0.) Elvileg a mait csinaljak, de latni meg en sem lattam semmit belole;))) 1.) Igen, azert neha sikerult 9 masodpercre szoritani:) De az mar az az ido volt, ahol erosen vesztettem a kontrolbol:) Vagyis azt nem tudom tartani hosszutavon, versenyben. Mondjuk a tobbiek sem az "uridoket", de akulonbseg akkor is megmarad;))) 2.) Nalam nem a gyakorlassal van a foproblema:) Bar idom sincs sok, de hiaba gyakorlok barmennyit, akkor sem tudnek olyan idoket menni:)) Altalaban 3-4 kor alatt elerem az elmeleti legjobb idomet, utana mar csak minimalis a javulas.
Kösz a választ! Az a kérdésem van még, hogy az a verzió, amit a GSMF (PCC modder) készíteni fog, az a mai pályával egybekötött verzió lesz, mint amit az általad linkelt videón lehetett látni? Az baromi jó lenne.
PH! Civic. 1) Szerintem túlzol egy kicsit, amikor a 10-15 mp-et mondod körönként, hogy annyit kapsz. Amikor voltál, mindig 10 mp-en belül voltál:) 2) Abban teljesen igazad van, hogy van egy határ, hogy mennyi energiát érdemes a gyakorlásba ölni. Vannak itt olyan emberkék, akik naponta több órát gyakorolnak. Nos, velük én sem nagyon tudom felvenni a versenyt a hétvégi pár órás gyakorlásommal (hétköznapokon sem idõm, sem energiám nincs vezetgetni). Szóval egy kicsit frusztráló, amikor megyek egy olyan kört, hogy megszakadok, és az is csak arra elég, hogy 1 mp-re megközelítsem az élen állót. Nem tudom, hogy érdemes-e így velük versenyeznem, hiszen bennem van egy kis versenyszellem, és hát nem nagyon szeretek veszíteni.:)
Es meg mindig Nord. Azert latszik, hogy megerte a beruhazas. Az utobbi idoben eleg sok videot lehetett latni, es mindig tele van a palya onkentes tesztelokkel. Es van minden: motoros, autos, quados, miegymas;) Es tomegevel, vegyesen. Valszeg nem keves penz folyik be a palya tulajdonosoknak a sok tesztelotol. Es persze, valszeg a hivatasos versenyzok is sokat tesztelnek mar itt, mar csak elveztbol is;)
Nehany eve lattam kepeket Norsdscleife-rol, megprobaltak vegig menni rajta, de teljesen szet volt dulva, romos volt stb.:( Szerencsere rajottek, hogy kar lenne erte, mert az egyik legjobb versenypalya, foleg hosszutavu versenyekhez. Nagyon szepen rendbe raktak!
A jatekban levo Nordschleife-t szerintem, meg a GPL-bol konvertalgattak at, kitudja hanyszor;) Az a verzio elvileg meg a '67-es idoszakot tukrozi. De a GSMF (PCC modder), elvileg megcsinalja korrektul a mai verziot, egy teljes 24 oras sorozattal egyutt!
Civic bajnoksag? Nem tudom:) Max "hobby-bol" neha korozgetni:) Bar a reszvetel a fontos, de az eddigi tapasztalatok alapjan, a PH-soktol - es ugy nezki meg mindenkitol:D - az eddigi teszt futamokon, palyakon atlagban 10-15 masodpercet kaptam koronkent;))) Ugy sok ertelme nincs:)
Valahogy van egy hatar, aminel jobban nem megy:) Egyszeruen nem tudok elrugazkodni egy vezetesi stilustol, hozzaaalastol:) Max ha megprobalnek minnel jobban "egyenesitesni", atvagni, szaguldani, de akkor meg olyan erosen csokken szamomra a "vezetesi elmeny", a kontrollalhatosag, hogy egyszeruen lutri lenne az egesz, elszallnek itt-ott, meg egyszeruen nem is elveznem a dolgot:))))
Vagyis, az edzesekre majd benezek, de a versenyeket valszeg kihagyom, nem akarok senkit feltartani, foleg a lekorozeseknel:)))))))))
Baromi jó az a porschés videó, hogy a mai pálya egybe van "kötve" a régivel. Bár a valóságban egy kicsit másnak tûnik Nordschleife (kisebb szintkülönbségek, enyhébb kanyarok), de azért nem rossz a játékban sem.
Apropó Alex, te nem indulsz a PH Civic bajnokságon?
Aki esetleg GTL-ezik is a regi autok miatt, annak betoltam a GTL topic-ba az oda is elkeszult Nordschleife (The Mother) WIP linkjet:) Bar a fizika meg nem rF, de azert azokkal az autokkal, grafikaval is elvezet vegig menni az egyik legjobb versenypalyan;))
Multkor ezt mar leirtam, uszkve:)
Csak azokat a texturakat lehet autonkent cserelni, ami gyarilag a jatekban be van allitva vagy GenString-kent van. Ezek valtozhatnak autonkent, csapatonkent es palyankent is. Ilyenek gyarilag az autofestes, a sisak, a sofor, a szarny, a csapattagok (meg nincs) es a pilota keze (ez sincs). A PCC-nel a Wing texturat, amit eredetileg a szarnyra gondolt az ISI, az ablakokra tettek, igy azokat lehet cserelgetni.
A felni szinezes a PCC-ben gyarilag benne van. Az auto VEH file-jaban a GenString-ben lehet allitani hogy ezust (S) vagy arany (G) legyen. Az aranynal kulon texturat hasznal, igy azt kulon tolti, ezert azt lehet szinezni az auto mappajaban is.
Alex ! Nézd meg már légyszives ebben a topikban a #10. hszt.... Nem értem hogy mûködik de számomra érdekes a dolog mert ahogy megoldotta új mass nélkül a felni színezést hátha mûködik más dologgal is !!! ( Pl.: bump v shine map....)
Az FLV "adafolyam" tomorites, az Mpeg-hez all a legkozelebb. A program nem is ismeri igazabol, elvileg Mpeg-nek kezeli. Eloszor probald Mpeg-be konvertalni, es onnan tovabb.
De ha nem akarod kesobb tovabb szerkeszteni, csak egyszeruen megnezni, akkor nem erdemes vele "szenvedni", mert az FLV nagyon jo minsegu es tomor formatum.
- Milyen bongeszot hasznalsz? - Be van allitva hogy tempelje a file-okat? - A .\Documents and Settings\"Logined"\Local Settings\Temporary Internet Files\ konyvtarban kerested?
Ettol fuggetlenul leszedem megegyszer (mar atkonvertaltam MPEG-be;D) es elkezdem feltolteni. Ha kozben meg van, akkor szolj.
reload is törte a toca2-t szal ez nem gond....meg avn több hónapja..az online autósban nem vonz...de akkor nekifekszemtoca2-nek.. régen nem anyáztam már mindenféle jogsik miatt:) szal jó lesz...ezek szerint akkor jó véleménnyle vannnak a gémerek a toca2-rõl...akkor csak én voltam lusta jobban kipróbálni...na akkor most..köszi a tanácsot..sajnos nincs kormányom
Alexease, nálam nincs FLV file, rákerestem, és nem talalt ilyet. Fel tudnád rakni nekem ezt valahova, ahonnan le tudnám tölteni?
PC-n talan a Toca (TRD2) all a legkozelebb a konzolos GT-hez. Azt erdemes kiprobalni. Bar incs benne annyi palya es auto, es csak "zart" versenypalyak vannak, de jobb a "fizika", van tores, ugy-ahogy belsonezet es van online. raadasul mar 3000 Ft alatt van (ha jol tudom);) Warez-zal NEM erdemes probalkozni, kuszkodni, szenvedni (SF3)! Probald ki a dem-t, es ha tetszik, szerintem vedd meg.
nem ismerem ezt a gamét de úgy fest hogy ez az ami hasonló a konzolos gran turismo-hoz...igazam van vagy inkább a toca-val próbálkozzam?...ugyanis én gt -s játékot keresek pc-re..humorosnak vélt beszólásokat légyszives mellõzetek...és köszönöm a segítséget
off: ha valakinek kell naygfelbontásu kép autókról az itt talál
Menteni nem lehet, csak egy Google online-os cuccost. De ha kell offline a file, akkor miutan betoltotte, lejatszotta teljesen, utana megkeresed es kiszeded a Temporary konyvtarbol az FLV-t;) Utana azt nezegeted FLV Player-rel, vagy atkonvertalod AVI/Mpeg/WMV-be.
Télleg a kocsi erejét, vagyis a lóerõ és nyomaték görbéket lehet szerkeszteni vhogy?
Na köszi, majd nekiugrok ha sikerül a hétfõi szigorlatom, aztán meglátjuk mi lesz. Még a jövõbeni RSC bajnoksághoz készített csapatfestésemet is ki kell javítani, aztán megmutatom nektek. Sztem egész jó lett.
új bajnokság akkor lesz csak ha csinálsz neki rFm-et. Egyébként én inkább ezt javaslom, az ide-oda rakott mappákból gubanc lehet. csinálsz egy rfm-et, egy új névvel TomiEvo is jó :) egy külön mappába belerakod a cuccokat amiket kinéztél, ÉS mindent nézz át...az összes hivatkozást a hdv-ben...ami más mappárol hozná az elérést azt javítsd ki a megfelelõre. Ha a Porsche-hoz nyúlsz, akkor szedd ki elõtte az egészet, szedd ki a Pcc mappát a Vehicles-bõl, a PCC rfm-et az rFm mappából, de sztem még az userdata/játékosnév-bõl is szedd ki a cch cuccát. Ha nem használod akkor nem fontos úgy kiszedni ahogy volt, hanem majd feltelepíted újra, ha használod akkor term. minden pcc cuccot úúgy csomagolj vhova máshová (asztal pl.). Ha a sounds (A PaceCar-ban is maradhat) kivételével az összes pcc, pcc05, pccChallenge cuccot kiszedted (akár rá is kerestethetsz a mappában ezekre a nevekre..), akkor rakd be a tiedet, így rögtön el fog szállni ha nem jó, és nemhiszed azt hogy csinálsz vmit pedig nem. :) és akkor elkezded összerakni, motor, hdv, tires, gears..minden. Sztem a .pm-et hagyd utoljára ha azzal is akarsz szöszölni, a mas és azzal összefüggõ cuccokat ne bántsd, az eléréseket pontosítsd és próbálgasd.
Vagy csak akkor lesz új bajnokság, ha új rfm-t is szerkesztek hozzá?
Azt lehet, hogy mondjuk fogom a porsche-t alapnak és egy átnevezett mappában kalózkodok, amiben átnevezem a fájlokat is. Ez esteben lesz egy új autóm a megválzoztatott értékekkel? vagy egy új bajnokság lesz belõle, benne a változtatott verdával.?
fõleg igen. Kell egy jónak mondható, illetve inkább az elképzeléseidhez passzoló gumi, ez bármelyautó mappában van tires, vagy valami_tires.tbc kiterjesztés alatt. vmint kell még egy jó engine.ini, és gears.ini...bár inkább az elöbbi fontos. egy jó motor szintén sokmindent meghatároz. tehát kell egy jó tires és egy jó engine ahoz hogy nekiállj a hdv-nek.
Ha más kasztnit és más hdv-t, pláne 3.féle gumit passzintasz össze, akkor a tengelytávolságot és az egy tengelyen való keréktávolságot a hdv-ben, a gumi átmérõt a tires-ben kell beállítani. Hajrá, de ha nem csinálsz külön sorozatot a próbálkozásnak, külön rFm-l, akkor mindenrõl legyen meg az eredeti.
Aham ezt sejtettem, és a többi fizikát is ahdv-ben tudom állítani?
Hát ahoz hogy jó legyen ahoz több minden kell. De ahoz hogy 4kereket hajtson a motor, ahoz elég átírni az adott autó hdv-jét. pl: X:\Program Files\rFactor\GameData\Vehicles\ZRCivic itt van a Civic.hdv, ezt megnyitod jegyzettömbbel és a DRIVELINE-hez tartozó résznél átírod a front-ot four-ra. Nekem a Civic mod nagyon bejön 4wd-n, de az biztos hogy csak azután hogy jól be van állítva a setup-ban...ahogy az egész moddból akkor jön ki a jóság ha már megvan a jó beáll. DE Ez még kevés ahoz ha egy igazán állat verdát akarsz, ahoz egy jó fizika kell. erõs motor, jó viselkedés (ez a legnehezebb...mert van stabil verda, gyors verda, de hiteles verda csak kevés, azaz ami úgy gyors, és kezelhetõ hogy el is hiszed neki..).
Nos ha néztetek már pár Top Gear adást, akkor láthattátok, hogy ott elég rendesen letesztelik a cuccokat. A google video-n találtok pár videót a mclaren f1-rõl, Zondáról, és Enzo-ról is. Nos a Zonda megverte eddig mindegyik autót, igaz a mclaren f1-nek nincs ideje sajnos, de a maserati mc12-t és Enzo-t mindenesetre maga mögött hagyta. Itt találjátok a köridõket: http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/laptimes/thestig/
Valaki tud még linket a legutólsó F1 Minimod-hoz ?
alarakott fizikan mulik ha arra a zondara gondoltok amit az rsdgtõl csortunk franc tudja vezetési élményre koncentrálunk ha az lenne a kérdés hogy melyik a gyorsabb a mclaren f1 vagy a zonda f pályán nem lehet tudni kanyarban biztos a zonda jobb inkább a mine's skylinera fogadnék
Nem biztos, hogy azonos idõket lehet majd menni a két autóval, sõt, egy átlagos hosszúságú pályán 2 mp eltérés is lehet majd köztük (szerintem a McLaren F1 javára, bár ki tudja, majd meglátjuk).
ojaj. na ez lesz még a nagy kedvenc nálam ha ideadják. (lesz majd nagy Zonda-McLarenF1 csata,...bekell húzni hogy tudjon menni egy pályán mindkét autó, aztán gyí Nordschleife. :D
Megkövetek mindenkit a speed sensitvity-vel kapcsolatban.Tényleg rosszul emlékeztem......a kocsi sebességének a függvényében változik a kormány elfordulás szöge. Mekkora marhaság......
Ha az altalanos bump map-ra godolsz, akkor az csak latvany, nem lehet erzekelni. De van egy "uthiba" bump map is, amit lehet erezni rendesen - beallitastol fuggoen. Pl. Mills-ben a hatso egyenesben, vagy Toban-ban a celegyes elotti kanyarban es az egyenesben stb. Ezt az uthibat model szinten kell mappolni, fix helyekre. Elvileg tobbfele mintaju map is lehet - katyu, repedes, csatorna, aszfalt-ragacs-csik, stb. -, a textura szurkearnyalata allitja az eroseget (es persze globalisan, palyara nezve a TERRAIN.TDF-ben a harom beallithato resz: Roads Bumps LVL1, Roads Bumps LVL2, Road Cement Patchs).
Pályagrafikánál a rárakott bumo-mapot érzékeli at autó ? Tehát "igazából" is hupli v pukli lesz ott ? :DD
Nah, ezzel a kormany kerdessel jol odatettem a topic-nak:)))) Akkor en is "megmagyarazom":)
- Speed Sensitivity (menuben): Mar irtak tobben is. A sebessegtol fuggoen csokkenti a kormanyszoget. Vagyis, minnel gyorsabban megy az auto, annal tobbet kell tekerni a kormanyon hogy ugyanannyit forduljon a kerek:) Kontrollereseknek ajanlott, hogy a nagyobb ivu kanyarokban es az egyenesekben ne rangassak a kormanyt. Unreal de nem segitseg:)
- Steer Ratio Speed (PLR-ben): Egy sebessegerteket lehet beallitani, amely alatt noveli a kormanyszoget, hogy lassu sebessegnel konnyebben lehessen fordulgatni kis helyen is (pl. a PIT-ben). Unreal, de talan jol johet:)
- Centering Force, Kozepre Huzas (kormany driver, utility): Egy normalisabb fizikai engine-ben nem kell hasznalni, mert szamolnia kell a "porgetyus eroket". Vagyis, minnel gyorsabb az auto, annal gyorsabban forognak a kerekek annal erosebben huz kozepre a kormany. Vagyis, ha allandoan be van kapcsolva, Unreal:)) De a PLR-ben eleg reszletesen lehet allitani - azt hiszem - az osszes ehez kapcsolodo erohatast.
Ezt a Steer Ratio Speed - et nem ismertem eddig:DDD Alapon 25 volt ,levettem 0-ra és még realisztikusabb lett a kormányzás :DDD Bár még most sem értem tulajdonképpen micsoda :DD Gondolom amirõl eddig szó volt az a Speed Sensitive Steering , ami menüben is állítható....
modell az van, csak allandoan erroral lep ki progi, ha megprobalom betenni a modellt. akar zmodelerel csinalom, akar a hivatalos dev. toolal...majd ha kijon vmi normalis cucc, amit mar 1000en kiprobaltak, akkor folytatom :) addig feleslegesnek erzem. mire kesz lesz a game f1c szinten, addigra lesz p126 mod is :))
Nézzétek meg a plr fájlotokat GTR-ben és rFactorban egyaránt:
Steer Ratio Speed="0.00000" // Speed at which low speed steering lock override ends (for pit navigation, units are meters/sec, 0.0 to disable Speed Sensitive Steering="0.00000"
Nálam ez van. A "sebességfüggõ-kormányzás" (steer ratio speed) veszi lejjebb a kormányzás érzékenységét az egyenesekben. A sebesség érzékenység más. A sebességfüggõ kormányzásnál az van, hogy olyan, mintha nem fordulna az autó a kanyarban, különösen annak, aki a túlkormányzottságot kedveli.