mondjuk az fura lenne ha nem ezzel kezdenenk, itt van logikailag a tortenet eleje, itt vannak a companionok, stb - meghat itt vannak kezdo kuldetes-szagu mellek kuldik is ez bizony ilyen marad, ha larianeknal vannak fasza irok (es vannak), akkor kesobb meg bombasztikusabb lesz, de hogy meg berakjanak valamit felvezetonek, azt erosen ketlem mar csak azert is, mert a dos2 is hasonlo leptekben indult, ott is meg tudtak oldani hogy kesobb fennmaradjon a feszultseg
Én tegnap beszereztem, indítottam egy drow ranger-t, de idöhiány miatt nem sokáig jutottam el. Elviekben igazad van, hogy ne a sztori elején durrogtassák el a puskapor nagy részét, de mivel EA, én nem aggódnék egyelöre. Lehet, hogy a végleges verzióban nem is ezzel kezdünk majd... Lényeg a lényeg, ma folytatom, ha tényleg engem is úgy beszippant a hangulat, mint anno az 1-2, akkor lehet, hogy a régieket is elöveszem megint. :) Kicsit szokatlan az irányítás meg a 3D-s megjelenítés, szerintem jobban illene hozzá a régiek izometrikus stílusa, de hát ugye haladni kell a korral. :)
Alacsony szintű csapattal kezdünk, de a történet mindennek tűnik, csak alacsony szintűnek nem. Túl bombasztikus. Illithid hajó, Avernus, drow-k, Mélysötét - mindez az első pár szinten. Faerun eléggé varázslatos világ ahhoz, hogy ne kelljen első szinten 10+ szintre tervezett dolgokat bemutatni. Mi marad későbbre? Miért nem lehet a hétköznapival kezdeni? Ha a hétköznapi dolgokat későbbre hagyjuk, akkor azok már nem lesznek érdekesek, nem lesz kihívás vagy logikátlan lesz, hogy a BG-i tolvajok erősebbek, mint a Mélysötéti drowk pl... játékvezetési okokból.
Az alap BG ehhez képest Candlekeepben kezdődött, kis helyi problémák (koboldok a bányában, banditák az erdőben) indították a játék első felét. Nem kellettek interdimenzionális szörnyetegek, vörös sárkányok meg démonok a pokolból, meg Mélysötét (ide a második játék vitt le minket először, 10. szint felett) egy ELSŐ szintű csapatnak. Nem is volt sárkány egyáltalán az első részben, még bemutatóban sem. Nem való egy alacsonyszintű csapatnak. Utoljára szerkesztette: lwb, 2020.10.12. 08:18:06
Na így másodjára a githynaki fighterrel, alig volt 8,5 óra eljutni Mélysötétbe a kikötőhöz. :D Mondjuk ezzel nem itt megyek, majd a toronyhoz. Úgyhogy én letudtam az EA verziót. Várom, hogy bővítsék.
Dual-Wield, vele csak akkor íjjazok, ha muszály. Lae'zelből is lehet íjászt csináni egyébként. Most így 2. nekifutásra egy gihtyanki fightert (Eldritch Knight subclassal) csináltam, 2H, így Lae'zel ment íjra Battle Masterként. Igazából lehet variálni a dolgokat úgy vettem észre, de majd akkor lesz jó, ha minden class/sub bekerül.
Le lehet így is egyszerűsíteni, de ennél azért szerencsére ez a rendszer sokrétűbb. Simán vannak olyan képességek, amikkel pillanatok alatt a nyakadon vannak vagy eltérítik a nyilvesszőket (deflect arrow). Egy jól páncélozott, pajzsos ellenfelet elég nehéz eltalálni vagy megsebezni. A varázslóknak is elég sok spellje van, amivel megviccelhetnek és nem feltétlenül támadó varázslatok. Ha pl. fog cloud-ban tartózkodsz, akkor megvakulsz. :)
Ja igen az íjász karakterek népszerűek. Talán mert a körökre osztott csata miatt úgy érzem sokkal inkább felértékelődik a távolsági harc, amolyan X-COM jelleggel. Lövünk egyet, aztán visszamászunk fedezékbe. Aki meg előre rongyol, azt szitává lövi az ellenség. Nem tudom így van-e a játékban, de mintha ez a fajta harcrendszer erre predesztinálna.
Nálam High Half-Elf Trickster cleric lett a nyerő. Sajnos még nincs se Tempest, se War domain. DW vagy Ranged a karakter vagy mindkettő? Íjászokodni nem szeretek. A DW elég meggyőzően sebez, az íj nem annyira (legalábbis így az elején). Talán a tolvaj ranged sneak attackja még jó lehet. A 2H-t még nem néztem, egyelőre. Majd később megnézem még a varázslót, meg lehet a GOO warlockot.
5 óra játék után az a véleményem, hogy jó lesz ez. Kell még polírozni, de az alap az jó. Azért felhúztam a szemöldököm amikor a charmolt ellenség simán támadta a szövetségest. :)
Half-Drow Ranger. Amúgy, ha jól néztem az ember minden statra +1-t kap. Nem csoda, ha azt indítatnak :D Wood Ef Ranger lenne a legjobb nekem, de... De nem lehet szakálla, úgyhogy kiesett :D Utoljára szerkesztette: Daermon, 2020.10.11. 11:46:26
Csak nem te is egy alap ember karakterrel toltad, mert akkor szégyelld magad (csak viccelek). Egyébként elég elcseszett tetoválások vannak a játékban (a Wasteland 3-ban ezeknél jobbak vannak), de legalább sminkelheted a férfi karaktert a nőire meg rakhatsz arcszőrzetet. :)
A hülyeséget félretéve, milyen kaszttal toltad Daermon? Utoljára szerkesztette: fluency, 2020.10.11. 09:39:13
Hát 15 óra lett az első kör nekem. Mjad most kitolom szerintem még 1 karival is, mennyira más, ha máshogy döntök néhol. Kiváncsi vagyok mire lesz ez a verzió elfogadható (1-2 hát, ha tippelnem kéne), és, hogy mikor jön az act1 hiányzó részei és az act2.
Nem hinném, hogy hibás döntést hoztál volna Fred, hogy behúztad. Akkor meg sem vetted volna, ha nem érdekelne a játék és tuti, hogy a korai hozzásférésben csak max a sztori 1/3.-a lesz bent. Lesz még felfedezésre váró dolog és a sztori is tartogat majd meglepetéseket.
Azt már csak halkan jegyezném meg, hogy több népszerű kaszt és presztízs kaszt még bent sincs a játékba. Én tuti monkkal kezdek és az még a kanyarban sincs. Az EA épp elég lesz ahhoz, hogy lássam milyen állapotban van a játék, milyenek a helyszínek, a hangulat, a mechanika és a párbeszédek. Ezt meg megtapasztalni jobb, mint csak videókat nézni arról, hogy mások hogyan játszanak. :)
Tippre most a technikai fix van terítéken, főleg így, hogy ahány ember annyi féle konfig és annyi féle hiba (lásd a 3080-as kiszólást a patch notesban az Nvidia felé), aztán ha kész és eléggé stabil a rendszer, jöhet a kontent update. De, lehet rosszul tippelek.
Hogyne, ez a terv, folyamatosan adagoljak az egyes fejezeteket, origint, stb. a bugfix mellett. Most pl. egyelore csak sajat karaktert lehet inditani, testreaszabasi lehetosegek korlatozottak, kesobb lesznek premadek eredet sztorikkal rendlelkezok, stbstb.
ah, 1x elunk, ha holnap ramesik az urbol egy wc, akkor nem fogom banni hogy raprobaltam (viszont banhatnam, hogy ha nem) :) meg nekem gyanus hogy mire release-hez erunk, egy teljesen mas jatek / teljesen mas act1 lesz, es nem fog elvenni a mostani (par) "vegig"jatszas abbol az elmenybol Utoljára szerkesztette: j0nNyKa, 2020.10.09. 12:56:29
(kösz a javítást a topik címében, éppen kérni akartam volna)
Persze, egyik hiba sem vészes, főleg úgy, hogy bár Early Acces néven fut, de ez jelenleg inkább egy prebéta verzió. És még így is beszippantja az embert. Az már más kérdés, hogy mennyire volt okos húzás tőlem (és még a többi majdnem rekordszámú játékostól) például az, hogy már most beszereztem a játékot és végigviszem az ACT I-et jelenlegi állapotában vélhetően több karakterrel/más döntésekkel, ahelyett, hogy megvártam volna a végleges játékot 2021 vége felé... (mondjuk úgysem bírtam volna megállni, úgyhogy lehet nem is kellene ezen gondolkozni) :)
Így 5 óra után azt mondom nem rossz. De egyelőre nem érzem, hogy ezt Baldurs Gate 3-nak kellett nevezni, hiába volt említve a Silver Sword, ami benne volt a 2-ben. Persze meglátjuk mit hoz a sztori. A RTwP harcrendszer azért hiányzik, de nem rossz ez a körökre osztott persze. Karakter készités jó. Az inventory/menü rendszert szokni kell, de nem rossz, átlátható azért. EA verzió így még sokat fejlődhet, de így is jobbnak érzem, mint az erős közepes DOS1-2t. Aztán meglátjuk hova jut a játék a tényleges megjelenésig.
hja igen azok vannak, total belefer szerintem nekem ugy remlik a ragdoll dos2ben a mai napig sem tokeletes, bar ennyire nincs azert szet....barmolva :D
oh, Fixed multiplayer combat connectivity issues, ez jol hangzik meg ez is: We should be back soon with a bigger update and patch. In that update, we’ll go deeper into launch, and share with you some insight
Bug alatt aprosagokat ertek, pl a cinematicban beszed kozben nem mozog a szaj, vagy néha egy többszintes helyszínen a kamera teljesen elveszti a fonalat és úgy nehéz a partit navigálni, a ragdoll fizika néha megbolondul, de az mondjuk inkább vicces és "bethesdás", mint sem bosszantó :D
Nincs ezzel gond, nagyba/gamebreakingbe nem futottam még bele, csak feltűnő volt, amikor egymás után tapasztaltam ezeket a kisebbeket. Igaz eddig 4 órám van csak benne, de a hétvégén jön egy maraton :)
Nekem a DnD 5e-vel van leginkább bajom. Nem tetszik, hogy nincs alignment, illetve hogy visszahozták a per day használatos varázslatokat, ezzel megint rest scumming lesz, ha a történet nem engedi, akkor meg harmatos varázslók, akik első 1-2-3 szinten még ellesznek a z 1d6 sebzésű cantripekkel, de magasabb szinten már nem. A PoE2 rendszerét kellett volna átvenni inkább és per encounter varázslatokat meghagyni. 1-2 / szint, így is tervezgetni kell, de legalább nem kell minden kurva csata után azon agyalni, hogy mikor fogunk megint táborozni. Óránként 8 óra alvás, mint a régi IE játékokban. Asztal mellett működik ez a rendszer, de asztal mellett századennyi harc van egy játék alatt.
nekem pont nem tunik soknak a bug, plusz ugye mar jott is ki patch 2 nap utan az egyeduli gamebreaking dolog az a multi desync parak, azon felul messze felulmul sajnos egy csomo v1.0 jatekot is - pl 1 crash vagy disconnect sem volt jopar ora jatek utan se nekem, se a havernak... es most eszembejut pl egy PUBG ami sok ev utan is egy instabil lofasz :) a hangulat nagyon bejon, eddig nekem kicsit... keves egy dos2 arnyekaban, kevesebb az inger, kevesebb a lehetoseg (foleg csataban, ami tartok tole nem is fog valtozni, hisz korlatozza a szabalyrendszer)
Hát azért a DOS2 induláskor eléggé bugos volt. Meg is lepődtem (bár az is igaz, hogy a Larian viszonylag hamar javította ezeket). Ez a játék meg EA, lesz idejük még javítgatni és csiszolgatni. Ahogy néztem korlátozottak a spellek/Domain-ek, sok alapkaszt még nincs bent, de a visszajelzések alapján jó lesz. Ezt, amint lejön, én is meglesem. :)
Kétségtelen, hogy más. Leszámítva a rengeteg bugot és félkész megoldásokat, eddig simán hoz (SZERINTEM!) egy zseniális modern rpgt a BG+Dragon Age+Divinity szerelemgyerekeként. Nagyon remélem, hogy a Wasteland 3. és a BG3 után most már tényleg ez a fajta ok-okozat-döntés-következmény lesz minden hasonló játék alapvető fícsörje. Mert a történetvezetés és a döntési következmények viszont zseniálisak, az alapján, amit eddig láttam. Pl, amikor látsz egy égő házat, akkor - ellentétben más játékokkal -, az nem fog "várni rád" és égni tovább napokat, hogy te kolbászolj a környéken (vagy akár épp pihenj egy napot, hogy felgyógyulj/regenerálódj), hanem addig simán leég picsába és vállalnod kell a következményeket és nyugtatnod kell a csapattagok lelkét, mert nem tettetek semmit, stb. :)
Viszont, rengeteg a bug, de tényleg istentelenül sok. Nagyon sok EA játékkal játszottam, engem nem zavar és fel vagyok erre készülve, de meg ennyi tapasztalattal a hátam mögött is meglepett a mennyiség :) Nem nagy dolgok - eddig legalábbis -, de nagyon sok kicsi. Akinek nem sürgős, várja meg a végleges verziót, mert ha nincs ehhez gyomra/idegrendszere, akkor nagyon hamar elmegy a kedv és átcsap gyűlöletbe :D Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2020.10.07. 15:06:36
hát szép lett, de már az elején elakadtam, meg aztán sehogy nem találom az első rész hangulatát, meg tul színes lett mindenféle csilivili animációkkal ami manapság kötelező, meg erről a mindehol vörös színnel is le álhatnának már, mondjuk potenciál van benne tekintve a jo 70 gigát mire leszedtem és még csak early...
csak h tuti ne beszeljunk el egymas mellett: en a config menuben, misc alatt levo enhanced patfindingrol es frame rate-rol beszelek. utobbi talan meg fontosabb is mert ennek koszonheto h mindenki sokkal gyorsabban mozog igy ha vki el is cseszi a mozgast relative gyorsan korrigal es fut a tobbiek utan. Ezzel nekem meg a BG2 sem volt zavaro de IWD2nel mar azert teptem a hajamat. aztan persze lehet csak elnezobb vagyok BG1-2 fele leven komalom oket nagyon. :)
(3ban meg amugyis csak 4 karakter lehet majd egyszerre, tan csak megoldjak)
A BG1 még istenes, mert sok benne a nagy, nyílt terep, de pl. az BG2-IWD2-ben már a hajamat téptem sokszor, amikor a fél banda az egész pályát megkerülte volna, mert a "libasorban haladni" már nem fért bele (minden max-on) a sokszor direktnek ható, de amúgy jelentőséggel nem bíró szűkítéseknél való áthaladásban - ha akarták volna, akkor megoldhatták volna ezeket (már akkor) szélesebbre is, ezzel sokat "javítva" a csapat vonulási kohézióján és így az egész játékélményen is!
#454: "Érdekes" mód még inkább rá is játszottak erre a hibára az egyre szűkebbre méretezett "úthálózattal" a pályákon belül, minthogy ki akarták, vagy tudták volna azt javítani az évek során a bg-iwd játékoknál!
btw a regi motornal igencsak jot tett ha felhuztunk mindent a maxra, beleertve az utkereso szamot meg hasonlokat. Ezt megspekelve egy hasznosabb formacioval ritkan volt gebasz nekem. (fokepp mivel ezaltal a seta sebessege is igencsak megnott) Pl. a ket kezemet osszetettem volna ha a Pathfinder: Kingmakerben legalabb annyira jol mukodott volna az utkereses es PC AI mint a BG1ben.
Mintha nem tudnák azt kijavítani... Nyilván nem egy az egyben a 20 évvel ezelőtti motort használnának fel.
Amúgy meg a Pillars of Eternity is olyan grafikával készült, és mégis jó az útkeresése.
Azon motor "útkeresése" az első (fél)óra után azt mondatná veled, hogy: "én nem ilyen lovat akartam"! Amikor arra jobban kell ügyelned, hogy ugyan már, legalább együtt vonuljon az a pár karakter az ehhez túl szűkre méretezett "vájatokon", mint magára a harcra, vagy a történetre... (Igaz, ezen hiányosság solo esetén nem merült föl...)
Régen, még ifjan, amíg nem láttunk jobbat, addig még elment, manapság meg már nem menne át a rostán, ilyen hatalmas hibával!
Hat, nalam nem, sajnos mar nem. Amig a BG es IWD reszeibe szemmel is jol lathato orakat oltem bele anno, addig pl a PoE alig tudtam vegigjatszani, de csak a motorja miatt. Egyszeruen manapsag mar nekem nagyon hianyzik a zoomolhato, forgathato, sajat magam altal felfedezett szabad kamerahasznalat, amire anno a genre is atvaltott a NWN-ben, majd - szamomra - tokeletesitette a DOS-ben.
De, ha a regi infinity motorral jonne a BG3, akkor is izgatott lennek, max nem orulnek a megoldasnak, de attol meg maszthev kategoria lenne ugyanigy.
Nagyok az elvárások a BG3 felé az tuti és az még kérdéses, hogy meg tudják-e ugrani magasra tett "lécet". Én sem írnám le a játékot, de nyugtával dícsérjük a napot. Viszont abban nem értünk egyet Fred, hogy izometrikus nézet nem lett volna jó. Ott van a Pillars 2, ami szerintem baromi jól néz ki és nagyon is rendben van a gameplay és az animáció.
Nalam nem eldontott. Motor es lehetosegek teren eddig a DOS motor nalam a nyero, a 2D-s regi gameplay nekem mar nem eleg. Szep volt, jo volt, azon nottem fel, de mar nem eleg. Viszont a sztori miatt, meg lehet "meh", bar a live streamben tetszett, amit eddig lattam, de az csak izelito volt es a lenyeget meg nem lattam. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2020.06.20. 21:04:35
A második részhez volt egy szuperül használható editor, engem az azzal való barkácsolás kötött le pár éve. A fő karaktert nem lehetett úgy moddolni, mert annál az alapskillek ahová később a démonná változás képessége is került, az szintlépésről szintlépésre változott, és az tönkretette azokat a skilleket amiket az editorral ugyanoda bepakoltam (ez lehet zavaros). Na de semmi gond, a fő karakterem az ugye egy démon fattya, szóval csináltam egy isteni szépségű lényegében mindegy milyen klasszt, de engem nem is ez érdekelt, hanem mellé raktam egy asszem 11. szintű asszaszin /12. szintű mage ember hibrid kasztot. Az voltam én úgymond. Onnantól már csak a mage szintje emelkedett, de a 11. szintű asszasszin bónuszai teljesen elegek voltak egy varázslóhoz ugye (hehehe). És akármilyen extra képességeket adhattam neki. Például farkasemberré változást. Nagyon passzolt a sztorihoz, hogy a főkarakter is egy torz lény, és akkor az én belé szerelmes karakterem meg legyen szintén az, csak legyen farkasember. És akkor lett egy asszaszin/mage farkasemberem. :D Felnőtt fejjel engem az a része érdekelt, hogy hogyan tudom majd a varázslatokat kombózni, meg milyen fasza lesz majd a csata, mint X-COM-ban, csak aztán egyszerűen a sztorihoz már túl érett volt az agyam, nem tudtam befogadni a suta párbeszédeket, meg Imoen nyávogását. :) De azért arra az időnként farkasemberként rohangáló, egyébként stealth módban hátulról méreggel gyilkoló, távolról mage karakteremre mindig szívesen emlékezem. :) Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.06.20. 20:43:30
Úgy rémlik még androidra is kiadták, szóval akár tabletről is lehet tolni. Azt próbálta valaki?:)
Ha megvan az EE, akkor tudod tolni sztori módban is. Az ugyan nem jelent kihívást, de cserébe hamar letudhatod (nem kell a harccal tökölni). A magyarítás elvileg műxik az EE-vel.
Nekem nem volt nagy gondom a rendszerrel, mert még mindig megvan az AD&D 2nd Edition fénymásolatom a polcon. Meg anno elég sokat játszottunk D&D-t. :) Szerintem elég jól nézett ki az Underdark terület a végén. Sokan még mindig DOS2-znek, pedig már kevésbé hasonlít rá.
Mondjuk az azért kemény, amit Swen megint töketlenkedett a végén. :)
Én gyak. nem próbáltam. a 2. részben a börtönből mentem ki és 17 éve kb. semmit nem értettem. Meg mivel az első részt nem ismertem. Mivel megint elcsúszott pár játék igazából most van az, ha a pár órás Full Throttle lement és kis lazítás a Trine 4-gyel, akkor igazából bele kéne férine. Csak a DOS2 nagyon elvette a kedven a klasszik RPG-től egy időre.
Pedig az EE változatok is megvannak és ahhoz is jó gondolom a magyarítás. Majd megnézem.
Nekem se megy már, többször próbáltam. De rájöttem, azért nem, mert a Baldur's Gate az egy gyerekmese. Történetében, hőseiben, nyelvezetében. Olyan, mintha egy mesekönyvet lapozgatnék. Mittudomén 12-18 éves kor között ideális vele játszani. Illetve a Witcher után azt mondanám 10-14 éves kor között. Szóval annak a 16 évesnek, aki a Witcherrel játszott, annak nagyon kevés lesz a sztori. Olyan mintha a Game of Thronest vetnénk össze a Gyűrűk urával. Az egyik felnőttmese, a másik ma már gyerekmese.
Nekem 2003-ban írta ki CD-re a 2. részt a haverom. Azóta van meg ilyen olyan formában és nem toltam ki azóta sem. Egyik részt sem. Ideje lenne. Akkor még nem volt hozzá angolom. Ma türelmem nem lenne, pedig magyarítás is van. Elkényelmesedtem no.
A DOS-ban nagyon fárasztó volt a sok olyan szintű angol szöveg, ahol semmilyen tekintettel nincsenek a nem anyanyelűekre. Ez lehet, hogy valakinek bejön, de számomra egy ponton túl inkább már irritáló. Mert az a fajta művészeti magasság (?), amit nem lehet élvezni, az már kimeríti talán a szellemi maszturbáció fogalmát...
Magyarítást kezdje valaki el. Már vannak dialógusok. :)
Mondjuk durva, hogy a komplett Baldur's Gate 1-et angolul toltam végig úgy, hogy még internet se volt szerintem. Semmilyen segítség nem volt semmilyen szinten. A PC Guru szerkesztőségét hívogattam, mikor valamit nem értettem. :D Mármint folyamatosan nem értettem a dolgokat, de pl. varázslatoknál a Lily-t kérdezgettem, hogy mit is jelent ez meg az. :)
Lily, ha ezt olvasod: imádtam a Guruban azt a sok oldalas leírást, ami alapján végül is érthetővé vált számomra a sztori! :) Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.06.20. 15:12:55
Hát nem tom... A DOS2 végéhez érve nagyon tartok attól, hogy mit csinálnak majd. Nem akarom szépíteni, 150+ óra után nekem a DOS2 a föld alá sikeresen leásta magát.
PC Guru-t linkelni még menő? Az gondolom megvan, hogy ez egy indie cím lesz, azaz teljes egészében a Larian finanszírozza. Idén csak Early Access-ben fog megjelenni, ami legalább egy évig eltart (eddig tartunk ~2 évnél. Az eddigi címeknél is a full megjelenés után kezdték a portolást, tartott ~1 évig. Szóval akkor jelentkezzen aki szerint logikus lenne fejleszteniük egy 2 éve kifutott konzolra :)
Amúgy olyan pletyka is volt (amit persze tagadtak), hogy a CP2077 pont amiatt csúszik, mert fostalicskán fut a sima Xbox/PS verziókon.
Illetve ne feledjük hogy executive producer a csóka, nem biztos hogy a technológia a fő területe, a Google Stadia verzió (velük van valami deal...) fényezése meg mondjuk annál inkább. Utoljára szerkesztette: zorrobomber, 2020.03.02. 18:46:25
Én PC-s vagyok, de van egy sima 1TB-s PS4-em is... Nem tudom, hogy akkor a God of War vagy az Uncharted 4, hogy ment rajta. :D És még a CP2077 is jön konzolokra..
"FR high fantasy settingbe valahogy nem illik az egész". Pedig már jó régóta szerves része ennek a világnak, gondolj csak az Underdark-ra és az ott élő népekre. Jó, mondjuk a Nautiloid jobbára csak a Spelljammerben található meg, meg mostantól a BG3-ban. Az agyszívók mindig is rabszolgatartók voltak, de ritkán jöttek fel a felszínre. Arra kívácsi leszek, hogy most miért akcióznak a felszínen. Most is rabszolgákat akarnak vagy valami komolyabb tervük van.
Mondjuk azt, amit a Larian fonok lemuvelt a 3 ora alatt, azt keves csapat merte volna bevallalni es szerintem erdemes vegignezni. En nagyon jol szorakoztam, oszinte es casual volt az egesz, meg akkor is, ha nyilvan alfa verzioval jatszott (mondta is, es latszott is).
Ennek ellenere egy world first gameplay reveal alkalmaval nagyon ritka ez a benazas, mind a Vincke, mind a kliens reszerol. Bar, nem egyedi, ezt eljatszotta Bill Gates a hires kek halal videoval ugyanugy, mint legutobb Musk a Tesla "torhetetlen" uvegevel, szoval nem ritka, de nem a PR osztalyok vagyalma... :)
Nyilván kicsit promóciós szaga van a videónak, jelenleg más nem is lehet, első korrekt véleményekre majd akkor számíthatunk, ha először játékosok kezébe kerül a játék.
Ami tetszett: amikor elemzték az AI-t, és hogy direkt le kellet butítani, mert túl erős lett. Ami viszont nem, hogy mintha valami fantasyba oltott Alien sztori-t látnék, vagy valami idegen inváziós sci-fit. FR high fantasy settingbe valahogy nem illik az egész. De ahogy olvastam itt a topicot, FR se az, mint 20 éve (tehát lehet, hogy a jelenlegi FR-be tökéletesen illeszkedik).
Tele vagyunk reklámokkal, meg "hű de jó lesz szöveggel" :) Ki 10 ki 20 éve hallgatja. :) Ez is egy közülük. Oké aki ragaszkodik teljesen a régi szabványokhoz világhoz. Annak nehéz lesz. De ez a csomagoljuk be a szart aranypapírba az se jó. nem láttam még a videót amit Fred említ ha lesz kedvem hozzá megnézem. Mielőtt megjelenik, a végleges verziót meglessük. Aztán vagy vásárlólistára kerül vagy nem.
Csak annyit tudok mondani, hátha vigasztal, hogy ezen kívül jön még 6 darab DnD-s játék, hátha azok bejönnek majd neked. Vagy ott a BG2 Dragonspear, tizenx év után az is valami :)
Végignéztem a videót meg mindent, épp ezért mondtam, hogy ez nem BG számomra, de van akinek bejön, meg van aki alapból leszarja csak játszik vele és kész. Ezen a játékon az segítene, ha kb az egészet kidobnák a kukába és újrakezdenék, de erre 0% esély van, már csak azért is, mert a DOS fanok 99%-a megveszi, ami már rég elég pénzt és sikert fog hozni.
Én még abban reménykedem, hogy ez még annyira pre-alpha verzió volt, hogy a végső formájában már nem csak egy DOS3 lesz. A körökre osztott harc annyira nem fáj. Bár a DOS nem tetszett túlzottan, főleg a bugyuta poénok miatt, a DOS2 már nagy kedvenc lett. A Baldur's Gate sorozatban is voltak poénok, de ott nem szakították meg a játék/történet élvezetét, így remélem most megemberelik magukat és tényleg egy Baldur's Gate 3-at kapunk.
Az, hogy mi FR és mi nem, majd meglátjuk, de én úgy vagyok vele, hogy nálam már a dnd5e sem az igazi a 3.5e után. Furcsának találom, hogy mindenféle lények, akik korábban megbélyegzett kívülállók voltak most boldogan élnek kéz a kézben. Olyan ideológiák lettek beültetve, amik korábban még custom modulba se nagyon fértek volna el... A demoban is félvámpír, meg asmodean tiefling, játszható drow/fél-drow... meh. Viszont az Illithid - Gith konfliktus az egyik kedvenc témám, szóval meglátjuk mi lesz. Utoljára szerkesztette: BEAST, 2020.02.28. 20:21:33
Mai interjukban speciel elmondta Vincle, hogy az UI placeholder, sokat fog meg valtozni. Jelenleg alfafazisban van az egesz, a settings nem fog valtozni - sajnos, nem sajnos, izles kerdese -, de az alrendszerek, a kulcsin meg itt-ott igen.
Mit troll? Egész topicban csak remegsz, hogy vannak akik szerint ez egy DOS szar reskin és vannak akik szerint ennek zéró köze van a Baldur's Gatehez, meg hogyan vagyunk képesek megítélni ennyiből, úgy hogy látom, mert ismerem mindkét gamet, és 0 köze van a címen kívül ahhoz, aminek árulják,de amúgy menj és nézz szét redditen, youtubeon, vagy csak steamen. Vannak a DOS fanok, meg vannak akik BG3 alatt BG3-at vártak, nem egy fos reskint. Kutyát nem érdekli, hogy mi az eredeti D&D alapja, meg hogy milyen fasza a TBS etc, senki nem azért játszotta és szereti a BG-t mert ezeket jól csinálta, hanem mert egy atmoszférát teremtett, azt amit a könyvek is, még ha sok olyan is van ami szar. Volt egy saját stílusa és lelke, de ennek a valaminek nincs, ha az ember ránéz, akkor rögtön látja, hogy csak egy reskin. Semmiféle tiszteletet nem mutatnak az eredeti fanok felé, még arra sem voltak képesek, hogy az UI-t meg a színeket megváltoztassák és magasról teszek rá hogy milyen pre alfa etc, ha ennyit nem voltak képesek megtenni, hogy ha már bemutatják ezt a valamit.