Nagyon jól mondtad! "A városi ember amúgy is sokkal parasztabbul vezet, mint a vidéki, kisebb az ingerküszöbe, tolerancia szinte nuku" Így viszont inkább öngyilkos merénylõnek nevezném, mint gépjármûvezetõnek.
A "mazsola" - kezdõ gépjármûvezetõ - megpróbál életben maradni egy számára új helyzetben, amely elég jelentõs veszélyforrást képvisel - könnyen az életébe kerülhet, de egy kisebb hiba is öt-hatszámjegyû kiadásokat jelent. Ez a tény elrettenti, és túlzott óvatosságra készteti, átdobja a ló túlsó oldalára. Ha egy tapasztalt, magát autóvezetésre alkalmas személynek tartó embert ez annyira felidegesít, hogy hagyja elszabadulni az indulatait, az viszont már nem a mazsola baja! Ha egy gépjármûvezetõt elragadnak az indulatai, nem ura önmagának, hogy lenne ura a gépjármûnek?
Érdekes módon a gyalogos közlekedésben nem láttam még olyat, hogy egy ékleterõs fiatalember jó nagyot rúg az elõtte tipegõ nagymamin, vagy járni tanuló kisgyermeken.
Ha a pszichológiai oldalát nézzük, az autóvezetésnek igazából három szakaszát különböztetjük meg.
Kezdõ - ismerkedik a közlekedés ritmusával, általában a KRESZ minden pontját betartja, de elég lassú, sokat hibázik, bátortalan, túl óvatos. (legyen a jele a négyzet)
Haladó - Ilyenkor a legveszélyesebb az ember, ugyanis már nem kezdõ, és azt hiszi, tud vezetni. Lazábban kezeli a KRESZt, lendületesebben vezet, nem tart fel másokat, viszont hirtelen veszélyhelyzetekkel nem tud mit kezdeni, és elég könnyen befolyásolható külsõ ingerek hatására.
Profi - már tudja a KRESZrõl, hogy nem szentírás, hanem útmutatás. Ismereteit átültette a gyakorlatba, és egy-egy szituációban az adott helyzetnek megfelelõen reagál. Tudatában van annak, hogy nem kell bizonyítania semmit, képes lemondani az elsõbbségrõl, beengedni másokat, az agreszivitás sem jellemzõ rá.
(Van még egy negyedik, a kiöregedett, amikor a bácsi a csillagig sem lát el a merci elején. Ez már nem ide tartozik...)
Mondjuk ha nincs kint a megállni tilos tábla, csak a várakozni tilos az adott útszakasz elején, akkor nyugodtan megállhat. Más kérdés, hogy a megállni tilosban, zebrán, stb is simán megállnak egyesek.
A legzavaróbb amúgy az olyan eset, mikor a keresztezõdésben áll meg valaki. Akkor aztán hogy látod be a merõleges utcákat?!?! Az nagyon fincsi szokott lenni, fõleg, mikor a teherautókkal parkolnak úgy.
"Erre van külön topic, ahol egybehangzó véleményeink szerint egy férfi az agresszivitásával legalább akkora veszélyhelyzeteket képes kialakítani, mint egy hölgyí a tapasztalatlanságával / óvatosságával." --- ez meg így van. Amúgy sokszor a mazsolák a legveszélyesebbek (nem nõk, hanem mazsolák), mivel nyomik, és felidegesítik az általuk feltartott embereket. A városi ember amúgy is sokkal parasztabbul vezet, mint a vidéki, kisebb az ingerküszöbe, tolerancia szinte nuku. És ez sajna rám is jellemzõ. Átlagosan két perc amit kibírok egy töketlenkedõ mögött, utána ESP ki, padló.
Ezért, ha tehetem, nem is járok kocsival Budapesten. Sõt ha megyünk valahova haverokkal, akkor a halálfélelem elkerülése, illetõleg a gatyák, meg a kárpit tisztántartása végett általában átadom a volánt másnak...
Tudom. Mondjuk, aki nem lát, ne vezessen. Nálunk kis túlzással a közlekedés a mercik közötti szlalomozásból áll, ha annak koccanasz, 1. beperelnek, 2. kibeleznek.
Ilyenkor egy-két kedves szóval gratulálni kell a vezetési érzékéhez, és finoman érdeklõdni a családja hogyléte felõl. Vagy kürtszóval üdvözölni a csodálatos ötletet, amely erre a tettre vezérelte.
Csak tudod, ha valamelyik autós véletlenül nem látja (legyen az férfi vagy nõ), és belemegy hátulról, akkor meg a nõ fel van háborodva... szóval nem fér a fejembe, hogy mért nem használta a parkolót... na mindegy, lehiggadtam, most már jól vagyok
Erre van külön topic, ahol egybehangzó véleményeink szerint egy férfi az agresszivitásával legalább akkora veszélyhelyzeteket képes kialakítani, mint egy hölgyí a tapasztalatlanságával / óvatosságával.
A vészvillogó sajnos egy törvénybeli kiskapu, általában nem a hölgyekre jellemzõ a használatuk, az esélyegyenlõk népes csoportja rendszerint így parkol. (Nem igaz, hogy erre nem tudnak valami normális törvénymódosítást kiagyalni... évtizedes probléma) Nyugi, a hölgy feltehetõen látta a parkolót, de egyrészt, odáig el kell jutni, majd beparkolni, majd gyalog (!) visszajönni a virágboltig, visszafelé ugyanezt a procedúrát eljátszva. Másrészt, valószínûnek tartom, hogy a férjétõl tanulta a trükköt.
up! Elõre is elnézést kérek a hölgysofõröktõl, de az itteni tapasztalatom az, hogy a nõk akkora baromságokat tudnak csinálni, hogy csak na... a férfiak sem különbek, õk is "alkotnak", de a mostani esetet egy nõi vezetõ csinálta, amin beidegeltem magam eléggé.
Most jövök vissza ebédbõl, látom, hogy egy nõ leáll az úton, kirakja a vészvillogót, és bemegy a virágboltba, ami az úttól kb. 3 m-re van. Egyrészt akadályozta a forgalmat - hiába tette ki a vészvillogót -, másrészt egy parkoló van a túloldalon, kb. 10 m-re és nem volt képes beparkolni... a %/"/+("=%+"@ p***a...
bocs, hogy kiakadtam, de ez oltárira felidegesített... hogy lehet ennyire vak valaki, hogy nem látja a szemközti(!) túloldali parkolót, ahol egy rakat szabad hely van???
mondjuk autópályán nem a belsõben kell araszolni 90-nel :)
Leírom, pénteken mi történt velem, gondolom, már mindenki nagyon kíváncsi rá :-) : Reggel szokásos forgalom a városban, én valami ihlettõl vezérelve kiengedtem magamelé egy piros Suzukit. Erre a mögöte jövõ is megköszönte, és õ is kijött. Aztán a következõ... és a következõ... kb. 1/2-1 méteres távolságban, hogy véletlenül se mehessek. Ismerõsöknek: Rákóczi úton jöttem, és a Pécskõ útról engedtem ki a népet. A végleges ledudálásról egy kamikaze-hajlamú idõs házaspár mentett meg, aki kiment eléjük a zebrán :-) De nem ez a lényeg, hanem az, hogy délután megpróbáltam elhagyni a smunkahely parkolóját, és az istennek nem akaródzott senkinek sem beengedni, ilyenkor elkezdem számolgatni az autókat kínomban. A 24. autó megállt, és villantással jelezte, hogy menjek (rendesen meglepõdtem.) Poén: ugyanaz a piros Suzuki volt, amelyiket reggel kiengedtem. Hiába, magyar ember nem felejt...
Milyen géped van? Nekem egy Skoda Favorit, kiemelt kuplunggal simán be lehet tenni, akár 80-nál is... csak nem szabad felengedni a kuplungot, mert káros az egészségre :-) (Lehet, hogy modernebb autód van, az újabbakban már van valami védelmi izé, ami merggátolja, hogy lezúzd a váltót, mint az orosz viccben: Agyin, dva, tri, csetûre, pjatty, raketta.)
"Az útdíjat akkor vezetnék be a fõvárosban, ha megépül az M0-s keleti szektora, valamint északi Duna-hídja és megvalósul két fõvárosi terv, a Körvasútnál a Munkás körút, az aquincumi Duna-híd és egy külsõbb körút is."
Nah, kipróbáltam! Ma szépen gurultam a piros lámpa felé, kuplung tökig be, üresbe ki, aztán kezdtem szépen lassan behúzni hátramenetbe. Nos, ahogy kicsit is mozdítottam be, azonnal elkezdett kerepelni, úgyhogy hagytam. Szerintem nem lehet betenni.
nem értem. Az úthasználati díj már régen benne van a benzinárban, az is fizeti, aki offroadozik, és az autója 20 éve nem látott utat... újabb rókabõr? A másik: Év végéig elkészül. Ha valami kedvezõ fordulatot szavaznak meg, annak kivitelezése biztos, hogy évekbe telik. Most dec. 8 van, és év végére kész lesz.
"Az útdíjat akkor vezetnék be a fõvárosban, ha megépül az M0-ás keleti szektora" Az m0-ásra meg hullámvasút-belépõjegyet kell majd venni, amilyen állapotban az van...
Nem értem. Na mindegy, sok mindent nem értek még...
igen valami ilyesmi volt az elsõ gondolatom nekem is, elméletileg 12 éve megvannak a tervek arra hogy Eger felé és legyen bekötés az M3-ashoz, de a pénzt majd csak talán jövõre kezdik el gyüjtögetni.
Londonban meg most emelik 5rõl 8 fontra... csak nálunk a zónázás meg nem oldott, és ami terveket irogatnak az alapján 2010-2015 elõtt nem is nagyon lehet rá számítani. az M0 itteni szakaszát 2009es átadásra vállalta a cég aki csinálja, a híd (hidak) építésére meg még csak pályázat sincs szerintem... ez egy "megint beszéljenek valamirõl a médiában" hír...
ilyen velem is volt, de a legjobb amikor egy rendõrautó követett vagy 40 cm-rõl és így fél városon át aztán lekopott de nemtom miért csinálták a rohattak
Van ilyen kapcsoló, enyhe fékezésnél a pofák még nem érnek a dobhoz/tárcsához, de a lámpa már virít. Egyszer tényleg felhúztak, ezt csináltam: 1. Gáz fel 2. kuplung be, a lendület visz 3. Sebváltó hátramenetbe 4. Reakció megvárása, teleszájas röhögés a visszapillancsba 5. Sebváltó négyes, mehetünk tovább :-)
kellene olyan kapcsoló, ami a féklámpákat beindítja fékezés nélkül, esetleg mint pár kocsiban satuzásnál még az elakadásjelzõt is belövi... az biztos, hogy szívrohammal fékezi ki magát a nyakadból :) (egyszer...)
Atól függ, honnan kezdem a fékezést. Féktávolság = észlelési idõ alatt megtett távolság + fékút, mire észrevettem, hogy a két kamikaze néni TÉNYLEG kijön elém, elõbb segített a kormány mint a fék... Nyugi, tudom, mi az a fék.
Garfield #118: éppen errõl van szó, egyrõl beszélünk. Mögöttem 50-nél tolakodott valaki, hogy elõzni akar, és nyomatékosításként jól rámtapadt. Van valami általános módszer az ilyenek jobb belátásra téerítésére? A ködzárófényre immunisak :-)
Dzsini: azért nem egészen... a tévé helyett lehet rádiózni, rejtvényt fejteni, kötögetni otthon, de a közlekedést mással kiváltani nem igazán... a buszból elegem lett egy életre (2 évig mindennap 100 km - piacos járat)
Éppen ezért vagyok háklis a mögöttem "szélárnyékozókra"... egy hirtelen fékezés, és az összes festéket leszedi a vonóhorgomról (pedig nagyon designos, fekete :-) )
Én azt rühellem mélységesen, amikor városon kívül stabilan 90-nel megyek és egy idióta vadsakál barom ott imbolyog mögöttem és elõzni akar. Hiába nem olyanok a körülmények, hogy elõzhessen (nem belátható út, nagy forgalom, stb.), õt ez nem érdekli. Ott táncol a kocsi fenekétõl egy-másfél méterre 90-nél, hogy õ majd elõz, amikor tud. Vazze és ha nekem fékezni kell valamiért? Mert mondjuk egy integetõs néni kilép? Bácsi biciklivel átmegy színuszba? Vagy egy hozzá hasonló barom a szembejövõ sávban elkezd elõzni, figyelmen kívül hagyva a tényt, hogy jövök?û Olyankor mit csinál???
Felénk - nem tudom, másfelé mi a helyzet - rengeteg hüle van, aki"már Pesten is vezetett" és "nem mindig azt kell csinálni, ami a KRESZben van" és különben is "ki ha én nem", sz'al tudod, kikrõl beszélek. Fejreállnak az autóval, kilencen ültek benne, aztán mikor kikerül a kórházból, a papa elsõ dolga, hogy vesz a pici fiának új autót, hiszen mégsem járhat busszal, mit szólnak a falubeliek? (ha egyszer meghallaná, elköltözne...) Rendõr alig, az is ismerõs, magasról tojik rá, hogy nyolcvannal repülnek lakott területen, autóval járnak kocsmázni, vagy éppen motorral bukósisak nélkül száguldoznak, mert a durrkalap drága, lelapítja a zselézett hajat és nem látják a lányok, hogy motorozik...
Mike-nak volt igaza. Ide egy jó nagy terepjáró kell, azzal majd jól rendet teszek :-) Hadd hulljon a férgese! [kárörvendõ sátáni kacaj]
Éppen ezért vagyok háklis a mögöttem "szélárnyékozókra"... egy hirtelen fékezés, és az összes festéket leszedi a vonóhorgomról (pedig nagyon designos, fekete :-) )
Vonzom a hülyéket, tegnap este megyek hazafelé, szembejön valaki - reflektor, ködlámpa ezerrel, olyan volt az autója, mint egy karácsonyfa. Úgy tûnt, elefántok járnak benne csûrdöngölõt, valami olyan zaj szûrõdött ki belõle. Villantom a távfényt, hogy vegye le tompikára - semmi. Mondom, jól van, Te akartad, én is rányomtam a refit. (én barom) A szembesávban fék, megcsúszik, majdnem nekem jön, aztán (valszleg kézifékkel) megfordul, és jön utánam, persze távfénnyel, hadd örüljek neki a tükörben. Leállok, megáll elõtem, és torkaszakadtából ordít, hogy elvakítottam, tök új autó, majdnem összetörtem, a tízszeresét éri a Skodámnak, kifizettem volna, ha összetöri? Erre én is kiszálltam (hehe, egy fejjel magasabb voltam nála :-) ) és a pszichológus nyugalmával az autójához mentem, és megmutattam neki a tompíytott fényszóró kapcsolásának módját, és felvázoltam a "ne adj olyat, amilyet nem szeretnél kapni" elméletemet. Tovább ordítozott (kisebb hangerõvel, a magasságkülönbség hatott rá), hogy ne törõdjek azzal, hogy õ a saját autójával mit csinál. Válasz: "- Ön idegi állapotánál fogva nem alkalmas gépkocsivezetésre. Ha így folytatja, megöli magát. Legyen belátása. Ennek a higgadtságnak varázsereje van! Köpni-nyelni nem tudott, arra számított, hogy majd kiabálok vele. Egy szó nélkül eltûnt - érdekes módon ugyanarra, amerrõl jött... lehet, hogy belátta, és hazament?
Nekem volt egy esetem, amikor en a stop tablanal megalltam elsobbseget adni, kozben hatulrol belemjott egy "kihaénnem klimaxos 55 koruli nyanya". Utana meg neki allt feljebb, hogy minek fekeztem, es karomkova elhuzott. Rendszamat felirtam, rendoroket kihivtam. Azaz csak kihivtam volna, de 30 perces probalkozas utan feladtam, mert nem vettek fel a telefont. Se a 107, se a 112. (Igy kerulj bajba!) Ugyhogy fogtam magam es elmentem a keruleti rendororsre es magammal vittem egy kozeget a helyszinre. A rendor megnezte az utcat, aztan megirtuk a feljelentest. Szerencsemre ket srac latta az egesz esetet, ok rogton megadtak az adataikat nekem, hogy szivesen tanuskodnak a rohadt bunko nyanya ellen. A serulest kijavittattam (137.000Ft volt) sajat zsebbol, aztan vartam a rendorsegi ugy kimenetelet. Fel ev!!! mulva kaptam meg a hatarozatot, mely szerint en nem voltam hibas, ellenben a nyanya igen, igy ove a felelosseg (biztositoja ezek utan mar fizetett 110.000Ft-ot, mert a tobbit alkatresz-kopasra vettek fel). A nyanya 10.000Ft-os birsagot es par buntetopontot kapott cserbenhagyas miatt. En meg, bar semmirol nem tehettem buktam 27.000Ft-ot (jo mondjuk uj lett a hatso lokharitom, de amugy se volt semmi baja), raadasul 3 munkanapom ment ra az egeszre!!!
Ha most tortenne ilyen, es nem egy hatalmas elnezes keressel fogadna az illeto, lehet, hogy "egyeb modszereket" is bevetnek :)
Jah, értem. Hát bicajjal...nem is tudom. Lehet, hogy a 12 év is kevés. Azért ott mégis csak autók között közlekedik az ember/gyerek, mivel nincs megfelelõ kerékpárút hálózat.
Nyugi, nem a Te kiokításodra hoztam fel, ez nálam már rutinná vált! :DD
Feljelentetted a "festékest"? Mert ha ott helyben feljelented, és cserbenhagyást jelzel, akkor csak szemtanú kell. Innentõl kezdve neki vége. Amúgy az ilyen igazságtalan,tetû patkányokra átok szálljon! :gonosz
Pikk8: a sárgánál ha még biztonságosan meg tudsz állni, akkor köteles vagy fékezni. Csak akkor hajthatsz át rajta, ha a megállásod veszélyeztetné a közbiztonságot (csuklósbusz mögötted :-) )
Garfield: olvasd el még egyszer, elõbb lassítottam, mint ahogy leléptek :-)
Z: öööö.... elkavartam, a 12 év bicajjal van. Gyalog 6 évesen már mászkálhatsz. A gyalogosokkal szembeni elsõbbségadásokat ismerem, "nekem se' a legyek hordták össze" a jogsit :-D A Te sztorid sem akármi. Nekem egyszer végig kellett néznem, ahogy egy hölgy lenullázza a lökhárítómat a parkolóban (én voltam a hüle, hogy "FÉÉÉK!!!-et" kiabáltam neki, azt mondta, hogy elvontam a figyelmét, és magamra vessek a lökõs miatt. Aztán elhajtott, otthagyott a fakép mellett. A rendszám birtokában elcsíptük, persze a férje állította, hogy az autóval Pesten, üzleti úton járt, és én hazudok, mint a vízfolyás. A helyszínen talált festékdarabok igazolták az állításomat, persze pénzt azóta sem láttam... a biztosítónál ide-oda küldözgettek, aztán belekötöttek, hogy nincs kárbejelentõ lap (máig sem ismerte el a felelõsséget)...
A múlt héten viszont egy "kedves" ismerõsöm bejött hozzám kiabálni, hogy miért "tötymörgök" elõtte ötvennel, és miért villogtatom a féklámpát, amikor csak öt méter van köztünk (éppen ezért).
Õõõõ, rég rossz, ha egy zebránál te csak azért lassítasz, mert valaki lelépett a járdáról... Neked alapból kötelességed lassítani. Nem véletlenül zrikálják ezzel folyamatosan a tanulóvezetõket.
Azért zebránál nagyon vigyázz, mert ott a gyalogosnak van elsõbbsége, és nem csak ott.
Ha kanyarodáskor azon az úton halad át gyalogos, amelyikRE kanyarodsz, akkor a gyalogos elsõbbséget élvez Veled szemben kijelölt gyalogos átkelõhely hiányában is!
Az idõs emberekkel kapcsolatban egyetértek, azonban a 12 éven alattikkal kapcsolatban nem teljesen. 8 évesen már a málhászsákkal rohangáltam edzésre, ezenkívül mivel marhára idõre mentem (minden reggel 6-tól 7-ig volt úszóedzésem, aztán 8-tól suli), leszálltam a troliról, és már rohantam is át a pirosnál álló autó között...érdekes dolog, de nálunk a többség így csinálta, és soha egyetlen baleset nem lett belõle. Igaz, akkor olyan kicsi voltam, hogy gõzöm sem volt, milyen érzés lehet egy ütközés egy autóval. Azonban most - hogy egyszer elgázoltak, és kétszer majdnem - mert egyes autósok nem tartják be a KRESZ-t, talán azért, mert nem is ismerik - már alig merek lelépni, néha még zebra elõtt is fosok.
A minap jöttem haza autóval, az anyósülésen ültem, és egy kedves hölgy a szembe jövõ sávból kishíján fasírtot csinált belõlünk, mert azt hitte, hogy balra kanyarodni kis ívben kell. Mivel sok balesetet láttam, már el is képzeltem, hogy hogyan ütközünk, szép lassan, ahogy az autó eleje bejön, pozdorjává zúzza a térdem, és megfog a légzsák...szerencsére a cimbi elkapta a kormányt, és dudált hosszan, de a "killer" csak jött tovább, és bambult elõre. Többek között az ilyenek miatt is hagytam abba a motorozást.
Jó lenne, ha lenne egy Humvee-m, mert akkor leszarnám az idiótákat. Összetörném azt, aki szabálytalanul közlekedik, és én szinte karcolás nélkül úsznám meg. :D
Elõzõ hozzászólásomban primitív létformát említettem, íme egy példa:Szitu: Két idõs néni (vén szatyor) áll az út mellett, és kézzel-lábbal beszélgetnek, ahogy a hasonló korúak szoktak. Amit nem értek meg, és ezért félek az öregségtõl, hogy mi hajtotta õket arra az elhatározásra, hogy akkor kell elindulni, mikor már csak 10-15 m van köztem és a zebra között? Nem magamat fényezem, de ha nem lassítok 40 alá, elõre látva a dynomenhelyzetet, lazán átmegyek rajtuk. (10-bõl 5-6 autós nem tudta volna kivédeni.) Így is a zebra után 5 m-rel álltam meg, a másik sávban. (egyre jobban tetszik a Favorit, ki nem lehet hozni a sodrából - van mit tanulnom tõle :-) ) És akkor jött volna a számolgatás, lökhárító 20 ezer, lámpa 8 ezer, motorháztetõ, sárvédõív, stb. ki sem jött volna a két biztosításból együttvéve (nincs Cascóm, nem etetem a majmot). A KRESZ szerint ha egy gyalogos át akar menni az úton, 1. Keres egy zebrát. (ez mogvolt.) 2. SZÉTNÉZ. (B...tak szétnézni.) 3. HA nem jön semmi, akkor (és csakis akkor) áthaladnak az úttesten.
Szvsz nem csak a 12 év alatti kisgyermekeknek nem szabadna felügyelet nélkül közútra menni, hanem a 60 felettieknek is.
szerintem hajtass busszal a meloba. fogd fel igy :)
Reggel 7.00: éberedek, mosakodás, reggeli, öltözködés, satöbbi. 7.30: felszállok a buszra. 7.50: kipihenten, nyugodtan megérkezem a munkahelyemre.
Most autóval járok.
6.30: ébredés, mosakodás, öltözködés, reggeli. 7.00: Reggeli ima az mindenható Önindítóhoz, sikertelenség esetén a másdik oldalhoz fordulunk (ti. vigyen el az ördög) 7.10 fûtés bekapcsolása, jég kapargatása az ablakról, elfagyott ujjvégek lehelgetéses ápolása. 7.20: Teljes fegyverzetben indul a csata, elszánt küzdelem a primitívebb élõlények (marha, csõlátó gyalogosok a faluban, "Vanazonfék" csatakiáltással) ellen ugyanúgy, mint a fejlettebb, "Mijazakressz" jelmondatú civilizáció (gyorsulgatós-versengõs-bevágós-elsõbbségmegnemadós) fejlettebb harci gépezetei ellen. A tét: ki ér elõbb a városi dugóba. A váosba érve (kis túlzással) minden reggel rituálisan elkoptatunk egy kuplungtárcsát, szertartás keretében felébresztjük magunban õseink vad szellemét, majd kb. 8.15-kor még mindig dühtõl hajtva, vérben forgó szemekkel megérkezünk az elátkozott földre.
Szeretek autózni.
kell venni a Hummer 2-t vagy megjobb az 1
egy kis utodes, horpadas csak meg dogosebbe teszi + nem erdekes a padka barhol megallhatsz es ami a legjobb sem a lopoauto nem tudja elvonszolni, sem a kerekbilincs nem megy fel ra ha a rendor megallit, elg kiszolni: mi van aranyapam?
Reggeli történet: Szokásom szerint késõn indultam, ezért kicsit siettem. Négyes elágazóban elõttem balra szeretett volna valaki kanyarodni, besorolt balra, azonnal húzódtam jobb szélre, hogy majd elmegyek mellette. Szembõl jött valaki, indexelt õ is balra (ami nekem jöbb)azt hittem, elmegy elõttem, és sima az utam, de nem számoltam egy lehetõséggel: meg akart fordulni, és egy ívbõl kijött elém. Intenzív fék, pici csikorgás, (azannyát, de jó fékek vannak a Skoda alatt), nem koccantunk, csak nézett rám. "Békevantestvér" integetés, erre intett, hogy menjek, elenged. (Õszintén, tegyétek a szívetekre a kezeteket: közületek hányan találták volna meg elõbb a dudát, mint a féket?)
nálunk a közeli vasúti átjárónál a buszvezetõk szoktak csak lassítani. és ha sûrû a sor, akkor megvárják míg annyi hely van elõttük, hogy ha megáll a sor, akkor is átérjen gond nélkül. jó látni.
Érdekes, szerintem lesz egy vasúti keresztezõdéses (szétnézés, lassítás) statisztikám is, ezt söszevetjük a balesetek számával, rájöhetünk, hogy elég szerencsések vagyunk.
Jó, veszel nekem egyet? :-)
Parkolás? Valakinek tapasztalat? Eddig a rekord 3 (!) merõleges parkolóhely teljes elfoglalása egy bálna-mercivel. Átlósan állt, mondanom sem kell, a sofõr beleolvadt az autó színébe... A másik kedvencem az "ahogy esik, úgy puffan" parkolás. Mindegy, hol, hogyan állunk, a lényeg, hogy otthagyjuk az autót, aztán ha közeleg a rendõr, kitesszük az elakadásjelzõt. Láttam már félkeresztben, félig járdán, teljesen járdán (! - a gyalogosok az úton kerülték ki!)ferdén két parkolóhelyen, elöl 30-hátul 50 cm stílusban beparkolt egyéneket.
Nem feltétlenül a másét! Az olaszok eléggé idegbetegek...körforgalomba akkor mész be, amikor jónak látod...szerpentineken úgy elõznek, mint az õrültek.
Szal sokkal az sem jobb. A francia (habár utálom õket) relatíve normális. Britekrõl nem tudok, de szerintem azok nem nagyon barmok. Spanyolország: Superbike magazin alapján "padló" a normál közlekedési stílus.
De abban igazad van, hogy a sajátomat szidalmazom. Nyilván, mert ennek látom, tapasztalom a hibáit. Lehet, hogy ha huzamosabb ideig a fritzeknél élnék, az övék sem tetszene, de a rövid látogatások alkalmával mindig kellemesen csalódtam.
Amúgy tényleg nekimentem egy cigányasszonynak, de szerencséjére nem borult fel. És szerencsére az én ruhám sem lett koszos és kellemetlen szagú tõle...pedig volt bukéja annak a tenyeres talpas asszonyságnak! :DD
De hát olyan idióták hogy lehetnek, hogy inkább mennek a rekortán futócsíkon a gyalosok számára épített járda helyett? Ráadásul akkorák voltak, hogy egyenként elfoglalták a futócsíkot. Próbáltam kerülgetni, aztán az utolsó esetében nyomatékosítani kellett, hogy hagyják el a helyszínt...
minden országban más a közlekedési kultúra és morál, van akinek ez tetszik jobban, van akinek az :) (és mindenki a sajátját szidalmazza, és másét isteníti ;))) ) lásd a topic eleje...
Hátbaz! Nem sikerült! Tudom, elbasztam, mert arra figyeltem, hogy a sétálgató nyanyának is nekimenjek, és úgy már nem tudtam ugrás közben rárúgni a fényképezõgépre!
Most komolyra fordítva a szót: hol történt ez? Tudnád kicsit részletezni?
1. Mert egy büdös gyökér idióta bohóc! Lehet, hogy sokat vezet pesten... :DDDD
2. Azért vannak még olyanok rajtd kívül, akiknek megesik a szíve a szerencsétlenkedõkön. Elõbb, vagy utóbb csak kijutott volna.
3. Talán a gyermeke születését akarta megnézni.
Hát igen, közlekedési morál, és kultúra az itt nincs! Bezzeg a németek, és a sógorok azok odafigyelnek a gyalogosokra. Mondjuk ebbe kár belemenni, mert mindenben különbek nálunk. Sajnos...
Közlekedési morál: Még egy dolog, amirõl órákig tudnék beszélgetni. Egy példa: Tegnap este 6-fél hét körül (zulu): STarján belvárosában, a Bajcsy-Zsilinszky úton haladtam hatvan felé. Nem is annyira lényeges a helyszín, csak azért írom le, hogy ha valaki ismerõs errefelé, el tudja képzelni a szitut. Egy bekötõúton elég reménytelenül indexelõ Opeles hölgyet kiengedtem magam elé, enyhe fékkel és villantással jeleztem, hogy "itt az idõ, most vagy soha". A szembejövõ sávba kanyarodott volna, szembe nem jött senki, ezidõtájt mindenki menekül a városból... Azonban a mögöttem jövõ Suzukisnak nem tetszett, hogy lassítok, és index nélküli elõzésbe kezdett. Szembe a most kijövõ Opellel... Felgyorsultak az események, én duda az Opelnek, hogy baj van, Opel vészfék, én vészfék, mert úgy számítottam, hogy az enyhe fékemmel el tudok surranni az Opel mögött, a Suzukis padlógáz, "majd én megmutatom" vezetési stílus, köszönjük szépen neki, hogy majdnem hármas balesetet okozott. Lehetett volna belõle ez is: OPel-Suzuki barátságos találkozó, én meg oldalról az Opelbe, és utána kórusban szidjuk egymás felmenõit. Kérdések: 1. Ha kiengedek valakit, azt a mögöttem jövõ miért nem hajlandó tudomásul venni? 2. Ha éppen nem engedem ki a hölgyet, mikor ért volna ki, ezt feltehetném így is: Az autósok hány %-a udvarias? (Sajna errefelé nem sok... 3. Minek ennyire sietni?
Én is pesti vagyok, és közlekedek gyalogosként, biliklivel, és autóval is, régebben motorral is jártam.
Az autósok között vannak a legnagyobb tuskók, olyanok, akik már maguktól hasadnak. A közlekedési morál kib@szott sz@r pesten. Tolakodik, furakszik a jónép. Legtipikusabb, amikor valaki nem hajlandó végigállni a sort, és oldalról beáll elõre. Na erre mindenki bepöccen, mindenki ideges lesz, és tovább gyûrûzik a agresszió.
Az autósok többsége egyáltalán nem elõzékeny. Sem másik autóssal szemben, sem gyalogossal, vagy kerékpárossal szemben.
Engem majdnem elgázolt egy maca, amikor balra kanyarodott, késõbb egy gyökérházi (ez jobbra kanyarodott) és meggyõzõdõtt arról, hogy nem jön autó sem balról, sem jobbról. De arra az útra elsõbbséget kell adni a gyalogosnak amelyikre kanyarodik, KIJELÖLT GYALOGOS ÁTKELÕHELY HIÁNYÁBAN IS! És menjen a jó fenébe az, aki nem tudja a szabályokat.
Kerékpár: nos legszívesebben instant csavarhúzót vinnék magammal karcolgatni azoknak az autóit, akik rámhúzzák a kocsit. Totál élteveszélyesek az autósok a kerékpárosokra nézve. Még akkor is, ha a kerékpáros nem Baktalóránthazai öreg apóka, és mindig, minden körülmények között szabályosan, körültekintõen jár el. Kerékpárutak: ok, van pár, de közel sem annyi, mint pl Bécsben. Nagyon gyorsan lehet(ne) vele közlekedni. Nem zajos, és nem is szennyezi a levegõt.
Gyalogosok: hát itt is vannak gyökerek bõven. Úgy megy át az úton, mint aki meg akar halni, szét sem néz, csak megindul lehajtott fejjel, és battyog át gyök2-vel. Másik: két mamika két hatalmas bevásárló szatyorral, és természetesen hallókészülék nélkül elfoglalja a teljes járdát. Parkoló autó miatt úttesten elõzni képtelenség. A mamikátak meg mégsem lökhetem szanaszét, mint a tekebábukat.
Nagy kedvencem a Margit-szigeten a futócsíkon közlekedõ gyalogos sétáló emberke, akik totálisan nincsenek tisztában az õket körülvevõ világgal, és élik a kis életüket. Ha jövök velük szemben, eszük ágában sincs lehúzódni. De van, hogy én sem tudok, akkor lassítok, és vagy megállok, vagy nem. Sajna volt már ilyesmibõl ütközés, sérülés nélkül szerencsére.
most már le van kordonnal zárva az autósforgalom, és aluljárón mehetsz be a diadalívhez :)
jah! diadalívnél pl speckó figyelõk (rendõrök??) állnak, és azt nézik, hogy a birka külföldi focisták ne szaladjanak átaz autók között a körforgalomban...de hiába figyeltek! :DDD
úgy elsõre az jutott eszembe, hogy az ilyen menjen motorral, és az elfér a sávok között, és a motortáskába azért elfér nem kevés mûszer, amire esetleg szüksége lehet addig, amíg (az esetleg szükséges) autós help odaér...
de ha CSAK azok ülnének kocsiba, akiknek halaszthatatlanul fontos és nem mindenki akinek nem tetszik a villamos, akkor nem lenne gond :)
Hello
Azert azt tegyuk hozza hogy nem minden szaguldozo kocsi szorakozasbol nyomja a gazt es tolja le az ep elote szabalyt betarto autost, hanem mert vannak olyan cegek ahol 1-2 oran belul el kell kezdeni a lehetseges hiba megakadalyozasat. es itt nem 10-20 ezer ft-rol hanem sok sok milliok vannak kockan.szoval ha valaki ha hatammogott vilogna vagy ep dudalna akkor hamar eszbekapnak es elengednem, es nem anyaznak es lasitanam le.dolgoztam olyan helyen ahol nem az volt a fo szempont hogy menyire fontosak a szabalyok hanem hogy milyen gyorsan erek a lehetseges hibahoz, es a radarfigyelo kutyuk mar 2000-ben mar a kocsikban voltak... Udv:Tertovan