben, hogy szerintem is most a legszebbek az autók. 2010-ben Joey Loganonak szurkoltam. Tudom, hogy van nála jobb pilóta, de nekem szimpatikus, mert tudom (korábban többször átéltem) milyen egy csapatban a legfiatalabbnak lenni. Másfelõl, akit el mernek indítani 18 évesen a legrangosabb versenysorozatban, annak mindenképp tudnia kell. ha nem is ez volt a legsikeresebb év a Home Depot-nál, azért volt néhány szép pillanata Joeynak is. Na ennyit mára! Örülök, ha bárki válaszol! Szép napot mindenkinek!
igen, csak annyi különbséggel hogy a COT kaszni miatt magasabbak a kocsik, így a nagyobb pilótáknak kényelmesebb mint anno 2008 elõtt. nekem a mostani kocsik mellet még a 90-es évek környékiek jöttek be forma világban, amik pl a Days of Thunder filmben is van
A festéseken meg látszódik hogy már 2011e írunk :-)
jaja, most olyanok lettek mint amilyen 2008 elõtt voltak. Szerintem most néznek ki a legjobban mint formailag, mint festészetileg :) (azt sajnálom, hogy csak 2 Dodge van a mezõnyben :/)
Elég sokszinû lesz ismét a mezõny a daytona 24h-n. Volt F1-ek, jelenlegi Indycarosok, nascarosok különbözõ más bajnokságokból ismert versenyzõk. január 29-30-án lesz a verseny. entry list
Most olvastam utána, Scott Speeddel a Red Bull szépen kibaszott, Kirakták a csapatból, mert jön Kasey Kahne (4) és Brian Wickers (83). Közben egész évben azzal etették, hogy 2013-ig meghosszabbítják a szerzõdését. Ezért nem engedték hogy más csapattal tárgyaljon, így úgy néz ki, hogy a favoritom idén nem fog a Sprint Cupban versenyezni :S
Igen ezt jól összeszedték a srácok.. Indítunk egy NASCAR bajnokságot, aztán erre szedtük szedték össze ezt a történetet.
Ha valkinek van kedve jöjjön ezen az oldalon megtaláljátok az infókat. Rfactorral megy majd egy bazi jó moddal a buli.
Amerikában egyszerûbb megoldani az utazást a sporthoz(elég ha a nba-t vagy nhl-t nézed ahol sokszor van olyan hogy mecccs este van és utána már repülnek éjjel a köv városba hogy másnap este megint játszanak. Hozzászokik ott az ember de mondta más is hogy nem akkorák a távolságok. Szóval ezért nascarnak is sok versenye van egy évben... :) Amerikában minden könnyeb :)
Ez a sírós hasonlat.. Na mind1. A nagy különbség az, hogy USA csak egy ország, és csak ott vannak futamok, legrosszabb esetben is 3 óra alatt a házadból a versenypályára érsz, az F1 meg teljesen más, mert mint tudod te is (vagy ki tudja, lehet nem), hogy az világbajnokság. Ergó az egész világon vannak futamok, ami annyit tesz, hogy folyamatosan úton vagy. Ha neked is ennyit kéne utazni, szerintem olykor te is azt mondanád, hogy kicsit sok. Nyilvánvalóan borzasztó egyszerû átcuccolni Braziíából Abu Dhabiba mindössze egy hét alatt. Meg aztán az idõeltolódás is egy nagy semmi nem igaz? És akkor mindezt csináld úgy, hogy a legjobb formádat hozod mindenhol.
Ha már ennyire értesz az f1-hez, ne tegyél már fel hülye kérdést kérlek, vagy ha már ragaszkodsz hozzá, elõbb gondold át, és ne beszélj lekicsinylõen az egyébként kb. a világ legjobb versenyzõirõl.
Jajj jut eszembe odaát hogy álnak a versenyzõk az évi 36 verseny számhoz? Mert ugye az F1-esek már 20-tól sírnak . (ki is van kötve hogy több nem is lesz)
Európában az emberek 80%-a az F1-hez igazol minden más autósportot szerintem ez nem meglepõ tekintve az F1 európai népszerûségét és azt hogy itt az is ért hozzá aki nem :D. Akkor mégis mihez kössék az emberek a más autóversenyt?
Meg is volt a véleménye a RíedBull-ról sok F1 fan-nak.
Itt amúgy csapatoként változik az álláspoont vannak csapatvezetõk akik azt mondják hogy ez 1 csapat sport a csapat az elsõ és tessék ez elõtt a pilótáknak fejet hajtani, és vannak csapatok mint a Redbull akik (úgylátszik) azt mondják gyõzzön a jobb mégha ezzel el is bukunk 1-2 vb címet vagy (nevetséges módon..) a pilótáink 1mást ütik ki.
De én úgytudom az elsõ verzió mellett miszerint a csapat a lényeg többen vannak köztük maga Bernie is.
És nem is olyan egyszerûen érti meg. Mindig az van, hogy az F1-el igazolnak, áh, nem is értem. Én nem írok a Real Madrid topicba, mert nem érdekel, akkor a kérdésünk adott is lenne, de már többször feltettük, értékelhetõ válasz nem jött rá, csak ugyanaz, "engem ez nem érdekel".
Bocs Petya, nem Neked címzem, csak az elsõ mondatot :)
Most néztem a hivatalos weboldalt és meglepett amit láttam, az hogy a pékbe van hogy J.J autójának Gordon a tulajdonosa? (akkor miért nem saját autóval megy?)
Bocs lehet én tudom rosszul, de a múltkor hallottam hogy az F1-be is saját szerelõi vannak a pilótáknak, furcsáltam is mert addig én is úgy tudtam 1 csapat szerelõ van. (nem a saját mérnökökre gondolok!! szerelõre9)
Szerintrem az sem normális hogy a társát nem engedheti el. Mert különben a közönség õrjöngeni kezd. Tetszik vagy nem az 1 csapat. Az F1 ebbõl a szempontból szimpibb mert ha ott kell meg is teszik ha x józan esze azt diktálja hogy Y-nak érdeke hogy eleressze az esetek nagy részében X meg is teszi.(tojva a közönségre)
Az hogy oda adom a szerelõ csapatom a másiknak, mert ezzel elönyt tudok adni neki az em az, mintha telibe lefékezek a pályán hogy megtudjon elõzni.
Nézd meg a futamot Gordon igaz nem volt nagyon pertiba, de amikor JJ közelébe volt nem nyomta a féket, hogy jaj el tudjon menni.
Pályán nincs barátság, egymást is kiteszik ha nem úgy jön össze..
Ez egy gesztus, hogy a csapat munka jobb legyen. Jövõre tiszta lappal indulnak.. Év végén kiderül ki lesz jobb, és akkor másik tesz ilyet.
F1-et meg ne keved ide, mert F1 be ugyan az a team cseréli Alonsnak és Massanak is kereket.. Szóval az egy más tészta.. Nascarban minden pilótának külön brigádja van, de ettõl függetlenül egy Team.
Milyen? Ezt ti magatok mondtátok plussz itt ott olvastam hogy ezt az elengedést amerikában a közönség nem tûri még akkor sem ha mondjuk te meg én versenyzõk vagyunk és még jóba is vagyunk és pl én úgy döntök hogy ott a pályán lassítok és elengedlek. (ez ugye látványos) Szó szerint azt olvastam hogy ezután az adott versenyzõt széttépné a közönség. (ez természetesen képletesen értendõ) , ezt én már akkor nevetségesnek tartottam mert X miért ne engedhetné el Y, ha õ bármiféle okokból úgy látja helyesnek hogy átadja a helyét.