A lesugárzott energiát nagy méretû antennaerdõvel is fel lehet fogni, így biztonságosabb a lesugárzás, és nem is kell annyira pontosan célozni. (az antennaerdõ néhány négyzetkilométernyi területet fedne le (pl. mocsár fölött, ilyesmi). a cikkben azt írták, hogy emberre nem lenne káros rövid távon a területen tartózkodás (csak meleget érezne az illetõ)). (itt http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9039141 is találhatsz néhány gondolatot errõl)
DOT - ezt a cég honlapján olvastam, szóval mégiscsak van benne valami - az MDI-nél azt írták, hogy a jármû kipufogógáza -20 Celsius fokos (tiszta) levegõ. EZ már szerintem jól használható légkondihoz, belekeverve a kintról beszívott levegõbe megfelelõ arányban. Egyébként nekem is ez az elv (sorban hengerek, csökkenõ nyomással) rémlik.
HUmanEmber41st - szkúzi.
Vannak olyan alternatív ötletek is, hogy fellõnek egy hatalmas napfény kollektort, ezt az energiát mikrohullámú sugárzássá alakítanák, ezt lesugároznák a földre, ahol vizet forralnának =>turbina=>villany !!! csak ez a "lesugározás" meg a "vétel" okoz egy kis gondot... Meg ott vannak a geotermikus erõmûvek... csak jó mélyre kell fúrni, beleereszteni egy "kis" vizet, máris kész a "villanygyár"... Sajnos azonban a fúrókapacitás ki is merül az olaj keresésében..
Ezt csak hülyeségbõl írtam !! Nem látod a szmájlit ???
Ez így akkor lenne igaz, ha a sûrített levegõt egy kis résen átengedve hirtelen hagynánk kitágulni. De itt nem errõl van szó, a henger(ek)ben nagy térfogaton lassan tágul ki. Ilyen jármû már régen létezik, a tévében láttam x éve, csak ott sorba kapcsolt hengereken többször is leadott teljesítményt az egyre kisebb nyomású sûrített levegõ. Másrészt a légkondi teljesítménye sokkal több, mint amennyi "hideget" a motor termelne.
A hûtés nem probléma az ilyen autóknál, mert a motor végterméke hideg (akár -20 fokos) levegõ. A fûtéshez valóban kell valami külön rendszer.
Az áramot meg lehet termelni üvegházhatású gázok kibocsátása nélkül is (pl. atomerõmû, és pesreze megújulóak). Azonban a benzines (gázolajos, gázos) autók mind bocsátanak ki ilyen gázokat. Mondjuk a hidrogénes nem.
Belvárosi, városi autónak - pl. bejárni is - kíválóak lennének ezek a jármûvek. És olcsó is lenne az üzemeltetése.
legdrágábbenegia = legdrágább enegia
Az senkinek sem jut eszébe, hogy az áramot is termelni kell? Gazdaságosan nem lehet az áramot raktározni, sõt a villamos áram jelenleg a legdrágábbenegia... A világon még elég sok az olaj, szén erõmû, viszont a szükségesnél kevesebb a megújuló energiákra alapozó erõmû...Sajnos még ha el is tudna terjedni az elektromos autó, akkor sem lennénk elõrébb, legalábbis addig nem, amíg egy jó hatásfokú energia termelõ rendszert ki nem találnak. Ez igaz erre a "találmányra" is, a sûrítésre energiát kell befektetni, és a leadott hasznos energia kevesebb, mint a befektetett össz. Mindenestre biztató, hogy fejlõdünk ezen a téren is, még ha eléggé apró lépésekkel is. (Jobban mondva, amit látni engednek a fejlesztõk, fejlesztetõk)
Fú, ez nagyon baró lenne Budapest belvárosába! Ha lenne 15000m2 telkem, meg néhány fölös tízmillióm, lehet, hogy frencsájszolnék egy gyárat...
Nekem még az egy órás üzemidõ is elég lenne, mert 10 perc alatt vagyok bent otthonról, de pár pici bibi azért van. Mondjuk a fûtés télen, hûtés nyáron. Ami a gazdaságosságot illeti, igaz, hogy a "feltankoláshoz" is külsõ energia kell, de a kompresszor csak szakaszosan üzemel, a feltöltés pedig néhány perc, szemben az akkuk töltési idejével. Környezeti szempontból szerintem tuti nyerõ lenne. Igaz, nem hozná a jelenlegi autóm kényelmét :)
De például az is egy érdekes téma ehhez kapcsolódva, h például az intenzív mezõgazdálkodás miatt rohamosan fogy a talajvíz is.
Nyugi hidd el nincs olyan sok olaj, sõt egyre fogy és rohamosan, persze errõl nem beszél senki, mert sok pénze van arra az olajiparnak, h elhallgatassa a konkurenciát, de aki érdekel tudok küldeni 1 kis pdf-et ilyesmi témában.
HUmanEmber41st! Számold ki, hogy mekkora lenne a vákumos palack munkavégzõ képessége (gyk. 1 atm különbség, 1 palacknyi térfogaton vs. 199 atm nyomáskülönbség egy palacknyi térfogaton).
Az MDI-vel nem tudom mi a helyzet. Már elég régóta beindult a válalkozás, van egy gyáruk is, mostanában semmit nem hallani róluk..
Na, ezt találtam a FAQ oldalukon:
<i><b>When will the approval process be finalized?</b> Towards the end of the year 2004/early 2005.
<b>When will the first cars produced?</b> In France the first car series are to be produced towards late December 2004 and the first cars will be used to assist float orders.
<b>When will the first cars on the market?</b> Maybe in a simultaneous way around the same date as above. It all depends on the order of construction of factories throughout the world.
<b>What is the average estimate price?</b> Between 8.000 and 10.000 $ for the basic vehicle: taxi, van, pick-up truck or "family car".
<b>What are the guarantees on the car?</b> The MDI car will be guaranteed against all efects of conception or fabrication.
<b>Will be there a post-sales service?</b> Yes. It will mainly be done in workshops associated to the brand name in each factory zone.</i>
Van ahol már elõbbre járnak a levegõ hajtotta autó témában:
A gyengébbek kedvéért: ez olyasmi lenne, mintha leadnád a benzinkútnál az üres benzintankodat, és kapnál rögtön egy másikat cserébe teli benzinnel. Egy gyorscsatlakozóval ráteszed a benzincsövet, és már mehetsz is tovább. Az üres benzintankot meg a kutas megtölti...stb...és berakja egy másik autóba.. De ezt télleg csak a gyengébbek kedvéért írtam...
Én úgy tudom, hogy az USA stratégiai tartaléka 3-6 hónapra elegendõ. Ugyan ez tényleg jelentõs mennyiség, de eladni aligha fogják, mivel emlékeim szerint törvény írja elõ, hogy a napi fogyasztásnak megfelelõen legalább 3 hónapnyi tartalékot kell biztosítani a zavartalan ellátásért. Ez a törvény ugye a '70-es évek olajválsága után szültetett, érthetõ okokból.
Amerika nagyon sok kõolajt halmoz fel,rengeteg a kõolaj tartaléka,külföldrõl vásárol fel amennyit csak lehet és még ott is termelnek ki.Ha belegondoltok ez jó modszer majd ha kevés lessz a kõolaj és baromi drága lessz az eggyesült államok drágán eladhatja.
Érdekes egyébként, hogy mennyire irtóznak mindenféle gazdaságos alternatív hajtástól. Persze ez spec. nem válthatná ki a benzinmotort, de itt-ott leválthatná.
Peugeot 106 vagy Citroen Saxo-t lehetett még két éve kapni nyugaton, olyan 3,7 millió forintnak megfelelõ összegért. Aprobléma, hogy még 100km-et sem lehet megtenni velük egy feltöltéssel (bár ennyi még egy átlag ingázónak is elég). Állami támogatás és ösztönzés nélkül életképtelen sajnos. Elektromos Peugeot 106 Citroën Alternatív Autók
Már most is ilyen spéci akkumulátorok vannak az elektromos autókban, de a cseréjük nem olyan egyszerû. A megoldás az lenne, ami egyes francia városokban ill. monacoban van: külön "töltõ" parkolóhelyek elektromos autóknak. Amíg bevásárolsz, vagy dolgozol, addig szépen feltölti a kocsit.
lol! Miért nem vákuum palackot tesznek az autóba? Akkor csak be kellene szívni a levegõt a motoron át...
Cifu! Nincs autóm ! Az akksik pedig szabvány méretû lenne, mint a gázpalack :) Bár nem szabadna olyan kicsi akksira gondolni, mint ami most van az autókban.. inkább egy 100-150 kg darabra..ami legalább 200 kilométert elmûködteti a szekeret, és legalább 120-150 km/órával tudna menni
mûködhet úgy mint a gázpalack csere, vagy a szódapatron csere: meg kell egyet venni, aztán azt cserélgetni. jó ötlet
#16: Jó ötlet. Csak mivel így az aksiknak nem az autótulajdonos lenne a gazdája, forgalomban lenne jónéhány rossz akku, aztán sose lehetne tudni, mit kap az ember. Aztán meg ami mindenkié az senkié, tehát otthon kocsiból kivéve "eltûnnének".
Már korábban is volt téma ez, ezért felteszem a kérdést: neked milyen autód van? (na ugye...)
már most k. drága az olaj... amcsik alaposan megszivatják majd a világot, meglátjátok :(
már írtam egypárszor: benzinkút helyett töltött aksi- cserehely !!!!!!
hajrá :)
Ne feledkezzetek meg arról, hogy az említett kõolajtartalékok a jelenlegi fejlett ipari országok fogyasztását alapul véve számították ki. Gondoljatok a robbanásszerûen fejlõdõ harmadik világra, Kínára, Indiára, Dél-Amerikára! Ha belépnek mint fogyasztók, akkor lesz nemulass! Köztudottan Bush azért iparkodik Irakban, hogy a fejlett országok megtarthassák a kõolaj feletti ellnõrzést. Egyébként bizonyos fokig ez a mi érdekünk is, hiszen az oroszok (mint nagy kõolaj kitermelõk) inkább kelet felé fognak árulni.
Amerikában és nyugat-európában is vehet bárki ilyet, a komolyabb gyártóknak általában van egy-egy elektromos autótipusuk. Itt azonban a vevõi oldal is ott van a problémában: az elektromos autókkal szemben sok elõitélet van...
Ha a neten körülnézel tucatnyi "megbízható" elõrejelzés van, de nagyon nehéz a tényleges adatok megbecslése is, hiszen iszonyatos üzletrõl van szó, ezért általában mindenki kicsit eltúlozza az olajkészletre vonatkozó adatokat.
De megpróbálok a neten lévõ anyagokból összeollózni neked valamit: a világ országainak bejelentett nyersolajkészlete durván 1015 milliárd hordó (1 hordó = 159 liter). Átlag 84-85 millió hordó nyersolaj a napi fogyasztás, és a kitermelés kb. azonos szinten van (plusz-minusz egy-két millió hordó). Feltételezve, hogy idõközben még találnak újabb lelõhelyeket, és a fogyasztás nem fog nagyon nagy mértékben emelkedni (márpedig úgy tünik, hogy emelkedik) durván 40-50 év múlva elfogy a könnyen kitermelhetõ olajmennyiség.
Ugy kb 40-60 év. sokban függ attol, hogy a még feltáratlkan mezöket mikor és hogyan termelik ki(szibéria, tenger alattiak)és mennyivel nö az évi fogyasztás, mert ha ilyen ütemben, akkor 30év se kell:(( de addig elöveszik majd a fiokban tárolt alternativ dolgokat, csak most még nem aktuálisak, mert a nagy cégek még olajbol gazdagszanak.
A fenti meghajtásnak nem nagyon van értelme utcai jármûvekhez, ahoz túl gyenge és kicsi a hatótávolsága. Ha a Di Pietro valóban elõáll ezzel a "hõvisszanyerõ" berendezéssel, akkor lehet csak valós képünk a rendszer életképességérõl, szóval jelenleg ennek az egésznek semmi értelme.
Valahogy olyan érzésem van ezzel, mint anno a Gróf Spanyol-féle vízhajtású autóval. Emlékeztek még arra?
Egyetértek. Ha ki is találnának vmit ami sokkal gazdaságosabb és környezetkímélõbb, mint a benzinmotorok, az olajkonszernek úgyis felvásárolnák, h. ne legyen belõle tömeggyártás...
sajnos amíg sok olaj van a Földön, nem sok jövõt jósolok neki
Adjunk idõt neki :) A benzinmotor több mint 100 éves, a 100 év múlva létezõ légmotort kéne a mostani benzinmotorhoz hasonlítani.
mar most is van ilyen .. úgyhíják mecsboksz .. ráfújsz és megy is :D
Hat, nem tunik nagy teljesitmenyunek a cucc. Ha bir kb annyit, mint az aksis akkor jo alternativaja lehet annak, de autokban hasznalni gyengenek tunik.