Parkolj le az út mentén, és egy hajszárítóval a kezedben ülj fel a kocsid tetejére, majd irányítsd a hajszárítót a melletted elhaladó autókra... Sõt, a haverod egy fényképezõgéppel melléd ülhet és villogjon a vakuval....
Ja, max. 80-nal (és NEM 80-al, tessék már megtanulni a helyes toldalékolást! ), az érdi lejtõn...
Általános tapasztalat, hogy a kis teljesítményû jármûvel (Trabi, P126, stb.) közlekedõk sokkal kevésbé hajlamosak a gyorshajtásra, mint a bömössel meg mergával csapatók. Istenem, mit nem adnék egy jól irányzott traffipaxért az ilyeneknek!
Ez így van. Ha van légzsák a kocsiban, akkor mindenképpen be kell kötni az övet. Meg lehet kérdezni több éve gürizõ mentõsöket, korboncnokokat hogy milyen "szép" gerinctöréseket eredményez egy "kisebb" baleset is öv nélkül. Sokuk túlélte volna övvel.
Gyorshajtás? Városban azért nem, mert ha egy kölök eléd ugrik a labdája miatt, akkor lehet magyarázkodni a szülõknek. Országúton meg azért nem mert amíg ilyen minõségûek a magyar utak, én nem kockáztatom a futómûvem épségét jobban a kelleténél...
A gyorshajtás ténye nem autófüggõ, kispolákkal is lehet 50 helyett 80-al menni, az már a durvább kategória, ami 60e pénzbírsággal és 1..12 hó jogsibevonással büntethetõ. Az egyetlen difi, hogy mondjuk lassabban éri el a gyorshajtásnak minõsülõ sebességet..
A biztonsági övrõl: nagyon sokáig nem használtam, mert zavart. De amióta olyan autót vezetek, amiben van légzsák, mindig bekapcsolom az övet. Ugyanis ha nem kapcsolnám be, akkor lehet, hogy a légzsák törné ki a nyakamat.
Az ilyen mentalitású embereknek nem adnék jogsit, mert nem azért vannak a szabályok, hogy jó alaposan és konstans jelleggel áthágjuk, hanem azért, hogy betartsuk õket(elismerem, vannak hülye szabályok is).
Másik megoldás: a jelenlegi verdádat elvesszük, kapsz helyette egy lepukkant 126-os Polskit, azzal gyorhajtsál!
A harmadik gondolatom: ezt hívják úgy, hogy természetes szelekció (gy.k. aki hülye, haljon meg)...
Erdekes otlet, ha mar a tablak felismerese sikerult, akkor el kell majd gondolkozni, hogy hogyan adjak ezt a vezeto tudomasara. A GUI lehet nagyon jo es nagyon rossz is, mint azt sok jatekban lehet tapasztalni. A fonok mentsen meg valakit egy rossz GUI-s autotol, ami pl. allandoan szoban kozli, hogy stop tabla, meg gyorsan hajtasz, stb.
De pl. egy olyan HUD-nak tudnek orulni, ami pl. kijelezne, hogy mennyivel megyek a sebesseghatar felett, meg hogy itt lehet-e parkolni es ha igen, mennyibe kerul?
Kíváncsi lennék milyen érzés lenne a rokonaidnak ha meghalnál öv nélkül egy balesetben, majd pedig a baleset másik (tegyük fel: vétlen) résztvevõje benyújtana egy keresetet nem vagyoni jellegû kártérítésre az átélt trauma (álmatlan éjszakák, rendõrségi kivizsgálás stb) miatt, mondván ha bekötöd az övet mindketten kiszáltok, betétlapot cseréltek és mentek az utatokra... amúgy tényleg magánügy az öv ;)
Nem vagyok rendõr, csak sajnos épp elegett tapasztalatam/tapasztalom a magyar közuti állapotokat (8 éve van jogsim)...
Az, hogy nem kötöd be az övet, végülis a te dolgod, ha szerinted úgy kényelmes, ám legyen, max. ottmaradsz a saját ostobaságod miatt.
Ha volt frontális karambolod, és túlélted öv nélkül, akkor iszonyú szerencsés ember vagy, de nem biztos, hogy mindig ilyen szerencsés leszel, és a tévhittel szemben nem csak frontális ütközésnél számít: az öv abban is megakadályoz, hogy kiessél a kocsiból. Ilyet (is) láttam. A srácot a saját kocsija nyomta agyon, mikor egy kanyarban besokalt. [fekete humor]Végülis "szerencsésen" alakult, hiszen csak õ maradt ott, és nem más.[/fekete humor]
A gyorshajtásról annyit, hogy addig jó, amíg miattad valakit nem fekete zsákban visznek haza (utána esetleg próbálhatsz magyarázkodni a családtagjainak...). Vagy esetleg ha egyszer egy kamionra kenõdsz fel ilyen miatt.
Én egy olyan ketyerének örülnék, ami jelzi nekem azokat a táblákat is, amik takarásban vannak mondjuk egy fa lelógó ágai és annak lombozata miatt. Büntettek már meg emiatt tilos helyen parkolásért... Az egész utca tele volt szabálytalanul parkoló autókkal...
nem hiszem hogy rendõr de maximálisan igaza van ..
Sinclair sajnos azok akik nem csatolták be és nem jött be nekik, már valószínûleg nem irkálnak ebbe a fórumba. Te sem fogod megírni ide sosem, hogy bocs srácok, hülyeséget beszéltem, kössétek be az öveket. Ha karambolozol és meghalsz, akkor azért, ha nem, akkor azért. Ahelyett hogy örülnél neki hogy akkor megúsztad, és becsatolnád rendesen... A statisztikák ebben kivételesen nem hazudnak. De végül is a Te életed.
Hat azert nem ritka hogy a mamzerek gondolkodas nelkul at akarnak kelni az autopalyan, mert az "jar" nekik, aztan meg csodalkoznak ha 120al elbasszak oket...
nekem egy olyan pedig jól jönne, hogy pl a sebességkorlátozókat írja valami kis kijelzõre és mindig tudom hogy most mennyi a határ. gáz amikor meglátod hogy ott figyel az operatõr az út szélén, de fogalmad sincs mennyire kéne lelassítani. persze ez nem csak azért lenne jó hogy segítsen megmenekülni a (jogos) büntetéstõl, de volt már amikor valami miatt nem vettem észre egy korlátozót.
Te nem rendõr vagy? :) Én sosem kapcsolom be az övet pl, és soha nem is fogom. És ne jöjjön nekem senki azzal, hogy mennyit számít egy balesetnél, mert vétlen kocsiban már volt részem egy frontális karambolban, és annak köszönhetem az életemet (valószínüleg), hogy nem voltam bekötve. Persze nem tudhatom, mi történt volna ellenkezõ esetben, ezt is rendben van. Sokszor segíthet, sokszor viszont épp ellenkezõ hatást fejt ki. (Ez viszont tény) Ergo, a kényelmesebb=50% ban jobb. Az önmagát vezetõ autó ötletét pedig nevetségesnek tartom. Bár az utakon közlekedõk 90% nak nem ártana, ha segge alá tolnának egyet. De én idegenkedek ettõl az ideától. Jobb szeretek én irányítani:) Gyorshajtás....lenne mit mondani,de azt hiszem itt meg is állok, mert még megköveznek :) Lényeg, hogy bárhol, bármikor.. mert úgy a jó.. :)
A jövõ valószínûleg ez lesz. Az "intelligens" autók tudni fognak egymásról illetve a forgalmi lámpák jelzéseirõl, és akkor a balesetek száma drasztikusan lecsökkenhet. Azután jöhet a teljesen automatikus vezérlés, és "Kittnek" csak bediktálod a címet...
"Hamarosan azonban jobb kifogást kell találniuk az autósoknak." - Azért ez a hamarosan elég erõs túlzás.
Az egész nagy baromság. A jelzõtábla embereknek szól nem a gépeknek. A gép ne azért figyelmeztessen, mert nem álltam meg a Stop tábla elõtt, hanem mert jön jobbról, balról egy másik tárgy és az nem lassít. Ha már GPS, akkor minden autó pozicióját és impulzusát egy területen belül egymás között át kellene adni, illetve további mérésekkel pontosítani más tárgyakat.
BTW elég gonosz megoldás, de akár a gyorshajtást is teljesen ki lehetne iktatni egy hasonló megoldással (ami az egyik fõ baleseti ok...).
Ezt azonban csak hatósági alapon lehet megvalósítani. Hiába kötelezõ a biztonsági öv bekötése, hiába köztudott, hogy mennyit számít egy balesetnél, ha még manapság is nagyon sokan nem kapcsolják be. Megoldás: amíg nincs bekapcsolva az öv, addig mondjuk max. 20km/h sebességel haladhat az autó (elvégre is tényleg lehet olyan eset, ahol felesleges az öv bekötésével szórakozni, pl. félre akarunk állni az út szélérõl a kocsibehajtóra). A törvényhozás meg elõírja, hogy XY dátumtól minden autóban ennek benne kell lennie. Persze ez csak a különdéle nemzeti elõírások egységesítése mellett mehet (ami az EU-ban ugye egyenlõre egy kicsit döcögõsen megy...).