sok a fanatista akiknek mindenféle item shopokat nyitnak meg stb:) meg általában bevezetnek vmi premium memberes akármit ami szép kis elõnyhöz juttatja az ilyen játékosokat
Én nem értem, hogy a japók, hogyan tudnak probléma nélkül, jó minõségû, játszható MMORPG-okat havi díj és a játék vásárlásának igénylése nélkül? Most tudom van ez az e-games.com láncolat, ami nagyon sikeres ezen a téren, õk ezek szerint megtudják fizetni a szerverek fenntartását?
ez a sorban állás nekem kicsit meredek~ nem az én stílusom... inkább megrendelem neten :)
csak mivel olyan negativan alltal hozzza, azert irtam, hogy majd ha kesz lesz a fejlesztes, valoszinüleg te fogsz az elsö sorban allni, hogy megvehesd :-)
persze, ez igaz (oldszkúl gamek is milyen "rondák" voltak, mégis éveket töltöttünk mellettük, nem a grafika miatt) de manapság már nagyon sokat nyom a latba
majd meglátjuk... mondjuk én szurkolok nekik, mert azért mégiscsak magyar fejlesztés, és mint ilyenben még nagyon nem csalódtam viszont ezt az utolsó mondatot nem értem
Amugy meg egy ilyen jatekban nem mindig a grafika a mervado...nezd meg hanyan jatszanak meg ma is a Gothic1-el es annak milyen a grafikaja?!
Azok a kepek egy technikai demobol szarmaznak es nem grafikara mentek, hanem az engine bemutatasara.
Az, hogy te az engine-t nem lattad elöben, az egy kellemetlen dolog, de hidd el, a grafika kb 100 jobb lesz.
Had aruljak el annyit, hogy az engine raadasul ujra lesz programozva es olyanok dolgoznak rajta, akik többek között az utolso hitman jatekon dolgoztak valamint magyarorszag legjobb grafikusai közül nehanyan.
De hat vegülis nem akarlak gyözködni, mert mi közöm hozza.
Kivancsi leszek majd, hogy hogy fogsz az elsö sorban lökdösödni annak idejen...
Gondoltam ide összedobom, hogy mik azok az MMO játékok, amiket ingyen lehet játszani egy darabig minedn elõfizetés nélkül:
Prisontale (http://eng.pristontale.com/) Lvl39-ig lehet játszani ingyen, koreai, nem ismerem, de olyan japános konzol RPGnek néz ki.
Asherons Call 2 (http://www.turbinegames.com/x/) 15 napig játszható
EVE Online (http://www.mmorpg.com/eve_trial.cfm) 14 napig játszható
Everquest (http://everquest.station.sony.com/trilogy/download.jsp) 30 nap
Conquer (http://www.conqueronline.com/index.html)Ingyenes, elvileg, nem tudom, hogy milyen.
Horizons (http://www.europe.istaria.com/trial/home.htm) 7 nap
Runescape (http://www.runescape.com/)Ingyenes
Outpost (http://www.outpost.com.my/download.asp) Beta, katonai lövöldözös.
Jó szorakozást.
Na van aki erti is amit mondok. Igen szinte teljesen felesleges a MMORPG-ba az RPG szocska mert nem sok kozuk van hozza, max annyi, hogy mindkettoben van karakterfejlodes:D
A single Rpg-k jobban visszadajak az RPG-k izet, de az igazi akkor is a pen&paper szvsz. Bar a KOTOR valami istencsaszar volt:D
ps. Jakuza a Pk es PvP kozott nagy kulonbseg van am:D
az nem én voltam... (legalábbis én nem emléxem ilyenre...) hát figyelj, igen megnéztem a képeket... egy dolog lejött, ilyen szögletes grafikával nem fogják megállni a helyüket 2 év múlva... (már most sem állnák meg, mégha a texturákon tuningolnának) a másik meg h 2 év alatt közel sem fognak JÓT alkotni...
"Ja es sokan nem elvezik ezt a "hu de nagy szerepjatekot", komolyan mondom ha igazi RPG-t akarsz azt csak a pen&paper adja vissza nem egy szamitogepes jatek."
ez nem így van. a planescape-torment igenis visszadta az élményt, a bg széria is, a falloutok is, az arcanum is stb. persze, pnp jobb (lehet, meg rosszabb is), de nehezebb is megszervezni. 4-5 ember (esetünkben felnõtt, házas, családos, dolgozó emberek) szabadidejét kell összeegyeztetni, ami nem egyszerû.
hehe. aki rpg-zni akar, az messzire kerüli az mmorpg-ket. ez nem is lenne baj, csakhogy: 1. benne van az rpg szó az mmorpg-be (tök feleslegesen szvsz) 2. az mmog-k megöli a szingli rpg-ket (kotor óta nem jelent meg épkézláb szingli rpg, mert minden rohadt gyártó a multikat nyomja mer' abból jön a nagy pénz). pedig ez az egyetlen stílus, amiért hajlandó vagyok és voltam is pénzt áldozni.
Azert hivjak a jatekot MMORPG-nek es nem MMOPK-nak vagy MMOPvP-nek, mert RPG nem pedig mas. A sok PK es PvP csak indulatokat szul es tovabbi PK-kat. Az MMORPG-nek meg nem errol kell szolnia. Ug erzem neked eleg ferde elkepzeleseid vannak az MMORPG-krol. Mas. Az oszetett klanrendszer felepitesevel magasan eddig nalam a Fun Wang Online vitte el a palmat. Nagyszeruen talaltak el a keszitok a klanrendszert es ugyesen otvoztek a Hero pontokkal. A klanhaborukkal probaltak megallitani a szerveren a PK-t. Teljesen a haboru kereten belulre szoritottak, megkimelve a rendes jatekosokat a fajankoktol. Klanrendszeren kivuli PK egy ido utan annyi minusszal jar, hogy elkell gondolkoznia a jatekosnak, hogy megeri-e neki ezt csinalnia. Ha meg valakinek problemaja van valakivel akkor eldontik a haboruban.
Warning: Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: YES) in /home/webroot/3dmagic/www/connect.php on line 2
Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: YES) in /home/webroot/3dmagic/www/connect.php on line 2 Nem lehet csatlakozni a MySQL kiszolgalohoz!
Es mire alapozod a kritikadat? Lattad? Nem. Abbol a nehany screenshotbol, ami kint van a honlapon, te eldöntötted, hogy nem sok jot josolsz nekik. Szep.
Es mi az, hogy maximalista vagy? Miben? Az elvarasokban es a lenezesben az alapjan, hogy lattal 4 kepet valamiröl? Gratulalok.
Es te eddig mit tettel az asztalra? Abban is maximalista voltal? Vagy csak a negativumban tudsz az lenni...
Asszem a nevedet ismerem mar a magyaritas peticio topikbol is nem? Nem te vagy az, aki benezett, kijelentette, hogy nem sok jot josol neki es utana kilepett?
Fasza gyerek vagy! Sok ilyen kell magyarorszagra!...ja varjal...mar sok ilyen van...
Nem ertelek. Kit erdekel mennyi bunko van a serveren ha te olyan jatekosokkal jatszol akik jo fejek. Persze igy se tudod kikerulni mind, de mint mondtam arra ott a PvP es az /ignore. Mindenhol vannak bunkok ezen tul kell tennie magat mindekinek, csak szerintem itt mar tul soteten festitek le a dolgokat, mintha a servereken a jatekosok nagy resze ilyen lenne, holott errol szo nincs (sot mivel itt fizetni kell altalaban sokkal jobb a kozosseg mint mas ingynesen jatszhato jatekoknal). Szoval vannak hujek az teny, de ha nem hagyod zavartatni magad es van egy jo klanod akkor ezek nem tudjak elrontani a szorakozast. (Egyebekent a Wow-nak lesz szvsz valami felelmetes community-ja, bnet kids meg a tobbi. Na ott egy jo klan nelkul szerintem nagyon gazos lesz.)
"Pl; Hallottam egy kozeli sotet erdorol, amelyben sorra tunnek el a helyi lakosok. Allitolag gonosz kutyafeju lenyek elnek a sotet melyen. Sok bator tapasztalt kalandozo veszett mar odabent. Errol rajohet ha van egy kis esze, hogy nem neki valo a hely."
Ezt a szoveget azert ideztem, mert igy jatszik MMORGP-ban aki szerepjatekot akar jatszni. Nem a tobbseg az biztos, de sokan vannak, ezert szuletnek az RPG serverek (alltalaban unofficial RPG serverek). En es sokan masok nem akarnak szerepet jatszani egy MMORPG-ban. Azert jatszunk, hogy szorakozzunk, fejlesszuk a karinkat, nagy RAID-kre menjuk, PvP-unk stb. Mikor egymasssal dumalunk nem a karinkkal jatszunk szerepet, hanem egyszeruen csak beszelgetunk, okorkodunk. Nekunk ez a szorakozas, igy jo, az RPG-eknek ha belelik magukat a kariba, ugy beszelnek stb. Kinek ez kinek az jon be. Es igen, ha jon egy haver vagy egy ismeros es ker az elejen segitseget, segitek neki (mert nekem aztan tok mind1 hogy szerepjatek szempontbol az egy idegen, en a jatekost ismerem) igy vagy ugy. (A legtobb MMORPg-ban ugyis szinthez, skill-hez van kozve mit hasznalhat, hiaba adsz neki barmennyi penzt az elejen ugyse tudja a legjobb cuccokat hasznalni, csak a legjobb kezdo cuccokat.)
Tenyleg elkanyarodtunk a tematol, bar egy jo MMORPG egyik legfontosabb feltelele milyen a kozosseg szoval azert megiscsak ide tartozik:D
Igen valoszinuleg en mar akkor jatszottam MMORPGvel amikor meg semmi ilyen csicsa nem volt, mint most. Es meg kell mondjam hogy akkor joval kevesebb bunko volt mint mostanaban. A masik attol hogy te egy klanban vagy attol meg a szerveren hemzseghet a sok maki, ennek semmi koze nincs hozza. A masik, hogy a legnagyobb csit ha kezdo jatekost teletomsz penzzel. A masik fele ha feltudod dolgozni a mondandomat; "tortenetet mesel a kornyeken levo szornyekrol" Mesel benne a varazsszo, nem leirast ad a HPjarol, a sebezhetosegerol es spoilerezik , hanem "mesel". Pl; Hallottam egy kozeli sotet erdorol, amelyben sorra tunnek el a helyi lakosok. Allitolag gonosz kutyafeju lenyek elnek a sotet melyen. Sok bator tapasztalt kalandozo veszett mar odabent. Errol rajohet ha van egy kis esze, hogy nem neki valo a hely. Kb ennyi. Nem teletomkodni barbar modra a zsebeit mindenfele joval es penzzel. Elvegre az ossze fantasy vilagban (konyvekben), arrol hiresek az emberek, hogy ezerszam szorjak vadidegeneknek a penzeket. LOL
Hat en meg sokat josolok nekik, mert en ismerem a csapatot es lattam a fejlesztest.
A magyar forumokon mindenböl csak fikazas lesz...ertelmes vitat nem igazan lehet kezdemenyezni. En mar el sem olvastam ezt a topicot, mert lattam, hogy SWG vs Lineage2 lett belöle...nem tudom, erre van szaz masik topik...
meg ahogy látom, itt sem az folyik amirõl ennek a topicnak kéne... csak fikázás van... én nem ezt akartam...
Jatszottal te mar egyatalan MMORPG-al? Az, hogy hogyan segitek egy kezdo jatekosnak az rajtam mulik. Inkabb adok neki 10k-t vagy 100k-t sokkal tobbre megy vele (es jobban orul) mintha elkezdem leloni a poenokat hol milye mobok vannak, vagy osztom az eszt ezerrel, hogy mit hogyan csinaljon. Es ha szerepjatekos szempontbol ez nem tetszik, hat ezt a legkonnyebb megmagyarazni csak egy kis fantazia kell hozza.
Ami a sok bunkot illeti. Hujeseg. Kell egy jo kis klan (a legjobb ha olyanokkal akiket innen onnan ismersz) es maris megvan a jo kis tarsasag. Persze akkor is fogsz bunkokkal talalkozni, de arra van a PvP meg az /ignore parancs. Ez a jatek Massiv Multiplayer jatek sok ezer jatekossal, persze, hogy vannak bunkok vagy eppen rossz napja van egy jatekosnak es rajtad vezeti le. Ezt el kell fogadni. De ha van egy jo tarsasg amivel rendszeresen egyutt jatszhatsz, segititek egymast mindjart teljesen mas az egesz. Az viszont a TE privat problemad ha nem vagy kepes talalni egy neked megfelelo klant, pedig klanokban aztan nincs hiany.
Ja es sokan nem elvezik ezt a "hu de nagy szerepjatekot", komolyan mondom ha igazi RPG-t akarsz azt csak a pen&paper adja vissza nem egy szamitogepes jatek.
Igen akadnak segitokesz emberek, de azt mar tulzasnak tartom, ha kezdeskeppen 10K-t nyomnak az ember zsebebe. Odaig rendben van, hogy tortenetet mesel a kornyeken levo szornyekrol es azzal segitti igy a kezdo jatekost, hogy ne egybol valami nagy monsta essen a nyakaba. Esetleg odalok neki valami kis coint-ot, hogy nesze te nyomorult koldus, latom meg ruhara se telik, vagy olcsobban ad el neki cuccokat. De az mar tul nyulik a szimpla segitsegen ha kezdeskeppen 10k-t ad. Adjon inkabb munkat a kezdonek, mint fegyverhordozoja fizetesert vagy talaljon ki akarmit, de ne essen tulzasba.
segitokeszseg az azert neha megvan, en tok orultem mikor kaptam 10k-t az elejen. meg mikor magyaraztak, segitokeszek altalaban, de en meg nem talalkotma paraszta
Erdekes az hogy egyedul te nem futsz bele ilyen bunkokba, pedig amit leirt az fedi a valosagot. Ilyen bunkokkal van tele az osszes ilyen tipusu szerver.
Jo, az az en velemenyem volt, ez meg a tied. Persze kivetelek mindig vannak, de ha te csak jofej emberekkel futsz ossze, akkor vagy iszonyat makos vagy, vagy ez a swg a morpgok mekkaja. Mindenesetre akkor is nehez elhinnem. A magyarok azok teljesen mas teszta.
Márpedig muszáj belekötni mert irtózatos végletekbe mentél el. Én nem cask zenéltem, volt karim akivel scak harcra, a másikkam megint másra mentem rá és lehetõségem volt kitapasztalni az embereket nagyon sok téren. Általános vélemény:
Az emberek online sokkal rendesebbek, segítõkészebbek, jobb fejek mint a valóságban a legtöbben. Akárhányszor kértem meg akárkit, az a legtöbbször segített, vagy ha nagyritkán nem, akkor udvarias elutasító válasz érkezett, de egyszer se találkoztam olyannal, aki pofámba ordított volna hogy húzzak a f*szba. Az én tapasztalatom szerint inkább fordított a helyzet a te arányaiddal. 100 normális emberre jut 1 balf*sz. A másfél hónapi játék alatt ezekkel a bunkókkal találkoztam:
1: két rebel akik csak azért mentek el Bestinebe, hogy legyilkolják az ideiglenesen overt birodalmiakat. 2: ismét csak egy rebel aki ugyanezt tette csak az imperial bázisnál kempelt. 3: egy majom a kantinaavató bulin, aki levetkõzött, és nem volt hajlandó lejönni a szinpadról és csak úgy tudtuk lerángatni, hogy a tulaj bannolta az épületbõl.
És ennyi. Se több se kevesebb. Azért félhavonta egy bunkó feltünése elég jó arány szvsz. Ráadásul fémjelzi még az emberek segítõkészségét, hogy egyszer pl megkértem egy fejvadászt, hogy ugyan segítsen már kicsinálni pár Dune Lizardot, mert kellettek egy birodalmi fõnök küldetéséhez. Belement, odakocsikáztunk, õ lepuffantotta õket (nem volt nehéz neki, master volt). Erre én megkérdem, hogy mennyivel tartozom, erre õ: Semmivel. Newbie vagy? Én, mivel az voltam, mondom igen. Erre átutalt 20k (!!!) creditat a számlámra, ami egy kezdõnek hatalmasan nagy pénzmag. Lehet neki a jópár millájából futja rá, de akkor is. Segített és még pénzt is adott. Aztán ott vannak a magyarok. A Farstar szerveren egyetlen magyarral se találkoztam, aki ne lett volna segítõkész és odaadó. Akárkit akármire kértem, megtették, és nem számított milyen extrém dolog volt. Persze ez szerverfüggõ, mivel a Starsideren meg állandó a belharc meg egymás szapulása a magyarok között, de hát szerencsére nem oda mentem. Szóval kevés játék alapján ne ítéld meg meg a játékosok 99%-át léci.
Nekem a legnagyobb problemam a legtobb online jatekkal es igy a morpgokkal is ,ahol talan a legzavarobb, az a "community"-juk. Nekem nagyon nehez elvezni egy olyan jatekot, ahol minden 1 ertelmes emberre jut 100 idiota, akiknek az osszes erzelemmegnyilvanulasa kimerul egy lol-ban, es legfobb feladatuk azt bizonygatni, hogy ok milyen ok kiralyak, te meg milyen szar vagy. Meg akik latszolag csak azert vannak a jatekban ,hogy a servert terheljek,es rohangasszanak keresztul kasul a kepernyodon, hogy bele tudd elni magad, a "fantaszikusan magaval ragado ELO vilagba", ahol mar az is csodanak szamit ha a "hello"-dra valamelyik valaszol (es akkor mar egy kivetelesen ertelmes peldannyal talalkoztal), az olyan bonyolult kerdeseket, hogy "Hello tudnal nekem esetleg segiteni?" mar ne is emlitsuk. Es meg ragozhatnam de nem teszem mer keso van. Jo mondhatjatok, hogy erre vannak a klanok, guildek, es a valo eletbeli haverok, hogy nehany ertelmes arccal osszeverodjunk, de akkor mi a fenenek oda a maradek 7000 ember? A max interakcio ami koztetek folyik az az ,hogy ellopjak a szornyedet,mikor amugy is olyan rohadt keves van beloluk, aztan beidegesedsz,te lopod el az ovet, aztan anyaztok, meg talan az ,amikor a piacteren bögnek tomegesen ,es haromszor annyier probaljak radtuszkolni a legocskabb csizmat, amit 2 varossal odebb normal aron megkapsz. En csak orulni tudok annak hogy swgben Hmuda milyen jokat muzsikal a szinpadon, es van aki meg is hallgatja, meg hogy akadnak akik a szintezes mellett fel eletuket hajak zoldre festesevel toltik, de ez akkor is az elenyeszo kisebbseg manapsag, amivel en nagyon nem vagyok kibekulve. Es most itt nem kimondottan a szerepjatszasrol beszelek,hanem arrol hogy nemelyek meg azt az ertelmi szintet sem utik meg,hogy nem hogy elvezetesebbe tegyek, de legalabb ne romboljak a jatek hangulatat. Na nalam legalabbis ez jott le a legtobb morpgbol amit jatszottam(igaz nem tul sok volt eddig). De hangsulyozom hogy ez az en maganvelemenyem,ugyhogy ide is irok egy szep nagy IMHO-t ,ugyhogy innentol kezdve nem er belekotni. :)
Nem szorosan ide tartozik, de most olvastam, hogy nem lesz PvP az Eq2-ben. Semmilyen, se arena de meg dual se. Allitolag igy tobb energiat forditanak majd a PvE-re es majd kesobb lesz PvP (ahogy a SOE-t ismerem, majd egy fizetos kiegeszito formajaban:(
A WWIIO -ban ott egy bizonyos rang után a játékosok maguk indítanak küldetéseket. Az egész játékot ez viszi elõre bár még most csak védekezõ és támadó küldetéseket lehet indítani ahova más játékosok harcosként csatlakoznak, de a jövõben terveznek majd szabotázs vagy mentõ küldiket is. Persze az adott kor adta lehetõségek szõkösek, mert csa háború ugye, de mégis izgalmas. A készitõk rendszeresen válaszolnak a játékosok kérdéseire és ötlereite és javítanak a gamén ami azért jó.
Nem tudom más játékban lehetséges-e játékosként küldetést indítani mert ez az igazi változatosság. A cél lehetne bármi amit a program kereteibe beépítenek békés vagy harci cél is. A lényeg, hogy maguk a jétékosok vigyék elõre a töréténéseket melyek akár gyökeresen felfordítják a a világot.
az én hülyeségem, de fellehetne turozni az okori vilagot, ugyis olyan sok a misztikum, az tuti siker lenne.
Amugy meg szerintem az nem lene rossz otlet, hogy ugye van az alap mmorpg, alap sztorival, de mit tudomén havonta lenne benne egy kaland vagy valami ilyesmi, és annak vége akkor lehetne olvasni a benne szereplo hosokrol, vagy egy nagy haboru, vagyis a tortenelmet kene belevinni
Rengeteg korszak van amibõl lehetne ötletet venni. Csak ugye nehezebb eladni mert kit érdekel egy csupa emberek lakta világ sokkal izgibb olyan ami tele van teljesen különbözõ kinézetû lényekkel. Sokkal látványosabb. Én nem vagyok egy Fantasy õrült, de rengeteg kiaknázatlan lehetõség van akár a múlt bizonyos idõszakát feldolgozni mint pl. WWII Online vagy egy fiktív jövõt felépíteni.
Persze nekem teljesen mind1 a dolog mert én csak WWII Online-al játszok, de ha mégis beleszólásom lehetne egy új játékba akkor hanyagolnám az elcsépelt karaktereket. Gondolok itt a már felsoroltakta.
A lvl rendszer fõleg olyan gamékba való, ami tényleg nem áll másból mint mob-hent és esetleg egy kis RvR (pl EQ, DAOC, LA2, és tsai). A skillrendszer meg inkább azokba a játékokba kell, amikben kimondottan fontos és várhatóan nélkülözhetetlen és sokat használt kasztok a nem-harci foglalkozások, mint pl. a craftolás (ilyen az SWG, EVE, stb).
Szóval nem az dönti el, hogy melyik rendszer a jobb, hanem az, hogy melyik hasznosítható jobban az adott játékkoncepcióra.
ezzel csak 2 gondom van... 1. milyen más világot lehetne akor összehozni? (mindenhol ugyanaz a lényeg... fajok/kasztok/skillek... csak esetleg mondjuk akkor az ürben... az alap ugyanaz marad... és ettõl nem lesz új valami... és lehet hogy nem is vonz annyi embert) 2. a kiadók az utóbbi években nagyon begyökeresettek, tehát nem vágnak bele új dolgokba, mert az bukhat óriásit is, és az üzletben ezt alapból ki kell zárni (ami sztem hülyeség... de én nem értek ehhez :)) tehát?
Ott a pont.
Kar elvinni ilyen iranyba a dolgot, a legtobb MMORPG-ban nem a fajokkal van problema. Fantasy MMORPG-ban meg ugyis az alap fajok vannak meg nehany "uj" vilagspecifikus faj. Szinte az osszes Rpg-ben (es nem csak a MMORPG-ban hanem a p&p-ben is) mindegyiknek van valami sajat, egyedi faja es a szokasosak.(Ha mar allandoan a Wow-hoz hasonlitgatunk, pedig meg ki se jott: A Wow-ban inkabb a Tauren az egyedi faj, az eloholt rengeteg helyen elofordul csak kicsit maskepp).
Az mar erdekesebb kerdes, hogy a kasztok es szintek vagy a skill rendszer a jobb.
swg ben eleinte szerintem tök jó, hogy nincsenek szintek, hanem skillek, de amikor mar master vagy akkor rossz, hogy nincs hova fejlodnod, megvan a legdurvabb pancel, a legdurvabb fegyver minden. persze, vannak durvabb fegyverek, de azt 1 honap alatt nem lattam sehol, senkinel sem lattam, azok is csak felturbozott erteku alapfegyverek... Nincs meg az, ami majd relmelem meg lesz, a wow-ban, hogy ha latod, h valaki 1 honapja jatszik, akkor nem ugy nez ki, mint egy 2 napig grindelo valaki. Meg swg-ben nem volt tul nagy szerepe a klanoknak. Nem volt semmi ami fenntartsa folyamatosan az erdeklodest, a lazado-imp viszony, bar itt nem voltam battlefieldeken, de a theme parkot vegignyomtam szinte, es eleg unalmas volt, a sima fractionos kuldik total unalmasak, szoval szerintem kell egy mmmorpg be vmi fo fo fo kuldetesszal, ami fenntartja az erdeklodest. SWG-t be kene fejezni. mar ha be lehet egyaltalan.
Miért kell a fantasy világában gondolkodni? Ha igazán eredetit akar valaki akkor nem törpöket, orkokat, elfeket stb... használ hiszen azok már eléggé elterjedtek.
troll már volt daocbe 3 évvel ezelõtt is és ott nem ilyne gagyi kinézetû szarok, egy igazi nagy bohom, legnagyobb termetu carakter, nekem úgy aszivemhez nõtt, hogy azóta sincs más mmo-ba olyna akir ami ennyir tetszene
most gondold végig... 10 éven belül hány játék fog még kijönni... és hány mmorpg élõhalottal... a másik h tökéletesítésrõl van szó... namármost az undead WoW betabán 2. illetve koreában a 3. leggyakoribb választott faj...
Ötleteket. Egyik másik MMOG-ben se játszható faj pl az élõhalott. Mindenki tudni fogja, hogy honnan jött az ötlet és mindenki tudja, hogy nem saját kitaláció.
akkor én most mit is lopkodok? grafikát? néhány fajt? (amik egy fantasy világban egyébként is jelen vannak?) ugyanmár...
Ha nem akarja az ember, hogy azonnal egy másikhoz hasonlítság a játékát, akkor már a kezdetekkor valami újat kell kitalálni és nem a többi gaméból lopkodni.
egyébként nem fog túl messze állni WoW-tól (látszólag...) hasonló fantasy világ, fajokat tekintve sok hasonlóság lesz, meg talán grafika* is ilyen lesz (csak kidolgozotabb)... de a felépítése közel sem fog rá hasonlítani
*grafikára 2 elképzelés van... vagy ilyen toon szerû mint WoW, vagy pedig valósághûbb, mint eq2... majd még kiderül...
Azért mondom, hogy majdmolás mert csak abban vannak ezek játszható fajok.
Szvsz fölösleges majmolni a WoW-ot fajválasztás ügyileg és nyugodtan ki lehet hagyni az élõhalottakat és az orkokat, trollokat.
Ha kellene választani, hogy miylen fajokat raknék bele egy fantasy MMOG-be akkor ezek:
Ember Törpe Elf (tökfölösleges ragozni, hogy milyen elf, scak elf, Tolkiennek is csak egyfajta elfjei voltak) Gnóm Félszerzet és pár jól kitalált világhoz igazított egyedi faj (mint pl az EQ macskaszerû és gyík fajai)
Ha nagyon musáj akkor a fajokat lehet még bontogatni (pl embereket ország szerint, törpéket klán szerint, ugyanígy az elfeket és a többieket).
senki? gyerünk, gyerünk, nyissátok meg fantáziátok rejtett zúgait
Én nem csak úgy általában beszélek az RPG-krõl, ahnem csak az MMORPG-rõl. Ha abszolút másodlagos a fejlõdés, akkor csak a lentebb emlegetett abszolút kisebbség érezne ingerenciát a game játszására, az meg nem termelne elég bevételt, ergó senki nem fog ilyen gamét csinálni.
SWG skillrendszer, már egyszer irtam ide egy kis szösszenetet, de bõvebben:
Kezdésnek kiválaszthatsz egy kezdõszakmát. Ez lehet lövész, verekedõ, crafter, szórakoztató, medikus, felderítõ. Ezek egy-egy skill-fával kezdenek. Mindegyik kasztnak megvan a maga skill fája, azonban egyik karakter sincs hozzáláncolva egyikhez sem, akármikor leadhatja ezt és felvehet egy másikat, söt egyszerre többet is. Ezek a skill fák mindegyike magába foglal egy kezdõ skillt, az ún. Novice skillt. Ezt kell megtanulni egy NPC-tõl, hogy elindulhass azon az úton, hogy azt a szakmát kitanuld. Ha megvan a novice skill, ezután a skill-fa négy felé ágazik, mindegyik ág a skill-fa egy-egy külön aspektusát jellemzi (pl a szórakoztató skill-fa négy ága: image-design, tánc, zene, és szórakoztatók gyógyítása (mennyire hatásos a produkció)). Ezeken az ágakon 4-4 skill van, mindegyike külön szintet jelez az adott ágon belül. Ha mind a négy ágat maxra vitted, akkor lehetõséged van a megfelelõ fajtájú XP ellenében kitanulni a szakmát mester fokon, ami a fákon belül az utolsó skill, az ún. Master skill. A master skill az entertainereknél például új hangszereket, dallamokat és tánclépéseket tesz lehetõvé. Azért mondtam, hogy a megfelelõ XP ellenében, mert rengeteg fajta XP van. Van zenész XP, vagy pisztoly XP, vagy exploration XP és még kismillió fajta. Mindegyiket akkor kapod ha amegfelelõ skillt gakorolod. Pl. tánc XP-t csak akkor kapsz, ha táncolsz. A megfelelõ mennyiségû tánc XP megszerzése után tréningelheted is a következõ szintet a tánc ágon.
Ha elértél a megfelelõ skill-fák megfelelõ ágain megfelelõ szintet, akkor lehetõséged van ún elit szakmákat felvenni, amik tovább specializálják a meglévõ szakmádat. Ilyen például az, hogy entertainerek továbbképezhetik magukat zenésznek, táncosnak, image-designernek, illetve a lövészek továbbléphetnek pisztoly-, karabély- vagy puska specialistának, csempésznek, esetleg fejvadásznak. Sokszor elõfordul, hogy egy-egy elit szakmához több kezdõ skill fa kisebb-nagyobb ismerete is szükséges (pl a fejvadászhoz kell a lövész Master skillje és a felderítõ egyik ága). Illetve még van, hogy a crafter specializálhatja magát, és így lehet belõle építész, droid-mérnök, fegyverkészítõ, páncélkovács (képletesen kovács :D), kereskedõ, szabó, vagy séf. Persze rengeteg elit szakma van. Van még doktor, harci-medic, génsebész, állatszelidítõ, szakaszvezetõ, commando, stb, stb. Azonban nagyon meg kell gondolni, hogy melyik skillt is veszed meg mivel összesen van minden játékosnak 250 skill-pontja, ami folyamatosan csökken minden skill felvételekor. Van amelyik skill drágább, van amelyik olcsóbb. Még rátesz egy lapáttal, hogy a novice skilleken kívül minden skillt meg tud tanítani egy másik játékos is neked, ami elõsegíti, hogy ne csak NPC-interakcióból álljon egy game, hanem a többi játékossal lépj kapcsolatba. Ha te tanítasz valakit egy skill-re akkor ún. apprentice XP-t kapsz, és ezt kell felhasználni arra, hogy megszerezd a skill-fák master fokozatát (mivel egy egy fán belül több fajta XP-t is kell szerezni, egyszerûbb egy külön XP fajtát bevezetni). Ez az apprentice XP még felhasználható a Politikus szakma tanulására, amiely szakma tulajdonképpen csak azoknak kell, akik a többi játékos által alapított városokat akarják igazgatni.
Ha kicsit bonyolultnak érezted a beszámolómat, akkor látogass el ide. Ez egy web alapú karakter-tervetõ az SWG-hez. Itt szokása a legtöbb játékosnak elõre megtervezni, hogy mit is akar kezdeni a karakterével. Az egész oldal a játékból kifényképezett elemekböl lett összetákolva, szóval pont úgy csinálhatsz itt karaktert, ahogy azt a játékban tennéd, kivéve persze azt a részét, ahhol a karakter küllemét kellett megalkotni, ami szintén mérföldkõ az egész CRPG töténelemben.
a másik dolog: tegyük fel, tervben van egy "tökéletes" MMORPG létrehozása (10 éves tervben kb... addigra tuti ugy ki lesz dolgozva... :)) elsõ dolog: Választható FAJOK: tehát a világ fantasy stílusú, kb mint WoW sztetek milyen játszható fajoknak kellene benne lennie, ami ebbe a világba beleillik (ezeken kívül: ember/törpe/orc/undead/elf(nem tisztázott milyen elf)/troll/csontváz)?
Tevedes az az igazi RPG jatekosnak nem a karakterfejlodes adja meg az igazi izet, hanem a kalandozas. Az teny hogy nem 20ad rangu szempont a fejlodese a karakternek, de az a kalandozas velejaroja. Pont a minnel gyorsabban ide az XP-vel hitvallasu jatekosok miatt haladt tevutra sok RPG jatek, mert sokan sajnos csak azt nezik hol lehet tapolni, es hogy lehet minnel tobb XP-t ossze hack&slasholni. Sajnos egyre kevesebb az olyan jatekos, aki valodi szerepjatekkent eli meg a jatekokat. Pedig a valodi szepseget pont ez adja meg minden RPGnek. Mai napi pelda pl: aldogalok kocsmaban es erdekes tortenetekkel szorakoztatom a nagyerdemut, alkohol remenyeben :P amikor latom hogy jon egy nagy szintu jatekos leul az egyik asztalhoz, majd meglat egy teljesen idegen elso szintu jatekost aki ismerkedik a jatekkal, majd se szo se beszed odamegy halalra buffolja , hogy a Demi Lichet is leutne mar egyes szinten aztan Shoutolni kezd, hogy oreg menj azt tapold magad igy hamar szinteket tudsz lepni, meg ad neki egy elementalos fegyvert. PFFFF. Ez aztan a jatek.
mesélne nekem valaki a daoc pvp jérõl, és az swg skillrendszerérõl picit bõvebben?
Hát csak szerepjátékért a kutya se venne meg semmilyen gamét. A karakterfejlõdés adja meg az igazi ízét a dolognak, ahogy látod ahogy a kis kedvenced folyamatosan sajátítja el az új képességeket (saját esetemben az új dalokat és tánclépéseket).
Hát ezt sajnos elfelejtheted, hogy akárcsak egy MMO is megjelenjen fejlõdési rendszer nélkül. Ha nincs fejlõdési rendszer, akkor nicns hajtóerõ hogy játszon az ember és ennyi erõvel már ott a szabálykönyv nélküli PnP.
én szerintem a dolog kétoldalú. egyrészt persze nagyon függ a játékosoktól (sajnos ez is egy gyenge pontja a dolognak: mert az offoló játékos is fizet a szolgáltatásért és csak mert neked nem teccik a játékstílusa, nem fogják kidobni). másrészt jó, ha a rencer is partner az rp-re. ha minden csak a fejlõdés felé mutat (jobb cucc, jobb képességek) és az rp csak a játékosokon múlik, az könnyen boríthat mindent. egyetlen "ph4t l3wt"-ot üvöltözõ pléjer is képes tönkrevágni húsz másik szórakozását.
ezek a jó oldalai az mmog-knek. nem mondtam, hogy úgy rossz a stílus, ahogy van. persze, hogy vannak jó oldalai, ezért is foglalkoztat a téma. csakhogy lehetne javítani. pl. az npc-pc interakciót. meg hogy ne a fejlõdés legyen az elsõdleges és az rp a kivételes.
Az SWG-ben voltam egyszer egy olyan szerveren, ami kimondottan úgy volt reklámozva, mint RPG szerver. Gondoltam felmegyek. Ott tényleg ment az RPG. Senki nem szólt semmit a valóságbeli dolgairól, senki nem fikázta a játékrendszert, minden létezõ beszélgetés úgy zajlott le, mintha az valóban a Star Wars világban játszódott volna le. Mindenki törekedett arra, hogy tényleg RPG legyen az MMORPG. És láthatólag sikerült nekik, és nem volt szükség többoldalas dialógusokra a statikus NPC-kkel. Mindent élõ emberek népesítettek be. Az emberen múlik az, hogy mennyire szerepjáték egy RPG és nem azon, hogy mennyi NPC van benne és hány millió oldal szöveget varrtak a szájukba. Ismét csak azt mondom: