Jó ideje rágódom már, hogy megnyitom ezt a témát. Egy másik topicban már kezdtünk errõl beszélgetni. A mai közlekedéssel kapcsolatos véleményeket/sérelmeket/stb.-t ide várom, legyen szó autóról/kerékpározásról/gyalogos közlekedésrõl.
az utcán mindig belegyalogolnak az aurámba a geciek
azt utálom még nagyon, amikor elmegyek valaki mellett, aki éppen áll, erre elindul mellettem ugyanakkora sebességgel és nem veszi észre magát
Jah, nem figyelnek az emberek, nem szokás... Engem az idegesít fel, amikor azt a nyomoronc indexet képtelenek használni, azt hiszik, hogy gondolatolvasó a másik emberke...
amúgy eddig 3 másik országban vezettem, de csak itthon tapasztaltam ezt a fejetlenséget
Megemlítem, hogy kerékpárral közlekedek, kocsim nincs. A lentebb írtak a napi tapasztalataimat mutatják.
Autósoknál: Meg ugye, a barom megy, siet, sürgõs dolga van, városon belül is legalább 80-90-nel kell mennie, át a piroson, szétnézni felesleges, viszont a telefonálás vezetés közben KÖTELEZÕ!...
Kerékpárosoknál: Bicikliúton hirtelen megáll, bekanyarodik jobbra/balra, lelassít, kikerülni nem lehet, mert amerrõl kikerülnéd, úgyis arra fog fordulni. Ez kiváltképp az öregekre vonatkozik, de az átlag 18 és felettiekre is igaz.
Gyalogos: bicikliúton kell közlekedni, nem gond, hogy a járda 1 méterrel odébb van, szétnézés szintén nuku, megfordulás dettó igaz...
én is legtöbbet kerékpérral közlekedem, de van jogsim. A legnagyobb bajom, ha a legtöbb kerékpáros és fõleg a robogósok kurvára nem ismerik a kreszt. Azzal nincs bajom, ha a kocsik közt flangál és nem viszi le tükröm, de pl rohadt sokszor láttam, h nem is lassítanank a mackósajtnál vagy stoptáblánál. Egyszer meg láttam, h csávó nem értette, h mit mutogat neki a közlekedési rendõr és simán elment egyenesen, amikor az a kanyarodó sávot engedte éppen. Azért ha valaki kimegy utcára az ilyeneket ismernie és fõképp betartania kéne.
nehéz dolog a kerékpárosok ügye... merthogy elvileg semmi papír nem kell hozzá, így bárki kimehet - ez azért van, mert pl. senki nem várhatná el a pusztamérgesi 78 éves Józsi bácsitól, hogy bármilyen vizsgát letegyen, hogy elgurulhasson a szomszéd faluba... (ugyanez az indok a bukósisak nem-kötelezõségére... és az pedig megoldhatatlan, hogy pl. "az 1980 után születettek részére kötelezõ" - pedig valami ilyesmit be kellene vezetni, legalább 1 egyszerûsített kresz-vizsgát) viszont bent egy nagyobb városban pedig igenis veszélyes tud lenni önmagára és másokra is egy tudatlan bicajos. így a közlekedésrendészet maradt abban, hogy néhány szabállyal védi a kerékpárosokat (nem is vonatkozik minden tábla ránk)), de mindenkinek magára bízza, hogy mennyit ért a dologhoz, és reménykedik, hogy a város megfelelõ mennyiségû használható bicikliutat épít. - ja, és nem lenne rossz, ha a rendõrök is tisztában lennének, hogy a biciklisekre nem vonatkozik néhány tábla :o)
nem kell ilyen idegbetegen közlekedni, csak szép nyugisan. ha befordul hadd forduljon. lehet fékezni is. persze ezt csak kerékpár - kerékpár/gyalogos viszonyára értem
én például az ilyesmi józsi bácsit, egyszer korán reggel, persze egy falun keresztül jöttem, és alig bírtam kikerülni az autóval, mert tök részeg volt, és kacsázott elõttem mint a fene.
egen, normális bicajutak kellenének, mint Hollandiában. Ott meg a gyalogosok (túristák) az idióták és a akerékpárúton mennek, ezáltal (ha jól emléxem) Nijmegenben majdnem 2x annyi a súlyos kerékpár-gyalogos, mint autó-gyalogos !gázolás!
De barmok vannak, mint pl. ez: Kb. 2-3 hónapja volt, hogy mentem melóba, fordultam volna le balra az utcán biciklivel, jeleztem, egy autós jött balról, nem indexelt, aztán balra elég nagy ívben rámkanyarodott(!), ráordítottam, hogy "mit csinálsz te barom?!", és még neki állt feljebb, meg visszaugatott, hogy mit szólok bele... no comment...
de aki egy nyugisabb környezethez szokott, ahol nincs ennyi autó, nincs ilyen tömegnyomor, hogy mindenhol mennek, mindenütt nyomakodnak, annak ez ami itt van Bp-n, az durva
hú, a bicikliseket gyûlölöm: járdán túl gyorsak, úton meg túl lassúak, szal ki kéne õket tiltani az országból jah, és a bicikliúttal meg elveszik a helyet a gyalogosok elõl :(
Ez is emberfüggõ. Én nem vagyok fõvárosi, sõt egy kis faluban lakom, viszont bármikor fel merek menni Pestre, s ott vezetni. És nem rémülök meg a káosztól, sõt inkább élvezem azt :)
Nekem nem a káosszal van a gondom, hanem azzal hogy tahók ott az emberek. Indexelni sokkal ritkábban szoktak mint máshol az országban. Mondjuk ezt szlovákiában is tapasztaltam.. szal nem csak magyar betegség
Törökországban meg eyenesen tilos indexelni. Meg fölösleges is, mert úgy sem érti senki. Ott dudálnak, mielõtt kanyarodni szeretnének, vagy egyszerûen csak irány amerre látnak :DDD
Egerben azért,ha sokáig nem tudsz kifordulni leáll a forgalom és megvárják amíg kiszenveded magad,meg zebrán is átengednek a kocsik,eddig egyszer volt,hogy s merga satuval állt meg,mert at hitte õvé a zebra is,de annak is pesti rendszáma volt,pesti közlekedés azé kicsit más,ott már ha nem indulsz sárgára a raxis rádudál,hogy miafaszvanmár...
minden országban megvannak a szokások... a finneknél hiába teljesen üres az út, a gyalogosok megvárják a zöldet átmenésnél. párizsban sok helyen nincsenek sávok az utcán egy irányon belül, a forgalom alakítja a sorokat - és a gyalogosoknak a piros csak annyit jelent, hogy lehet, hogy több autó fog lefékezni, de gyalogosok miatt dudaszót nem hallani. lengyelországban meg még a zöldlámpánál is nagyon kell figyelni zebrán, mert a kocsik elég lazán veszik a dolgot... szóval ahány ház annyi szokás - és egyik se jobb a másiknál, csak ott az az elfogadott. ahogy itt pedig az itteni.
na de te többnyire be vagy piálva,és olyankor nem vezetsz,szal azé elhanyagolható az õrültek száma
Jahh, képzeljétek el, épp tegnap voltam úgy, hogy zebrán majdnem elütött egy baromarcú, gyalogos voltam, nem kocsival jöttem dolgozni. Balról szépen megállt az autós, intett, hogy mehetek. Elindultam, erre a hülyéje, leelõzi azt az autót, aki átengedett, természetesen fékcsikorgás, bennem az ütõ majdnem megállt, anyázás, stb. Pedig messzirõl látszik, hogy zebra van, és erre miért nem gondol az ilyen, hogy talán azért állnak meg az autók. De szerencsére itt vagyok
jaja ezek a továbbintések nagyon veszélyesek tudnak lenni. ha emlékeim nem csalnak, ahol nincs zebra ott nem is szabad.
Én sosem engedem el a gyalogosokat.. dudát egyszerûbb nyomni:P j/k
zebránál ha átkelésre utaló mozdulatot teszel, akkor kötelezõ megállnia (természetesen ha nem kell vészfékezni), de ahol nincs zebra ott nem szabad integetnie, pont azért, mert a mögötte jövõ nem biztos, h látja miért és állt le a csávó és szépen kikerüli. De mondom, ahol zebra van ott más a helyzet. Keressetek mán egy kreszkönyvet :D
Én ezzel tisztában vagyok, persze, tudom.:)) Én nem tettem arra utaló jelet, hogy leléptem volna, hanem jobbra állt a kocsisor, dugó volt és ilyenkor van olyan autós, aki, addig átengedi a gyalogost, mert úgysem tud haladni, de aki elõzött nem 50-60-nal jött, sokkal többel. És hidd el ezen a forgalmas útszakaszon, rengeteg ilyen türelmetlen autós van, mert hiába, áll a kocsisor, azt is elõzgeti, mert türelmetlen, és sokszor épphogy betud sorolni, hogy ne ütközzön a szembejövõvel. Nem tudom, hogy Pesti vagy-e, de ez a Jászberényi út.:))
rá van írva a keretre,hogy ilyen olyan szalon Pest :-) Egerben meg van merdzsó szalon,szal tuti nem helybéli volt az illetõ :-) de egyébként is vannak tipikus egri rendszámok,példul ify-xxx,igj-xxx stb,ezeket mind mind az egri közlek felügy adta ki Eger és környéki lakosoknak :-)
Azert azt tegyuk hozza hogy nem minden szaguldozo kocsi szorakozasbol nyomja a gazt es tolja le az ep elote szabalyt betarto autost, hanem mert vannak olyan cegek ahol 1-2 oran belul el kell kezdeni a lehetseges hiba megakadalyozasat. es itt nem 10-20 ezer ft-rol hanem sok sok milliok vannak kockan.szoval ha valaki ha hatammogott vilogna vagy ep dudalna akkor hamar eszbekapnak es elengednem, es nem anyaznak es lasitanam le.dolgoztam olyan helyen ahol nem az volt a fo szempont hogy menyire fontosak a szabalyok hanem hogy milyen gyorsan erek a lehetseges hibahoz, es a radarfigyelo kutyuk mar 2000-ben mar a kocsikban voltak... Udv:Tertovan
úgy elsõre az jutott eszembe, hogy az ilyen menjen motorral, és az elfér a sávok között, és a motortáskába azért elfér nem kevés mûszer, amire esetleg szüksége lehet addig, amíg (az esetleg szükséges) autós help odaér...
de ha CSAK azok ülnének kocsiba, akiknek halaszthatatlanul fontos és nem mindenki akinek nem tetszik a villamos, akkor nem lenne gond :)
jah! diadalívnél pl speckó figyelõk (rendõrök??) állnak, és azt nézik, hogy a birka külföldi focisták ne szaladjanak átaz autók között a körforgalomban...de hiába figyeltek! :DDD
most már le van kordonnal zárva az autósforgalom, és aluljárón mehetsz be a diadalívhez :)
Én is pesti vagyok, és közlekedek gyalogosként, biliklivel, és autóval is, régebben motorral is jártam.
Az autósok között vannak a legnagyobb tuskók, olyanok, akik már maguktól hasadnak. A közlekedési morál kib@szott sz@r pesten. Tolakodik, furakszik a jónép. Legtipikusabb, amikor valaki nem hajlandó végigállni a sort, és oldalról beáll elõre. Na erre mindenki bepöccen, mindenki ideges lesz, és tovább gyûrûzik a agresszió.
Az autósok többsége egyáltalán nem elõzékeny. Sem másik autóssal szemben, sem gyalogossal, vagy kerékpárossal szemben.
Engem majdnem elgázolt egy maca, amikor balra kanyarodott, késõbb egy gyökérházi (ez jobbra kanyarodott) és meggyõzõdõtt arról, hogy nem jön autó sem balról, sem jobbról. De arra az útra elsõbbséget kell adni a gyalogosnak amelyikre kanyarodik, KIJELÖLT GYALOGOS ÁTKELÕHELY HIÁNYÁBAN IS! És menjen a jó fenébe az, aki nem tudja a szabályokat.
Kerékpár: nos legszívesebben instant csavarhúzót vinnék magammal karcolgatni azoknak az autóit, akik rámhúzzák a kocsit. Totál élteveszélyesek az autósok a kerékpárosokra nézve. Még akkor is, ha a kerékpáros nem Baktalóránthazai öreg apóka, és mindig, minden körülmények között szabályosan, körültekintõen jár el. Kerékpárutak: ok, van pár, de közel sem annyi, mint pl Bécsben. Nagyon gyorsan lehet(ne) vele közlekedni. Nem zajos, és nem is szennyezi a levegõt.
Gyalogosok: hát itt is vannak gyökerek bõven. Úgy megy át az úton, mint aki meg akar halni, szét sem néz, csak megindul lehajtott fejjel, és battyog át gyök2-vel. Másik: két mamika két hatalmas bevásárló szatyorral, és természetesen hallókészülék nélkül elfoglalja a teljes járdát. Parkoló autó miatt úttesten elõzni képtelenség. A mamikátak meg mégsem lökhetem szanaszét, mint a tekebábukat.
Nagy kedvencem a Margit-szigeten a futócsíkon közlekedõ gyalogos sétáló emberke, akik totálisan nincsenek tisztában az õket körülvevõ világgal, és élik a kis életüket. Ha jövök velük szemben, eszük ágában sincs lehúzódni. De van, hogy én sem tudok, akkor lassítok, és vagy megállok, vagy nem. Sajna volt már ilyesmibõl ütközés, sérülés nélkül szerencsére.
Közlekedési morál: Még egy dolog, amirõl órákig tudnék beszélgetni. Egy példa: Tegnap este 6-fél hét körül (zulu): STarján belvárosában, a Bajcsy-Zsilinszky úton haladtam hatvan felé. Nem is annyira lényeges a helyszín, csak azért írom le, hogy ha valaki ismerõs errefelé, el tudja képzelni a szitut. Egy bekötõúton elég reménytelenül indexelõ Opeles hölgyet kiengedtem magam elé, enyhe fékkel és villantással jeleztem, hogy "itt az idõ, most vagy soha". A szembejövõ sávba kanyarodott volna, szembe nem jött senki, ezidõtájt mindenki menekül a városból... Azonban a mögöttem jövõ Suzukisnak nem tetszett, hogy lassítok, és index nélküli elõzésbe kezdett. Szembe a most kijövõ Opellel... Felgyorsultak az események, én duda az Opelnek, hogy baj van, Opel vészfék, én vészfék, mert úgy számítottam, hogy az enyhe fékemmel el tudok surranni az Opel mögött, a Suzukis padlógáz, "majd én megmutatom" vezetési stílus, köszönjük szépen neki, hogy majdnem hármas balesetet okozott. Lehetett volna belõle ez is: OPel-Suzuki barátságos találkozó, én meg oldalról az Opelbe, és utána kórusban szidjuk egymás felmenõit. Kérdések: 1. Ha kiengedek valakit, azt a mögöttem jövõ miért nem hajlandó tudomásul venni? 2. Ha éppen nem engedem ki a hölgyet, mikor ért volna ki, ezt feltehetném így is: Az autósok hány %-a udvarias? (Sajna errefelé nem sok... 3. Minek ennyire sietni?
A közlekedésben társak vagyunk!
nagy SUV-ot vagy teherautót kell vezetni, azzal nem mernek szemétkedni