Egy év alatt hat kaszt, az édeskevés. Nem egy kategória, de a P:WOTR-ben van vagy kismillió kaszt, alkaszt és multikaszt is. Ide 6 db az édeskevés lesz.
Egyébként BG, mint város oké, de nem kell minden játékot, ami BG-ben játszódik BG-nek elnevezni ... A BG2 pl a város közelében sem járt, csak az 1, mégis BG széria része és okkal. A történethez kell kapcsolódnia valahogy és azt szépen lezárták a ToB végén.
Mivel Shadowheartnek meg kb mindenkinek Baldurs Gatebe van dolga, ezért a 2. fejezetbe gondolom oda megyünk, ezért BG. Ezen kívül én sem láttam benne semmit, hogy miért BG3… És igen a DOS mellékíz nekem is ott van, és az nem jó. :/ Plusz ez, hogy megint egy kaszt és ennyi… De roadmap? Megközelitő megjelenés? Többi kaszt? Több faj? Dual meg multi kasztok? Több társ (mert ez eddig azért édes kevés)? Stb… Több a kérdés, mint a válasz.
Nekem az a bajom a BG3-mal, hogy BG. Csinálhatott volna a Larian egy akármilyen FR rpg-t, akár még Baldur's Gate városa is benne lehetett volna, de kár volt ebből BG3-at csinálni. A történet elég véglegesen le lett zárva a Throne of Bhaal-lal, nem tudom, hogy fogják innen felvenni a szálat úgy, hogy legyen bármi köze az előző részekhez, de ne legyen túl erőltetett. A Larian stílusa sem nagyon passzol a régi Black Isle-Bioware csapatéhoz. Az early access alatt végig ott volt ez a DOS-os mellékíz, ami szerintem nem passzol a játékhoz. Mindegy, én már ugye megvettem, szóval rajtam nem múlik, de nagy elvárásaim nincsenek.
2 hónapja nyomtam újra a BG1-2 EE-t. Nagyon jó élmény még mindig. És vannak tetszetős dolgok a BG3-ban, nem érzem eléggé erősnek. És még mindig inkább tűnik egy modolt DOS3-nak, mint egy igazi BG3-nak.
Mérhetetlenül utálom ezt az Early Accesses bohóckodást. A Larian stílusa szerintem nem passzol a Baldur's Gate sorozathoz, de én is remélem ha már egy DOS3-at kapunk legalább tényleg nem lesz rossz.
Patch 6-tal jön a Sorcerer kaszt. Remek dolog ez, de teljes verziós megjelenésnek se híre, se hamva. Anno is voltak fenntartásaim a Lariannal kapcsolatban (én Divinity OS-ktől nem pisiltem magamalá örömömben), de egyre inkább az érződik bennem, hogy ez nagy falat volt nekik (azt el sem várom már a DOS1-2 után, hogy a BG3 megüsse az 1-2 szintjét, csak legxen egy tisztes iparosmunka legalább).
A BG3ban el lehet tüntetni valahogy az UI-t?
bezony, megvan még, csak már nincsenek a kasztok hozzá kötve.. nincs olyan, hogy a Monk kötelezően valamilyen semleges, a Druida totál semleges, a Pala törvényes jó, a Wizard valamilyen törvényes, Barbár csak kaotikus lehet, stb..
bárki bármi lehet..
igazából jellem-megkötése már csak pár varázstárgynak van Utoljára szerkesztette: Shiwo, 2021.08.26. 07:03:44
Most már kaphatsz inspirációt, ha annak megfelelően cselekszel, ami illik a kiválasztott háttérhez. Max 4 lehet. Az inspirációból meg újra tudsz dobni.
Érdekesnek tűnik. Itt is van background, de azt nem tudom itt mennyire számít majd. Legutóbb azt hiszem külön párbeszéd opciókat raktak be a különféle karakter hátterekhez.
Létezik még az alignment rendszer, de egyre kisebb szerepet játszik a karakterlapon. Olvastam valahol, hogy a WotC kifejezetten kérte a studiót, hogy ne szerepeljen a karakter készítőben az alignment.
Gale nagyon tenyérbemászónak tűnik, de talán ő zavart eddig a legkevésbé. Shadowheart nagyon a játék Viconia-ja akar lenni, de ehhez kevés az, hogy minden második mondatával sérteget. Nekem feleslegesen rosszindulatúnak tűnt, nem is csodálom, hogy kb az internet népének kedvenc "edgy" karaktere lett. Lae'zel karaktere egy fokkal jobb, de még így is egy űrnáci, valószínűleg a plot szempontjából kb kötelező karakter lesz a partyban.
Ami engem zavar, hogy a kezdeti companionok közé egy "jó" karakter sem került be. Tudom, hogy az 5e leszámolt az alignment rendszerrel, de hol vannak a segítőkész és/vagy vidám karakterek? Gale áll a legközelebb ehhez, de ő sem az igazi. Utoljára szerkesztette: BEAST, 2021.08.05. 22:43:32
Shadowheart nem tűnik rossznak szerintem, eddigiek közül a legjobb. Lae’zel is lehet még jó, ahogy gondolom kiderül még majd ez az. Gyanítom a fegyó, amit keresnek a társai nagyon fontos. Eredetileg a Silver Swordre tippeltem, de a patch 5 után màr biztos, hogy nem, hanem az Artefact, ami még kitudja mit csinál. Gale is érdekesnek tűnik. Wyll és Astarion viszont annyira meh, hogy na. Teljesen érdektelenek számomra. Összeségében is kell még jó pár companion, mert ez vérkevés. Mivel eraly a kaszt is kevés, most a druida fun volt kipróbálni azért, és az új hely is érdekes volt. Remèlem lesznek azért visszautalások a BG1-2re illene. A gameplay nem rossz, tetszik a körökre osztás ellenére. És jobb, mint a béna DOS volt. Most az új táborozás rendszer is tetszik. Figyelnek a játékosokra is (pl Shadow már kiszabadítható a prológusban). Meglátjuk. Sok kaszt, multikasztok kellenek, jó itemizáció. Én írtam nekik, hogy kati generáláskor a kockadobás is kéne… stb. Alapjába véve félek, hogy elkúrja a Larian, de talán nem és nem DOS szint lesz, hanem egy jó sztori és játék. Viszont, most játszottam ki sokadszor a BG1-2-t (EE-t persze már) és szinte biztos vagyok benne, hogy mondjuk egy újabb 20 év múlva is többen emlegetik majd az 1-2t, mint a 3-t.
A DOS 1-2 sztoriját és karaktereit nem bírtam, de magát a játékot, a gameplayt nagyon is. Mindenképpen megnézem a BG3-at is, amiket eddig láttam nagyon tetszettek. Legalábbis ennél látványosabb rpgt még nem nagyon láttam.
A játék története remélem jobb lesz, mint a DOS játékoké... Az viszont biztos, hogy az eddigi npc társakat egytől egyik utálom, remélem a későbbiek jobbak lesznek.
Azt viszont elmondani nem tudom mennyire utálom a Larian EA módszerét. Egy félkész act1-et lehet tesztelni a végtelenségig, miközben dolgoznak a játék többi részén. Ha ugyan úgy jelenik meg a játék, mint anno a DOS2, akkor a "végső" megjelenés után még hónapokat, ha nem egy évet kell majd várni mire normálisan játszató lesz.
Ne izgulj, én tudtam, hogy Divinity3-at csinálnak belőle, mikor Larian megkapta a fejlesztés jogát, plusz nem sokkal azután bejelentették, hogy körökre osztott lesz, nem pedig valós idejű+pause. Mindegy, felrakom most SCS-t, meg bg tweaket, aztán belevágok újra a BG saga-ba, csak még nem döntöttem el, hogy jó vagy gonosz partival:)
Szerintem most felejtsetek el az egeszet, mert ez NEM AZ a jatek, amire vagytok, vagy amire vagyik egy BG1-2-vel meg "eloben" jatszo es azota annak folytatasat varo jatekos 20+ eve.
Ez a DOS 1-2 alapjaira epulo FR-ben jatszodo kis fantasy kalandjatek, bar szabalykonyvre epulve, de azt a mai 0-as gamer IQ-hoz igazitva, sok vicces szituacioval es egyeb limonade hulyeseggel, plusz interaktiv kornyezettel es rengeteg parbeszed opcioval (es remehelhetoleg kovetkezmennyel, de mivel az EA-ban a sztori kezdete van benne csak, igy ez majd kiderul - bar legutobbi 30+ gigas frissites ota nem neztem, hogy mi erkezett), stb. Egy biztos, ez nem a klasszikus BG1-2 folytatasa, se gameplay, se tortenet, se mas tekintetben. Aki ezt varja vagy ebben bizik ennek (es a kb egy eve neten levo EA reviewk, fejlesztoi videok es hirek ellenere), az mar most felveheti a szopoalarcot es gyakoroljon a megjelenesre :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2021.08.05. 14:39:53
Kétlem, többször is elmondták, hogy ők "saját" Baldur's Gate játékot csinálnak. Valószínűleg tele lesz Original Sin-ben látott bugyuta poénokkal és felületesen ismert FR tartalommal. :(
Nálam ismét tölti az egészet, csak hogy jó legyen. :)
Ezt a félig DOS félig D&D rendszert egyelőre furának találom. Kíváncsi vagyok min változtatnak, ha változtatnak egyáltalán. Utoljára szerkesztette: fluency, 2020.10.27. 22:48:10
Egyébként csak szerintem csináltak Voloból szegény ember Dandelionját?
Uhh, nálam gogon már egy órája szenved ezzel a frissítéssel. Valamit kezdenie kéne ezzel a Lariannak, mert a végeleges változatnál a 2-3 órás peccselési idő az nem lesz oké.
Na erre mondta Swen, hogy legyen 150gb az SSD-n. Jött este egy 540mb-s patch, de a steam/frissítés folyamata lefoglalt meg +80gb-t ideiglenesen, mire lefrissített mindent. Osszesen volt par perc, amig 160gb koruli hely kellett neki, mielott visszaallt 88gb-re :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2020.10.15. 00:32:19
ah! (megjegyzem a steames verzio valami 85Gb, nem tudom hogy van-e hozza koze, hogy az "csak" frissit)
Kicsit félreértetted. Nem az fér rá, hogy leszedje a 63 GB-ot, hanem a javítás fér rá a játékra. Daermon linkelte a frissítést erre írtam azt amit. Az, hogy újra leszedi a 63 GB-ot (a 810 helyett, amit Fred írt) az nekem inkább csak kellemetlen. :)
Nem hiszem, hogy többet javít, hiszen mindenki ugyan azt a patchet kapja. Csak arra tudok gyanakodni, hogy valamiért corrupt-nak érzékelte a letöltött fájlokat és leszedte az egészet újra. Nem újkeletű dolog ez, több játéknál is előfordult már.
Közben nekem is meglett az agyas buli. Most ott járok, hogy már 5 karakter lenne a csapatban, de ugye csak négyet vihetünk és nem tudom eldönteni, kit rakjak ki. :)
Írja, hogy Classic difficulty. De mivel nagyon félkész ez a kevés is, biztos variálnak majd még.
Ez a közepes nehézség. A classic az a régi BG-kben a core rules volt, ami ugye a rendes játékszabályokat jelentette, csak azon játszottam azokat a játékokat. Ilyen és ennyi ellenfelet viszont egy DM se mesélne le a csapatának az asztalnál. Persze, metagaminggel, min-maxolással simán lehet vinni, de nem hiszem, hogy ez lenne a jó irány.
Valószínűleg nagyobb lesz az ellenfelek szintje nehezebb fokozaton. Az meg ugye nagyobb támadás, nagyobb mentődobások, magasabb szintű képességek/varázslatok és több HP. Az AI elég jó, simán rádterületiznek, azt pisolghatsz. :)
Ahogy nézem nagyobb perception és persuasion nem árt. Megkönnyítheti kicsit a dolgokat.
Én kite-oltam az intellect devourereket (range támadás, aztán futás ellenkező irányba, majd előről ugyanez). Amúgy meg tényleg elég nehezek a harcok, 2. szintű 2-4 fős csapat ellen odadob későb 6-8 2. szintű ellenfelet, ami vicc. Nehézség remélem olyan lesz, mint PoE-ben, nem HP-t meg sebzést befolyásol, hanem kevesebb ellenfelet dob ellenünk.
Simán megvan az a 3 agy 2 karival is. Íjjazni kell őket: 2 közelebbire Pin Down, és lövöd utána csak. Felfele a platforra menj fel és akkor lesz mozgástered.
Lekerültem a hajóról, a parton mászkálok körbe, összeszedtem az elf csajt, bemegyünk a közeli barlangba, ahol az agyak ugrálnak, hát simán one-shotoltak minket. Ugyan mondta is a karakterem a spinének, hogy vigyázzon, de nincs akkora mozgásterem, hogy kimozogjak elölük.
Ki kell várni a végét, és majd akkor látjuk milyen lett. De én is félek, hogy DOS féle középszerüség lesz, de azért vannak jelek, hogy jobb lesz. Meg, ha kész lesz legalább megtudom, hogy miért Baldu’s Gate 3 lett a címe és nem valami más.
Kb azonnal nekiálltam újra végigjászani az első két részt és az Icewind játékokat amikor bejelentették a 3-at. Azóta sem örülök, hogy a Larian kapta a lehetőséget.
Teljesen egyetértek, hogy jelenleg a történet túl bombasztikus és igaza van annak aki azt mondta eddig a játék úgy néz ki, mintha Michael Bay rendezte volna. Igaz nekem már a DOS sorozat története és karakterei se tetszettek. A játék technikai része rendben volt, imádtam a gameplayt és a grafikát is, de azóta se találkoztam olyan játékkal amiben ennyire kiábrándított volna az erőltetett poénkodás és világrombolás.
Látványos, jó játék lesz a Baldur's Gate 3, de attól tartok, a történet és a karakterek ugyan úgy járnak, mint a DOS játékokban.
dehogy veled van a gond, velem meg a tobbi "mai" jatekossal van a gond :) en pl se az icewind daleket, se a bgket, se a neverwintereket nem tudom mar elvezni, de pl a dos1 dos2t evente legalabb 1x-1x vegigjatszom - mert modernebb, mert gyorsabb, mert stb stb valszeg nem tudom mar magam ugy beleelni jatekokba, mint anno, plusz turelmetlenebb is vagyok
Lehet velem van a gond, de én simán előveszem kb 2 évente. Bár most már inkább a BG1-2EE-t és tolok egy jó kis végigjátszást. Utoljára tavaly pörgettem ki, Demogorgonostúl, Kangaxxostúl, mindenestől :D
Én nem rég vittem végig mindkettőt újra, az icewind dale-ekkel együtt. Szóval én leülnék, le is ültem. Ma is tartja magát mindkét játék egyébként, nyilván nem techinkailag.
Go for the eyes, Boo. GO FOR THE EYES! RrraaaAAGHGHH :)) (amugy en is resze vagyok a problemanak, ma en se ulnek le bg2zni)
Egyetértek veled, hogy a mai generáció sajnos kárára válik a játéknak. Ha a BG1-2 most jönne ki, akkor a vaskalapos cprg-rétegen kívül a kutya nem játszana vele, mert "unalmas olvasni meg nem olyan pörgös". Anno meg mindenki el volt halva töle, számomra az eddigi legjobb pc-s szerepjáték. Sajnos ez van, ezzel együtt kell élnünk.
Volt pedig. A Witcher 3, ahol egy szimpla eltűnt személy, keresd meg küldetésből családon belüli erőszak és alkoholizmus jön elő. De van kevésbé depressziós példa is: Morrowindben, ahogy felépítik a főszálat. Hogy te leszel a Nerevarine, a hős újjászületve. És aztán szépen a játéktörténet során végigviszed, honnan jönnek a speciális képességek, amik a legendából erednek. A klánokat kemény munkával,politikai áskálódással, gyilkossággal és lefizetéssel "egyesíted", a betegség elleni immunitásod egy másik betegségből eredő mellékhatás stb. Végig fenntartja a játék, hogy rohadtul nem vagy te különleges valaki, csak a körülmények áldozata, nem a kiválasztott. Végig megválaszolatlan a kérdés,hogy valóban te vagy Lord Nerevar reinkarnációja vagy csak a hatalmasok elhitetik veled, hogy egy népet befolyásoljanak és a saját céljaikra használjanak fel.
(egyebkent nekem egyelore meh, folyamatosan a dos2vel hasonlitom ossze fejben, az meg nem szerencses, ezt kell kiverni a fejembol ha tenyleg elvezni akarom a bg3mat)
Mondom, bejön a játék. Nem érzem a BG hangulatot, de a DnD hangulat átjött. Így is nagyon sok időt tettem az EA-ba, szóval tetszik meg minden, csak lehetne jobb is.
Egy rakás dolog nagyon tetszik: pl. hogy a világ reagál a karakteremre, a fajára vagy a kasztjára. Ez nagyon hiányzott crpg-kből, asztalnál természetes, de számítógépen nagyon ritka. Itt egész más pl. a goblin tábor, ha drow karakterrel vagy ... Jók a reaktív varázslatok is, ez a DOS-ból jön és asztalnál persze, természetes, hogy az olaj és a tűz mit okoz, de eddig crpg-kben nem nagyon volt erre példa. Legalábbis dnd crpg-kben nem.
zany az egy angol szó, bolondos, bohókás ilyesmit jelent.ja, tudom, hogy sokaknak ez jött be, ízlések és pofonok. nekem jobban tetszik a picit realisztikusabb történetvezetés, ahol valódi dráma van, olyasmi, ami a valóságban is megtörténhet valódi emberekkel, ha lekaparjuk róla a fantasy mázat. jobban beleélem magam tőle. kell bele humor, de módjával.
amugy igen ezt enis erzem benne, viszont 2020 van, valahogy a dndt pcre megirni... nehez, szerintem mert nagyon felgyorsult / egyszerusodott minden, es eladhatora kell megirni a jatekot neked is, meg a tizenevesnek is, aki sose latott mondjuk egy magus konyvet eleteben, meg sose szerepjatszott kockaval, meg sose vart 5 mp-nel tobbet semmire... .. ami persze bizonyos szempontbol a karara lesz a jateknak, pl. mar az introban sarkany hadsereg fog kergetni egy illithid hajot, igen szerintem ha ezen felul tudsz emelkedni, es megprobalod elkapni a feelinget, es nem osszehasonlitani gyerekkorod szerepjatszasaival a 2020as dndre epulo pc jatekot, akkor marhara elvezheto valamit kapsz
A BG2 7-9. szinten kezdődött. Mire a Mélysötéthez jutottál jóval 10. szint felett voltál, a játék eleje ott is Athkatla és környéke.
A BG3 összességében tetszik, de a történet ahogy kezdődik, az leginkább egy kezdő DM első meséjére emlékeztet, aki épp befejezte a kedvenc Drizzt könyvét meg a Monster Manualt meg a fene tudja még miket olvasni és 1. szinten mindent belerak a kampányba, ami cool volt a könyvekben: drow-k, repülő hajó, dimenzióugrás, illithidek és sárkányok, démonok. Az első csapat civil menekült is egy rakás avernusi tiefling. Az emberek, elfek, törpék kisebbség az act 1-ben Faerunon, ami egy picit vicces.
Egy rakás dolog úgy tetszik ahogy van: The Witcher 3 vagy a Pillars of Eternity játékok pl. De a DOS nekem sose jött be, az 1 nagyon lolzy volt,a kettőnél próbálkoztak komolyítani, de ilyen grimdark edgy izé lett, amitől a falat lekapartam a játék felénél. Mechanikailag mindkét játék nagyon jó volt, de a sztori meg a világ nem jött be nekem.
Egész komoly sztoriindító cinematic intrót rittyentettek a játéknak, nem kevés pénzért, így szerintem is kizárt, hogy ezek után ne itt kezdődjön a sztori a későbbiekben. Az már más kérdés, hogy mi lesz a világ sorsa, mondjuk egy fő sztori utáni "new game+" opcióval és alternatív kezdéssel, HA és fontos, hogy HA a tervezőasztalnál egyáltalán szóba került ilyesmi...
Persze, van esély arra, hogy mindez amit most látunk valójában valamelyik "sokadik" ACT és csak az EA miatt kezdtél itt, hogy lássa a sajtó és a nép, hogy kb. mi várható. Nyilván ennek is kicsi az esélye (majdnem nulla), de ki tudja...
@Iwb: Azért a BG2-ben is hamar jött sárkány, akár kettő is. Itt meg csak cutscene volt, és ez nem olyan sárkány. :) Ráadásul Mélysötét csak opcionális út, hisz van/lesz még kettő. Az hajó teljesen jó kezdés volt szerintem, utána már csak “sima” kezdés van itt is. És még Baldur városa meg jó pár hely bent sincs. Meg úgy az act1 harmada legalább hiányzik. Meglátjuk milyen lesz. Abban egyetértek veled, hogy a DOS-ok nem lenyűgőzőek.
jo de te mindig mindenhol szembemesz a tomeggel, ez nem kell hogy meglepo legyen :) attol meg ok tudnak irni fokozatosan epulo sztorit, a tobbieknek meg is mutattak ezt az elozo jatekaikban
De a DOS2 az az ő világuk. Ott, hogy mi a "low key", azt ők találják ki. A börtönsziget egyébként jóval kevésbé epikus, mint a BG3 illithid hajója meg vörös sárkányt lovagló githyankik.
Persze, lehet mindenre rástromfolni még egy szintet, mindig van bombasztikusabb, csak az eredményen meg fog látszani. A Larian íróiról nekem nincs ilyen rózsás véleményem, nem tudtam egyik DOS-t sem végigvinni, pont a writing miatt. Az 1 ebből a szempontból sokkal rosszabb a 2-nél, de a 2 se tetszett.
Kizártnak tartom, hogy a játék struktúrája sokat változna. A történet nyilván megvan már rég a fejükben. Finomhangolás biztosan lesz, de a fővonalhoz nem hiszem, hogy nyúlnának.