Viszont a Jetta V (Bora II) nagyon szep lett! Rogton "belezugtam". Phaeton szeru fenek, Accord szeru forma es (nagy) ajtok, a Golf V eleje (ami szerintem jol nez ki). Vegre egy szep VW. Persze ez szubjektiv...
Gratulalok a -vegul- sikeres reklamaciodhoz! Remeljuk az V-ös Golfod mar kifogastalan lesz, es hosszu evekig (evtizedig :) sok oromed leled majd benne!
Ebben teljesen igazad van: "nem gondoljatok, hogy ha szar auto lenne a vw, akkor nem lenne nepauto ? vannak hibak, de hibak mindenhol vannak, hisz egyik auto sem tokeletes akarmennyire is vw fan vagyok, tisztaban vagyok azzal, hogy a nemet motor meg sehol nincs egy japanhoz (pl honda) viszont a nemet mar felszereltsegben le tudja verni a japant, es ez teny a franciakrol meg inkabb ne beszeljunk... 1 eves primerankban komplett morotcsere volt, utana is egyfolytaban szarakodott, vegul 4 millioert lehetett eladni a 9 millios kocsit"
És ezért is maradok a golfnál, csak ötösben!!! Ma küldte a porsche, hogy vigyem az autóm, vigyek 450 eFt és kapok egy full extrás comfortline V golfot, csak ne szóljak senkinek!!!!
Az V-öst sajnos meg nem tudtam kiprobalni (csak beleultem...), pedig kivancsi lennek ra. A VW szalonos ember allitasa szerint sokat fejlesztettek a motoron es a valton, valamint a klimaberenedezesen. De eddig szamomra nem volt tul meggyozo az otos sem (kivul es belul).
" A 16 szelepes 105 lóerõs benzinmotor nem hajlamos igazán a pörgésre, viszont alacsony fordulaton rendkívül erõtlennek bizonyul. 3500-as fordulat felett kezd csak éledni, és a piros mezõig kell forgatni, ha némi gyorsaságot szeretnénk elõcsalni belõle. A hozzá kapcsolódó ötsebességes kézi váltó is inkább a nyugalmas váltásokat szereti, - elõfordult, hogy gyorsabb váltásoknál megakadt a váltókar. A jellemzõen lomha fordulaton járó motor gyenge teljesítményéért cserébe viszonylag sokat fogyaszt. Vegyes használatban 9,0 literbe sikerült beleférni. "
Amúgy személyes tapasztalatom rgy 1.4 16V-s Golffal van. Ketten ültünk benne, mikor egy teherautót akartunk elõzni kb 60-nál. Vissza 3-ba, és padlógáz... és nem történt semmi. A kocsi egyáltalán nem gyorsult, az volt az érzésem, hogy az 1.0-ás Corsám jobban menne. Jó, kis idõ múlva persze legyorsultuk a teherautót, és az is gyorsult közben, de az egy pótkocsis szerelvény volt, ez meg egy személykocsi, amit folyamatosan országúton és autópályán használtak, tehát nem volt ellustulva. Szóval az biztosan nem kellene. Beleülve is csak annyi volt, hogy oké, mehetünk, semmi "hû de jó itt" érzésem nem volt, unalmas belsõ ronda kék mûszerfalvilágítással.
A hengerenként 4 szelepes motorok szerintem is feleslegesek, következõleg egy 8 szelepest vennék. Jellemzõen 2000-3500-ig hajtom az autót, a nyomatékmaxom 3000-nél van, a teljesítmény ellenben 6000-nél. 5000 fölé is ritkán pörgetem. A 8 szelepesek jobban vezethetõek, ez is tény (mint a felszeretsége a német kocsiknak :)), alacsony fordulatszámon nagyobb nyomatékot adnak, ami a kulcsa a rugalmasságnak.
:: olyanok az attetelek, hogy egyenletesen(!) huz az auto (akkor is, ha eppen nem huzatom ki 4000-ig) Konnyu vele ugy menni, hogy minden valtas utan olyan fordulattartomanyba essen az auto, ahonnan ismet nagyon jol indul a vas. --- Az 1.6-os IV-es Golfban az egyes es a kettes kozott akkora a luk, hogy csak akkor lehet kb. egyenletes (<-- ez a kulcsszo) gyorsulast produkalni, ha a piros zonaig kihuzatom az egyest. Ha korabban valtom fel a kettest lesz egy NAGY megtorpanas, azt ki kell varni es csak utana kezd el megint jol huzni.
:: sima, utazo hasznalatnal (mondjuk 2500-as vagy 3000-es fordulatnal) barmikor kepes megindulni, ha nyomok neki egy nagyobb gazt. --- A IV-esben hiaba tolom padloig a gazpedalt 4000 alatt csak egesz picit kezd el gyorsulni. Utana eszbekap es hatbarugva huz a vegeig.
Ez volt eddig az en velemenyem, de ugy latom van mas is rajtam kivul, aki hasonloan EZT a kulonbseget erzi a III-mas szeriaval szemben. Ideznek egyet a Totalcar.hu-rol, mert az ujsagiro konnyebben emesztheto formaban irja le azt, amit en is megprobaltam elmondani elozo hozzaszolasaimban.
Golf IV 1.6 16V cikk (ezt sem szentiras, csak egy velemeny, ugy mint az enyem. Viszont en speciel egyetertek vele.) : "Az egyik ilyen újkori fétis a hengerenként négy szelepes technika, amelyet a versenysportban már nyolcvan évvel ezelõtt alkalmaztak nagyfordulatú motorok teljesítménynövelésére. Ahogy a nagy darabszámok miatt olcsóbbá válhattak az igényesebb technológiák, úgy terjedtek el a nyolcvanas években a sokszelepes motorok a sportos utcai autókon is, hiszen ezeknél is cél a minél nagyobb teljesítmény.
A probléma akkor kezdõdött, amikor annyira beindult a hisztéria, hogy már joviális családi autókon is fel-feltûntek a "16V"-feliratok. Önmagában a tizenhat szelep csak minimális teljesítménynövekedést eredményez, viszont garantáltan magasabb fordulatra tolja el a nyomatéki maximumot. Ahhoz, hogy tényleg jobb legyen a motor, iszonyú sok egyéb tényezõt is meg kell változtatni a nyolcszelepes technikához képest.
Mivel az átlagos autós általában 2-2500-as fordulatnál kapcsol feljebb egy fokozattal, a hengerenként négyszelepes technikának õ csak a hátrányát látja, effektíve gyengébbnek érez egy ugyanakkora motort. Ezen a problémán a technikai fejlesztésekbe tisztességes pénzeket ölõ gyártók, például a Honda úgy kerekedtek felül, hogy változó szelepvezérlés alkalmazásával kis fordulaton csak két, nagyobb fordulaton pedig - a szelepvezérlési idõk egyidejû módosításával - négy szelepen át lélegeztetik az égéstereket. (...)
Mint utóbb kiderült, a wolfsburgiak konyháján már évek óta az üstben rotyogott egy új, 16-szelepes, 1,6-os, négyhengeres blokk, amely a huzamos fõzés ellenére csak nem akart megpuhulni - hogy egy egészséges képzavart is feldobjunk itt. Akár kész volt, akár nem, most mégis bevezették a Golfban, de már egy röpke próba alatt kiderül, hogy elõrelépés maximum marketing-vonalon történt. (...)
A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy kis fordulaton a motor erõtlen, városban szinte luxus negyediket kapcsolni, az ötödiket pedig el is felejtheti az ember, az autópályára való. Hármasban azonban a motor otrombán bömböl, és még ekkor is kelletlenül is reagál. Ilyenkor joggal jut az ember a következtetésre: kár a régi jó motorért, még ha egy kicsit többet is fogyasztott."
Legvegul: idonkent persze szeretem kihuzatni a IV-es Golfot, na akkor tenyleg ugy megy, mint a golyo. Raadasul a hangja is kellemes a magas fordulatokon, nem erzem azt, hogy sirna a motor a porgetestol.
nevetsegesen fogod fel ezt a dolgot, nem kommentelem
annyit kernek, hogy ird le, hogy mit is jelent szamodra az, hogy dinamikus
En nem ertek veled egyet, pedig hidd el, en is sajat tapasztalataim alapjan beszelek. Egy szoval se mondtam, hogy a az 1.4-es Golf jobban gyorsul a mostani 1.6-nal. NEKEM (a kedvedert nagybetuvel irtam) sokkal jobban osszerakottnak tunik a III-mas, minden tekintetben. Valahogy kenyelmesebb is volt, es jobban ereztem benne magam. A valto pedig pocsek az ujban. Lehet vele valtani, betalalok a megfelelo helyre, de a harmas valtojahoz kepest (vagy irhatnek sok mas autot, amit mar vezettem) nehezkes, akadozo. Akkora lukak vannak az attetelek kozott, hogy csak akkor huz rendesen (de akkor tenyleg), ha jol kihuzatom. (Foleg az egyes es a kettes kozott van a nagy lyuk). Ezzel sokszor nincs is baj, de nem mindig van kedvem igy menni vele, akkor pedig nagyon harmat. Nem rossz auto a IV-es Golf, de szerintem a III-mas szeria lett "tulsagosan" jo :) Es valahogy olyan szurke vezetni a IV-es Golfot. Szamomra (!) fele akkora vezetesi elmenyt nyujt, mint mondjuk a Honda (Civic), vagy akar az altalad emlitett Calibra. Valhogy nincs meg benne az, amitol bele tudok (igen, ÉÉÉN) szeretni egy autoba.
A felszereltseges dolgot nem ertem mire irtad. De biztos ugy van, hisz "teny".
Vegul: gratulalok, hogy Te ilyen objektiv vagy es elnezesedet kerem, hogy nyiltan vallalt, szubjektiv velemenyemet kiirtam a forumra. De sajnos, barmennyire is szurja szemed a VELEMENYEM, nem vetted el a kedvem a forumra irogatastol. :)
irkalod itt a baromsagaidat a "tipikus vw hozzaallassal" mirol beszelsz egyaltalan ? az, hogy neked rossz tapasztalatod van 1 szalon miatt, az nem azt jelenti, hogy mind ilyen mikozben irkalok, olvasom a kovetkezo baromsagodat : "Az 1.4-es 8 szelepes, 60 lovas harmas sokkal dinamikusabb volt (jobb volt vele elozgetni), mint az 1.6-os 105 lovas negyes." megint nem tudod hogy mirol beszelsz, de sebaj vezettem nem egy harmas golfot, volt 1.4-es, gt, es vr6 is a seggem alatt, most pedig egy 4-es golfom van, tobb mint 1 eve.. nem akarmiert jobb volt elozgetni vele.. hat ez nevetseges csak az ertekeket vegyed, es rajossz maris hogy mekkora butasagot beszelsz a 105 lovas 16 szelepessel barmikor lenyomom a 2.0 8szelep calibrakat (pl) ennyit a dinamikarol
nepauto ? nem gondoljatok, hogy ha szar auto lenne a vw, akkor nem lenne nepauto ? vannak hibak, de hibak mindenhol vannak, hisz egyik auto sem tokeletes akarmennyire is vw fan vagyok, tisztaban vagyok azzal, hogy a nemet motor meg sehol nincs egy japanhoz (pl honda) viszont a nemet mar felszereltsegben le tudja verni a japant, es ez teny a franciakrol meg inkabb ne beszeljunk... 1 eves primerankban komplett morotcsere volt, utana is egyfolytaban szarakodott, vegul 4 millioert lehetett eladni a 9 millios kocsit
Szerintem a garancia a gepkocsira vonatkozik, nem pedig az uzembentartojara. Tehat a gari el tovabb.
Ma a melóhelyen azon vitatkoztunk ,hogy ha veszek mondjuk egy 2éves autót valakitöl aki elötte ezt a verdát a kereskedötõl vette újjonan és természetesen vitte rendesen kötelezõre.Tehát én ezt megveszem és most 2 éves és ha vinném továbbra is a szervizciklusnak megfelelöen kötelezöre a gépet akkor a Citroen garancia tovább él? Elvégre jogos tulaj vagyok,viszem a kötelezõre,és a gyár az autóra adja a garit nem személyemre vagy az elözõ tulaj személyére? Véleményetek szerint hogy van ez?
Hat V-os Golfbol egyelore nincsen kombi...
Amugy szamomra a VW a IV-es szeriatol kezdve megszunt letezni. A III-mas Golf/Vento(Jetta3) meg jol ossze voltak rakva, es sokkal jobban is neztek ki. Azokban meg tenyleg volt anyag. Nekunk 288.000km-t is minden hiba es csere nelkul vigan elfutotta a Golfunk. Gyari kuplung is volt benne! Olyan sima volt vele a valtas, mintha vajat kentem volna a kenyerre :)
Nekem Ventom volt 3 evig, en 55e kilit tettem bele. 188.000km-rel adtam el, mert ezen mar elojott egy ket aprosag (pl. rozsda) es a klima is fontos volt szamomra.
Most a csaladban van IV-es Golf es messze nem olyan minosegi erzetu, mint a harmas szeria. Vezetni pedig kozel sem olyan jo. A motor nem dinamikus, a valto valami pocsek (a szerkezet is, meg az attetelezese is). Egyedul a futomuve van rendben, bar a Focushoz es a Civichez kepest nem nagy szam. Az 1.4-es 8 szelepes, 60 lovas harmas sokkal dinamikusabb volt (jobb volt vele elozgetni), mint az 1.6-os 105 lovas negyes. A digitalis klima buta (ujrainditas utan nem jegyzi meg a beallitast), az ulesek nem tul kenyelmesek, a kormany rossz fogasu, a kuplung tul lagy, keves a pakolo hely.
Egy szo mint szaz, a legnagyobb banatom, hogy mar nem gyartanak 0 km-es III-mas Golfot. Tuti arra csereltem volna le a Ventomat, 1.8-as vagy 1.6-os mocival, klimaval, 4 lufival, eletkromos ablakokkal, abs-szel, stb. Tehat jo (mai IV-es Golf) felszereltseggel, 0km-el egy III-mas Golf. NYAMI!! Sajnos ez mar orok alom marad. Na mind1, mostmar atpartoltam a Hondahoz...
Szoval igazan akkor jarnal jol, ha visszakapnad az autod arat (mondjuk minusz 300.000e) es keresnel valami masik markat. :)
Megint csak itt vagyok a legfrissebb fejleményekkel!!!!!!!
Ezt kapjátok ki!!!!!!
Tehát ott maradt az ügy, hogy kicserélték gariba a 0 km-tõl kezdve szar váltómat és az új váltónak is ua. a bibije mint az elõzõnél (GYÁRI HIBÁS MINDEN VW GOLF VARIANT)!!!!!
Erre a porsche hungary felhív, hogy semmi gond, hozzuk vissza az autót a jövõ hétre, mivel a vw gyárból kapnak egy speckó szerszámot a váltó karok beállításához (persze a karokat is cseréltek egyszer:)! Ez mind azután történt, hogy bementünk az igához és kérdeztük akkor most mi legyen! Fontos ez a mondat, mivel azt tudja mindenki, hogyha garis autóját akarja kicseréltetni vattásra, akkor soha, de soha, de soha ne mondja ki!!!! CSak akkor van értelme a dolognak ha a szalon mondja ki, mivel akor a feltételek szabását te végezheted!!!!
Visszatérve a gondolat sorához: természetesen visszavittük a speckó beállításra, mert ha nem vittük volna vissza azt mondják, hogy õk mindent meg akartak tenni, hogy jó legyen az autó (kézmosás)! Az igazat megvalva, el kell telnie azért 1 hétnek is, hogy annyi váltás közül amennyit használjujk egy hét alatt az autót legyen 1 akadás az elsõ fokozatnál! De aki olvasta ezen oldalakat, azok tudják, hogy a kuplung csere után is 1 hónapig teljes tökéllyel mûködött a váltó!!!!
A következõ mesés lépésünk egy levél írása volt az ignak: benne: blabla, hiba ismertetése, blabla, az elvégzett cserék listája, blabla, és a lényeg: úgy érezzük, hogy ezen hibák és a hiba javításával összekapcsolódó mûszaki romlás (mivel szét kellett szedni vmit a cseréhez) nem tükrözi a volkswagentõl várható minõséget, stb,stb,stb, tehát bizalmatlanok lettünk az autónkkal kapcsolatban... Ezért kérjük ügyünk mihamarabbi kivizsgálását megtenni, és a lehetséges megoldásokról értesíteni szíveskedjék!!
Ma, holnap, a héten várom a porsche hungary szeged levelét!
Értesítek mindenkit!!!
Leírom ide, hogy mindenki tudjon csemegézni! Ezek a cégek mind csinálnak minõségvizsgálatot. Persze olcsóbb, ha a szalonban kéred a szakvéleményezést! 1. Közl. Tudom. Int. (Bp, Tán K. u. 3-5., Tel.: 0613715827) 2. Kermi Kft. (0612109570) 3. Fogyvéd. Fõfelügyelõség ([email protected], Itt kimondottan az említett mûszaki fõosztály: 0614594879 - Pest Antal) 4. Metáv Kontroll rt. (Miskolc, 46/401-041)
Hát ez már nem semmi ,hogy megintszar a váltó! Tényleg szerintem az lenne a legjobb hogy csere egy új gépre.Nekem elküldheted a cimeket .Elöre is kösz . Remélem most már belátják hogy a csere a legjobb megoldás.
Ha valaki hasonló cipõben jár, elküldhetek néhány telefonszámot a számára ímélben, olyan cégek listájával( köztük a fõvárosi fogyvéd), akik szakértõí véleményezéseket észítenek, az autókat is beleértve!!!!
Megkaptam egy pár napja a kicserélt váltójú "nincs egy éves" golfomat!!!
MEGINT SZAR A VÁLTÓ!
Tõk új és mégis tök ugyan olyan majdnem, egy kicsit rosszabb!
Felhívtam a szegedi porschét, kérdem, hogy van ez????
Õk nem tudnak most már mit csinálni!
Felhívtam a fõvárosi fogyasztóvédelmit, ott mérem a mûszaki fõosztályt: Pest Antal az ottani mûszaki osztály egyik munkatársa, aki ilyen kérdésekben tud választ adni! Beszéltem vele, és elkért néhány adatot (full kedves és normális, gondolom végre van munkájuk) a kocsimról és azt mondja felhíja a szegedieket! A VÁLASZ: Itt ilyen rendszámú autó még nem volt szervízben!!!!!!! (Január óta megy a huzavona) Visszahív a hírrel és közli, hogy van nekik olyan munkatársuk aki járja az országot ilyen problémák miatt és odaküldi jövõ héten a porschéhoz, hogy mi az ábra végül is!!! Addig se csináljak semmit! Na de én: felhívom a dílert, aki jó cimbi és ott dolgozik: azt mondja, hogy nyugodtan beszéljek a fõnökkel és valszeg belemegy minden alkuba, ami szóba jöhet. Kérdem mibe: az mondja bármibe (érdts: új autót - kivéve: golf, bora - ajánl fel!!!).
Hát kíváncsi vagyok, hétfõn találka a fõnökkel....
Megkérdezték a pesti szakik, hogy hány fokozatba csinálja ezt a bibit, erre azt mondták a szeged porschénak: cseréljétek ki az egészet..!
Soha, senki ne adja fel!!!! Talán egy két dologra meg is tanít ez a kis incidens a szervízekkel!!!! És ha tehetitek, mindenki a Budapesti Központi szervízben szervízeltessen!! Senki ott, ahol megvette az autóját! Fõleg ha porsche Szegedrõl van szó!!!!!
Rászántam magamat és elmentem ma a porschéhoz! Minden ok, minden rendbe, jött a szervífõnök: mondtam neki, hogy arról volt szó, hogy ha a kuplung csere után is visszatér a probléma, akkor jöjjek és kicserélik a váltót! Na erre az új szervízfõnök: Szétszedik, megnézik melyik alkatrész a hibás, felküldik Pestre, õk rámondják az áment, és kicserélik azt az alkatrészt! Van ilyen, a garancia fõalkatrésznél nem az egész alkatrészre vonatkozik (hiába csak egy apró fogaskerék a hibás) és az egészet kellene kicserélniük, vagy csak én vagyok a hülye? Ki tud errõl vmit???
Szerintem kérd a váltócserét. Ha nem, akkor a vásárlókkönyvét és ha ezek után mégis váltót cserélnének, írd bele a vásárlók könyvébe, hogy csak akkor ajánlották fel.
Vissztérve az eredeti témához! A legfontosabb egyébként egy új autó vásárlásánál az értékállóság! A vw-nél ez megvan!
Ma felhívtam (mivel olyan cégnél dolgozom ahol mindenképp kiépíthetõ ilyen kapcsolat) a fogyasztó védelmis ismerõsöm: azt a választ kaptam, hogy ha beviszem a héten és nem akarják kicserélni a váltót, írjak nyugodtan a vásárlói könyvbe, azt megkapják (remélem), és utána a márkakereskdõnél kérhetek egy szakértõi véleményezést! Ha ez nekem jó lesz (mármint a véleményezés eredménye), akkor kérhetek egy új autót!!! Persze ha kapásból kicserélik a váltót, amire nagy a valószínûség, fõleg ha vagdalózok egy kicsit a fogyvéddel, akkor semmi gond, gari hosszabbítás stb. Viszont a következõ bibinél, ami a váltóval vagy nagyobb fõalkatrésszel történik: fogyvéd, szkértõ, autó csere...
na, francia autót inkább ne. vagyis renaultot. iszonyat drága a szervíze. Egy Lagunánk van, amiben egyszer elromlott az a kormány mögé szerelt rádiónak a hangerejét szabályozó szar. asszem 200.000 forintért javították meg. elromlott a klíma. 450.000 forintért javították meg. ráadásul állandóan van vele vmi baj. már lassan ráköltöttünk annyit a szervízre, mint amennyiért vettük. mondjuk nagyon jó vezetni, meg kényelmes, meg 5 csilalgos törésteszt, csak hát, ezek a szervízárak...
Nekem egy 30 éves VW Bogar-am van, ott is néha vannak kisebb hibák, de ennyi év után elnézi az ember... :) Félre a tréfával, nekem elég sok VW-s ismerõsöm van, az öcskösék is most vettek egy Polo-t és kevés kivételtõl eltekintve jók a tapasztalatok. Munkatársamnak 3-as Golf van, neki a gyújtással volt valami gubanc mostanában, de ennyi. Persze biztosan van, aki sok ellenpéldát tud felmutatni, de ugyanúgy lehet negatív tapasztalatokat szerezni francia/japán/stb... autókkal. Sajnos néha beadják az unalmast. (Fõnököm szalonban vett Renault Laguna-t, és nagyon sokat szívott vele, volt hogy útközben leszakadt a kipufogó, meg ilyesmi.)
Aztán ott van még a márkahûség is, egy VW fan-nak nehéz megmagyarázni, hogy vegyen inkább Mazda-t, Seat-ot, Peugeot-t, stb, mert az jobb.
Remélem nem voltam nagyon off. Legjobbakat!
Kezdhetnem en is azzal ,hogy tobbet VW-t ne vegyel. Nekem is volt golfom ,igaz regebbi,de miota az elso toyotamba beleultem azota csak japan autom volt es nem is nagyon lesz masmilyen.
Van egy ismerosom akit szinten szopattak a szervizben es sose tudtak megcsinalni a golfjat,erre ugy felhuzta magat,hogy kiment vele nemetorszagba vagy ausztriaba (nem emelkeszem pontosan) es ott adta le a szervizbe. Azota jo is az autoja. Szerintam te is tedd ezt,tokmindegy melyik szervizbe viszed,kulfoldre is viheted VW szervizbe.
"Német sajtóértesülések szerint a Volkswagen megegyezett az Abu Dhabi emirátussal abban, hogy a jövõben autóalkatrészeket gyártó üzemeket építenek fel az arab államban. Az elsõ projektek megvalósítását 2005-ben kezdik el."
Sajnos a VW minõség már a múlté, ma már csak a marketingeseik a jók. Az ADAV Statisztika szerint az Opel és a Ford is megelõzi, valahol a 13. hely környékén tanyáznak 6 éves korukra. Az elsõ pár természetesen mindig japán, de NEM az európai gyártásúak.
Na szóval, ha lehet ilyet mondani, nekem is (mint másnak) van egy autó etalonom, nálam a vw. Idáig. Ez a 3. új vw autóm ugyan annál a márkakereskedõnél!
Tud vki olyanról, hogy bizonyos fõ alkatrész szám csere után újat kell adni? Vagy ez csak egy álom?
Végül is nem is a kicserélt alkatrészekrõl van szó, hanem szerintem is az elvrõl! Mert az okés, hogyha kicserélik újra, az tovább garis mint az egész autó.
De tényleg: hallott már vki olyanról, hogy vkinek a gari lejárta elõtt kicserélték volna egy újra az autóját vmi oknál fogva?????????
tartós használati cikkre 2 év gararnciát kellene adni tudtommal.
Nem akarlak megbántani, de azért van megbízhatóbb és olcsóbb autó is mint a VW. Persze most hiûba kezdem el favorizálni a Toyotát ami nekem kedvencem, de bevált minõség. Céges autónk is az és nekem is már lassan 2 éve van egy Corolla. Adtak rá 3 év garanciát és 200ezer kedvezményt holott elõször jártunk a szalonban. Persze mindenki más autót favorizál, de szerintem a Japán autók sokkal jobban össze vannak rakva (hol van már a Német precízség) és ár/teljesítménybe is jobbak.
Amúgy ha a kuplungot cserélték akkor a kuplung garija az érvényes nem? Nem az egész autóra csak arra az alkatrészre, de mivel gyárilag cserélték és te nem nyúltál hozzá így arra újból érvényes lenne a gari. Bár ha csak egy évet adtak az egész kocsira már az kicsit gázos esetleg próbálj meg másik szalont. Minden márkánál van rendes és bunkó márkakereskedõ. Na meg javaslom keress fel egy VW fórumot ahol márkatársak tanácsot adhatnak. Itt nem tudom van-e ilyen, de az index.hu fórumán biztos van.
Végsõ tanácsnak csak azt tudom mondani amit mások is: Fontold meg milyen autót veszel. 1 év gari még 2003-ban is elég sovány nem beszélve a VW elrugaszkodott áraitól. Érdemes körbejárni az autószalonokat és ajánlatokat kérni majd szûkíteni a kört valamint tulajok személyes tapasztalatait kikérni. Japán autó a tuti fõleg, hogy õk még a külföldi gyárakban is vasfegyelmet és maximális minõséget tartatnak be!
Szerintem csapjál akkora balhét amekkorát csak tudsz !!! Indok: NEM MEGFELELÖ Bánásmod ,nem szakszerü javitási mód,hozzáértés hiányával párositva.Ugyanis ha bármely meglenne akkor a mai nap már ezen problémád nem állna fent.Hivd fel a fogy.védelmiseket is kérd ki a tanácsukat és a szalonba hivatkozz rájuk is.Szerintem panasszal élhetsz náluk is és biztos kivizsgálják. Nemelég hogy leszurkolsz 3 millcsit egy fapados swáb autúnak nevezett kényelmetlen csodájért még türnöd kell azt a megaláztatást hogy a pénzedért hülyére vesznek és kimagyarázzák a dolgogat.
U.I,: SOHA TÖBBÉ NE VEGYÉL VW INKÁBB JAPÁN VAGY FRANCIA AUTÓT! (szerény véleményem.)
Volt mar olyan is, hogy a VW szervizben olajcserenel elrontotak az autot, aztan rank kentek, hogy mi mas szervizbe vittuk az autot olajcserere, ott szartak el. (Par honapos volt az auto, akkor volt eloszor szervizben, az olajcsere miatt.) Ki akartak fizettetni az O hibajukat, hiaba mondtuk, hogy csak ok nyultak hozza. Mondtuk nem fizetunk semmit, mert nem csinaltunk semmit. Erre ok azt mondtak, addig nem hozhatjuk el a kocsit, amig ki nem fizetjuk legalabb a felet. Na a vegen kenytelenek voltunk odaadni 5000Ft-ot (tehat nem az osszeggel volt a baj, hanem az elvvel, hogy miert kellene nekunk fizetni mas hibajaert). Meg hogy ennyire kicsinyes legyen europa egyik legnagyobb automarkaja... nevetseges.
Na amugy mar leredukaltuk a VW-eket. :)
Eloszor is, ez tipikus VW hozzaallas. 3 VW volt mar a csaladban es 1 Audi. Akartunk egy uj Golfot venni, gondoltuk adnak valami kedvezmenyt arra, hogy markahuek vagyunk es 5 VW lesz mar a csaladban. Erre mondtak, hogy 10.000Ft kedvezmenyt adnak! Tehat 0,3%-kal ertekeltek mindezt. Na mind1, ez most mellekes. Addig, amig megveszed az autot, kinyaljak a segged, utana ha barmi van (nekunk a riasztoval volt gond gari ido lejarta utan), vallukat vonogatjak, nem erdekli oket a dolog, nem tudnak mit csinalni.
Ezzel szemben a Hondanal eg es fold a kulonbseg! (Tudok ajanlani szalont is, ahol tenyleg a vevo elegedettsege a legfontosabb. Hiszen ha maximalisan elegedett vagy az autoddal es a hozza kapott szolgaltatasokkal (szerviz, ertekesites), akkor a kovetkezo autod is nagy valoszinuseggel ugyanott veszed meg.)
Visszaterve a problemadra a fogyasztovedelemhez kell fordulni. A garancia szerintem tovabb is el, hiszen a problemad mar 2004. januarja ota fenn all es azota nem mult el. Ha barmit is csereltek, akkor arra ujra el a grancia. Errol gondolom vannak papirjaid. Olvastam mar hasonlo esetet, ott a fogyasztovedelem felkeresese segitett.
http://www.fvf.hu 1088 Budapest, József krt. 6 Tel: 1/459-4917
Esetleg beirhatsz meg a vasarlok konyvebe is, annak nyoma marad (bar a problemadat nem oldja meg).
Egyébként csakis akkor kezdtek velem komolyan foglalkozni, mikor úgy mentem be (azt hiszem másodjára) a szervízbe, hogy vagy kicserélik a váltót, vagy megyek a fogyasztó védelemhez vagy a központi porsche hungary vevõszolgálatához! Megvan, ekkor cserélték a kuplungot!
Azoknak az üzeneteit várom, akik voltak/vannak már ilyen helyetben!!!!!!
1. A kezdet: 2003. októberében vásároltam xy porsche hungary márkakereskedõnél egy vw golf 1.6 varinat (kombi) autót! Minden okés, az "új autó van a seggem alatt" érzéssel gurultam ki a kereskedõtõl! Itt kell megjegyeznem, hogy ez az autó elõtt egy új vw polom (kereklámpás) volt! 2. A hiba: 2004. január-február környékén vettem észre - ami valószínû elõtte is volt (csakáht új autó érzés, hátha bejáratós) -, hogy nehezen lehet 1-es sebességbe tenni. Viszont második kuplung benyomásra pedig azonnal, viszont a több iebben az esetben kicsit nehezebben! És volt még egy kis bibi, nyikorgott a kuplungnál lévõ kapcsoló (amit késõbb ki is cseréltek, mondván gyári-hiba) 2. A szervízben Természetesen minden beosztott a szervíztõl a szalonig, mindenki azt mondta, hogy bejáratos, vagy, hogy ez az érzés azért van mert elõte egy bovdenes rendszerû váltoval rendelkezõ vw polom volt! (minden új polo ilyen). Összefújkálták midenféle sprayvel, "ráolvastak" és tovább álltam. 1-2 hét múlva a hiba elõjött! 3. megint a szervíznél: Kb. 2 hónap múlva újból elmentem, kicserélték a váltónál lévõ karokat! 1 hét és minden oké, a hiba újból... 4. megint a szeríznél: Kicserélték a kuplungot!!!!! 5. Itt van szeptember: októberben lejár a garanciám!!!
A kérdés: Meddig lehet elmenni ebben az esetben? Ha azt mondják, hogy kicserélik a váltót, akkor eltelik a csere után 2-3 hét és ha visszajön a hiba, akkor szivacs, lejárt a garanciám! Tehát mit tegyek, verjem ki a balhét??: Adjatok egy új golfot? Lehet ilyen? Vagy mi lehetséges még?...
ne vegyél több népautót:))
Egyébként szvsz új autó nem is nagyon lehet szar, ha meg gyári hibás akkor ott a garancia.