rá van írva a keretre,hogy ilyen olyan szalon Pest :-) Egerben meg van merdzsó szalon,szal tuti nem helybéli volt az illetõ :-) de egyébként is vannak tipikus egri rendszámok,példul ify-xxx,igj-xxx stb,ezeket mind mind az egri közlek felügy adta ki Eger és környéki lakosoknak :-)
Én ezzel tisztában vagyok, persze, tudom.:)) Én nem tettem arra utaló jelet, hogy leléptem volna, hanem jobbra állt a kocsisor, dugó volt és ilyenkor van olyan autós, aki, addig átengedi a gyalogost, mert úgysem tud haladni, de aki elõzött nem 50-60-nal jött, sokkal többel. És hidd el ezen a forgalmas útszakaszon, rengeteg ilyen türelmetlen autós van, mert hiába, áll a kocsisor, azt is elõzgeti, mert türelmetlen, és sokszor épphogy betud sorolni, hogy ne ütközzön a szembejövõvel. Nem tudom, hogy Pesti vagy-e, de ez a Jászberényi út.:))
zebránál ha átkelésre utaló mozdulatot teszel, akkor kötelezõ megállnia (természetesen ha nem kell vészfékezni), de ahol nincs zebra ott nem szabad integetnie, pont azért, mert a mögötte jövõ nem biztos, h látja miért és állt le a csávó és szépen kikerüli. De mondom, ahol zebra van ott más a helyzet. Keressetek mán egy kreszkönyvet :D
de én rendesen megvártam a járdán, hogy mikor állnak meg, és zebra volt, most én integessek vissza autósnak, hogy nem megyek? Az sem jó
jaja ezek a továbbintések nagyon veszélyesek tudnak lenni. ha emlékeim nem csalnak, ahol nincs zebra ott nem is szabad.
Én sosem engedem el a gyalogosokat.. dudát egyszerûbb nyomni:P j/k
Jahh, képzeljétek el, épp tegnap voltam úgy, hogy zebrán majdnem elütött egy baromarcú, gyalogos voltam, nem kocsival jöttem dolgozni. Balról szépen megállt az autós, intett, hogy mehetek. Elindultam, erre a hülyéje, leelõzi azt az autót, aki átengedett, természetesen fékcsikorgás, bennem az ütõ majdnem megállt, anyázás, stb. Pedig messzirõl látszik, hogy zebra van, és erre miért nem gondol az ilyen, hogy talán azért állnak meg az autók. De szerencsére itt vagyok
tõle kérdezd én nem vagyok jártas a rendszámtáblás megkülönböztetésben csak tippeltem :)
minden országban megvannak a szokások... a finneknél hiába teljesen üres az út, a gyalogosok megvárják a zöldet átmenésnél. párizsban sok helyen nincsenek sávok az utcán egy irányon belül, a forgalom alakítja a sorokat - és a gyalogosoknak a piros csak annyit jelent, hogy lehet, hogy több autó fog lefékezni, de gyalogosok miatt dudaszót nem hallani. lengyelországban meg még a zöldlámpánál is nagyon kell figyelni zebrán, mert a kocsik elég lazán veszik a dolgot... szóval ahány ház annyi szokás - és egyik se jobb a másiknál, csak ott az az elfogadott. ahogy itt pedig az itteni.
azt mondom hogy itt nincs ez a káosz, de azért itt is akad 1-2 f@sz
Egerben azért,ha sokáig nem tudsz kifordulni leáll a forgalom és megvárják amíg kiszenveded magad,meg zebrán is átengednek a kocsik,eddig egyszer volt,hogy s merga satuval állt meg,mert at hitte õvé a zebra is,de annak is pesti rendszáma volt,pesti közlekedés azé kicsit más,ott már ha nem indulsz sárgára a raxis rádudál,hogy miafaszvanmár...
Törökországban meg eyenesen tilos indexelni. Meg fölösleges is, mert úgy sem érti senki. Ott dudálnak, mielõtt kanyarodni szeretnének, vagy egyszerûen csak irány amerre látnak :DDD
Nekem nem a káosszal van a gondom, hanem azzal hogy tahók ott az emberek. Indexelni sokkal ritkábban szoktak mint máshol az országban. Mondjuk ezt szlovákiában is tapasztaltam.. szal nem csak magyar betegség
Ez is emberfüggõ. Én nem vagyok fõvárosi, sõt egy kis faluban lakom, viszont bármikor fel merek menni Pestre, s ott vezetni. És nem rémülök meg a káosztól, sõt inkább élvezem azt :)
hú, a bicikliseket gyûlölöm: járdán túl gyorsak, úton meg túl lassúak, szal ki kéne õket tiltani az országból jah, és a bicikliúttal meg elveszik a helyet a gyalogosok elõl :(
Ja, vagy iszonyat hirtelen megáll a tömegbõl valaki pont elõttem, hogy rágyújtson a sz*rjára, közben meg sodor el a tömeg.
de aki egy nyugisabb környezethez szokott, ahol nincs ennyi autó, nincs ilyen tömegnyomor, hogy mindenhol mennek, mindenütt nyomakodnak, annak ez ami itt van Bp-n, az durva
De barmok vannak, mint pl. ez: Kb. 2-3 hónapja volt, hogy mentem melóba, fordultam volna le balra az utcán biciklivel, jeleztem, egy autós jött balról, nem indexelt, aztán balra elég nagy ívben rámkanyarodott(!), ráordítottam, hogy "mit csinálsz te barom?!", és még neki állt feljebb, meg visszaugatott, hogy mit szólok bele... no comment...
egen, normális bicajutak kellenének, mint Hollandiában. Ott meg a gyalogosok (túristák) az idióták és a akerékpárúton mennek, ezáltal (ha jól emléxem) Nijmegenben majdnem 2x annyi a súlyos kerékpár-gyalogos, mint autó-gyalogos !gázolás!
az autó a legkevesebb, de ne én legyek már a hibás mert valaki ki akarja nyírni magát
én például az ilyesmi józsi bácsit, egyszer korán reggel, persze egy falun keresztül jöttem, és alig bírtam kikerülni az autóval, mert tök részeg volt, és kacsázott elõttem mint a fene.
nem kell ilyen idegbetegen közlekedni, csak szép nyugisan. ha befordul hadd forduljon. lehet fékezni is. persze ezt csak kerékpár - kerékpár/gyalogos viszonyára értem
nehéz dolog a kerékpárosok ügye... merthogy elvileg semmi papír nem kell hozzá, így bárki kimehet - ez azért van, mert pl. senki nem várhatná el a pusztamérgesi 78 éves Józsi bácsitól, hogy bármilyen vizsgát letegyen, hogy elgurulhasson a szomszéd faluba... (ugyanez az indok a bukósisak nem-kötelezõségére... és az pedig megoldhatatlan, hogy pl. "az 1980 után születettek részére kötelezõ" - pedig valami ilyesmit be kellene vezetni, legalább 1 egyszerûsített kresz-vizsgát) viszont bent egy nagyobb városban pedig igenis veszélyes tud lenni önmagára és másokra is egy tudatlan bicajos. így a közlekedésrendészet maradt abban, hogy néhány szabállyal védi a kerékpárosokat (nem is vonatkozik minden tábla ránk)), de mindenkinek magára bízza, hogy mennyit ért a dologhoz, és reménykedik, hogy a város megfelelõ mennyiségû használható bicikliutat épít. - ja, és nem lenne rossz, ha a rendõrök is tisztában lennének, hogy a biciklisekre nem vonatkozik néhány tábla :o)
én is legtöbbet kerékpérral közlekedem, de van jogsim. A legnagyobb bajom, ha a legtöbb kerékpáros és fõleg a robogósok kurvára nem ismerik a kreszt. Azzal nincs bajom, ha a kocsik közt flangál és nem viszi le tükröm, de pl rohadt sokszor láttam, h nem is lassítanank a mackósajtnál vagy stoptáblánál. Egyszer meg láttam, h csávó nem értette, h mit mutogat neki a közlekedési rendõr és simán elment egyenesen, amikor az a kanyarodó sávot engedte éppen. Azért ha valaki kimegy utcára az ilyeneket ismernie és fõképp betartania kéne.
Megemlítem, hogy kerékpárral közlekedek, kocsim nincs. A lentebb írtak a napi tapasztalataimat mutatják.
Autósoknál: Meg ugye, a barom megy, siet, sürgõs dolga van, városon belül is legalább 80-90-nel kell mennie, át a piroson, szétnézni felesleges, viszont a telefonálás vezetés közben KÖTELEZÕ!...
Kerékpárosoknál: Bicikliúton hirtelen megáll, bekanyarodik jobbra/balra, lelassít, kikerülni nem lehet, mert amerrõl kikerülnéd, úgyis arra fog fordulni. Ez kiváltképp az öregekre vonatkozik, de az átlag 18 és felettiekre is igaz.
Gyalogos: bicikliúton kell közlekedni, nem gond, hogy a járda 1 méterrel odébb van, szétnézés szintén nuku, megfordulás dettó igaz...
amúgy eddig 3 másik országban vezettem, de csak itthon tapasztaltam ezt a fejetlenséget
Engem meg az, ha csak az indexet használja, kiteszi és már fordul is, hogy neki kinnt van az index :))
Jah, nem figyelnek az emberek, nem szokás... Engem az idegesít fel, amikor azt a nyomoronc indexet képtelenek használni, azt hiszik, hogy gondolatolvasó a másik emberke...
az utcán mindig belegyalogolnak az aurámba a geciek
azt utálom még nagyon, amikor elmegyek valaki mellett, aki éppen áll, erre elindul mellettem ugyanakkora sebességgel és nem veszi észre magát
Jó ideje rágódom már, hogy megnyitom ezt a témát. Egy másik topicban már kezdtünk errõl beszélgetni. A mai közlekedéssel kapcsolatos véleményeket/sérelmeket/stb.-t ide várom, legyen szó autóról/kerékpározásról/gyalogos közlekedésrõl.