a rohadtbüdösq...életbe, és mindenegyéb ciframagyarkáromkodás, hogy rohasztanálealábátazistenkeannakazokostoninakakikitörölteafile-okat,aBSAtáncoljonabeliiin... :-(
Ehhh... kitörölték...3file volt vissza..oh,no... :-( Teljes depresszioba estem... ehhh... :-(
nah, az 1. és az 5. file megvan; az ötösért 2,5 vártam, fuj! :-(
elég sz*r, hogy letöltöprogit nem fogad el ez a rapidshare; ha 90%on megall a letöltes; akkor b*szhatom... :-| Csak meglesz 1 éven belül a game... :-|
118 perc múlva tok tölteni ( 5öst)
aham... ujabban akad otthon a net, ha majd gyorsabb lesz, lekapom a game-et...
én már az elsõ 2 filet letöltöttem. most keresek valami rapidshare átverõ progit...
aham... nah majd megproba letölteni; vmi letöltesvezerlövel; uyganis nagyon lassan jön; kb.3-4orat irt ki egy 250 megas darabra... remelem sokaig elerhetö ez az oldal; szeretnem lekapni a game-et...HTTP-röl ugy sem tudok PS2game-et tölteni... :-D
A graf kicsit gyengébb, de a fizika az nagyon aláz DFP-sek elönyben;)
köszönöm az infokat, csak kepeket lattam, de jo kis gém lehet, igaz én nem vagyok autos-szim örült; de GT2-öt neha-neha tolom... :-) Kis PS1-en... Enthusia-rol megjelenes ota nezegetek képeket; kezdek picit rakattanni autosgémekre is... :-D D.
Khm... "leugrasz a kézifékrõl" - mármint a kézifékként funkcionáló gomról leveszed az ujjad. :-)
Szép az Enthusia, de a GT4 egyértelmûen szebb, az autók is. A modellezéssel tényleg nincs gond, de a kis csillanások, pláne tükrözõdések... A fizikával én is épp úgy voltam elõször, mint Duc. Megszállottként elõször letoltam a Driving Revolution módot full S-re, meglett az össez autó ezáltal Free Playben. :D Itt még mindig tetszett. Ezután kezdtem el a fõ játékmódot, aminek a neve ha jól emlékszem Enthusia Life (nem vagyok ebben biztos). Itt mentem egy darabig, de nagyon hamar ráuntam. A fizika is, ami az elején tetszett, már nem volt az igazi. :-\ Okos dolog, hogy csak akkor kapsz valami extrát versenyek után, ha nem koccolsz és nem mész le a pályáról - legalábbis free race módban biztos így van. És ami ebben a nagyon jó, hogy nem iagzán kell attól tartani, hogy az ellenfelek miatt kapsz fekete zászlót. Van egy visszajátszásom amit direkt az AI miatt mentettem el. Tsukubában a hosszú egyenes elõtti visszafordítóban fordultam, mellettem egy ellenfél. Már éreztem, hogy ennyi volt a versenyem, ki fog lökni (GT miatt van ez az érzés...) és nem, még csak koccanás sem volt. Külsõ íven voltam és a GT ilyenkor kigyorsításkor, ha mellette vagyok simán leszorít, az Enthusia nem. Ez egy nagyon kellemes meglepetés volt. Még egy nagy elõny a murvás pályák, ahogy azt már elõttem leírták. Fizikára összességében kb egy szinten van a GT4 és az Enthusia, lassabb tempónál az Enthusia jobb, gyorsabbnál pedig a GT4. Az Enthusia nagy elõnye továbbra a csapatás, rugatás, gumifüstölés, madmax-körözés, GT4ben tényleg vicces, ahogy egy erõs, hátsókerekes autó viselkedik, ha kitekert kormánnyal, bõgõ motorral leugrasz a kézifékrõl...
az irányítása tényleg nagyon ott van (ugyan keveset toltam), de a játék összhatása nekem nagyon nem jött be, a grafika a sivatagos pályán valami nagyon randa, és az egész játékélmény/játékmenet valahogy nem az igazi, emiatt is teljesített alul számomra (meg nem úgy néz ki, ahogy a képeken van), habár az aszfaltpályákkal semmi bajom, de játékfeelingben nem jött be, talán úgy mondhatnám, hogy az autó viselkedése zseniális, maga a játék meg csont árkád (kicsit NFS hangulatot adott, amit meg kifejezetten utálok)...
Nürburgringben teszteltem fõleg egy Subaru Impreza rally car-ral, tényleg eszméletlen volt ide-oda forgatni az autót...
szóval olyan vegyes számomra...
Naszóval, asszem errõl kimerítõen tudlak tájékoztatni, tegnap délután-este-éjszakai tapasztalatok alapján.
Grafika elõször, mert ez az egyszerûbb: a GT4-ben szebbek a pályák (Tsokuba és Nordschleife mindkettõben van, az utóbbi a GT4-ben sokkal jobb) a saját pályákkal nincs gond, jól néznek ki. Autók modellezése nagyon jó, sztem partiban van a GT-vel.
Ami ezt a játékot számomra jobbá teszi a GT4-nél, az nem a grafika, hanem a szimuláció. Itt végre az autó úgy viselkedik, ahogy kell. Már az elsõ pár körben mosolyra húzódott a pofám az autó reakcióitól. (term. minden segítség kikapcsolva) Ahol kell csúszik, ahol kell tapad. Végre lehet helyben fordulni erõbõl, és van kupplung is. Az automata váltó az automata váltó, nem robotváltó. Ami a GT-ben van az nem automata. Van itt is shift assist, helyetted kapcsolja a manuális váltót, de vannak automata váltós autók. Nagyon lehet érezni a kapcsolatot a gumi és a pálya között. A murva az murva, nem jégpálya vagy fû, képes az ember kanyarodni is rajta, érzed, h fogja a gumi, de nem úgy mint az aszfaltot ehh... nehéz leírni. Sajna nincs kormányom, azzal isten lenne a játék! Ebben végre megtaláltam a hasonlóságot a valóság és a szimuláció között. A GT4-el sincs baj ha egyedül mész egy pályán, teljesen jó. De a szélsõséges helyzeteket nem kezeli le elég jól, az Enthusia pedig igen. Meg az apró különbségek ugye, pl. a leszabályzásig forgatott motor hangja, ahogy dadog, a kézifék mûködése, váltások utáni enyhe kupplungcsúsztatások, ezek mind-mind hozzáadnak az élményhez. Az autó beállításai sokkal egyszerûbbek, de minden fontosat be lehet állítani így is. A változtatások az autón jól érezhetõek, de ezzel nem volt gond a GT-ben sem.
Pár negatívumot is mondanék: engem idegesítenek a pályán keresztben villogó vonalak, amik az idõmérõ pontokat jelzik, a zene szar. Mást még nem vettem észre de még csak egy pár órát játszottam vele. folyt köv.
Köszi. Még annyit vetem észre, hogy miután a FR-t végigvittem, a fõmenübõl nyíló Settings almenüben, a Free Race részen belül már nem csak 3 fokozat (Easy, Normal, HArd) van, hanem eggyel több. Szóval az Expert szintet lehet aktiválja, ha megvan a FR 100%-ra.
Egy gyors kérdés. Mikor lesznek már ilyen sport-verseny autók? Tudjátok ilyen JGTC-k stb.? Most vagyok olyan 600.-ikl a ranglistán.
Én is azzal szórakozok mostanában elõzõ évekhez képest szerintem kifejezetten jól sikerûlt,bár külsõ kamerába az írányítás nekem még mindig gáz de belsõbe teljesen korrekt:-)
Ezt az egykörös dolgot már próbáltam, és nem kaptam érte semmit. Az összes pálya EL módban a garage (ha jó emlékszem)/Test run menüpont alatt van, és ott szerepel, ergo FR-ben is van. De mostmár télleg az lesz, hogy Citroen C3-mal megyek végig rajta. Aztán ha fél órás lesz, akkor fél órás lesz a verseny:/. Végülis annak legalább van eredménye, mert jelenlegi stratégiámmal fél óráa versenyzés után ugyanott tartok, mint elõtte. Hogy haladsz az EL-al?
:DD Szerintem ha csak egy körösre állítod a versenyt és úgy mész végig rajta hiba nélkül, akkor is megadja visszafele, már ha egyáltalán megadja ezt a pályát visszafele. Az ellenfelekre meg van egy jó gyógymód: eleve gyengusabb kocsikkal kell indulni, igaz, hogy lassabban érsz körbe, de nehezebb is leesni velük a pályáról, meg nem kell attól félni, hogy elszállsz velük. :D
Nekem már 99%-on áll a FR, és úgy számítom, hogy mostmár csak Nürburgringen kell mennem 3 kört. Valahogy. Még nem tudom hogy, mert egy kör önmagában 21 km, és kicsivel több, mint 8 perc alatta van meg. De GT4-bõl úgyis ismered. Közben meg az ellenfeekkel is alig bírok. váááá. Kész vagyok tõle teljesen...
Ha mindegy jól megy, akkor az EPR meglesz holnap... :P
Elkezdtem az Enthusia Life-ot, kb 7-8 versenyt csináltam meg. Elsõre a pontozási rendszer bonyolultnak tûnik, de most már azért kezd tisztulni. Plusz az EL-lel párhuzamosan a Frr Race-eket is nyomni fogom, az új pályákon mindig végig szeretnék menni, hogy amelyiknek van, annak minél hamarabb meglegyen a fordított menetirányú verziója is.
Végre megvan a DR 100%-ra. :-) Remélem segíthetek néhány embernek azzal, hogy elmondom hogyan lett meg. Az utolsó szint, ahol végig driftelni kell szerintem nagyon nehéz lett, de ki lehet cselezni a játékot! :-) Egyszerûen nem azt kell csinálni, amit õ akar! Vagyis nem kell driftelni! Kb az elsõ kapu után be kell nyomni a kuplung gombot (nálam L1) és így szépen a kijelölt íven be lehet venni a kanyarokat csúszás nélkül, aminek az eredménye egy sokkal jobban irányítható kocsi lesz. Néha azért szükség van egy minimális kézifékre, vagy a kuplung gomb elengedésére az íven tartáshoz, de ha a kocsi nem csúszik meg nagyon, akkor simán meg lehet csinálni mind a négy feladatot. :DDD
"Az Enthusiában érezni, hogy az úton, amin tényleg érezni, hogy pl murvás és valóban úgy viselkedik rajta az autó, ahogy kell."
Nem vezettem meg WRC kocsit, de a GT4 rally jarganyainak iranyitasa kisertetiesen hasonlit a rally-szimulacio kiralyanak tartott Richard Burns Rally iranyitasahoz...
Hát szerintem egyenesen gáz. Ez volt a fõ ok, hogy leszedtem, én pc-n játszottam vele. Haverjaim dícsérik, hogy mekkora király (egyik se Alfa rajongó). Igaz PS2-jük sincs GT-vel, meg EPR-rel.
Ok, én is megvettem PS2-re (elég nehéz volt ráakadni). Már a demo sem tetszett, de én általában ha valamilyen különleges alfás cuccot látok, arra szükségem van.
Szóval csak azt akartam megkérdezni, hogy mi a véleményed a fizikájáról, irányíthatóságáról? Szerintem nagyon gyenge, bántóan pontatlan, és a valósághoz alig van köze. Sehol egy normális beállítási lehetõség, csak a skill pointok javítják az irányíthatóságot és a gyorsulást, stb... Ezzel szemben akárhány cikket olvastam róla, mindegyik kiemeli, hogy a gyenge hangulat és grafika ellenére jó a fizika és az irányíthatóság. Szerinted is jó? Ugye nem?
Persze, próbáltam, de hogy õszinte legyek nem jött be. :-( Tetszik, hogy van nekünk egy játék, amiben csak Alfák vannak, de összességében nem jön be, sok idegesítõ apróság van benne szerintem. :-(
Összefoglalva tehát a DR mód bizonyos százalékok után kategóriánként csokrokba gyûjtve adja az autókat, de bizonyos szinteken is lehet nyerni 1-1 kocsit. Ez után ha már van elég tapasztalata az embernek, érdemes elkezdeni az EL-ot, amiben a meg nem lévõ pályák alapváltozatát (tehát a visszafele vezetõket nem) lehet megnyerni. Dragon Race pályát oda-vissza megadja. Az utóbbi nem körpálya. Így lesz 22 pályád. Én a legvégére hagyom a FR-t. A DR-ben meg nem nyert kocsikat és az alap pályák megfordított változatát lehet itt megnyerni.
A FR százalékos értéke a megnyert autók és pályák arányában nõ.
Huh... Köszi a segítséget Neked is és Juleznek is! Rájöttem, mi nem stimmelt. A dolog lényege, hogy bármilyen autóval bármennyi körös versenyen legyél elsõ anélkül, hogy fekete zászlót kapnál (kocc, palánk érintés, kisodródás nélkül), _tuning és egyéb állítgatás/finomhangolás nélkül_ nyerni kell egy adott pályán FR módban. Ezek után megkapod az adott pálya reverse változatát.
Nem bizonyosodtam meg róla, de feltételezem, hogy miután a ravers változatot is megcsinálod úgy, ahogy fent leírtam, akkor TI módban is megjelenik a pálya... De ez nem tuti még. Szóval most nagyon örülök, és megcsinálom újra elsõ helyezésig az EL-ot, aztán a FR-t 100%-ra, és akkor igazán büszke leszek magamra:). Az után elkezdem a SCAR Squadra Cores Alfa Romeot, közben a Midnoght Club 3-at (ha már elkezdtem, végigszenvedem...), és a legvégén a GT4-et.
Én ezzel kezdtem az Enthusiát, hogy a 6 szabad versenyt lenyomtam. Ha jól emlékszem ahol meg lehet adni, hány körösek legyenek, ott az alap 3-at hagytam. Speediapolis (vagy mi) meg a sivatagos pálya kivételével beadta mind a négyet visszafele. Mindenhol úgy mentem, hogy megadja a bónusz autókat, ergo koccanás és pályaelhagyás nélkül. Hogy melyiken pontosan milyen kocsival mentem arra nem emlékszem, de volt köztük Silvia, Lancer, R390 és Integra az biztos.
Arra még mindig nem jöttem rá, hogy FR-ben hogyan kell kioldani a reverse pályákat. Tegnap párat végigcsináltam, de nem kaptam semmit. Mindegy hány körös, meg hogy milyen autóval csinálom?
Épp kerestem a neten valamiféle leírást/útmutatót a játékhoz, de nem találtam. Illetve egy könyv létezik, de az csak könyv formájában, és meg kell rendelni drága pénzen. Ti tudtok valami online segítségrõl a játékhoz?
Én sem vetem meg az olasz autókat, de talán az Alfa áll hozzám legközelebb.
Nem programoztam PS2õt. De ritkán szoktam tévedni. Ha majd lesz GT4 törésmodellel, vagy EPR törésmodellel PS2õn ugyanilyen framerate-el akkor majd elismerem hogy tévedtem. Addig viszont bármelyik fejlesztõ mondhat bármit. Én sem azért nem adtam ki még eddig autós játékot mert nem találtam programozót a fizikai modellhez, hanem mert túl sokba kerülnének a licenszdíjak, ugye. A játékban nem tudom hol tarthatok, de szerintem még az elején. Mert 90 kocsi van már meg és szinte csak azzal szórakozok hogy mindegyiket kipóbálom minimum 2-3 pályán. A hibakeresésrõl már rég letettem, akik ezt a játékot készítették tuti hogy sokkal több autót próbáltak ki határhelyzetben is mint én fogok valaha. Egyszerûen élvezem a gamét Eddigi kedvencem az Alfa SZ a Lövenseering vagy melyik pályán. Egyszerûen fenomenális hogy lehet csúsztatni a kanyarokban. A lvl10es Nismohoz képest persze lassú, a Cobra meg sokkal jobban csúszkál, de akkor is a SZ a király nálam eddig. Ha biztosra tudnám hogy a valóságban is így viselkedik ilyenre cserélném az MR2esem NSX helyett. De sajna ennyire azért nem bízom az EPRben . A valóságban meg persze aki próbálgatja az autót az töri is. A probléma fõleg ott van hogy közúton mást is tör. Szóval senkinek nem ajánlom, bár én eddig még megúsztam. Mármint azt hogy összetörjek másokat. De 13 év alatt így is volt néhány balesetem, amiket nem közvetlenül ugyan, de közvetve mind magamnak köszönhetek. Pl. a defektet úgy kaptam hogy elõtte próbálgattam hol az autó széle. Így 80 felett egy kicst beljebb álló padkakõ meghasította a gumit, ami pár nap múlva szétrobbant. Az eredmény egy huzatópadra tett kocsi meg egy kidõlt villanyoszlop. (A kár cirka 150 ezer HUF 93ban)Mákom volt hogy se én se más nem sérült meg. Persze defekt volt, szóval valszeg megúsztam volna akkor is de én tudtam hogy az én hibám. Vagy mikor elhittem hogy a kisipari módszerekkel készített fékbetét ugyanolyan jó mint a gyári. Aztán mikor a jóval elõttem 70el menõ nyomott egy satuféket, én meg kb 130ról szintén, pont az az 5 centi hiányzott a régi féktávolsághoz képest. (A kár kb 30 ezer HUF jó 10 éve). Vagy mikor 160ról párszáz méteres fékút sem volt elég mert pont CSAK azon a párszáz méteren volt felfagyva az út. A másik útra sikerült csúszva ugyan de rákanyarodnom, viszont pár másodperc múlva hátulról belémjöttek. (40 ezres kár kb. 8 éve)Hiába tudtam hogy én hasonló helyzetben nem mentem volna bele az így elém kanyarodóba, mégse vitatkozhattam mert ott volt a jégen a fekete guminyom végig. Szal elég sok pénzbe kerül a határon autózni, és ha nincs nagy szerencséje az embernek, vagy neadjisten elnéz valamit mehet pár hónapra a börtönbe, meg élhet azzal a tudattal hogy megölt vkit hülyeségbõl. Szal pár éve már csak a kanyargós országúton élvezem a középmotor elõnyeit, meg csak havas-jeges úton szórakozok a keresztbe csúszkálással. (nem is rakok fel téli gumit, arra van másik kocsim ) Nem is beszélve a rengeteg hasonló helyzetrõl amiket mind megúsztam. Mindenesetre szerintem én mindig is az óvatosabb duhajok közzé tartoztam, különben láttam volna már kórházat vagy börtönt belülrõl. Na persze mindenkit érhet baleset, és az életbe elõbb-utóbb mind belehalunk. De sokkal nagyobb az esély úgy meghalni hogy az autónk és a saját képességeinket nem ismerve egy buli után haverokkal teletömött kocsival 200al lerepülünk az útról vagy telibekapunk egy pótkocsit (lásd pár nappal ezelõtti Blikk) mint hogy egy IFA felszalad a járdára és kilapít. Szóval az EPRel vadulni nemcsak sokkal olcsóbb de biztonságosabb is mint az életben csinálni ugyanezt. A különbségek közül is egyedül az adrenalinlöket az ami hiányzik, de azt sokkal olcsóbb és biztonságosabb megszerezni mondjuk bunglee jumpinggal mint kocsival. Hogy az életben gyorsabban történnek-e a dolgok 200nál: hát szerintem ezt élõ ember meg nem mondja. Mindenesetre az EPRben sokkal lassabban történnek a dolgok mint a GT4ben, pl. ahogy már írtam az íven meg a sebességen is többször lehet korrigálni kanyarvétel közben. Ez az ami a GT4rõl nem mondható el. Mindenesetre szerintem nagy sebességnél a veszélyhelyzeteket korrigálni már nem lehet, csak megelõzni. Pl. ha az említett jobbkanyarban 200nál nem veszem kicsit visszább a gázt, nyúlok bele a kormányba aztán nyomom lejjebb a gázt megint, lehet megcsúszok vagy megpördülök. De ha kicsit nagyobb a sebességem, vagy még rosszabb a lengéscsillapítóm ... de az is lehet hogy az egészet csak beképzeltem magamnak, végül is a kocsin egy karcolás se lett Ki tudja mi az igazság, az egész kb 1 mp alatt történt (vagy nem történt) meg. Lehet elaludtam 1mp re és ezt álmodtam, bár ezt azért kétlem Végül is pont azért nyomom mindig a pályán mint a meszes mert különben elálmosodom. Az USAban meg mióta bevezették a sebességkorlátozást az elalvás mint baleseti ok már megelõzte a gyorshajtást. Ez is mutatja hogy tökéletes megoldás nincs
Te programoztál már PS2-t, hogy kijelented, holy van a hw határa? Poliphony is mondta, kész volt a modell, csak nem engedték berakni a gyáretók (majd a GT4 for boys-ban lesz remélhetõleg). Vagy nézd meg az F1-05 öt, 22 kocsi, jó grafika, semmi berángatás, nagy nyílt terek kezelése + TÖRÉÉÉS az összes kocsin, leszakadt darabok, elhagyott kerekek, korrekt collision detekció, minden ami kell.
Nehezen, de végülis S lett mind. Az elsõ kettõ állomása nem olyan nehéz, a harmadik már szemét, mert van a végefele egy nagysebességû ívelt kanyar, ami a végén picit szûkül. Na az a rész nehéz tökéletesen. Az utolsó állomással szenvedtem, de végül az is meglett.
Igen, valószínû, hogy 100%-on adja meg az R csoportos kocsikat, mivel 95%-on még nem. :-) Mondjuk néha DR csinálgatása közben is adott egykét autót csak úgy, pl utolsó elõttinél megadta nekem az R8-ast, az utolsónál meg a Caterham 7-t.
Én elõször a Miatás videót megnézve hallottam a játékról és azóta érdekelt, csak nem volt módom megszerezni. Viszont mihelyt alkalom nyílt rá meg lett és nagyon tetszik. :-)
Hárenézés szerintem nincs a játékban. Kicsit hiányzik, de végülis ahol fontos hátranézni, akkor ott a visszapillantó úgyis. Valóságban sem forgolódunk ugyebár. :D DR-nál nálam dettó ugyanez a helyzet, 17 szint full S, az utolsónál egy C meg 3 B és eddig inkább nem is próbáltam meg javítani rajta. Itt túl nagy az MF. :-)
Amikor 100%-ra végigviszed, asszem akkor adja oda a legfelsõ kategóriás kocsikat (a Le mans-iakat), ha jól emlékszem. Amúgy én az elsõ perctõl kezdve szerettem. Igaz, akkor nem volt GT4-em, és még most sem kezdtem el vele játszani, de nem tudom, fog-e nekem újat mutatni a gt4...
Igen, én is így gondolom. Mondjuk én soha nem autózom határon a valóságban, ezt ebben a játékban megtehetem. Azt mondják, hogy csak az tudja, hogy hol van az autójának a határai, aki már jól összetörte a kocsiját. Egyébként én úgy gondolom, hogy a valóságban 200 kmph körül gyorsabban történnek a dolgok, mint a játékban, de lehet, hogy ez csak az érzés (a játék ugyanis nem adja vissza pl. a futómû rázását). A másik tényezõ, ami nekem hiányzik, az a szél/szélárnyék, nem is értem, hogy egy ilyen szintû játékból ez hogy maradhat ki. Egyébként én is csak szuperlativuszokban tudok a játékról beszélni, de azért lesz mit javítani a második részben;).
Én elsõk között pörgettem ki a gammát,akkor még csak japán verzió létezett,régebben áradoztam a fórumon a játékról de vhogy akkor senki nem foglalkozott vele a GT4 mellett.Mostmeg hirtelen a régi GT-s arcok istenítik Nem is ezért irok hanem hogy a pal-os verzióba lehet hátra nézni vagy csak én voltam béna?Driving revolutionnál meg az utolsó szintet nemtudtam aranyra megcsinálni,full aranynál nem ad vmi bonus autót?
Szép írás, szívembõl szóltál! Az utolsó Driving Revolution szintet megcsináltad már?