Dragon Age™ is a blockbuster fantasy role-playing game set in a world created and owned by BioWare. Dragon Age will offer a deep, party-based, roleplaying experience in both single-player and multi-player game modes. Utilizing a brand new game engine, Dragon Age will feature stunning visuals with a tantalizing blend of the exploration and combat of Baldur's Gate™, the multi-player gameplay and community support of Neverwinter Nights™, and a cinematic gameplay experience from BioWare, the developer of Star Wars: Knights of the Old Republic™. Explore vast landscapes, engage in massive battles, and experience the sights, sounds, and culture of the heroic new world of Dragon Age. Key Dragon Age Features Cinematic story-driven single-player campaign Separate campaign designed specifically for a multi-player experience Mod tools for great custom content Set in a new fantasy world created by BioWare for fans of its past titles Participate in massive battles Party-based gameplay for outstanding tactical combat and immersive character interaction
. A Dragon Age a Baldur's Gate "spirituális örököse", ám közvetlenül semmi köze a Baldur's Gate-hez.
. A játék világának lakói: elf-, törp- és félszerzet-szerû lények, valamint egy közelebbröl meg nem nevezett, de gyíkszerü, szarvakkal felruházott teremtmény (amolyan félsárkány ;-) )
. Karakter kasztok: a különféle fantasy-kból jól ismert archetípusok: harcos, varázsló, pap stb.
. Háttér: a játék abban a korszakban játszódik, amikor a sárkányok urolkodtak a Dragon Age univerzumában. Nagy hangsúlyt fektetnek a világ történelmi/kultúrális hátterének megalkotására.
. A Dragon Age nem fog D&D vagy D20 szabályrendszert használni (értsd a srácok saját szabályrendszert fejlesztenek)
. Toborozhatunk hencsment
. Igyekeznek minden fontosabb NPC-nek kidolgozott személyiséget adni
. A NWN-nél megszokott multipléjer és közösségi támogatást vérhatjuk (szóval talán lesz pályaszerkesztö a játékhoz...)
BioWare jatek. a nev garanica a sikerre. sztem nagyon jo lesz
a hivatalos fórumon sokan sírnak miatta, mert bioware ezt akarja az nwn utódjának (igazi nwn2 helyett). ez meg ugye nem d&d. mondjuk nekem ez speciel zsír mind1, de néhány hardcore geek ezt másképp látja. :)
hmm, érdekes húzás, hogy nem d20-ra vagy konkrétan a dnd-re építik a játékot. a dnd sikere mutatja, hogy az egy valóban jól kidolgozott játékrendszer (na meg a wotc pr munkatársai is jó szakemberek).
talán az van a háttérben, hogy a bioware nem akar "nwn új köntösben" típusú kritikákat kapni. pedig szerintem fog...
de ettõl függetlenül a világ -és ezáltal a játék- még akár érdekes is lehet.
(HW Insider) Igazi harc lesz a Dragon Age-ben. Kardunk nem suhan át többé az ellenfél polygonos testén, hanem keményen eltalálja a célt. Párbajok során nem állnak a harcoló felek bambán többé és suhogtatnak, hanem elhajolnak és kikerülik a támadásokat, majd közelebb ugranak, hogy a pengéjük elérje a húst! A mostani CVG privjúban semmi új nem hangzik el. A részletekért, már aki kíváncsi rá, érdemes elolvasni a telefonos interjút, a sárkányok korát és az elsõ kép hírét, amely Birdy Kapitány által eredetileg prezentált infókat tartalmazza.
A második 3D képen, valószínûleg még festett, tehát ideiglenes, háttér elõtt iszonyú brutális karaktereket láthatunk. Képzeljük a testeken feszülõ páncéldarabokhoz a kemény fizikai harcot, ahol minden ütés döngve fémet talál vagy nedvesen szakadó hanggal széttépi a húst! Az Obliviont kenterbe veri majd ez a harcrendszer, remélhetõleg. Thx, Necros!
vannak itt screenshotok is, és ha jól látom a kedves Bioware-esek maradnak az egyszerûbb grafikánál :) ha így is fog kinézni, akkor megnyugodhatok: ez tuti nem dx10, mégcsak sm 3.0 se...
egyébként már naon jó lenne vmi faxa rpg, úgyhogy csak hajrá BioWare! csak jönne ki minél elõbb! habár inkább mégse, ha nem akarják bugosan, optimalizátlanul kiadni... :P
Nem tom, én szívem szerint jobban örültem volna a DX 10-es verziónak...
a GeForce 8600 GT, nem véletlenül dx10-es? mert akkor érthetõ, ha neked jobb lenne dx10-ben (egyébként lehet, hogy az lesz, de a képek alapján nem látszik rajta)... nekem viszont nagyon nem lenne jó, mert tuti, hogy nem fogom tudni fejleszteni a gépemet
azt olvastam, hogy lehet ebben sem lesz multi rész
Mi van már ezzel a játékkal? Sosem lesz kész? :P
Dragon Age - Egy éven belül érkezik?
A derék EA újabb örömteli hírt közölt, mely a kiadó által nemrég felvásárolt BioWare fejlesztéséhez köthetõ.
Nem sokkal ezelõtt adtunk hírt egy konferenciabeszélgetésrõl, melyben új Gyûrûk ura játékról esett szó. S lám, mi történt?! Alig telt el egy kevés idõ, s máris megérkeztek a hírek a beszélgetés további részleteirõl, melyek a BioWare, egyelõre csak PC-re bejelentett, s továbbra is hét lakat alatt õrzött szerepjátékát érintették. Amennyiben hihetünk az EA ügyvezetõinek, a 2008 április 1-tõl 2009 március 31-ig tartó pénzügyi év (ez lenne a már korábban is említett 2009-es) során piacra dobják a Dragon Age címû, forradalminak ígért, s valóban annak ígérkezõ szerepjátékos csodát. Amennyiben ez helytállónak bizonyul, akkor legfeljebb 14 hónapon múlva játszhatunk is vele.
info: Gamestar
A topic-ot 4 éve indították és még mindíg semmi. Hátha xar lesz a játék én nagyon mérges leszek!
Az EA csak a kiadó... a reklámért, a patchekért, kiadás egyéb dolgaiért felelõs. NWN1-nél az ATARI volt a kiadójuk. Volt is kismillió patch, a game mégis nagy siker lett. EA-nél mondjuk nem igazán lesz patch :P De akkor a BioWare megpróbálja tökéletesre csiszolni a játékot a megjelenésig. Sztem az EA nem fog semmi rosszat se okozni... És mellesleg, lehet, hogy nálunk honosítva jön akkor ki. (Az EA szokott nálunk lokalizálni)
Lehet, hogy nem fognak semmi rosszat okozni, de az tény, hogy õk már most nyomást gyakorolnak a BioWare-re, hogy siessenek, akik szerint több idõ kell.
Hát igen, ha ez tényleg ingame, és ekkora csaták lesznek, akkor az évezred játéka lesz. De amíg nem jön ki, és nem játszom személyesen vele, addig nem fogok ugrándozni körülötte. A ME is csalódtam kicsit, pedig az is Bioware volt.
Lehet hogy ingame de inkább intro jellege van mint gameplay. Én négy év után továbbra is több infot várnék mert voltak olyan kosza hirek is hogy 2009-ben jön a játék.
1 perces teaser fos, ebbõl fél perc a reklám
Hat ez eleg gyengecske. Valoszinusitem hogy valami atvezeto movie. Ketlem, hogy render movie lenne, inkabb ingame motor hajthatja, mert ez 2008ban mar nagyon harmatosan nez ki.
Én nem is a grafika miatt aggódok, az mindig jól ment a bionak, az ea meg úgysem hagyná, hogy pont ezen spóroljanak. Hanem ez egész LOTR-ripoff feeling miatt, ami csak úgy sugárzik ebbõl a 25 mp-bõl. Ez annyira tipikusan EA lenne, hogy ahelyett hogy valami eredetit csinálna, inkább a jó öreg, megszokott és biztonságos IP-t tolja.
Hát azért LOTR hangulatot RPG-be én még nem láttam (ezres seregek, kilátástalanság, stb..). Örülnék neki ha ez ilyen lenne. De 4 év után ez tényleg gyenge.
Jóval régebb óta dolgozik rajta a BioWare, hogy a stílushoz köze legyen az EA-nek, ahhoz már inkább, hogy össze kellett dobni belõle valamit.
Mellesleg a hivatlaos fórumon is írták, hogy bár évek óta be van jelentve a játék, ez nem azt jelenti, hogy folyamatosan egy egész stáb dolgozik rajta, jellemzõen inkább csak "hegesztgettek" rajta a konzolorientált projektjeik mellett.
A korábbi concept artokhoz és ahhoz az egy-két screenshothoz nem sok köze van már ennek a trélernek. Olyat meg már láttunk, hogy last minute LOTRosítottak egy játékot: pl. oblivion.
Attól viszont nem félek, hogy az EA összedobná. Rendszerint befejezett, összerakott dolgokat dobnak csak piacra (ellentétben az Atarival), az már más kérdés, hogy mennyire eredetiek ezek.
A tréler fõcsúnyájáról pont volt évekkel ezelõtt screenshot, a többi esetében pedig egyébként is temrészetes némi változás, a kezdetleges verzióhoz képest, szóval ez az utolsó pillanatban való LotR-osítás elég merész feltételezésnek hangzik.
Egyébként korábban pont arról volt szó (by BioWare), hogy az EA nem szól bele, de szeretné minél hamarabb megjelentetni a játékot, és ezen megy az egyezkedés. A Mass Effect pC-s verziója esetében is õk harcolták ki a csúszást.(Ugye a sürgetésbe a koncepció lecserélése sem igen férne bele, valamint inkább a LotR játékoknak lenne szükségük a BioWare nlévre, mint fordítva. A pletykált LotR RPG-t - White Council - ugye már régen lefújta az EA, és az bizony nem lenne meglepõ, ha egy hasonló projektet szánna a jövõben a BW-nek.)
most haragszok a Bioware-re ,ez mi 4év után? ráadásul nyúlfarknyi semmit mutattak...
Természetesen egyelõre ez csak feltételezés. De most õszintén, nézd végig a trélert mégegyszer. Neked nem a Helm-szurdokos csatajelent ugrik be elsõnek? A White Council pedig csak +1 érv a LOTRosítás mellett. EA behozta az õ lelõtt projektjét a BIO majdnem vapourware Dragon Age-ébe. Egy halott és egy félig halott ötletbõl lesz egy kész játék.
Mindez persze csak agyalás, 25 mpnyi videóból többre nem futja.
Itt nem a grafikán, vagy a történettel fognak nagyot dobni, hanem azzal, hogy teljesen új rendszert dolgoznak ki. Nem kell többé licenszeket vásárolni a szabályrendszer miatt, hanem alkotnak egy sajátot. Ezen áll, vagy bukik majd szerintem a játék népszerûsége. Illetve nálam fontos lenne, hogy multiplayer is legyen benne. Manapság már egy single player rpg nem dob nagyot. A legnagyobb fanatikusok is hamar ráunhatnak. A Gothic például ezen csúszik el szerintem. A bughalmaz 3-as után hiába hoznka ki egy akármilyen jó 4-et, ha nem lesz multiplayer benne. A Bethesda legalább már tervezi a multit. Az NWN 2 nálam ott csúszott el végleg, hogy játszhatatlan volt a multi része. Az elsõ rész gyermekbetegségeit lemásolták, és hiába volt a több éves tapasztalat. A Dragon Age lemarad, ha kimarad. A multié a jövõ. Akárhogyis az új rendszerre nagyon kíváncsi vagyok. Remélem, nem csak "más", hanem korszerûbb, egyszerûbb, átláthatóbb, ésszerûbb is lesz majd.
Mit értesz a korszerübb,egyszerübb rendszeren ME vagy gothic rendszere gondolsz ? mert én meg attol vagyok rosszul a dragon age elvileg old school crpg lesz csupa nagybetüvel.
Szerintem annak az EA részérõlé nincsen értelme, hogy beleszólnak a játékba, LotR-osítják az õ nyomásukra, de magát a népszerû nevet nem adják hozzá, pedig rendelkeznek a licensszel. Remélem érthetõ, hogy ez miért sántít nagyon.
Az már egy megint más kérdés, hogyha az alaphelyzet vagy a világ sokakban erõs LotR utánérzést vált ki (illetve fog kiváltani), de ez akkor gond nélkül magyarázható azzal, hogy Tolkien hatással volt a BioWare world designerére.
Mindenki úgy vélekedik ahogy akar, engem ez nem zavar, de az EA ilyen szintû "instrukciójában" nem látom a rációt, és ha a játékkal nem is foglalkozott elget a BioWare az elmúlt négy évben, biztos vagyok benne, hogy magán a hátteren sokat dolgoztak, senkinek sem az érdeke egy új brandet "eltucatosítani". (Mellesleg a többször kijelentették, hogy tartalmilag nem szólnak bele ebbe a projektbe, ilyen szintû dizájnváltás pedig nagyon is erõs lenne, még az EA-tõl is.)
Neked nem a Helm-szurdokos csatajelent ugrik be elsõnek?
Õszintén szólva nem, mivel nem ismerem a Helm-szurdokot :) Félig-meddig láttam a filmeket, de részleteiben nem ismerem, csak sejtem. (Tehát a Két torony végefelé lévõ ostromra gondolsz?)
Nézd meg a filmet és azonnal neked is az a jelenet fog lejönni.
Tolkien nevét nem használhatják fel - nemcsak a royaltyk miatt nem, hanem mert Tolkien örököse beleszólhat, hogy mit hagy jóvá és mit nem. Kb. mint Lucas egy SW cuccnál.
Ha a híreknek hinni lehet, akkor az NWN1 sémájára ez is szerkesztõvel együtt fog megjelenni és PW-k meg egyebek, mind elérhetõek lesznek. Azt viszont nagyon remélem, hogy MMO-t nem csinálnak belõle. Így is van n+1 grafikus csetszoba, nem kell eggyel több.
Az önálló IP nem akkora nagy durranás. Arcanum, Fallout, de még a ME is önálló szellemi termék volt. Ettõl még lehet akármilyen a játék.
No mindegy, meglátjuk, ha kint lesz. Addig is jön egy Drakensang, amire érdemes várni. :)
Pontosítás: természetesen felhasználhatják jó pénzért, de a megszorítások miatt (beleszólás, jogdíj) nem feltétlen éri meg. Ezért csak a stílust nyúlják le a filmekbõl, amit meg nem lehet megfogni, ha valakinek meg mégis szemet szúrna, akkor max. azt mondják, amit te, hogy "megihlette" õket a film.
Az EA már kicsengette a pénzt a licenszért, és eddig tudtommal eddig sem voltak gondjaik azn örökösökkel. Egyébként nem hiszem, hogy ez esetbene gyáltalán beleszólhatnának valamilyen szinten, hiszen Lucas sosem adta el a licenszet.
Az UbiSoft is megvásárolta véglegesen Tom Clancy nevét, már az utóbbi idõben sem szólt bele a játékokba, de így a pédányszám alapján sem kap már részesedést (royalty). Itt is inkább errõl lehet szó, tudtommal az EA megvette a játékszoftverekhez kapcsolódó összes jogot kilóra.
Egyébként továbbra is ajánlom a 2004-es, EA-mentes, de mégis LotR-osított preview-t.
Olvastam. Már akkor, amikor új volt. Nézd meg a karaktereket is a képeken, pl. a Conan szerû fickót. Az nagyon nem LOTR. Hasonlítsd össze a tréler fõszereplõjével (de elõtte nézd meg a LOTR filmet) és látni fogod, mirõl beszélek. Én, meg a fél internet.
Egy licensz-szerzõdésben szépen le van írva, hogy az mire terjed ki. az EA nem az egész LOTR brandet vette meg Christopher Tolkientõl, hanem csak az adott videójáték(ok) kiadási jogát. De C. Tolkien bezony beleszól a design kérdésekbe is. Pl. a Hobbit c. film kapcsán is összezördült a stábbal. Egy ideig hír is volt, hogy lelövi az egész forgatást. Lucas dettó. A licenszt kiadta, már ha az annak minõsül, hogy pl. Timothy K. Zahn írhatott SW könyvet, ami canon is lett. Persze elõbb Lucas a sok író-palánta mûveibõl szépen kiválasztotta azt, amelyikre engedélyezte az SW logót.
A konkrét feltételek, hogy ti. kap-e royalty-kat az eladások után vagy sem csak azok tudják, akik olvasták a szerzõdést. Én nem vagyok köztük.
De a DnD brandet is mondhatnám. Pont emiatt nyúlt a Bio annak idején az önálló IP ötletéhez. Mert a Wizards beleszólt a fejlesztésekbe, jóvá kellett velük (v. a Hasbroval, mindegy) hagyatni az egyes design-döntéseket. Ez érthetõ is, senki nem akar pl. Donald kacsát Faerun közepére vagy pl. gépfegyveres kommandósokat Középföldére.
A pw-k-nek van pozitív és negatív oldala is. Nagyon jó, hogy élõ a világ és állandóan változik, de a szerverek irányítói elõbb-utóbb isten szindrómás tüneteket kezdenek mutatni (az orvosokra jellemzõ egoizmus, mert élet és halál között döntenek) Ki nem állhatom amikor valakinek, vagy valakiknek kell játszanom, és nem úgy, ahogyan én szeretnék. Jó, ha fegyelem van, de amikor már lépten nyomon szabályokba ütközik az ember, meg a flamelõ dm-ek már nem hagyják játszani az embert, mondván, hogy ez az õ szerverük és pofa be, akkor az már nem szórakoztató. Én így gondolom. Itt nem vonom kétségbe azt a jogot, hogy, ha valaki a saját pénzét fáradságát öli bele, hogy saját szervere legyen az megmondhassa, hogy mi legyen a szerveren, hanem magát azt a szitut, hogy valaki teljes joggal rendelkezik más játékosok felett. A pw-k rengeteg hatalmat adtak a szervertulajdonosok kezébe. Olyan ez mint a moderátorok szerepe a fórumokon. Ha rossz kézbe kerül a jog, akkor kõ kövön nem marad. Az egy dolog, ha nem írhat az ember egy fórumra egy ilyen incidens miatt, de, ha nem játszhat az egyik kedvenc játékával az már fájdalmasabb. Akkor már inkább egy "grafikus csetszoba", ahol szintén vannak szabályok, de nincsenek magukat istennek képzelõ dm-ek, akik elrontják a játék örömét. A gond csak az, hogy nagy az anime dömping, és én azt nem kedvelem.
Én sem a PW-ket, sem az MMO-kat nem szeretem. A PW-k terén teljesen igazad van, az MMO-kkal meg egy egész rakat bajom van, de ez itt nem a megfelelõ hely arra, hogy kifejtsem.
Egy jó single és lehetõség a modulgyártásra és a zátkörû multira nekem bõven-bõven elég.
Mondok egy esetet példának: A napokban feltettem újra NWN-t. Felmentem játsznai újra egy magyar pw-re. Annak idején sopkat játszottam.
Az egyik társam akinek eszébe jutott, hogy játszunk NWN-t (még nem nagyon játszott azelött) megkérdezett tõlem valamit. Mire én válaszoltam.
Erre a szerver nem igazán népes közönségébõl (úgy értem megcsappant)valaki kedélyesen figyelmeztetett, hogy tegyem // után az off-ot. Elõszöris nem off, hiszen a témához kapcsolódó volt a megjegyzésem, de ettõl még eltekintettem volna. Ha OOC-t írt volna (out of character) akkor is csípte volna a szemem, mert ki õ, hogy megmondja nekem mit csináljak. A // egy programozási jel. Szerintem nem tartozik semmilyen d&d szabványba, de ha mégis, az NWN kézikönyvben nem olvasni ilyesmirõl. Szerintem valaki kitalálta ezt, aztán mások ellesték tõle, de javítsatok ki, ha ennek más a története, ezesetben bocsánatot kérek. Lényeg, hogy az NWN-hez nem mellékeltek ilyen idióta szabályokat. Nekem ne mondja meg senki, hogy milyen jeleket használjak egy internetes játék közben. És ez csak egy idióta szabály a sok közül. Egy másik: Annak idején az NWN szerverei rendkívül terheltek voltak. Sokan nem is tudtak játszani, mert a szervereke telítettek voltak és a játékosoknak várniuk kellett egy idõszeletre amikor befértek. Ekkoriban nagy problémát okozott a lag. Kitaláltak tehát olyan szabályokat, hogy ne szemetelj, a leölt szörnyekbõl vedd ki a lootot stb. Namármost a technika jelen állása szerint ez a gond már a múlté, ráadásul a szerverek üresen panganak, de a szerverek szabályai közt még mindíg ott szerepelnek ezek a szabályok. Arra már nem is térek ki, hogy annak idején együtt követtük el játékosként a mostani DM-ekkel azokat a nagy vétkeket amikért most verik nagy bõszen (vagyis a közelmúltban még verték, mert voltak játékosok) a mellüket. Nah ez a véleményme a pw-krõl, és jól mutatja elõbbi két kiragadott példám, mennyire nevetséges dolgokkal lehet más játékát elrontani. Csak egy példa, a "grafikus chatszobák"-on, ha valakinek meg mered említeni, hoyg tegye // után az ooc-t elküldenek a búsba, és lehet ezt nem szeretni, de így igazságos. Mert mindenki úgy játszon már ahogyan kedve tartja. Keretek között, de lehetõleg liberálisan felfogva a dolgot.