Jól tudod a 12,7 mm-es géppuska kimondottan légvédelmi célokat szolgál. Elsõsorban chopper-ek, és lassan "közlekedõ" páncéltörõrakéták ellen. Ezt úgy kell értelmezni, hogy egyszerre több (pl 4db) hk egy bizonyos célra tüzetnyit a géppuskájával. (A találat igencsak kérdéses.)
Én úgytudom hogy a ruszki tankokon a 12 milis nsvt géppuska direkt a helik ellen van odarakva :)
Elvileg a tankokon van helikopter/élõerõ elleni lõszer, a repeszgránát. Szóval ha nem megfelelõen manõverez, miért ne lehetne lelõni? Meg aztán az se mindig megy 300-al, hanem fordul, manõverez. Abból kiindulva, amit a magyar honvédség Hindjei elõadnak repülõnapokon, egyáltalán nem tûnik valami nehéz célpontnak mondjuk egy Gepard vagy egy Tunguska számára. Szvsz ha jó szögben van, még egy tanknak is lehet esélye ellene. Arról nem is beszélve, hogy (ismét csak a magyar hindekbõl kiindulva) egy modern, reaktív páncélzattal ellátott tank ellen nem sokat érnek a (magyar) hindek ezeréves tankelhárító rakétái. Akkor meg mi marad a hindnek? Az 57mm-es nem irányított rakéták meg a 12.7 mm-es géppuska. Ezekkel bizony nem fog megfektetni egy tankot.
Remelem a Hindeknek adnak valami realis AI-t mert ez hogy a tank lelovi, kicsit nevetseges...orul az a tank ha valosagban megussza az alacsonan 300-al kozeledo hind ossztuzet nemhogy o lone le..itt a videoban meg csak nem is manoverez. szoval van mit realizalni meg!
Robbanasok futok raketa futje minden rendben van..nem ertem hogy miert nem tud a tank port felverni...nevetseges! Az emebrek mozgasa meg kifejezettem rohejes! Amigan szebbeket lattam 15 eve!
Azért ez a táj nem lesz gyönge, jó nagy bejárható/belátható terep, saccra kb 5000 m fölötti látótáv. Nem tudom, hogy milyen videókároly kell majd hozzá?
Megnéztem én is. Fú nagyon sz@r ez a PEA, egy tipikus zártpályás FPS, csak a "hõs" katona helyett egy Shermanod van. (Egyébként szép a grafikája, és tök jó amikor az ágyúzástól kidõlnek a fák.)
"[DEMO] Panzer Elite Action [2006. január 17. @ 14:04 - Berkenye] A JoWooD végre kiadta a Panzer Elite Action kipróbálható verzióját. A demó mindössze egy pályát tartalmaz, amelyen a legendás második világháborús tankokat próbálhatjuk ki, illetve robbanthatjuk ripityára. A küldetés Franciaországban játszódik, 1944 nyarán. A 340 megás fájlt innen lehetség' tölteni. " http://www.gamestar.hu/kommentek.php?sid=19969
Nekem nem Goldom van, hanem sima vátozat, 1.226-ra javítva. A www.kampfpanzer.de-n is valami hasonló olvasható. Én csak egy rövid kis összehasonlítást írtam, nem minden részletre kiterjedõt. Egyébként meg a Steel Beasts Rekognition Guide c. irományból vettem az adatokat. (Most látom, hogy el is írtam Maximális távolság az Maximális hatótáv akart lenni.)
Én arra gondoltam, hogy általános tartalmú topic-ot kellene csinálni, ami tartalmazza a harckocsikat a-z-ig, modern és I., II. vh-s tankokat, valamint az ezekre épülõ játékokat. Szóval mindenkinek szóljon, akit érdekel maga a hk és a hk szimek.
Harckocsi-szimulátorok a PC-k világában :)))
A Steel Beasts Gold-hoz mellékelt pdf-ben, pl.: a két játszható páncélos védelmérõl ez van megadva:
Részemrõl is rendben. Én próbálkoztam a T-72 BIF szimhez megjelenõ jav., kieg. -re felhívni a figyelmet, de nálam is már rég le van törölve a progi. :) (A Steel Beasts még mindig fennt van.)
Ha már ilyen szépen összejöttünk, akkor szavazzuk meg, hogy a topic címét modosítsuk-e másra. Pl Harckocsik és harckocsi szimulátorok vagy Minden ami harckocsi, stb. Ugyanis nem haltki a topic, de az erdeti címtõl, már nagyon eltértünk (szerintem jó irányba). Én spec. úgylátom, hogy ilyen indíttatású topicra lenne kereslet. Szavazzunk!!
Jaja, és nem kellett egész nap az ellenséges légierõ elõl bújkálva tevékenykednie.
Nekem meg a borosdemizson a jobb elsõ kerék fölött.
nekem ez a kedvencem :)
Orosz T tankok.
Rövidítések a Steel Beasts-hez, vagy egyéb más harckocsi szimulátorhoz.
AP Armour Piercing: Designation of the first anti armour round. It consists only of a steel penetrator in the caliber of the gun. APCBC Armour Piercing Capped Ballistic Cap: The round is equipped with a special cap on its nose that improves the penetration process when fired aspecially against sloped armour. APCR Armour Piercing Composite Rigid: The round consists of a heavy core and a lighter material housing around. APDS Armour Piercing Siscarding Sabot: Sub-caliber round using sabots around the projectile to fill the space in the gun. The sabots are discarded after leaving the barrel. APERS Antipersonal: Round using splitters, shrapnels or flechetes against soldiers. APFSDS Armour Piercing Fin Stabilized Discarding Sabot APS Armour Piercing Sabot: See Armour Piercing Composite Rigid. APU Auxiliary Power Unit CE Chemical Energy: Working principle of HEAT rounds GAS Gunner's Auxiliary Sight GPS Gunner's Primary Sight GPS Global Positioning System HE High Explosive: The round includes a large ammount of explosives. HE-FRAG High Explosive Fragmentation: The round consists of a large ammount of explosives surrounded by a splitter belt. HEAT High Explosive Anti-Tank: Round with a shaped charge warhead. HEAT-MP Hight Explosive Anti-Tank Multi Purpose: Shaped charge round surrounded by a splitter belt to improve the anti personal lethability. HEF See HE-FRAG HEP High Explosive Plastic: See HESH HES High Explosive Shrapnel: Advanced HEF round with improved lethal area in the direction of the projectils flight. HESH High Explosive Squash Head: The round carries plastic explosives. Shortly after the round impacts and the explosives is in contact with the target the round is ignited. KE Kinetic Energy: Working principle of AP rounds. LOS Line of Sight MPAT Multi Purpose Anti-Tank: Shaped charge round usable against different targets including helicopters. APHE Armour Piercing High Explosive APC Armour Piercing Capped APBC Armour Piercing Ballistic Capped HVAP High Velocity Armor Piercing FAPDS Frangible Armour Piercing Discarding APDU Armour Piercing Depleted Uranium API Armour Piercing Incendiary HEI High Explosive Incendiary HEDP High Explosive Dual Purpose TP Target Practice SAPHEI Semi-Armour Piercing High Explosive Incendiary Cainster (Kartács)
-by f2d-
A Steel Beasts-ben használható két harckocsi rövid kis összehasonlítása. Azoknak akik esetleg most kezdenek vele játszani és nem tudtak még maguknak favoritot választni.
Lopard 2A4
fegyverzet: 120 mm símacsövû ágyú, 7,62 mm-es párhuzamos géppuska, valamint egy 7,62 mm-es AA géppuska. lõszerkészlet: 42 db 120 mm-es, 4750 db 7,62 mm-es páncélzat típusa: laminált (hasonló mint a chobham) acél, kerámia kopozit páncél védettség: max. 1100 mm HEAT típusú lõszerek ellen, 700 mm kinetikus energát használó lõszerek ellen. hossza: 7,722 m szélesség: 3,7 m magasság: 4,48 m harci tömege: 55150 kg hajtómû: MTU MB 873 Ka 501 4 ütemû, 12 hengeres, folyadékhûtésû diesel, 1500 LE (multi-fuel) maximális sebessége mûúton: 72 km/h maximális távolság: 550 km
Leopard 2A4
M1A1(HA) Abrams
fegyverzet: 120 mm símacsövû ágyú, 7,62 mm-es párhuzamos géppuska, valamint egy 7,62 mm-es és egy 12,7 mm-es AA géppuska. lõszerkészlet: 40 db 120 mm-es, 11400 db 7,62 mm-es, 1000 db 12,7 mm-es páncélzat típusa: chobham és acél páncél védettség: max. 1300 mm HEAT típusú lõszerek ellen, 650 mm kinetikus energát használó lõszerek ellen. hossza: 9,845 m szélesség: 3,657 m magasság: 2,375 m harci tömege: 62600 kg hajtómû: Textron Lycoming AGT-1500 gázturbina, 1500 LE 22500 fordulaton. maximális sebessége mûúton: 67 km/h maximális távolság: 498 km
Realisztikus RTS lesz (mondjuk ez a két szó kizárja egymást), ha valaha megjelenik. A CM rajongóknak túl arcade, a Blitzkrieg-eseknek meg túl valósághû :)
Az nem is szim lenne, hanem elvileg több játékstílus keveredésébõl állna össze és valószínûleg ezért nem találnak befektetõt, mert mindenki fél a "baromi nagy sikertõl".
A képek alapján nagyon jó lesz, csak hát kérdés, hogy mikor. 2006 vége? Azt írja, hogy csak az elsõ 3D-s modellek készültek el. Én nem hiszem, hogy 1 év mûlva lesz is belõle valami, ha tényleg hardcore tank sim lesz, akkor a modellek elkészítésén kívûl még rengeteg dolguk van hátra. Mindeszt magas színvonalon 1 év alatt? A #505 hszembe a Panzer Fist c. gémbõl tettem be két képet. Lehet, hogy 2 új hk szim is lesz, vagy a kettõ ugyanaz?
"T-72: Balkans on Fire szeretetcsomag [2005. december 28. @ 20:06 - Mantis] Új kiegészítõcsomag érkezett a T-72: Balkans on Fire! címû játékhoz, amely néhány eddig nem látott pályát és missziót tartalmaz. Noha a pakk csupán 1 megabájt, annál többet ígér a Balkans on Fire tulajdonosainak, akik eddig nem látott csatatéren próbálhatják ki magukat az 1995-ös virtuális Jugoszláviában. A csomagért erre tessék..." http://www.gamestar.hu/kommentek.php?sid=19783
A Pro-t már használják és ahhoz, hogy SB2 legyen belõle csak "le kell butítani".
Steel Beasts et meg lehet még valahonnan szerezni?
Nyakunkon a 2006-os év, megint egy évvel vénültünk. Most egy kicsit nosztalgiázzunk tank simulatorok terén. Mi is volt a régi szép idõkben? Egy-két gondolat és kép az általam jónak tartott játékokról.
Elsõnek is az 1989-ben a MicroProse által megjelentetett M1 Tank Platoon c. játék. Ez volt anno az elsõ tank szimulátor amivel találkoztam, és a mûfaj azóta is az elsõszámú kedvencem. Kilenc évvel késõbb 1998-ban kiadták a folytatást M1 Tank Platoon II címen. Akkoriban a MicroProse tervezte, hogy a Gunship! helikopter szimulátorával kompatibilis lesz a játék, de sajnos ez a nagynevû játék fejlesztõ cég addigra tönkre ment. Pedig neki köszönhettük a nagyszerû és mainapig talán az egyik legjobb repülõgép szimulátort a Falcon 4.0-át. A három játék egyesítésébõl talán megszülethetett volna egy új mûfaj, ez az elképzelés sajnos még várat magára.
M1 Tank Platoon II
Akkoriban az igazán nagy kedvencem a Carybds játékfejlesztõ csapat volt. Õk adták ki 1997-ben a iM1A2 Abrams c. játékot, majd egy évvel késõbb 1998-ban az iPanzer 44-et. Mind két játék az Interactive Magic terjesztésében jelent meg. Emlékszem az iM1A2 Abramsról akkoriban játékmagazinok nagyon rossz véleménnyel voltak, mert nem egy bugyuta lövöldözõs játék volt, hanem az akkori kornak megfelelõ jó kis szimulátor (PC Guru).
iM1A2 Abrams
iM1A2 Abrams
iPanzer 44
Akkoriban de utáltam ezt a szekrénymenüt.
iPanzer 44
Az 1998-ban jelent meg a Panzer Commander az SSI termék palettáján. Ezt a nagyon színvonalas harckocsi szimulátort az Ultimation Inc. készítette, akinek a Silent Hunter II-t is köszönhetjük. Megjegyzem, hogy sokak ezt a játékot tartják a mainapig a legjobb II. vh-s tank szimulátornak. Az SSI is tervezett egy sorozatot ami szintén kudarcba fulladt. A harmadik játék a Luftwaffe Commander volt a kínálatban.
Panzer Commander
Panzer Commander
Szintén 1998-ban jelent meg a MAK Technologies által készített Spearhead. Aki a hadiiparban jártas annak ismerõsen csenghet ez a név. Ezt a harckocsi szimulátort a hadseregnek fejlesztték, de kereskedelmi forgalomba is került az Interactive Magic jóvoltából. Az 1998-as év kánaán volt a tank szimulátor rajongóknak, egy évben négy színvonalas játék is megjelent. Ilyen a közeljövõben elõfordul-e még?
Spearhead
Sorban a következõ a Panzer Elite. 1999-ben a JoWood forgalmazásában jelent meg ez a szintén kiemelkedõ II. vh-s harckocsi szimulátor. Programot a Wing Simulations fejlesztette, és 2002-ben kiadta az Special Edition változatát a játéknak. Az SE tartalmazza az alapjáték mellett az éjszakai, téli és a sivatagi texturákat, valamint az orosz páncélosokat.
Panzer Elite
Végül, de nem utolsó sorban a kedvencem: Steel Beasts. A játék 2000-ben jelent meg, és abban az évben el is nyerte az év szimulátora címet. Ezt a harckocsi szimulátort is a hadseregnek fejlesztette elsõsorban az eSimgames, mint a Spearhead-et a MAK Technologies. Mondhatni, hogy csak úgy brahiból kezdték árusítani. Most már ott tartanak, hogy a második részét egybõl három féle változatban fogják árusítani. Lesz egy Steel Beasts 2 c. játék úgymond hétköznapi felhsználóknak, játékosoknak. A másik két változat a Steel Beasts Professional és a Steel Beasts Pro PE a harckocsizóknak készül.
Steel Beasts
Összefoglalva az elmult majdnem húsz év termését, állíthatjuk, hogy nem nagyon vannak e mûfaj kedvelõi elkényeztetve, kivétel csak az 1998-as év volt. Panaszkodni sem lehet okom, mert a felsorolt játékok remek szórakozást nyújtottak napokon, hónapokon, évéken át, és hamarosan megint megjelenik egy igazi gyöngyszem e mûfajban.
by f2d
Ezen a képen a növényzet eléggé korektmódon meg van alkotva. Reménykedjünk, hogy játék közben nem úgy fog mûködni mint a BiF-ben, hogy csak az 5 m-es körzetemben létezik, és arra mozog amerre haladok.