Ezeknek a tudósoknak ez a munkájuk? Ezért fizetik õket? Nem lehetne, hogy valami hasznosabb dologgal töltsék az idõt?! A f*szom kivan az ilyen kib*szott ingyenélõktõl!!! Ez az egész teljesen felesleges! Vagyis bocs, nem... majd jó lesz a hadiiparnak.
A szimulált megoldásokra gondoltam, persze ha a fitnesst csak a valós próbálkozásból lehet kiszedni, akkor ugyanolyan gyors. Viszont ha kevesebb mintavétel van, a gép akkor is tud interpolálni a felület pontjai között, vagy gradienset figyelembe venni. Te nem tudsz 68 dimenziós függvényeket fejben deriválni, ugye? :)
Jahh, fejfájásra hivatkozik, oszt cseszhetik a futamot :))))
Másodpercenként százezret hogy állítgat, mikor egy-egy állítás után a valóságban ki kell próbálni (pl menni 1 kört), ugyanis a szimulációk nem pontosak, ill a szélcsatornás megoldásoknál is valós idõben kell mérni (nem lehet felgyorsítani)?
Tetsuo de amíg a gép ebbõl lefuttat százezret másodpercenként, addig az ember mondjuk kettõt havonta... azonkívül a paraméterek egy ilyen problémánál általában csúnyán függnek össze, épp ott a probléma, hogy nem lehet õket függetlenül optimalizálni (ezért kétlem, hogy a szülõs megközelítés valóban hasznos). Független paraméterek optimalizálásához szükséges idõ lineárisan függ a paraméterek számától, míg általános esetben ez a függés exponenciális, na akkor van baj.
Annyira technikai sport lesz az F1 (tkp. már az is), hogy jóformán a pénz fogja eldönteni, minnél profibb cuccot engedhet meg magának egy csapat annál jobb lesz. Lassacskán eljutunk majd oda, hogy a pilóta csak díszként lesz a cockpitben.:-( Vagy még ott sem...
Meglehetõsen szkeptikus vagyok: 1. Az evolúció koránt sem tökéletes, hanem az öröklött dolgok miatt sok problémától szenved :P 2. Ha mondjuk az "apa" autó kis leszorító erõvel ment Indianapolisban, az "anya" meg naggyal, és mindkettõ jó volt, akkor a gyerek egyik szárnya majnem függõleges, a másik meg vízszintes lesz?
Szerintem csak a hülye angolok nem tudtak másmilyen világszenzációt kitalálni erre a hétre, ezért most ilyen okosságokkal hitegetik a népet...
Hát eddig se sok múlott a pilótákon ezután már csak számokra lehet majd fogani .. nevetséges ez az autósport :|
Feltaláltak egy olyan szoftvert (amit ugye nem feltalálni, hanem elkészíteni szoktak) ami távolról állítja be a kocsi beállításait... Ez csúcs. Az ilyen technikákat épp az idén tiltották be. A boxba állásos javításról meg nem szólok egy szót sem... Már így is hosszúnak tartanak egy boxba állást, hát még mi lesz, amikor még rákötik a sz.gépet a kocsira... Remélem Windows-t használnak, hogy kiegyenlítettebb legyen a mezõny.. :)
Ez akkor azt akarja jelenteni, hogy feltalálták a spanyol viaszt?
SzVSz itt arról van szó, h össze-vissza állítgatnak mindent (ill 1-1 paramétert) -lásd mutáció- s utána 2 jóból összehoznak egy még jobbat (ha minden frankó), a többi béna beállítást elfelejtik -lásd szelekció-. Tehát Flashynek van igaza..mindig is ezt csinálták.
Flashy nagyon tévedsz, a genetikus algoritmusoknak (és egyáltalán bármilyen tanulórendszernek) ott van gyakorlati haszna, ahol az optimalizálandó célfüggvény olyan bonyolult, hogy ember nem tudja megkeresni a globális optimumokat. A versenyautók állítgatása ilyen a cikk szerint, ennyi. Bár hozzáteszem, a genetikus algoritmusok vagy a Monte-Carlo módszerek a közel brute-force megoldást képviselik... :) Pontosabban olyan problémákat is meg lehet velük támadni, ahol a célfüggvény matematikai tulajdonságairól semmit sem tudunk. Univerzalitásuknak megfelelõen tudnak igen kevéssé hatékonyak lenni. De a "szülõ autók" egy olyan technikai megoldás, ami közel porhintés. Kétlem, hogy pontosan látható a probléma szerkezetébõl, hogy a géncserélõdésnek haszna lehet, van még ezer másik módszer az optimalizálásra.
Ilyen kéne Zsótikának...
"A mi szoftverünkkel verseny közben is kialakítható lenne az autó beállítása, így egy sérüléskor a következõ boxba álláskor a hiba ellensúlyozásához módosíthatóak lennének a beállítások. A változtatások menet közbeni alkalmazására már megvan a technika, de persze nem hiszem, hogy a hivatalos szervek ebbe belemennének."
Ez már elég régóta létezik, és aktív telemetriának hívják. Idén tiltották be.
ez már megint valami hülyeség. valami irodai tudós fel akarja találni hogy õ jobb mint akik tervezik. csak mert õ leírja hogy hogy csinálja. szerintem ugyanezt a gondolatmenetet követik a tervezõk is, csak õk nem ijen vakítás formájában irják le... a menetközbeni változtatásokat meg ha jól emlékszem már be is tiltották újra :)