Jaj úgy látom itt rengeteg a zseni, Én meg se szólalok többet :)
A cikk sztem nem vicces, csak NAGYON hiányos. Ajjaj....
Hátöö, ha amit a kollega leírt(Jean Michel Jarre, mint techno),és tényleg ez szerepelt a cikkben, akkor nem nagyon jó, hanem siralmas :( Monnyuk én nem olvastam a cikket, szal...
Nem félreérteni a hozzászólásaimat, nem kötöcködni akarok.
Ja tudom, ismerõs. Ilyen még a tucc-tucc és etc.:) Múltkor vmi rapper arra kapta fel a fejét, h a Café Ibiza válogatást emlegettem. Rögtön beindult a fantáziája és jött az a divatos megjegyzés, hogy tuccer és tucc-tucc zene.
Egyetértek veled, de ettõl még szerintem jó, vicces és olvasható a cikk...én is nagyon jól tudom hogy van az elektronikus zene, és azon belül rengeteg alfaj.
Igen és a technikai hátteret kihasználva létrejöttek a különbözõ stílusirányzatok, amelyek mindegyikének az a célja, ami a zenének klasszikus értelemben. Viszont egymással nem feltétlen rokonok, így kár olyan stílusokat lekicsinyíteni a techno szócskával, amiknek egyébként a techno-hoz mint stílushoz,csak annyiban van köze, hogy szintén elektronikus zene.
" Ami szüleinknek a rock’n’roll volt, az a mi korosztályunknak a techno vagy szebben fogalmazva az elektronikus zene."
Ha rögtön ezzel nyitott volna, illetve elektronikus zeneként, nem pedig techno-ként kategorizálna mindent ami idetartozik, akkor merõben más lenne.
Egyébként az idõsebbeknek tényleg csak techno minden ami elektronikus és a méás mûfajok (rap, rock, etc...) kedvelõi is hajlamosak szimplán "letechnósozni" azt, aki inkább az elektronikus zenei irányzatokat részesíti elõnyben.
Az elektro zene pontosan 1968-ban jött létre. Akkor alakult meg a Kraftwerk, õk indították el a gépet.
Igen, mindenben akad hiba, de ez az írás már az elejét egy téves beidegzõdéssel kezdi és ez súlyosabb annál, mintha vki épp csak nehezen igazodik el a rnegeteg alfaj között.
Én spec. nem a rave-nél vagyok leakadva, hanem annál, hogy az egyik belinkelt cikk mint techno-kultúra részei emlegeti az elektronikus zene különbözõ alfajait.:)))
A rave-es témához érdemben nem tudok hozzászólni, mert soha nem szerettem a hardcore-t.
Én nem nagyon vagyok egy lámlenge, vagy géniusz a téméban(90%-ban rock zenét hallgatok), de ami jó az jó! Én úgy tudtam, hogy létezik olyan stílus, hogy RAVE. Akko most mi van??
Igen, voltak itt nagy zenek, de ha rave-re gondolunk, ne a scooter legyen mar az elso. Es nem csak ezek a "nagyon ismertek" zeneltek, es nem is voltak a legjobbak. En eppen a napokban talaltam egy rave radiot a neten (winampban). Sokat odahallgattam, es olyan klasszikusok csendultek fel, mint pl. a Legend B. - Lost in Love, vagy a Nikolai - Ready to Flow. De meg sok szepseg volt, jo kis sorozatok (Rave Mission sorozat, Ravermaister sorozat, stb) Ezeken voltak nagyon jo kis zenek. Blumchen sztem mar a nagyon-nagyon kommersz kategoria volt. Marusha az evek folyaman egyre komolyabb zeneket keszitett pl. Persze, en is hallgattam Scootert is, meg mindent, de nem tartottam igazan jonak. RMB-t szerettem, Spring szuper kis dal volt, pedig azert az RMB is az "emeszthetobb" kategoriaba tartozott :) De pl. a 2 Brothers, mint lentebb irta valaki, igazan sosem volt rave zene, abszolut a dancefloor kategoriaba tartozik! Persze abban jok voltak, ott is megtalaltunk a gagyi Captain jack mellett jobb eloadokat is (pl Magic Affair)
A késõbbi vitákat elkerülendõ, azért gondolom így, mert szvsz helyesebb elektronikus zene gyûjtõnév alá venni az irányzatokat, mivel spec. Jean Michel Jarre jóval régebben alkotott, mint az a 88-as dátum, amit a cikkíró megjegyez és Jarre zenéje közel-távol sem techno. A Kraftwerk inkább technósabb hangzású volt és az is jóval régebb óta mûködik az ominózus dátumnál. A különbözõ élõhangszeres zenéknél sem vesznek mindent egy kalap alá, így engem kifejezetten idegesít,ha az elektronikus zenét szimplán úgy jellemzik, hogy techno.
Nem írok, de nem is veszek készpénznek mindent, ami netrõl (fõleg kis hazánkból) származik.
Szerintem az a cikk nem egészen ok. A technóból gyökereztet olyan dolgokat is mint például az ambient. Az alfajok leírásával szvsz nem lenne különösebb gond, de közel sem teljes a lista, nagyon felületes, jellemzõen egy olyannak az írása, aki nem nagyon lát rá a dologra.
A raver az aki ravekre jár...tehát mondhatod magad ravernek :D
Nos, én nagy gabber vagyok, rendszeresen járok NEORAVE bulira, ott ilyen zenét nyomnak, régit és újat egyaránt. Sajnos én is túl fiatal voltam a RAVE-korszak idején. Egy biztos, akkoriban azok a zenék átütõ sikert arattak a sebességben. Kár hogy pár képviselõjük azóta már sokkal lightosabb style-ra kapcsolt át, pölö: Mark'Oh, Blümchen (Aki már nemis Blümchen néven van). És sajnos vannak olyanok is, akik örökre eltûntek: Das Modul, 2 Brothers On The 4th Floor. Kár értük.
öööö. pedig nagy révernek tartottam magam. akkor most mit mondjak?!
"A trance DJ-k a zörejek keverésének kifinomult mûvészetében gondolnak olyan paraméterekre, mint a pulzus, az agyhullámok vagy a légzéskontroll. A táncolók nemritkán úgy jutnak el az eksztázisig, hogy légzésüket a zene üteméhez igazítják – ami ebben az esetben megoldható feladat, hiszen viszonylag lassabb tempójú zenérõl van szó."
nem találtam ilyen topicot, remélem nem volt még :)
szóval az lenne a kérdésem, ha tudna rá vki válaszolni, hogy miért/mikor tûnt el a rave zene? gondolok itt charly lownoise & mental theo, dune, party animals, scooter és blümchen(!) régi zenéire. Sajnos én ebben az idõszakban, amikor õk nagyok voltak kezdtem csak ismerkedni a zenével, Captain Jack meg Dj Bobo szinten... :) De pár éve felfigyeltem hogy mennyire jók ezek a számok és hogy a maiak közül még csak hasonlót sem találok. de miért??